Za drogo? Ustaw alerty cenowe na e-booki i kupuj taniej!

Jak skontaktować się z Amazonem?

amazonde-kontakt

Przy różnych okazjach piszę tutaj o możliwości kontaktu z Amazonem. Może to być to prośba o zniżkę, zdjęcie reklam w tańszej wersji Kindle z Niemiec, pytanie czy reklamacja. Ale jak się z nimi skontaktować?

Wbrew pozorom nie jest to banalna kwestia i o to mnie ostatnio parę osób pytało.

Bo Amazon mocno utrudnia dotarcie do formularzy kontaktu. Jak każda wielka firma mają dziennie tysiące zapytań, dlatego chcą, aby klient najpierw korzystał np. z pomocy – a dopiero potem kłopotał konsultanta.

Przyznaję, że ja przez 14 lat kupowania w Amazonie potrzebę kontaktu w sprawie swoich zamówień miałem zaledwie parę razy. Ale czasami trzeba.

Aktualizacja:
  • od października 2016 niemiecki Amazon działa także po polsku – a to ma wpływ na możliwość kontaktu. Można podać swój telefon, a polskojęzyczny konsultant do nas oddzwoni.
  • od marca 2021 działa polski Amazon – poniżej podaję link. Procedura kontaktu jest podobna, przy czym powinien działać już polskojęzyczny czat.

Strony z formularzami kontaktu

Linki do kontaktu znajdziemy np. w pomocy. Najprościej jednak przejść bezpośrednio:

Jak przebiega kontakt

Po pierwsze – po wejściu w link do kontaktu musimy się zalogować na swoje konto.

Po drugie – czego dotyczy problem – jeśli sprawa dotyczy jakiegoś naszego zamówienia, wybieramy je z listy – tak jak na ilustracji otwierającej artykuł.

Jeśli dotyczy urządzenia Kindle – jest do niego osobna zakładka „Fire and Kindle”.

contactus-kindle

Po trzecie – wybieramy temat rozmowy.

contactus-issue

Jak widać – wymieniono najważniejsze potencjalne problemy, np. problemy z uruchomieniem czy ekranem. Po wejściu do nich, dostaniemy podpowiedź, co można zrobić, np. instrukcję restartowania czytnika (przytrzymujemy przycisk uruchamiania przez 40 sekund).

kindle-restart

Po czwarte – wybieramy sposób rozmowy.

contactus-formy-kontaktu

Do wyboru jest e-mail, telefon i czat.

Na czacie najpierw wpisujemy swoją kwestię, dopiero potem się łączymy z określonym konsultantem.

chat-amazonde

Zapis rozmowy może być przesłany na nasz adres mailowy.

Dodatkowe uwagi

  • Amazon.de ma tutaj jedno ograniczenie – jeśli korzystamy z angielskiej wersji strony i chcemy kontaktować się po angielsku, czat będzie niedostępny. Trzeba przełączyć się na niemiecki i ewentualnie wspomagać się Google.
  • No właśnie. Sporo osób doskonale sobie radziło na czacie korzystając z Google Translate. Pamiętajmy, że ludzie po drugiej stronie nie zawsze pochodzą z tych krajów, gdzie siedzibę ma dany sklep.
  • E-mail jest najlepszy do zadawania pytań, ale pamiętajmy, że im bardziej specyficzne nasze pytanie, tym mniej pasującą odpowiedź możemy otrzymać. Widać, że konsultanci opierają się mocno na szablonach. Dlatego jeśli mamy konkretny problem, lepiej skorzystać z czata.
  • Tak samo – nie warto pytać o sprawy specyficznie polskie np. działanie jakiejś polskiej książki, albo płatność przy pomocy polskiej karty. Praktyka pokazuje, że w takich przypadkach konsultanci mogą wręcz wprowadzać w błąd – o czym pisałem przy okazji polskich znaków w Kindle Paperwhite. Na czytnikach Amazonu przeczytamy polskie książki od samego początku, ale konsultant ze Stanów tego nie wiedział.
  • Amazon zaleca zwykle kontakt telefoniczny. To oczywiście wyjście dla mówiących dobrze po angielsku czy niemiecku. Jeśli zdecydujemy się na tę drogę, pamiętajmy, że czeka nas rozmowa międzynarodowa i że potrwa ona dość długo. Relacje czytelników mówiły o kilkudziesięciu minutach rozmowy, a na początku odbędzie się autoryzacja. Przeliterowanie naszego adresu mailowego może trochę potrwać. Dlatego warto skorzystać z rozwiązań w rodzaju doładowania konta na Skype, tak abyśmy nerwowo nie patrzyli na czas połączenia.
  • Jakiś czas temu była możliwość, z której niektórzy korzystali, że podajemy nasz numer telefonu, a konsultanci Amazonu oddzwaniają do nas. Parę osób potwierdziło, że to dalej możliwe.
    [Aktualizacja: jeśli korzystamy z niemieckiego Amazonu i mamy włączoną polską wersję językową – można podać nasz numer, polskojęzyczny konsultant do nas oddzwoni. Dlatego to w tym przypadku najlepsza forma kontaktu, przynajmniej z amazon.de].
  • Jeśli nie możemy czegoś załatwić, warto spróbować jeszcze raz z innym konsultantem. Do pewnej granicy mają oni elastyczność, aby nam pomóc, ale tam gdzie nie mają konkretnej procedury mogą być bardziej nieprzewidywalni.

O realizacji gwarancji pisałem tutaj dwukrotnie:

Czytaj dalej:

Artykuł był przydatny? Jeśli tak, zobacz 6 sposobów, na jakie możesz wspomóc Świat Czytników. Dziękuję!

Ten wpis został opublikowany w kategorii Korzystanie z Kindle i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Hosting: Zenbox

100 odpowiedzi na „Jak skontaktować się z Amazonem?

  1. Mateusz pisze:

    Niestety kontakt choć jest, nie zawsze pozwala uzyskać pomoc – od początku października przesyłając ebooki z polskich księgarń przez Send to Kindle (aplikacja windows) zmiana tytułu i autora (bardzo przydatna by po zmianie autora na Nazwisko, Imię kindle sortował po nazwisku) nie działa. Sześć 1-2 godzinnych czatów, kilka mailów i dwie rozmowy telefoniczne na przestrzeni dwóch miesięcy i oprócz poznania wszystkich formułek powitalnych oraz zauważenia, ze 95% konsultantów jest z Indii sądząc po nazwisku, jakiejkolwiek pomocy uzyskać się nie udało, a odpowiedzi skaczą od „będzie naprawione w 48h” przez „zgłosimy takie wymaganie”, aż po „nigdy takiej funkcji nie było i nie będzie”. Masakra, a kolejka ebooków czeka.

    1
    • Robert Drózd pisze:

      Pewnie to nie pomoże, ale właśnie zaktualizowali program (wyświetliła mi się aktualizacja). Wysyłać możesz też mailowo, np. z Calibre i tam nie ma problemu z metadanymi.

      1
      • Mateusz pisze:

        Niestety, nie pomogło – w międzyczasie były już 3 aktualizacje, a i wszystkie archiwalne instalatory również mają ten sam problem, więc wygląda na to, że skasowali linijkę mówiącą o tym, jakie pola mają być transferowane…

        0
      • Mateusz pisze:

        No to wygląda na to, że mam rozwiązanie – absurdalne, ale skuteczne. Problem dotyczy formatu .mobi – Calibre po edycji metadanych w pliku .mobi i wysłaniu go na maila daje taki sam efekt jak Send to Kindle. Pliki trafiają do chmury i na czytnik nie uwzględniając zmian w meta.

        Wystarczy jednak do Calibre zamiast .mobi wrzucić plik .epub tej samej książki z tej samej księgarni, wyedytować metadane i wysłać (w locie konwertując na .mobi przez Calibre) – wszystko śmiga.

        Amazon oczywiście maile w tej sprawie ignoruje. W sumie się nie dziwię, skoro niekindlowy format okazuje się lepszym na kindle’ach.

        0
  2. Yelayah pisze:

    „Thank you! Your e-mail has been sent.
    You should receive a response from one of our representatives within 12-24 hours.”
    Nie Kindle reklamuję, ale połamanego właśnie Leathermana. Zobaczymy…

    0
    • czajnik pisze:

      @Yelayah idź do najbliższego salonu militaria.pl bo oni sa polskim serwisem Leathermana. Wymienią Ci multitoola na nowy albo naprawia. Może być nawet bez rachunku z amazona. Szkoda czasu na wysyłanie za granicę :)

      0
  3. Dr pisze:

    Kontakt przez oddzwonienie konsultanta nadal działa:)

    1
      • Simplex pisze:

        Również potwierdzam. Zadzwonił do mnie ktoś mówiący po angielsku z niemieckim akcentem (na 100% nie Hindus, chyba że poliglota umiejący naśladować akcenty ;) )

        0
    • Adam H pisze:

      Zgadza się kontakt z Amazon.de działa, ale konsultantka mówiąca po polsku i tak jedyne co potrafiła zrobić to zaproponowała kontakt z konsultantem po niemiecku, lub angielsku.
      Angielskim posługuję się biegle i już po chwili miałem wyłączone Special Offers (kupiłem używaną PW3 z Amazonu).

      1
  4. czarnykapelusz pisze:

    Tak poza tematem. Widziałem wczoraj w Euro czytnik Inkbook classic (tak było napisane) za jakieś 300 zł ale moją uwagę przykuł ekran zrównany z ramką. Jak czytam o classicu to on ma ekran tradycyjny chyba. Pytanko czy ja coś mieszam czy im się walnęło i wystawili obsidiana za taką cenę.

    0
    • asymon pisze:

      Classic to trzeci czytnik marki inkBook, należącej do Artatech, byłego dystrybutora Onyksów. Ma ekran Carta 1024×758, ale bez podświetlenia i na pewno schowany w obudowie. Nie ma też Androida. Poszukaj na YT filmiku z krótką recenzją użytkownika Tomsky Ataman.

      Obstawiam, że w Euro ktoś dał złą karteczkę, pewnie wyjdzie przy kasie, ale próbuj :-)

      1
      • czarnykapelusz pisze:

        Pewnie masz rację z tymi karteczkami. Jeśli będę obok to może z ciekawości spróbuję kupić ale to raczej nie przejdzie :) Swoją drogą widać jak sprzedawcy w tych sklepach znają się na sprzęcie, który sprzedają. Dobrze, że nie stał w dziale z tabletami :)

        0
  5. K. pisze:

    Mój Kindle po wrzuceniu do ognia przestał działać. Co powinienem zrobić??

    0
  6. czytelnikczytnika pisze:

    Jak to jest z roczną gwarancją Amazonu na czytniki? Jeśli mam np. kindle classic, który był kupiony 3 lata temu, ale zarejestruję go dopiero dzisiaj, to roczna gwarancja liczy się od dnia rejestracji czytnika, czy od dnia zakupu w Amazonie?

    0
  7. bq pisze:

    Ja z Amazonem wiem jak sie skontaktowac, ale co z Woblinkiem – tygodniami polowalem na przecene „Miast Smierci” Tryczyka, na Legimi w abonamencie nie bylo. Kupilem. Dzisiaj oglada nowosci na Legimi i jest. Szlag mnie trafil !!!

    0
    • pioterg666 pisze:

      I do kogo masz pretensje, że coś kupiłeś a teraz ma to konkurencja? Zadałeś chociaż pytanie Legimi czy planują to mieć w ofercie, czy po prostu sobie marudzisz?

      1
  8. Andrew pisze:

    Kupował ktoś wersję w reklamami przez pośrednika i wie ktoś jak wygląda reklamacja amazońska. Robią problemy?

    1
    • Jagum pisze:

      Nie słyszy się o problemach, wiele osób pisało że bez żadnego zająknięcia przyjmują, ale pamiętaj, że zawsze przy reklamacji możesz trafić na konsultanta, który będzie się twardo trzymał zasad i nie wyśle zamiennika do Polski.

      0
  9. PiotrB pisze:

    Aktualizacja oprogramowania PW2 ? Jest dostępna? Skąd pobrać ?

    0
  10. mincel82 pisze:

    Ponoć w Polsce da się wyłączyć reklamy w kindle PW3 poprzez mail do amazonu. Wie ktoś może jakiej treści mniej więcej maila trzeba skrobnąć?

    1
    • Zuza pisze:

      Ja napisałam, że mam Kindle z reklamami, jednak ze względu na to, że mieszkam w Polsce i nie mogę korzystać z przedstawianych mi ofert, uprzejmie proszę o wyłączenie reklam. Po 10 minutach były już wyłączone :)

      8
  11. Artur pisze:

    Pytałem na forum eksiążki, ale pozwolę tutaj (bo może ktoś nie trafił na tamto forum) też zadać sobie pytanie:
    Próbował ktoś wymieniać Kindle na którymś z europejskich Amazonów (mój konkretnie był kupiony na włoskim) za pomocą formularza zwrotu (wynika, że w ciągu 30 dni można to zrobić bez bezpośredniego kontaktu z konsultantem)? Sposób jest odmienny od opisywanego tutaj, wymagającego kontaktu przez chat/maila/telefon i nie chcę narazić się na dodatkowe koszty, bo czegoś nie przeczytałem.

    0
  12. PaWell pisze:

    Cześć,

    Obsługa w Amazon top class”.. korzystałem z możliwości kontaktu już kilkukrotnie.
    Jako klient jestem zachwycony… wszystkie moje sprawy związane zakupami czytników lub książek były załatwione w sposób WZORCOWY, z obopólnym zadowoleniem – klienta i sklepu. Żeby nie być gołosłownym…
    przykład z dnia dzisiejszego…

    Initial Question: I’ve found in my invoice info about price 2.99 plus tax but there was an info on book’s page : Today only, get this Kindle book for just $0.99. So I don’t know what the price really is or I missed something to use special offer ?

    04:48 AM PDTAmazon(Amazon): Hello, my name is YY. I’m here to help you today.
    04:49 AM PDT Amazon: Hi
    04:49 AM PDT Ja: link to book’s page is: xxxx
    04:50 AM PDT Amazon: Please allow me a moment, while I look into this for you.
    04:53 AM PDT Amazon: Thank you for being on hold
    04:53 AM PDT Ja: :)
    04:54 AM PDT Amazon: I see that the kindle price is $2.99 and where as this books has a special offer where the users can get for $0.99, however, this offer is for the customer within US,
    04:55 AM PDT Amazon: Hence, you have been charged with $2.99 for this kindle version.
    I see that you’ve canceled the order and refund has been processed.
    04:56 AM PDT Amazon: In this case, to make things right for you, I’ve taken care of this for you,
    04:57 AM PDT Amazon: Please go ahead and place an order for this same book and you’d get it for the special price.
    Please help me with the order ID once done.
    05:00 AM PDT Ja: Thank You :) … small suggestion .. amzon.com is a main bookstore for international clients, please suggest someone to put small info about limitation to certain country or just compare the nation of delivery – eg. mine is set to Poland – to avoid for future such mistakes. Once again, thank You for Your support, I’ll proceed with an order as You suggest :)
    05:01 AM PDT Amazon: Sure, Thank you for the feedback and I’ll make sure to forward this to our concern team.

    dalej wymiana grzeczności i szczęśliwe zakończenie … :)
    Można sprawić by klient był zadowolony … można :)… czego sobie i Wam życzę nie tylko przy zakupach w Amazon :)

    Pozdrawiam.

    0
    • PaWell pisze:

      Jeszcze … po chwili zastanowienia…
      Czy jak wpiszę w pole adresowe ustawień konta jakikolwiek adres z terenu USA to w przyszłości uniknę tego typu niespodzianek ?
      Jak u Was wygląda korzystanie ze specjalnych ofert na książki ? (Macie wpisany adres PL czy krainy za wielką wodą ?)
      Dodam, że cena „klikalna” (w polu „price”) był typu „regular” o promocji informował pogrubiony wpis na początku sekcji opisu.

      Pozdr.

      0
    • Robert Drózd pisze:

      A ja podpowiem, że każdą książkę z Kindle Store można zwrócić przez opcję przy książce na koncie, w ciągu 7 dni od zakupu. :)

      1
  13. Urshula pisze:

    Właśnie czatowałam z Amazon.co.uk i w 3 minuty wyłączono mi reklamy na PW3 zakupionym w Niemczech :) za free! dziękuję za pomoc!!

    1
  14. Natalia pisze:

    Zadziałało, reklamy wyłączone! Co prawda miałam kłopot, bo Kindle był kupiony w Niemczech i z czatu amazon.com odesłali mnie na amazon.de, na szczęście konsultant mówił po angielsku. Musiałam przenieść swój profil z amazon.com na amazon.de, wszystko za pomocą linków wysłanych przez konsultanta, potem jeszcze niestety musiałam podać niemiecki adres (na szczęście miałam do kogo) i reklamy wyłączone. Konsultant b. pomocny.

    1
  15. Marcin pisze:

    Witam Mam problem odkupiłem classic 5 i po kilku dniach po zrestartowaniu go mam pusty ekran i święcącą żółtą diodę.Restartowałem go gdyż skasowałem swoje konto by odsprzedać go i kupić nowszy.Co oznacza ta żółta dioda?Ładowanie?

    0
  16. Marcin pisze:

    przytrzymanie przycisku pomogło

    0
  17. Rafal pisze:

    swietne porady, usunieto mi reklamy z Paperwhite po 2 min chatu :)
    bardzo dziekuje za pomoc !!!

    0
    • Waldi pisze:

      Usunięcie reklam zajęło mi 5 minut na czacie z Amazon. Nie było żadnych problemów.
      Dziękuję za te informacje przekazywane na tej stronie. Są świetne.

      0
  18. Agata pisze:

    witam
    właśnie skończyłam rozmawiać na czacie z konsultantem Amazon. Nie wiem jak to się stało ale moj kindle paperwhite 3 ma małe pęknięcie na ekranie, kropka ok 2 mm. Napisałam do nich że jest uszkodzony a oni że nie mogą nic zrobić ponieważ nie przebywam na terenie USA!!!!!jedyną opcją jest znalezienie przyjaciela w Stanach wysłania do niego on wysyła do Amazon a oni wysyłają dopiero do niego nowy czytnik, po czym przyjaciel musi wysłać mi do Polski. Przecież to jest śmieszne że nie mogę bezpośrednio do nich wysłać. Jak myślicie czy jak zareklamuje go w Polsce w sklepie którym kupiłam jest jakaś szansa na wymianę czy muszę szukac „przyjaciela” w usa

    0
    • Robert Drózd pisze:

      Dlatego zachęcam do kupowania bezpośrednio w Amazonie, bo nie ma takich niespodzianek. Twój czytnik prawdopodobnie jest wersją z reklamami, dlatego Amazon nie wysyła zamienników do Polski. Spróbowałbym jednak jeszcze spytać w Amazon.de, bo to z Niemiec trafia sporo czytników do Polski.

      0
      • Agata pisze:

        Po ponownym skontaktowaniu się z Amazon.com inny konsultant kazał mi skontaktować się ze sklepem w którym kupiłam i prze polski sklep wysłać do US. Konsultant kazał się powołać na naszą rozmowę na czacie i tak też zrobiłam. Wysłałam uszkodzonego Kindla do sklepu w którym kupiłam (x-kom.pl) z opisem problemu i skanem czatu z konsultantem amazonu i po kilku dniach zawitał do mnie kurier z nowiutkim Kindle Paperwhite 3. po prostu nie wierzę że polski sklep tak sie zachował :)

        0
  19. Paweł pisze:

    Chciałem zareklamować mojego Kindla i widzę, że nie ma opcji czat na amazon.de a w tamtym roku z nimi rozmawiałem. Coś się zmieniło?

    0
  20. Ania pisze:

    Witam,
    Dostałam właśnie Kindle 8 i po włączeniu książki nie mam możliwości wrócenia do głównego menu. Wg instrukcji należy dotknąć ekran w jego górnej części aby pokazał się pasek narzędzi.
    Mogę go macać ile wlezie a paska ani widu ani słychu. Dotyk działa ponieważ jak kliknę w prawym górnym rogu mam możliwość dodania zakładki, przerzucanie stron również bez zarzutu. Nie mam pojęcia co się dzieje.

    0
    • Robert Drózd pisze:

      No to jest rzeczywiście nietypowe. Spróbuj restartu (przytrzymanie przycisku uruchamiania przez 20 sekund).

      0
      • Ania pisze:

        Próbowałam już. :(
        Chciałam już cofnąć go do ustawień fabrycznych ale w menu opcję mam nie aktywną.
        Mogę już panikować?

        0
        • Athame pisze:

          Skoro opcja nieaktywna, to masz włączoną kontrolę rodzicielską lub ewentualnie wersję demo czytnika, ale to mało prawdopodobne. Chociaż objawy są typowe dla takiej wersji.

          Na forum MR są instrukcje jak z wersji demo zrobić normalną, ale uprzedzam, że to nie jest tak proste jak choćby zrobienie JB.

          Nie ma powodu do paniki. Najpierw trzeba postawić trafną diagnozę, a potem zastosować rozwiązanie.

          0
        • asymon pisze:

          Tak żeby było jasne, po prostu dotykasz raz jednym palcem pod górną krawędzią ekranu? Nie robisz ruchu „slide”, z góry w dół, jak w smartfonach z Androidem? To nie zadziała.

          0
          • Ania pisze:

            Tak, dotykam raz jednym palcem tuż pod górną krawędzią oraz troszkę niżej… jak dotknę za nisko to łapie już przerzucanie strony.

            0
            • Athame pisze:

              Jeśli chodzi o tryb demo, to procedura odblokowania jest opisana np. tu – http://hackaday.com/2015/02/18/unlock-your-demo-kindle-paperwhite/.

              Objawy bardzo pasują mi do takiej wersji, ale można jeszcze upewnić się, czy są inne wskazówki to potwierdzające. Jedną z takich wskazówek byłoby sprawdzenie czy jakieś inne opcje są nieaktywne (np. czy można zmienić język).

              Oczywiście to nie jedyna opcja. Możliwe, że klasa odpowiedzialna za górne menu jest w uszkodzonym pliku. Wtedy pomoże podmiana tego pliku lub, w przypadku problemu z identyfikacją winnego, przeflashowanie (wgranie całego systemu od nowa w trybie surowego dostępu do sprzętu) oprogramowania. To jednak niewiele zmienia w kwestii możliwych opcji naprawy.

              Wracając do początku – czy czytnik jest zarejestrowany i na gwarancji? Jeśli tak to trzeba zgłaszać problem bezpośrednio do producenta – najlepiej po angielsku przez chat.

              0
              • Ania pisze:

                Kupiony był w Polskim sklepie internetowym, więc zarejestrowany jeszcze nie jest. Na gwarancji jak najbardziej.

                0
              • Athame pisze:

                Gwarancja Amazona wymaga rejestracji, a gwarancja polskiego sklepu jest z reguły nic nie warta…

                0
  21. Ania pisze:

    Dzięki za pomoc :) Wczoraj jak popatrzyłam to połowa opcji w menu była nieaktywna i w ustawieniach nigdzie nie mam kontroli rodzicielskiej, więc dzisiaj go odesłałam i czekam na zwrot pieniędzy.
    A zamówiłam już drugiego z Amazona.de.

    0
    • Robert Drózd pisze:

      No i to było jedyne wyjście. Athame zna metody którymi można naprawić każdy czytnik, ale jeśli można skorzystać z oficjalnej, to najlepiej z niej korzystać. :-)

      0
  22. Raffał pisze:

    Teraz amazon oddzwania i rozmowa jest po polsku :)

    0
  23. Siwy pisze:

    JAK I GDZIE ZNALEŹĆ MOŻNA ADRES EMAIL DO AMAZON??? ALBO PROSIŁ BYM BY MI GO PODAĆ TUTAJ….

    0
    • Robert Drózd pisze:

      Nie wiem jaki jest adres email do Amazonu. Zalecają kontaktować się przez formularze na stronie, do których prowadzą odnośniki w artykule.

      0
      • Mariusz pisze:

        Niby jak można się skontaktować przez formularze na stronie?
        Amazon NIE UMOŻLIWIA ŻADNEGO KONTAKTU, gdy konto jest zablokowane. A blokują konto z byle powodów.
        Mój przykład:
        Niedopracowany serwis, który nie przyjmuje polskich znaków we wszystkich polach, a potem się okazuje, że dane im się nie zgadzają i proszą o potwierdzenie danych faksem (w 2017 roku faksem!!! – żałosne).
        Teoretycznie po 3ch dniach konto powinno być odblokowane – praktycznie mamy 1 stycznia 2018, a do konta zablokowanego 13 grudnia 2017 nadal nie ma dostępu! A jak nie masz dostępu do konta, to nie masz dostępu do pomocy Amazon – brak danych infolinii, brak adresu email, czyli wielki koncern widmo. W Polsce nie mieli by racji bytu, bo za brak dostępu osoby do własnych danych osobowych już dawno by mieli na głowie odpowiednie instytucje. Strach korzystać z Amazon, bo nigdy nie wiadomo kiedy zablokują Ci dostęp. A żeby robić u nich zakupy musisz podać dane karty, więc nie jesteś w stanie usunąć tych danych, gdy zablokują Ci konto, przez co nigdy nie wiadomo kto i kiedy skorzysta z tych danych. Zdecydowanie ODRADZAM korzystanie z Amazon, jeśli szanujemy swoje dane. Pamiętajcie też, że Amazon blokuje konta, jeśli uczciwie dokonacie kilkukrotnie zwrotu zakupionych towarów, bo nie są one zgodne z opisem oferty. Takich przykładów łamania praw można wymienić znacznie więcej. Dlatego zastanówcie się dobrze zanim spróbujecie dokonać zakupu towaru, który wcale nie jest znacznie tańszy do ofert w innych serwisach biorąc pod uwagę jakie ryzyko niosą za sobą zakupy w Amazon.
        Jak ktoś mi wskaże sposób kontaktu z Amazon przy zablokowanym koncie, to może zmienię swoje zdanie o tym najtragiczniejszym sklepie, jaki kiedykolwiek spotkałem.

        1
        • Darek pisze:

          Ja założyłem drugie konto i skontaktowałem sie w mojej sprawie przez formularz i pani natychmiast oddzwoniła i wyjaśniła mi wszystko. Należy w ciągu chyba trzech dni potwierdzić kartę płatniczą zgodnie z instrukcją i wysłać to co trzeba faksem. W przeciwnym razie konto jest blokowane a zamówienie anulowane. Może to i archaiczna metoda ale danych z faksu nie da się przechwycić tak łatwo jak mail czy sms. Mój problem to taki, ze mail od Amazona trafił do spamu i nie odczytałem go po prostu. To co chciałem kupiłem jeszcze raz i wszystko poszło bardzo sprawnie i szybko za 3 dni miałem towar w domu.

          1
  24. Darek pisze:

    Witam
    Kupiłem kamerkę na Amazon.de
    Powinna już być ale nie ma. Nie ma jej też w zamówieniach. Nie mam potwierdzenia wysłania tylko potwierdzenie zamówienia. Na konto mogę się zalogować ale tam nic nie ma. Jak chcę przejść dalej to znów wyskakuje strona logowania i po wpisaniu hasła komunikat konto zablokowane ze względów bezpieczeństwa, więc skontaktować się z nimi nie ma jak. Maila do odblokowania też nie dostaję mimo komunikatu że wysłali instrukcję. Może ktoś wie jaksię z nimi skontaktować?

    0
    • Mariusz pisze:

      Potwierdzam ten problem z kontaktem z Amazon. Blokują konto nie wiadomo z jakiego powodu. Ja zmieniałem hasło, bo po jednokrotnej próbie skorzystania z serwisu nie pamiętałem. Hasło zostało zmienione, ale po próbie zalogowania otrzymuję komunikat:
      „Konto zablokowane
      Twoje konto zostało zablokowane ze względów bezpieczeństwa. Sprawdź wiadomość e-mail, aby uzyskać instrukcje dotyczące odblokowania konta. ”
      Tyle, że żadnej wiadomości Amazon nie wysłał z instrukcjami dotyczącymi odblokowania konta.

      0
  25. Ania pisze:

    Czy jeśli kupię czytnik na allegro Amazon też wyłączy mi reklamy? Mam konto Amazon ale nie będzie na nim żadnego zakupionego przedmiotu, do którego mogłabym się odnieść z zapytaniem…
    Będę wdzięczna o szybką odpowiedź, bo chciałabym kupić czytnik w prezencie jak najszybciej

    0
  26. mary pisze:

    Ja usunęłam reklamy w kilka minut po rozmowie na czacie z amazon.com.
    Mała pomoc:
    1. Wchodzimy tutaj: https://www.amazon.com/gp/help/customer/contact-us (musimy być na komputerze zalogowani na nasze konto na amazonie)
    2. wybieramy zakładkę DEVICES
    3. potem wybieramy z Select an issue – Kindle E-reader
    4. potem z Select your issue and get connected to an expert – Kindle unlimited
    5. potem klikamy na ikonkę CHAT i dalej już trochę szczęścia w rozmowie z konsultantem :)
    Treść mojej rozmowy może komuś się przyda:

    Me: Hello
    I have Kindle paperwhite 3 with ads “special offers”, however, due to the fact that I live in Poland and I can not use the offers presented to me, please kindly turn off the ads.
    You are now connected to Keerthana from Amazon.com
    Keerthana: Hello, my name is Keerthana. I’m here to help you today.
    Are you referring to „MARIAAAA’s Kindle”?
    Me: yes. it is my new kindle :)
    Keerthana: Thanks for confirming.
    By unsubscribing, you’ll be charged for the price difference between Kindle and Kindle with Special Offers as your device was originally purchased at a subsidized price.
    May I know your country location?
    Me: I bought it in a Polish store. I am from Poland
    Keerthana: As a one-time exception, I’ll unsubscribe your Kindle from Special Offers free of cost.
    Me: oooo thank you very much
    Keerthana: I’ve now remove special offer ads from your device.
    Please check your device now.
    Me: thanks
    Keerthana: You’re welcome.
    Have you checked and confirmed?
    Me: yes. its ok
    have a nice da. thanks
    Keerthana: perfect!
    Have a great day.
    Please click on the „End chat” button at the upper right corner of this window.

    reklamy wyłączone za darmo w minutę. Trzeba mieć czytnik podłączony do wifi

    1
  27. Piotr Brulikis pisze:

    Witam,

    Czy jest możliwość sprawdzenia np.na niemieckim Amazon,danych sprzedającego,czy jest osobą prywatną czy firmą ?

    Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź.

    0
    • Robert Drózd pisze:

      Chodzi o Amazon Marketplace czyli o oferty niezależnych sprzedawców? Z założenia powinny być to firmy.

      0
  28. manowce pisze:

    Mam włączony język polski (amazon.de) i kiedy w formularzu wybieram jako temat rozmowy Kindle, to mam informację, że usługa nie jest dostępna w języku polskim i mam przejść na niemiecki. Nie mogę wybrać ani maila, ani chatu, ani telefonu, ktoś wie, o co chodzi?

    0
  29. Tomasz pisze:

    U mnie odebrał konsultant niemieckojęzyczny (mimo, że przed prośbą o telefon pokazywało, żę kontakt będzie po angielsku). Poprosiłem o zdjęcie reklam – konsukltant poinformował, że za to jest dopłata 20 euro. Nie dogadaliśmy się, czy rzeczywiście trzeba za to płacić?

    0
    • Robert Drózd pisze:

      Generalnie tak: https://swiatczytnikow.pl/kindle-z-reklamami-pytania-i-odpowiedzi/ – ale w sytuacji w której masz czytnik w kraju w którym nie ma ofert specjalnych, wyłączają za darmo. Spróbuj na czacie.

      0
      • Tomasz pisze:

        Nie ma opcji czata. Była tylko opcja: „Jak chcesz się z nami skontaktować? – Telefon”
        Może mam coś nie tak w ustawieniach językowych?

        Już znalazłem czat w języku angielskim

        0
        • Tomasz pisze:

          Jednak czatować też można było tylko po niemiecku. Konsultant spytał, gdzie się znjaduję, czy mieszkam w Niemczech. Odpowiedziałem, że w Polsce i czy w związku z tym zdjęcie reklam będzie bezpłatne. Potwierdził. Po sekundzie reklamy zostały usunięte (mam nadzieję, gdyż nie mam przy sobie czytnika i nie mogę sprawdzić).
          Dzięki!

          0
  30. Niemiecka tragedia pisze:

    Ciężko będzie to opisać 5 dni walki o kontakt telefoniczny w języku angielskim, zaznaczałam jestem w Australii czyli wypada dodać 6h, nie, dzwonią o 23:27 sorry śpię o tej porze. W czytniku padł ekran pół na pół wyświetla stronę startową, każą mi właczyć wifi, no nie moge bo nie działa ekran. Czytnik jest prezentem dla siostry która jest w Polsce i nie mówi ani po ang ani po niemiecku, wiec co? dzwonią do niej, nie wiem po co bo nie ma konsultanta mówiącego po polsku, a pisałam o tym dwa razy. Nic to, czasem przebywam poza miastem i nie mam zasiegu dlatego podaje dwa numery telefonu, jesli próbuja dzwonic to tylko na jeden nie żeby po chwili spróbowac na drugi numer. To jest mega zabawa w kotka i myszkę. Raz im się udało,ale nie zdązyłam dobiec z kuchni…ale daje im to podstawę by mi napisać że próbowali wiele razy !Wczoraj się udało i łąskawie zaproponowali mi zniżkę na nowy 15% ponieważ mój jest 5 miesiecy po rocznej gwarancji, ale nie mogę płacić kartą australijską musi byc polska bo takie są zasady, dlaczego zatem zwykle kupując poprzednie kindle na amerykańskim nie musiałam miec amerykańskiej karty kredytowej ?? Mam serdecznie dość i gdzieś żałosne 15 % rabaciku, jestem skłonna zapłacić więcej za ogarnięcie kindla z USA ale z lepszym serwisem pomocowym.

    0
  31. michaues pisze:

    To działa!
    Minęło jakieś 10 minut, w trakcie których przeczytałem powyższą instrukcję, skontaktowałem się z konsultantem na Amazon.de, dogadałem się na czacie po niemiecku (którego to języka nie znam, poza oczywistymi zaszłościami z Klossa i Pancernych) i za zupełne friko mam zdjęte reklamy.
    Do nóg padam i uniżenie dziękuję.

    0
  32. Lucy pisze:

    Proszę o radę :)
    Gdzie najlepiej kupić Kindle Paperwhite 4 i czy z reklamami czy bez ? Czytam,że można je bezpłatnie wyłączyć,ale niektórzy mieli z tym kłopot.

    0
  33. Adam Kwaśny pisze:

    Mam następujący problem i proszę o pomoc.
    Posiadam Kindle TOUCH chyba od 2013 roku nr BO11 1407 1482 ODHN z oprogramowaniem Kindle 5.3.7. Czytnik po całkowitym zapełnieniu odłożyłem na kilka lat i nie korzystałem z niego.
    Powróciłem po wielu latach do tego czytnika i omyłkowo zrobiłem RESET DEVICE i wszystkie książki poznikały.
    Ponieważ nie pamiętałem pod jakim emilem i hasłem miałem ten czytnik zarejestrowany w Amazonie próbowałem ponownie go zarejestrować pod nową nazwą i nowym hasłem.
    Niestety nie mogę tego dokonać i otrzymuję odpowiedz „spróbuj ponownie”.
    Czy ktoś mi pomoże w tej sprawie.
    Przepraszam jednocześnie jeśli umieściłem ten post w niewłaściwym miejscu.

    0
    • Robert Drózd pisze:

      W pierwszej kolejności spróbuj zaktualizować oprogramowanie – najnowsza wersja wg strony Amazonu to 5.3.7.3 i ta „.3” na końcu ma znaczenie. Możliwe, że jeśli jest starsza wersja, czytnik nie może się połączyć z Amazonem.

      Link do aktualizacji tutaj: https://swiatczytnikow.pl/aktualizacje-oprogramowania-kindle-pytania-i-odpowiedzi/

      0
      • Adam Kwaśny pisze:

        Bardzo dziękuję Robercie za szybką odpowiedz.
        Zrobię tak jak piszesz. Chciałbym przy okazji Tobie powiedzieć, że w Swiecie Czytników jest prawie od samego początku
        Pozdrawiam
        Adam Kwaśny
        Bydgoszcz

        0
        • Adam Kwaśny pisze:

          Jeszcze raz dziękuję Robercie za pomoc. Zrobiłem wszystko tak jak napisałeś i mój Kindle TOUCH zmienił oprogramowanie na 5.3.7.3 i udało mi się zarejestrować czytnik.
          A już myślałem, że będą musiał go utylizować.
          Pozdrawiam
          Adam Kwaśny
          Bydgoszcz

          0
  34. Marcin pisze:

    Dzięki za artykuł, właśnie udało mi się bez problemu wyłączyć reklamy poprzez rozmowę po angielsku na czacie na stronie amazonu. Potrzebny był jedynie numer seryjny czytnika. Wszystko trwało kilka minut.

    0
  35. Norbert pisze:

    Hej! Mieszkam w Hiszpanii. Zamówiłem telewizor dla mojej mamy, która mieszka w Polsce. Konto Amazon, które założyłem i zapłaciłem karta Visa, w Hiszpanii, nadal nie dostałem maila, kiedy i gdzie i o której godzinie zostanie dostarczona przesyłka…? Pieniądze oczywiście odbili mi z konta. Czekam już trzy dni, i ani powiadomienia i nic… Kasę z konta wyssalo, i po tygodniu, ani telewizora ani kasy ani nic! Pomóżcie proszę!

    0
  36. Ju pisze:

    to już nie działa. Komunikat o błędzie przy wysyłaniu wiadomości. Również połączenie z konsultantem nie dochodzi do skutku. Po 5 minutach czekania na linii, połączenie jest anulowane. Super amazon.

    0
  37. MickBB pisze:

    Zdjęcie reklam z czytnika trwa dosłownie kilka minut (w moim przypadku ok 3). Zwykły czat na www. Najpierw jest czat z botem. Kilka pytań wystarczy odpowiadać. Nie ma takiej ścieżki do automatycznego zdjęcia reklam i zostajemy połączeniu z człowiekiem. Potem piszemy jaki problem, że mieszkamy w Polsce i chcemy usunąć reklamy. Mnie tylko zapytali czy z tego czytnika … tutaj nazwa… (konsultant widział moje czytniki), po kilku sekundach na czytniku wyświetlił się komunikat o zdjęciu reklam. Warto mieć włączone Wi-Fi w czytniku wtedy o razu wiecie czy operacja przeszłą bez problemów.

    0
  38. Lukasz pisze:

    Co zrobić, gdu nie mogę się zalogować na konto, bo zapomniałem hasło. Próbuje ciagle zrestartowac ale wyskakuje jakis blad i prosza o kontakt z obsługą klienta. Niestety nie mozna sie skontaktowac z obsługą bez zalogowania się…

    ehhh

    0
  39. Patryk pisze:

    Właśnie jestem po rozmowie z niemieckim amazonem, konsultant odmówił i powiedział żebym sobie zamówił czytnik bez reklam :D

    0
    • MickBB pisze:

      nie ma co rozmawiać z lokalnymi serwisami amazon. Od razu amazon.com

      0
      • Piotr pisze:

        Pomysł dobry, tylko jak. Czat nie działa….

        0
        • djluke pisze:

          Potwierdzam słowa napisane powyżej – tylko .com – około 10 pytań od bota i przyjazny Hindus wyłączył mi reklamy „without any charge” po podaniu SN.

          Niemiecki chat najpierw prowadzi przez ścieżkę odpowiedzi, na końcu której jest niestety nasz „problem” wraz z informacją o jego rozwiązaniu – płatnym oczywiście – i w związku z tym brak opcji chatu.

          0
  40. Dariusz pisze:

    A jeżeli po wpisaniu hasła itp wyskakuje info że oni się zgłoszą A tego nie robią? Zostaje mi tylko zadzwonić do USA?

    0
  41. marek pisze:

    cześć mam pytanie,
    Kupiłem PW4 na amazon.de, jednak po rejestracji urządzenia pokazuje mi się na koncie amazon.co.uk a na .de nie go nie ma. Tak samo z usuwaniem reklam nie mogle połączyć sie z help deskiem na .de za to na amazon.co.uk konsultant pomógl i usunać reklamy a zapytany gdzie mam sie zglaszac w razie problemow z urządzeniem powiedział że na amazon.de

    0
  42. kamil pisze:

    Witam serdecznie nie przeczytałem wszystkich wpisów Bo ich jest mnóstwo ale jeśli ktoś by miał numer do Amazon Kindle Będę wdzięczny za pomoc ponieważ nie tylko ja go potrzebuję Dziękuję się Kamil xxxxxx Śląsk mam nadzieję do usłyszenia xxxxxxxxx

    0
    • Robert Drózd pisze:

      Nie podawaj swoich danych osobowych online. Numer telefonu i nazwisko usunąłem.

      Z tego co wiem, nie ma „telefonu” do Amazonu, ale jeśli wejdziesz na strony które podałem wyżej można poprosić aby do Ciebie zadzwonili

      0
  43. Kuba pisze:

    A co jeśli problem dotyczy zablokowanego konta?
    Jak mam się zalogować, żeby móc się skontaktować, skoro zalogować się nie da :/
    Chciałem dokupić przestrzeń w chmurze amazon photos co doprowadziło do zablokowania konta „na skutek dziwnej aktywności na moim koncie i niemożności zrealizowania płatności (dziwne bo tą samą kartą opłacam prime i amazon music). Informację zwrotną co do dalszych losów konta mam dostać do 48 godzin ROBOCZYCH….

    Nawet gdyby był jakiś problem z kartą/bankiem, nie można wysłać komunikatu i nie subskrybować dodatkowej usługi w chmurze amazon photos? Odrazu trzeba blokować konto, a tym samym prime i music???

    Rozczarowanie!!!

    0
  44. Dorota pisze:

    Jeśli wysylacie paczki że szkłem to proszę na kartonach zaznaczać. Dzis kurier z DHL przywiózł mi paczki z porcelana i przed drzwiami walnął na korytarzu kartony na podłogę jakby to były zabawki pluszowe😡😡😡😡

    0
    • Robert Drózd pisze:

      Najlepiej takie uwagi zgłaszać bezpośrednio do Amazonu :) A jeśli coś uszkodzone to reklamować, wymienią.

      0

Skomentuj Artur Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przed dodaniem komentarza zapoznaj się proszę z zasadami komentowania i polityką prywatności

Komentarze do tego artykułu można śledzić także w formacie RSS.