Zapraszam firmy zainteresowane współpracą komercyjną ze Światem Czytników.
Aktualizacja: 20 kwietnia 2017. Aktualizacja statystyk.
Spis treści
Informacje o serwisie
Świat Czytników jest najpopularniejszym polskim blogiem poświęconym czytnikom e-booków oraz książkom elektronicznym.
Według danych Google Analytics w marcu 2017 serwis odwiedziło 119 tysięcy unikalnych użytkowników, co przełożyło się na 278 tysięcy wizyt oraz 525 tysięcy odsłon.
Największy ruch w serwisie odbywa się w sezonie zimowym – w grudniu 2016 odwiedziło go nawet 176 tysięcy osób.
Co jest bardzo ważne – to jest ruch ściśle nakierowany na tematykę serwisu. Blisko połowa użytkowników trafia z Google, na hasła związane z czytnikiem Kindle, innymi czytnikami oraz tematyką e-booków. Często są to bardzo szczegółowe pytania, na które serwis odpowiada w ponad 3600 artykułach.
Serwis jest też popularny wśród korzystających z mediów społecznościowych, według statystyk z marca 2017:
- 28 tys. wejść z Facebooka (27 tysięcy fanów)
- 3 tys. wejść z Twittera (3,5 tys. obserwatorów)
- 1 tys. wejść z Google+ (1,3 tys. obserwatorów)
Świat Czytników ma swój profil w hash.fm, zwanym „Megapanelem dla blogerów”. W kategorii #książki blog zajmuje 1. miejsce.
W raporcie Blog Rank zorganizowanym w 2016 z okazji Blog Conference Poznań i zbierającym TOP 100 blogów o największym potencjale współpracy komercyjnej, Świat Czytników zajął 2 miejsce w kategorii „Specjalistyczne”.
Możliwości współpracy
Misją serwisu jest ułatwienie życia obecnym i przyszłym użytkownikom czytników. Wszystkie formy obecności komercyjnej muszą zatem wnosić dodatkową wartość w serwisie dla ludzi czytających w Polsce książki elektroniczne.
Przykładowe tematy współpracy:
- Premiera książki lub czasopisma w formie elektronicznej
- Wejście jakiegoś wydawnictwa w tematykę e-bookową
- Start nowej księgarni z e-bookami.
- Duża promocja w istniejącej księgarni z e-bookami.
- Sprzedaż określonego modelu czytnika (z wyłączeniem Kindle – które zgodnie z polityką serwisu zalecam kupować wyłącznie drogą oficjalną w Amazonie)
Możliwe formaty reklamy:
- Artykuł z omówieniem produktu – zdecydowanie polecane.
- Test czytnika lub akcesoriów do niego.
- Seria artykułów (np. testy usługi dla użytkowników e-booków)
- Formy graficzne, np. baner 600 x 50 między artykułami na stronie głównej, baner 200×300/200×200 w prawej kolumnie oraz w porównywarce e-booków.
- Linki tekstowe wewnątrz artykułów.
Jestem otwarty na propozycje innych formatów – nie mogą być one jednak inwazyjne, ani kłócić się wizualnie z dość prostym układem bloga.
Nie jestem zainteresowany dołączaniem do istniejących sieci reklamy zasięgowej.
Współpraca partnerska
Świat Czytników bierze udział w programach partnerskich kilku sklepów internetowych. Współpracujemy z takimi markami jak Amazon, Helion, Nexto, Virtualo, Woblink, Publio, Allegro, Empik, Eplaton, Gandalf, ArtaTech, PocketBook, Legimi. Jeśli oferta Twojej firmy może być w zasięgu zainteresowania posiadaczy czytników w Polsce, chętnie podejmę współpracę partnerską.
W tym przypadku rozliczanie odbywa się według zasady CPS – jeśli oferujesz dobre produkty i moi czytelnicy je kupią – wtedy zarabiamy wspólnie. Możliwe są też inne modele rozliczeń (CPC, ryczałt).
Księgarnie zapraszam też do udziału w porównywarce e-booków, która obecnie zbiera oferty z ponad 20 sklepów i którą odwiedza ponad 30 tysięcy unikalnych użytkowników miesięcznie.
Artykuły
Każdy artykuł na Świecie Czytników trafia do co najmniej kilku tysięcy osób po publikacji, a na dłuższą metę (w przypadku tematów unikalnych) nawet do dziesiątek tysięcy.
Serwis zwykle nie publikuje gotowych wpisów sponsorowanych i nie przedrukowuje informacji prasowych. Jeśli jest to możliwe, wolę przygotować własny tekst na podstawie nadesłanych materiałów i przede wszystkim – osobistego doświadczenia z produktem.
Chętnie wspomnęo wydaniu książki czy pisma w formacie czytnikowym, szczególnie jeśli jest to ważna premiera dla polskiego rynku. Przydatne będzie wysłanie wersji elektronicznej danej książki, abym mógł ocenić jakość publikacji.
Konkursy
Serwis z reguły nie organizuje samodzielnie konkursów, ale jestem otwarty na informowanie o konkursach przygotowanych przez Państwa firmę.
Testy czytników
Szczególnie ważną częścią serwisu są testy czytników e-booków. Takie testy są zazwyczaj znacznie głębsze niż spotykane w serwisach technologicznych i dzięki dobremu pozycjonowaniu, stanowią główne źródło informacji dla polskich użytkowników czytnika. Dlatego staram się robić takich testów nie więcej niż kilka w roku.
Kontakt w sprawie współpracy
Proszę pisać na rd (at) webaudit.pl z proponowanym tematem/pomysłem i formą współpracy. Przygotuję indywidualną wycenę.
Wystawiane są faktury VAT, pod względem formalnym współpracę obsługuje moja firma Web Audit.
Komentarze do tego artykułu można śledzić także w formacie RSS.