Jak wiadomo, gdy wyślemy książki bezprzewodowo na Kindle, to są one jednocześnie archiwizowane na koncie Kindle. Jeśli nawet usuniemy je z czytnika – to będą wciąż dostępne w zakładce Cloud i przez stronę internetową.
Amazon wprowadził tę funkcję w roku 2011 i od tego czasu ilość naszych plików była ograniczona do 5 GB. Nie wliczały się w to treści z Kindle Store – tylko to, co sami wrzuciliśmy i co jest widoczne jako dokumenty – „Docs”.
W kwietniu 2014 połączono częściowo konto Kindle z usługą Cloud Drive – i te same pliki które są na koncie Kindle, są też na dysku Cloud Drive. Ale nadal limit wynosił 5 GB.
Po zalogowaniu na konto Kindle, w zakładce „Settings” można było sprawdzić ile zajmują nasze pliki osobiste. U mnie było to np. 3,8 GB z 5 GB. Tak to wyglądało przykładowo w starszej wersji:
Teraz ten licznik zniknął i została tylko możliwość włączenia lub wyłączenia archiwizacji.
Na stronie pomocy (i w linkowanych stamtąd warunkach użycia) nie ma również informacji o konkretnym limicie:
Note: We may limit the number of personal documents you may send or store through the Kindle Personal Documents Service.
Choć to akurat żaden dowód, bo nie było jej tam też wcześniej.
Czy to oznacza, że można do chmury wrzucić więcej niż 5 GB plików?
Ja tego testował nie będę – tym bardziej że nie mam pojęcia, jak policzyć ile miejsca pliki w chmurze teraz zajmują. Wprawdzie na Cloud Drive jest podana zajętość plików, ale coś z nią nie tak – bo wg niej mam zajęte 1,7 GB.
Jeśli rzeczywiście Amazon zlikwidował limit 5 GB – to wygląda na świetną informację dla nas, bo wtedy moglibyśmy w chmurze Amazonu trzymać całą naszą biblioteczkę, niezależnie od jej wielkości i organizować ją np. w kolekcje.
Oczywiście pamiętajmy, że w warunkach użycia znajdziemy stwierdzenie o jakimkolwiek braku odpowiedzialności Amazonu w przypadku zawieszenia usługi: We may discontinue the Service or your participation in the Service at any time in our sole discretion.
Oznacza to, że jakkolwiek warto na co dzień korzystać z kindlowej chmury – to nie należy jej używać jako zamiennika kopii zapasowej, a kopię powinniśmy mieć osobno.
Czytaj dalej:
- Dlaczego konto Amazonu to nie jest miejsce na kopię zapasową e-booków?
- Kindle for PC w wersji 2.0 (i nowszych) wreszcie widzi nasze podkreślenia i kolekcje z chmury
- [Aktualizacja] Poważny błąd Kindle Colorsoft – czytnik nie otwiera części e-booków w MOBI (z chmury i po kablu)
- Tak działają funkcje AI na Kindle Scribe. Dlaczego są dostępne w Polsce, ale już nie w Niemczech?
- Z Kindle Scribe da się „wyciągnąć” naszego e-booka wraz z podkreśleniami
- Amazon wysyła nam „ostateczne przypomnienie”: po 1 listopada 2023 Send To Kindle nie będzie obsługiwać formatu MOBI!
a co jak w przyszłości wprowadzą/przywrócą limit? też po cichu…
Licznik, nawet jeśli był to i tak pokazywał bzdury. Dlatego, że wrzucenie plików powodowało zwiększenie wartości licznika, ale usunięcie plików z MYK już nie. Zgłaszałem ten błąd wielokrotnie, jednak, tak jak wiele zgłoszeń zostało bez echa. W sumie to mi nie przeszkadzało, bo wszystkie książki wysyłane są przyjmowane, mimo, że licznik pokazywał ponad 100%. Jednak na razie wstrzymałbym się z huraoptymizmem, bo na Amazon Cloud mam 4.4GB/5GB.
Fakt, że coś z tym licznikiem było nie tak. Przed zmianą miałem 4.3gb, teraz mam 2.5gb.
5GB to i tak był limit całkiem nie przeszkadzający w korzystaniu. Tyle książek zgromadzić to potrzeba wielu lat, albo kilkuset pdf’ów. Obie opcje trochę nie realne ;)
Dlaczego nierealne? Zapewniam Cię, że u siebie na kompie (nie wszystko wysyłam do chmury, ale przecież mogłabym) już dawno przekroczyłam limit 5GB – głównie kupując książki z polskich księgarni czy pobierając darmowe z różnych stron w sieci (przy czym nielegalne źródła, jak chomikuj czy atheistmovies to bardzo niewielki procent, głównie książki, które są niedostępne innymi kanałami), Wolnych Lektur, itd.
Apropos, na Kindle Touch 7 dostaję informację, że nie mam połączonego urządzenia z siecią przy przesyłaniu książek przez kabel i dlatego moje książki nie będą zapisane w chmurze. Chciałbym zapytać, czy jest możliwość przesłania wielu książek na raz z urządzenia do chmury, tak hurtowo, tj. jednego dnia połączę się przez wi-fi i chciałbym wtedy wszystko przesłać. Jest taka możliwość?
Hmm, komunikat trochę dziwny – kiedy go widzisz, po odłączeniu kabla USB?
Jeśli pliki są ładowane po kablu, to nie da się ich wysłać z urządzenia do chmury – trzeba skorzystać z maila, albo programu Send To Kindle.
Dzięki za odpowiedź! W takim razie pewnego dnia będę musiał przesłać wszystko na skrzynkę.
Przepraszam natomiast za opis w poprzednim komentarzu! Chodziło mi o komunikat „Unable to Sync” przy włączonych trybie samolotowym, gdy wybieram opcję „Add to Collection”, a nie przy przesyłaniu przez kabel :)
Swoją drogą jestem ciekaw, czy odnośnie tej funkcji wystarczy połączyć się pewnego dnia z wi-fi, żeby zaktualizować kolekcje (gdzie? jakie? nic nie wiem, o kolekcjach w chmurze). Oczywiście mogę to sam przetestować i wygooglować, ale jeżeli ktoś ma ochotę, to będę wdzięczny za odpowiedź :)
A to tak – informacje o kolekcjach są też przechowywane online, więc Cię o tym informuje, ale nie ma to się nijak do przechowywania plików.
Aha, jeśli robisz w książkach notatki i zakładki – to lepiej je wysłać wcześniej do chmury, bo tylko wtedy będą się synchronizowały, w innym przypadku będziesz na nowy czytnik musiał je przenosić ręcznie – mam tak z książkami które czytałem kiedyś na Keyboardzie i nie używałem chmury.
mam konto w Amazonie od prawie trzech lat, zanim zniknął licznik wyświetlało mi, że używam 170% przestrzeni, a teraz nawet nie wiem ile mam gb
Wprawdzie na Cloud Drive jest podana zajętość plików, ale coś z nią nie tak – bo wg niej mam zajęte 1,7 GB.
A to nic dziwnego, bo jeśli wysyłałeś hybrydowy MOBI (AZW+AZW3+źródłowy EPUB), to do Amazon Cloud Drive trafia tylko część AZW3, co się wiąże z tym, że twoje kolejne zdanie nie jest prawdą:
Pamiętać trzeba, że jednak w Cloud Drive są przechowywane oryginały wysyłane do chmury, a nie pliki MOBI już przemielone przez Amazon.
Tu nie ma oryginałów, tylko właśnie pliki przemielone przez Amazon, które trafiają do czytników, tych co obsługują AZW3. Ta własność była przeze mnie wykorzystywana m.in. do walki z problemem wycinania fontów osadzonych w plikach MOBI, którego można doświadczyć na wielu plikach, które są stworzone przez naszych polskich wydawców. Szerzej omówione jest to w wątku: http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?p=2810381#post2810381
Aha. No to usunąłem to zdanie :)
Mam pytanko odnośnie tworzenia pliku mobi.
Otóż próbuje stworzyć mobi z wykorzystaniem widoku artykułów. Chciałbym skorzystać z narzędzia KindleGen i skonwertować któryś z formatów. Miał ktoś taki problem?
Periodical format? http://stackoverflow.com/questions/5379565/kindle-periodical-format
Troszkę nie na temat, ale może kogoś to zainteresuje: dzisiaj do mojej rodziny w Holandii dotarł zamówiony na Amazon.de Kindle Paperwhite. Zamówiony 13 listopada dotarł dzisiaj – to chyba niezły czas, bo ponoć w Holandii w poniedziałki nie dostarcza się poczty.
Co ciekawe, Amazon w jednym miejscu pokazywał mi informację, że przesyłka będzie dostarczona przez TNT, a w drugim, że przez zwykłą pocztę. Prawdziwa okazała się ta druga informacja.
Ja mam konto na amazonie niemieckim i u mnie pisze ze teraz jest 10 GB na Cloud Drive .
Jak bylo wczesniej? Nie wiem bo nie sprawdzalam :-)
Na Cloud Drive było od paru miesięcy 10 GB – z tego 5 GB na pliki audio/video – 5GB odpowiadające zawartości konta Amazona.
Zajrzyjcie na Your Account/Manage Your Cloud Subscriptions. Jest i licznik i rozbicie – 5 giga Cloud Drive i 5 giga My Send-to-Kindle Docs. Total 10 giga.Ale faktycznie licznik lekko od czapy – mnie pokazuje 215.4 mega użyte przy 170 (około) książkach w chmurze….
Cloud != Manage Your Kindle (MYK)
Trochę w temacie wpisu. Macie pomysł, dlaczego korzystając z aplikacji Send to Kindle dla PC każdy wysłany dokument (najczęściej wysyłam PDFy) pojawia się w ichniej chumrze dwa razy? Podlinkowane pod moje konto kindle (Classic 4 oraz dwie androidowe apki) też widzą dwa egzemplarze tego samego dokumentu. WTF? :)
Dziwne to, może to jakiś błąd aplikacji, próbowałeś aktualizować?
Aha, a wysyłasz w formacie PDF czy ustawiasz w opcjach konwersję do formatu Kindle?
Może jednocześnie pliki wysyłają się z księgarni?
Czy ktoś wie może jak usunąć teraz z chmury niechciane pliki? Mam prenumeratę metro kraj i nie chc mieć przeczytanych egzemplarzy w chmurze, ale po wejściu w Manage Your Content and Devices i wyświetleniu docs po kliknięciu pozycji pojawia się tylko informacja o dostarczeniu, a nie ma opcji usunięcia.
U mnie wygląda to następująco:
w Manage Your Content and Devices, po wyświetleniu Docs w kolumnie Actions jest przycisk z trzema kropkami.
Po jego wciśnięciu poniżej tytułu i nazwiska autora pozycji, daty jej wysłania w chmurę oraz rozmiaru pojawiają się opcje:
Deliver, i
Delete
Pani Małgosiu – u pani jest inaczej?
Jest jeszcze jedna możliwość:
1. Your Account > Your Cloud Drive
2. na kolejnym ekranie klikamy folder My Send-to-Kindle Docs
3. na czarnym pasku u dołu ekranu, najdalej na prawo znajduje się ikona kosza – Delete
Proponuję sprawdzić obie opcje.