Za drogo? Ustaw alerty cenowe na e-booki i kupuj taniej!

Współpraca i reklama – informacje

Zapraszam firmy zainteresowane współpracą komercyjną ze Światem Czytników.

Aktualizacja: 20 kwietnia 2017. Aktualizacja statystyk.

Informacje o serwisie

Świat Czytników jest najpopularniejszym polskim blogiem poświęconym czytnikom e-booków oraz książkom elektronicznym.

Według danych Google Analytics w marcu 2017 serwis odwiedziło 119 tysięcy unikalnych użytkowników, co przełożyło się na 278 tysięcy wizyt oraz 525 tysięcy odsłon.

Największy ruch w serwisie odbywa się w sezonie zimowym – w grudniu 2016 odwiedziło go nawet 176 tysięcy osób.

Co jest bardzo ważne – to jest ruch ściśle nakierowany na tematykę serwisu. Blisko połowa użytkowników trafia z Google, na hasła związane z czytnikiem Kindle, innymi czytnikami oraz tematyką e-booków. Często są to bardzo szczegółowe pytania, na które serwis odpowiada w ponad 3600 artykułach.

Serwis jest też popularny wśród korzystających z mediów społecznościowych, według statystyk z marca 2017:

  • 28 tys. wejść z Facebooka (27 tysięcy fanów)
  • 3 tys. wejść z Twittera (3,5 tys. obserwatorów)
  • 1 tys. wejść z Google+ (1,3 tys. obserwatorów)

Świat Czytników ma swój profil w hash.fm, zwanym „Megapanelem dla blogerów”. W kategorii #książki blog zajmuje 1. miejsce.

W raporcie Blog Rank zorganizowanym w 2016 z okazji Blog Conference Poznań i zbierającym TOP 100 blogów o największym potencjale współpracy komercyjnej, Świat Czytników zajął 2 miejsce w kategorii „Specjalistyczne”.

Możliwości współpracy

Misją serwisu jest ułatwienie życia obecnym i przyszłym użytkownikom czytników. Wszystkie formy obecności komercyjnej muszą zatem wnosić dodatkową wartość w serwisie dla ludzi czytających w Polsce książki elektroniczne.

Przykładowe tematy współpracy:

  • Premiera książki lub czasopisma w formie elektronicznej
  • Wejście jakiegoś wydawnictwa w tematykę e-bookową
  • Start nowej księgarni z e-bookami.
  • Duża promocja w istniejącej księgarni z e-bookami.
  • Sprzedaż określonego modelu czytnika (z wyłączeniem Kindle – które zgodnie z polityką serwisu zalecam kupować wyłącznie drogą oficjalną w Amazonie)

Możliwe formaty reklamy:

  • Artykuł z omówieniem produktu – zdecydowanie polecane.
  • Test czytnika lub akcesoriów do niego.
  • Seria artykułów (np. testy usługi dla użytkowników e-booków)
  • Formy graficzne, np. baner 600 x 50 między artykułami na stronie głównej, baner 200×300/200×200 w prawej kolumnie oraz w porównywarce e-booków.
  • Linki tekstowe wewnątrz artykułów.

Jestem otwarty na propozycje innych formatów – nie mogą być one jednak inwazyjne, ani kłócić się wizualnie z dość prostym układem bloga.

Nie jestem zainteresowany dołączaniem do istniejących sieci reklamy zasięgowej.

Współpraca partnerska

Świat Czytników bierze udział w programach partnerskich kilku sklepów internetowych. Współpracujemy z takimi markami jak Amazon, Helion, Nexto, Virtualo, Woblink, Publio, Allegro, Empik, Eplaton, Gandalf, ArtaTech, PocketBook, Legimi. Jeśli oferta Twojej firmy może być w zasięgu zainteresowania posiadaczy czytników w Polsce, chętnie podejmę współpracę partnerską.

W tym przypadku rozliczanie odbywa się według zasady CPS – jeśli oferujesz dobre produkty i moi czytelnicy je kupią – wtedy zarabiamy wspólnie. Możliwe są też inne modele rozliczeń (CPC, ryczałt).

Księgarnie zapraszam też do udziału w porównywarce e-booków, która obecnie zbiera oferty z ponad 20 sklepów i którą odwiedza ponad 30 tysięcy unikalnych użytkowników miesięcznie.

Artykuły

Każdy artykuł na Świecie Czytników trafia do co najmniej kilku tysięcy osób po publikacji, a na dłuższą metę (w przypadku tematów unikalnych) nawet do dziesiątek tysięcy.

Serwis zwykle nie publikuje gotowych wpisów sponsorowanych i nie przedrukowuje informacji prasowych. Jeśli jest to możliwe, wolę przygotować własny tekst na podstawie nadesłanych materiałów i przede wszystkim – osobistego doświadczenia z produktem.

Chętnie wspomnęo wydaniu książki czy pisma w formacie czytnikowym, szczególnie jeśli jest to ważna premiera dla polskiego rynku. Przydatne będzie wysłanie wersji elektronicznej danej książki, abym mógł ocenić jakość publikacji.

Konkursy

Serwis z reguły nie organizuje samodzielnie konkursów, ale jestem otwarty na informowanie o konkursach przygotowanych przez Państwa firmę.

Testy czytników

Szczególnie ważną częścią serwisu są testy czytników e-booków. Takie testy są zazwyczaj znacznie głębsze niż spotykane w serwisach technologicznych i dzięki dobremu pozycjonowaniu, stanowią główne źródło informacji dla polskich użytkowników czytnika. Dlatego staram się robić takich testów nie więcej niż kilka w roku.

Kontakt w sprawie współpracy

Proszę pisać na rd (at) webaudit.pl z proponowanym tematem/pomysłem i formą współpracy. Przygotuję indywidualną wycenę.

Wystawiane są faktury VAT, pod względem formalnym współpracę obsługuje moja firma Web Audit.

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Komentarze do tego artykułu można śledzić także w formacie RSS.