Za drogo? Ustaw alerty cenowe na e-booki i kupuj taniej!

Jak zarejestrować Kindle, jeśli masz uszkodzony ekran

Aktualizacja z 29.09.2012: Amazon usunął możliwość rejestracji przy pomocy numeru seryjnego. Dlatego ta sztuczka, choć nadal działa, jest już nieprzydatna. Pamiętajcie, aby zarejestrować czytnik zanim będzie za późno.


Pisałem już kiedyś, dlaczego warto zarejestrować Kindle, o ile oczywiście nie otrzymaliśmy go od razu zarejestrowanego na nas. Najważniejszy jest dostęp do gwarancji.

Kindle, który nie jest na nikogo zarejestrowany pozostaje niczyj – Amazon  nie ma żadnego dowodu, że to urządzenie należy do nas i że to nam trzeba wysłać nowy. Ale co w momencie, gdy nie zarejestrujemy czytnika, a ekran nam się zepsuje?

Wczoraj na Wykopie przy naszym wpisie o gwarancji pojawił się następujący komentarz:

Kurtka na wacie – nie zarejestrowałem Kindle’a, matka wyrzuciła pudełko podczas sprzątania, a ja zepsułem wyświetlacz i nie wiem jak mam cholera go zareklamować, bo teoretycznie nie jestem jego oficjalnym właścicielem póki go nie zarejestruje z numeru seryjnego :(

Czy wszystko stracone? Oczywiście nie. Poniższy sposób nie ja wymyśliłem, ale nie mogłem teraz znaleźć źródła.

Da się dojść do numeru seryjnego urządzenia, nawet jeśli masz uszkodzony ekran. Wszystko dzięki funkcji robienia zrzutów ekranowych.

Oto co trzeba po kolei wcisnąć:

Jeśli masz Kindle Keyboard:

  • HOME
  • wciskamy ALT+SHIFT+.  (kropka)
  • wciskamy ALT+SHIFT+G

Jeśli masz Kindle Classic:

  • HOME
  • Przytrzymujemy KEYBOARD i 2 razy naciskamy przycisk „poprzednia strona” z lewej strony Kundla
  • Przytrzymujemy KEYBOARD i wciskamy MENU

Następnie:

  • Podłączaszmy Kindle do komputera i w katalogu „documents” widzimy plik gif ze zrzutem ekranowym strony na której jest numer seryjny.
    Numer seryjny Kindle
  • ten numer rejestrujesz w Amazonie.

Rejestracja w Amazonie to dwa kroki, o których pisałem wcześniej:

  1. Wchodzimy na stronę „Manage Your Kindle” w Amazonie i przechodzimy do „Register your Kindle”.
  2. Następnie podajemy numer seryjny:Rejestracja nowego Kindle

Tak więc, nawet z pozornie trudnych tarapatów da się wyjść, ale tak czy inaczej – sugeruję Kindle zarejestrować od razu po kupnie. Przypominam jednocześnie, że jeśli kupowaliśmy w Amazonie, to czytnik przychodzi zarejestrowany – wystarczy tylko włączyć sieć (Menu – Wireless On) i od razu będzie miał nasze dane.

Aktualizacja z 20.01: poniżej w komentarzach Antek przedstawił prostszy sposób na uzyskanie numeru seryjnego, który działa w Kindle 3 i 4, dlatego zastąpiłem nim starszy opis.

Czytaj dalej:

Artykuł był przydatny? Jeśli tak, zobacz 6 sposobów, na jakie możesz wspomóc Świat Czytników. Dziękuję!

Ten wpis został opublikowany w kategorii Korzystanie z Kindle i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Hosting: Zenbox

27 odpowiedzi na „Jak zarejestrować Kindle, jeśli masz uszkodzony ekran

  1. jarząbek pisze:

    Witam,
    z opisu wygląda, że zrobimy zrzut ekranowy tego co znajduje się w „Experimental” (sprawdzone na Kindle Classic, nie wiem jak jest z 3g). Powinno się 2 razy w górę, żeby wejść do Settings. Pozdrawiam.

    0
  2. Likaon23 pisze:

    U mnie raz w górę do menu.

    0
  3. asymon pisze:

    Siedzę w pracy i nie mam Kindla ze sobą, ale czy numer seryjny nie jest nadrukowany na tylnej ściance czytnika, na dole bardzo drobnym drukiem?

    Pamiętam że miało to znaczenie przy ściąganiu nowszej wersji oprogramowania.

    0
    • Robert Drózd pisze:

      Tak było w przypadku Kindle 2 – Kindle 3 i 4 mają wprawdzie różne liczby wydrukowane z tyłu urządzenia (chyba numery certyfikatów bezpieczeństwa itd), ale nie ma wśród nich numeru seryjnego.

      0
      • Mikołaj Zacharow pisze:

        Nawet numer w środku w obudowie nie zgadza się z seryjnym.

        Co do tego całego systemu – zrobienie zrzutu ekranu w ten sposób może zająć dobrą godzinę – różne kombinacje (nie wiesz co się wyświetla). Może to być instrukcja, może być „naładuj czytnik”, a może być tak, że nie tylko ekran padł, ale i więcej rzeczy w środku. Mój jeden Kindle po upadku się już w ogóle nie włączył.

        Jest to więc metoda typu „a może się uda”…

        0
  4. Nimzok pisze:

    A jak jest z gwarancją, jak kupiłem Kindle 4 od gościa z Alle…? Wersja z reklamami … Czy potrzebny jest oryginalny paragon, czy wystarczy, że Kindle jest zarejestrowany na mnie w amazon.com? No i czy Amazon będzie honorował gwarancję w przypadku czytnika z reklamami, który jest teoretycznie tylko na rynek US i nie jest wysyłany oficjalnie przez Amazona do Polski?

    0
    • Mikołaj Zacharow pisze:

      O to już musisz pisać do Amazonu (polecam chat).

      Myślę, że w przypadku czytników z US z reklamami (które pewnie nigdy nie był nawet odpalone w US) może być różnie.

      0
  5. mdb pisze:

    Czy orientuje się ktoś czy gwarancja Amazona dotyczy Kinlde’ów zakupionych w UK w sklepie? W Anglii można kupić Kindle w dużych sieciówkach z RTV. I w ten sposób właśnie nabyłem swojego. Mam na niego paragon, ale jest to paragon ze sklepu a nie z Amazona. Gwarancji ze sklepu nie otrzymałem, ponieważ tam gwarancję można mieć wyłącznie za dopłatą. Kindle’a używam w Polsce.

    0
  6. Antek pisze:

    A ja dodam jeszcze jeden, IMO łatwiejszy sposób (działa w przypadku Kindle Classic):
    1. Naciskamy HOME
    2. Przytrzymujemy KEYBOARD i dosyć szybko 2 razy naciskamy przycisk `poprzednia strona` z lewej strony Kundla
    3. Robimy zrzut ekranu (KEYBOARD+MENU)
    4. Dostajemy coś (Oczywiście numer seryjny został zamazany na szaro przeze mnie :)).

    EDIT rd. podmieniłem na plik na naszym serwerze i zamazałem też część barcodu :)

    0
    • Antek pisze:

      Mała modyfikacja: w punkcie drugim szybkość wciśnięcia `poprzedniej strony` nie ma znaczenia

      0
    • Robert Drózd pisze:

      No i wiedziałem że o czymś zapomniałem.
      Dla Kindle Keyboard jest też taki skrót. :)
      ALT+SHIFT+.

      Pozostaje mi przerobić artykuł :)

      0
  7. soxymora pisze:

    http://www.siralex.info/wp-content/plugins/download-monitor/download.php?id=9

    Podpinasz Kindle via USB, odpalasz program.
    Łatwiej się nie da :)

    0
  8. pechowiec pisze:

    a jak zrobić coś takiego w przypadku Kindle DX?

    0
  9. W wielkim skrocie – sprzet za 150 dolcow upadl mi z wyskosci 45cm na gress , nastapilo uszkodzenie ekranu ( rysy horyzontalne) , w supporcie zamiast udac głupa – ,że samo się stało… napisałem ,że na niego siadłem( niby brzmi mniej inwazyjnie) – a to zostało zakfalikowane jako uszkodzenie mech. ktore gwarancja nie obejmuje. opis czatu ponizej.

    ChatEnd Chat
    You are now connected to Bella from Amazon.com.
    Me:Hi , my screen freezes , 20sec reset is not helping
    Bella:Hello Marcin , I’m Bella from Kindle Support. I’ll be happy to assist you today.
    I’m sorry that your kindle is unresponsive, let us try to do a hard reset for the last time. To reset your kindle, press and hold the power button on the bottom of the kindle for a full 20 seconds.
    Make sure that the kindle is unplug on a power source.
    Me:sure unpluged , green light blinked once and that so … no reaction , screen is still freezed
    Bella:I see. If I may ask how many hours did you charge the kindle device?
    Me:??? don’t know normal time when battery is full , there were no problems with kindle , it happened when i sit on it
    Bella:I see. Do you see some lines on the screen?
    Me:yes
    Bella:Can you tell describe to me exactly what kinds of lines can you see?
    Me:hmmm, background is standard some letters , and horizontal lines (on full screen)
    white lines
    Bella:Thank you for the information. I need you to transfer to our Kindle Specialist trained in this area. Please stay on the line.
    A Customer Service Associate will be with you in a moment.
    You are now connected to Joan from Amazon.com.
    Joan : Hello my name is Joan,I’ll be glad to help you.
    Please give me moment to read the conversation with the previous representative to fully understand the issue. thank you.
    Hi Marcin, thanks for waiting. I’m sorry to hear that your kindle has lines on the screen.
    Since the troubleshooting steps you perform with the previous representative did not work, I will check the option I can offer you regarding your device.
    Please give me a moment.
    Me:ok
    Joan :Thanks for waiting. I checked the device and unfortunately what happened on the device is not covered by the warranty, but don’t worry I can still request a replacement for you for a reduced price. Would that be okay with you?
    Me:what will be a price ?
    Joan :I’m sorry but I am unable to determine yet, because there is no credit card and address registered to your amazon account.
    Kindly add your credit card details and also the billing and shipping address to this link
    https://www.amazon.com/gp/css/account/cards/view.html/ref=ya_30?ie=UTF8&viewID=addCard
    So that we can check the price of the replacement kindle.
    Me:can you give me a minute to update , don’t want to have chat again with other consultant
    or give me a reference numer/ticket number ?
    Joan :No problem. Take your time.
    Joan :Oh I’m sorry but once you started a new chat I am not sure if I am the same representative will receive your contact.
    Me:ok , please stay
    Joan :Sure.
    Please inform me once you are done.
    Are you done Marcin?
    Me:done
    Joan :Great.
    Can you please provide me the last four digits of the credit card and also the shipping and billing address.

    Joan :Thank you.
    Upon checking here Marcin, the replacement would cost $65.00 plus the shipping cost.
    Me:no thanks, tell me why warranty is not covering display issue fix
    Joan :Oh the screen issue is covered by the warranty, but what happened on the device is not covered. Because upon checking there was a pressure applied on the device when you accidentally sat on it.
    Me:language issue, i am from poland,not from US i used bad word
    just stopped worked correctly
    Joan :Oh I see.
    Because you clearly stated here that „there were no problems with kindle , it happened when i sit on it”
    Me:yes it was no problems , and i was happy due i spent 150 dollars for kindle, but suddenly it stoped worked…
    i told you very honestly – i will do copy paste that conversation and publish on biggest polish e-reader forum and made my comment – what expensive crap is produced by amazon. go to manager and ask him ( ps. i worked 2 years in technical support in big high tech company , so i know that this is possible to manage…)
    Joan :As much as I want to help you with this Marcin but our conversation is documented. and we are relaying with the 1st word. I am really sorry for the inconvenience regarding this issue. but I’m sorry I can only replace your device for a charge replacement.
    Me:have you asked you supervisor ?
    Joan :I did, and informed me that we can only issue the charge replacement. And since the conversation is documented, we can only relay on first statement.
    As I have said, I really want to help you with this. But this is the option I can offer you, the charge replacement
    Me:ok, i have no problem with you , bu with crazy „first word”policy in amazon, could you provide me e-mail of You supervisor ?
    Joan :I understand. And I’m sorry about this. Don’t worry this issue will be escalated. I’ll be sure to pass your message along to the appropriate people as we continue to determine ways to improve the Kindle experience for our customers. Customer feedback like yours is always important to us.
    Unfortunately we cannot provide you the email of our supervisor since this is only allowed for the internal use.
    Me:please note in CRM or somewhere , than i expecting that someone will contact me and explain/fix this crazy situation , my e-mail: xxxxxxxxxxx , +48xxxxxxxx
    Joan :I will try my best to provide you the information that you need on that email address.
    Me:ok . conversation done.. logging off

    (edit rd: usunąłem maila i numer telefonu)

    0
    • Robert Drózd pisze:

      Gratuluję, jesteś chyba pierwszym użytkownikiem z Polski, który dostał odmowę wymiany. Rozumiem że teraz kupisz inny czytnik, który będzie wymieniany nawet jak na niego siądziesz?

      A poważnie, to po prostu spróbuj jeszcze raz z innym konsultantem.

      0
      • Robercie , dzięki za radę – ale podejrzewam , ze moj chat z CRMem jest polączony z moim kontem w amazonem i numerem seryjnym urzadzenia – więc chyba taki wałeczek nie przejdzie …:) a szkoda… bo urzadzenie bylo wporzadku … a co do zakupu nowego czytnika – chyba zostane przy wersji pdf. na kompie albo ipodzie :)pozdr.

        0
        • Robert Drózd pisze:

          Możesz spróbować. Oni tam wbrew pozorom mają spory bałagan. Zdarzało się już że wysyłali dwa czytniki w ramach wymiany, tylko dlatego że użytkownik chciał o coś dopytać innego konsultanta.

          0
  10. Michał pisze:

    Witam
    W pierwszych słowach – proponuję usunięcie numeru telefonu i maila z powyższego cytatu korespondencji

    A do rzeczy – nie wiem gdzie zapytać, więc pytam tutaj. Czy ktos miał taki problem, iż po naładowaniu baterii stało się coś dziwnego z ekranem? Chodzi o to, że włączając wygaszacz ekranu wygląda on jakby ktoś niedokładnie ścierał obrazek z tablicy, to znaczy jest jakiś taki poszarpany, widać jego zarysy i w środku pojedyńcze kreski. W trakcie resetu, gdy pojawia się obrazek chłopca pod drzewem, wszystko jest ok. natomiast wygaszacze sa takie dziwne. Mam tez wrażenie, że czcionki są jakby jaśniejsze, ale może to tylko wrażenie.
    Reset nie pomaga, a support w Amazonie, ponieważ minął już rok gwarancji, z miejsca proponuje wymianę na nowy za 65 $ – chodzi o Kindle 3.
    Czy ktoś się z takim czymś zetknął? Dziękuję za pomoc

    Pozdrawiam
    Michał

    0
    • Robert Drózd pisze:

      To jest moim zdaniem jakieś częściowe uszkodzenie ekranu.

      Tak, Amazon po okresie gwarancji proponuje wymianę za pół ceny. Masz K3 WIFI czy 3G+WIFI?

      0
      • Michał pisze:

        Mam K3 + WI-FI.
        Hmm, to nie brzmi dobrze, jeśli to jakies uszkodzenie ekranu. Póki co potestuję jak działa, i w razie kłopotów będę myślał o zmianie.

        0
        • mojezamczysko pisze:

          Spróbuj wgrać soft ponownie na kindla i wtedy reset do fabrycznych

          0
          • Michał pisze:

            A jak to można zrobić?

            0
            • mojezamczysko pisze:

              Soft że strony amazonu pobierasz i wgrywasz zgodnie z instrukcją

              0
              • Michał pisze:

                Ok, dziękuję za poradę, spróbuję.

                0
              • Michał pisze:

                Niestety, nie da się nic zrobić, jeśli ma sie najnowszą wersję oprogramowania. Nie udało mi sie znaleźć na to sposobu.
                Mam podejrzenie, że to software, ale downgrade nie jest możliwy, a nowszego póki co nie ma.
                Rzłożyłem dziś Kindle i ze środka wypadły dwie śrubki. Mam nadzieję, że nie one są powodem kłopotów.

                0
  11. The dentist then applie a laser light to the teeth, activating the gel and whitening the teeth.
    I would suggest using a licensed Real estate broker. Kim knew the family
    was leaving New York City, I was wondering if there are any other
    considerations or problems that will interfere with full recovery.
    It is libow a low-costway to have success in door to door prospecting, but it has not been documented until now.

    Here is my web-site: Michael Libow – http://www.reddit.com/r/michael_libow

    0

Skomentuj Michał Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przed dodaniem komentarza zapoznaj się proszę z zasadami komentowania i polityką prywatności

Komentarze do tego artykułu można śledzić także w formacie RSS.