Za drogo? Ustaw alerty cenowe na e-booki i kupuj taniej!

Aktualizacja 6.5 dla PocketBook Touch HD3 (obsługa pilota!) oraz Touch Lux 5 + drobne poprawki dla InkPada 3 oraz 3 Pro

W ostatnim czasie ukazały się aktualizacje do czterech modeli czytnika PocketBook.

Drobne zmiany wprowadzone 22 grudnia dotyczą dwóch modeli ośmiocalowych:

Są to niewielkie poprawki, które podsumował u nas w komentarzach ben4alfa:

– poprawiono problem w synchronizacji z Dropboxem
– przyśpieszono spisu treści i spisu notatek
– kilka ulepszeń w aplikacji sklepu
– szybsze wyszukiwanie książek w bibliotece

Przypominam, że dwa miesiące temu omawiałem wersję 6.5 dla InkPada 3, który dostał ją jako pierwszy z modeli. Najważniejszą zmianą był nowy tryb czytania plików PDF.

Nowe oprogramowanie dostały też niedawno dwa modele sześciocalowe:

Tu zmiany są poważniejsze, bo przeskoczyliśmy z wersji 6.4. Sam opis zajmuje sporo miejsca.

Nie musicie brać lupy, bo wyżej podlinkowałem PDF.

Zwrócę uwagę na wyczekiwaną przez wiele osób nowość w Touch HD3:

Add possibility to pair device with Bluetooth buttons (or with any other HID device) and ability to configure them for any action for Reading program, Gallery and Photoframe app in Key mapping.

Innymi słowy – jest to wreszcie możliwość obsługi pilotem! O tym, że PocketBook zapowiada taką możliwość, pisałem w październiku 2021.

W tym momencie Touch HD 3 to jedyny model z obsługą pilota. Można przy jego pomocy zmieniać strony w aplikacji do czytania, w galerii i przeglądarce zdjęć. Można też chyba skonfigurować inne akcje w tych aplikacjach.

Zwracam uwagę, że w opisie nie pada słowo „pilot” – chodzi o urządzenie Bluetooth z przyciskami. I otwarta jest kwestia, które urządzenia będą działały – nie ma wszak oficjalnego pilota produkcji PB, ani rekomendowanego przez producenta.

Cyfranek zdążył już nową funkcję przetestować. Nie udało mu się sparować pilota Xiaomi Remote, zadziałała natomiast… klawiatura komputerowa z łączem Bluetooth. No, zmiana stron przy pomocy klawiatury większej niż sam czytnik wydaje się pewną ekstrawagancją, ale może inne urządzenia się znajdą. Ja w domu mam pilota BT do wyzwalania migawki w telefonie – niestety czytnik go nie widzi.

Jeśli więc macie Touch HD3 z nowym oprogramowaniem i jako pilot działa Wam coś poręczniejszego od klawiatury, dajcie znać w komentarzach.

Czytaj dalej:

Artykuł był przydatny? Jeśli tak, zobacz 6 sposobów, na jakie możesz wspomóc Świat Czytników. Dziękuję!

Ten wpis został opublikowany w kategorii Rynek czytników i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Hosting: Zenbox

42 odpowiedzi na „Aktualizacja 6.5 dla PocketBook Touch HD3 (obsługa pilota!) oraz Touch Lux 5 + drobne poprawki dla InkPada 3 oraz 3 Pro

  1. Bartek pisze:

    Jestem zawiedziony tym że całkowicie olali HD2 ;( Kupiłem chwilę przed premierą HD3 i zakończyli wsparcie dla tego modelu. Dlatego więcej już PocketBooka nie kupię.

    6
    • Robert Drózd pisze:

      Tak, to była jedna z najdziwniejszych akcji, bo HD2 jako model przetrwał ledwie rok i został zastąpiony przez HD3, który w sprzedaży jest już przez trzy lata.

      8
    • Mariusz pisze:

      Jestem dokładnie w takiej samej sytuacji. Nigdy nie kupię pocketbooka. Zastanawiałem się między Kindle i pocketbookiem. Niestety wybrałem źle 😒

      2
  2. asymon pisze:

    Pilot bluetooth wiodącej marki Esperanza kosztuje 25 zł na Allegro. Reklamowany jako VR, ale w androidzie joy nie działa, tylko przyciski w trybie emulującym pilota audio.

    Czy zadziała z Pocketbookiem? Nie wiem.

    0
    • Radek pisze:

      Działa z PB Touch HD 3 i nawet wygodnie leży w dłoni.

      2
      • Marcin pisze:

        A czy mogę prosić o numer modelu tego pilota? Na allegro jest jakiś o oznaczeniu EMM114. Nie chcę kupować iluśtam pilotów i próbować, skoro wiadomo, że jakiś działa.

        0
  3. Szkodza słów... pisze:

    Niech poprawia błędy pracy zamiast dodawać ZBĘDNE wodotryski bo wodotryski nie poprawią pracy czytnika i jego pracy lecz spowolnią jeszcze bardziej.Bardzo słabo z ich strony, gdyby nie łatwość z Legimi jakie daje Pocketbok zdecydowanie kupił bym Kindla.Tylko tyle zalet tego czytnika

    4
    • Robert Drózd pisze:

      A co to za błędy? Zgłaszasz im?

      4
      • KecajN pisze:

        Nie wiem, co Szkoda słów… miał na myśli ale ja próbowałem zgłaszać różne błędy firmware wpływające na użyteczność czytnika. Jednak pierwsza linia suportu (ukłony dla Pana Artema) okazała się całkowicie „nieprzemakalna”. Ostatecznie odpuściłem, nie chce mi się walczyć z wiatrakami…

        3
      • Brak słów.. pisze:

        Zgłaszałem z 5 razy albo więcej i za każdym razem odp. że niedługo będzie nowy soft z poprawkami.każdy soft przynosił nowe wodotryski, zamiast poprawek.Czytnik mam już 1,5 roku, znajomi kupili równocześnie i maja podobne problemy,można nawet powiedzieć, że takie same.

        2
      • strus80 pisze:

        A zdarza się Wam tak że w PB psują się zakładki?

        Ja na swoim PB-HD3 zauważyłem to:
        Czytając jedna książkę robiłem zakładki. Po jakimś czasie otworzyłem ją i zauważyłem że zakładki wskazują na jedną, tą samą stronę (a wyszukując dany akapit nie widzę tam zakładek).

        Również spis treści w niektórych miejscach odnosi się do strony 0-owej.

        Myślicie, że to źle wygenerowany ebook (kupiony w ebookpoint) czy to wina czytnika?
        (a może to PICNIC = wina użytkownika czytnika :)

        Szczegóły na paru fotkach (choć nie wiem czy link zostanie opublikowany):
        https://drive.google.com/folderview?id=1tQkdKSh4i7Eod8qEiudQ6sAsUJRwdmO1

        P.S.
        Jeśli chodzi wersję softu to zazwyczaj tuż po cynku ze Świata Czytników updatuje do najnowszych wersji (dziś już też zrobiłem update).

        3
  4. BB pisze:

    A InkPad Color cały czas z 6.3.560.

    2
    • Dzambor pisze:

      Dodatkowo W większości książek jakie posiadam ma błędy w wyświetlaniu rozdziałów, Formatowanie jest czasem masakryczne – błędy nie występują na Kindle. Plus jakiś czas temu zmieniłem nieopatrznie fukncjonowanie przycisków i teraz „za Chiny Ludowe” nie mogę przywrócić oryginalnych ustawień bez resetu fabrycznego urządzenia.
      Ogólnie nie jestem zachwycony tym czytnikiem – przyciski marnej jakości – trzeba nacisnąć w odpowiedni sposób. Kolorowy ekran jest ok, ale oprogramowanie i funkcjonalności po prostu biednie. Za tą cenę mógłbym się spodziewać czegoś bardziej dopracowanego. przy najbliższej okazji zmienię chyba na coś w okolicach 8 cali ale BW.

      1
  5. Darth Artorius pisze:

    U mnie PB TL 4 jest po prostu powolny. I tyle. PB InkPad 3 jest szybszy. I mój problem to tylko fakt, że nie mogę mieć na nim kopii Legimi z TL4 bo moim zdaniem koszt tego jest za wysoki (drugi czytnik w abo – 20 zł – zdzierstwo, muzyki w Spotify czy Tidalu mogę słuchać na kilku urządzeniach). Technicznie InkPad jest ok.
    Powolność TL4 nie przeszkadza mi w korzystaniu z niego. Zalety przewyższają wady. Zrezygnowałem z PW3 i K7 bo ich wady (dla mnie) były denerwujące mimo technicznej „lepszości” nad TL4.

    3
    • Mia pisze:

      A nie chcesz po prostu przerejestrować czytnika na ten szybszy w Legimi? Jest taka możliwość.

      4
      • Darth Artorius pisze:

        W końcu pewnie tak zrobię. Tylko że do pracy wygodniej nosić mniejszy czytnik. Długie dyżury dają możliwość czytania.

        0
  6. suonik pisze:

    Z ciekawości wypróbowałem HD3 i przycisk Yi Bluetooth Remote Control (XYLY01) niby próbuje się sparować, tj. pilocik na kliknięcia reaguje niebieską diodą, jak przy poprawnym sparowaniu np. z telefonem, ale po chwili na czytniku otrzymuję komunikat „To urządzenie nie wspiera streamingu materiałów audio”. Oczywiście nie da się zmapować przycisku pod akcje zmiany stron, ponieważ HD3 twierdzi: „Brak przycisków bluetooth. Aby dodać przycisk, sparuj kompatybilne urządzenie bluetooth”. Wygląda na to, że ten model Yi nie jest wspierany i obawiam się, że pilot Esperanzy i inne bliźniacze twory również nie będą działać, ale chciałbym się mylić.

    0
    • Przemek pisze:

      Próbowałem podłączyć pilot bluetooth Hama BRS3. To jest taki jednoguzikowy pilot do robienia zdjęć na smartfonach.
      Niestety, ten sam problem. Pilot się paruje, ale czytnik mówi że urządzenie niekompatybilne

      1
  7. Sławomir pisze:

    Wczoraj pojawiła się nowa wersja oprogramowania dla PocketBook Touch Lux 5 – 6.5.1433

    Firmware: 6.5.1433 (December 29, 2021)

    Core changes
    1. Faster device loading after switching on.

    Reading program
    1.More fast opening of List of Contents and List of notes of books.

    Book Store app
    1.More various recommendations of shop books on the main menu of the device.
    2. More convenient navigation on book lists.
    3. Ability to buy books from a wish list.

    Library app
    1.Faster search for books, start search as user types in the search line.
    2. Ability to start synchronization with Send-to-PocketBook by clicking on the icon in the
    upper right corner of the Library in the folder of this service.
    3. New icons for switching views.

    Other improvements
    1.Ability to customize color brightness and temperature separately for Photoframe mode.
    2. Automatically switching to lowercase mode after entering the upper case letter on the
    screen keyboard. Ability to enable CAPS mode on the screen keyboard by double pressing
    the Shift button.

    0
    • Piotr pisze:

      Niestety u mnie na PB TouchLux 5 po zrobieniu aktualizacji z 6.5.1089 do 6.5.1433 przestał działać dotyk. Sama aktualizacja wykonała się z błędem (próbowałem kilkukrotnie pobierając plik najpierw na komputer a później kopiując do czytnika). Na tą chwilę pojawia się ekran z okładkami, działają fizyczne przyciski ale nie ma reakcji na „pacanie” ekranu.

      2
      • strus80 pisze:

        Spróbuj nacisnąć dwa razy klawisz prawy (menu) – ta sekwencja włącza/wyłącza ekran dotykowy.

        1
        • Piotr pisze:

          Skrajny prawy oznaczony jako 3 poziome linie? Rozwija się jedynie górne menu z ustawieniami jasności, trybu samolotowego itp.

          0
          • Piotr pisze:

            Dodam, że wygląda to bardzo podobnie jak w tym wątku dotyczącym co prawda Touch Lux 4 ale różnice między nimi są raczej kosmetyczne.
            https://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=332356

            Mam dostęp do roota. Jeśli tylko da się wygrzebać z pliku aktualizacji firmware do samego touchscreena i przesłać go do chipa panelu dotykowego to może to załatwi sprawę.

            Jeśli ni to pozostaje zaczekać na kolejną aktualizację poprawiającą błędy poprzedniej.

            0
          • strus80 pisze:

            Tak ten właśnie przycisk. Tylko on ma „jakiś czas w czasie którego” trzeba dwa razy nacisnąć i wtedy przełącza tryb (ale pojawia się komunikat na ekranie więc nie da się nie zauważyć).
            Ewentualnie może to działa tylko w trakcie czytania książki (przy otwartej książce).

            Choć zawsze to może być większy bug :/

            0
  8. Marta pisze:

    Dzień dobry, posiadam Inkpada 3 i od czasu aktualizacji nie działa mi żadna synchronizacja (ani send to pocketbook, ani Legimi). Nie mogę też zresetować czytnika. Czy ma ktoś pomysł, jak ten problem rozwiązać?

    0
  9. pauliene pisze:

    Pytanie do Roberta, bo wiem, że siedzi w temacie: jak po ostatnich aktualizacjach InkPad3 działają Ci spisy treści w Biblii Ekumenicznej i Warszawskiej? Bo u mnie w części ksiąg (np. w Iz i Ps) znikły numery stron (pojawiły się zera) i nagłówki przestały je otwierać. Radzę sobie chałupniczo dodając zakładki na początku każdej z tych ksiąg, ale nie jest to rozwiązanie najbardziej wygodne. Sprawa jest irytująca, bo to były naprawdę dobrze zrobione e-booki…

    1
    • strus80 pisze:

      Mam podobnie z Biblią bp. Romaniuka
      z komentarzem JPII (zarówno tom ST jak i NT).
      Brakuje mi w
      spisie treści stron do rozdziałów większości ksiąg. Na początku miałem nawet reklamować ebooka w księgarni.

      Ale potem zauważyłem podobny „efekt” w innej książce (opisałem powyżej w innym komentarzu). I myślałem że to jakiś bug w sofcie – czekałem do pierwszej aktualizacji. Ale jak widać nie pomogło :/

      Patrząc na ilość stron we wszystkich moich przypadkach mam hipotezę że to może występuje po przekroczeniu jakiegoś magicznego progu po którym soft wariuje np. 1000 stron:/

      Dorzuciłem fotki z Biblii do linku z poprzedniego mojego postu:
      https://drive.google.com/folderview?id=1tQkdKSh4i7Eod8qEiudQ6sAsUJRwdmO1

      1
  10. kjonca pisze:

    Hyhy. Próba skasowania książki z ekranu głównego skutkuje komunikatem „Czy na pewno chcesz skasować %s …” :)
    Jakoś tak mi się https://www.mimuw.edu.pl/~wolinski/lufty/lufty3.html (pod koniec) skojarzyło.

    0
    • kjonca pisze:

      Za to malutka prezentacyjna klawiaturka bt ładnie się sparowała, 2 przyciski zmapowałem przód/tył. Wiecej nie próbowałem. Natomiast mam mieszane uczycia co to przydatności tego. W 10″ czytniku owszem, ale w 6?

      0
  11. Piotr pisze:

    Touch HD3 – po i przed aktualizacją ręczną do 6.5 w momencie próby przeskanowania aktualizacji – mam wciąż ten sam komunikat „Problem z siecią uniemożliwia urządzeniu sprawdzenie …”
    Próbowałem na kilku różnych wifi i routerach oraz hotspot z telefonu – wciąż to samo?
    Ktoś cos?

    0
    • Słaby zasieg pisze:

      Też tak miałem kilkukrotnie, zauważyłem że jest to wina słabego zasiegu wi fi

      0
      • Piotr pisze:

        nie zgodze się – nawet przy telefonie z udostepnionym hotspotem jest to samo, czy nawet gdy czytnik położę obok routera.
        Poprzednie wersje softu blyskawicznie łapały aktualizacje w całym mieszkaniu, pierwszy raz widze taki komunikat

        0
        • strus80 pisze:

          A czytnik poprawnie się loguje w sieci.. tj. przez przeglądarkę www otwierasz jakieś strony albo się coś synchronizuje (np legimi, dropbox albo Send-2-PB)?

          0
  12. symeon pisze:

    Nie mam pomysłu, gdzie zapytać, więc pytam tutaj: czy ktoś z Was miał okazję zlecać wymianę ekranu w pocketbooku? Jeśli tak, to komu i za jaką cenę?

    Chodzi o model HD 3. Klasyka: ekran pękł, atrament się rozlał i widać poziome pasy uniemożliwiające korzystanie z czytnika. Serwis nie uznał reklamacji. Naprawa w serwisie wskazanym przez sprzedawcę to koszt 480 zł. Chcę się dowiedzieć, czy można zrobić to gdzieś indziej za niższą cenę. Rozważam też rezygnację z PB, zwłaszcza że za niewiele wyższą cenę powinienem dostać Paperwhite’a w promocji.

    0
    • asymon pisze:

      Ekran jest najdroższą częścią czytnika, niestety. Osobiście oddawałem dość egzotyczny czytnik Xiaomi do serwisu telefonów w warszawskim CH Land. Dali radę i zmieścili się w kwocie oszacowanej bez otwierania urządzenia (długa historia, naprawa „gwarancyjna” w sklepie Banggood). Wymieniałem też u nich port USB w klasycznym smartfonie. Nie wymieniałem u nich pękniętego ekranu w Kindle Voyage, z powodu wspomnianego w pierwszym zdaniu (zaśpiewali sobie 500 zł ztcp).

      Jeśli nie jesteś z Warszawy, możesz zadzwonić: https://serwistelefonow.waw.pl/kontakt/

      Disclaimer: Nie jestem pracownikiem w/w firmy i nie odpowiadam za ich ewentualne „fakapy”.

      0
  13. darcio pisze:

    Podaję markę pilota który działa na czytnikach Pocketbook – Pilot Bluetooth joystick kontroler Android iOS

    2
  14. popetelony pisze:

    Nie – nie działa.

    0

Skomentuj symeon Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przed dodaniem komentarza zapoznaj się proszę z zasadami komentowania i polityką prywatności

Komentarze do tego artykułu można śledzić także w formacie RSS.