Na tę promocję wiele osób czekało trzy lata! Nexto Premium kupimy (lub przedłużymy) o 50% taniej. A do tego możemy taniej doładować konto punktowe.
Abonament półroczny Premium kupimy za 25 zł, a roczny za 50 zł. Promocja potrwa do 31 grudnia.
Najpierw krótka historia. Program Nexto Premium ruszył w maju 2017 i szybko stał się jednym z najlepszych programów lojalnościowych w polskich księgarniach. Na początku było na niego wiele promocji – ale w grudniu 2018 miała miejsce ostatnia, tak że można się było zastanawiać, czy Nexto nie będzie tego programu zwijać. Aż do tegorocznej jesieni. W październiku pojawiła się promocja dla subskrybentów newslettera, potem też taka cicha -30%, a teraz przez cały miesiąc mamy -50%.
Przypomnienie: jak to działa?
Zasada działania Nexto Premium jest prosta. Gdy mamy ten program aktywny, wtedy widzimy:
- ceny wszystkich e-booków i audiobooków niższe o 40% w stosunku do okładkowych lub promocyjnych – tych, które widzi ktoś bez wykupionego programu.
- ceny prasy niższe o 15% (również w przypadku prenumerat).
Co ważne – program łączy się z promocjami, prowadząc czasami do absurdalnie niskich cen. Np. jeśli cena wyjściowa jest niższa o 40%, to z Premium już o 64%. To oznacza, że w praktyce przy jakichkolwiek promocjach mamy ceny najniższe w historii, lub zbliżone do nich. Ewidentnie było to widać ostatnio przy okazji Black Week.
Oczywiście jeśli nie ma promocji – to 40% jest też bardzo solidnym rabatem – i sprawia, że w przypadku nowości Nexto zostaje liderem cenowym przez pierwsze kilka tygodni lub miesięcy. A pamiętajmy, że są wydawcy, którzy praktycznie nie mają promocji, np. Zysk, Tajfuny, Fame Art, Nisza albo WUJ – a w Nexto to zawsze 40%.
Proste wyliczenia pokazują, że konto na rok, które kosztuje 50 zł opłaca się już przy zakupie e-booków za 125 zł (lub 75 zł jeśli liczyć już zniżkę). Dlatego może nie warto brać Nexto Premium, jeśli kupujemy kilka książek rocznie, ale jeśli choćby jedną co miesiąc lub dwa – już zdecydowanie.
Aha, sporadycznie w Nexto pojawiają się promocje tylko dla abonentów Premium – np. ostatnio na Black Friday księgarnia podbiła bonus do 50% zniżki na e-booki i 20% na prasę. Nie jest to jednak coś, na czym bym opierał decyzję o zakupie, bo nie wiadomo, kiedy taka oferta się powtórzy.
Jedyne promocje, które nie działają z Premium, to te wykorzystujące o kod rabatowy, takie jak Okazja Dnia, na której oparty jest tegoroczny kalendarz adwentowy.
Jak przedłużyć abonament?
Jeśli mamy już Premium – to abonament można przedłużyć ze strony ustawień konta, gdzie widzimy też datę ważności naszego programu.
Przedłużyć można abonament w zasadzie na dowolny okres.
Aha, na koniec taki lifehack. Jeśli mamy punkty Nexto (o których poniżej), to nie zapłacimy za nimi za konto Premium na stronie Nexto, ale możemy to zrobić… w starszej aplikacji mobilnej Nexto Reader (link do Google Play albo AppStore).
Aplikacja nie jest już chyba rozwijana, ale przedłużenie powinno działać. W nowszej aplikacji Nexto niestety nie ma możliwości zakupu.
Wyprzedaż punktów Nexto
Punkty Nexto są o 20% taniej do 31 grudnia. Punktami możemy płacić w sklepie, co ułatwia szybkie zakupy.
Z kolei promocja sprawia, że zakupy będą jeszcze tańsze. Jeśli mamy zarówno konto Premium, jak i płacimy punktami, to oszczędności się kumulują.
W tym momencie mamy do dyspozycji takie pakiety:
- 100000 punktów za 800 zł (wydamy je na książki za 1000 zł)
- 50000 punktów za 400 zł (wydamy je na książki za 500 zł)
- 20000 punktów za 160 zł
- 12500 punktów za 100 zł
- 5500 punktów za 44 zł
- 2000 punktów za 16 zł
- 1000 punktów za 8 zł
- 500 punktów za 4 zł
Promocja według mnie jest idealna dla osób, które w Nexto kupują dużo. Jest ona powtarzana co roku, więc może warto oszacować, ile byśmy rocznie wydali i na tyle nabyć punkty.
Oczywiście nie mamy gwarancji, że promocja na punkty się powtórzy w przyszłości. Może się stać podobnie jak w przypadku Virtualo, które ma podobny mechanizm, ale jakiś czas temu zrezygnowało z promocji. Tak czy inaczej, czas na decyzję jest do końca grudnia.
Podsumowanie
Od paru lat nie mam wątpliwości, że jeśli ktoś kupuje sporo e-booków, prasy i audiobooków, to Nexto Premium się opłaci. Szczególnie cenię sobie rabat na nowości – jeśli coś mnie interesuje, nie muszę już czekać na promocję w innej księgarni.
A jakie jest Wasze zdanie? Zamierzacie przedłużać lub zakupić? Przez ostatnie lata zakup Premium się Wam zwracał?
Czasem pracodawcy „uszczęśliwiają” prezentami w postaci kart przedpłaconych, z którymi jest problem, bo trzeba pamiętać, by kasę z tej karty wydać do jakiegoś terminu i dokładnie tyle, ile na niej jest. Wtedy takie rzeczy jak punkty nexto i premium mogą być dobrym wyjściem na zamrożenie sobie tych pieniędzy na dłużej. Kupuje się raz (punkty) a potem tylko czyha na promocje.
Kiedyś jeszcze można było przelać tę kasę z kart np na Revoluta, ale zablokowali taką możliwość.
Off top: Pieniądz czasowy. To nas czeka.
nie strasz.
eksperymenty w Chinach już robią
W Szwajcarii franki mają datę ważności, jeszcze się nie zawaliła.
To ciekawe jak zareagują ci, co kupili z rabatem 30%., gdy teraz okazuje się, że mogli zaczekać :P
Gdybym zaczekał to nie skorzystałbym z promocji na Black Week a niektóre z nich pewnie nieprędko się powtórzą. Teraz pewnie też dokupię kolejne pół roku.
ano racja :)
i dobry myk z tym przedłużeniem sobie abonamentu. Tylko by jeszcze istnieli te co najmniej ;) dwa lata (czego Wam Nexto życzę ;)
a to można sobie przedłużyć uczestnictwo w programie kilka razy? np. na dwa lata w przód
Tak, każdy zakup premium sumuje się z poprzednimi.
Kupiłam wtedy, kupiłam teraz i nie żałuję.
Jak nie dożyję, zostaną spadkobiercy.
Jakbym wiedział to bym poczekał, a tak mam do 2024 roku. Najpierw kupiłem na rok bez rabatu bo promocji długo nie było, potem 30% i teraz 50%. Inflacja taka, że obawiam się iż to bardziej inwestycja niż blokowanie pieniędzy.
Pewnie nie tylko ja dostałem maila od jednego z wydawców. Dodruki od stycznia +10% do ceny. Reszta wydawców pewnie też tak zrobi. Ceny na ebooki pewnie też dostosują. A potem to już z górki niestety :/
Zgaduję że Stalker Books, też dostałem tego maila. :-) A wszystko drożeje, książki też muszą, zresztą przez ostatnie kilkanaście lat jeśli nie taniały, to utrzymywały się w dość umiarkowanych cenach.
Jeśli mieliśmy wcześniej aktywny pakiet, a ten zakupiony w poprzedniej promocji jeszcze się nie zaczął, można odstąpić od umowy i kupić pakiet w lepszej cenie ;).
smutno mi, bo kupiłam w regularnej cenie
Robercie,
to jest faktycznie niesamowicie dobre połączenie.
Kupiłem 5500pkt w promocji za 44zł, a następnie przez aplikację zapłaciłem tymi punktami za roczne Premium. Czyli nie dość, że zapłaciłem tylko 44zł to jeszcze zostało 500pkt ;-)
dzięki za podpowiedź
rejestracja w nexto 200 pkt, instalacja aplikacji 50
plus konto premium za 44 zł plus 750 pkt na koncie
Robercie i Yasiu,
Bardzo dziękuję za podpowiedź. Też skorzystałam. Nigdy wcześniej nie miałam konta Premium.
Za książkę, która kosztuje 110,67 zapłaciłam 57,12 (Klub Premium -40% i zakup za punkty -20%).
Pozdrawiam.
Czesc… probowakem punktami zaplacic za premium ale opcja jest nieaktywna… dzwonilem nawet na infolinie i zostalem poinformowany ze przynajmniej oficjalnie to nie rabotajet – mozna prosic o info jak to trzeba zrobic by zadzialalo?
Witam… mozna prosic o info jak to zrobiles? Kupilem punkty, dodalem Premium do koszyka ale opcja zaplac punktami jest nieaktywna… Pani na infolinii powiedziala ze nie mozna placic… gdzie jest ten myk? Dzieki z gory
A wystarczyło przeczytać uważnie artykuł, gdzie to wyjaśniam.
Punktami za Premium można zapłacić tylko przy pomocy aplikacji Nexto Reader.
Skorzystałam z linku do Google Play z artykulu Roberta: „Jeśli mamy punkty Nexto (o których poniżej), to nie zapłacimy za nimi za konto Premium na stronie Nexto, ale możemy to zrobić… w starszej aplikacji mobilnej Nexto Reader (link do Google Play albo AppStore)” i potem już samo poszło. :)
Powodzenia.
Napisz czy udało się.
A kto jest wlascicielem nexto?
E-kiosk. Są na giełdzie, można poczytać sprawozdania finansowe. Idzie im na razie całkiem dobrze, wykazują zyski. :)
Kody do Woblinka dla chętnych (ważne jeszcze 4 dni). Smacznego :)
tvdmhawdi
sdkxobpho
cvoyllcoz
vexbeudzz
Punkty Nexto – jak często pojawiają się oferty promocyjne i jaka jest zazwyczaj wysokość rabatu? 20% tak jak teraz?
Jeśli chodzi o promocję na punkty, to poprzednia była rok temu. Zawsze było do -20%, nigdy więcej. Ale kilka razy w tym roku po cichu odpalali promocję na najwyższy pakiet punktowy (10k punktów za 800 zł), tak że ten pakiet był prawie zawsze taniej. Wspominałem o tym np. przy Summer Sale.
Wydaje mi się, że opcja 10000 punktów za 800 zł to stała oferta. Nie kojarzę sytuacji, by tak nie było.
Nie mam pewności, bo sprawdzałem to tylko przy większych akcjach, ale możesz mieć rację.
Na pewno były punkty -30% w październiku 2016 roku. Ale to była jednorazowa promocja, która nigdy już się nie powtórzyła.
niedawno kupowalem punkty zeby skumulowac z black weekiem i prawie na 100% bylo tak ze max rabat to bylo 20% przy 100000pkt, takze teraz po prostu na nizszych pakietach dolozyli tez do tych 20% najwyrazniej
Dziękuję Robercie za te informacje. Pobawiłem się w te kombinacje z zakładaniem konta, instalowaniem starej aplikacji, zakupem punktów i płatność punktami za konto Premium z czystej ciekawości. Zupełnie nie rozumiem dlaczego nie ma opcji zakupów w nowej aplikacji oraz dlaczego nie można zapłacić punktami za konto Premium na stronie nexto.pl skoro w ogóle istnieje taka możliwość inną drogą. Dla mnie to zadziwiająca niekonsekwencja.
ta ksiegarnia to jeden wielki interfejsowy burdel niestety wiec mocno bym sie nie dziwil ;) ale w zakresie promocji wlasciwie nie ma lepiej :D
Co do aplikacji zgoda, uważam, że możliwość zakupu powinna być również w nowej, po co księgarni aplikacja, która *nie sprzedaje*?
Jeśli chodzi o płatność punktami, zgaduję że chodzi o coś takiego: w aplikacji na iOS można zapłacić tylko punktami (które można kupić z poziomu urządzenia z dodatkową prowizją Apple), tak więc księgarnia chciała dać możliwość kupna Premium osobom, które korzystają wyłącznie z appki. Ale jednocześnie nie chcieli aby ten rabat (punkty+premium) był w tak oczywisty sposób dostępny, no i to rozumiem.
Takie wyjaśnienie płatności punktami miałoby sens, ale ja kupiłem punkty nie przez aplikację tylko na stronie nexto.pl i tam próbowałem od razu wykupić Premium. Dopiero po stwierdzeniu, że na stronie nie ma opcji płatności punktami przypomniałem sobie o Twoim wpisie o płatności starą aplikacją. Wtedy ją zainstalowałem i po zalogowaniu w niej na konto wykupiłem Premium płacąc posiadanymi punktami.
po co księgarni aplikacja, która *nie sprzedaje*?
No właśnie, może i książek kupić nie można, ale za to czytanie już kupionych jest niewygodne.
Cześć Robercie,
Nie wiem czy ktoś zgłaszał problem jaki się u mnie pojawił.
Od paru dni maile o promocjach ze Świata Czytników przychodzą do mnie bardzo poźno lub wręcz następnego dnia (czyli po północy) . Czy coś zmieniło w systemie wysyłki? Czy to może powinienem atakować dostawcę skrzynki mailowej?
Rozumiem że chodzi o maile z feedburnera (Google). Wiem o tym problemie, niestety dostawca usługi de facto ją zawiesił: „Beginning in July, 2021, FeedBurner will go into maintenance mode. Existing feeds will continue to serve indefinitely, and existing users can download past usage statistics and email subscriptions. Users will still be able to create new accounts and burn new feeds. However, some existing features, like email subscriptions and detailed analytics, will no longer be supported.” No, ale niestety, to jest bezpłatne i trudno mieć oczekiwania jakieś.
Spróbuję coś pozmieniać w ustawieniach, ale mam już założone inne konto (w Mailchimp) i niedługo będę ogłaszał, aby z subksrypcjami tam się przenosić.
„Pełny” newsletter wysyłam przy pomocy Getresponse, za którego (słono) płacę, ale niestety nie mają dobrze działającej usługi wysyłania codziennych wpisów z RSS.
Wiele razy pojawiały się komentarze o tym, jakoby punkty Nexto schodziły przy zakupach podwójnie. Obstawiam, że to pojedyncze przypadki – ale jak to wyłapujecie? Księgarnia zwraca za każdym razem przy reklamacjach, ale czy proaktywnie też można na nich liczyć? Zastanawiam się, czy sam nie płaciłem nieraz podwójnie, ale nigdy jakoś nie pilnowałem tego specjalnie.
Ostatnie przypadki podwójnych naliczeń zdarzyły mi się dawniej niż rok temu, teraz nie zaobserwowałem błędów. Za każdym razem, gdy za zakup zeszło 2x więcej punktów, trzeba było napisać maila do Nexto, dopiero wtedy zwracali nieprawidłowo naliczone punkty.
Potwierdzam, że co najmniej od roku nie słyszałem o takim przypadku.
Mamy już 2 stycznia, a grudniowa promocja na premium wciąż trwa. Dalej roczne członkostwo można kupić za 50 zł.
I punkty 20% taniej. Jest dzień roboczy więc promocja może skończyć się lada moment.
https://www.nexto.pl/punkty.xml
Kupując premium za punkty w appce mamy cenę 40 zł/rok.