Za drogo? Ustaw alerty cenowe na e-booki i kupuj taniej!

Prime Day: Kindle Paperwhite za ok. 400 zł, a Kindle 10 za 260 zł + Oasis za ok. 750 zł!

Amazon popsuł wysyłkę na Kindle: autora zobaczymy tylko na czytniku, ale już nie w chmurze

Od prawie dwóch tygodni książki wysyłane mailowo na Kindle wyglądają trochę inaczej.

Jeśli zajrzymy na nasze konto, w polu „Autor” zamiast autora książki zobaczymy… adres e-mail, z którego wysłaliśmy książkę. Widzę tam zatem swoje prywatne adresy, albo np. adres Polityki Cyfrowej,  która wysyła mi swój numer na czytnik.

Na samym czytniku wygląda to o tyle ciekawe, że jeśli zajrzymy do zakładki „All”, albo nowy plik właśnie się ściąga – wtedy widzimy adres mailowy. Gdy jednak książka na czytnik zostanie ściągnięta – autor wyświetlany jest prawidłowo.

To dotyczyło książek wysyłanych mailowo. A co stanie się, jeśli skorzystam z drugiego sposobu, czyli wyślę książki przez Send To Kindle i nie sprecyzuję autora?

Wtedy w chmurze autorem jestem ja jako posiadacz konta…

Ale na czytniku są już właściwe dane.

Nie jest to problem, który przeszkadza w codziennym użytkowaniu – utrudnia on jednak odnajdywanie książek. Bo co stanie się jeśli w polu wyszukiwania wpiszę „Vann” czyli nazwisko autora „Legendy o samobójstwie”? Na czytniku, na którym jest książka – zostanie ona znaleziona, ale na Oasis 3 już nie, bo w chmurze książka ma inne dane.

Czy jest to błąd czy celowe działanie Amazonu? Jestem przekonany że to pierwsze, bo co niby taka zmiana miałaby dać firmie? Według relacji użytkowniczki forum Mobileread, konsultant Amazonu był zaskoczony tym problemem i zgłosił to jako pilną rzecz do naprawienia. Czy tak się stanie, zobaczymy.

Tymczasem pozostaje nam z tym błędem żyć i pamiętać, że takie rzeczy warto zgłaszać do Amazonu.

Czytaj dalej:

Artykuł był przydatny? Jeśli tak, zobacz 6 sposobów, na jakie możesz wspomóc Świat Czytników. Dziękuję!

Ten wpis został opublikowany w kategorii Korzystanie z Kindle i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Hosting: Zenbox

6 odpowiedzi na „Amazon popsuł wysyłkę na Kindle: autora zobaczymy tylko na czytniku, ale już nie w chmurze

  1. miko pisze:

    Samo się nie „zepsuło” to potwierdza że coś grzebią. Może przed ich wejście na nasz rynek jesienią? Tak sobie gdybam.

    1
  2. Buhaj pisze:

    Wystarczy przed uploadem wpisać w polu „Author” w Send to Kindle autora książki i wyświetli się on w bibliotece Amazona.

    2
  3. Pranzo pisze:

    Kilka dni temu zauważyłem to i rozmawiałem z obsługą klienta w Amazonie. Niestety to aktualizacja oprogramowania po stronie serwerów i działanie celowe. Poradzili żeby zgłosić skargę na takie działanie, co też uczyniłem. Jeśli wam to przeszkadza – jak mnie – możecie zrobić to samo, bo jeśli korzystacie z promocji kupując na zapas, rośnie ryzyko kupna książki, którą już macie.

    5
  4. Bartosz pisze:

    Hm. wygląda jak konsekwentne i stopniowe ograniczanie funkcjonalności dla książek kupionych poza ekosystemem Amazona.
    Szkoda. Na razie ciągle są obejścia (dla zaawansowanych i zainteresowanych użytkowników). Ale trend jest jasny – i z każdą aktualizacją oprogramowania będzie gorzej:)

    0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przed dodaniem komentarza zapoznaj się proszę z zasadami komentowania i polityką prywatności

Komentarze do tego artykułu można śledzić także w formacie RSS.