Aktualizacja z 30 lipca 2019: Biblioteka na stronie Nexto już działa poprawnie i można wejść w listę dostępnych wydań. Jednocześnie przestał działać opisany w artykule sposób obejścia. :-)
Jak widzę, poprawiono też sortowanie książek wg daty.
Od około dwóch tygodni są problemy z działaniem biblioteki na stronie księgarni Nexto. Oto prosty sposób na ich obejście.
Problem polega na tym, że jeśli chcemy pobrać jakiś numer zakupionego pisma, nie można wejść w listę dostępnych wydań, bo zostajemy przekierowani na stronę główną biblioteki.
Nexto wie o tym błędzie, obiecuje jego naprawienie, a w międzyczasie prosi o kontakt z obsługą. Gdy podamy numer zamówienia i konkretny numer, wyślą nam link do pobrania. Sprawdziłem, działa. No, ale to nie jest rozwiązanie szybkie i wygodne.
O tym, jak to obejść wpadł jeden z naszych komentatorów, Jureq.
Metoda obejścia tego błędu biblioteki.
1. zobacz dostępne wydania
2. przycisk wróć do biblioteki
3. zobacz dostępne wydania
Sprawdziłem to i znalazłem metodę jeszcze bardziej uniwersalną. Korzystajmy z tego linku do biblioteki: https://www.nexto.pl/portlets/library.xml [już nie działa]
Wyświetli się lista książek w postaci tabelki w „gołym” HTML, bez żadnego ostylowania. To prawdopodobnie skrypt biblioteki działający na potrzeby jakiegoś widżeta.
Co najważniejsze, wejście w zakupione czasopisma działa poprawnie.
Co zrobić, jeśli chcemy wejść w konkretne pismo, a nie chce nam się klikać kolejnych podstron?
Uniwersalny link ma postać:
https://www.nexto.pl/portlets/library.xml?product_id=ID_PRODUKTU
Przy czym ID_PRODUKTU to numer gazety, którą sprawdzimy na jej stronie. Np. Press ma numer 118, dlatego odpowiedni link wygląda następująco:
https://www.nexto.pl/portlets/library.xml?product_id=118
Inny przykład, tygodnik Wprost ma numer 273 i oto link:
https://www.nexto.pl/portlets/library.xml?product_id=273
Działa także wysyłka na Kindle i PocketBooka.
Pamiętajmy, to jest tymczasowe rozwiązanie, mam nadzieję, że ekipa techniczna Nexto upora się wreszcie z tym błędem, bo jest on uciążliwy.
Nie jest to zresztą jedyny problem, na listach książek od kilkunastu dni nie działa np. sortowanie po dacie. Również czekam na jego naprawienie.
Trochę nie w temacie, ale mam problem. W czytniku mojej mamy InkBook Lumos ni stąd, ni zowoąd strony zaczynją same przekakiwać. Spotkał się ktoś z czymś takim? Powinienem pisać do producenta?
Jeśli nie pomoże restart i ew. aktualizacja oprogramowania, to chyba tylko zgłoszenie gwarancyjne może pomóc.
Wydaje się, że restart pomaga, ale to nie jest wyjście, bo tak nie powinno się dziać, a oprogramowanie jest najnowsze. Powinni się tym zająć.
No to tym bardziej im to zgłaszaj. Im więcej osób kontaktuje się z jakimś problemem, tym poważniej będzie traktowany.
Jak to w wakacje, ktoś wziął urlop…
Wygląda na to, że biblioteka zaczęła działać poprawnie. Przy okazji przestała za to działać wersja z linku podanego w artykule.
No i o to chodziło, zapewne temat zyskał w IT większy priorytet :) Zaktualizowałem artykuł.
PS. Sortowanie też chyba poprawili.