Za drogo? Ustaw alerty cenowe na e-booki i kupuj taniej!

Gwarancja Amazonu w praktyce: jedna rozmowa na czacie i nowy czytnik po 3 dniach

Nowy Kindle po odebraniu

O tym, jak wygląda realizacja gwarancji na Kindle były już artykuły gościnne w naszym serwisie (np. „Jak uszkodziłem swojego Kindle i co było dalej”), ale dopiero niedawno miałem okazję przekonać się, jak to działa w praktyce.

Jedna rozmowa na czacie, jedna wizyta w UPS i oto załatwiona wymiana czytnika Kindle.

1. Problem – bateria

Dlaczego w połowie grudnia zdecydowałem się reklamować mojego Kindle Keyboard 3G? Od początku bateria nie trzymała tak długo, jakbym tego oczekiwał. Jakieś 7-10 dni, podczas gdy inni mówili o miesiącu. No, ale zrzucałem to na karb tego, że czytam na Kindlu bardzo dużo, że wrzucam też dużo książek – a indeksowanie zżera prąd.

Jednak tak koło wakacji zorientowałem się, że bateria coraz bardziej słabnie. Przy włączonym 3G czytnik potrafił paść po niecałych 2 dniach.

Miałem jednak wątpliwości, głównie natury moralnej. Czy słusznie będzie mi tak sobie zgłosić problem i poprosić o nowego? Najlepiej dać to wyjaśnić Amazonowi. Klikam na Help i następnie w linka Contact Us.

Wybór problemu w kontakcie z Amazonem

W pierwszym kroku wybieramy czego dotyczy problem – zamówienia, Kindle, czy czegoś innego. Jeśli mamy parę urządzeń, wybieramy o które chodzi.

W drugim jesteśmy prowadzeni za rękę co do problemu, który mamy. Pod linkiem Power Issues znalazłem informację: jeśli bateria po wyłączeniu sieci trzyma krócej niż 7 dni – skontaktuj się z działem pomocy.

Pora więc się skontaktować.

2. Załatwianie: czat

Pozozstajemy na stronie „Contact us”. Do dyspozycji mamy trzy rodzaje kontaktu.

3 formy kontaktu: mail, telefon, czat

Amazon sugeruje zadzwonić – ale to opcja kosztowna (choć można kupić pakiet minut na Skype czy poprosić żeby oddzwonili), no i jeśli ktoś zna słabiej angielski, to rozmowa z operatorami może być trudna.

Można wysłać maila – ale tutaj nie załatwimy gwarancji – każą zadzwonić.

Dlatego najlepszą opcją jest czat. Nawet jeśli nie znamy dobrze języka, to mamy czas, żeby w spokoju odpowiedzieć. Klikam więc w „Start chatting” i otwiera się okno czatu.

Na początku opisujemy cały nasz przypadek i dopiero wtedy następuje połączenie z konsultantem.

Większość ludzi trafia na konsultantów z Indii. Ja zgłaszałem swój problem o godzinie 16, która w Stanach jest głębokim rankiem, w Indiach późnym wieczorem. „Mój” konsultant miał na imię Angelo, więc raczej nie był z Indii.

Wyjaśniłem o co chodzi, że bateria od początku nie działała za dobrze, a potem się pogorszyło. Dostałem parę uzupełniających pytań, po czym nastąpiła decyzja:

Czat Kindle - podsumowanie rozmowy: konsultant wysyła nowego Kindle

Konsultant zamawia dla mnie zamiennik i prosi o odesłanie uszkodzonego egzemplarza w ciągu 30 dni, w przeciwnym razie zostanie obciążona karta.

Ja jeszcze dopytuję o etykiety do wysyłki zwrotnej, konsultant zapewnia, że mi je wyśle. Zapytałem o to z tego powodu, że czasami każą wysyłać na swój koszt, a potem to zwracają. Ale tak będzie najprościej – nic nie zapłacę za odesłanie starego Kindle.

I tyle, dziękujemy sobie, rozmowa trwała kilkanaście minut.

3. Nowy Kindle

Jak powiedzieli tak zrobili:

  • Zgłosiłem awarię 6 grudnia. Nowy czytnik został wysłany jeszcze tego samego dnia.
  • I przyszedł już 9 grudnia.

I tak oto 3 dni po zgłoszeniu mogłem cieszyć się nowym urządzeniem i zrobić mu pamiątkowe zdjęcie ze starym.

Dwa Kindle na biurku

4. Odsyłanie starego

Na odesłanie starego mamy 30 dni. Możemy do tego celu wykorzystać opakowanie, w którym otrzymaliśmy nowego (oznacza to, że nie trzeba trzymać pudełek po Kindle).

W mailu od Amazonu dostałem link do dokumentów, które pobieramy z ich strony i drukujemy.

Etykieta zwrotna Amazon

Dostajemy następujące dokumenty:

  • etykietę adresową – nakleić ją musimy na pudełko z Kindle, w tym miejscu gdzie była oryginalna etykieta.
  • 3 kopie faktury wysyłkowej, którą podpisujemy i dołączamy do dokumentów.

Najlepiej wydrukować sobie dodatkową kopię etykiety – pracownik UPS podstempluje ją i dostaniemy dowód, że ją wysłaliśmy.

UPS ma kilkadziesiąt punktów odbioru w Polsce, jeśli mieszkamy w większym mieście, najprościej tam podjechać. Można też jednak wezwać telefonicznie kuriera.

Jak to wyglądało w moim przypadku: 14 grudnia zaszedłem do punktu UPS na Marszałkowskiej w Warszawie, nikogo nie było, pracownik odebrał ode mnie przesyłkę, przyłożył pieczątkę i …tyle. „Acha, to Amazon” – nie wyglądał na zdziwionego. Spędziłem tam może 30 sekund.

5. Potwierdzenie

Nasza przesyłka ma numer trackingowy (to jest „Waybill number”), który możemy śledzić na ups.com – ciekawie było po raz pierwszy oglądać trasę Kindelka w drugą stronę. :-)

Przebieg zwrotu Kindle - od Warszawy do USA

Można też wejść do Returns Center – centrum zwrotów na stronie Amazonu, naszą przesyłkę znajdziemy pod linkiem „Your Returns”.

Mniej więcej tydzień po odebraniu przesyłki dostałem potwierdzenie mailem. I tyle – sprawa zamknięta – stary Kindle oddany, nowy u mnie działa.

Podsumowanie

Moje doświadczenie potwierdziło to, o czym pisało już wiele osób przede mną. Zwrot Kindle w okresie gwarancji jest niesamowicie prosty. Jestem naprawdę zaskoczony, jak gładko to poszło.

Jeśli korzystamy z czata, jest to tym łatwiejsze, że nie trzeba dobrze znać języka, w razie potrzeby można korzystać z translatora. Dlatego jeśli masz ze swoim czytnikiem problem – nawet niekoniecznie wymagający wymiany – to możesz swobodnie z tej możliwości kontaktu korzystać.

Czytaj dalej:

Artykuł był przydatny? Jeśli tak, zobacz 6 sposobów, na jakie możesz wspomóc Świat Czytników. Dziękuję!

Ten wpis został opublikowany w kategorii Korzystanie z Kindle i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Hosting: Zenbox

461 odpowiedzi na „Gwarancja Amazonu w praktyce: jedna rozmowa na czacie i nowy czytnik po 3 dniach

  1. edog pisze:

    Jak to jest z wymianą nowego, Paperwhite na Amazon.de?
    Czy zaraz po zakupie i stwierdzeniu usterki (wyciek światła ze względu na szczelinę…)
    wysyłają używane, odnowione refurby?
    Czyli, że w ramach gwarancji (rękojmi) za zapłaconą kwotę nowego, pełnowartościowego urządzenia otrzymuję odnowionego wcześniej już „miętolonego” przez czyjeś ręce Kindla? Bo coś mi się zdaję, że taki egzemplarz otrzymałem.
    Miał ktoś już doświadczenia, lub pytał BOK Amazon.de jak to jest z tymi wysyłanymi egzemplarzami?

    5
  2. Tadek pisze:

    Odnośnie Twojego pytania:

    Zgłosiłem problem z PW3 i zaproponowali wymianę (…na
    All-New Kindle Paperwhite, 6″ High Resolution Display (300 ppi) with Built-in Light, Wi-Fi-R))

    Otrzymałem czytnik z etykietą REFURBISHED
    Zapytałem czy to normalne…
    rozmowa:
    07:48 PM BST Sashagay: Okay not to worry and i must advise you that all replacement kindles are REFURBISHED. so you kindle devise it ok.

    po czym przysłali mi tekścik… fragment… (wcześniej nie informowali):

    „If your Kindle E-Reader or Fire Tablet device is defective, we will replace it with a new

    or refurbished device

    under the terms of the One-Year Limited Warranty / worry-free guarantee. A refurbished device has been tested and verified to be working properly by Amazon.”

    1
    • edog pisze:

      Czy to było w Amazon.de (Luxenburg)?
      Gdzie miałeś miałeś ten napis refurbished?
      Na białej etykiecie-naklejce na brzegu opakowania?
      Jeżeli nie, to ciekawe jak robią to w przypadku .de.
      Jeżeli wysyłają refurby to „gra nie warta świeczki”, która tłumaczy ich szarmancką beztroskę w błyskawicznym wysyłaniu „ersatz neu Kindle”, który w rzeczywistości jest super biznesem. Klient kupuje „nówkę” płacąc pełną cenę fabrycznego produktu a w przypadku stwierdzenia wady otrzymuje odnowiony używany egzemplarz (refurbished/general überholt). Nie ma takiego „odnowienia” po którym urządzenie jak czytnik, tablet itp. będzie posiadał cechy i wartość egzemplarza nowego. Czyli widzę, że tym przypadku najlepszy jest zwrot i zakup nowego.

      0
      • edog pisze:

        Dodam małą aktualizacje.
        Po zadaniu pytania na chat (filia Amazon.de), czy w przypadku zakupu nowego Kindle i po natychmiastowym stwierdzeniu wady przy rozpakowywaniu i przy propozycji wymiany, czy otrzymam nowego Kindle, czy też tzw. egzemplarz odnowiony (refurbished/general überholt) – otrzymałem następującą odpowiedź:
        ” Agatha Xxxxx: Ich überprüfe gern, es dauert nur ein Moment
        das Ersatzgerät, das Sie erhalten, ist ein neues Gerät :)
        (urządzenie zastępcze, które Pan otrzyma jest nowe)
        Ja: Fabrik-neu?
        Agatha Xxxxx: Ja:)”
        Może, faktycznie po takim zapytaniu odnośnie konkretnego egzemplarza i konkretnej wymiany ( przed czatem podane dane w formularzu , którego urządzenia/ sprawy pomoc dotyczy), otrzymam faktycznie nowy egzemplarz. Bo ten, który przysłano mi w pierwszej odsyłce po mimo starannego „odnowienia” i opakowania posiadał wyraźne ślady używania, zarówno na urządzeniu, jak i na kablu USB.

        1
  3. Tadek pisze:

    Zgłosiłem problem z PW3 i zaproponowali wymianę (…na
    All-New Kindle Paperwhite, 6″ High Resolution Display (300 ppi) with Built-in Light, Wi-Fi-R))

    Otrzymałem czytnik z etykietą REFURBISHED
    Zapytałem czy to normalne…
    rozmowa:
    07:48 PM BST Sashagay: Okay not to worry and i must advise you that all replacement kindles are REFURBISHED. so you kindle devise it ok.

    po czym przysłali mi tekścik… fragment… (wcześniej nie informowali):

    „If your Kindle E-Reader or Fire Tablet device is defective, we will replace it with a new

    or refurbished device

    under the terms of the One-Year Limited Warranty / worry-free guarantee. A refurbished device has been tested and verified to be working properly by Amazon.”

    0
  4. mandiko pisze:

    Potwierdzam to, co wyżej pisano o gwarancji Amazon.de. – przysyłają refurb i bardzo mi się to nie spodobało. Płaciłam za nowy czytnik, wymieniono mi na naprawiany. gdyby nie sygnały na tym blogu, to pewnie nie zwróciłabym na to uwagi. Dziś pojawił się kurier, obejrzałam dokładnie czytnik- są ślady palców na obudowie, ekran jest wyczyszczony, ale widać smugi. na białej naklejce napis refurbished. Zastanawiam się, czy kontaktować się w związku z tym z firmą, czy odpuścić, obrazić się i na przyszłość zaplanować kupno innego czytnika.No nie powiem, że dobrze się z tym czuję.
    Tuż przed świętami zgłosiłam problem poprzez czat – u mnie to problem z naładowaniem baterii do końca – nie dało się, poza tym komputer przestał widzieć czytnik, wysyłanie książek tylko przez mail. Skontaktowali się szybko telefonicznie, osoba mówiąca po angielsku ze specyficznym akcentem, ale kontakt bez problemu.
    Robercie, Twój blog to biblia dla wszystkich użytkowników Kindle, może dasz radę zrobić o tym notkę.I co o tym myślisz Ty, osobiście?

    0
  5. Monika pisze:

    Prawie rok temu kupiłam czytnik dla córki na amazon.de. Od jakiegoś czasu mamy problem z portem USB na urządzeniu- trudno jest naładować czytnik i podłączyć do komputera (często komp go nie widzi). Myślałam, by zgłosić problem, ale teraz (po Waszych komentarzach) mam obawy. Czy w ostatnim czasie ktoś w odpowiedzi na reklamację dostał nowy czytnik? Czy mogę prosić o podpowiedź: wchodzę w pomoc i od razu w wymianę/ zwrot urządzenia?

    0
  6. Piotr pisze:

    Witam. Mam pytanie dotyczące odesłania czytnika Kindle Paperwhite III. Zareklamowałem i przysłali mi nowy. Problem mam z odesłaniem uszkodzonego urządzenia. Kindelka kupiłem we włoskim Amazonie we wrześniu 2016. Wydrukowałem dokumenty które dostałem w mailu. I tu jest problem bo nie ma na nich żadnych informacji jakim kurierem mam odesłać. UPS mi nie przyjął bo nie było żadnego numeru który w systemie by pozwolił na to. Na infolinii UPS kazali mi się dopytać w Amazonie o jakiś numer zaczynający się na „1z”. No i te dokumenty do wysłania są inne niż na screenach. Nie ma w nich żadnej informacji o firmie przewozowej.

    0
  7. slonko pisze:

    Swojego kindla kupiłam w listopadzie 2016, teraz z nieznanego powodu pękł mi ekran i dostałam informację że gwarancja tego nie obejmuje. Także bezproblemowa wymiana to nieprawda. Strasznie mi szkoda… :/

    0
    • Robert Drózd pisze:

      A w którym Amazonie reklamowałaś?

      0
      • slonko pisze:

        Amazon.de

        0
      • slonko pisze:

        Pan z którym rozmawiałam stwierdził że bardzo mu przykro ale nie może mi pomóc bo uszkodzenie powstało z mojej winy (kurczę, tak szczerze mówiąc to nie spadł mi ani nic na niego nie spadło, nie mam pojęcia jak pojawiło się to pęknięcie). Standardowo, jak w przypadku polskich gwarancji. :/ Po tym wszystkim zaproponował mi kupno nowego urządzenia za więcej euro niż kupiłam wyjściowo. A, i podobno nie prowadzą napraw. Super. Nie wiem, może próbować reklamować jeszcze raz? Albo gdzieś indziej?

        0
        • T pisze:

          rozmawiaj z nimi jeszcze raz, mi tez w USA powiedział jeden, że nie wymieniają w ogóle do Polski, a następny przysłał Kindla jednak

          0
  8. karol pisze:

    mi kazaano odesłać na własny koszt, druga rozmowa to propozycja oddania $$, trzecia rozmowa to wysyłka nowej sztuki

    0
  9. T pisze:

    generalnie, dział wsparcia amazona z indii to obecnie tragedia, za kazdym razem podaja inna odpowiedź, teraz mam problemy ze zwrotem, bo nie wysłali faktury wysyłkowej i nie wiadomo co dalej

    0
  10. Joanna pisze:

    A ja dziś, zachęcona tym wpisem i komentarzami, próbowałam reklamacji via Amazon i powiedzieli że wysyłają tylko w US.
    To jak to w końcu jest?
    Z góry dziękuję za odpowiedź :)

    0
  11. Rafał pisze:

    Moje doświadczenia z za-reklamowaniem Kindla są niestety zupełnie odmienne.
    Czytnik niestety kupiłem przez pośrednika na Allegro (błąd – nie róbcie tego), ale z dystrybucji europejskiej (jak się okazało z Francji). Przez 11 dni odbijałem się między niemieckim, francuskim a „ogólnym” Amazonem, wszyscy odsyłali mnie do .fr, tamci nie chcieli komunikować się po angielsku i odsyłali do amazon.com i tak w kółko. W akcie desperacji odpaliłem chat po francusku korzystając ( o zgrozo) z translatora, na którym, niezbyt miły Pan Mehdi najpierw tłumaczył mi że czytnik może działać 5 godzin od naładowania do wyczerpania i nie ma w tym nic dziwnego (!) a potem powiadomił mnie że na pewno nie wymieni mi sprzętu bo właśnie minęła gwarancja ( …!) 5 dni temu. Pewnie narzekał bym na pecha, ale zgłosiłem w Amazonie problem, kiedy jeszcze gwarancja obowiązywała i trochę oprócz poczucia że mam pecha jestem wkurzony.
    Najgorsze, że po tych kilkunastu dniach czuję się trochę bezsilny, coś mi się wydaje że muszę się rozglądnąć za baterią i ją wymienić, czy to jest jakoś specjalnie skomplikowane, ma ktoś taką wiedzę ?
    Pozdrawiam :)

    1
    • Athame pisze:

      Wymiana akumulatora jest tak trudna jak rozebranie czytnika – dla mnie łatwizna (jeśli chodzi o Kindle), choć czasami mogę pozostawić ślady, dla innych bariera nie do przeskoczenia.

      0
    • asymon pisze:

      W polskich sklepach masz 2 lata rękojmi i jeśli sprzedawca się upiera to możesz napisać do rzecznika praw konsumenta.

      Roczna gwarancja producenta to co innego niż rękojmia – ta jest obligatoryjna i odpowiada sprzedawca. Oczywiście będzie cię dpławiał, bo naprawa/wymiana to teraz dla niego strata, ale jeśli masz czas i chęci, możesz powalczyć.

      0
  12. Lenusia pisze:

    A co z reklamacją jeśli nie zarejestrowałam jeszcze czytnika , od zakupu minął tydzień?

    0
  13. as007 pisze:

    Dzisiaj otrzymałem używanego w stanie bardzo dobrym Kindle 7 z niemieckiego Amazonu. Niestety, pomiędzy ramką okalajacą ekran, a ramką urządzenie jest dziura, tak jakby ramka nie była do końca przyklejona. Trochę mnie to wkurza, dlatego chciałbym go wymienić. i teraz pytanie. Jak uzyskać od amazonu egzemplarz wolny od wad? W tej chwili proponują mi zwrot pieniędzy, bo mam prawo odesłać go w ciągu 30 dni. Niestety, nie chcę zwrotu pieniędzy tylko zamianę urządzenia. Czy najlepiej będzie poczekać te 30 dni i wtedy zareklamować go z tytułu gwarancji, ewentualnie rękojmi?

    0
    • asymon pisze:

      Uzywanego czytnika z Warehouse Deals nie wymienią, będziesz musiał go odesłać, poczekać na zwrot pieniędzy i zamówić kolejny.

      Amazon nie wymienia używanych czytników na nowe.

      0
      • as007 pisze:

        Nawet jak od zakupu minie przykładowo 10 miesięcy?

        0
        • as007 pisze:

          OK, sam odpowiem dla potomnych. Jeśli chodzi o używane czytniki z wearhouse deals to wszystko zależy, czy mają ten sam model co się popsuł na stanie jako używany. Jeśli tak, to go wymieniaja, jeśli nie to następuje zwrot pieniędzy.

          0
  14. MAt pisze:

    Witam, Jak najkorzystniej wysłać przesyłkę do amazon.it? kurierem? pocztą? I czy amazon zawsze zwraca koszty przesyłki ?

    0
  15. WAm pisze:

    Mam zbity ekranu w moim AfterGlow 2 i Pani z Dublina powiedziała że jak kupiłem go w polskim sklepie to mi go nie naprawą ani go nie wymienią Co o tym sądzicie Żebym go kupił od nich to by nie było problemu

    0
    • Robert Drózd pisze:

      Ale jeśli masz AfterGlow (czyli czytnik firmy Onyx), to dlaczego rozmawiałeś z Amazonem? Popatrz na Aliexpress, powinny być do tego ekrany.

      1
  16. admund pisze:

    W związku z tą promocją na Cyber Week zastanawiam się nad zamówieniem PW7 ze strony niemieckiej, ale za dwa tygodnie bede w Stanach i sie zastanawiam czy nie bedzie tam taniej? Tylko, że „kiedys gdzies” czytalem, ze sprzęt kupiony w Stanach można reklamować tylko w Stanach. A jak jest z gwarancją z kupowanym przez niemiecką stronę? Door-to-door? Rok? Dwa?

    0
  17. MarKoDublin pisze:

    Witam, mam kłopot i proszę o poradę.
    W 2015 zakupiłem w Amazonie Kindle Voyage 3G i do chwili obecnej byłem bardzo z niego zadowolony, pare dni temu wyjezdzając na drugą półkulę, jak zwykle zabrałem go ze sobą.
    Niestety juz na lotnisku odkryłem, że cały czas się świeci, a na ekranie jest tylko napis KINDLE oraz postać chłopca siedzącego pod drzewem i … niestety nic z tym nie mogę zrobić,
    Wszelkie próby zrestartowania czyli przytrzymania tylnego guzika spełniają na niczym, kindle owszem restartuje się po 20 sek. , ale wraca ten sam stan rzeczy.
    Próbowałem też podłaczyć go za pomocą kabla (kabel zmieniałem) do Macbooka i nic, komputer tez go nie widzi.
    Co robić ?
    Pisać do Amazon DE o naprawę/ wymianę ? To już jednak 3 lata od momentu zakupu.
    Czy niestety trzeba będzie zakupić nowy ?
    Pozdrawiam

    0
    • Bociek pisze:

      Podłącz czytnik do komputera i wrzuć do głównego folderu czytnika pusty plik o nazwie DO_FACTORY_RESTORE bez żadnego rozszerzenia. Zresetuj czytnik, a przywróci ci go do ustawień fabrycznych (kasując wszystkie ebooki).

      0
      • MarKoDublin pisze:

        Dzięki za informację, lecz niestety mój Macbook nie widzi Kindle 😕,
        więc nie mam jak wrzucić pusty plik, jakiś inny pomysł 🤔

        0
      • Wojtek pisze:

        Porada o kant dupy potłuc. Tu trzeba podłączyć się do portu szeregowego, a jak okaże się, że padła sekcja zasilania, to spokojnie można rozejrzeć się za nowym czytnikiem.

        1
  18. Tomasz pisze:

    Co mi poradzicie żeby uzyskać nowe urządzenie

    0
  19. Tomasz pisze:

    Zapomniałem dodać że na nim usiadłem i poszedł wyświetlacz

    0
  20. Madelainemag pisze:

    Dzień dobry, właśnie przeszłam czat z amerykańskim Amazonem w sprawie uszkodzenia i wymiany Kindla i na sam koniec okazało się, że nie wysyłają do Polski. Co w takim wypadku zrobić? Kindle był kupowany w x-komie i jest na gwarancji, ale znając polskie realia stwierdzą, że uszkodzenie jets z mojej winy. Czy ktoś miał podobną sytuację?

    0
    • Robert Drózd pisze:

      Spróbuj na niemieckim Amazonie, bo możliwe, że czytnik sprzedawany przez x-kom pochodzi z Niemiec, a nie ze Stanów.

      0
      • Madelainemag pisze:

        Dziękuję bardzo za podpowiedź. Mam nadzieję, że się uda

        0
        • krs pisze:

          @Madelainemag coś Ci się udało?

          Mam podobną sytuację. Amazon.com nie wysyła do PL, zaoferowano mi, że przekażą kurierowi w Stanach, który prześle mi do PL, ale oczywiście przesyłka na trasie USA-PL na mój koszt.
          Zgłosiłem się do niemieckiego amazona (wybierając kontakt na czacie po angielsku), mają mi dać w ciągu 24h odpowiedź mailową. Nie wiem czy nie byłoby lepiej gdybym uderzył do niemieckojęzycznego czatu po prostu pisząc, że chce rozmawiać po angielsku… Jak się nie uda z tym mailowym wsparciem to tak spróbuje.

          Czy ktoś to przechodził? Wysyłają z niemieckiego amazona do Polski?

          0
          • madelainemag pisze:

            Niestety nic się nie udało załatwić ani na US ani na De, na tym drugim stwierdzili, że problem powinnam załatwić z US, a US pisze, że nie wysyłają do Polski. Zostaje tylko reklamacja w x-kom, ale wiadomo jak to wygląda u nas :/

            0
  21. Tomek pisze:

    Cześć,

    Dziś próbowałem skontaktować się z Amazon w sprawie wymiany czytnika, w którym umarła bateria. Postępowałem zgodnie z Twoim opisem, ale niestety nie jest już on aktualny.
    Tzn. dla amazon.COM wszystko jest dostępne, ale już dla amazon.DE, do którego mnie odesłano, opcji chatu nie ma, jedynie rozmowa telefoniczna. Nie czuję się na siłach by rozmawiać przez telefon po angielsku, a już tym bardziej po niemiecku.
    Co ja mam teraz zrobić? Nawet baterii na właśną rekę nie wymienię, bo nie mogę ich nigdzie znaleźć (oprócz ebaya). Mój model do Paperwhite IV z 2019 roku.

    dzięki za wszelkie sugestie

    0
    • petar pisze:

      Mam podobny problem. Pojawiła się dziś rysa na ekranie mojego PW4. Skontaktowałem się z amazon.com i rónież odesłano mnie do amazon.de, ponieważ tam kupowałem czytnik. Chat (jako chyba najwygodniejszy) jest wyłącznie po niemiecku. Zachowałem się jednak niestandardowo i poprosiłem w okienku chatu o możliwość konwersacji po angielsku i faktycznie było to możliwe.
      Niestety gwarancja minęła mi 3 miesiące temu, więc pozostaje zakup nowego czytnika :-(

      0
  22. Karolina pisze:

    Witam! Ma model pw3. Pojawił się problem z przesyłem książek. Centrum obsługi zaproponowało mi wymianę czytnika na nowy. Paczkę nadano po czym dostaje fakturę z 210 zl do zapłacenia za cło! Czy to normalna praktyka?? Raczej zakładałam bezkosztowa wymianę??? co najwyżej koszty wysyłki starego czytnika!

    0
    • Robert Drózd pisze:

      Rozumiem że wymiana przebiegała przez amerykański amazon.com? Taka sytuacja nie powinna się zdarzać, wszystkie opłaty „import fees deposit” powinny być poniesione przez Amazon. Oczywiście takiej paczki nie należy odbierać, skontaktuj się z Amazonem.

      Podejrzewam że problemem jest to, że od paru lat amazon.com już nie sprzedaje czytników z wysyłką do Polski (ponosili wtedy wszystkie opłaty i mieli to ładnie zorganizowane, że proces był dla nas transparentny), teraz przy wymianie gwarancyjnej coś nie zadziałało.

      0

Skomentuj Tomasz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przed dodaniem komentarza zapoznaj się proszę z zasadami komentowania i polityką prywatności

Komentarze do tego artykułu można śledzić także w formacie RSS.