Za drogo? Ustaw alerty cenowe na e-booki i kupuj taniej!

Promocja wiosenna: Kindle Paperwhite, Oasis i Scribe do 90 EUR taniej!

Send to Kindle for PC – nowa metoda wysyłania plików na Kindle

Do tej pory mieliśmy dwa sposoby na wysłanie plików na Kindle:

  • podłączyć czytnik do komputera i wgrać plik do katalogu „documents”.
  • wysłać plik mailem na adres @free.kindle.com przypisany do każdego czytnika – i plik trafi bezprzewodowo.

Teraz doszła trzecia metoda – program Send to Kindle for PC. Po ściągnięciu program trzeba zarejestrować na naszym koncie Amazonu.

Send To Kindle - rejestracja

A po rejestracji mamy do dyspozycji dwie możliwości bezprzewodowej wysyłki.

Send To Kindle - informacja po rejestracji

Możemy plik wysłać z Windows przez prawy klawisz myszy, albo go wydrukować.

Wysyłanie pliku z dysku na Kindle

Zaznaczamy plik, klikamy prawym klawiszem myszy i wybieramy „Send to Kindle”. Zostanie nam pokazana lista naszych urządzeń (w tym Kindle dla iPada/iPhone), do których możemy wysłać bezprzewodowo plik. Tu przykład pliku RTF, który zostanie przekonwertowany na format MOBI.

Wysyłka pliku RTF do Kindle

Opcja „Archive document in your Kindle Library” oznacza, że plik jest wysyłany do naszej amazonowej „chmury”. Ze strony Manage Your Kindle możemy go zawsze wysłać do innego czytnika, a także pobrać przez „Archived Items” na czytniku.

Drukowanie do Kindle

Send to Kindle instaluje się też w systemie jako wirtualna drukarka – jeśli wybierzemy ją i wydrukujemy, program tworzy plik PDF, który jest wysyłany na nasze urządzenie.

Send to Kindle jako drukarka systemowa

Można w ten sposób wysyłać pliki niekompatybilne z Kindle – np. pliki DJVU z polskich bibliotek cyfrowych, które trafią na czytnik w postaci PDF.

Send to Kindle - dokument DJVU przekonwertuje się do PDF

 Uwagi dodatkowe

  • Program nie ma chyba opcji konwersji PDF – wyśle zawsze oryginalny plik PDF.
  • Wysyłać można te same pliki, co przy e-mailu: MOBI, PRC, AZW, DOC, DOCX, TXT, RTF, PDF, JPG, GIF, PNG, BMP. Nadal nie ma obsługi EPUB.
  • W przypadku gdy wysyłamy na Kindle DX lub Kindle 2 (gdzie jest tylko połączenie 3G), program ostrzega o opłatach. To jest jedyna sytuacja, gdy możemy zapłacić za to że mamy połączenie 3G – jeśli nie chcemy z tego skorzystać, najlepiej to wyłączyć na stronie Amazona w sekcji „Personal Document Settings”.

Dla kogo Send to Kindle for PC?

Podsumowując – trochę nie wiem, po co Amazon zrobił ten program, bo poza wirtualną drukarką niewiele wnosi.

Send to Kindle for PC może być jednak łatwiejszym sposobem na przesyłanie plików niż e-mail, bo nie musimy pamiętać adresu, co jest tym trudniejsze, gdy mamy w domu kilka urządzeń. Tutaj instalujemy program i po kłopocie.

Program ma na razie tylko wersję Windows, wsparcie Maca jest zapowiadane.

[Aktualizacja z 2019: zobacz też zbiór pytań i odpowiedzi – jak wysyłać książki bezprzewodowo na Kindle]

Czytaj dalej:

Artykuł był przydatny? Jeśli tak, zobacz 6 sposobów, na jakie możesz wspomóc Świat Czytników. Dziękuję!

Ten wpis został opublikowany w kategorii Korzystanie z Kindle i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Hosting: Zenbox

60 odpowiedzi na „Send to Kindle for PC – nowa metoda wysyłania plików na Kindle

  1. Grover pisze:

    Nie wszyscy użytkownicy kindli mają adresy @free.kindle.com.

    1
    • Robert Drózd pisze:

      Wszyscy – posiadający czytniki z WIFI – mają. Tylko zamiast „@kindle.com” na stronie Amazonu trzeba wstawić „@free.kindle.com”. Nie potrafili jednak tego elegancko wytłumaczyć. :)

      Zresztą jeśli ktoś używa tylko połączenia WIFI, albo ma czytnik tylko z WIFI – to domena nie ma znaczenia.

      1
      • Łukasz pisze:

        I ta i ta domena działa (mam Kindle z wi-fi:)

        0
      • To jest właśnie pewien problem Amazonu – chyba nie panują nad sekcją pomocy. Przy self-publishingu gubiłem się w tym straszliwie. Trochę im brakuje appleowskiej dbałości o szczegóły. Ale świat cyfrowych książek być może zmienią w takim samym stopniu, jak Apple zrobiło z cyfrową muzyką.

        0
        • asymon pisze:

          W „Personal Document Settings” pierwszy akapit: „Send-to-Kindle E-Mail Settings”

          You can e-mail personal documents to the following Kindle(s) using the e-mail addresses shown. Learn more

          ..i pod tym Learn More wszystko jest.

          0
      • xe3ui6ooRo pisze:

        Różnica robi się, gdy ktoś ma Kindle’a z 3G i używa go do pobierania plików…

        1
      • Panda pisze:

        A co jest przed @? , co zalatwia slowo „free” a co jego brak? Zyczylabym sobie cztac dokladniejsze, jasne sformuowania. Pozdrawiam, Panda

        0
    • szczepek pisze:

      Proszę o wyjaśnienie: Jak można zmienić istniejący Kindle e-mail adres z @Kindle.com na @Free.Kindle.com. Dziękuję.

      0
    • ania pisze:

      Co zrobic jesli ani „adres@kindle.com”, and „adres@free.kindle.com” nie dzialaja? Kindle ma tylko czytnik WIFI. Nawet Amazon nie moze mi pomoc… pracuja nad tym juz 2 miesiace….
      Ps. Opcja – print to kindle jest natomiast fantastyczna i dla mnie najlepsza w tej chwili, wiec polecam.

      0
  2. Starseeker pisze:

    Ciekawa opcja. Donosze tez ze link Send to Kindle for PC nie dziala lub odnosi sie do nieistniejacego itemu w amazon.

    0
  3. Kubasseek pisze:

    A coś takiego dla maczka sie znajdzie ?
    będę wdzięczny za link gdyż sam nie umiem znaleść :(

    pozdrawiam

    0
  4. Przemko pisze:

    Czy w przypadku wysyłania książek poprzez Send to Kindle for PC, także musimy czekać od kilku minut do kilkudziesięciu aż pojawią się na Kindle, jak przy wysyłaniu poprzez maila?

    0
    • Anides pisze:

      Mi się pojawiło po kilkudziesięciu sekundach. Moim zdaniem z założenia powinno iść to szybciej, bo nawet jeżeli program przesyła to pocztą (całkiem możliwe, choć podejrzewam, że raczej idzie to innym kanałem), to i tak omijana jest duża część ścieżki wysyłania mailem.

      0
    • inkognit pisze:

      u mnie najczęściej dostaje pliki po kilku minutach – czasem właściwie po kilku sekundach, ale zdarza mi się już czekać na plik dłużej – kilkanaście minut
      ale jest to mniej-więcej 8 do 1

      0
      • Przemko pisze:

        Ja wczoraj czekałem 40 minut i się nie doczekałem, dopiero rano jak ponownie włączyłem kindle dopiero doszło :-(

        0
  5. mmm777 pisze:

    Poszli na łatwiznę, Ghostscript jest znany raczej od dawna…
    Inna rzecz, że konwersję na HTML (bo to o HTML naprawdę chodzi) zrobić – w sensowny sposób – naprawdę nie jest łatwo.

    0
  6. R pisze:

    „Podsumowując – trochę nie wiem, po co Amazon zrobił ten program, bo poza wirtualną drukarką niewiele wnosi.”
    Oj wnosi, wnosi. Proszę sobie policzyć ile trzeba poklikać aby wysłać mailem – a tu dosłownie dwa kliknięcia i już…

    0
  7. adam pisze:

    Fajne, ale dla wysyłania stron internetowych trochę za dużo klikania.

    1) print w przeglądarce
    2) wybrać drukarkę „send to kindle”
    3) okienko ustawień eksportowanego pliku (na jakei urządzenie, jak ma się nazywać, autor itd).
    4) pasek postępu uploadu
    5) kliknij OK przy komunikacie potwierdzenia wysyłki (po co?!)

    0
  8. george pisze:

    Czy ten program ma coś, czego nie ma Calibre?

    0
  9. Nie jest to jakaś rewolucja.
    Drukarkę do PDF już mam a wysyłanie e-mailem działa najlepiej.

    No i następny nie potrzebny program który trzeba instalować.
    Ogólnie jestem przeciw.

    0
  10. magda pisze:

    u mnie dziala duzo szybciej niz wysylanie mailem, a pozatym funkcja bezposredniego wyslania pliku jest duzo wygodniejsza niz wysylanie mailem…

    0
  11. mamut9 pisze:

    działa sprytnie, prosto i nie muszę się logować do poczty i tworzyć nowego email – to tak jak wtyczka Send to Kindle z przeglądarki stron www – mnie się podoba -:)
    czekam na wersje macową-:)

    0
  12. stempel pisze:

    A mi się bardzo podoba:) Łatwo i szybko zaznaczam i wysyłam potrzebne mi pliki – czyli ułatwienie życia jak najbardziej na plus:)

    0
  13. Katrin pisze:

    Plus jest chyba tylko taki w stosunku do Calibre, że nie muszę otwierać Calibre, dodawać nowego pliku, konwertować, a potem wysyłać na Kindle. Tu mogę zrobić prawy klik, „wyślij” i już :)

    0
  14. Przemo pisze:

    Nie wiem jak u Was, ale u mnie wysyłanie książek poprzez maila lub sendkindle powoduje, że na moim urządzeniu nie pojawia się ilość stron danej pozycji (nie można też przechodzić do danej strony) .

    0
  15. otasz pisze:

    Witam
    Może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego mam maila w domenie @kindle.com, a nie jak podano w powyższym artykule @free.kindle.com?

    0
  16. Seba pisze:

    Ja mam duży problem z wysyłką na Kindla . Ani prze e-mail ani przez program Send to kindle jeszcze nic nie udalo mi sie przeslac:(. Maila mam ustawionego ,wi-fi włączone i nic nie przechodzi. Od 2 dni mam w pending delivery 5 plików , kilka zostało wysłane a na czytniku ani widu ani słychu. Może ktoś wie jak rozwiązać ten problem?

    0
  17. megi pisze:

    pytanie, czy popełniam błąd wysyłając książki na adres @Kindle.com? Książki dochodzą bez problemu, więc zastanawiam się nad różnicą. Dodam, że mam wersję Touch. Pozdrawiam

    0
    • Robert Drózd pisze:

      Jeśli masz Touch WIFI to nie ma znaczenia jaki to jest adres, bo i tak zawsze pójdzie po WIFI. Gdybyś miał 3G – to wysyłka @kindle.com może oznaczać przesłanie przez sieć komórkową, za co (w przypadku swoich plików) Amazon dodatkowo pobiera opłaty.

      0
  18. megi pisze:

    Dziękuję za odpowiedz. Ja chyba nie mam sieci 3G ona jest dużo droższa, a aj kupiłam najtańszy model z reklamami na allegro (wbrew temu co mówi jeden z artykułów ostrzegający przed zakupem na allegro, cena była przyzwoita, wysyłka z dnia na dzień, a czytnik nowy, dowód zakupu też był). W opisie allegro nie mam mowy o tym, że to wersja 3G. Zauważyłam też, że zawsze jak ściągam plik z amazona , dostaję info bym włączyła wi-fi. Jak pobieram pliki z poczty lub amazona pliki nie pojawiają się u mnie na kinle, dopuki nie odpalę wi-fi. Więc chyba jest w porządku…rachunek telefoniczny też nie jest większy :)

    0
  19. Dawid pisze:

    Mam pytanie – wgrywam różnymi metodami plik mobi, przez mail i przez program Kindle for PC i zawsze plik ląduje w Docs. Czy nie ma możliwości, aby przesunąć plik do katalogu Books? Są to książki w formacie mobi, a nie jakieś tam dokumenty w stylu PDF czy przekonwertowane na MOBI.

    0
    • Robert Drózd pisze:

      Zgaduję że mówisz o którejś z aplikacji kindle np. na ipada lub androida? W terminologii Amazonu wszystko co wysyłasz mailem to „Personal Documents” a „Books” to wyłącznie książki kupowane z Kindle Store, więc tego się chyba nie da obejść.

      0
  20. Eczytacz pisze:

    Kiepawo, że nie ma wersji na Linuxa.

    0
  21. Adampe pisze:

    Ja to odinstalowałem, bo zajmuje za dużo ramu. Mógłby tak z 10 razy mniej.

    0
  22. Pawel Cwiek pisze:

    Jest jeszcze jeden plus takiego rozwiazania, mały bo mały, ale zawsze – nie zapychamy sobie konta pocztowego plikami w folderze wysłanych :)

    0
  23. mietas pisze:

    Witam serdecznie,
    nie mogę się połapać gdzie przyczyna,
    ale po „StK” i na Amazonie i na czytniku wysyłka odbywa się podwójnie.
    Na czytniku, to zrozumiałe, ale dlaczego dwukrotnie „idzie” do Amazona?
    Co mam nie tak ustawione i gdzie?

    0
  24. Regał pisze:

    Witam,
    ok. 2 tygodnie temu opisałem swój problem z synchronizacją Kindla z ipadem, robiłem to na zasadzie innych chmur z których korzystam i to był błąd.
    Ale „odrobiłem lekcje” i udało się zarówno przesłać książki na 2 posiadane przez nas Kindle : Touch tylko Wi-Fi i Paperwhite tylko Wi-Fi oraz PW zsynchronizować z ipadem – w tym przypadku korzystałem z aplikacji Kindle na iOs.
    W trakcie ” odrabiania lekcji” nie znalazłem sytuacji która występuje w moim przypadku tj. 2 użytkowników 2 różnych Kindli – każdy zarejestrowany z osobnym kontem i adresami e-mail w Amazon, do tego problem dot. synchronizacji PW z iPadem. Dodam, że korzystamy z 1 komputera PC Winows 8.
    1/ Na kindle Touch książki przesłałem z prywatnej poczty podanej w trakcie rejestracji na adres …@free.kindle.com – bez free nie dochodziły. Mailery informujące o błędnym adresie również nie przyszły.
    Ciekawe okazało się to, że książkę przesłałem już taką, którą miałem na urządzeniu w jednej z kilku kolekcji, to po przesłaniu pokazała się jako Nowa, a usunięta pokazała się w chmurze. czyli OK.
    W sumie z Kindle Touch nie miałem problemu.
    2/ Te same czynności na PW dostarczyły większej ilości zwątpienia we własną inteligencję.
    – przesyłka na adres Kindle oraz inny, podobny lecz z innymi cyferkami na iPada były bezskuteczne – zarówno na …@kindle.com jak i …@free.kindle.com .
    – korzystałem z Kindle dla PC i już myślałem, że jest OK, lecz zsynchronizowało jedynie nazwy kolekcji bez zawartości. ręczne dokładanie kolejnych książek do Kindle PC nie powodowało pokazywania się ich na PW.
    – zainstalowałem Send to Kindle i już poszło bez problemu, w jednej przesyłce na PW i iPada, i doszły.
    Jednak nadal mam kilka pytań, na które nie znalazłem odpowiedzi w tematach oraz odpowiedziach na forum.
    1/ Mamy jeden komputer PC, już zainstalowane aplikacje Kindle PC i Send to Kindle rejestrowałem na konto żony – PW. Nie mogę dodać swojego Kindla Touch. Czyżby Amazon nie przewidział kilku swoich urządzeń w rodzinie i 1 wspólnego komputera, czy też ja czegoś nie potrafię. Dodam, że zapowiada się trzeci Kindelek, już pewnie nowszej generacji – córka, tak, że będę miał podgląd w rozwój Kindelków dotykowych. Ciekawe jak wówczas można będzie przesyłać książki, czyżby jedynie po kablu z Calibre?
    2/ Z Kindle jesteśmy ponad rok, korzystam z Calibre. Czy z pozycji Calibre jest możliwość wysyłania książek na kilka kont Kindle i jak to zrobić ?
    3/ Dlaczego z zarejestrowanej w Amazon poczty nie mogłem przesłać książek na konta PW i powiązanego z nim iPada? Czyżby chodziło o zabezpieczenie książek – znak wodny lub inne- niewiele o tym wiem.
    4/ w trakcie odrabiania lekcji zwróciłem uwagę na ilość dopuszczalnych przechowywanych bezpłatnie książek, jak to jest w szczegółach?
    5/ w sklepie Amazon kupowałem jedynie krótką subskrypcję Polityki to na zagraniczną delegację – styczeń/luty 2013, zachowały się one w kolekcji Periodicals: Back Issues. Zupełnie próbnie usunąłem 1 numer. Nie zachował się w chmurze, a wydawało mi się, że powinien- przecież to zakup w Amazon, wysłany na moje konto. A może na Kindle Touch chmura jeszcze wówczas nie działała.
    Proszę korzystajcie z moich doświadczeń.
    Liczę również na odpowiedzi na moje kilka pytań.
    Pozdrawiam.

    0
  25. Szymisiu pisze:

    Witam, postępuję zgodnie z instrukcją instalacji Send to Kindle for PC, mam swoje konto na amazon.kindle, ale kiedy wpisuję w okienka adres i hasło – ciągle wywala mi: „Network error occurred”. Proszę o pomoc
    pozdrawiam
    SzM

    0
  26. RobertD pisze:

    Cześć..Ja mam ten sam kłopot co Szymisiu. Spotkaliście się z podobnym problemem?

    0
  27. Richie pisze:

    Hi there, I believe your site might be having browser compatibility
    problems. Whenever I look at your web site in Safari, it looks fine but when opening in IE, it’s got some overlapping issues.

    I merely wanted to give you a quick heads up! Besides that, great website!

    0
  28. Artur pisze:

    Witam, od jakiegoś czasu wysyłając pliki do chmury lądują w układzie Tytuł-Imię-Nazwisko.
    Do tej pory zmieniałem przed wysyłką na Tytuł-Nazwisko-Imię. Teraz co bym nie robił – Imię-Nazwisko. Możecie coś poradzić?

    0
  29. Bociek pisze:

    Mam pewien problem z przesyłaniem plików na Kindle. Od kilku miesięcy korzystam z aplikacji send-to-kindle z zaznaczoną opcją dostarczania pliku z chmury bezpośrednio na czytnik. Czasami po przesłaniu pliku w zakładce „all” ebook pojawia mi się dwukrotnie – raz oznaczony jako ściągnięty na czytnik, a pod spodem jako widniejący tylko w chmurze. Gdy wchodzę na chmurę Amazon w „manage your contents and drives” ebook występuje tylko jeden raz, a jego usunięcie powoduje skasowanie z czytnika tego pliku, który, oznaczony był ptaszkiem jako występujący zarówno w chmurze i fizycznie na czytniku. Jak to naprawić?

    0
    • Bociek pisze:

      Naprawdę nikt nie ma pomysłu jak to rozwiązać, czy po prostu nikt tu nie zagląda?
      W poprzednim komentarzu napisałem nieściśle. Chodziło oczywiście o zaznaczoną opcję pozostawiania kopii ebooka w chmurze. Cały czas mam tak, że wysłane pliki za pomocą send-to-kindle pojawiają się dwukrotnie na czytniku w zakładce „all” i raz w zakładce „downloaded”.

      0
    • Robert Drózd pisze:

      Hm, sprawdziłbym dwie rzeczy:
      1. Co się dzieje, gdy usuniesz plik z czytnika?
      2. Czy jeśli z zakładki All ściągniesz ten „drugi” plik, to na czytniku fizycznie są dwa? I czy w katalogu documents oba mają dodane te różne losowe amazonowe znaczki?

      0
      • Bociek pisze:

        1. Usuwałem. Wtedy ten drugi, zdublowany można pobrać z chmury (ale dopiero po restarcie czytnika, bo wcześniej przeważeni staje na „queed”).
        2. Tak, na czytniku w „documents” są wtedy dwa z różnymi numerkami Amazonu. Pomimo tego z poziomu czytnika w zakładce „downloaded” widać tylko jeden plik. na stronie Amazonu w „docs” plik też jest widoczny jedynie raz.

        0
  30. Witek pisze:

    Czytniki Kindle mamy od ponad 6 lat, teraz Paperwhite 3. Kupione pozycje z laptopa z Win 10 wysyłałem poprzez Send to Kindle, działało, sprawdzałem biblioteki na iphonach i iPadach było OK. Ostatnio logowanie na konto swoje czy żony poprzez Send to Kindle nie dochodzi do skutku, wpisywanie znaków weryfikujących człowieka stało się obowiązkowe, jednak do logowania nie dochodzi. Logowanie do swojego konta ze strony Amazonu jest poprawne, te same dane podawane do logowania w Send to Kindle jest bezskuteczne.
    Wydaje mi się, że nastąpiło to ostatniej aktualizacji Windows 10. Usunąłem aplikację Sendo to Kindle i ze strony Amazon pobrałem nową, jednak zalogować się nie. mogę.
    Proszę o pomoc

    0
    • Robert Drózd pisze:

      Niestety nie używam Windows 10, nie słyszałem też o podobnych problemach :( Jeśli nie działa logowanie, pozostaje korzystanie z wysyłki książek przez maila.

      0
      • Witek pisze:

        Dzięki,
        Send to Kindle jest aplikacją systemową, po kliknięciu w dany plik prawym przyciskiem myszy w rowiniętym drzewku pojawia się m.inn. Send to Kindle i jeżeli byłbym jedynym użytkownikiem to najprawdopodobniej nadal korzystałbym, lecz wylosowanie i próba ponownego zalogowania na konto żony lub moje już nie jest możliwe. Ja nawet nie siedzę obok informatyków, tak że moje przypuszczenia związane z Win 10 to jedynie domysły, równie dobrze Amazon mógł coś pozmieniać, tak jak kiedyś z bezpłatną przestrzenią w ich chmurze.
        Wobec tego jak wysyłać treści na swoje konto, aby móc korzystać z również z innych urządzeń niż Kindle. Ja całe życie robiłem to poprzez Send to Kindle.
        Bo chyba nie to, że mam zbyt duży zbiór – ok. 600 pozycji, kupowanych w polskich księgarniach. Cały czas proszę o poradę.

        0
  31. Ewa pisze:

    Dzień dobry, mam dokładnie ten sam problem. Na amazona bez problemu wchodzą, a na sent to kindle nie mogę, wywala przy logowaniu notorycznie…

    0
  32. JOY pisze:

    Witam – linki do programu nie działają :)

    Użyłem googlle i pobrałem – program na win10 chodzi bez kłopotu.

    0
  33. Henryk pisze:

    witajcie kindlowicze :)
    mam pytanie czy mozna na aplikacji send to kindle wysyłac na rozne konta w amazonie bo mam dwa konta swoje i mamy czy da sie jakos na raz miec te urzadenia w tej aplikacji czy musze sie zarejstrowywac przed wysylka ksiazki na odpowiednie konto w aplikacji ??

    0

Skomentuj Bociek Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przed dodaniem komentarza zapoznaj się proszę z zasadami komentowania i polityką prywatności

Komentarze do tego artykułu można śledzić także w formacie RSS.