Za drogo? Ustaw alerty cenowe na e-booki i kupuj taniej!

Powrót do szkoły: Kindle Paperwhite IV o 30 EUR taniej, Kindle 10 o 20 EUR taniej!

InkBOOK zamyka Midiapolis Drive i zachęca do przesiadki na „wyślij na inkBOOKa”

Jeśli jesteście użytkownikami czytników inkBOOK i korzystaliście z usługi Midiapolis Drive, dostaliście dziś zapewne maila na temat „wygaszania” tej usługi.

O co chodzi? Midiapolis Drive była usługą „chmury” przeznaczoną dla użytkowników czytników inkBOOK, które były z nią integrowane. Na czytnikach znaleźć mogliśmy aplikację „Dysk” (lub „Drive”).

Szerzej o usłudze pisałem niemal równo trzy lata temu, gdy wysyłkę na ten dysk wprowadziła księgarnia Virtualo. Pokazywałem też jej konfigurację. Niestety kolejne księgarnie nie dołączyły, a firma nie wyglądała na bardzo zainteresowaną rozbudowaniem tej usługi, co zresztą im parę lat temu wypominałem.

Mogliśmy wprawdzie wysyłać również e-booki mailowo do tej chmury, ale nie wiem czy wiele osób z tego korzystało.

Dwa miesiące na pobranie plików

Firma prosi o pobranie wszystkich plików, które mamy w Midiapolis Drive do końca sierpnia. Warto na wszelki wypadek się zalogować i sprawdzić, co tam mamy.

Dysk znajdziemy na stronie drive.midiapolis.com oraz oczywiście na czytniku jako aplikację „Dysk”.

Tak to wygląda u mnie.

W folderze „documents” mam kilka plików wgranych testowo w 2016 roku.

Ciekawsza jest zawartość folderu „Shared”.

Tam mam

  • wszystkie e-booki które kupiłem w Virtualo (co oznacza, że wysyłka działała sprawnie przez te parę lat)
  • pliki wysłane mailem
  • słowniki QuickDic (wgrane przez Arta Tech)
  • i spory katalog z „Darmowymi e-bookami” pochodzącymi z PBI i Wolnych Lektur.  Chyba mają je wszyscy użytkownicy Midiapolis

Ponieważ strona PBI (Polskiej Biblioteki Internetowej) już nie istnieje, komuś z Was może zależeć na pobraniu tych książek. To są konwersje wykonane przez Nexto dla Arta Techu – w innej wersji są wciąż do ściągnięcia lub kupienia na stronie Nexto.

Jeszcze jedna uwaga: poza przechowywaniem plików chmura Midiapolis miała kilka innych funkcji – takich jak galeria zdjęć, kalendarz albo czytnik RSS.

W swojej sekcji „News” znalazłem ku swojemu zaskoczeniu m.in. subskrypcję niniejszego bloga.

Do niedawna działała. Odpowiednia aplikacja Midiapolis News była też na niektórych inkBOOKach, testowałem ją jeszcze w 2015 na pierwszym czytniku tej marki.

Co zamiast: wyślij na inkBOOKa

Arta Tech zachęca użytkowników Midiapolis do przesiadania się na usługę „Wyślij na inkBOOKa”, którą omawiałem w maju 2019, gdy pojawiła się w oprogramowaniu 2.1.1.

Usługę „Wyślij na inkBOOKa” można aktywować w menu czytnika:

1. Wejdź w ustawienia.

2. Wybierz usługę „wyślij na inkBOOKa.”

3. Aktywuj usługę „wyślij na inkBOOKa” jeśli nie masz jej jeszcze aktywowanej.

Po zaakceptowaniu regulaminu zostaje podany adres e-mail, na który zostają wysyłane książki. Jeżeli chcemy pobrać daną książkę z serwisu, możemy po prostu wysłać ją na nasz adres e-mail podany na czytniku. Gdy książka znajdzie się w skrzynce, wystarczy wcisnąć guzik „Synchronizuj teraz” a książka zostanie automatycznie dodana do naszej biblioteki.

Nie wspominają o dwóch rzeczach:

  • że chyba nie wszystkie czytniki, które obsługiwały Midiapolis Drive obsługują „Wyślij na inkBOOKa”, np. starsze modele takie jak Obsidian – bo nie dostały po prostu aktualizacji. [Aktualizacja z 27.06 – jeden z czytelników otrzymał odpowiedź od supportu, że jednak nowe oprogramowanie np. dla Obsidiana będzie]
  • że wysyłka mailowa jest jednokierunkowa – książki trafiają na czytnik, ale nie są przechowywane nigdzie w chmurze, więc nie mamy później do nich dostępu na nowym czytniku.

Tak więc z jednej strony nowa usługa jest łatwiejsza w konfiguracji od Midiapolis Drive (nie trzeba zakładać konta itd.) – ale bardziej ograniczona.

Inna sprawa – czy z Midiapolis Drive korzystało wiele osób?

Ankieta tylko dla posiadaczy czytników inkBOOK.

Czy kiedykolwiek korzystałeś/aś z usługi Midiapolis Drive?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

 

Czytaj dalej:

Artykuł był przydatny? Jeśli tak, zobacz 6 sposobów, na jakie możesz wspomóc Świat Czytników. Dziękuję!

Ten wpis został opublikowany w kategorii Rynek czytników i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Hosting: Zenbox

23 odpowiedzi na „InkBOOK zamyka Midiapolis Drive i zachęca do przesiadki na „wyślij na inkBOOKa”

  1. Klacjusz pisze:

    Wygląda na to, że producent czytników Inkbook niestety nie pierwszy raz zapomniał o użytkownikach starszych czytników. Obsidian miał ostatnią aktualizację bodajże w 2016 roku. Z ciekawości dziś sprawdziłem dostępność takowej w swoim czytniku, oczywiście z wynikiem negatywnym, więc po co przysyłają mi maila, w którym słowa nie ma o tym, że mój „stary” (czy rzeczywiście aż tak stary?) czytnik nie jest objęty oferowaną usługą?

    8
    • Marcin pisze:

      Mam Onyxa z 2015 roku, dostałem od inkBook Polska info że zbierają feedbacki od użytkowników i być może dla starszych czytników przygotują soft jeżeli tylko będzie zainteresowanie.

      0
  2. Ślubek pisze:

    Midiapolis działa(ło) na bazie oprogramowania prywatnej chmury OwnCloud, a to oznacza, że zarówno w Windows jak i w Linuksie można sobie ten zasób podmapować jako katalog WebDAV na dysku lokalnym: https://doc.owncloud.org/server/8.2/user_manual/files/access_webdav.html
    Znacznie ułatwia to pobranie zawartości, jeśli ktoś przechowywał tam duże ilości plików. :^)

    2
    • Robert Drózd pisze:

      Dzięki, nie wiedziałem tego. :) Co do pobierania – każdy katalog nadrzędny można pobrać z zawartością jako zip, więc chyba również przez stronę jest to do załatwienia paroma kliknięciami.

      0
      • Ślubek pisze:

        Heh, tego z kolei ja nie wiedziałem, dzięki. :^)

        Nie mam InkBooka, a Midiapolis wykorzystywałem jako darmową chmurę zewnętrzną do przechowywania plików, których nie mogłem wrzucać ani na Google Drive ani na Onedrive (blokady w pracy). Miałem tam kilka audiobooków, których kompresowanie w katalogu raczej mija się z celem.

        Szkoda kolejnej darmowej usługi. Ale, jak widać, w takim kierunku właśnie zmierza Internet.

        0
      • a pisze:

        Nie każdy. Jeśli katalog ma zbyt duży rozmiar, to nie można.

        0
    • a pisze:

      Jaki url tego webdava?

      0
  3. Krzysztof pisze:

    Mam inkbook 8 i tez nie mam opcji wyślij na…
    Cóż… szkoda

    0
  4. Robik pisze:

    Szkoda. To chyba jedyna chmura którą przez webdav dawało się w miarę łatwo zmusić do współpracy z czytnikiem kobo. Przynajmniej przed ostatnimi aktualizacjami softu w czytnikach. Jedyne co doprowadzało mnie do furii to losowe działanie wysyłki mailem ebooka do drive’a. Czasem przychodził w minutę, a jak chmurka miała ‚gorszy’ dzień to po kilku godzinach…

    0
  5. macrac1068 pisze:

    Szkoda, bo Midiapolis było fajnym dodatkiem: po pierwsze mogłem skatalogować książki w foldery (tematycznie, seryjnie) , a po drugie dostęp z każdego urządzenia.

    1
  6. asymon pisze:

    Z tego co pamiętam ownCloud jest banalnie prosty do konfiguracji, można taką chmurę zrobić sobie samemu. Potrzebny jest działający komputer, np. Raspberry Pi i dostawca internetu, który pozwala przekierować porty na dostarczanym urządzeniu. UPC, Orange na to pozwala, Vectra nie, więc nie mam już ownClouda :-(

    0
  7. Magda pisze:

    Szkoda bo chętnie korzystałam z chmury midiapolis. Trzymałam tam wszystkie moje i córki książki. Mam tez Obsidiana. Nie czuje się szanowana jako klient i więcej nie kupie Inkbooka.

    5
  8. Rafał pisze:

    Mam czytnik od dwóch dni. To mój pierwszy w życiu. Jestem zawiedziony. Praktycznie nie da się korzystać z tego urządzenia bez irytacji. Co chwilę się zawiesza. Włączają się samoczynnie jakieś funkcje. Bluetooth jest bezużyteczny, bo może służyć tylko do słuchania audiobooków, ale po co jak każdy ma smartfona, z którego dużo wygodniej się używa. Liczyłem na obsługę funkcji TTS, ale zdaje się, że się nie da na tym czytniku. Nie da się zalogować do aplikacji Google, bo pole do wpisania logina i hasła nie może się uaktywnić. W końcu przesyłanie ebooków przy pomocy funkcji wyślij na inkbooka , które wczoraj testowałem działa średnio. Wysłałem 4 pliki EPUB i na początku nic nie działało. Próbowałem kilka razy „synchronizuj teraz” i dopiero po ostatniej próbie wieczorem 3 eBooki dodały się do biblioteki. kATASTROFA!

    1
    • asymon pisze:

      Jeśli zamawiałeś wysyłkowo, przez internet, masz 14 dni na zwrot bez podania przyczyny.

      1
      • Rafał pisze:

        Dziękuję za informację.
        Pytanie tylko, czy modele konkurencji nie mają takich wad? Czy działają stabilnie? Czy jednej listy ograniczeń nie zamienię na drugą? Dziwię się trochę, bo w żadnej recenzji nie spotkałem poważnej krytyki. Wszyscy mówią o udanym modelu konkurencyjnym do PW3.
        Podejrzewam, że te youtubuwe recenzje są sponsorowane.
        Dopóki nie przetestuję to chyba się nie dowiem…

        0
        • asymon pisze:

          W kindle:
          – nie ma języka polskiego (da się żyć),
          – ebooki spoza amazon.com wysyłane mailem nie mają okładek widocznych na liście książek (trochę słabo)
          – marginesy są trochę za szerokie (aaargh!)
          – nie działa darmowe Legimi z bibliotek (jeśli ma znaczenie)
          – audiobooki tylko z amazonu/audible
          – tts tylko dla książek z amazonu po angielsku
          – google też nie ma, oczywiście

          0
          • szmaly pisze:

            ja dodam na plus kindla
            + szybko działa słownik (i łatwiej się dostać do definicji wyrazu porównując do PB TL4, nie wiem jak inne)
            + szybko działa szukanie i przyjemne wyświetlanie wyników szukania
            + strzałeczka back (ostatnio trochę używam PB TL4, szukałem czegoś w tekście, chciałem się cofnąć do strony sprzed rozpoczęcia szukania, i nie wiedziałem jak, w kindle z górnego menu wybierze się back i się ładnie teleportujemy do miejsca sprzed poszukiwań
            Co do minusów kindla:
            – szukanie tylko konkretnego ciągu znaków (chyba, że zmienili jakąś ostatnią aktualizację), nie rozpoznaje wielkości liter, Przykład: wpisując w wyszukiwaniu „wielki” wyświetli wystąpienia tylko wyrazu „wielki”, nie pokaże „Wielki”, ani „Wielkie”, ani „wielkie”

            0
        • Cyfranek pisze:

          Pytanie tylko, czy modele konkurencji nie mają takich wad? Czy działają stabilnie? – ogólnie rzecz biorąc tak. A producenci raczej nie obiecują, że coś jest choć tego w sumie nie ma lub nie działa.

          Co do krytyki, to zobacz proszę np. tu: http://cyfranek.booklikes.com/post/1790546/inkbook-lumos-jest-juz-pierwsza-recenzja

          0
  9. asik pisze:

    Nie mam opcji wyślij na inkboooka więc nie mogę jej aktywować i co KLAPA

    0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przed dodaniem komentarza zapoznaj się proszę z zasadami komentowania i polityką prywatności

Zapisz się na newsletter (wysyłany średnio raz w miesiącu)

Komentarze do tego artykułu można śledzić także w formacie RSS.