Za drogo? Ustaw alerty cenowe na e-booki i kupuj taniej!

[Nieaktualne] Tylko dziś: Kindle Paperwhite IV znów od 330 zł!

W niemieckim Amazonie ponownie ruszyła jednodniowa promocja na wybrane modele Kindle. Paperwhite w kolorowej obudowie możemy mieć nawet za 330 zł. 

Oto ceny czytników wysyłanych do Polski.

Wersje bez reklam:

  • Kindle 10 – 69,99 EUR (zamiast 89,99 EUR)

Wersje z reklamami:

Wszystkie linki do Amazonu są afiliacyjne, jeśli dokonasz zakupu przy ich użyciu, otrzymuję niewielką prowizję. Dziękuję.

Tym razem Paperwhite bez reklam nie został przeceniony, bo są braki magazynowe. Promocja trwa tylko przez 24 godziny, do 9 rano w czwartek.

Aktualizacja z 19 sierpnia 2021: Zgodnie z zapowiedziami promocja się skończyła dziś rano. Kolejna, kto wie, może znowu za dwa tygodnie?

Poniżej jak zwykle dokładniejsze omówienie.

Wyliczenia: Kindle Paperwhite z reklamami (tylko dziś!)

Kindle Paperwhite IV w kolorze zielonym, śliwkowym lub niebieskim kosztuje 69,99 EUR. Przypomnę, że kolor dotyczy „plecków” czytnika, gdyż sam front pozostaje czarny.

Tak wygląda podsumowanie.

Przesyłka do Polski jest darmowa. Kwota jaką widzimy w podsumowaniu jest wyższa z racji przeliczenia stawki VAT z niemieckiej (19%) na polską (23%).

Razem płacimy 72,35 EUR czyli ok. 330 zł. Nasz bank może dodać prowizję za przewalutowanie, chyba że mamy kartę rozliczaną w euro, albo wielowalutową, np. Revolut.

Przy wyborze Przelewów24, zapłacimy prawdopodobnie trochę więcej. W komentarzach tydzień temu pojawiały się kwoty rzędu 329 – 342 zł

Możemy wybrać płatność w złotówkach, wtedy Amazon zaproponuje ok. 344 zł. Doliczana jest opłata za gwarancję kursu walutowego, czyli de facto za przewalutowanie.

Powyższe wyliczenia dotyczą trzech wersji Paperwhite z kolorową obudową. Jeśli chcemy kupić czarnego Paperwhite z reklamami, zapłacimy około 370 zł.

Uwaga na Kindle Unlimited

Zwracajmy uwagę, aby nie dodać do koszyka wersji z Kindle Unlimited – bo abonament ten jest niedostępny w Polsce i wtedy Paperwhite nie przejdzie przez koszyk.

Zaznaczajmy zatem wersję: „Ohne Kindle Unlimited”.

Termin dostawy + zamówienie na firmę

Większość czytników jest wysyłanych na bieżąco. Czytnik zamówiony dzisiaj (w środę) mamy szansę dostać w piątek.

Przypomnę, że standardowa przesyłka jest darmowa. Opcje przyspieszone są płatne, ale dają w zasadzie tylko tyle, że mamy gwarancję dostawy przed danym dniem.

Jak wspomniałem wyżej – Paperwhite bez reklam ma opóźnione terminy dostawy i pewnie dlatego nie załapał się na promocję.

Jeśli chcemy kupić czytnik(i) na firmę i odliczyć VAT, niemiecki Amazon zaleca założenie konta biznesowego, z tym że od pewnego czasu nie jest dostępna polska (ani angielska) wersja strony. Niemniej widzę, że co jakiś czas ktoś takie konto zakłada. Alternatywą może być podanie numeru NIP na naszym koncie, co kiedyś opisywałem.

Który czytnik wybrać?

Na początku artykułu podałem sporo wersji. Poniżej mały przewodnik.

Kindle 10 czy Paperwhite? Sytuacja jest nietypowa, bo Kindle 10 bez reklam kosztuje dziś tyle samo co Paperwhite z reklamami, a to oznacza, że zakup K10 praktycznie się nie opłaca. Paperwhite ma lepszą rozdzielczość, jest wodoodporny (co wiąże się z możliwością wyłączenia dotyku), ma też tryb nocny.

Jeśli chcemy Kindle 10, jest jeszcze w promocji Kids Edition (59,99 EUR) z dodatkową „dziecięcą” okładką, ale tutaj nie mamy bezpośredniej wysyłki do Polski i należałoby skorzystać z pośrednika. Tę wersję omawiałem parę miesięcy temu. Moim zdaniem nie warto.

Z reklamami czy bez? Paperwhite z reklamami jest w tym momencie ok. 140 zł taniej niż bez reklam. To może zdecydować o wyborze tej tańszej wersji. Przypominam, że reklamy nie przeszkadzają w czytaniu – więcej w FAQ. Zresztą wersji bez reklam teraz nie zamówimy w promocji.

Kolor obudowy czytnika: to jest nowy dylemat, bo dotąd Paperwhite dostępny był tylko w wersji czarnej. Teraz doszły śliwkowa, niebieska i zielona. Niemniej kolor dotyczy tylko tylnej powierzchni czytnika – jeśli trzymamy go w etui – nie ma znaczenia, którą wersję weźmiemy. A te kolorowe są teraz tańsze niż czarna.

Rozmiar pamięci: jeśli zastanawiasz się czy potrzebujesz wersji 8 czy 32 GB – to prawdopodobnie wystarczy wersja z mniejszą pamięcią – wejdą tam tysiące e-booków. Aktualny jest wciąż mój artykuł z 2017. Niemniej ceny wersji 32 GB są teraz bardzo kuszące.

Typ łącza internetowego: znacznie droższej wersji 4G raczej nie potrzebujesz, tym bardziej że internet komórkowy jest dość ograniczony – tu nic się nie zmieniło od kilku lat. Jeśli potrzebujesz ściągnąć na czytnik książkę i jesteś w podróży, najprościej dziś udostępnić WIFI z telefonu.

O co chodzi z Kindle Unlimited? Na stronie produktu dostajemy dwie opcje dotyczące subskrypcji e-booków Kindle Unlimited, która jednak nadal dostępna jest tylko dla mieszkańców Niemiec. Dlatego należy zostawić pozostawione „Ohne Kindle Unlimited”. Zresztą w innym przypadku zobaczymy komunikat „Zakup nie jest możliwy, ponieważ Twoje zamówienie zawiera wiele subskrypcji Kindle Unlimited”…

Aha, czy warto kupić Paperwhite IV jeśli mamy starszą generację? Opisałem to w osobnym artykule. W skrócie: jeśli mamy PW2 czy PW1 – myślę, że tak.

Podsumowanie

To jest powtórka promocji sprzed dwóch tygodni. Po raz kolejny czytniki Kindle Paperwhite IV są tak tanio. Jeśli dziś potrzebujesz czytnika z Amazonu: bierz Paperwhite i się nie zastanawiaj. 

Tradycyjnie mamy ograniczenie do dwóch urządzeń na osobę. Promocja potrwa przez 24 godziny, do godziny 9.00 rano w czwartek.

PS. I oczywiście – czy kolejna tak mocna przecena oznacza zapowiedź nowej generacji Paperwhite np. we wrześniu? Jak zwykle ani oficjalnie, ani nieoficjalnie Amazon tego nie potwierdza. Ale pamiętajmy – nawet jeśli nowy czytnik się pojawi, to z takim rabatem szybko nie będzie.

Czytaj dalej:

Artykuł był przydatny? Jeśli tak, zobacz 6 sposobów, na jakie możesz wspomóc Świat Czytników. Dziękuję!

Ten wpis został opublikowany w kategorii Kupno Kindle, Stare promocje i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Hosting: Zenbox

46 odpowiedzi na „[Nieaktualne] Tylko dziś: Kindle Paperwhite IV znów od 330 zł!

  1. zipper pisze:

    Czy ktoś ostatnio próbował usuwać reklamy z paperwhite’a kupionego z reklamami? Kazali dopłacać?

    0
    • aasdgfdhs pisze:

      W poprzedniej okazji masz wszystko wyjaśnione w komentarzach. Ale to nie elektroda więc ci powiem. Skontaktuj się z supportem na amazon.com (bo tam powinieneś mieć czytnik dodany w zakładce Devices), przeklikaj przez kilka menu z wyborem tematu rozmowy i połączy cię przez czat tekstowy (chyba z Hindusami). Wystarczy napisać dwa zdania po angielsku (że jesteś z Polski i nie wiesz jak wyłączyć Special Offers), grzecznie poprosić i potem podać numer seryjny czytnika. Na czytniku pojawi się komunikat, że wyłączyli, oczywiście musisz mieć WiFi. Może kiedyś to zmienią, tydzień temu działało.

      4
      • zipper pisze:

        ok, dzięki za wyjaśnienie. spróbuję po pracy zadziałać z supportem, zobaczymy co wyjdzie.

        0
      • Nem pisze:

        Czyli mimo że kupiłam Kindla na Amazonie.De mogę wyłączyć reklamy na Amazonie.com? Dla mnie to spora różnica gdyż angielsku dogadam się bez probelmu a po niemiecku już wcale

        0
        • Bukaa pisze:

          Mnie dwukrotnie odsyłali do .de, na .com nic nie załatwiłam, mimo że tam mam czytniki podpięte.

          0
          • Neme pisze:

            Udało się, bez problemu za pierwszym razem wyłączyli mi reklamy w Amazonie UK, na kindlu kupionym na Amazonie.De. Napisali że to jest płatne 10GBP, ale ten jeden raz zrobią to za darmo

            0
            • Kubson pisze:

              Możesz napisać w jaki sposób się z nimi skontaktowałeś? Bo ja tam żadnej opcji pogadania na czacie nie widzę.

              0
              • Meme pisze:

                Wybierasz Customer Serwis/Kindle, Fire or Alexa devices /Kindle e-reader/General question about device /Special oferts /przesuwasz na sam dół i killasz I need More help/i masz

                0
    • Romek pisze:

      A mnie nie chcieli wyłączyć za darmo. Choć w Classicu z 2012 nie robili problemów. Ale chwilę poczekam i jeszcze raz się do supportu odezwę.

      0
      • aasdgfdhs pisze:

        Może jest jakiś wewnętrzny limit, zapisany w instrukcji dla konsultanta infolinii. Na zasadzie, że pierwszą prośbę rozpatrują zawsze na korzyść klienta. Ja wcześniej miałem dwa Kindle, w tym jeden z reklamami – ale nigdy go nie odblokowałem. Powodzenia z supportem, z mojego doświadczenia tylko doradzę, że warto być super-uprzejmym i nie-roszczeniowym – to są często ludzie pracujący długie godziny za grosze.

        4
        • Robert Drózd pisze:

          Tak może być. Nie wiem jak jest w Amazonie, ale w wielu korpo klient ma (znany dla konsultanta) limit kwotowy, na ile można pójść na mu na rękę.

          4
    • K pisze:

      Wczoraj wieczorem skontaktowałem się ze wsparciem technicznym na amazon.com, żeby wyłączyć reklamy dla czytnika zamówionego w ramach promocji sprzed 2 tygodni.
      Nie było dopłaty, nie robili żadnych problemów, aczkolwiek w mailu potwierdzającym było napisane, że gdy wyłączę reklamy, naliczą mi w ramach opłaty różnicę w cenie między Kindlem z reklamami i bez. Poniżej miałem wklejoną instrukcję jak wyłączyć reklamy przez konto na Amazonie, a pod tym informację, że „wyłączyłam reklamy na twoim urządzeniu, naliczono 0,00”.

      0
    • zipper pisze:

      Moja aktualizacja jest taka, że po 15 minutach z supportem amerykańskim (poprosili mnie o dodanie JAKIEGOKOLWIEK adresu z USA do konta) pracownik poinformował mnie, że „informujemy że taka opcja jest płatna ale z uwagi na to że jesteś dla nas cennym klientem możemy usunąć reklamy za darmo”.

      Usunęli mi reklamy z obu czytników jakie mam.

      Aha i ten cenny klient, którym jestem, nigdy niczego na Amazonie poza samymi Kindle nie kupił…

      1
  2. JaN pisze:

    Warto wchodzić na stronę swiatczytninkow…… Właśnie zamówiłem. Mam czytnik od 2012 roku, Kindle Touch. Kupiłem kilka Kindle 10 na prezenty. W końcu pora na prezent dla siebie.

    3
  3. anonim pisze:

    ciekawostka, moj zamowiony w promce z przed kilku dni kolorowy paperwhite 4 nie ma reklam

    0
    • Jagum pisze:

      Podłączałeś go już do internetu? Sprawdź czy z tyłu na opakowaniu przy j. angelskim masz napisane „personalised special offers and sponsored screensavers”.

      0
  4. Sławek pisze:

    zamówiony – żona się ucieszy i może mi w końcu odda Keyboard-a….:)

    0
  5. Igor pisze:

    No proszę, nie zdążyłem przed urlopem, to dzisiaj już nie będę miał wymówki :)

    2
  6. Dawid pisze:

    Jakieś wieści na temat Oasisów ? Czekam na promkę i nic…

    2
    • Piotr pisze:

      Również czekam na porządną promocję Oasisów, bo mój obecny Oasis – zaraz po skończeniu się rocznej gwarancji – nagle z dnia na dzień stracił pojemność baterii ze 100% na 78%. Bardzo mnie irytuje sytuacja, gdy muszę częściej ładować czytnik i w dodatku nie chce się on naładować powyżej 78%.

      3
      • R pisze:

        Zgodnie z przepisami UE sprzedawca musi udzielić co najmniej dwuletniej gwarancji prawnej (tzw. rękojmia) na wypadek, gdyby zakupiony towar okazał się wadliwy bądź nie wyglądał lub nie działał tak, jak przedstawiono w opisie. -europa.eu

        Więc skontaktuj się z Amazonem jeśli zakup był w EU. Szczególnie że mają tendencję do dawania zniżek jeśli czytnik się popsuje.

        2
        • Piotr pisze:

          Napisałem reklamację i wysłałem mailem ze strony Amazona. Zobaczymy, jak odpowiedzą. Podobno, gdyby był w okresie 1-rocznej gwarancji, to by mi od ręki wymienili na nowy (tak donoszą znajomi). Ale mój niestety w lutym 2021 skończył rok.

          1
          • Piotr pisze:

            No i błyskawiczna reakcja polskiego Amazonu – po kilku minutach zadzwoniła sympatyczna pani, aby mnie poinformować, iż mimo, że widzą mój czytnik, to nic nie mogą zrobić, bo zakup był na niemieckiej stronie. Zgodnie z jej sugestią – tą samą reklamację wpisałem po zalogowaniu się na Amazon.de . I czekam.

            1
          • Piotr pisze:

            Amazon.de – wbrew temu, co napisał do mnie polski oddział – odpowiedział, że po polsku „nie rozmawiają”. Dostałem z Amazon.pl kolejny adres e-mail, na który wysłałem swoją reklamację z opisem tego, co się stało z baterią. Oj! na razie idzie to bardzo opornie, klient po roku już nie jest ważny..

            2
        • Piotr pisze:

          No i dzisiaj dostałem informację, iż dostanę zwrot środków za Kindla, jeśli odeślę ten wadliwy. Na moim koncie amazonowym, pojawił się kod zwrotu oraz informacja: „Pokaż kod pracownikowi UPS, a on zrobi resztę za Ciebie. Pracownicy UPS bezpłatnie zapakują, oznakują i wyślą Twoją przesyłkę zwrotną.
          Placówki UPS uczestniczącej w programie.”
          Udałem się do najbliższej wskazanej placówki i… zderzyłem się ze ścianą – nie chcieli przyjąć, bo nie miałem prawidłowej etykiety, a tylko ten amazonowy kod zwrotu. Nie słyszeli, aby mieli drukować etykiety, nigdy czegoś takiego nie robili.
          Więc niby już światełko w tunelu pojawiło się, niby mogą zwrócić pieniądze, jeśli odeślę urządzenie – ale odesłać się nie da (albo ja nie wiem, jak to zrobić). Etykieta na stronie Amazona nie jest udostępniana, tylko ten bezużyteczny kod. Może ktoś to już przechodził i wie, jak sobie poradzić?

          1
        • Piotr pisze:

          Nie myślałem, że tak się potoczy sprawa.. Wczoraj w końcu udało mi się nadać przesyłkę zwrotną, z uszkodzonym Oasis, w punkcie UPS Access Point. Ale gdy do wieczora nie dostałem żadnego potwierdzenia, że przesyłka ruszyła w drogę, to się zdziwiłem i już wczoraj próbowałem na infolinii dowiedzieć, co się dzieje. Miałem czekać do dzisiaj, a dzisiaj – dobę po poprzedniej rozmowie z infolinią dowiedziałem się, że w systemie wygląda tak, jakbym przesyłki nie nadał. Tak samo pokazuje aplikacja do monitorowania przesyłek. To już mi się przestaje podobać, zbyt dużo problemów mam z tym Kindlem, nie dość, że zaczął szwankować, to teraz nagle problemy z UPS’em. Zgłosiłem problem i na linię UPS, i do Amazonu. Amazon błyskawicznie skontaktował się ze mną telefonicznie i choć to UPS powinien zacząć szukać przesyłki, to jednak się zainteresowali. Brawo dla Amazona na razie, choć ja pozostaję wściekły, że taki mam pech z tym czytnikiem.

          1
        • Piotr pisze:

          Przesyłka nadal nie odnalazła się :( . Amazon nie widzi mojego nadania i chyba podejrzewają, że nie chcę im odesłać starego, podczas gdy oni już (błyskawicznie!) zwrócili mi 185EUR – bo piszą do mnie, abym regularnie informował o przebiegu wyjaśniania sprawy z UPS. A UPS „rozpoczął dochodzenie w celu zlokalizowania paczki”. Okropnie się czuję z tą sytuacją, nie ma mojej winy, a mimo to pozostaje niesmak z tej „przygody” UPS.

          1
        • Piotr pisze:

          Temat zwrotu Oasisa ze szwankującą baterią chyba wreszcie się u mnie zakończył :)
          Po kilku tygodniach dopytywania się w UPS, otrzymałem potwierdzenie dostarczenia mojej przesyłki zwrotnej do magazynu Amazon. Musiałem ten skan wysłać do Amazona, a potem jeszcze odpowiedzieć na kilka ich pytań, aż wreszcie usłyszałem, że potwierdzają otrzymanie ode mnie Oasisa i wszystko jest już wyjaśnione.
          Jedno mnie wciąż dręczy, że na moim koncie nadal przy Oasisie widnieje informacja, że pieniądze mi zwrócili (prawda) i… oczekują „zwrotu przedmiotu ode mnie” :(
          Dziś ponownie korespondowałem z BOK Amazon.de i w końcu konsultantka raz jeszcze napisała, że jesteśmy rozliczeni, ale nie potrafią zmienić statusu przy moim koncie. Dziwne to, ale cóż mi innego pozostaje, niż przestać już myśleć o tej sprawie.
          Mam nadzieję, że w przyszłości opisy tej mojej historii problemów ze zwrotem komuś się jeszcze przydadzą. (choć lepiej, abyście nie mieli takich przygód)

          0
        • Piotr pisze:

          O! jaki byłem naiwny, że – sprawa zwrotu uszkodzonego czytnika, gdzie było tyle problemów po stronie przewoźnika UPS – myślałem, iż to koniec problemów. Dziś Amazon.de zaczął mnie nękać przypominaniem, że mam… zwrócić Kindla. A Kindle dotarł do ich magazynu 10 września, potwierdził mi to UPS, potwierdził mi BOK Amazon. A teraz dostałem maila zaczynającego się od słów:
          „Dzień dobry Piotr!
          Jest to przypomnienie o zwrocie poniższego produktu. Zwrot pieniędzy został już zainicjowany. Oczekujemy na zwrot produktu. Aby uniknąć pobrania opłat, odeślij produkt do 3. października 2021 przy użyciu etykiety zwrotu.”.
          Ja to już odbieram niestety jako męczące nękanie.

          1
  7. Bukaa pisze:

    Kupiony kolejny, dzięki. :)

    0
  8. r5e pisze:

    ciekawi mnie jak skonwertować pieniadze z karty prezentowej, mam ja na niemieckim i co teraz? jak doplacic w polskim?

    1
    • Robert Drózd pisze:

      Z tego co wiem, nie da się przenosić środków na kartach prezentowych między różnymi Amazonami. Btw. ta promocja jest w niemieckim.

      1
  9. iBoy pisze:

    Kindle PW zakupiony.
    Podpięta karta debetowa z mBanku.
    Pobrało 330,87 pln.
    Dzięki za info.

    1
  10. pawelsw81 pisze:

    Super, dzięki za informację. Mam jeszcze PW2 od 7 lat i działa jak nowy, daję dziecku, a zamówiłem z Twojego linku

    1
  11. asymon pisze:

    Taktycznie wrzucę kod na PIERWSZE zakupy w appce amazon.pl – czyli tu skorzystać się nie da, ale może komuś się przyda:

    Musisz zrealizować kod w aplikacji Amazon przed 6 września 2021 r. Całkowity zakup musi wynosić co najmniej 100 zł i musi obejmować produkty sprzedane i wysłane przez Amazon. Oferta z zastrzeżeniem warunków.

    Twój kod promocyjny na 35 zł rabatu na pierwsze zakupy w aplikacji Amazon to: APPKA35

    0
  12. Grzegorz SQ3NTX pisze:

    Jak dobrze, że trafiłem na ten artykuł. 3 dni wcześniej zamówiłem niebieskiego z Amazon DE z reklamami bo był za około 503 zł. Myślałem, że na powtórkę promocji trzeba będzie czekać dłużej. A tu proszę 😁 tamten zwrócony i kupiłem z promocji. 330,92 a 503 zł to niezła różnica.

    1
  13. pawelsw81 pisze:

    Potwierdzam, że usuwają special offers bez problemu. Dzisiaj doszedł pw2 z ostatniej promocji. Napisałem korzystając z translatora google na chacie amazon.de i tłumaczyłem w locie aparatem z translatora. Poprosiłem o pomoc w wyłączeniu special offers i wszystko trwało może 2 minuty, po chwili pojawił się komunikat na czytniku, że special offers zostały wyłączone.

    0
    • Grzegorz SQ3NTX pisze:

      Dokładnie. U mnie tak samo bez problemu. Jedno co pozostało to przesunięcie aby odblokować Kindle po uśpieniu. Ale może tak teraz już jest normalnie. Jak nie to może ktoś podpowie jak się tego pozbyć. Dość długo nie miałem czytnika i korzystałem z książek na iPadzie.

      0
  14. Meme pisze:

    Ja mam jedno pytanie czy u Was w PW4 wybudzenie tez trwa kilka sekund, zwłaszcza po dłużej przerwie np po nocy, pisze wtedy Waking up, mój mąż w PW3 nie ma czegoś takiego od razu po otwarciu okładki pojawia się to co ostatnio robił na czytniku

    0
    • Grzegorz SQ3NTX pisze:

      U mnie było podobnie. Druga sprawa pomimo wyłączenia opcji reklam dalej musiałem przeciągać palcem aby wrócić do czytania. Reset do ustawień fabrycznych rozwiązał problem. Co dziwne to nowy czytnik który dotarł do mnie 18 sierpnia. Teraz działa o niebo lepiej i szybciej

      0
    • zipper pisze:

      W opcjach musisz poszukać ustawienia „power saver” albo coś takiego i je wyłączyć.

      Jest to opcja która hibernuje czytnik. Przydatna jak dłużej nie będziesz go używać, a tak to lepiej wyłączyć.

      0
  15. Meme pisze:

    Oki, wszystko już ustawione, i działa, reklamy już wyłączone, a teraz sprawa okładek, raz są raz ich nie ma. Dwa razy próbowałam na tych samych książkach wgrywanych po kablu raz okładki były potem te książki usunęłam i wgrałam raz jeszcze i teraz już okładek nie ma, powtórne usunięcie i wgranie nic nie dało, tak samo jak podłączenie tylko do Calibre. Myślałam, że Kindle to już ogarnął, bo to mi się wcale nie podoba. Jakieś wskazówki?

    0

Skomentuj pawelsw81 Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przed dodaniem komentarza zapoznaj się proszę z zasadami komentowania i polityką prywatności

Komentarze do tego artykułu można śledzić także w formacie RSS.