Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Może ktoś mi tutaj odpowie na pytanie jak rozmawiać z ludźmi z amazon na chacie. A może ktoś miał te same problemy? Ostatnio lecieliśmy z mężem na zachodnie wybrzeże Kanady. On ma Kindle Keybord 3G, ja nową, najtańszą wersję Kindle. Obydwoje ładowaliśmy baterię dzień przed wyjazdem. Mój Kindle do dziś nie był ładowany (3 tydzień), czytnik mojego męża rozładował się podczas obydwu lotów do zera. Byłam przekonana, że bez problemu w ramach gwarancji wymienią wadliwy czytnik, ale niestety okazało się, że:
1) Tak może się stać w samolocie.
Na to odpisaliśmy czemu akurat na tym czytniku, a nie na moim albo naszych znajomych.
2) Factory reset – nasz rozmówca był pewien, że to pomoże.
Szczerze mówiąc, nie wierzę i niestety do sierpnia nie lecimy znów samolotem więc nie ma jak tego sprawdzić. Gwarancja kończy się lada dzień i nie za bardzo wiemy co robić? Czy naprawdę niektórzy mają takie problemy? Jest to dla nas ogromny problem, bo loty transatlantyczne będą dużą częścią naszego życia już od tego roku i bez sensu jest w takim razie wozić eksiążki, których nie można czytać. Szczerze mówiąc jestem trochę zawiedziona postawą pracownika amazon.
Najlepiej spróbować jeszcze raz – może trafisz na kogoś w lepszym humorze. Zazwyczaj wymieniają.
Może problem jest najprostszy z możliwych – Twój mąż miał włączoną opcję sieci 3G przez cały lot?
Nie, opcję 3g ma wyłączoną praktycznie od początku, wifi wyłączyliśmy obydwoje przed ładowaniem.
Z ciekawości: jak można wyłączyć 3g nie wyłączając wifi?
To rzeczywiście może być wyjaśnienie tego zachowania. Nad oceanem raczej trudno o zasięg sieci gsm, a w przypadku słabego sygnału/dużej odległości od stacji bazowej, każdy telefon komórkowy zużywa więcej energii na wyszukiwanie oraz komunikację z siecią – proszę mnie poprawić, jeśli się mylę. Mam nadzieję, że nie stworzyłem jakiej nowej teorii … ;-)
Kiedy ja to wszystko przeczytam :) Dzięki.
Szczerze mówiąc, nie bardzo rozumiem:
1. Jeżeli czytnik Twojego męża rozładował się jedynie w samolocie, a poza tym działa OK, to faktycznie problem jest taki, jak opisano wyżej (następnym razem trzeba wyłączyć „wireless”).
2. Jeżeli rozładowuje się nad wyraz szybko również w normalnych warunkach to jest coś nie tak i wtedy trzeba działać dalej.
3. Skoro radzą factory reset, to nie masz w to wierzyć lub nie, tylko tego spróbować. Jak dla mnie to logiczne i wolałbym najpierw to zrobić a dopiero potem go odsyłać. Mniej problemów i masz czytnik cały czas, no chyba że z jakiegoś innego powodu zależy Ci koniecznie na nowym egzemplarzu.
Naprawdę zadziwiające, co taki reset potrafi naprawić – może jakiś proces w tle rozładowuje baterię niezależnie od ustawień, coś się zwiesiło itp. A próba nic nie kosztuje.
Kiedyś były problemy z okładkami Amazona dla Kindle’a 3G.
Konkretnie mówiąc użytkownicy, którzy zakupili oryginalne okładki od Amazona, stwierdzali często że ich Kindle bardzo szybko się rozładowuje, resetuje, wiesza (zwarcie robiły metalowe zatrzaski, w które w okładce wpinało się czytnik).
Amazon wymieniał te okładki od ręki na nowe wersje (chyba nawet dawali te z wbudowaną lampką)
Jeśli masz taką okładkę – to może to również być przyczyną Twoich problemów.
Wifi było wyłączone – zadbaliśmy o to, bo w samolocie nie można mieć nic takiego przy sobie. 3g jest praktycznie od początku wyłączone. Tak więc czytnik powinien się zachowywać tak jak mój – fabrycznie bez 3g i również z wyłączonym 3g. Tak, jest to problem jedynie podczas lotu, ale takich lotów w ciągu roku będziemy wykonywali conajmniej 4 przez ocean plus nie wiadomo jak często (ale często) w USA a więc również na długich odległościach. Gwarancja się kończy, z tego co pamiętam, w marcu albo na początku kwietnia, dlatego nie chciałabym zostać z problemem nieprzydatnego czytnika (w końcu to właśnie w samolocie ma się najwięcej czasu czytanie i nic poza tym). Zresetować zresetujemy ale problem w tym, że loty zaczynają się dla nas w sierpniu więc nijak nie sprawdzimy czy podziałało. Obawiam się, że mąż dostał po prostu zły egzemplarz, bo inaczej nie umiem tego wyjaśnić – w końcu z moim czytnikiem nie stało się kompletnie nic.
„Tak, jest to problem jedynie podczas lotu,”
To ja bym jednak sprawdził czy wifi/3g jest _naprawdę_ wyłączone. Może faktycznie jest tak, że odpowiednie „przełączniki’ są w prawidłowej pozycji, ale coś w tle zostało. Ja tak miałem ze swoim telefonem – wszystko wskazywało, że Bluetooth był wyłączony, ale inne urządzenia telefon widziały :)
Wszystko było wyłączone, dla świętego spokoju sprawdziliśmy jeszcze raz i wifi/3g wyłączone na pewno. Wszystko wskazuje na wadę baterii i będziemy próbowali jeszcze raz rozmawiać z amazon. Mój mąż jest przerażony, że być może będzie musiał spędzić kilka dni bez czytnika (korzysta z niego także w pracy) ale ja nie widzę innego wyjścia. Nie chcę ryzykować, że podczas sierpniowego lotu stanie się to samo, a amazon odpowie, że już kilka miesięcy po gwarancji.
Dzieki !
Przepraszam, że nie na temat. W moim Classicu przestało działać to podkreślenie pod tytułem, które wskazuje, jaka część książki została przeczytana (te kropeczki już nie stają się „tłuste”, jak czytam). Niby drobiazg, ale czasami przydatne. Jak to znów włączyć?
reset czytnika powinien pomóc – przytrzymaj power 15 sekund