Za drogo? Ustaw alerty cenowe na e-booki i kupuj taniej!

Amazon poprawił wreszcie błąd z błędnymi danymi książek w chmurze

Po trzech miesiącach Amazon poprawił wreszcie irytujący błąd dotyczący danych książek wysyłanych na Kindle.

Przypomnę, że od września 2020 w przypadku książek wysłanych mailowo na koncie Kindle (lub w zakładce „All” na czytniku) widzieliśmy zamiast autora… nasz adres mailowy. W przypadku książek wysyłanych przez Send To Kindle zamiast autora mieliśmy nasze nazwisko – chyba że pole „Author” wypełnialiśmy ręcznie. Po ściągnięciu książek na czytnik dane były już prawidłowe – ale utrudniało to wyszukiwanie książek po autorach w chmurze. Jak ktoś ma na koncie parę tysięcy e-booków ma to znaczenie.

Parę dni temu Amazon wreszcie tę funkcję poprawił. Wysłałem na konto parę książek i wygląda na to że jest OK. Również numery czasopism są prawidłowo podpisane, np. nowy numer Polityki ma już jako autora „Polityka Sp. z o.o.”.

Jest w tym jednak łyżka dziegciu – otóż dane książek wysyłanych przez ostatnie trzy miesiące nie zostały poprawione. Jeśli nam to przeszkadza – no cóż, pozostaje wysłać je ponownie.

I słowo podsumowania. Wiem, że sporo osób, nie tylko w Polsce narzekało na ten błąd, wiele pisało do Amazonu. Dobrze, że wreszcie zareagowano, co oznacza, że osoby korzystające na Kindle z własnych książek nie są tak całkowicie ignorowane. Szkoda tylko, że musieliśmy czekać aż trzy miesiące.

PS. Dla osób, które trafią na tego bloga dziś po raz pierwszy i artykuł wyświetli im się na górze: polecam artykuł o wysyłce bezprzewodowej na Kindle. Tam wyjaśniam różne sposoby przesyłania e-booków na czytnik.

Czytaj dalej:

Artykuł był przydatny? Jeśli tak, zobacz 6 sposobów, na jakie możesz wspomóc Świat Czytników. Dziękuję!

Ten wpis został opublikowany w kategorii Korzystanie z Kindle i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Hosting: Zenbox

7 odpowiedzi na „Amazon poprawił wreszcie błąd z błędnymi danymi książek w chmurze

  1. Katemeika pisze:

    Jest jeszcze jedna łyżka dziegciu. Przesłałem kilka książek ponownie. Pięć doszło poprawnie, a dwie trafiły na czytnik w starym formacie mobi. A wysyłałem te same pliki z mobi hybrydowym uzyskanym w Calibre, co wcześniej. Było dobrze a jest źle. Nie bardzo rozumiem co tam się dzieje z interpretacją danych jakie dochodzą do chmury Amazona. Musiałem te pliki przepuścić przez Kindle Previewer i dopiero wtedy dotarły do czytnika w nowym formacie.

    1
    • Robert Drózd pisze:

      A to jest inna sprawa, którą badam od dłuższego czasu i nie wiem, czy to Amazon coś popsuł, czy Calibre podczas którejś z aktualizacji. W każdym razie użycie Calibre 4.23 nie pomaga. Podobnie jak Ty musiałem skorzystać z Previewera.

      0
      • asymon pisze:

        W katalogu instalacyjnym Previewera schowany jest kindlegen 2.9, konkretnie w: Kindle Previewer 3\lib\fc\bin

        I w razie czego przypominam, że Shift+PPM pozwala otworzyć okno PowerShell w bieżącym katalogu.

        2
  2. Smile pisze:

    Mnie irytuje, że w części ebooków wyświetlają mi się nieprawidłowo przypisy. Jak klikam w przypis to nie wyświetla się jako osobna ramka, którą po przeczytaniu można zamknąć, tylko przerzuca mnie na koniec do miejsca gdzie są przypisy, z którego nie można wrócić do miejsca gdzie się czytało (na dodatek wyświetla jakieś krzaczki).
    Myślałam, że to wina woblinka, albo mojego czytnika, ale woblink odpisał mi, że pliki są ok, a błąd leży po stronie Amazona i poradził, żeby takie błędne pliki przesyłać nie przez chmurę Amazona, tylko wgrywać kablem. Tak zrobiłam (skasowałam te błędne w czytniku i w chmurze i wgrałam kablem) i od razu wszystko zaczęło się dobrze wyświetlać.

    0
    • Artur Duleba pisze:

      Zastanawiam sie czy to jednak nie jest wina woblinka, tzn. czy nie ma w odnosnikach polskich liter ze znaczkami, bo wtedy moga byc zle interpretowane przez serwer amazona. Chyba nie ma takiej szansy, zeby wszystkie znaczki swiata mogly przechodzic bezblednie. Mialem z tym kiedys problemy w tworzonych w texu plikach pdf oraz do dzisiaj czesto spotyka sie niedzialajace odnosniki na stronach www.

      0
      • Smile pisze:

        Nie wiem…. nie znam się na kwestiach technicznych. W pierwszej chwili też myślałam, że to wina woblinka i dlatego złożyłam reklamację na pliki, ale odpisali, że nie ich i poradzili jak to naprawić. Dla mnie ważne, że działa. :)

        0
        • Artur pisze:

          Jasne, ale jesli rzeczywiscie mialyby znaczenie tylko polskie znaczki w samych odnosnikach, to dzialaloby samoistnie u wszystkich. Ale tez oczywiscie nie mam pojecia obie strony sa uparte i kazdy klient musi to przechodzic :) Dobrze, ze dziala :)

          1

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przed dodaniem komentarza zapoznaj się proszę z zasadami komentowania i polityką prywatności

Komentarze do tego artykułu można śledzić także w formacie RSS.