To wiadomość trochę z rodzaju „piekło zamarzło”, choć może nie aż tak istotna jak przesiadka Amazonu z MOBI na EPUB.
Od lat ekosystem Kindle działał tak, że wysyłając książkę na konto Kindle (do chmury), mieliśmy ją dostępną zarówno na czytnikach jak i aplikacjach dla Androida oraz iOS.
Czarną owcą w tej rodzinie był od zawsze Kindle for PC. Program ten pozwalał ściągać na komputer wyłącznie e-booki zakupione w Amazonie. Oczywiście pliki MOBI z komputera dało się w tym programie otworzyć, ale (poza pewną sztuczką opisaną w 2019) nie dało się ich synchronizować z chmurą.
Od wersji 1.38, wypuszczonej 10 sierpnia 2022 w zakładce „All” znajdę wszystkie e-booki z mojego konta. Po kliknięciu ściągają się na komputer i otwierają.
Aktualizacja z 16 sierpnia: potwierdziliście w komentarzach, że podobnie zaktualizowano aplikację Kindle for Mac.
Co działa?
1. Wysyłka bezprzewodowa na Kindle for PC – aplikację mogę wybrać z listy dostępnej w Send To Kindle.
2. Synchronizacja miejsca w książce w obie strony. Na PC widzę miejsca, w których czytałem na czytniku.
Tak samo na czytniku widzę gdzie czytałem na PC.
3. Podkreślenia dodane na komputerze pojawiają się wkrótce na czytniku.
Najpierw na komputerze.
Potem na czytniku.
Warto zaznaczyć, że podkreślenia dodane na komputerze (ale i w aplikacjach Kindle na smartfony/tablety) nie pojawią się w pliku My Clippings.txt, który stanowi kopię zaznaczeń z jednego konkretnego czytnika.
Co nie działa?
Jest jedna rzecz, która nie działa: w e-bookach na Kindle for PC nie są widoczne podkreślenia dodane na Kindle (i obecne już w chmurze). W nowo ściągniętej książce lista podkreśleń jest pusta.
I to jest spora wada, bo jak pisałem np. w artykule o moich 12 tysiącach podkreśleń, swoje zaznaczone na Kindle fragmenty lubię przeglądać w aplikacji dla iPada. Na PC wciąż nie jest to możliwe.
No i jak zauważyliście na zrzucie ekranowym otwierającym artykuł – brak okładek. A na Androidzie/iOS jakoś są…
Nadal też (dotyczy to wszystkich książek) Kindle for PC nie zauważa kolekcji stworzonych w chmurze lub na czytnikach.
Podsumowanie
Odnoszę wrażenie, że ta synchronizacja Kindle for PC wynika z nadchodzących zmian w obsłudze MOBI. Skoro chmura Kindle ma już plików MOBI nie przyjmować (a Kindle for PC nadal nie odczytuje epubów) nie może być tak, że klienci nie będą mieć w aplikacji dostępu do epubów wysłanych do chmury. Dlatego ktoś w Amazonie sobie przypomniał, że trzeba tę aplikację poprawić. Jednak problem z podkreśleniami pokazuje, że nawet tego nie przetestowali.
PS. Prawdopodobnie te same zmiany zaszły w aplikacji Kindle for Mac, ale z braku komputera z tym systemem nie jestem w stanie tego sprawdzić. Jeśli korzystacie z MacOS, dajcie znać, czy też widzicie swoje książki z chmury.
W artykule są linki afiliacyjne do Amazonu.
Czytaj dalej:
- Zmiany w Kindle for PC 1.38 i obsługa dokumentów z chmury – już oficjalnie
- Send to Kindle dla PC i Mac wreszcie obsługuje wysyłkę plików EPUB! (i nadal wysyła MOBI)
- Send To Kindle działa wreszcie przez stronę Amazonu! Maksymalny rozmiar e-booka został podniesiony do 200 MB
- Aktualizacja 5.15.1 dla Kindle – nasze książki wysłane bezprzewodowo mają wreszcie okładki (!!!)
- Usługa Amazon Drive zostanie zamknięta pod koniec 2023. Nie, nie dotyczy to naszych e-booków z konta Kindle
- Już koniec sierpnia, ale Amazon nadal nie wprowadził zmian wysyłki EPUB i MOBI
Potwierdzam, że na MacOS też działa
Co jeszcze nie działa? Okładek nie widać.
OT. Kupiłam PB Touch HD 3 i mam problem z czcionkami. Chciałam zainstalować bookerly, ale skopiowanie pliku do folderu z fontami daje taki efekt, że czytnik bardzo wolno pracuje i się wiesza. Próbowałam kilka razy. Skasowanie bookerly z czytnika sprawia, że wszystko działa normalnie. Może ktoś mi podpowie, jak ten problem rozwiązać? Czego się tak dzieje?
A Bookerly wyświetla się w liście wyboru fontów? Spróbowałbym z jakąś inną czcionką. Może ta jest jakoś uszkodzona czy coś.
Dzięki za odpowiedź. Bookerly się wyświetla do wyboru. To jest właśnie bardzo dziwne, bo próbowałam z innymi plikami i zawsze jest ten sam efekt :( Nie wiem, co mogę robić źle, plik ttf kopiuję do folderu z fontami, odłączam czytnik od kompa i wtedy się dzieje katastrofa.
Ale w Kindle Cloud Reader niestety wciąż nie ma własnych książek.
Na pewno nie wprowadzili tego przez pomyłkę? ;)
A kiedy włączą latarkę? Bo nie mogę sobie doświetlać korytarza wieczorem, jak idę do łazienki…
nie działają też kolekcje, które mamy w chmurzę
Jak na razie działa u mnie wysyłanie mobi przez maila, choć miało przestać od sierpnia. Wolę mobi bo mam okładkę, jak wyśle epub to okładka znika.
No po prostu ten news zrobił mi tydzień albo miesiąc…
Robert – mnie synchronizacji PCsmartfon, czytnik bardzo brakowało.
Z powodu technicznych książek, zaznaczania ciekawych fragmentów w biegu na telefonie i chęci spokojnego czytania, sprawdzania na służbowym kompie…
Książki z noStarch i O’Reilly ;-) z humblebundle do którego ktoś mnie kiedyś tutaj namówił…
Dzisiaj w pracy zaktualizował się sofcik kindle4pc, w sekcji documents pojawiło się 451 nowych pozycji :-)
Ale pojawiło się okienko „Whats new”.
Trzy akapity:
„PDFs is now Documents” (to chyba nie jest po angielsku, „is” z liczbą mnogą… ale tak stoi u mnie na ekranie)
„Sync for personal docs.
Files added to your library using Send to Kindle will sync reading progress, notes and highlights to all your devices”
To wskazuje, że synchronizacja nie jest błędem a dodana celowo. I, mam nadzieję, chwilowym błędem jest jej jednokierunkowość, i że to poprawią :-) Wtedy będzie pełnia szaleństwa…
Trzeci akapit dla mnie nie ma znaczenia:
„Read local files with Kindle”.
Pozdrawiam,
/bardzo ukontentowany/
darekzmarek
Tak, ten komunikat pojawił mi się dopiero dzisiaj (podobnie jak zakładka „Documents”) i osobno to właśnie opisałem:
https://swiatczytnikow.pl/zmiany-w-kindle-for-pc-1-38-i-obsluga-dokumentow-z-chmury-juz-oficjalnie/
„is” poprawne. W swobodnym tłumaczeniu to zdanie znaczy: zakładka (opcja?) „Personal Document Files” to teraz „Documents”.