Za drogo? Ustaw alerty cenowe na e-booki i kupuj taniej!

Nowy czytnik? Witamy w kolejnym roku!

Pierwszy czytnik pod choinką? Zapraszamy! Kolejny? to zapraszamy tym bardziej.

Każdego roku w Wigilię wieczorem i w święta wzrasta tutaj liczba odwiedzin, bo kolejni obdarowani trafiają na tego bloga.

Świat Czytników istnieje już ponad 8 lat i znajdziesz tu parę tysięcy artykułów. Bez obaw – większość to informacje o promocjach na e-booki. Samo czytanie książek elektronicznych nie jest trudne. Wystarczy podłączyć czytnik do komputera, przegrać pliki, odłączyć urządzenie, wybrać z ekranu głównego książkę i… czytać.

Parę linków na początek

Jeśli Twój czytnik to Kindle:

Jeśli chcesz po prostu poznać funkcje swojego czytnika – przejrzyj testy czytników.

W ostatnich tygodniach testowałem trzy modele: Kindle Paperwhite IV, PocketBook Touch Lux 4 oraz inkBOOK Lumos.

Ale najważniejsza kwestia – to co czytać, bo po to masz czytnik:

I dwie promocje powitalne

Dwie księgarnie mają dla każdego kody rabatowe.

Publio ma kod „GWIAZDKA2018”, który obniża cenę e-booków i audiobooków o 30%. Kod nie łączy się promocjami.

Aby skorzystać z kodu należy:

  1. Założyć konto lub zalogować się w serwisie Publio.pl
  2. Włożyć do koszyka dowolne e-booki i audiobooki
  3. Przejść do kasy
  4. W polu „wpisz kod promocyjny” wprowadzić kod GWIAZDKA2018, a następnie kliknąć na „zastosuj kod”

Woblink ma kod „BUMERANG”, który obniża cenę o 10 zł do kwoty nie niższej niż 14,99 zł. Działa to więc tak jak program Bumerang – w którym dostajemy kody za zakupy w Woblinku.

Kod dodajemy ze strony książki, wpisując go w pole i klikając „UŻYJ”. Można z niego skoryzstać raz.

Jak nas śledzić?

Zachęcam do zapisania się na codzienne powiadomienia mailowe o nowych wpisach wysyłane przez Google.

Możesz też zapisać się na newsletter, którego kiedyś wysyłałem co tydzień, ale ostatni średnio raz w miesiącu.

Nie widzisz formularza na stronie? Zobacz wersję bez Javascript.

Są też oczywiście profile na FacebookuTwitterze.

A jeśli czegoś w przepastnym archiwum naszego bloga nie udało Ci się znaleźć, zapraszam do zadawania pytań w komentarzach. Zaczytanych Świąt z nowym czytnikiem!

Czytaj dalej:

Artykuł był przydatny? Jeśli tak, zobacz 6 sposobów, na jakie możesz wspomóc Świat Czytników. Dziękuję!

Ten wpis został opublikowany w kategorii Książki na czytniki, Kupno Kindle, Rynek czytników i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Hosting: Zenbox

30 odpowiedzi na „Nowy czytnik? Witamy w kolejnym roku!

  1. martenz pisze:

    Dzisiaj jako prezent gwiazdkowy dostałem nowego Kindle Paperwhite. Niezmiernie się ucieszyłem, bo mój stary Classic wymagał już zmiany.
    Niestety, po włączeniu czytnika cała moja radość zgasła, gdy okazało się, że Kindle ma wadę wyświetlacza, tzn. na ekranie ma białe pasy na górze i po prawej stronie, całkowicie uniemożliwiające korzystanie z czytnika.
    https://drive.google.com/file/d/1PC5x8EFtbXy7kvB9LTKvWEO4moiR3TCb/view?usp=sharing
    https://drive.google.com/file/d/1PSaevyv5C84DSm8S6RqBT-utgwZ1c6KX/view?usp=sharing
    Czy można to jakoś zlikwidować, czy pozostaje mi jedynie staranie się o wymianę czytnika?

    1
  2. mulat pisze:

    @martenz niestety wygląda jak uszkodzony ekran. Jeżeli czytnik był kupiony w Amazonie to wymienią na 100%. Jeżeli w innym sklepie to skontaktuj się z nimi i zobacz co powiedzą.

    0
  3. Rudzielec pisze:

    Publio:
    iue87xog
    4b4ezu6z

    Kod rabatowy przyznaje 15% upustu, nie łączy się z innymi promocjami w koszyku oraz jest do wykorzystania dla zamówienia powyżej 2 zł

    1
  4. martenz pisze:

    Dziękuję za informacje. Skontaktowałem się z Amazon i w ciągu 30 minut dostałem decyzję o wymianie czytnika na nowy. Reakcja Amazon wzorowa, nigdy nie spotkałem się z takim szybkim załatwieniem sprawy na rzecz klienta.

    6
    • Kubson pisze:

      Mi kilka dni temu pobrali z karty 69 euro bo zapomniałem na czas wyłączyć usługę Amazon Prime gdzie miesiąc był darmowy. Napisałem, że zapomniałem na czas wyłączyć i usługi „Prime” nie potrzebuje. Pieniądze zwrócili. Chociaż nie musieli bo jednak jedną rzecz z szybkiej dostawy usługi Prime podczas tego darmowego miesiąca zamówiłem. Wzorowy serwis!

      1
  5. V pisze:

    Korzystając z okazji, że temat o czytnikach, pytam bo może ktoś rozwiązał problem. Mamy z żoną czytniki Paperwhite 2. Od kilku miesięcy mamy z nimi problem. U mnie zaczął się wcześniej bo na bieżąco aktualizowane oprogramowanie. Żona robi to znacznie rzadziej, ale niestety namówiłem ją opisując nowe funkcje. Problem polega na tym, że sukcesywnie znika wolne miejsce na czytniku. Przykładowo aby wgrać nowe książki kasuje coś przeczytanego i powiedzmy nam 20 MB wolnej przestrzeni. Wgrywam książkę o pojemności 2mb i zostaje 18. Po kilku dniach (bez wgrywania kolejnych plików, bez używania podkreślenia, notatek itp.) zostaje 10mb miejsca a po kolejnych „zero” i Kindle przestaje nawet zapamiętywać postęp czytania (jeśli czyta się nie wiecej niż jedną książkę) Amazon doradził pełny reset do ustawienia fabrycznych.Bronilem się przed tym bo to likwiduje kolekcje ale w końcu zrobiłem. Zgrałem książki, reset, wgrałem ponownie te same książki i z „zera” zrobiło się 240 mb (!!) Wolnej przestrzeni. Ale radość trwała krótko bo już po tygodniu była wolna połowa.
    Dziś wgrywałem żonie kolejną książkę, przez „send to Kindle” z księgarni. Skasowała kilka pozycji, (wolne 6mb), włączam synchronizację i Kindle zgłasza, że nie ma wystarczająco dużo miejsca. Sprawdzam książka ma 2mb, sprawdzam wolną przestrzeń na Kindle: 0 mb ;( musiałem skasować kolejne natychmiast klikając synchronizację.
    Amazon – moim zdaniem – w nowszych wersjach oprogramowania wprowadził sztuczne postarzanie produktu, wpisał „kod” „zjadający ” sukcesywnie miejsce :((
    Ktoś z Was zna sie na tyle na programowaniu żeby to wykryć ?

    0
    • Robert Drózd pisze:

      Sprawdź po podłączeniu czytnika do komputera ile zajmuje Ci zawartość folderu
      \system\Search Indexes\ na czytniku. Możliwe, że będzisz musiał włączyć pokazywanie ukrytych folderów w systemie.

      To są indeksy wyszukiwania. U mnie przy ok. 1,5 GB książek, indeks zajmuje ok. 150 MB, czyli 10%. Jesli u Ciebie te proporcje są większe, strzelam w jakiś problem z oprogramowaniem. Takie indeksowanie powinno dać się wyłączyć poleceniem ~disableIndexing tak jak opisywałem tu: https://swiatczytnikow.pl/kindle-dlugo-mysli-przy-zaznaczeniu-wylacz-indeksowanie/ albo tu https://swiatczytnikow.pl/tajne-polecenia-w-kindle-paperwhite-touch/ – a same indeksy można usunąć ręcznie.

      Jeśli indeksy mają normalną wielkość, warto sprawdzić jakie pliki zajmują najwięcej miejsca na czytniku, np. w programie Total Commander, albo JdiskReport: http://www.jgoodies.com/freeware/jdiskreport/

      Jeśli plików nie przybyło, a miejsca wolnego ubyło – strzelam niestety w awarię pamięci. Czytnik po resecie próbuje zapisywać do pamięci, nie udaje się to, więc zaznaczana jest jako niedostępna. W tej sytuacji nic nie da się chyba zrobić.

      Co do sztucznego postarzania – gdyby Amazon zrobił taki numer, to na pewno byłoby mnóstwo zgłoszeń, bo Paperwhite II mają przecież tysiące ludzi.

      2
      • v pisze:

        dziękuję, sprawdziłem … index na moim Kindlu zajmował 226 MB (na 1,08 GB książek) – a pewnie było by więcej gdyby nie to, że miejsce się skończyło. Na razie usunąłem całą zawartość katalogu Search Index i zobaczymy na jak długo to pomoże …

        0
  6. V pisze:

    Hmm, posprawdzam te opcje które opisujesz jak będę miał dostęp do komputera.
    Ale 1.) jakie jest prawdopodobieństwo, że 2 sztuki (z różnych serii produkcji) zepsuły się w ten sam sposób w niewielkim odstępie czasu ?
    2./i co system próbuje zapisywać w pamięci jak nic nie jest na czytniku robione ? Czytnik wygaszony a pamięć znika …
    3./i dlaczego „Psucie” się pamięci postępuje cały czas i to tylko tej wolnej przestrzeni ? (Póki są wgrane książki to działa, jak je usunę to po chwili ta wolna przestrzeń znika a przecież skoro była dobra bo książki działają to czemu nagle już nie jest ? , Albo jeśli była zła to jakim cudem książki działały ?
    4./ Support Amazonu nic takiego nie sugerował …choć to akurat nie wiele znaczy. ..

    0
    • Robert Drózd pisze:

      Ad 1. Jeśli to błąd indeksowania, może być wywołany przez tę samą książkę, którą czytnik próbuje zindeksować, próbuje i napycha nią bazę. Problem w tym, że ciężko będzie się dowiedzieć o którą chodzi.

      Awaria pamięci wydaje mi się bardziej prawdopodobna niż celowe psucie oprogramowania po stronie Amazonu. Jeśli chcieliby porzucić PW2, po prostu bez słowa wstrzymaliby wydawanie do niego aktualizacji, tak jak było z PW1 czy innymi modelami.

      0
      • Dumeras pisze:

        A czy Kindle nie ma jakiś opcji synchronizacji? Ty kasujesz, a on i tak po podłączeniu do sieci pobiera te same książki?
        Przejście w tryb samolotowy, zwolnienie pamięci czytnika i pozostanie w trybie samolotowym też pożera pamięć?
        Czy uszkodzenie dwóch czytników w podobnym czasie jest możliwe? Tak, bo czytniki używane w podobnych warunkach. Choćby podłączanie do tego samego komputera z wadliwym portem usb. Jedno urządzenie będzie bardziej odporne, w innym coś w końcu strzeli.

        A jeszcze w temacie kolekcji. Ja książki do kolekcji przypisuję bezpośrednio na koncie amazona, na kompie – wygodniej mi.
        Zakładam, że po restarcie ustawień do fabrycznych na czytniku, tych kolekcji nie stracę – książki na czytnik i tak trafiają przez chmurę amazon, więc wszystko powinienem mieć tam zapisane.

        Indeksowanie. Na innym sprzęcie, na innym programie, próba indeksowania uszkodzonego pliku prowadziła do zapętlenia. Komp wchodził na najwyższe obroty, mielił dysk nonstop, lipa. Szansa, że problemem jest jedna z książek – spora.

        No i jeśli wierzyć Wielkiej Korporacji ;-) to do postarzania nie powinno dochodzić, ba im wręcz zależy, żeby ludzie stare czytniki używali. Nowe sprzedają po kosztach a zarabiają na usługach :-D

        0
        • Robert Drózd pisze:

          Synchronizacja jest, ale czytnik pobiera tylko książki wysłane na niego czy to mailowo czy w ramach zakupu/prenumeraty. Nie spotkałem się z sytuacją, że gdy coś skasowaliśmy, będzie wysyłane na nowo, chyba że oczywiście ktoś widzi książki w zakładce „All”, klika i wtedy pojawiają się na czytniku.

          No właśnie to uszkodzenie dwóch czytników w jednym momencie jest dla mnie dziwne, dlatego strzelam, że to problem z jakąś konkretną książką i synchronizacją. W dawnych czasach jak miałem Paperwhite I zapchany pod sufit (1,25 GB na książki), zdarzało się, że wgrywałem książkę i na następną już nie miałem miejsca, bo indeksy się zaktualizowały.

          0
  7. Gregorio pisze:

    Jestem stałym czytelnikiem twojego bloga od początku. Dzisiaj dostałem z Amazon.de e-mail z ofertą okładek do dwa tygodnie temu zakupionego kindla paperwhite. Mam kindla classic z klawiaturą i z serii 8. Niestety nie chcą wysyłać do Polski pomimo innych zakupów w jednej paczce. Jak to się ma do ostatnio zmienionych przepisów UE o tzw eksterytorialności zamówień?

    0
  8. V pisze:

    Tryb samolotowy mam włączony prawie cały czas. Ten trop niestety nie trafiony.
    Ja już z kolekcji zrezygnowałem w związku z opisywanym problemem, ale żona ma ładnie wszystko uporządkowane i robiła to przez Kindle’a więc jeśli nie da się zrobić backup (a da się ??) to po resecie stracone.
    Żadko wgrywałem też książek przez Amazona (poza tymi kupionymi u nich oczywiście), chyba, że „wyślij na Kindle” z księgarni tak działa, że u nich zostają, ale wcześniej przez lata wyrywałem po kablu (brak w domu wifi), więc kolekcje tworzyliśmy w urządzeniu. Pewnie warto to zmienić.
    Paperwhite 2 które mamy są „wypchane” pod sufit, mają właśnie tylko nieco ponad 1gb pamięci na książki. Może faktycznie to indeksowanie zżera wszystko…(a jak już brakuje miejsca to przestaje indeksować)
    Co realnie stracę po wyłączeniu indeksowania i skasowaniu pliku z indeksowaniem ? Możliwość wyszukiwania tekstu w książkach czy w ogóle możliwość wyszukania książki po autorze, po tytule ?

    0
  9. Tom pisze:

    Jak już pisałem, ale czytnik jest świetny:
    dot. PocketBook Touch HD 3 (632)

    Na krótko przed premierą Czytio.pl zaczęło oferować także wersję metalicznie szarą – jest świetna, wygląda bardzo elegancko. Kolor jest taki grafitowy delikatnie skręcający w stronę śliwki. Chyba nie będzie mocno odbijać słońca.
    Z innych rzeczy:
    – Po podłączeniu do Windowsa trzeba było ręcznie „uaktualnić” sterownik, bo system zamiast pamięci masowej domyślnie wybrał sterownik Android Interface, który nie pozwalał na przesłanie plików.

    + Ekren oczywiście bez zarzutu i regulacja światła bardzo przyjemna (jakkolwiek bardzo wyraźnie widać miejsca podświetlenia).
    – Szkoda, że nie ma płynnej regulacji grubości czcionki.
    – I niestety Caecilia, która działa w Wordzie nie ładuje się na PB632, podczas gdy Bookerly tak.

    No i oczywiście czytnik pewnie posiada wszystkie pozostałe funkcje opisane w specyfikacjach, ale jeszcze nie zdążyłem ich przetestować, jakkolwiek odtwarza muzykę przez www.
    https://photos.app.goo.gl/ZSyLupNxbN4CCnpHA

    0
  10. szaruś pisze:

    jak to jest z tymi promocjami, czy poza promocjami świątecznymi/cybermonday Amazon ma jeszcze jakiś „stały” punkt w ramówce kiedy obniża ceny? Bo strasznie mnie kindle paperwhite kusi. no ale mam kindla keyboard i jeśli w perspektywie 2-3 miesięcy będę mógł zaoszczędzić te 100 zł to wolę poczekać.

    0
  11. kolo pisze:

    Czy tabletu Fire 10 można używać jako czytnika ebooków spoza Amazona (głównie ebookpoint)? Szukam czegoś do pdfów (do tekstu mam kindla 3) i w tej cenie chyba nic nie ma lepszych parametrów ale mgliście kojarzę że ich tablety były mocno zamkniętymi konstrukcjami (w sensie że usługi Amazona i niewiele więcej)

    0
    • GolDek pisze:

      Można bez problemu, zarówno w aplikacji do ebooków Amazona jak i z innych programów do PDFów.

      1
      • kolo pisze:

        dzięki za odpowiedź, niestety mój entuzjazm trochę opadł po porównaniu cen amerykańskich z europejskimi

        0
        • Robert Drózd pisze:

          Generalnie z polskiej perspektywy tablety Fire to nic specjalnego, choć z całym ekosystemem Amazonu integrują się ładnie.

          1
    • Doman pisze:

      Masz sklep z aplikacjami z Amazona, który jest uboższy od sklepu google ale nie zupełnie pusty.
      Mam fire starszej generacji, więc może w nowszych to ograniczyli, ale „hackowanie” mojego żeby miał sklep google (bo kilku aplikacji mi brakowało) ograniczyło się do przełączenia jednej opcji w menu i pobrania kilku plików z internetu według instrukcji z forum, więc też w zasadzie luzik.

      0
  12. Dawid pisze:

    Ja dostałem Kindle PaperWhite 4. Jestem bardzo z niego zadowolony. Wlaśnie przeczytałem na nim pierwszą książkę. Tylko mam pytanie. Czy tak powinno być,że jak jest np. duży tylko czarny obszar to są na nim takie jakby białe kropki (bardzo małe)?

    1
  13. Karolina pisze:

    Witam serdecznie, jestem nową posiadaczką Kindle Paperwhite 4, a że pożeram książki w zastraszającym tempie, zdecydowałam się na abonament Legimi z opcja 10 książek miesięcznie. Jakież było moje rozczarowanie po zainstalowaniu aplikacji Legimi na Mac… mój Kindle jest widoczny przez komputer, natomiast aplikacja kompletnie nie widzi czytnika. Instalację wykonałam zgodnie z instrukcjami Legimi. Wysłałam wiadomość do Legimi, natomiast ze względu na okres świąteczny zapewne poczekam jeszcze trochę na odpowiedź. Stąd moje pytanie, spotkał się ktoś z takim problem w nowym Kindle Paperwhite 4? Co może być przyczyną, czy jest to może problem aplikacji, która nie czyta nowego Kindle? Pozdrawiam :)

    0
  14. MrMrooz pisze:

    @Karolina – a PW4 działa już z Legimi? Był okres, że jako nowy czytnik, nie obsługiwał tego, miało to być dodane wkrótce…

    Na stronie Legimi pisze, że powinno działać na PW4….

    0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przed dodaniem komentarza zapoznaj się proszę z zasadami komentowania i polityką prywatności

Zapisz się na newsletter (wysyłany średnio raz w miesiącu)

Komentarze do tego artykułu można śledzić także w formacie RSS.