Za drogo? Ustaw alerty cenowe na e-booki i kupuj taniej!

Usługa „Wyślij na inkBOOKa” nie działa już na starszych czytnikach inkBOOK

Na starsze czytniki inkBOOK nie wyślemy już mailowo e-booków.

Funkcja „Wyślij na inkBOOKa” była nieco podobna do Send To Kindle czy Send To PocketBook. Każdy czytnik miał swój unikalny adres e-mail, pliki, które wysyłaliśmy na niego, były ściągane gdy czytnik został połączony do WIFI.

Usługę tę inkBOOK wprowadził w roku 2019, na ówczesne modele Lumos oraz Prime HD. Wkrótce też zastąpiła ona mało popularną funkcję dysku w chmurze – Midiapolis Drive.

Możliwość wysyłki na inkBOOKa wprowadziło kilka księgarni, m.in. Virtualo i Ebookpoint. Nie była ona jednak aż tak popularna jak w przypadku Kindle czy PocketBooka. Inną drogą poszło Publio, proponując swoją aplikację dla inkBOOK-a.

Ale i w ostatnim czasie okazuje się, że funkcja działa tylko na nowszych czytnikach, co zauważył Cyfranek. Rzeczywiście, strona producenta wymienia już wyłącznie dwa aktualnie sprzedawane modele, czyli Calypso Plus oraz Focus.

Odgrzebałem swoje dwa starsze czytniki. InkBOOK Lumos z roku 2018 (tu mój test) oraz inkBOOK Calypso z 2020 (tu mój test). Widzicie je na zdjęciu otwierającym artykuł.

Wysłałem pliki na podane adresy. Nie przeszły. Nie dostałem też żadnej informacji zwrotnej, ani nawet komunikatu o błędzie przy synchronizacji.

Co o tym sądzić?

Czy pięć lat funkcjonowania usługi to dużo czy mało?

Sam model Lumos ma już sześć lat, co jak na urządzenie elektroniczne jest całkiem sporym wiekiem, na przykład telefony też już nie dostają aktualizacji.

Z drugiej strony z tego samego roku 2018 pochodzi PocketBook Touch Lux 4 (mój test), gdzie taka wysyłka działa. Nie mówiąc o czytnikach Kindle – pliki bezprzewodowo wyślę nawet na Paperwhite pierwszej generacji z 2012, ba – nawet starego Keyboarda z 2010, co niedawno pokazywałem.

Ale już Calypso to model czteroletni, zastąpiony zresztą szybko przez Calypso Plus, czyli aktualnie sprzedawany model (mój test z 2021). Tu długość wsparcia okazuje się być wyraźnie krótsza.

Cyfranek przypuszcza, że przyczyną wyłączenia tej funkcji była zbyt stara wersja Androida – Lumos miał wersję 4.2.2, Calypso 4.4.2. Dopiero Calypso Plus dostał wersję wyraźnie nowszą, czyli 8.1. Nie ma co ukrywać, że im starsza wersja Androida, tym większe problemy z kompatybilnością i to może być wada de facto wszystkich czytników z Androidem. Na przykład przeglądarka systemowa w Calypso ma już w tym momencie pewne problemy z certyfikatami (np. ostrzega przy otwarciu naszego bloga, albo strony samego inkBOOKa).

Posiadaczom starszych czytników pozostaje więc wgrywanie plików po kablu. No i pogodzenie się z tym, że czytnik może mieć różne usługi sieciowe, ale z czasem przestaną one działać.

Ciekawi mnie, czy korzystaliście z tej funkcji. Pytanie oczywiście do posiadaczy czytników inkBOOK zakupionych w ostatnich latach. Poza obecnie sprzedawanymi, funkcja działała na czytnikach Lumos, Classic 2, Prime, Prime HD oraz Calypso.

Czy korzystasz z funkcji "Wyślij na inkBOOKa"?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

PS. Jeśli jednak na zakup tej marki się zdecydujemy, aktualnie trwa promocja na stronie producenta. Kupimy Calyspo Plus za 499 zł z poduszką gratis (kod RELAKS) oraz Focus za 899 zł z etui Sleeve Gray za 899 zł (kod DEAL). Są to linki afiliacyjne.

Czytaj dalej:

Artykuł był przydatny? Jeśli tak, zobacz 6 sposobów, na jakie możesz wspomóc Świat Czytników. Dziękuję!

Ten wpis został opublikowany w kategorii Rynek czytników i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Hosting: Zenbox

15 odpowiedzi na „Usługa „Wyślij na inkBOOKa” nie działa już na starszych czytnikach inkBOOK

  1. Czytamsobie pisze:

    Do dziś mam gdzieś schowanego starego InkBooka, ale używanie go było tak irytującym doświadczeniem, że kupiłem Kindle. Zraziłem się do czytników InkBook – wykonanie kiepskie, wolne w działaniu, nie wspomnę już o archaicznym systemie operacyjnym.

    6
    • Robert Drózd pisze:

      Taaa, spróbowałem uruchomić apkę Kindle na Calypso, żeby zobaczyć czy działa i przypomniałem sobie to, że kiedyś jak testowało się czytniki z Androidem to była kategoria „działa, ale nieużywalne”. Dopiero Calypso Plus miał już sensowną wydajność.

      1
  2. bq pisze:

    Inkbook focus tutaj.
    Prawie juz nie uzywany. Proboje sie zalogowac do legimi po 6 miesiacach – „information on package status could not be downladed” – nie wiem czy to wina appki czy Inkbooka.
    Szczerze po latach juz mam dosc czytnikow jak na te 30min dziennie, ktore mam na czytanie. Ipada uzywam poprostu czesciej bo go zawsze mam. Oasis i Scribe porastaja kurzem. To obserwacja.

    0
  3. kjonca pisze:

    „Nie ma co ukrywać, że im starsza wersja Androida, tym większe problemy z kompatybilnością i to może być wada de facto wszystkich czytników z Androidem. ”

    Co dotyczy też notatników. Może Scribe nie jest taki zły w tym kontekście (i pocketbook też…)

    0
    • Robert Drózd pisze:

      Kluczem jest zawsze możliwość eksportu (i kopii), z której niezależnie od systemu warto korzystać. Inna sprawa, że Onyxy z Androidem 11/12 problemy z kompatybilnością mogą mieć dopiero za ładnych parę lat.

      0
  4. KonradK pisze:

    A działało to kiedyś ze starszymi czytnikami?

    0
  5. Maciej pisze:

    Na Inkbook Prime HD działało wyśmienicie. Niestety od jakiegoś czasu nie działa. Android 4.2.2

    1
    • KonradK pisze:

      Dzięki.
      Ostatnio miałem do czynienia z tabletem z Androidem 4.x .Nie otwierała się nawet strona startowa na wbudowanej przeglądarce.
      Przypuszczam, że chodzi o nowy, nie obsługiwany przez przeglądarkę/system protokół zabezpieczeń.

      I to samo pewnie uwaliło, działającą jeszcze rok temu, aplikację Audioteka dla Windows Phone. Z poziomu Explorera Nokii Lumii 520 nie można się zalogować na stronie Audioteki a to dawałoby możliwość odsłuchiwania audiobooków dostepnych w subskrypcji.

      I sądzę, że to samo dotyczy usługi „Wyślij na inkBOOKa” na starych inkBOOKach. Nieobsługiwany protokół zabezpieczeń.

      0
    • Zeus pisze:

      Mam Inkbooka Prime HD, jeszcze w grudniu 2023 działało wysyłanie, od ponad miesiąca walczyłem z problemem wysyłania i w końcu znalazłem ten artykuł z wyjaśnieniem. Szkoda, że producent olał sprawę i fajna funkcja przestała działać, to zniechęca do producenta.
      Wydaje mi się, że problem tkwi nie tyle w starym androidzie, a konkretniej w braku aktualnych certyfikatów, bez których nie działa logowanie do serwera pocztowego.

      1
  6. Mike pisze:

    Inkbook Classic 2, z rynku wtórnego ma ten sam problem. Z dnia na dzień usługa przesyłania książek się odmeldowała i niestety, nie można nic z tym zrobić.
    W pasku powiadomień pojawił się symbol synchronizacji i nie znika mimo wyłączenia wifi i prób resetowania urządzenia.
    Inkbook Classic 2, android 4.2.2. Tak więc na Classic 2 też ta usługa została wyłączona, niestety. Pozostał kabelek.

    0

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przed dodaniem komentarza zapoznaj się proszę z zasadami komentowania i polityką prywatności

Komentarze do tego artykułu można śledzić także w formacie RSS.