Za drogo? Ustaw alerty cenowe na e-booki i kupuj taniej!

Oprogramowanie 6.4 dla PocketBook Touch HD 3

Ukazało się oprogramowanie w wersji 6.4 dla czytnika PocketBook Touch HD3.

To kolejny model, który dostał tę wersję. W ostatnich tygodniach ukazały się aktualizacja dla InkPada 3 Pro oraz dla Touch Lux 5. Tym razem na razie nie dostałem jeszcze informacji prasowej, ale ponieważ HD 3 mam w domu, to mogłem sam sprawdzić jak to działa.

Co się zmieniło w wersji 6.4?

Z dokładnego opisu aktualizacji na stronie PB (link do pliku PDF) wynika, że poprawiono wydajność – i według mnie to się zgadza – czytnik wydaje się działać szybciej niż z wersją 6.1, zarówno jeśli chodzi o responsywność menu, jak i działanie e-booków.

Bardzo szybko działają PDF. Sprawdziłem ponownie serię Rynek książki w Polsce 2017, którą oglądałem przy okazji testu Touch HD3 w lutym 2019 i która wcześniej dała się we znaki np. Touch Lux 4. Teraz żadnych kłopotów, strony zmieniają się w ułamku sekundy.

Jedyne spowolnienia zauważyłem przy plikach MOBI, ale na PB znacznie lepiej korzystać  z plików EPUB.

Podobnie jak InkPad 3 Pro czytnik dostał też nowy głos TTS „Aneta”. Pobierzemy go z opcji „Czytaj na głos”, wybierając język „Polish”.

Zmienił się też trochę wygląd suwaka oraz ikon regulacji jasności i barwy oświetlenia.

Według producenta poprawiona została precyzja regulacji. Osobiście nie zauważyłem jakiejś wielkiej zmiany, ale i wcześniej na to nie narzekałem.

Przypominam jednak, że czytniki PocketBook dysponują bardzo użytecznym skrótem do regulacji jasności i barwy.

Gdy czytamy książkę, wystarczy przesunąć palcem wzdłuż lewej lub prawej krawędzi ekranu. Pojawi się pasek do regulacji

Da się w ten sposób regulować ustawienia z dokładnością do jednego punktu procentowego.

Zmieniła się też klawiatura ekranowa.

Gdy porównuję ją ze starą – klawisze są większe, a cyfry i znaki specjalne – podobnie jak np. w wielu smartfonach z Androidem – przeniesiono do osobnego ekranu włączanego przez przycisk „?123”.

Wersje klawiatury między angielską i polską przełączamy korzystając z ikonki globusu po lewej stronie spacji.

Co, jeśli zniknął Empik?

Miałem jedno doniesienie, że po aktualizacji zniknęła z głównego ekranu ikonka aplikacji Empik Go. Co ciekawe, zarówno Empiku jak i Legimi nie ma w menu „Aplikacje”, co jest według mnie niedopatrzeniem ze strony PocketBooka.

Jeśli zatem tej ikonki nie mamy, wystarczy przytrzymać jedną z ikon na dole ekranu, pojawi się wtedy menu, następnie z „Przenieś aplikację” wybieramy poszukiwaną nazwę.

Oczywiście jeśli nigdy nie mieliśmy Legimi i Empik Go, możliwe że mamy czytnik z „niepolską” wersją oprogramowania. Trzeba wtedy skontaktować się z obsługą PB, podając numer seryjny naszego czytnika. Obie aplikacje zostaną aktywowane zdalnie i będą widoczne po restarcie czytnika.

Jak zaktualizować czytnik PocketBook?

Jeśli mamy Touch HD 3, powinniśmy dostać powiadomienie o nowej wersji, kiedy będzie dostępna na nasz czytnik, gdyż dystrybuowana jest stopniowo.

Ewentualnie można wejść w Ustawienia – Oprogramowanie – Aktualizacja oprogramowania i sprawdzić samodzielnie.

Można ją też pobrać ze strony wsparcia, wybierając nazwę naszego modelu.

I krótkie podsumowanie: gdy dwa lata temu testowałem HD3, uznałem go za jeden z najlepszych czytników sześciocalowych. Mimo upływu czasu ocena nie ulega zmianie i cieszy mnie bardzo, że PocketBook wciąż udoskonala oprogramowanie tego modelu.

Czytaj dalej:

Artykuł był przydatny? Jeśli tak, zobacz 6 sposobów, na jakie możesz wspomóc Świat Czytników. Dziękuję!

Ten wpis został opublikowany w kategorii Rynek czytników i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Hosting: Zenbox

35 odpowiedzi na „Oprogramowanie 6.4 dla PocketBook Touch HD 3

  1. kjonca pisze:

    To „jedno doniesienie” to niby moje? Jeśli tak, to nie do końca prawda. Legimi jest, wszędzie tam gdzie (IMO) być powinno. Tylko z empikiem są cyrki.

    0
    • Robert Drózd pisze:

      Jeszcze jedno miałem na priv. :)

      0
      • Krzysiek pisze:

        Dzień dobry!
        Ja również zgłaszałem problem z Empik Go. Z serwisu PocketBook otrzymałem informację, że na Empik można wejść tylko po dodaniu apki do ekranu głównego.

        0
  2. Darth Artorius pisze:

    InkPad 3 jakoś 6.4 nie dostał :( .

    0
    • Walimrucha pisze:

      Mnie juz nie zalezy, przesiadlem sie rok temu na aplikacje Koreadera i dziala bezblednie (na platformie 5.x), majac przy tym wiele nowych opcji. Polecam!

      Pan Robert obiecal kiedys zamiescic test Koreadera, moze uswiadomiloby to innych?

      0
      • Robert Drózd pisze:

        Hmm, ale ja chyba nigdy nie obiecywałem testu. Wspominałem chyba tylko tyle, że muszę zainstalować i sprawdzić sam, jak to działa. Czego dotąd nie zrobiłem. :-)

        0
  3. Bartek pisze:

    A mój HD2 już przestali aktualizować 😡 Fatalne wsparcie ze strony producenta.

    0
    • Jakub pisze:

      Dokładnie, zrobili HD2 i po niecałym roku wydali HD3, jednocześnie HD2 spisując na straty. Mega słabo.

      1
      • Robert Drózd pisze:

        No z HD2 było faktycznie bardzo dziwnie, model przetrwał na rynku niecały rok i potem o nim już było cichutko.

        1
        • Kasia pisze:

          Też niestety mam HD2. Odkąd Pocketbook zintegrował swoje czytniki z Legimi to bardzo je chwaliłam, ale po tak krótkim wsparciu HD2 nie wiem czy kupię od nich kolejny ;/

          0
    • the4anoni pisze:

      Jestem w dokładnie tej samej sytuacji. Mój następny czytnik to będzie Kindle

      0
      • zen0biusz pisze:

        Amazon nie jest lepszy w tej dziedzinie. PW1 wyszło w 2012 a ostatnia aktualizacja jest z 2015. PW2 wyszło w 2013 a ostatnią aktualizację dostało w maju 2021.

        0
        • Cyfranek pisze:

          Najlepsze jest Kobo – Kobo Touch wyszedł w 2011 r. – ostatnia aktualizacja 2021 r. No i Kobo wciąż wypuszcza nowe oprogramowanie dla wszystkich modeli (z wyłączeniem Mini).

          0
        • Robert Drózd pisze:

          No to nawet jeśli weźmiesz pod uwagę PW1 to mamy trzy lata aktualizacji. No i wciąż po 9 latach od premiery działa np. wysyłka mailowa na czytnik. Chciałbym, aby każdy producent tak miał.

          0
  4. kjonca pisze:

    Hm. Nie wiem czy tylko u mnie i czy to kwestia nowego softu, ale zmiana wielkości liter powoduje, że czytnik zamraża się na dobrą chwilę. Nie wiem co on wtedy robi.

    0
  5. Koszyczek pisze:

    Mi z kolei Inkpad 3 żyje własnym życiem. Nie wyłącza się automatycznie mimo ustawienia i datę i godzinę dobiera sobie jak chce (dopiero włączenie wifi tylko „na chwilę” ustawia poprawnie datę i godzinę)
    Także czekam na aktualizację… W razie czego to nie wiem, chyba reset do ustawień fabrycznych?

    2
    • KecajN pisze:

      To zapewne skutek uboczny upgrade do firmware 6.1.x – zgłaszało to wiele osób w komentarzach do artykułu Roberta. W moim przypadku support twierdził, że konieczna jest naprawa sprzętowa (czytaj: wymiana płyty głównej) ale mój czytnik jest już po gwarancji, więc się na to nie zdecydowałem (koszt naprawy kilkaset zł) i też się z tym męczę. Żadne resety do ustawień fabrycznych ani formatowanie systemu plików , a nawet downgrade do wersji 5.x. nie pomogły… Pozostaje ręczne wyłączenie czytnika, żeby bateria się za szybko nie rozładowała.

      3
      • Koszyczek pisze:

        Tak to się pojawiło po aktualizacji czytnika. Prosto z pudełka wszystko działało dobrze. Dlatego liczę na to, że nowy soft usunie te bugi. Nie za bardzo mi to wygląda na uszkodzenie płyty głównej przez upgrade, bo poza tym wszytko działa dobrze. To są ewidentnie jakieś konkretne bugi w oprogramowaniu…

        0
        • KecajN pisze:

          Obyś miał rację. Ale downgrade do wersji 5.x nie pomógł i to nie czyni mnie optymistą. Poza tym, w moim przypadku awaria następiła przy wersji 6.1.1069 a potem był jeszcze upgrade do 6.1.1229 i nic się pod tym względem nie zmieniło :-(

          0
  6. Jaahquubel pisze:

    Włączyłem wczoraj czytnik po paru tygodniach nieużywania i na dzień dobry dostałem aktualizację.
    Mało wczoraj używałem, problemów nie zauważyłem. Empik jest i działa.

    0
  7. Jarzyn pisze:

    Faktycznie poprawili obsługę PDFów, Symfonia C++ odpala się teraz bez „zamrożeń”

    2
  8. Mrem pisze:

    Nie mam już problemów z pobieraniem książek z Legimi.

    0
  9. ewett4 pisze:

    Jak słabo nas postrzegaja skoro taki kindle nie ma polskiej wersji.
    Widać że firmy walcza z głównym graczem językiem narodowym. Bo to ważne a niewiele kosztuje.

    Chciałbym zobaczyć kiedys dostosowany do giełdy czytnik

    0
  10. Paweł pisze:

    Świetna aktualizacja, czytnik działa zauważalnie szybciej! Jedna rzecz, o której nie wspomniano w recenzji, to w ustawieniach pojawił się podręcznik użytkownika. Mała rzecz a cieszy! PB HD3 zdecydowanie wciąż to elita czytników 6 calowych! Serdecznie polecam!

    3
  11. John pisze:

    Pojawiła się nowa wersja 6.4.424 poprzednia 6.4.404. Pewnie tylko drobne poprawki.

    1
  12. fff pisze:

    Hej
    a jak z przechodzeniem do przypisów? Szybko działa? Wersje softu mam 5.19 i wszystkie nowsze, które testowałem były wyraźnie wolniejsze.

    pzdr.

    0
  13. Cofa o kilka stron pisze:

    Dalej nie poprawionio błędu z przerzucaniem stron, po wlączeniu czytnika przerzuca o kilka stron do tylu.Pierwsze włączenie książki nadal trwa kilkadziesiąt sekund.

    0
  14. Małe zmiany to za mało pisze:

    Pojawiła się nowa wersja 6.4.466 dalej cofa o kilka stron, ale o kilka sekund krócej wczytuje książke, mimo to nadal za mało.

    0
  15. Bogdan pisze:

    W moim PB Aqua 2 pojawiła się aktualizacja do wersji U632.6.424 a gdy ją zainstalowałem okazało się że mam Touch HD 3? Czy coś z tym zrobić? Dodam, że zauważyłem niestabilność działania czytnika.

    0
    • Jaahquubel pisze:

      Ja bym pisał do producenta. Może pomylił się im tylko napis z nazwą modelu, a może całe oprogramowanie.

      0
    • Robert Drózd pisze:

      Jeśli czytnik zaktualizował się automatycznie, wygląda na to że to jakaś poważna pomyłka po stronie developerów. Aqua 2 nie dostała w ogóle wersji 6.x – na stronie https://pocketbook.pl/pl-pl/support-pl ostatnie oprogramowanie to 5.20. Pozostaje kontakt z supportem, powinni mieć metodę na wycofanie tej aktualizacji.

      Swoją drogą to jednak ciekawe że soft z zupełnie innego modelu tutaj działa.

      0
  16. Bogdan pisze:

    Dzięki za komentarze. Moja pomyłka. Spanikowałem bo po aktualizacji mój PB po prostu nie reagował na nic. W międzyczasie (o czym zapomniałem) zmieniłem Aqua 2 na Touch HD3. Nagle ożył i pojawiła się nowa aktualizacja. Na razie jest OK. Jeszcze raz dzięki :)

    1
  17. Aga pisze:

    Mój HD3 po aktualizacji, przestał prawidłowo wskazywać godzinę, zauważyłam tez brak reakcji na automatycznie wyłączanie po określonym czasie.

    0

Skomentuj kjonca Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przed dodaniem komentarza zapoznaj się proszę z zasadami komentowania i polityką prywatności

Komentarze do tego artykułu można śledzić także w formacie RSS.