Za drogo? Ustaw alerty cenowe na e-booki i kupuj taniej!

Rejestracja Kindle – pytania i odpowiedzi

Jak i po co rejestrować Kindle? Jak zmienić właściciela na inną osobę? Jak skutecznie wyrejestrować czytnik i przygotować do sprzedaży? W artykule zbieram odpowiedzi na najważniejsze pytania.

Pierwszy artykuł o tym, dlaczego warto zarejestrować Kindle napisałem już w sierpniu 2011. Od tego czasu trochę się zmieniło, dlatego po 7 latach postanowiłem wrócić do tego tematu. Tym razem w formie pytań i odpowiedzi.

Uwaga: zrzuty ekranowe i nazwy opcji dotyczą czytników w wersji 5.9.7 – jeśli masz starszy, mogą wyglądać inaczej, ale zasada działania jest podobna. Zobacz też: Aktualizacje oprogramowania Kindle – pytania i odpowiedzi

Aktualizacja z 21 grudnia 2021: kilka drobnych zmian.

1. Po co rejestrować Kindle?

Rejestracja czytnika to inaczej powiązanie go naszym kontem w Amazonie.

Taka rejestracja daje nam sporo korzyści. M.in.:

  1. Dostęp do Kindle Store – sklepu Amazonu z e-bookami, w którym znajdziemy parę milionów tytułów, głównie po angielsku. Polskich książek w Amazonie wciąż nie ma (poza paroma wyjątkami), ale te kupimy w wielu polskich księgarniach. Jest sporo cyklicznych promocji, takich jak Kindle Daily Deal, Kindle Monthly Deals albo Kindle Countdown Deal.
  2. Możliwość wysyłki bezprzewodowej e-booków na Kindle – każdy zarejestrowany czytnik ma swój adres mailowy, na który można wysyłać książki. Co więcej – wszystkie liczące się polskie księgarnie mają możliwość automatycznego przesyłania takich książek po zakupie. Więcej w artykule: Jak wysyłać bezprzewodowo książki na Kindle – pytania i odpowiedzi
  3. Tzw. „chmurę” czyli przechowywanie książek na koncie Kindle – do chmury mają dostęp wszystkie czytniki i aplikacje Kindle, a nasze podkreślenia czy choćby miejsce w książce jest synchronizowane. Jeśli zatem nie mamy pod ręką czytnika, możemy kontynuować lekturę na telefonie lub tablecie w aplikacji Kindle.
  4. Możliwość korzystania z wbudowanych darmowych słowników a także aplikacji do powtarzania słówek: Vocabulary Builder. Tu odsyłam do artykułu: Słowniki na Kindle – pytania i odpowiedzi. Również tylko zarejestrowany czytnik daje nam możliwość podglądu definicji w Wikipedii.
  5. Możliwość tworzenia kolekcji – wirtualnych folderów, w których organizujemy nasze e-booki. Informacje o kolekcjach przechowywane są na koncie Amazonu i możemy zarządzać nimi online.
  6. Gwarancję na czytnik liczoną na rok od rejestracji. Zgłoszenie problemu z Kindle przebiega tak, że wchodzimy na stronę kontaktu w sklepie Amazonu, w którym kupiliśmy czytnik i wybieramy go z listy naszych urządzeń. Oczywiście wymaga to rejestracji. Więcej w artykule: Jak skontaktować się z Amazonem?
  7. Drobne, ale przydatne: każdy z zarejestrowanych czytników może mieć swoją nazwę – domyślnie jest to np. „Robert’s 2nd Kindle” – ale można sobie to dowolnie zmienić. Dobrze wiedzieć, że np. książkę wysyłam na „Paperwhite Eweliny”, albo „Oasis 2018”.

Możliwe, że o czymś zapomniałem, ale te są najważniejsze.

2. Co stanie się, jeśli nie zarejestruję Kindle?

Tracimy wszystko, o czym piszę powyżej – czyli choćby możliwość wysyłania książek mailowo i dostęp do chmury.

Najważniejszy jest jednak brak gwarancji. Roczna gwarancja płynie od momentu rejestracji, a to może skłaniać do pomysłu, że zarejestruję czytnik dopiero gdy się zepsuje. Ale wtedy… może być za późno na rejestrację.

Pamiętajmy jednak, że rejestracja nie jest obowiązkowa – i bez niej da się z czytnika korzystać. Jeśli kupiliśmy czytnik używany, minął już okres gwarancji i nie potrzebujemy powyższych korzyści, można go nie rejestrować.

Warto jeszcze odnieść się do obawy, że Amazon po rejestracji będzie kontrolował nasze zachowania czytelnicze. Poruszałem ten temat kiedyś w artykule Twój czytnik Cię śledzi! Zagrożenie czy szansa? Owszem – jeśli książki wysyłamy mailowo na czytnik, znajdą się też na serwerach Amazonu, a postępy w czytaniu są synchronizowane. To jest cena, jaką – tak jak przy każdej usłudze „chmurowej” – płacimy za wygodę korzystania. Dokładniej tym tematem zająłem się w roku 2020, gdy otrzymałem od Amazonu dane, które zebrali na mój temat. Obecnie da się większość z tego wyłączyć w ustawieniach prywatności.

3. Jak rozpoznać czy i na kogo Kindle jest zarejestrowany?

Wchodzimy do Menu » Settings. Podstawowa informacja znajduje się na górze ekranu.

Pod „My Account” widzimy imię i nazwisko zarejestrowanego użytkownika. To się przydaje jeśli czytnik zgubimy, bo wtedy osoba, która go znajdzie widzi nasze dane i może nas odnaleźć np. przez Facebooka.

Kliknięcie w „My Account” pokaże nam dodatkowe informacje o Kindle, np. adres mailowy czytnika.

Tak z kolei prezentuje się niezarejestrowany czytnik:

Pod „My Account” czytamy „Unregistered” – oczywiście kliknięcie tam pozwoli nam na rejestrację.

4. Mamy nowy czytnik w domu. Jak go zarejestrować?

Jeśli czytnik został zakupiony w Amazonie, to prawdopodobnie będzie zarejestrowany na Twoje konto, z którego został nabyty.

Przy pierwszym uruchomieniu czytnika łączymy się z WIFI (chyba że mamy wersję 3G), następnie widzimy ekran rejestracji.

Po wybraniu „Use an existing Amazon account” czytnik powinien rozpoznać, że to nasze konto.

Możemy też zalogować się na inne konto.

Oczywiście jeśli czytnik pochodzi z innego źródła niż Amazon, lub został zakupiony na prezent – nie będzie prawdopodobnie zarejestrowany – wtedy też dostaniemy dwie opcje.

Z kolei opcja „Create a new account” pozwoli nam założyć nowe konto w Amazonie.

Najpierw wybieramy kraj, następnie podajemy imię i nazwisko (można je pominąć jeśli nie będziemy nic zamawiali), adres e-mail i hasło.

Zwykle wygodniej jest założyć takie konto na komputerze i wtedy podać login (adres e-mail) i hasło na czytniku.

5. Jak zarejestrować Kindle, jeśli nie mam dostępu do internetu?

Nie każdy ma sieć WIFI w domu. Jeśli jednak chcemy zarejestrować czytnik, potrzebujemy aby czytnik połączył się na chwilę z internetem.

W tej sytuacji można:

  • Skorzystać z darmowego dostępu, który zapewnia wiele miast, McDonalds czy nawet niektóre pociągi czy autobusy. W większości przypadków Kindle nie powinien mieć problemów z połączeniem. W przeglądarce internetowej czytnika otworzy się zapewne strona, na której trzeba zaakceptować jakiś regulamin.
  • Skorzystać z funkcji routera WIFI lub hotspotu osobistego, obecnej w większości telefonów z Androidem czy iOS, a także wielu komputerach z Windows 10. Kindle połączy się z większością tak utworzonych sieci WIFI.

To jest też sugestia dla osób, które kupują używany czytnik Kindle. Trzeba koniecznie sprawdzić, czy urządzenie nie zostało zablokowane przez Amazon, a to najlepiej zrobić przez rejestrację czytnika. Warto więc umówić się na odbiór osobisty, połączyć Kindle z internetem i go zarejestrować (lub przerejestrować).

Pisałem o tym szerzej w artykule: Jak nie kupić zablokowanego czytnika Kindle?

6. Co zrobić przy sprzedaży czytnika?

Jeśli czytnik sprzedajemy lub oddajemy osobie, która nie powinna mieć dostępu do naszych książek – najlepiej przywrócić go do ustawień fabrycznych, czyli wykonać tzw. reset urządzenia.

W tym celu Wchodzimy do ustawień (Menu – Settings), po czym z Menu wybieramy Reset.

Cała zawartość czytnika zostanie usunięta, a on będzie gotowy do ponownej rejestracji.

Przywrócenie do ustawień fabrycznych jest też stosowane w sytuacji, gdy mamy z czytnikiem jakiś poważniejszy problem. Pisałem o tym w artykule: Kiedy na Kindle coś nie działa… Sposoby na restart i reset czytnika.

7. Jak wyrejestrować czytnik?

Wchodzimy do ustawień (Menu » Settings), po czym wybieramy My Account » Deregister Device.

Dostaniemy dość długie wyjaśnienie tego, co się stanie.

Cała treść czytnika zakupiona w Amazonie zostanie usunięta, a czytnik będzie można zarejestrować na inną osobę.

Czytnik możemy też wyrejestrować z poziomu naszego konta Kindle. Przechodzimy do zakładki „Devices”, wybieramy konkretny czytnik i klikamy w jego menu.

Następnie wybieramy „Deregister”.

Uwaga: książki, które wgraliśmy sami nie zostaną usunięte z czytnika po jego wyrejestrowaniu. Jeśli chcemy usunąć wszystko (i wyrejestrować czytnik) – trzeba zrobić reset.

8. Jak przerejestrować czytnik na inną osobę?

Należy czytnik wyrejestrować (patrz punkt wyżej) a następnie zalogować się na konto Amazonu tej osoby.

Tu mamy podobne kroki jak przy wstępnej konfiguracji czytnika.

Do wyboru – albo zalogowanie na konto, albo jego założenie.

Oczywiście jeśli mamy już konto w Amazonie – nie ma sensu zakładanie nowego.

9. W którym Amazonie zarejestrować Kindle?

Pytanie zawiera w sobie pewien haczyk.

Wszyscy mamy jedno konto we wszystkich Amazonach. To oznacza, że ten sam login (e-mail) i hasło wykorzystamy do logowania w amazon.com, amazon.pl czy amazon.de. Nieistotne jest zatem, w którym Amazonie konto założymy.

Najlepiej założyć konto w amazon.de – bo tam mamy polskie menu i tam zapewne dokonamy zakupu czytnika. Oczywiście jeśli kupujemy w amazon.pl – to tutaj mamy to samo konto.

Niemniej jeśli podaliśmy w Amazonie polski adres – to nasze konto cyfrowe przypisane jest do amazon.com. To oznacza, że zarządzanie czytnikiem Kindle, a także kupowanie książek dostępne jest dla nas tylko w serwisie amerykańskim.

To dlatego w promocjach dnia podaję zwykle tylko okazje z amazon.com.

Aby móc kupować e-booki w amazon.de musimy mieć niemiecki adres, podobnie w amazon.co.uk – brytyjski. Opisywałem to szerzej w artykule:  Jak przenieść czytnik Kindle zakupiony w niemieckim sklepie do Amazon.com?

Aktualizacja z 31 marca 2021: mamy już polski Amazon i można tam oczywiście założyć konto, ale kwestia zarządzania Kindle się nie zmieniła – nadal robimy to przez amazon.com.

10. Czy warto zakładać nowe konto, gdy kupuję nowy czytnik?

Czasami dostaję takie pytania, że oto w domu przybędzie kolejny Kindle – i czy rejestrować go na istniejące konto, czy też założyć nowe?

Moim zdaniem zdecydowanie warto korzystać z tego samego konta – mamy choćby dostęp do książek, które już zostały wgrane do chmury, można sobie podglądać podkreślenia innych domowników.

Zobacz też artykuł: Kindle w rodzinie: synchronizacja, ustawienia rodzicielskie, zabezpieczenia czytnika

11. Co zrobić, jeśli nie mogę zarejestrować czytnika?

Jeśli czytnik jest nowy i dostajemy jakiś błąd przy rejestracji – pozostaje zgłoszenie do Amazonu i ewentualna wymiana. Zdarza się to bardzo rzadko.

Jeśli czytnik jest używany – błąd przy rejestracji oznaczać może, że czytnik został zablokowany przez Amazon. Dzieje się tak, gdy urządzenie zostanie oznaczone jako zagubione lub skradzione. Z takiego czytnika można korzystać, ale zarejestrować się go nie da. Pisałem o tym więcej w artykule:  Jak nie kupić zablokowanego czytnika Kindle?

W przypadku czytników Kindle z lat 2007-2012 (najnowszym był Paperwhite I) może być tak, że czytnik połączy się z WIFI, ale z serwerami Amazonu już nie. Konieczna może być aktualizacja oprogramowania, o którą Amazon prosił już w lutym 2016.

Podsumowanie

I znowu z prostej rzeczy, jaką jest rejestracja Kindle wyszło aż 11 pytań i odpowiedzi.

Niemniej sama rejestracja czytnika powinna być dla większości osób bezbolesna, a gdy kupujemy go w Amazonie wszystko przebiega automatycznie.

Jeśli macie jeszcze jakieś pytania czy wątpliwości, zapraszam do komentarzy. Wtedy postaram się uzupełnić artykuł.

Czytaj dalej:

Artykuł był przydatny? Jeśli tak, zobacz 6 sposobów, na jakie możesz wspomóc Świat Czytników. Dziękuję!

Ten wpis został opublikowany w kategorii Korzystanie z Kindle i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Hosting: Zenbox

74 odpowiedzi na „Rejestracja Kindle – pytania i odpowiedzi

  1. Staszek pisze:

    Ad. 10. Nie warto jeżeli macie różne zainteresowania i osoby, które nie ogarniały 'chmur’ i całej części technicznej. Miałem 4 podpięte. Jeden ogromny śmietnik wszystko u wszystkich. No to był strzał w kolano. Po rozdzieleniu na 4 konta każdy ma swoje a w kalibrze dodatkowe pola co kto ma itp. i już i ogarnięcie to luzik.

    4
    • Robert Drózd pisze:

      Hmm, wydaje mi się, że tutaj jest tylko jedna rzecz do opanowania:
      – pod All jest archiwum wszystkiego
      – pod Downloaded – tylko moje rzeczy

      7
      • TxF pisze:

        Do tego kolekcje, które od jakiegoś czasu znów działają. W „menu głównym” mam ustawione Downloaded oraz Collections. W ten sposób dopiero w po wejściu w kolekcję (a’la folder) widoczne są poszczególne książki (oczywiście nowe książki trzeba dopisywać do danych kolekcji, można zrobić to przez www lub przestawić na chwilę widoki).
        A osobne konta zachować na inne kraje (co.uk, de)

        1
  2. mjm pisze:

    1. Po co rejestrować Kindle?
    Chyba nadal – aby móc ustawić datę i godzinę.

    5
    • Zniesmaczony pisze:

      Bzdura. Do tego akurat nie jest potrzebna rejestarcja.

      9
    • Wojtek pisze:

      Kilka razy było już tu wspomniane, że do ustawienia daty i godziny nie jest potrzebna rejestracja. Autor bloga sam nawet napisał dawno temu o tym sposobie (a raczej zrobił kopiuj-wklej z zagranicznych stron, bez zrozumienia).

      3
      • Robert Drózd pisze:

        Nie przypominam sobie, abym coś takiego miał kopiować z zagranicznych stron. Mam w tym momencie niezarejestrowanego Kindle 7 i w ustawieniach wybiera się tam godzinę. Datę każdy czytnik zaciąga chyba z WIFI.

        3
        • Wojtek pisze:

          Zarówno datę jak i godzinę można ustawić jednym poleceniem w polu wyszukiwania. Działa to na każdym Kindle od 3 Keyboard do Oasis 2 (starszych nie widziałem), z dowolną wersją oprogramowania. I oczywiście nie wymaga rejestracji ani innych bzdur.

          Pisałeś o tym mimochodem w większym poście. Stwierdzenia jakie tam padły (np. „tego nie testowałem”) sugerują, że kopiowałeś bezrefleksyjnie z jakiegoś źródła.

          2
  3. Sławek . pisze:

    Ad. 11
    Z tego co pamiętam, zdarzało się przy reklamacjach, że Amazon wysyłał sprawny czytnik bez konieczności odesłania tego reklamowanego. Kojarzę, że były tu takie komentarze. Wówczas ten reklamowany czytnik jest prawdopodobnie również blokowany.

    1
  4. Doman pisze:

    Jest jeszcze przechowywanie haseł wifi w chmurze, ale nigdy nie testowałem jak to dokładnie działa i które urządzenia są kompatybilne.

    0
  5. kondrart pisze:

    „Amazon będzie kontrolował nasze zachowania czytelnicze”. Niestety czy po rejestracji czy bez czytnik Amazonu czyta wasze książki/ dokumenty. Miałem przypadek, że czytałem dokument omawiający 2 czy 3 książki – ich nazwy wielokrotnie powtarzały się w treści tego kilkudziesięciostronicowego opracowania. Skutkowało to wyświetlaniem się na komputerach podpiętych do tego samego WIFI/ IP reklamy zachęcającej do zakupu książek, o których był dokument. Ot takie personalizowane reklamy oparte na… TREŚCI książki/ dokumentu, które czytałem na kindlu. Co prawda konto Amazon miałem i mam, ale to akurat raczej nic nie zmienia. Nie polecam więc wgrywania na Kindla poradników małego terrorysty czy innej takiej literatury. Z drugiej strony Amazon wie dzięki takiemu zachowaniu, że warto wydać tytuł XX, bo wiele osób go czyta w pirackiej wersji, czy, że sprzedaż tytułu YY spadła w 2 tygodnie po premierze na skutek kiepskiej jakości a nie na skutek pojawienia się pirackiej wersji.

    0
  6. achim bredzinski pisze:

    a jak wygląda pomysł rejestrowania czytnika na zmyślone dane?
    zazwyczaj nie lubię podawać swoich prawdziwych danych byle gdzie i wolę wpisać jakieś fejkowe Bolesław Borsuk czy inne Denis Szpadel.

    pomijając ewentualne problemy z reklamacją/gwarancją (chociaż i tu chyba skanu dowodu nie wymagają ;)) – czy amazon tropi takie przypadki i blokuje fejkowe konta..?

    2
    • Robert Drózd pisze:

      Nie spotkałem się z przypadkiem, aby odmówiono reklamacji z powodu fałszywych danych. Ale niech chociaż mail będzie prawdziwy :)

      0
  7. listek pisze:

    chciałbym sprzedać kindla który był zarejestrowany jak udowodnić kupującemu że ma jeszcze gwarancje na kindla? po przywróceniu ustawień fabrycznych amazon każe rejestrować czytnik od nowa i wtedy data rejestracji się zmienia. Czy to oznacza że przed końcem gwarancji wystarczyłoby przywrócić ustawienia fabryczne kindla i gwarancja działała by kolejny rok od nowa? intrygujące.

    0
    • Robert Drózd pisze:

      To jest ciekawa rzecz i w sumie nie mam dobrej odpowiedzi. Na pewno ponowna rejestracja nie „resetuje” gwarancji, która powinna być liczona od tej pierwszej. W przypadku czytnika kupionego w Amazonie można pokazać fakturę (invoice) pobraną ze strony, ewentualnie jeśli odbiór osobisty, poczekać z wyrejestrowaniem do przekazania czytnika, a wtedy np. na komputerze pokazać w amazon.com/myk kiedy czytnik był zarejestrowany. Inny sposób może być taki, że nowy posiadacz czytnika wchodzi sobie na czata w amazonie i pyta, do kiedy ma gwarancję, w ten sposób weryfikuje co od Ciebie się dowiedział.

      0
  8. Ewa pisze:

    Przy rejestracji urządzenie zarządało podania numeru kart płatniczej. Czy podać?

    4
    • Robert Drózd pisze:

      Bez podania też powinno pójść, choć przyznaję, że nigdy takiego wariantu nie testowałem. Amazon zakłada, że jak masz tam konto, to chcesz też kupować e-booki (a żeby pobrać nawet darmowe, muszą weryfikować tożsamość przez kartę płatniczą).

      0
  9. Marek pisze:

    Mam zarejestrowany czytnik. Przed chwilą byłem zmuszony zmienić hasło na stronie Amazon. Nie zmieniałem żadnych ustawień w Kindle. Próbnie wysłałem ebooka przez aplikację Send to Kindle i jest zarówno w chmurze jak i na czytniku, więc teoretycznie działa. I tutaj moje pytanie: jak to jest sprzężone, że po zmianie hasła na stronie nie musiałem nic zmieniać w czytniku? Hasło podane w trakcie rejestracji nie jest przechowywane na sprzęcie i służy tylko jednorazowo do uwierzytelnienia i przypisania urządzenia do konta? Jak to przypisanie się odbywa? Coś mi umknęło czy magia jakaś? ;)

    0
    • Robert Drózd pisze:

      A jak zmienisz hasło do Google, musisz zmieniać je na telefonie (z Androidem)? Czytnik jest wciąż zalogowany do Amazonu i zmiana hasła tutaj niczego nie zmienia. Samo hasło na czytniku nie jest raczej przechowywane.

      0
  10. Wiesława pisze:

    Dzień dobry,
    dokonałam rejestracji urządzenia po jego zakupie, niestety po rejestracji, okazało się, że hasło jest niepoprawne i otrzymałam jednorazowe hasło działające 10 minut oraz informację, że mogę zmienić je w ustawieniach. Niestety po zalogowaniu się nie ma takiej opcji w ustawieniach jak zmiana hasła.
    Bardzo proszę o informację w jaki sposób można zmienić hasło

    0
  11. Jolanta pisze:

    Dzień Dobry,
    miałam zarejestrowany Kindle na koncie Amazon, ale usunęłam (wiem, głupie).
    Aktualnie, jest po gwarancji, mam zbitą szybkę, ale chciałabym poprzez Amazon uzyskać jakieś rozwiązanie.
    Nie mogę ponownie zarejestrować Kindle, ponieważ ekran zupełnie nie działa.
    Cy mogę mimo to prosić o pomoc Amazon ? Myślę tutaj o pomocy, że za połowę ceny mogę wymienić na nowe urządzenie ? dodam, że jest to Kindle Voyage

    0
  12. Karolina pisze:

    Kindle zakupiony w UK, jak kupoeac ksiązki po polsku?

    0
  13. Paweł Usinowicz pisze:

    Mam spory problem. Zakupiłem właśnie Kindle Oasis 3 w sklepie niemieckim, właśnie idzie do mnie przez mailboxde. I nagle zauważyłem, że mój obecny czytnik Kindle Touch zakupiony w 2012 roku już nie wyświetla się w amazon.com, nie ma tam już mojego zamówienia, nie mogę sprawdzić, czy zmienić mejla kindle przypisanego do tego czytnika, właściwie nie mogę zrobić nic, nawet dodać mejle do białej listy (wysyłanie książek na adres e-mail czytnika). Wchodząc w devices widzę komunikat, że mój główny sklep do amazon.de, ale tam widzę tylko nowy czytnik Oasis 3, a mojego Touch niestety nie. Czy mam się teraz przenieść do amazon.de zmieniając kraj z Niemiec na Polskę? Bo właściwie korzystam z chmury ksiązek amazon.com. Z drugiej strony podoba mi się amazon.de bo jest po polsku. Chciałbym zmienić adres email kindla Touch na inny, aby odzyskać mój adres, ale nie mogę go zmienić, bo nie widzę nigdzie tego czytnika. Sam czytnik działa, pobierają się na niego czasopisma itd.

    0
    • asymon pisze:

      https://swiatczytnikow.pl/jak-przeniesc-czytnik-kindle-zakupiony-w-niemieckim-sklepie-na-amazon-com/

      – nie wiem na ile to aktualne, artykuł sprzed 5 lat.

      Dziwne swoją drogą, moje czytniki kupione na amazon.de były podpinane pod konto Amazon.com, dostawałem tylko maila po niemiecku „Herzlich Willkommen”. Ewentualnie na przyszłość zamawiaj jako prezent.

      0
    • Robert Drózd pisze:

      Artykuł, który podał asymon jest wciąż aktualny. Jeśli w amazon.de podasz polski adres, zostaniesz przeniesiony do amazon.com.

      Jeśli chodzi o starszy czytnik, co widzisz w Settings? Czy on jest nadal zarejestrowany? Może po prostu zarejestrowałeś go na inne konto? Spróbowałbym się wyrejestrować i zalogować ponownie, nie powinno być z tym kłopotu. Sprawdź też czy masz najnowszą wersję oprogramowania.

      0
      • Paweł Usinowicz pisze:

        Rzeczywiście mój Kindle Touch był przypisany do innego konta, ale obsługa amazon.com przeniosła już czytnik na konto z którego zakupiłem Oasis 3. O dziwo zrobili to bez problemu bo obsługa Polska z amazon.de mówiła ze nie ma takiej możliwości. Więcej zdziałałem rozmawiając po angielsku na czacie niż z obsługa po polsku przez tel.

        0
        • Robert Drózd pisze:

          To akurat mnie nie dziwi, obsługa polska z DE nie ma zdaje się nawet dostępu do treści kindlowych. Ale cieszę się, że wszystko udało się załatwić.

          1
  14. Paweł Usinowicz pisze:

    Mam spory problem. Zakupiłem właśnie Kindle Oasis 3 w sklepie niemieckim, właśnie idzie do mnie przez mailboxde. I nagle zauważyłem, że mój obecny czytnik Kindle Touch zakupiony w 2012 roku już nie wyświetla się w amazon.com, nie ma tam już mojego zamówienia, nie mogę sprawdzić, czy zmienić mejla kindle przypisanego do tego czytnika, właściwie nie mogę zrobić nic, nawet dodać mejle do białej listy (wysyłanie książek na adres e-mail czytnika). Wchodząc w devices widzę komunikat, że mój główny sklep do amazon.de, ale tam widzę tylko nowy czytnik Oasis 3, a mojego Touch niestety nie. Czy mam się teraz przenieść do amazon.de zmieniając kraj z Niemiec na Polskę? Bo właściwie korzystam z chmury ksiązek amazon.com. Z drugiej strony podoba mi się amazon.de bo jest po polsku. Chciałbym zmienić adres email kindla Touch na inny, aby odzyskać mój adres, ale nie mogę go zmienić, bo nie widzę nigdzie tego czytnika. Sam czytnik działa, pobierają się na niego czasopisma itd.

    0
  15. Kakub K. pisze:

    A co jeżeli zalogowałem się w kindlu i wyrejestrowałem i pojawiły mi się na stronie głównej informacje typu „your next great reading is waiting”. Albo ta sama informacja tylko że w momencie wybudzania z uśpienia kindla i jeszcze do tego informacja swipe to unlock. Co zrobić żeby się tego bez resetu pozbyć?

    0
  16. Dorota pisze:

    Witam,mam zarejestrowany kindle 4, widzę osobistego meila, a nie potrafię zalogować się ba konto amazon. Próbowałam tez na czytniku zalogować się z kolei na swojego meila zeby ściągnąć książkę bezpośrednio, nie przez kabel i teznie mogę. Wyszukiwarka działa na pewno. Nie wiem, czy coś trzeba odblokować może w czytniku. Czy tylko ja mam taki problem. Pobieram przez kabel, ale chcialabym móc korzystac w pelni. Z góry dziękuję za odpowiedź

    0
  17. Dorota pisze:

    Witam,mam zarejestrowany kindle 4, widzę osobistego meila, a nie potrafię zalogować się ba konto amazon. Próbowałam tez na czytniku zalogować się z kolei na swojego meila zeby ściągnąć książkę bezpośrednio, nie przez kabel i teznie mogę. Wyszukiwarka działa na pewno. Nie wiem, czy coś trzeba odblokować może w czytniku. Czy tylko ja mam taki problem. Pobieram przez kabel, ale chcialabym móc korzystac w pelni.

    0
  18. E.Lisiecka pisze:

    Wszystko wskazuje na to, że mój czytnik jest zarejestrowany (jest imię użytkownika i adres mailowy), ale gdy próbuję zalogować się, by dodać Legimi do listy zaufanych otrzymuję informację, że nie ma takiego użytkownika.
    Nie wiem, co robić :(
    Jestem pierwszą użytkowniczką tego kindla, dostałam go jakieś 4 lata temu i korzystałam w nieco ograniczony sposób – kupowałam książki w księgarniach internetowych lub korzystałam z abonamentu Legimi. Teraz kupiłam kilka pozycji poza abonamentem i nie mam do nich dostępu / nie wiem, jak się do nich dostać.
    Czy mogę prosić o wskazówkę?

    0
    • Robert Drózd pisze:

      Ale na samym czytniku nie znajdziemy adresu e-mail, który jest nazwą użytkownika w Amazonie – byc może na amazon.com próbujesz się zalogować przy pomocy adresu który służy wyłącznie do wysyłania książek na czytnik.

      Jeśli to Ty rejestrowałaś czytnik, to w amazon.com podajesz swój własny adres mailowy.

      1
  19. kola pisze:

    Jak sprawdzic czy czytnik kindle został prawidłowo zarejestrowany.
    Znajoma kupiła dwa w tym jeden dla mnie, ja dokonałam rejestracji, ale u znajomej na kindlu cały czas widnieją dwa urządzenia.

    0
  20. Agnieszka pisze:

    witam , bardzo proszę o pomoc, jestem w tym nowa , fascynuje mnie możliwość publikowania swoich książek, ale na już starcie mam problem. Zaraz p0 rejestracji nie weszłam na swoje konto aby je zaktualizować , tylko biegałam po panelu do tworzenia. Teraz nie mogę przejść drugiej weryfikacji konta , dostaję smsa z kodem , ale nic się nie dzieje, mam opcję tylko anuluj. Kilkakrotnie już wysyłałam prośbę o kod i wciąż to samo. Zaczęłam bawić się tworzeniem materiału, ale mątwi mnie, iż wystawić nie mogę. Bardzo proszę o radę , nawet stworzyłam konto na amazon. com, doczytałam się że tam można ustawić ,ale mój nr tel już jest przypisany do KDP i co teraz ?

    0
    • Robert Drózd pisze:

      Nie wiem niestety jak wygląda rejestracja w KDP, ale masz świadomość, że tam na razie nie można publikować ksiązek po polsku? Może odrzuca polski numer telefonu.

      1
    • Mateusz pisze:

      Hej Aga, mam ten sam problem rozwiązałaś go może ;D?

      0
    • Mateusz pisze:

      Hej Aga, ja też tak miałem zrób to na telefonie mi pomogło ;D

      0
      • Agnieszka pisze:

        Witam ,tak jest to dość prosta sprawa , można zmienić w koncie amazona weryfikację konta z telefonu na wpisanie kodu. Jest apka Authenticator która można pobrać na chroma. Przy weryfikacji konta klikam i mam kod :) każdorazowo pobiera się nowy. I sprawa wyjaśniona . Pozdrawiam :)

        0
  21. Małgorzata pisze:

    Mam problem – po zakupieniu książki w księgarni woblink (28.03.21), zdążyłam jeszcze do niej zajrzeć po załadowaniu, kiedy otworzyłam czytnik ponownie po kilku minutach zobaczyłam biały ekran, zniknęło wszystko, został tylko pasek na górze, na którym jest: nazwa Kindle, wi-fi, stan baterii i czas. Brak dostępu do ustawień, więc korzystając z porady (gdzieś wyżej), wyrejestrowałam czytnik z poziomu konta Amazon (na czytniku nie mam dostępu) i chciałam tą samą drogą zarejestrować jeszcze raz, ale nie wiem jak to zrobić i czy to coś da. Podejrzewam, że sytuacja jest związana ze wspomnianą wyżej aktualizacją 5.12.4 (paperwhite 3). Co robić, jestem zdruzgotana!!!

    0
  22. Adam pisze:

    Dzień Dobry,

    Mam pytanie o konto Amazon, na którym jest wpisany firmowy NIP. Jeśli zarejestruję się na to konto na Kindle, to jak się to ma do kupowania ebooków? Niektóre książki pewnie będą związane z profilem działalności firmy ale zdecydowana większość będzie do użytku osobistego. W takiej sytuacji najlepiej założyć nowe konto Amazon „osobiste”?

    0
    • Robert Drózd pisze:

      Wydaje mi się, że tutaj nie będzie problemu. Na razie mieszkając w Polsce kupujemy e-booki w amazon.com. A numer NIP podajesz na koncie niemieckim lub polskim. Nie sądzę, aby podanie NIP na amazon.pl oznaczało też faktury z NIP w amazon.com. Oczywiście jeśli w przyszłości e-booki pojawią się w Amazon.pl, to problem się może pojawić.

      1
  23. Helena pisze:

    Podczas rejestracji czytnika zakupionego w polskim sklepie na nowe konto w Amazonie wymagają ode mnie podania amerykańskiego numeru telefonu. Mimo, że nie zaznaczyłam USA jako mojego kraju. Nie ma możliwości pominięcia tej opcji, ani pójścia wstecz, co teraz? Rejestrować od nowa i zaznaczyć „Niemcy”? Polski nie ma na liście.

    0
    • Robert Drózd pisze:

      Rozumiem, że zakładasz konto bezpośrednio na czytniku? Może uda się założyć konto w Amazonie i dopiero zalogować z poziomu czytnika.

      0
      • Ilona pisze:

        I tak właśnie intuicyjnie zrobiłam, gdy tylko udało mi się jakimś cudem anulować martwy formularz – to moje pierwsze urządzenie tego typu, więc nie znałam możliwości przycisku na jego dolnej krawędzi :)
        Dziękuję za pomoc.

        1
  24. Jacek pisze:

    Podczas zabawy w ustawieniach włączyłem kłódkę i nie mam pojęcia jak ja usunąć. Dziękuje za pomoc.

    0
  25. Jacek pisze:

    Dziękuje za pomoc
    Jacek

    0
  26. rudy102 pisze:

    Teraz usuwa też pliki wgrane kablem przy wyrejestrowaniu. A przynajmniej mi przed chwilą usunęło.

    0
  27. KrkJon pisze:

    A ja mam wielki problem z zakupem książek z co.uk lub .com.
    Czego nie próbuję to się nie da kupić e-booka.
    Zastanawiam się czy nie zarejestrować nowego konta na amazon.co.uk lub .com i na nowo zarejestrować urządzenie. Oczywiście tylko przez VPN’a – ale czy to coś da z polską kartą i urządzeniem w PL?
    Potrzebuję książek po angielsku dla córki :) – jak jesteśmy w UK, to papierowych coś tam kupimy, rodzina też przywozi, ale ile można wozić makulaturę? :D

    0
    • Robert Drózd pisze:

      Generalnie mieszkając w Polsce powinieneś mieć możliwość kupowania książek z .com (bo tam mamy konto cyfrowe z polskim adresem), ale trafiasz pewnie na tytuły które są US-only i Amazon nie wpuszcza ich do Europy. Nowe konto i VPN zadziałają o ile podasz amerykański adres, ale karta zarejestrowana w Polsce może być wciąż problemem.

      A pokażesz link do 2-3 ebooków których nie możesz kupić?

      1
  28. Ewa Irmina pisze:

    Dzień dobry, kupiłam kindle na amazon.pl na prezent i nie zaznaczyłam tego. Sama mam też czytnik. Czy będzie problem z rejestracją na nową osobę? Jak to zrobić?

    0
    • Robert Drózd pisze:

      Nie będzie żadnego problemu. Przy pierwszym uruchomieniu czytnika jest pytanie, czy będzie wykorzystywany na koncie, na którym został kupiony, czy też chcemy zalogować się na nowe konto.

      Można też później się z czytnika wylogować przez opcję Deregister, tak jak w artykule w punktach 7 i 8.

      0
  29. Michał Skrzypiński pisze:

    Jak zarejestrować Kindle w sytuacji gdy:
    kupuję Kindla na polskim Amazonie z darmową wysyłką w ramach wykupionej usługi Amazon Prime, ale ten czytnik ma być prezentem dla osoby stale przebywającej we Francji i to na nią ma być zarejestrowany wraz ze wszystkimi dostępnymi z tym profitami, a przede wszystkim gwarancją. Proszę o radę
    ps: z tego co czytam jak kupuję Kindle na Amazon przez swoje konto to on z automatu rejestruje się on na mnie. Ebooki można kupować na prezent a Kindle już nie?

    0
    • Robert Drózd pisze:

      Przy kupnie można zaznaczyć opcję prezentu, wtedy czytnik nie będzie zarejestrowany, osoba obdarowana może się zalogować swoim kontem. Tylko nie mam pewności czy gwarancji i tak nie trzeba będzie realizować w polskim Amazonie.

      Ewentualnie można zamówić jej go na prezent we francuskim Amazonie, tam też są promocje na BF.

      0
  30. Beata pisze:

    Kupiłam w prezencie Kindle 11, nie w Amazonie tylko w sklepie. Osoba obdarowana nie chce sie rejestrować. Na moim Kindle 10 nie rejestrowałam się bo nie potrzebuje, wszystko działa poprawnie.
    Jednak tutaj w 11, po wrzuceniu książki po kablu pojawia się po 182 stronach czytania komunikat error, nie czyta kolejnych stron i wyrzuca do początku książki. Sprawdzałam na kompie plik pdf jest cały i poprawny.
    Może ktoś spotkał się z podobnym lub może podpowiedzieć co to może być?

    0
    • Robert Drózd pisze:

      Rejestracja nie ma tu akurat nic do rzeczy. Prawdopodobnie z jakiegoś powodu oprogramowanie Kindle wywala się na tym pliku. Jeśli źródło „chomikowe” najlepiej poszukać innego. :)

      2
  31. Beata pisze:

    Dziękuje za odpowiedz, też tak myślałam, chociaż na poprzednim kindle8 działo dobrze. Będę szukać innego pliku:)

    0

Skomentuj Staszek Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przed dodaniem komentarza zapoznaj się proszę z zasadami komentowania i polityką prywatności

Komentarze do tego artykułu można śledzić także w formacie RSS.