Za drogo? Ustaw alerty cenowe na e-booki i kupuj taniej!

Aktualizacje oprogramowania Kindle – pytania i odpowiedzi

kindle7-aktualizacja

Jak aktualizujemy czytniki Kindle, kiedy ma to sens i kiedy robić to ręcznie, a kiedy poczekać?

Mam taki zwyczaj na Świecie Czytników, że jeśli jakieś pytanie pojawia się (w komentarzach, w mailach, na Facebooku) kilka razy, to trafia na listę artykułów do napisania.

Co jakiś czas Amazon wprowadza zmiany w czytnikach, które sprawiają, że za aktualizacje zabrały się również osoby, które ich wcześniej nie robiły. Cały temat jest dość prosty, ale ponieważ trochę pytań było, warto wszystko zebrać w jednym miejscu.

Aktualizacja z 23 sierpnia 2024: ukazało się oprogramowanie 5.16.21 dla nowych czytników Kindle

1. Jakie są obecne wersje oprogramowania Kindle i skąd je pobrać?

We wrześniu 2019 Amazon wprowadził wreszcie jedną stronę z wersjami oprogramowania Kindle. Są tam bezpośrednie linki do każdego czytnika i omówienie zmian.

W poniższej tabelce macie wszystkie modele Kindle dostępne w Polsce – ich nazwę na stronie Amazonu i aktualny numer wersji.

Model Nazwa na stronie Amazonu Wersja
Kindle 2 (2009) Kindle (2nd Generation) 2.5.8
Kindle DX (2009) Kindle DX (2nd Generation) 2.5.8
Kindle 3 / Keyboard (2010) Kindle Keyboard (3rd Generation) 3.4.3
Kindle 4 i 5 / Classic (2011-2012) Kindle (4th and 5th Generation) 4.1.4
Kindle Touch (2011) Kindle Touch (4th Generation) 5.3.7.3
Kindle Paperwhite I (2012) Kindle Paperwhite (5th Generation) 5.6.1.1
Kindle Paperwhite II (2013) Kindle Paperwhite (6th Generation) 5.12.2.2
Kindle Paperwhite III (2015) Kindle Paperwhite (7th Generation) 5.16.2.1.1
Kindle Paperwhite IV (2018) Kindle Paperwhite (10th Generation) 5.16.21
Kindle Paperwhite V (2021) Kindle Paperwhite (11th Generation) 5.16.21
Kindle Voyage (2014) Kindle Voyage (7th Generation) 5.13.6
Kindle 7 (2014) Kindle (7th Generation) 5.12.2.2
Kindle 8 (2016) Kindle (8th Generation) 5.16.2.1.1
Kindle 10 (2019) Kindle (10th Generation) 5.16.21
Kindle 11 (2022) Kindle (11th Generation) 5.16.21
Kindle Oasis (2016) Kindle Oasis (8th Generation) 5.16.2.1.1
Kindle Oasis 2 (2017) Kindle Oasis (9th Generation) 5.16.2.1.1
Kindle Oasis 3 (2019) Kindle Oasis (10th Generation) 5.16.21.02
Kindle Scribe (2022) Kindle Scribe (1st Generation) 5.16.10.0.1

Pliki możemy pobrać też ze strony niemieckiej (która działa po polsku) – ale wersje plików, a nawet linki na stronie amerykańskiej i niemieckiej są takie same.

Od marca 2021 oprogramowanie możemy pobrać też ze strony polskiego Amazonu, ale są tam tylko pliki dla kilku sprzedawanych tutaj modeli.

I jeszcze parę uwag dotyczących starszych czytników:

  • Kindle 2/DX/Keyboard mają kilka plików do wyboru, w zależności od konkretnej wersji czytnika (WIFI/3G/edycja europejska i amerykańska). My wybieramy tę europejską, sprawdźmy na wszelki wypadek numer seryjny.
  • Keyboard, Classic i Touch wymagają aktualizacji kaskadowej. Np. jeśli mamy Keyboarda w wersji 3.1, to musimy najpierw wgrać 3.3, potem 3.4, potem dopiero 3.4.2.
  • W przypadku nowszych czytników – od Paperwhite – plik do ściągnięcia jest zawsze tylko jeden, niezależnie jak starą wersję mamy na czytniku.

2. Jak sprawdzić, którą wersję oprogramowania Kindle mamy?

Na czytnikach dotykowych (Touch, Paperwhite, Voyage, Oasis) wchodzimy do Menu (ikona ≡ w górnym prawym rogu) Settings – potem znowu Menu i Device Info. 

Mamy tutaj również „amazonową” nazwę czytnika, której trzeba szukać na stronie z aktualizacjami – tu np. „Kindle Oasis (10th generation)”.

Na czytnikach z klawiszami (Kindle Keyboard, Classic itd.) wystarczy wcisnąć klawisze Menu i wybrać Settings: wersję czytnika zobaczymy w dolnej belce.

wersja342

3. Jak sprawdzić, czy jest nowa aktualizacja dla naszego czytnika?

Jedyny pewny sposób to sprawdzić jego wersję (powyżej) i porównać z wersją dostępną na stronie Amazonu.

Z poziomu czytnika nie sprawdzimy czy jest nowa wersja, co jest zresztą sporą wadą Kindle. Jakoś posiadacze Onyxów, inkBooków czy Pocketbooków mogą to zrobić…

4. Opcja „Update Your Kindle” jest wyszarzona – czy to oznacza, że nie ma aktualizacji?

I to jest częste nieporozumienie – wchodzimy w Menu» Settings » Menu  i widzimy, że pozycja „Update Your Kindle” jest niedostępna.

update-your-kindle-szara

To wcale nie oznacza, że nie ma aktualizacji. Powtórzmy – czytniki Kindle nie mają opcji sprawdzania czy jest nowa wersja bezpośrednio z czytnika.

Opcja „Update Your Kindle” aktywna jest wyłącznie, jeśli w katalogu głównym czytnika znajduje się już wgrany plik z aktualizacją.

Czasami może być tak, że nic nie wgrywaliśmy, a opcja jest aktywna. Oznacza to, że akurat trafiliśmy na moment, że Kindle już ściągnął aktualizację – i pewnie gdybyśmy go uśpili, to i tak zaktualizuje się sam.

5. Jak zaktualizować Kindle automatycznie?

Poczekać. :-)

Tak wygląda teoria, ale były liczne przypadki, gdy mijały tygodnie, miesiące i aktualizacja nie następowała. Żeby daleko nie szukać – gdy pisałem ten artykuł w 2016, mój Kindle Paperwhite III nie zaktualizował się do wersji 5.7.2 mimo tego, że od jej premiery minęły już trzy tygodnie, a sieć była stale włączona.

Jeśli czytnik nie zaktualizował nam się automatycznie, można to zrobić po prostu ręcznie.

6. Jak zaktualizować Kindle ręcznie?

Ręczna aktualizacja czytnika jest dość prosta.

  1. Ściągamy plik update_kindle_(tu_wersja).bin z strony Amazonu, do której linkuję wyżej. W przypadku nowych czytników ma on ponad 200 MB. Po całym procesie zostanie on usunięty z czytnika, nie trzeba będzie tego robić ręcznie.
  2. Podłączamy Kindle do komputera.
  3. Korzystając z kabla USB, przegrywamy plik do katalogu głównego Kindle. Uwaga – to ma być katalog główny, a nie „Documents”.
  4. Odłączamy Kindle od komputera.
  5. Wybieramy kolejno: Menu » Settings » Menu » Update Your Kindle.
  6. Aktualizacja trwa kilka minut.

Może być tak, że mimo wgrania właściwego pliku aktualizacji nie pojawi się „Update Your Kindle” – wtedy z tego samego menu wybieramy „Restart” – czytnik powinien zaktualizować się przy ponownym uruchomieniu.

Przed aktualizacją warto:

  • sprawdzić czy na czytniku mamy dostateczną ilość miejsca, żeby wgrać plik;
  • upewnić się, którą mamy wersję – bo czytnik mógł się zaktualizować samodzielnie;
  • naładować baterię – choć czytnik i tak nie dopuści do aktualizacji, jeśli poziom baterii będzie zbyt niski.

Uwaga – upewnij się, że ściągasz plik z rozszerzeniem „.bin” – bo Amazon umieszcza też na stronie link do wersji źródłowych oprogramowania (jest to wymóg licencyjny) z rozszerzeniem „.tar.gz”.

7. Czy jeśli wgram niewłaściwy plik, to uszkodzę czytnik?

Czasami zdarzają się pomyłki – np. ktoś myśli, że ma Paperwhite 3, a tak naprawdę ma Paperwhite 2 (zobacz jak odróżnić cztery generacje Paperwhite) i wgrywa na czytnik niewłaściwą wersję. Ale nie słyszałem, aby w ten sposób ktoś uszkodził czytnik – po prostu aktualizacja się nie uruchomi.

Z tym, że aktualizując starsze wersje (jak Kindle Keyboard) byłbym bardziej ostrożny – nie mam pewności, czy Amazon stosował wtedy takie zabezpieczenia.

8. Co wnoszą nowe wersje Kindle?

Nowe wersje to zwykle dwa rodzaje zmian:

  • Duże zmiany funkcjonalne, rozpoznamy je po tym, że zmienia się numer wersji po przecinku (właściwie to po kropce) – czyli zamiast 5.5.x mamy 5.6.x, następnie 5.7.x itd. Obecnie to już 5.15.x
  • Drobne poprawki, zwykle dotyczące jakichś błędów, to są te dalsze numerki. Wersja 5.7.2.1 w miejsce 5.7.2 jest tu dobrym przykładem.

Warto przyjrzeć się dokładniej tej pierwszej kategorii zmian.

Amazon – podobnie jak wielu innych producentów – stosuje taką trochę brzydką praktykę, w której cechy nowego oprogramowania przedstawia jako cechy sprzętu.

Gdy zatem debiutuje nowy czytnik – zdarza się, że on jako jedyny dostaje nowe oprogramowanie, a starsze modele doganiają go parę miesięcy później.

Było kilka takich przypadków:

  • W roku 2012 pojawiła się czarna wersja Kindle Classic (zwana u nas Kindle 5, a przez Amazon Kindle 5 generacji). Jeff Bezos wychodząc na scenę reklamował na przykład lepszy kontrast. Jak się okazało – czarny Kindle 5 był dokładnie taki sam jak szary (zwany Kindle 4). Nowe oprogramowanie (wówczas w wersji 4.1) działało na obu czytnikach.
  • Kindle Paperwhite I – pierwszy czytnik Amazonu z oświetleniem zadebiutował również pod koniec 2012 i miał sporo nowych funkcji w porównaniu z wydanym wcześniej Kindle Touch. Dopiero po pół roku Touch dostał wersje 5.3.x która doganiała Paperwhite.
  • Kindle Paperwhite II miał znów sporo nowych funkcji w porównaniu do Paperwhite I – np. Vocabulary Builder czy PageFlip. Czytnik pierwszej generacji „dogonił” PW2 dopiero rok później – ale na tym się skończyło, bo PW1 nie dostaje już nowych aktualizacji.
  • Przy Kindle Paperwhite III historia się powtórzyła – reklamowano głośno nowy font Bookerly. Jednak w parę tygodni później taką samą aktualizację dostały pozostałe nowe dotykowe czytniki Amazonu (PW2 i nowsze).

Nie jest to na pewno postępowanie fair i przypomina to co robił np. Samsung. Jeśli ktoś miał starszy telefon czy tablet, czekał nieraz długie miesiące np. na aktualizację do nowej wersji Androida. Niektórzy wciąż czekają. Z drugiej strony regułą w ostatnich latach jest to, że dotykowe czytniki Kindle dostają w końcu oprogramowanie „kolejnej generacji”. Dobre i to. Podejrzewam zresztą, że wielu posiadaczy starszego Kindle Touch, którzy nie łączyli się z siecią – nie wiedziało, że ich czytnik może działać tak jak Paperwhite. Tak samo posiadacze Paperwhite 3 (z 2015) nie zawsze wiedzą, że wciąż dostają funkcje z Paperwhite 5 (2022).

W przeciwieństwie do innych urządzeń, czytniki rzadko mają poprawki bezpieczeństwa. Niewiele jest takich sytuacji, w których ktoś mógłby nam się włamać.

  • Przez dłuższy czas była tylko jedna taka aktualizację – wersja 5.1.2 dla Kindle Touch z lipca 2012 naprawiała błąd, który odpowiednio spreparowanej stronie internetowej umożliwiał ingerencję w zawartość czytnika.
  • W styczniu 2021 na jaw wyszła poważniejsza dziura bezpieczeństwa, zwana Kindle Drop, która umożliwiała potencjalne przejęcie kontroli nad kontem Amazonu. Tutaj jak to zwykle się zdarza, firma najpierw czytniki załatała, potem odkrywca błędu go ujawnił. Podobną dziurę ujawniono w sierpniu 2021.

Od roku 2020 mamy nowy sposób dodawania funkcji – otóż nawet jeśli funkcja została dodana w jakiejś wersji, to nie znaczy że wszyscy ją dostali, bo Amazon pewne rzeczy aktywuje zdalnie. Tak było np. przy trybie nocnym – on istniał na Paperwhite IV i Oasis 2/3 od dawna, ale dopiero po długim czasie pojawił się w menu, ale nie u wszystkich.

Czasami też Amazon testuje różne rozwiązania i wycofuje się z nich. Tak było w przypadku informowania o postępach na innym urządzeniu. Po paru tygodniach miałem stare powiadomienia. Teraz mam znowu nowe.

Bywa też tak, że Amazon naprawia błędy, do których się nigdy nie przyznał, np. wersja 5.15.1 z września 2022 poprawiła wreszcie wyświetlanie okładek książek spoza Amazonu na liście. Tego na żadnej oficjalnej liście zmian nie było.

9. Jak uniknąć aktualizacji automatycznej?

Teoretycznie nie da się uniknąć aktualizacji automatycznej. Jeśli pozostawimy czytnik z włączoną siecią, to prędzej czy później zostanie zaktualizowany.

Są na to dwa zdroworozsądkowe sposoby:

  1. Nie włączać sieci – a ściślej, pozostawać wciąż w trybie samolotowym (Airplane Mode). Sieć można włączać na chwilę na czas ściągnięcia nowych książek, a potem ją wyłączać. Na nowych Kindle pliki z aktualizacjami zajmują ponad 200 MB – i nie ściągną się natychmiast.
  2. Utrzymywać małą ilość wolnego miejsca – jeśli na czytniku będziemy mieli stale poniżej 200 MB wolnego – aktualizacja nie będzie miała gdzie się ściągnąć. Jeśli nie mamy tylko e-booków, wystarczy wgrać kilka filmów lub jakichkolwiek innych plików. Ma to niestety efekt uboczny – przy dużej zajętości dysku wgrywanie plików może trwać dłużej – pisałem o tym problemie rok temu.

Inny sposób nieoficjalny to stworzyć plik „updates” – bez rozszerzenia i wgrać go do folderu głównego. Niestety nie mam 100% pewności czy działa – ale na pewno nie zaszkodzi.

10. Czy w ogóle warto blokować aktualizację?

Może być tak, że jakaś zmiana nam się nie podoba. Swego czasu zapytałem Was o zdanie na temat aktualizacji 5.7.2. Jak patrzę na wyniki ankiety – najwięcej głosów ma opinia „Częściowo lepiej, częściowo gorzej”. Jest też 9%, którym nowy firmware się nie podoba i aż 23%, które wciąż czekają. Jeśli chcemy zatem pozostać przy 5.6.5 – można unikać aktualizacji przy pomocy opisanych wyżej sposobów.

Tak samo przy dużych zmianach w wyglądzie interfejsu z wersją 5.14.2 – tu też było sporo narzekań.

Inną motywację mają osoby korzystające z jailbreaka i innych nieoficjalnych modyfikacji oprogramowania. Tutaj Kindle przy aktualizacji automatycznej czasami te zmiany usuwa czy nadpisuje. Jeśli mamy JB, warto śledzić dział Kindle Developer’s Corner na MobileRead – tam użytkownicy piszą, czy dana aktualizacja „psuje” jailbreaka czy nie i radzą, co w danym przypadku zrobić.

11. Czy można odinstalować aktualizację?

Nie ma żadnego oficjalnego sposobu na „downgrade”, czyli powrót do poprzedniej wersji.

Czasami jakieś opcje mają użytkownicy jailbreaka, ale nie jest to możliwe przy każdej z wersji. Odsyłam ponownie na MobileRead.

Dla posiadaczy niektórych wersji Paperwhite jest sztuczka, również opisana na MobileRead, która nie wymaga jailbreaka:

  1. Przechodzimy w tryb samolotowy
  2. Wgrywamy na czytnik starszą wersję oprogramowania
  3. Podczas gdy czytnik jest wciąż podłączony do komputera, przytrzymujemy przycisk „power” przez 30 sekund aż ten się zrestartuje.
  4. Zostanie zainstalowana starsza wersja.

Zaznaczam, że tej metody nie próbowałem, ale nie powinna wyrządzić szkody, co najwyżej nie zadziała.

12. Czy po aktualizacji utracę swoje dane?

Takie pytanie padło w komentarzach.

Nie – aktualizacja oprogramowania nie spowoduje usunięcia książek, zakładek, podkreśleń, kolekcji itd. Od czasu swojego pierwszego Kindle robiłem może 100 aktualizacji i nigdy nic nie zginęło.

Dwie tylko uwagi, trochę stare bo dotyczące lat 2013-2014:

  • Gdy aktualizujemy Paperwhite I i II – w pewnym momencie (chyba od wersji 5.4.2) wprowadzono tam „Kolekcje w chmurze” – oznaczało to, że informacje o kolekcjach z naszych czytników przechowane są teraz na serwerach Amazona. Może powodować to pewien chaos, również to, że kolekcji na czytniku nie widzimy – choć jest w zakładce „Cloud”.
  • Wraz z wersją 5.14.2 zniknęły dwie zakładki „All” i „Downloaded” – mamy tylko filtr „Downloaded” – jeśli jest włączony, to nie widzimy książek będących w chmurze, ale nie na czytniku.

13. Zainstalowałem aktualizację, ale nie widzę nowej funkcji

W pierwszych miesiącach roku 2020 Amazon zmienił trochę sposób dystrybuowania aktualizacji. W opisie danej wersji widzimy często jedynie zapowiedź zmian, które włączane są zdalnie. Tak więc część użytkowników te zmiany widzi, część nie. Mieliśmy taką sytuację choćby przy nowym menu trybu nocnego, które niektórzy widzieli już w maju 2020, inni zobaczyli dopiero w czerwcu, zaś Amazon tę zmianę oficjalnie potwierdził dopiero w lipcu 2020.

Dlatego w tym momencie wersja oprogramowania, którą mamy nie jest jedynym wyznacznikiem tego, co zobaczymy na czytniku. Może być też tak, jak w przypadku zmian w usuwaniu książek z chmury, że aktualizacja „wchodzi” bez oficjalnej zapowiedzi.

Podsumowanie

Jeśli czytniki nie aktualizują nam się same, najczęściej warto to robić ręcznie. Najważniejsze zmiany regularnie przedstawiam na Świecie Czytników, co pozwala zwykle podjąć decyzję o aktualizacji.

Trzymajmy tylko kciuki, aby w przypadku gdy w przyszłości pojawią się nowe modele Kindle, Amazon nie zapominał o starszych. I to by było na tyle.

[Aktualizacja z lutego 2023: jak dotąd Amazon wypuszcza nowe oprogramowanie dla wszystkich czytników począwszy od Kindle Paperwhite III, pochodzącego z roku 2015. Niemal osiem lat to jest niezły wynik.]

Oczywiście jeśli są jakieś wątpliwości, na które w artykule nie odpowiedziałem, zapraszam do komentarzy.

Czytaj dalej:

Artykuł był przydatny? Jeśli tak, zobacz 6 sposobów, na jakie możesz wspomóc Świat Czytników. Dziękuję!

Ten wpis został opublikowany w kategorii Korzystanie z Kindle i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Hosting: Zenbox

140 odpowiedzi na „Aktualizacje oprogramowania Kindle – pytania i odpowiedzi

  1. Natalia pisze:

    Z aktualizacją 5.6.1.1 na Kindle Paperwhite I jest podstawowy problem – znikają po niej numery stron w książce, te w lewym dolnym rogu, które pojawiły się po aktualizacji 5.3.5. Przez to musiałam walczyć i robić downgrade softu. Nigdy więcej aktualizacji dla PW I wyższej niż 5.4.4. Co do nowszego Kindla PW III przywykłam już do nowego wyglądu ;).

    0
  2. pytanie pisze:

    W takim razie ostatnie pytanie;) Czy można zrobić downgrade po upgradzie?

    1
  3. Alwer pisze:

    Ktoś ma pomysł dlaczego nie mogę zaktualizować Paperwhita z wersji 5.4.4.2 do jakiejkolwiek innej? Próbowałem automatycznie, próbowałem ręcznie – efekt to ciągle uruchamiający się czytnik ale bez procesu aktualizacji. (plik pobrany jest ok, próbowałem upgrade do każdej chyba wyższej wersji od tej posiadanej, robiłem też reset i restart w każdej możliwej koniguracji). Sam czytnik pliki akutalizacyjne widzi, aktualnie jako, że mi brak pomysłu co dalej zanstalowałem nawet jailbreaka, ale nie mam pomysłu co dalej.

    0
    • Natalia pisze:

      Spróbuj metodą taką jak downgrade, może zaskoczy, tzn. tą z mojego posta wyżej :).

      1
      • Alwer pisze:

        „Twoja” metoda nie działa dla PW1 – mimo to próbowałem, próbowałem także innych metod – jak choćby za pomocą Update_oldupdate_install.bin – w tym przypadku dostaję natychmiastowy komunikat update successful – tyle że wcale nie jest successfully sam plik Update_old(…).bin wydaje się działać – lecz już ten amazonowy nie.

        0
        • Paka Wafu pisze:

          U mnie na PW1 jakoś zadziałała bez problemu. Downgrade był z 5.6.1.1 do 5.3.3 (akurat taki firmware miałem na dysku).

          0
  4. Michał pisze:

    Wręcz nie wierzę, że nie ma najważniejszej informacji: co się dzieje z danymi na urządzeniu podczas aktualizacji? Książki rozumiem wszystkie zostają, ale stany, zakładki, notatki? Co z organizacją książek, pozostaną w swoich kolekcjach?

    0
    • Jordus 10 pisze:

      @Michał: Wszystkie książki, zakładki, kolekcje itp. po aktualizacji zostają.

      0
    • Athame pisze:

      Tak pozostaną. Aktualizacja nie nadpisuje partycji użytkownika, a to wszystko jest właśnie tam.

      0
    • Robert Drózd pisze:

      O właśnie – o tym nie pomyślałem. Dane zostają zachowane, dodam zaraz do wpisu.

      0
      • Jajcenty pisze:

        U mnie PW II zaktualizował się automatycznie. Nie miałbym z tym problemu, gdyby nie to, ze w przeciwieństwie do innych użytkowników u mnie wygląda to tak, jakby przez czytnik przeszedł huragan – wszystkie kolekcje zostały, ale książki zostały z nich powyciągane i (mówiąc kolokwialnie) porozpieprzane luzem.
        W sumie nic wielkiego, powsadzam je do kolekcji jeszcze raz, ale – niesmak pozostał :-).

        0
  5. ciupagen pisze:

    zadam teraz głupie pytanie ale sprawdziłem już każda opcje ;) co jak pw2 nie wykrywa pliku z aktualizacja czytaj „Update ..” jest na szaro,plik przerzucałem do każdego możliwego katalogu i nic(z wyjątkiem document) mam wersje 5.6.5 .Zostawilem go na kilka dni online i tez nic ;) jakieś sugestie ? pozdrawiam

    0
    • Athame pisze:

      Wgraj plik z aktualizacją i zrestartuj czytnik.

      0
    • Robert Drózd pisze:

      A którą obecnie masz wersję?

      0
      • ciupagen pisze:

        5.6.5 .

        0
        • Robert Drózd pisze:

          A sorry, nie doczytałem, myślałem że chcesz 5.6.5 wgrywać. Na pewno masz ściągniętą wersję dla PW2 a nie PW3? Nic innego mi nie przychodzi do głowy.

          0
          • ciupagen pisze:

            dwa razy ściągałem zeby sie upewnić :) nic bym nie zmieniał skoro działa ale martwi mnie info ze jak do 22 marca nie zrobię aktualizacji to nie bede mógł wysłać nowych książek na ph2

            0
            • Athame pisze:

              Jeśli masz dobry plik i po restarcie (z Menu) nie zacznie robić się aktualizacja, to masz uszkodzoną pamięć FLASH.

              PS. Jak masz 5.6.5 to nie musisz aktualizować. Ta wersja jest „kompatybilna z efektem 22 marca”.

              0
              • ciupagen pisze:

                jesteś pewny ? jak tak to nie ruszam działa to działa nie muszę mieć najnowszej wersji

                0
            • pioterg666 pisze:

              Ja ostatnio też 2x ściągałem bo mi wywalało komunikat, że wersja updatu jest niezgodna. Zacząłem nawet sprawdzać, czy na pewno mam PW2 a nie PW1 :) No i okazało się, że mam PW2, ale jednak ściągałem złą wersję pliku… :)

              0
  6. Domin pisze:

    Zaktualizowałem Kindla Classic, ale nie widzę różnicy.

    0
    • Robert Drózd pisze:

      Jeśli zaktualizowałeś z 4.1 do 4.1.3 to faktycznie różnicy nie ma, bo poprawiono tam tylko szyfrowanie połączenia z Amazonem i otwieranie stron zaszyfrowanych, np. Facebooka.

      1
      • Janush pisze:

        Posiadam czytnik chyba z 2012 roku, czarna wersja – Kindle 5,
        z oprogramowaniem : Version: Kindle 4.1.3 (2692310002).
        Czyli nie powinienem się zajmować aktualizają ?
        Pozdrawiam

        0
      • Kamila pisze:

        Mam wersję 4.1.2 i po połączeniu z internetem i kliknięciu „sync &check for items” nie chce mi przejść na 4.1.3. Jak ręcznie go zaktualizować? domyślam się że do nie wrzucamy do żadnego folderu pliku z aktualizacją tylko do tego głównego, który otwiera się po podlączeniu czytnika do komputera? i co dalej mam kliknąć by go zaktualizować, bo probowałam to sync & check for items i nie działa

        0
      • yfty pisze:

        Aktualizacja 5.13.3 dla Kindle Oasis – robić ręcznie Panie Drózd? Czytałem, iż posiada buggi…

        0
  7. Ania pisze:

    Proszę o radę, czy aktualizować czytnik przy wersji: 5.6.5? Trochę się pogubiłam, co się stanie, gdy nie zaktualizuję? Czytnik mam w miarę nowy – 4 miesiące, stary czytnik dałam dziecku, więc sobie poradzi, ale ja boję się, że coś pokręcę. Pomocy!

    0
  8. Athame pisze:

    „Czasami jakieś opcje mają użytkownicy jailbreaka, ale nie jest to możliwe przy każdej z wersji.”
    Nieprawda!

    Użytkownicy JB mogą zrobić downgrade w każdej chwili na dowolnej wersji.

    0
  9. Athame pisze:

    „Inną motywację mają osoby korzystające z jailbreaka i innych nieoficjalnych modyfikacji oprogramowania. Tutaj Kindle przy aktualizacji automatycznej czasami te zmiany usuwa czy nadpisuje.”

    Tu także wypowiadasz się na temat, którego nie zgłębiłeś. Kindle przy aktualizacji usuwa JB i inne mody zawsze (tzn. od czasu gdy aktualizacje mają rozmiar po 200+ MB). Użytkownicy różnych modyfikacji nie aktualizują czasami, bo Amazon „wycina” (i blokuje) całe biblioteki, przez co nie działają teraz różne pożyteczne mody (np. Google Translator).

    0
    • Robert Drózd pisze:

      Nie zgłębiłem, bo nie był mi potrzebny. Artykuł jest o aktualizacjach wszystkich wersji Kindle, a w przypadkach gdy aktualizacje nie podmieniały całego softu, JB mógł to przetrwać.

      1
      • czytelnik pisze:

        No i tego właśnie brakuje na tej stronie. Konkretnego opisu zrobienia jailbreak, co możemy przez niego uzyskać lepszego niż jest w sofcie Amazona, co na tym tracimy itp. Przydałby się też porządny spis wersji softu Amazona na których można zrobić jailbreak, których wersji lepiej nie wgrywać bo np. jailbreak nie ma lub będzie bardzo trudno go zrobić (rozbierając czytnik) itp. Nie można dawać korporacji władzy nad naszą własnością. Czytnik jest nasz i mamy prawo decydować o tym co na nim będzie zainstalowane. Jeśli Amazon nam usuwa funkcjonalności na których nam zależy bez pytania o zdanie to powinniśmy mieć okazję pokazać im, że nie damy się robić w konia i odzyskamy to co nam zabrali a nawet będziemy mieli coś więcej (np. polskie tłumaczenie)

        0
    • Misiek pisze:

      Trochę to zamotane:). Z jednej strony piszesz, że Kindle zawsze usuwa JB i „inne mody”, a z drugiej strony w temacie o tym JB przez przeglądarkę

      http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=265675

      piszą, że:
      „I updated my Jailbroken Paperwhite 2nd Gen and it survived the update to 5.7.2.1. KUAL was still installed and all left to do was to reinstall screensaver hack via mrpackages and it WORKS!” itp.

      Także ja już nie wiem, czy to o czym piszą to nie jest pozostały JB, a tylko jakieś pozostałości, które jednak pozwalają na uruchomienie KUALa i np. SSH. Ciężka sprawa:)

      0
      • Athame pisze:

        Jeśli pod pojęciem JB rozumiemy klucz deweloperski to jest on usuwany zawsze. Istnieje także inny klucz deweloperski, który dotyczy Kindletów (takich jak KUAL) – ten pozostaje nienaruszony. Upraszczając JB pozostaje, ale pewne jego fragmenty trzeba poprawić. Do tego nie jest już konieczne rozbieranie czytnika, bo potrzebne narzędzia „uchowają” się na osobnej partycji.

        0
  10. Pawel pisze:

    Ja zrobilem reczny update PW3 bo kilkukrotnie go zostawialem aby sie zupdateowal ale nic to nie dalo. Rowniez jakies 2 tygodnie temu dostalem maila od amazona abym sobie DXa zupdateowal, no i zrobilem update z tej same wersji na ta sama, nic sie nie zmienilo.

    1
  11. Sylwia pisze:

    Witam! Mam pytanie, kupiłam kindle touch 2014 jakieś 2 tygodnie temu z Amazon, zarejestrowałam go, parę dni temu sciagnelam darmowa książkę z sklepu Amazon i zauważyłam że wgralo mi się automatycznie coś takiego jak Kindle Free Time. Jest mi to zupełnie nie potrzebne a nie mam pojęcia czy i jak się tego pozbyć… bardzo proszę o odpowiedź.

    0
  12. Grzegorz pisze:

    Nigdy nie aktualizowałem swojego czytnika (Kindle Classic) i w sumie nie widzę powodu, dla którego miałbym to robić. Internetu na nim nie włączam, a książki czytać mogę bez uaktualniania oprogramowania.

    0
  13. Emi pisze:

    Dziękuję za prostą instrukcję jak przeprowadzić aktualizację. Nie wiem, czy jest ona potrzebna czy nie, ale ją bez problemu zrobiłam po przeczytaniu artykułu. Próbowałam wcześniej sama, ale nie dałam rady. Niby to proste, a jednak nie wiedziałam co i jak.

    0
  14. basia pisze:

    Na pomoc!!! Mój kindle 7 zaktualizował się automatycznie i… nie widać ani jednej książki – było ich chyba z 600, wiem że nie zginęły bo widać je po podłączeniu do komputera, czy ktoś z Państwa tak miał albo wie co wcisnąć albo ustawić?

    0
    • Robert Drózd pisze:

      Czy na pewno masz ustawione: Downloaded (nie All) i „All items”?

      0
    • Darek pisze:

      Też tak miałem po update-e PW3.
      Problemu nie rozwiązałem, musiałem skopiować bibliotekę z calibre

      0
      • Basia pisze:

        Problem rozwiązałam poprzez skopiowanie na nowo całej biblioteki na dysk komputera i z powrotem, dopiero po wgraniu na nowo pojawiły się „Downloaded” i książki „wróciły na swoje miejsce”

        0
    • Ania pisze:

      U mnie to samo, tzn. książki zniknęły kilka dni po aktualizacji. Konsultant na chacie Amazonu stwierdził tylko, że „it’s very strange” i powinnam pobrać wszystko jeszcze raz. Zamiast tego przekopiowałam cały folder documents – pomogło, ale kolekcje zniknęły, chlip :(

      0
  15. Irek pisze:

    Czy ktoś wie o takim przypadku, że po aktualizacji (najnowszej) kindle classic 5 nie można otworzyć kolekcji Dictionaries? Proszę o pomoc i (albo) uwagi.

    0
  16. Ewa pisze:

    Po najnowszej aktualizacji mój paper white 2, po wciśnięcie ikony domku przenosi mnie do dziwnej dla mnie niewygodnej strony i muszę przeciągnąć palcem od prawego do lewego boku aby przeniosło mnie do widoku pobranych książek. Kiedyś to był domyślny widok .
    Czy da się zrobić tak by to nadal był domyślny widok?

    0
  17. Karolina pisze:

    Witam.Czy jest jakiś sposób na ręczną zmianę wielkości czcionki? Ta proponowana po aktualizacji jest dla mnie albo za duża albo za mała (bookerly w drugiej i trzeciej wielk.).

    0
  18. Tomek pisze:

    A pytanie w kwestii tekstu „personal” na okładce, którego nie ma w nowym fw. Przerabiałem okładki polecanym tu programem i teraz mam widoczne białe paski u dołu. Da się to jakoś sprytnie odkręcić? :)

    0
  19. Karolina pisze:

    Chciałbym wgrać stare oprogramowanie do PW2 ale nie wiem jakie było wcześniej, jaki nr/symbol? Mogę prosić o pomoc? Kindle kupiony w tym roku w lipcu.

    0
  20. Kamil pisze:

    ratunku, wszystkie książki wyświetlają mi się landscape mode, nie mam możliwości obrotu. zna ktoś rozwiązanie problemu?

    0
  21. Goska pisze:

    Hej, mam pewien problem. Mam już nową aktualizację i wszystko fajnie, ale.. Zawsze zgrywałam książki przez kabel i nigdy nie było problemu. Natomiast od jakiegoś czasu chcę zgrać nowe książki i na Kindle mi się nie pojawiają :( Po podłączeniu do komputera, w folderze są widoczne, ale na samym czytniku ich nie ma.. Myślałam, że problemem jest brak nowej aktualizacji, ale jednak to nic nie zmienia. Resetowanie też nic nie daje. Zgrywanie przez Calibre również nie. Wie ktoś może w czym może tkwić problem? Mam ponad 500 książek na Kindle i jak myślę o tym, że miałabym kasować wszystkie a potem wgrywać i układać jeszcze raz, to aż coś mi się robi. Może jest inne wyjście? Pomocy!

    0
  22. Dawid pisze:

    >>Jeśli mamy pliki wgrane po kablu – to zobaczymy je tylko w „Downloaded”, ale już nie w „All”.

    Prawie roztrzaskałem swojego Kindle’a o ścianę, bo nagle zrobił mi się kompletny bajzel w książkach i wydawał się zachowywać nieprzewidywalnie. Dopiero po kilkunastu minutach zorientowałem się, o co mu chodzi…

    0
    • Goska pisze:

      Niestety u mnie nie ma ani tu, ani tu. W ogóle nie ma ich na czytniku, nie wiem co się dzieje :(

      0
      • Dawid pisze:

        Jeśli Calibre wymięka, to nie mam pomysłu… Może przyczyną jest bardzo duża liczba książek?

        Ja miałem ich około 55 w chwili katastrofy. Wyrzuciłem je wszystkie z urządzenia i dopiero odkryłem, że sprawcą zamieszania (czyli bałaganu na ekranie głównym) były te książki, które wisiały w chmurze Amazonu jako „Docs” (wysyłałem je zawsze mailem, zamiast wgrywać po kablu).

        Dopiero ich usunięcie z serwera pozwoliło mi jako tako zapanować nad chaosem (książki kupione z Amazonu wiszą teraz pod zakładką „All”, natomiast te ściągnięte po kablu pod „Downloaded”, chociaż nie wgrywałem z powrotem wszystkich poprzednio usuniętych, nie potrzebuję).

        Może masz je ukryte w jakiejś kolekcji czy coś?…

        0
        • Goska pisze:

          Nie wiem już sama. Chyba zrobię całkowity porządek i wgram ponownie tyko te najważniejsze. Stawiam też, że być może jakiś plik jest uszkodzony przez co się to dzieje. Sprawdzę jeszcze dokładnie czy nie jest nigdzie ukryte. Dziękuję za odpowiedź

          0
    • Ula pisze:

      aaa … trzeba dotknac downloaded – bo jest albo all albo downloaded a ja myslalam ze all/downloaded aaaaa…….

      0
  23. Ania pisze:

    Bardzo mi się podoba Kindle po najnowszej aktualizacji. Muszę się tylko jeszcze przyzwyczaić. Szkoda jedynie, że kolekcje się za bardzo nie wyróżniają na liście. Za kropkami nie tęsknię, były brzydkie.

    0
  24. Goska pisze:

    Czy wie ktoś, czemu nie mogę utworzyć kolekcji? Zresetowałam czytnik, bo mi nie czytało książek. A teraz nie da się utworzyć kolekcji, ani połączyć z internetem. Pomocy

    0
  25. Athame pisze:

    Co się dokładnie dzieje, gdy próbujesz utworzyć kolekcję?

    0
    • Goska pisze:

      Chodzi o to, że nie da się nawet tego otworzyć. Tak jakby ta opcja nie była w ogóle dostępna.

      0
  26. Athame pisze:

    A czytnik jest z opcjach oznaczony jako zarejestrowany?

    0
  27. Nienawidzę aktualizacji pisze:

    Oddawać kropki !!! Czy brzydkie czy nie, miały jedną zasadniczą funkcjonalność, bez otwierania książki od razu było orientacyjnie wiadomo która jest dłuższa która krótsza.

    1
  28. forestlord pisze:

    Wypatrzyłem aktualizację 'Software Update 5.7.4′ dla Kindle Paperwhite (7th Generation).
    Można coś więcej na ten temat?
    Pozdrowienia.

    0
    • Cyfranek pisze:

      Dziś instalowałem, nie widzę żadnych zmian

      0
    • Athame pisze:

      Testuję od kilku godzin. Już 4 godziny temu na forum eksiazki napisałem, że zmieniło się… nic. Od tamtego czasu zdania nie zmieniłem. Przy kolekcjach wyświetla się liczba informująca o liczbie książek w środku i to tyle co zauważyłem (wcześnie chyba tego nie było). Chętnie zobaczę changelog.

      0
  29. Sophia pisze:

    A ja mam takie pytanie. Chciałabym uniknąć na razie aktualizacji oprogramowania do 5.7, bo miałam z tą wersją do czynienia i bardzo mnie irytuje. Niestety mam problem z zainstalowaniem słownika rosyjskiego i chciałam zapytać czy to może wynikać ze starszego oprogramowania (mam 5.6.2.1 na Voyage) czy z czegoś innego? Jeżeli aktualizacja będzie konieczna to to zrobię, ale chciałabym wiedzieć czy może jeszcze inne rzeczy, na które powinnam zwrócić uwagę przy instalowaniu słownika. Zgrywałam go z konta Amazonu i wrzucałam przez kabel na czytnik, ale czytnik w ogóle go nie widzi. Będę wdzięczna za pomoc!

    0
    • Robert Drózd pisze:

      Rozumiem, że na koncie Kindle w „Deliver” nie możesz wybrać Voyage? Tak samo przy ściąganiu pliku wybiera się tam na który czytnik ma trafić. Jeśli na liście nie ma Voyage, pozostaje Ci ściągnąć ze słownika DRM, bo inaczej na czytniku nie pójdzie.

      0
      • Sophia pisze:

        Nie no właśnie w opcji „Deliver” oba są aktywne. Słownik wysłałam na PW2 przez wi-fi, bo tam i tak już się zainstalowała nowa wersja oprogramowania, więc mi wszystko jedno. I na tym czytniku słownik działa. A na Voyage chciałam wgrać po kablu, żeby nie uruchamiać aktualizacji przy wysyłce przez wi-fi. Jak pobierałam to zaznaczyłam ten czytnik, bo był aktywny, ale jak wgrałam słownik to niestety w ogóle go czytnik nie widzi. Tzn. jest oczywiście widoczny jak podłączę do komputera jako dysk, ale na urządzeniu się nie dodał i nie można z niego korzystać. Może robię jakiś durny błąd albo o czymś zapomniałam i już naprawdę spędza mi to sen z powiek od kilku dni.

        0
  30. Agatka_h pisze:

    Witam!
    Mój Kindle Touch 7 (KT2 Basic) mając oprogramowanie 5.7.4 nie ma opcji zmiany orientacji strony. Ani zmiany czcionki. Ogólnie w porównaniu z moją poprzednią „piątką” jest bardzo basic… Co mogę z tym zrobić???

    0
  31. Korra pisze:

    Właśnie zaktualizowałam PW2 i chyba na chwilę obecną żałuję :(
    Nowe menu nie specjalnie do mnie przemawia, najbardziej brakuje mi latarki na wierzchu, szkoda, że nie można dostosować górnego paska wg własnych potrzeb.
    Zauważyłam, że nie działa wygaszanie jak poprzednio przy zamykaniu etui.
    Dam mu szansę inaczej będę szukała pomocy jak wrócić do starszej wersji :D
    Pozdrawiam i dziękuje za dobry artykuł :)

    0
    • Robert Drózd pisze:

      Wygaszanie przy zamykaniu etui powinno działać niezależnie od wersji. Bardzo dziwne, że to przestało działać. Co do „latarki na wierzchu” – chyba nic się nie zmieniło – kiedyś klikałaś w ikonkę słoneczka i regulowałaś oświetlenie – teraz klikasz w zębatkę i też regulujesz oświetlenie.

      0
  32. Korra pisze:

    Niestety nie działa :( Próbowałam uruchomić kindla ponownie ale nie przyniosło to rezultatu.
    Zobaczymy, może się przyzwyczaje do nowego wyglądu, jak narazie trochę mnie drażni pasek przeglądarki. Na czytniku tylko czytam książki, które zgrywam przez kabelek, więc sama aktualizacja jest dla mnie bardziej wizualna niż użytkowa. Książki jak dla mnie też wyglądały nieco lepiej w starszej wersji, teraz są takie szare. Ogólnie w czerni i bieli jak dla mnie było bardziej przyjazne dla oka :)
    Pewnie kwestia przyzwyczajenia, to zaledwie parę godzin użytkowania nowszej wersji i różnice, które moje oko wykryło w pierwszej kolejności :)

    1
  33. Korra pisze:

    Wiadomo może czy kiedyś pojawi się Polska wersja na kindle? Angielski znam dość dobrze, jednak trochę mnie dziwi fakt, że kindle już długo jest na polskim rynku a nadal nie wprowadziło polskiej wersji językowej.

    3
  34. Luna pisze:

    Po najnowszej aktualizacji Kindle Keyboard, korzystając z internetu nie wyświetla się żadna grafika, są jedynie puste kwadraciki. Można to jakoś naprawić?

    0
  35. Łukasz pisze:

    Witam. Posiadam czytnik (od jakiś 10 godzin) Kindle Paperwhite 3. Nie mogę dokonać aktualizacji. Wyświetla mi się error 4. Ktoś ma jakiś pomysł? Wersję ściągam dobrą, przegrywam do głównego katalogu

    0
    • Robert Drózd pisze:

      Error 4 oznacza błędną wersję oprogramowania. Spróbowałbym jeszcze raz ściągnąć plik z aktualizacją, może coś się źle ściągnęło. Jeśli to nie pomoże, pozostaje kontakt z Amazonem.

      1
  36. Łukasz pisze:

    Pomogło. Dzięki

    0
  37. Rafał pisze:

    Czy jeśli ręcznie zaktualizuję mojego PW3, kolejne aktualizacje też będę musiał robić ręcznie, czy czytnik będzie mógł to zrobić także automatycznie?

    0
    • Robert Drózd pisze:

      Jedno nie ma wpływu na drugie. Każdy czytnik aktualizuje się automatycznie, gdy Amazon uzna to za stosowne.

      1
      • Rafał pisze:

        Dziękuję za odpowiedź.

        0
      • Katemeika pisze:

        Stosowne to prawdopodobnie niezbyt właściwe słowo. Mam w domu dwa czytniki PW3 i ten kupiony 2 miesiące wcześniej jest aktualizowany zawsze jako pierwszy. Wyciągam z tego wniosek [być może mylny], że Amazon stawił jakąś kolejkę i kolejno grzebie [z reguły w nocy] w naszych czytnikach ;)

        0
  38. Marcin pisze:

    mam problem z wgraniem pliku z aktualizacją, pobieram plik z rozszerzeniem Kindle_src_5.9.2_3250710044.tar.gz wgrywam do katalogu głównego ale nie pojawia mi się w Kindle możliwość aktualizacji. Plik pobieram po kliknięciu w tabelkę.

    0
  39. Barbara pisze:

    Pewnie już mało kto ma kindle classic (z przyciskami, u mnie 5), ale może się przyda: nie robiłam ostatniej zalecanej aktualizacji i było mi z tym dobrze, do czasu, od tygodnia próbuję się połączyć z wifi, z żadnym nie łączyło. Odkrycie – niezbędna jest aktualizacja do 4.1.3 (po kabelku) i dopiero teraz łączy z wifi :)

    0
  40. Szakal pisze:

    Rozumiem że do Kindle PW 1 3G najnowsza wersja oprogramowania to 5.6.1.1 i nowszej już nie będzie? próbowałem wgrać 5.8.1 ale niestety pokazuje komunikat o niepoprawnej wersji oprogramowania.

    0
  41. też_Robert pisze:

    Czy aktualizacje są „przyrostowe” tzn. mam PW3 5.8.10 czyli dostępne dla mnie są:
    – 5.8.11 („fonty”)
    – 5.9.2 („Storage Management”)
    – 5.9.2.01 („Storage Management” – poprawka?)

    To co? Po kolei? Czy wybiórczo?

    Jutro Sylwester? – Zdrowia, Szczęścia i Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku.

    .

    0
  42. Zbyszek pisze:

    Witam
    Mi po aktualizacji oprogramowania wyskoczył error 4. Od tego momentu nie mogę uruchomić mojego czytnika Paperwhite III. Nie pomaga 40 s. resetowanie. Cały czas pokazuje się ekran startowy z drzewkiem i chłopcem (pomimo że czytnik miga na biało to się nie uruchamia). Wygląda to tak jakby nie ładował softu. Miał ktoś z Państwa podobne doświadczenie?

    0
    • Robert Drózd pisze:

      Na forum Mobileread są wzmianki o tym błędzie, ale tylko w przypadku gdy ktoś próbował wgrać starszą wersję na miejsce nowej. Chyba pozostaje tylko kontakt z Amazonem, bo jest zdaje się sztuczka pozwalająca pominąć wymuszoną aktualizację.

      0
      • Zbyszek pisze:

        Dzięki za szybką odpowiedź. Godzinę temu dzwoniłem do Niemiec. Sympatyczna Pani poprosiła mnie o 40s. reset ;-))) Bez rezultatu oczywiście…. Amazon ma się ze mną kontaktować w ciągu 24h….

        0
        • Athame pisze:

          Miałem to samo. Problem występuje jeśli pobierzesz uszkodzony plik aktualizacyjny. Rozwiązaniem jest ponowne wgranie tej samej wersji systemu (normalnie z pliku BIN) – oczywiście pobranej drugi raz.

          0
          • Zbyszek pisze:

            Jest jeden problem. Po podłączeniu mojego Kindla kablem USB do komputera tenże komputer widzi Kindla tylko przez ok. 3s.

            0
            • Athame pisze:

              Normalne zachowanie. Można to obejść na dwa sposoby – przez port szeregowy lub cywilnie – wywołując „zwiechę” na ekranie startowym (przez odpowiednio częste restartowanie) – wtedy czytnik udostępni pamięć, aż do restartu przyciskiem.

              1
              • Zbyszek pisze:

                Athame dziękuję Ci za pomoc. Nie jestem za mocny w tematach informatyczno-komputerowych. Czytnik restartowałem wiele razy i za każdym razem pojawiał się w na ok 3s. Muszę wygooglać jak obejść to zachowanie za pomocą portu szeregowego ;-)))

                0
  43. Jedi pisze:

    Chciał bym w swoim kindelku wersja sy69jl wgrać język polski do obsługi memu. Gdzie mogę go znaleźć i jak go zainstalować. Posiadam najnowsze oprogramowanie. Z góry dziękuję

    0
  44. Jarek pisze:

    Przepraszam, że trochę nie na temat, ale…po ostatniej aktualizacji moich czytników, tzn. Paperwhite II oraz Kindle Voyage przestała działać funkcja wyświetlania aktualnej godziny na górze czytanej strony. Czy macie to samo? Czy ktoś może wspomóc:)?

    0
  45. covo pisze:

    w tekscie jest napisane: ” Opcja „Update Your Kindle” aktywna jest wyłącznie, jeśli w katalogu głównym czytnika znajduje się już wgrany plik z aktualizacją” – chyba nie do konca to jest prawda…. Wlasnie dzisiaj przeczytalem tutaj, ze dla Classic jest nowa wersja oprogramowania, wiec wlaczylem w kindlu siec (zawsze mam WYlaczona) i co widze doslownie po chwili? „Update…” jest …. AKTYWNE. Dodam, ze przed wlaczeniem sieci bylo wyszarzone. Po kliknieciu OK – sciagnelo upgrade i aktualizowalo sie. Tak to wygladalo :)

    0
  46. Marcin pisze:

    Robert,
    ten artykuł jest na tyle ważny i dobry, że jego aktualna wersja powinna, moim zdaniem, być na stałe przypięta na górze w „Korzystanie z Kindle | Aktualizacje oprogramowania”.

    1
  47. Joanna pisze:

    Witam,
    Mam nadzieję, że ktoś mi pomoże. Nie zrobiłam aktualizacji mojego amazon kindle keyboard w 2016 roku. Nie wiedziałam, że muszę to zrobić. Teraz chciałam go użyć i w ogóle nie mogę go włączyć. Co mogę zrobić żeby znowu działał czy nic się już nie da zrobić?

    Bardzo proszę o pomoc.

    0
  48. Joanna pisze:

    Witam,
    Nie zrobiłam aktualizacji mojego amazon kindle keyboard w 2016 roku. Nie wiedziałam, że muszę to zrobić. Teraz chciałam go użyć i w ogóle nie mogę go włączyć. Co mogę zrobić żeby znowu działał czy nic się już nie da zrobić?

    Bardzo proszę o pomoc.

    0
  49. zielak53 pisze:

    Na moim kindlu nie mogę dotrzeć do ikony setting
    Help

    0
  50. Zbyszek M. pisze:

    Witam.
    Mam problem z oprogramowaniem mojego Paper White 3. Nie aktualizowałem swojego Kindle przez kilka lat. Nie było takiej potrzeby. Wszystko działało. Wyświetlały się okładki w głównym katalogu urządzenia, po otwarciu książki wszystkie funkcje były dostępne.
    Ale ostatnio uruchomiłem Wi Fi i zaktualizowało się oprogramowanie. Jestem załamany. Wgrała się wersja 5.16.2.1.1. Nie pamiętam, która była poprzednio. Po restarcie pojawiły się reklamy, zarówno na oknie startowym, jak i w katalogu Home. Na to mogę machnąć ręką, ale najgorsze jest to, że nie mogę ustawić opcji „Publisher font” przy wyborze czcionki. Po prostu nie ma tej funkcji, nawet nieaktywnej. Jestem zmuszony czytać wyłącznie na czcionkach, które oferuje czytnik, co ogromnie mnie irytuje. Sam sobie przygotowuję ebooki (format KF8 lub azw3) i zawsze wyświetlały się na ekranie, tak jak chciałem. Teraz ich wygląd jest ubogi. Jesli są opatrzone kilkoma rodzajami czcionek, widać tylko tę jedną wybraną z czytnika. Może ktoś wie, jak przywrócić tę funkcję „Publisher font”?
    Bardzo proszę o pomoc

    0
  51. Blasius pisze:

    Witam,
    właśnie zaktualizowałem swojego Kindla 11 do najnowszej wersji 5.16.21. (Jaką miałem wcześniej – nie pamiętam) No i pojawił się problem, bo mój PC nie widzi Kindla! Próbowałem i innych kabli i innego kompa i restartu i resetu, ale bez efektu. Mam oczywiście połączenie przez Wi-Fi, ale mam wszystkie swoje książki na kompie z rozszerzeniem .mobi, a przez Wi-Fi nie da się ich przesyłać! Powiem szczerze, że nie chce mi się konwertować moich zbiorów, bo i po co, skoro już raz to zrobiłem.
    Najchętniej powróciłbym do starej wersji softu, ale to chyba niemożliwe, bo przez Wi-Fi pliku .bin nie skopiuję na czytnik. Więc co robić?
    Bardzo uprzejmie proszę o pomoc!

    0

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przed dodaniem komentarza zapoznaj się proszę z zasadami komentowania i polityką prywatności

Komentarze do tego artykułu można śledzić także w formacie RSS.