Od jutra (12 maja) do niedzieli (15 maja 2011) odbywają się Warszawskie Targi Książki.
Wygląda na to, że doceniono temat e-czytania. Na targach będą polscy dystrybutorzy czytników i księgarnie. Będzie dobra okazja, żeby obejrzeć różne modele czytników (choć jeśli chcemy porównać z Kindle, trzeba wziąć swój, bo Amazon w targach udziału nie bierze).
W czwartek i piątek warto przejść się na konferencję Książka elektroniczna – przyszłość czy codzienność. Dwudniowe spotkania mają być poświęcone zmianom, jakie dokonały się w świecie książki elektronicznej przez ostatni rok. Będzie o technologiach przygotowywania e-booków, o DRM, sposobach czytania, jak też nastawieniem wydawców do nowego rynku.
Ja wybieram się do PKiN w piątek, ponieważ zostałem zaproszony do udziału w panelu dyskusyjnym podsumowującym konferencję (o godzinie 14.00). Poza tym zamierzam też pochodzić między stoiskami i jeśli czegoś ciekawego się dowiem, to napiszę o tym w naszym serwisie.
Bilet wstępu na Targi kosztuje 10 złotych (normalny), albo 5 złotych (ulgowy). Poniżej przeklejam informację organizatorów.
Czwartek, 12 maja (Sala Mickiewicza)
1. e-Książka w edukacji
Jakie nowoczesne technologie są obecnie wykorzystywane w szkole, jakie dają możliwości i co dzięki nim może się zmienić w ciągu najbliższych lat.
10.00-10.35 Jak zdigitalizować edukację – wykład poprowadzi Jarosław Lipszyc z Fundacji Nowoczesna Polska
10.40-11.15 Edukacja w sieci – zastosowanie interaktywnych metod w procesie nauczania – wykład poprowadzi Dmitrij Żatuchin z serwisu Edustation.pl
2. Prawo a e-książka
Aspekty prawne dotyczące dystrybucji i przetwarzania e-booków; systemy zabezpieczania plików w Polsce i za granicą.
11.20-11.55 Zostań kanibalem i zwyciężaj! Prawo autorskie a rynek książki papierowej i elektronicznej. Modele zabezpieczeń i ich wady – wykład poprowadzą Anna Nowak i Przemysław Kędzia z serwisu Bookoteka.pl
12.00-12.45 Prawa autorskie w internecie – wykład poprowadzi sędzia Trybunału Konstytucyjnego Wiesław Johann, wykładowca Collegium Civitas
12.00-12.45 Prawa autorskie w internecie – temat poprowadzi sędzia Trybunału Konstytucyjnego Wiesław Johann
3. e-Book w praktyce
- Czym jest, a czym nie jest książka elektroniczna.
- Jaki format e-booka jest najlepszy i jak się go przygotowuje.
- Czy można mówić o standardach książki elektronicznej?
13.00-13.35 E-booki w procesie wydawniczym. Jak unikać problemów – wykład poprowadzi Piotr Bolek, wiceprezes 7bulls.com, współtwórca eLib.pl
13.40-14.55 Nowy wymiar czytania – multimedia w e-booku – wykład poprowadzi Adam Stach, przedstawiciel platformy Woblink
4. Dystrybucja i marketing
Nowe formy reklamy i kanały dystrybucji; urządzenia do wyświetlania treści; innowacyjne sposoby promocji książek.
14.40-15.15 Czy e-czytniki zrewolucjonizują dystrybucję treści?
(Will e-readers revolutionize content distribution?) – wykład poprowadzi Georges Huberty, Sales Manager Europe, Pocketbook oraz Helena Pomeroy, e-Czytnik
15.20-16.20 Google Ebooks: sprzedaż i dostęp do e-książek z „chmury” (Google Ebooks : selling and accessing Ebooks from the Cloud) – wykład poprowadzi Philippe Colombet Strategic Partner Development, Google Books, News and Magazines z firmy Google
Piątek, 13 maja (Sala Puszkina)
4. Dystrybucja i marketing – ciąg dalszy
10.00-10.35 Jak skutecznie dotrzeć do użytkowników – nowe kanały dystrybucji – wykład poprowadzi przedstawiciel Spoti.pl
10.40-11.15 Czytanie w chmurze, czyli aplikacje do wyświetlania treści na różnych urządzeniach – wykład poprowadzi Mikołaj Małaczyński, Prezes Zarządu Legimi.pl
11.20-11.55 e-Wydania pod własną marką – jak prosto stworzyć i sprzedać e-publikację – wykład poprowadzi Kamila Myczkowska z Pressmo.pl
5. e-Książka oczami użytkownika, wydawcy i dystrybutora
12.00-12.25 Oczami użytkownika – jakie są plusy i minusy korzystania z e-książek; jakie są różnice między książką tradycyjną a cyfrową; ile kosztują urządzenia, a ile e-booki; co przeszkadza, a co zachęca do kupowania książek w wersji elektronicznej – wykład poprowadzi Jan Rychter z serwisu Fablo.pl
12.30-13.15 Oczami wydawcy – ile kosztuje wydanie książki w wersji elektronicznej i ile trwa jej przygotowanie; jak wygląda przygotowanie e-booka w przypadku nowych pozycji, jak w przypadku starych; czy wydawcy opłaca się inwestować w ten rynek? – temat poprowadzą:
- Danuta Górnicka z Wydawnictwa Świat Książki (grupa Weltbild Polska),
- Marek Korczak z Wydawnictwa Czarna Owca,
- Piotr Bagiński z Wydawnictwa W.A.B.
13.20-13.55 Oczami dystrybutora – które tytuły cieszą się największą popularnością wśród czytelników, które najmniejszą; czy format publikacji ma znaczenie; jak wygląda promocja, jak kształtuje się rynek – wykład poprowadzi Piotr Nowak – przedstawiciel OSDW Azymut Sp. z o.o.
6. 14.00-15.00 Panel dyskusyjny:
e-książka – przyszłość czy codzienność
- W czasie godzinnej dyskusji chcemy poruszyć m.in. takie tematy jak: czy Polacy czytają książki? Czy wersja elektroniczna książki sprawi, że Polacy będą czytać więcej? Od czego zależy popularność e-booków?
- Dlaczego w Polsce sprzedaje się tak mało książek w wersji cyfrowej? Czy książkę elektroniczną trzeba zabezpieczać? Czy zabezpieczenia mogą zniechęcać Czytelników do kupowania książek w e-wersjach? Czy Wydawcom opłaca się inwestować w rynek e-książek?
W dyskusji wezmą udział m.in.:
- dr Marek Troszyński – socjolog, dyrektor Centrum Badań nad Nowymi Mediami Collegium Civitas
- Marek Korczak z Wydawnictwa Czarna Owca
- Paweł Wojciechowski – Dyrektor Kanału Internet, Weltbild.pl (grupa Weltbild Polska)
- Piotr Bagiński z Wydawnictwa W.A.B.
- Katarzyna Rodek – z Wydawnictwa Mag/Nowa Proza
- Jarosław Lipszyc – prezes Fundacji Nowoczesna Polska zajmującej się m.in. cyfrowym wykluczeniem,
- Andrzej Palacz – redaktor naczelny czasopisma Wydawca,
- Piotr Bolek – specjalista w zakresie nowoczesnego składu, 7bulls.com
- Robert Drózd – serwis „Świat czytników”
- Piotr Mazurkiewicz – iFormat Sp. z o.o.
Dyskusję poprowadzi red. Tomasz Jeleński z Programu Trzeciego Polskiego Radia
Czytaj dalej:
- Duże przejęcie na rynku czytników: PocketBook kupuje udziały w firmie Bigme, producencie czytników i e-notatników
- Asystent AI na czytnikach Onyx Boox – streści książkę, zaproponuje inne tytuły i… będzie zmyślać do oporu
- Test czytnika Onyx Boox Go 10.3 – e-notatnik z rewelacyjnym ekranem choć… bez oświetlenia!
- Kobo prowadzi badanie swoich użytkowników i pyta np. o chmurę
- Kindle Scribe czy Onyx Boox – co wybrać? Test i porównanie dziesięciocalowych czytników
- Onyx Boox Go – nowa seria „minimalistycznych” czytników. 7-calowy z kolorowym ekranem i 10-calowy bez… oświetlenia!
A ja czytałem, że Kindle można jednak będzie zobaczyć na targach, bo będzie oficjalnie(?) sprzedawany w Polsce.
http://www.bezkartek.pl/mn-v-mn56/Kindle_nareszcie_w_Polsce.jsf
podmieniłem link do bloga z masą reklam, do oficjalnej strony dystrybutora –rd.
Bezkartek.pl ma sprzedawać Kindle DX i to po cenie 1499PLN, z tym że przy dzisiejszym kursie (wliczając już VAT, cło i przesyłkę) DX zamówiony samodzielnie kosztuje około 1350 PLN…
Nie widzę w ich ofercie nic specjalnego – czas realizacji to 2-5 dni, czyli to pewnie ten sam model jak przy innych sklepach i sprzedawcach z allegro.
Tak się zastanawiam jak dawać do zrozumienia wydawcom, że chcę elektroniczne wydanie. O ile oczywiste staje się wysyłanie maili z pytaniami – to myślę raczej o jakiejś zorganizowanej akcji. Bo mail z pytaniem o eWersję interesującej mnie książki niekoniecznie przełoży się na zmianę strategi i uznanie tego rynku. Chciałbym by wydawca(y) poczuli, że jest zainteresowanie i warto inwestować.
Stanąć przed stoiskiem, pokazać czytnik i spytać kiedy będę mógł na to KUPIĆ książkę, bo jak widzicie, książkę mam (i tu pokazujesz ich tytuł), ale ja chcę KUPIĆ. ;-)
Za ewentualne wzywanie ochrony nie odpowiadam. :)
Możesz odreagować na niewydane.pl :D
Czyli stary dobry SPAM (zwane również mielonką ;)