W ostatnią sobotę informowałem o wspomnieniach Jacka Fedorowicza w Okazji Dnia. Po kupieniu czekało nas rozczarowanie. W skrócie – ściągała się goła książka bez okładki oraz ilustracji.
Sprawa została naprawiona jeszcze tego samego dnia, ale na tym nie koniec. Dzisiaj jednak wszyscy którzy kupili wtedy książkę (ja też) dostali od księgarni Nexto następującego maila:
Witam,
pragnę poinformować, iż od dnia 10 lutego 2012 od południa do dnia 11 lutego do godziny 13:00 plik ebooka Ja, jako wykopalisko mógł zostać przy pobieraniu uszkodzony. Nie zawierał on okładki oraz innych grafik. Za zaistniałą sytuację najmocniej przepraszam i informuję, że problem został rozwiązany.Ebook można pobrać ponownie używając tego samego linku, który został wysłany w e-mailu po opłaceniu zamówienia.
W ramach przeprosin do państwa konta klienckiego zostało przypisane 10 złotych w punktach nexpresso na zakupy w Nexto.
Poczułem się trochę jak w korespondencji z Amazonem, który kiedyś przeprosił mnie za to, że mi poczta przesyłkę ukradła. :) Bardzo się cieszę, że Nexto nawiązuje do dobrych wzorów.
Też dostałem takiego maila. Trzeba przyznać, że obsługa klienta jest na najwyższym poziomie. Tylko zachęca do kolejnych zakupów. Oby tak dalej!
Bardzo uprzejma wiadomość. Mam tylko jeden malutki zarzut – tytuł mógłby być w cudzysłowach, albo jakoś inaczej oznaczony, bo przez chwilę zastanawiałam się co autor miał na myśli…
Nasza wina. Gdzieś je wcięło ;-)
To jeszcze złotówka za brak cudzysłowów! ;P
jak pamietam dystrybucja ksiazkek to 40% marzy wiec to jedna z tych galezi gdzie mozna jeszcze miec gest
Virtualo powinno się uczyć jak informować klientów o problemach z ebookami… a w pierwszej kolejności nie ignorować maili wysyłanych do obsługi klienta…
niech zgadnę, pliki mobi ze znakiem wodnym?
Nexto.pl naprawdę podnosi poprzeczkę w kontekście obsługi klienta. Przez pomyłkę kupiłem złą wersję książki (nie chodzi o format, ale jej tłumaczenie). Firma rozwiązała sprawę fantastycznie. Nie będę wchodził w szczegóły, ale wielkie brawa za podejście do klienta!
Też dostałem dzisiaj takiego maila, który powiem szczerze aż dwa razy przeczytałem, bo nieczęsto się przytrafia z polskiego sklepu takie coś dostać.
Naprawdę Nexto należy się pochwała. Wpadka, pomyłka może się zdarzyć każdemu, ważne, jaka jest reakcja i podejście do klienta.
Też dostałem maila, a nie miałem żadnych kłopotów z plikiem. Czuję się niezręcznie dostałem przeprosiny i 10zł a nie ma za co.
Możesz nie wydawać tych punktów. :) Możliwe, że wysłali do wszystkich, którzy kupili plik przed 13, ale Ty np. pobrałeś go później.
nie wszyscy
ja nie dostałem ;(
@Grzegorz:
zbieraliśmy wszystkich, którzy w tym „okienku” pobrali wadliwy plik. Jeśli Ciebie pominęliśmy, to przepraszam. Możesz podać ID swojego zamówienia. Sprawdzimy.
P.S:
może wiadomość wpadła Ci do folderu SPAM, sprawdzałeś?
Panie Adamie
dziękuje za odpowiedź, bardzo cieszy takie podejście,
jestem w 100% zadowolonym klientem,
mam poprawny plik,
nexto.pl rozwiązało problem, to wystarczy
dziękuje i pozdrawiam
No to klawo ;-)
Brawo! Takie rzeczy się zapamiętuje. No to jeszcze bardziej żałuję, że za późno przeczytałem na „Świecie czytników” o tej miłej ofercie i się nie załapałem.
Ja za to właśnie kupiłem „Lód” Sorokina a otrzymałem „Mężczyznę, który się uśmiechał” Mankella.
@mwookash:
Czy kontaktowałeś się w tej sprawie z naszym Działem Pomocy?
Z tego co widzę niżej, kolega to kupił w Virtualo.
W imieniu całego Nexto pragnę podziękować za miłe słowa. Staramy się podchodzić do klienta uczciwie i jeśli popełniliśmy błąd, to się do niego przyznajemy, jeśli coś się popsuło, naprawiamy. W końcu ebooki tak łatwo zaktualizować :)
PS w virtualo
Aaa, po przyznaniu mi tych 1000 punktów z mojego konta wyparowało 2500 przyznanych za recenzję tygodnia! Mam nadzieję, że będzie zwrot, bo to by była kiepska zamiana.
Poprosiłbym o ID konta i/lub mail na pomoc[małpka]nexto.pl. Sprawdzimy sytuację.
Już wysłałam, jeszcze przed tym postem.
Droga Pani, proszę sprawdzić ponownie konto. W tej chwili widzę historię pani punktów na koncie i żadna kwota nie została odjęta. Pani 2500 punktów tj 25 złotych jest ciągle widoczne.
Wysłałem pani odpowiedz mailem.
Dziękuję, już są z powrotem.
OK.
promocja dnia w NEXTO.pl, zmieniła się na promocje tygodniową ;), a miało być tak pięknie
Mieliśmy małą awarię i zostaliśmy zmuszeni do wydłużenia obecnej oferty. Pracujemy nad naprawą modułu wysyłki ofert e-mailem. Już we poniedziałek powinno być wszystko OK :)
Co do przeprosin – to nie rozumiem zdziwienia i zachwytów. Towar do kupujących poszedł wadliwy i przeprosiny jak najbardziej się należały. Bonus pieniężny dowodzi, że sprzedający podchodzi poważnie do swojej działalności i do klientów. Podoba mi się, że przedstawiciele NEXTO na bieżąco starają się rozwiązywać problemy nawet tu na blogu.
Na coś innego chciałem jednak zwrócić uwagę. Zaistniała sytuacja dowodzi, że większość z nas przywiązuje niewielką wagę do formy e-booka. Widać skupiamy się głównie na treści ;). Do czego piję? Gdyby taka ilość osób zakupiła wersję papierową i okazało się, że każdy egzemplarz jest obdarty z okładki, a wszystkie ilustracje są powyrywane – to na forum był by lincz, a tak rozeszło się po kościach.
Ja miałem inny przypadek przy zakupie wywiadu z W. Bartoszewskim. Po pobraniu na Andrioda i Aldiko okazało się, że okładka jest obcięta. Pierwszy mail – link do poprawionego pliku, który okazuje się być taki sam. Drugi mail z moją odpowiedzią, że to chyba digitalizacja zawiera błąd – sugestia, że to Aldiko obcina okładkę… I na tym stanęło. Żyć, a tym bardziej czytać mogę, ale skaza na e-booku z Nexto jest. Tym bardziej, że kupowane u konkurencji nie mają na tymże Aldiko żadnych wad.
Na początku pragnę tylko powiedzieć, iż sprawdziłem ebooka i okładka jest w całości. mam pytanie. Czy próbowałeś otworzyć ebooka w Nexto Reader (mobile.nexto.pl) / Adobie Digital Editions? Możesz podesłać sceenshota z Aldiko?
Dziekuję za odpowiedź, otwierałem tylko w Aldiko (jeden zniewielu ze wsparciem DRM na androida). Screenshot zaraz podeślę.
Potwierdzam, że to ALDIKO „wcina” kawałek okładki z prawej. Plik zatem jest OK. W Nexto Reader nie występuje ten błąd i okładka jest wyświetlana w całości.
Zaloguj się do swojego konta Nexto w Nexto Reader i przejdź w Niepobrane i pobierz zakupionego ebooka.
Maila nie dostałam, ale ponowne pobranie książki z przysłanego wcześniej linku przyniosło poprawny format.
też nie dostałem maila, o problemie przeczytałem tutaj i ponownie pobrałem książkę – tym razem poprawną…
Miło widzieć że Nexto stara się dbać o klienta. Ja niestety mam odmienne doświadczenia. Jakiś miesiąc temu kupiłem kilka książek Beaty Pawlikowkiej. Niestety, ebooki są tragicznie zredagowane. Posklejane albo poprzerywane wyrazy, liczby wplecione w tekst w losowych miejscach (wyglądają na numery stron z oryginalnego tekstu); Wygląda to tak, jakby książka została automatycznie skonwertowana i wrzucona do sklepu bez korekty. Napisałem o tym w recenzji na stronie produktu. Z samego rana na następny dzień roboczy dostałem maila od Nexto że książka została odesłana do poprawienia. Bardzo mi się spodobało, że firma tak dba o klienta i bierze pod uwagę krytyczne opinie.
Niestety, po następnym mailu zacząłem zmieniać zdanie o sklepie. Dowiedziałem się z niego że moja opinia została odrzucona „z powodu niezgodności z regulaminem” (sic).
Od tego czasu kilkukrotnie próbowałem się skontaktować z osobą od której dostałem informacje o zwróceniu książki do korekty aby dowiedzieć się kiedy będzie dostępna poprawiona wersja oraz żeby poinformować że identyczne problemy występują w innych książkach z podróżniczej serii pani Beaty. Niestety bezskutecznie. Odpowiedź dostałem dopiero na ostatnią wiadomość, której kopię wysłałem na pomoc@nexto. Dowiedziałem się że książka jest w dalszym ciągu poprawiana i po zakończeniu korekty zostanie uaktualniona. Dalej nie wiem czy pozostałe książki też zostaną poprawione, oraz który punkt regulaminu naruszyłem pisząc krytyczną recenzję.
Dzięki całemu zamieszaniu Nexto stoczyło się w moim prywatnym rankingu sklepów z e-bookami z samego szczytu, na pozycję nieco tylko wyższą niż firmy „sprzedające” książki zainfekowane DRMem.
Widzę że ktoś z Nexto czyta tego bloga, więc może dzięki temu komentarzowi poprawi się ich komunikacja z klientami.
Drogi Jacku,
dziękujemy za słowa krytyki. Jest ona dla nas ważna i przyjmujemy ją z pokorą. Pozwól, że odpowiem.
Zdarzają się takie ebooki, jakie opisałeś, i jeśli tylko Klient zwróci nam uwagę, to staramy się działać w kierunku ich naprawy/poprawy.
Jeśli chodzi o recenzje – staramy się, by klienci pisali nt. książki (mniej nt. jej wyglądu po konwersji, bo to możemy zawsze zmienić, poprawić, a klient już nie poprawi recenzji, bo mu się nie będzie chciało). Dlatego jeśli sama książka była ciekawie napisana przez autorkę/autora, to napisane, że jest ona fajnie napisana będzie dla innych klientów bardziej wartościowa niż, informacja o błędach konwersji, które, jak wspomniałem wcześniej, można naprawić.
Mamy nadzieję, że wrócimy w Twoim rankingu e-księgarni na sam szczyt i przepraszamy za tak długi czas rozwiązywania. Postaramy się poprawić ebooki w najbliższym czasie.
Panie Adamie,
Dziękuję bardzo za odpowiedź. Muszę przyznać że dopiero po wysłaniu komentarza zorientowałem się jak stary jest ten wątek i nie spodziewałem się otrzymać jakiejkolwiek odpowiedzi. Punkt dla Pana za czujność :)
Odnośnie mojego komentarza: Pisałem o książce. Napisałem o tym co mi się w niej podobało, z czego nie byłem do końca zadowolony. Jakość wydania była tylko jednym z aspektów które komentowałem. Nie uważam żeby fakt że ktoś napisał o krytycznie o problemach z formatowaniem był wystarczającym argumentem do odrzucenia recenzji. A wręcz myślę że wizerunkowo będzie lepiej wyglądać, jeśli pod takim komentarzem pojawi się odpowiedź sklepu że problemy zostały poprawione. To będzie mocny sygnał dla przyszłych klientów że firma wspiera produkt i dba o jego jakość.
To co mnie zniechęciło do zakupów w Nexto była komunikacja po odrzuceniu recenzji (a raczej jej brak). W dalszym ciągu nie uważam że powoływanie się na regulamin, bez podania konkretnej przyczyny jest wystarczającym wytłumaczeniem. Maile wysłane na pomoc@nexto pozostają bez odpowiedzi. Łatwiej jest mi porozumieć się z Panem poprzez Świat Czytników, niż ze wsparciem klienta w Nexto.
Nie spisałem Pańskiej firmy na straty, ale myślę że odpuszczę sobie na jakiś czas kupowanie w niej kolejnych ebooków.
Panie Jacku,
wyjaśnimy tę sprawę.
Ok, dziękuję. Proszę mi powiedzieć gdzie mogę znaleźć namiary na Pana, żebym mógł wysłać bardziej szczegółowe informacje.