Nowość: Włącz alerty cenowe na e-booki i kupuj taniej!

TOP15 polskich księgarni e-booków według miesięcznika Press

Lipcowy numer miesięcznika Press opublikował ranking polskich księgarni e-booków. Nie ma raczej niespodzianek.

Ranking opierał się na ankiecie wypełnionej przez siedmiu jurorów (byłem jednym z nich). Kryteriów oceny było sześć, w każdym księgarnia mogła zdobyć po 10 punktów od każdego jurora.

  • Dostępne formaty – czy księgarnia oferuje multiformat, czy są obecne zabezpieczenia DRM.
  • Oferta – dostępne gatunki, liczba tytułów, wydawnictwa na wyłączność, jak szybko do księgarni trafiają nowości, czy sprzedaje też prasę.
  • Łatwość zakupu – dostęp do fragmentów książek, formy płatności, inne ułatwienia (np. schowek).
  • Serwis pozakupowy – integracja z zewnętrznymi serwisami, możliwość wysłania na czytniki itd.
  • Programy lojalnościowe i promocje – np. przyznawanie punktów za zakupy, akcje typu książka dnia/tygodnia.
  • Aplikacja mobilna – czy jest i na ile się przydaje.

Warto zwrócić uwagę, że żadne kryterium nie dotyczyło cen (co najwyżej pośrednio przez obecność promocji) – pomysłodawcom ankiety zależało na tym, aby pokazać, że w kupowaniu książek elektronicznych niekoniecznie liczy się tylko cena:

Jak zauważył jeden z jurorów, nabycie e-booka za 10 zł nie powinno przebiegać jak zakup telewizora za 2 tys. zł. Widząc interesującą książkę, chcemy ją od razu kupić, a nie tracić na to pół godziny.

Do oceny było około 20 sklepów – w rankingu pojawiło się 15 najlepszych:

  1. Nexto (341 pkt)
  2. Woblink (335 pkt)
  3. eBookpoint (326 pkt)
  4. Legimi (325 pkt)
  5. Virtualo (323 pkt)
  6. Publio (302 pkt)
  7. Ebooki Allegro (286 pkt)
  8. Empik (285 pkt)
  9. Merlin (255 pkt)
  10. BezKartek (244 pkt)
  11. Koobe (237 pkt)
  12. Gandalf (235 pkt)
  13. Nakanapie.pl (233 pkt)
  14. Ksiazki.pl (214 pkt)
  15. eClicto (211 pkt)

Jeszcze kilka uwag:

  • Siedmiu jurorów, każdy daje do 60 punktów – tak więc można było zdobyć maksymalnie 420 punktów. Ocena 341 punktów dla Nexto to 81%. Z drugiej strony pozycje z końca listy mają po 50% – jeszcze sporo do poprawienia.
  • Szansę na wygranie rankingu miałoby Publio, gdyby nie to, że nie mają aplikacji mobilnej, przez co stracili 40-50 punktów. Inna sprawa, że mają stronę mobilną i to nie zostało należycie docenione…
  • Z kolei Woblink oraz Legimi straciły około 10 punktów przez brak wysyłki na Kindle – gdyby ranking był przygotowany dzisiaj, to Woblink mógłby wygrać – bo  od 1 lipca da się z półki Woblinka wysyłać książki na czytnik.
  • W rankingu nie uwzględniono stosunkowo nowych księgarni cdp.pl i muve.pl, jestem przekonany że do top15 by trafiły. Troszkę mnie też dziwi niska pozycja ksiazki.pl, bo uważam serwis za perspektywiczny.

Pełny ranking można przeczytać (po zapłaceniu 1,90 zł) na stronie pisma, a sam miesięcznik Press można kupić w Nexto, niestety tylko w formacie PDF.

Czytaj dalej:

Artykuł był przydatny? Jeśli tak, zobacz 6 sposobów, na jakie możesz wspomóc Świat Czytników. Dziękuję!

Ten wpis został opublikowany w kategorii Książki na czytniki i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Hosting: Zenbox

59 odpowiedzi na „TOP15 polskich księgarni e-booków według miesięcznika Press

  1. nick pisze:

    To jednak dla mnie lekkie zaskoczenie (osobiście) bo w Nexto praktycznie nie kupuję, podobnie jak w Ebookpoint. Tylko Woblink u mnie jest chyba topowy w tej chwili, chociaż i tak ostatnio przestałem kupować stwierdzając, że setka gotowych do przeczytania książek to jest dość ;p

    0
    • ketyow pisze:

      Ja podobnie. Kupuję fantastykę, tam gdzie najtaniej – najwięcej mam w Publio. Ale Legimi? U nich na pewno nic nie kupię, ktoś kto nie raczy odpisać na maila nie zasługuje na zarobek. Myślę, że za olewactwo powinno się więcej punktów tracić niż za brak aplikacji mobilnej.

      0
      • Wojciech pisze:

        No akurat ja bym Legimi dał na topie – bo jako jedyni mają coś innego niż wszyscy, czyli abonament na ebooki (szkoda że nie na e-czytniki niestety…), a to mi pasuje – mam spotify, hbo go i legimi i uważam, że to jest przyszłość. Ketyow, pewnie bez paru złotówek od Ciebie i tak dają radę :-) (sorry za złośliwość, ale lubię takie „pomyje” lane przez hejterów po polskiej sieci, dużo niestety tego, oj dużo…)

        1
      • Bez dwóch zdań – na maile odpowiadać należy. Za zaistniałą sytuację przepraszamy, obiecujemy poprawę i… miejsce „na pudle” w kolejnym rankingu.

        0
        • Simplex pisze:

          Ja korespondowałem z Legimi w sprawie niemożliwosci przeczytania książki „LEMologia” Wojciecha Orlińskiego i kontakt się urwał – po prostu nie odpisali na maila (który odpowiedzi raczej wymagał) i tyle.

          0
      • czytelnik pisze:

        Ja też mam złe doświadczenia z Legimi. Naciągnęli mnie na 100 zł. Doładowałem konto punktowe i co jakiś czas sprawdzałem na stronie czy nie ma jakiś ciekawych promocji, ale akurat niczego nie było więc nie kupowałem. Pech jednak, że przeglądarka mi się nie logowała na konto automatycznie od samego wejścia na stronę a ich debilny system punktowy obliczony na to, żeby naciągnąć klientów na kasę jak nie zdążą wydać punktów, skasował mi wszystkie punkty za całe 100 zł, tylko za to że się nie logowałem. Napisałem do nich ale oczywiście jak już klient został wydymany to mają go gdzieś i na maile nie odpowiadają.

        W przeciwieństwie do Legimi mogę polecić Virtualo. Im zależy na tym, żeby klient wpłacił kasę z góry kupując punkty. Nie ma też żadnych haczyków jak w Legimi, w Virtualo punkty są ważne bezterminowo.

        0
    • Filon pisze:

      Ebookpoint.pl ma dosyć specyficzne książki, więc to że nie wszyscy tam kupują nie jest specjalnie dziwne.
      Sporo punktów za aplikacje mobilną się dostawało. Wydaje mi się że chyba niewielka liczba osób z nich korzysta. Albo się wysyła na czytnik, albo używa się zewnętrznych aplikacji żeby można było ze wszystkich księgarni mieć książki w jednym miejscu.
      Osobna aplikacja dla każdej księgarni w której kupuję książki… poroniony pomysł.

      0
      • Robert Drózd pisze:

        No właśnie, to jest zawsze problemem rankingów – przyjęcie kryteriów (czy wag), które są ważne dla każdego w różny sposób. Co do aplikacji mobilnej zgadzam się – wprawdzie dopuszczam użycie takiej aplikacji w sytuacjach awaryjnych – mam tablet czy telefon, nie chce mi się ściągać gołego epub/pdf – ale tak naprawdę to jeślibym czytał na tablecie, to miałbym dedykowaną aplikację, która pod względem konfiguracji wygrywa w cuglach z aplikacjami księgarni (np. na androida i epub – coolreader, dla ipada i pdf – good reader). Dlatego nie dziwię się Publio, że nie rzucili się z robieniem takiej aplikacji, bo to niekoniecznie jest priorytet.

        0
        • asymon pisze:

          No tak, ale to też kwestia DRM. Mam komiksy kupione w woblinku, które przeczytam tylko w ich aplikacji. Czyli z mojego punktu widzenia, własna aplikacja to zło.

          0
          • Stefan pisze:

            „Czyli z mojego punktu widzenia, własna aplikacja to zło.”
            Błędne rozumowanie. DRM to zło, bo to od niego problem się zaczyna.

            0
    • Anna Miotk pisze:

      Ja jestem fanką Woblinku. Tyle, że podobnie jak przedmówca, nie jestem w stanie przetrawić w krótkim czasie tak dużej liczby książek. A Woblink jest sprytny i kusi kuponami rabatowymi ;)

      0
  2. JDomanski pisze:

    nexto.pl? przecież oni mają problemy z obsługą prenumeraty. wysłanie pliku raz w tygodniu na czytnik, to misja porównywalna z podbojem kosmosu lub budową sieci autostrad nad Wisłą.

    0
    • KRogulski pisze:

      Człowieku skończ z tym spamem, ile można Ciebie czytać…

      0
      • Robert Drózd pisze:

        Co nie zmienia faktu, że wczorajszego numeru Do Rzeczy księgarnia ponownie nie wysłała automatycznie i musiałem to zrobić dzisiaj ręcznie… :)

        0
        • Adam Łakomy pisze:

          W zdecydowanej i przytłaczającej większości automatyczna wysyłka nie działa ponieważ jest opóźnienie wydawcy w dostarczeniu plików.

          0
        • PM pisze:

          A to bardzo dziwne – bo ja z automatu miałem plik na Kindlu już w niedzielę wieczorem (choć zgadzam się, że nie zawsze to działa sprawnie). Co by sugerowało, że to jednak problem działania wysyłki z księgarni, a nie kwestia dostarczenia pliku przez wydawcę (przynajmniej w tym konkretnym przypadku wczorajszego numeru gazety).

          0
          • Adam Łakomy pisze:

            W tym konkretnym fakt – po burzy wyłączono nam prąd i dopiero około 21 nasz serwer został ponownie uruchomiony.

            0
            • Michał pisze:

              Jakbym miał się tłumaczyć w ten sposób to nic bym nie napisał. Gdzie macie serwer? W domu? Taki serwis powinien być chyba umieszczony na serwerze w serwerowni, gdzie wyłączenie serwera nie powinno mieć miejsca (dwie nitki zasilające, UPSy, agregaty, itd.).

              0
      • JDomanski pisze:

        już kończę, bo nie przedłużam z nimi prenumeraty, napisałbym to wszystko w opinii na ich stronie, ale dziwnym trafem moderator zostawia teksty w stylu fajna gazeta hehe, a moje uwagi są niezgodne z regulaminem.

        0
    • Jeśli chodzi o przesyłanie plików MOBI na Kindle, to zbadaliśmy sprawę i problemy leżą po stronie Amazonu i niestety nie mamy tutaj dużego pola działania. O ile nam wiadomo wielu dostawców ma również z tym problem. Raz działa to jak powinno, a innym razem już nie.

      0
      • JDomanski pisze:

        amazon, burza, serwer itp. itd.

        0
        • Jacek pisze:

          Coś może być na rzeczy.
          Ja miałem takie problemy z Polityką Cyfrową – w jednym tygodniu nie przyszła wcale.
          W bieżącym tygodniu za to przyszła dwa razy. :)

          0
  3. Piotrek pisze:

    Dziwi pierwsze miejsce Nexto.

    0
    • Dlaczego tak uważasz?

      0
      • Qiuqiao pisze:

        Bez urazy ;) ale mnie też dziwi. Pamiętam jak Nexto startowało i byłam pełna entuzjazmu, ale teraz jakoś mnie nie ciągnie do tego sklepu. Sama najczęściej korzystam z Publio, Woblinka, Virtualo i ostatnio Bezkartek bo trafiają się fajne promocje na naprawdę ciekawe tytuły. Szczególnie Bezkartek mnie mile zaskakuje, bo już myślałam, że to koniec tego sklepu.

        0
      • jakilcz pisze:

        bo po stronie sie strasznie niewygodnie nawiguje, 10 ksiazek na jednej stronie zniecheca do przegladania, macie w porownaniu z konkurencja malo promocji (a zeby je przejrzec to trzeba chyba odswiezac strone glowna pare razy bo nie macie tam systemu banerow przesuwajacych sie jak wszyscy inni), system punktowy nie dziala z promocjami, nie odpisujecie na niektore maile.
        Mi wystarczy zeby zniechecic.

        0
      • Piotrek pisze:

        Dlaczego? No cóż, po pierwsze nie ogarniam tej strony, jakoś nieintuicyjnie się mi po niej nawiguje. Bywały sytuacje,że gdzieś na jakiejś innej stronie znajdowałem informację o promocji na Nexto, wchodziłem tam i szukałem, szukałem,szukałem. Druga sprawa,być może ważniejsza nawet od przyjazności serwisu dla użytkownika,to fakt braku akcji promocyjnych takich jak np na Publio i Woblinku. Dużo więcej się dzieje na tych stronach, Nexto jest jakby martwa,brak chęci przyciągnięcia klienta, a nawet jeśli już,to tak jakoś dzieje się to cichcem. Bez dwóch zdań lepiej potrafią się „sprzedać” inne księgarnie.

        0
      • czytnik pisze:

        Potwierdzam strona nexto.pl jest trudna do ogarnięcia. Trudno się przegląda/szuka ksiązki/ek. Dla mnie wzór www księgarni to publio.pl

        0
        • isaak pisze:

          Mnie też dziwi 1 miejsce nexto usunolem konto bo się okazało że jest limit ściągania WŁASNYCH plików z półki i oczywiście jak każda Polska szanująca się firma dzial techniczny ma czas tydzień roboczy a Piech chciał ze przed dlugim weekendem chcialem sciagnac swoje książki jeszcze raz bo zmieniłem firmware w kindlu i wszystko usunąłem. Poza tym to strona jest fatalna nieintuicyjna więc dziwi mnie to, moim pierwszym miejscem jest woblink który ma swietny support i bardzo intuicyjna obsluge a na drugim miejscu koobe na kolejnym virtuallo.

          0
    • Dziękuję za wszystkie komentarze. Pomogły one nam na zrozumienie Waszych oczekiwań i dały nam bazę pod zmiany.
      Pozwolę sobie odpowiedzieć na część z nich.

      – „po stronie sie strasznie niewygodnie nawiguje, 10 ksiazek na jednej stronie zniecheca do przegladania”

      Dziękujemy. Postaramy się zaprojektować nowy wygląd WWW w najbliższym czasie.

      – „macie w porownaniu z konkurencja malo promocji (a zeby je przejrzec to trzeba chyba odswiezac strone glowna pare razy bo nie macie tam systemu banerow przesuwajacych sie jak wszyscy inni)”

      Dziękujemy za informację, jednak promocji jest wystarczająco dużo. Wystarczy śledzić nasz Newsletter, albo blog.nexto.pl czy Facebooka, aby się o tym przekonać. Na WWW – racja, niestety tego nie widać. Trzeba to koniecznie zmienić.

      – „system punktowy nie dziala z promocjami, nie odpisujecie na niektore maile.”

      Punkty można wymieniać produkty w promocjach, w których nie wymagane jest podanie kodu rabatowego. Tam gdzie są kody rabatowe już nie i jest to opisane w Regulaminie.
      Na maile zawsze staramy się odpowiadać.

      – „No cóż, po pierwsze nie ogarniam tej strony, jakoś nieintuicyjnie się mi po niej nawiguje. Bywały sytuacje,że gdzieś na jakiejś innej stronie znajdowałem informację o promocji na Nexto, wchodziłem tam i szukałem, szukałem,szukałem. ”

      – To znaczy, że musimy się poprawić. W planach mamy wiele zmian, które poprawią użyteczność.

      – „Druga sprawa,być może ważniejsza nawet od przyjazności serwisu dla użytkownika,to fakt braku akcji promocyjnych takich jak np na Publio i Woblinku. Dużo więcej się dzieje na tych stronach, Nexto jest jakby martwa,brak chęci przyciągnięcia klienta, a nawet jeśli już,to tak jakoś dzieje się to cichcem.”

      Jak wyżej pisałem tj. promocji mamy dość sporo, wystarczy śledzić nasz Newsletter, Blog czy Facebooka. Wiemy już, że na samym WWW tego po prostu nie widać tak jak na innych sklepach. Będziemy starali się to poprawić.

      – „Potwierdzam strona nexto.pl jest trudna do ogarnięcia. Trudno się przegląda/szuka ksiązki/ek.”

      Jak wyżej. Postaramy się poprawić mechanizmy i użyteczność serwisu.

      – „Mnie też dziwi 1 miejsce nexto usunolem konto bo się okazało że jest limit ściągania WŁASNYCH plików z półki i oczywiście jak każda Polska szanująca się firma dzial techniczny ma czas tydzień roboczy a Piech chciał ze przed dlugim weekendem chcialem sciagnac swoje książki jeszcze raz bo zmieniłem firmware w kindlu i wszystko usunąłem. Poza tym to strona jest fatalna nieintuicyjna więc dziwi mnie to, moim pierwszym miejscem jest woblink który ma swietny support i bardzo intuicyjna obsluge a na drugim miejscu koobe na kolejnym virtuallo.”

      W Nexto nie nakładamy limitów na pobieranie e-książek. Jest limit tylko do audiobooków, który jest i tak dość wysoki. Dla klientów z problemami przy pobieraniu pomagamy zwiększając ten limit.
      Co do strony – będziemy się starać uaktualnić ją wg. sugestii Klientów.
      Nasz Dział Pomocy w 99% przypadku odpowiada na każde zapytanie. Ten 1% to losowe przypadki jak np. nieprawidłowe podanie adresu e-mail nadawcy itp. Staramy się jednak pomagać zawsze i wszędzie.

      0
      • isaak pisze:

        Sami mi odpisaliście że jest limit 15 razy żeby pobrać książkę owszem po moim mailu zwiększyliście ten limit jednak dla mnie jako dla klienta czekanie tydzień czasu na zwiększenie limitu poskutkowało zakupem tych samych książek u konkurencji i zlikwidowanie konta, jednak jest to flastrujące przynajmniej dla mnie

        0
      • Franek pisze:

        Może i ja dorzucę swoje trzy grosze. Niestety nie mam dobrych doświadczeń z Nexto. Sprawa dotyczyła problemów związanych z prenumeratą cykliczną. Oczywiście dostawałem miłe odpowiedzi ale nie było w nich nic na tyle konkretnego co rozwiązywałoby sam problem. A teraz dokładnie czego dotyczą moje zastrzeżenia:

        1. Jeżeli na zgłoszenie dostawałem odpowiedź na którą sam następnie odpowiadałem, to NIGDY wątek nie był przez konsultanta kontynuowany pomimo, że w mailach nexto jest informacja: Aby odpowiedzieć na zgłoszenie, odpowiedz na ten e-mail. Wysyłanie kolejnego zgłoszenia zamiast kontynuowania bieżącego nie ma sensu, bo kolejnej osobie należałoby wszystko wyjaśniać od początku.

        2. Nie są spełnianie składane obietnice, co dla mnie jest szczególnie irytujące. Przykładowo 20 czerwca dostałem od konsultanta odpowiedź na zgłoszenie o takiej treści: Problem z realizacją płatności jest obecnie wyjaśniany z operatorem systemu płatności. Jak tylko otrzymam wiadomość z wyjaśnieniem, niezwłocznie się z Panem skontaktuję.. Niestety do dzisiaj brak odpowiedzi. Jak to powinienem rozumieć. Problem jest dalej wyjaśniany, czy też kolejne zgłoszenie zostało odhaczone jako zrealizowane?

        3. W tym samym dniu napisałem o problemie na tej stronie pod artykułem o cyklicznych prenumeratach. Błyskawicznie pojawił się Pana wpis o treści: postaramy się dowiedzieć jak rozwiązać tę sytuację.. No i co? Nic. Nie udało się dowiedzieć, czy też nie da się rozwiązać sytuacji?

        Nie chodzi mi już o sam problem zgłoszony przeze mnie. Jakoś sobie doraźnie poradziłem. Irytujące jest natomiast nieodpowiadanie na maile, niespełnianie obietnic co ja odbieram jako ignorowanie klienta. Przecież wystarczyła krótka odpowiedź, nawet gdyby miała być negatywna, a tak to nie wiem czy problem jest dalej otwarty, czy ma szansę być rozwiązany, czy muszę pogodzić się ze stanem faktycznym.

        0
        • Franek pisze:

          Żeby nie było wątpliwości co do sytuacji z punktu 2 (gdyby ktoś z Nexto chciał np. coś sprawdzić), to oprócz odpowiedzi na Waszego maila (na którą nie było żadnej reakcji) wysłałem także osobne zgłoszenie o takiej samej treści. 24 czerwca dostałem od Waszego konsultanta miłą odpowiedź na to osobne zgłoszenie: Pracujemy nad zmianą parametrów, tak by Klienci, w podobnej sytuacji jak Pan, mogli korzystać z oferty naszego sklepu.. Mogę powiedzieć, że standardowo brak dalszego ciągu. Nie wiem więc czy te prace dalej trwają, czy też zostały zaniechane, czy mogę liczyć na jakieś zmiany, czy zostanie tak jak jest?

          0
          • Nexto Support pisze:

            Franek, dziękujemy za przesłanie uwag, są dla nas bardzo cenne, jednak pozwól nam się również ustosunkować do komentarza:

            1) Nie wiemy co masz na myśli pisząc o zaczynaniu pisania od nowa, bo w żadnym momencie nie prosiliśmy o powtarzanie opisywanego wcześniej problemu. Nasz system help desk grupuje wiadomości wysłane z tego samego maila, dlatego mamy podgląd wszystkich informacji. Jeżeli chodzi o odpisywanie – nie cytujemy poprzednich wiadomości: ani swoich ani Klienta.
            2) W korespondencji z nami poruszone były dwie kwestie– po pierwsze kwoty 1 zł, która jest blokowana na koncie celem weryfikacji poprawności danych przez system płatności, po drugie – sprawa odrzucenia płatności za pomocą Twojej karty. 20 czerwca faktycznie wysłaliśmy odpowiedź, że sprawa jest wyjaśniana, jednak 24 czerwca przesłaliśmy kolejną z wyjaśnieniem problemu i przedstawieniem tymczasowego rozwiązania. Prosiliśmy o cierpliwość do momentu aż poinformujemy o dokonanych zmianach w systemie płatności.

            W danej chwili nic więcej nie jesteśmy w stanie napisać, ponieważ kwestia weryfikacji danych dla Twojej karty – kodu CVV, CVV2 jest jeszcze wyjaśniana i testowana. Zaproponowaliśmy tymczasowe rozwiązanie – usunięcie danych konta i ponowne wprowadzenie ich przy składaniu zamówienia. Niestety nie otrzymaliśmy odpowiedzi, czy takie rozwiązanie w Twoim przypadku zadziałało.

            30 czerwca zgłosiłeś oddzielny problem z plikiem i 1 lipca otrzymałeś odpowiedź z informacją o poprawieniu pliku.

            Podsumowując: Trudno nam stwierdzić, w którym momencie pominęliśmy Twoje wiadomości. Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji, napisz proszę na pomoc@nexto.pl .

            Pozdrawiamy!
            Zespół Nexto

            0
            • Franek pisze:

              Dzięki za informację.
              Na razie sobie jakoś radzę ;-) Wiele wyjaśnia informacja, że nie cytujemy poprzednich wiadomości: ani swoich ani Klienta. Jestem po prostu przyzwyczajony, że strony prowadzące korespondencję dotyczącą jednego tematu korzystają z funkcji (różnie nazywanej w różnych programach) powodującej, że kolejne maile korespondujących stron tworzą łatwą do odczytania/śledzenia historię. Wtedy wśród większej ilości wiadomości (wśród wiadomości z Nexto mam przecież dużo innej korespondencji) znacznie łatwiej wydzielić jeden wątek. Bardziej czytelne są też odpowiedzi, jeżeli powyżej widzę moje wcześniejsze pytania a tym bardziej całą historię korespondencji dotyczącej jednego wątku.
              Jeżeli chodzi o samo rozwiązanie problemu to poradziłem sobie w ten sposób, że po otrzymaniu informacji, że kwota nie może zostać automatycznie pobrana, po prostu zaznaczam i realizuję inną opcję płatności.
              Nie wydaje mi się, aby pomogło proponowane przez Was usunięcie danych konta i ponowne wprowadzenie ich przy składaniu zamówienia. Jeżeli dobrze rozumiem, to sekwencja kolejnych kroków jest następująca:
              1) Przy składaniu zamówienia na cykliczną prenumeratę konieczne jest wprowadzenie danych karty.
              2) Podczas wprowadzania danych karty (między innymi kody CVV) następuje jej weryfikacja poprzez zablokowanie na koncie 1PLN.
              3) Jeżeli wszystkie dane są poprawne to weryfikacja jest pozytywna.
              4) Ponieważ system wymaga podania kodu CVV tylko raz (podczas weryfikacji karty) i to podanie kodu służy do zablokowania 1PLN, to każda kolejna próba dokonania płatności (gdy już nie jest wymagane podanie kodu CVV) kończy się niepowodzeniem.
              Zgodnie z zaleceniem cierpliwie czekam i pozdrawiam

              0
  4. Kaisangi pisze:

    A mi brakuje oferty 2 w jednym, czyli papier + ebook … w dobrej cenie :-)

    0
  5. g pisze:

    Dziwne te wyniki, ale to pewnie przez przyjęte kryteria, które dla mnie byłyby zupełnie inne.
    Aplikacja moblina mi powiewa w 100%, za to zwracam uwagę na łatwość obsługi, szerokość asortymentu, ciekawe promocje, czy jakieś próby innowacji na rynku, jak choćby minibooki.

    Dla mnie czołówka to Publio, potem długo nic, a następnie Woblink i Virtualo, potem Ebookpoint.
    Nexto, a już na 100% Legimi daleko w tyle.

    0
  6. Anna pisze:

    Trudno zrozumieć pierwsze miejsce Nexto, nic tam nie zachęca do zakupów – ani wygląd strony, ani ceny… W moim prywatnym rankingu wygrywa w przedbiegach Woblink, na drugim miejscu jest Publio.
    A czy jest szansa, że księgarnia ksiazki.pl zostanie dodana do wyszukiwarki?

    0
  7. Pan Lestat pisze:

    Mnie też wyniki zdziwiły bo mocno rozmijają się z moimi preferencjami. Ale oczywiście żaden wynik nie pokryje się u 100% użytkowników więc zawsze znajdą się tacy, którzy zrobią wielkie oczy.

    Mam propozycję dla pana Roberta. Może by zamieścić ankietę na tej stronie i sprawdzić jak wyglądają preferencje od strony realnych klientów a nie panów jurorów?

    0
    • martyna pisze:

      Dobry pomysł, u mnie pierwsze miejsce zajmują razem Publio, Woblink i Virtualo, lubię też ebookpoint, ale czy kiedykolwiek kupiłam coś z Nexto? Hmm… Chyba gazetę ze dwa razy, bo prasa faktycznie tam jest.

      0
    • Piotrek pisze:

      Dobry pomysł,może księgarniom dałoby to coś do myślenia i ocena taka była chyba bardziej realna niż takiego suchego rankingu.

      0
  8. asymon pisze:

    Woblik podgonił ostatnio. Czekam jeszcze na sensowne rozwiązanie półek z książkami.
    Zresztą półki przydały by się też w ebookpoint, chciałbym jakoś rozdzielić książki IT od literaturty i poradników typu Lifehacker.

    Ale i tak najlepiej używa mi się publio. Są nawet serie wydawnicze, ale bywa tam bałagan, np. nie ogarniam serii w Fabryce Słów. Ale pytanie, czy to publio, czy wydawca?

    0
  9. raymond pisze:

    Ja kupuję w empiku, bo jest najtaniej – wszystkie książki jakie ostatnio kupiłem były tam tańsze od najtańszej oferty znalezionej w porównywarce, nie mówiąc już o tym, że można za książki w całości zapłacić punktami payback, a zakup wcale nie jest taki kłopotliwy. Szkoda, że empiku nie ma w porównywarce.

    0
  10. koobe pisze:

    Dziękujemy za dostrzeżenie koobe w rankingu, szczególnie, że jesteśmy księgarnią stosunkowo młodą. Cieszymy się szczególnie, że odnotowano nasze wypady poza główny nurt.
    I tylko przypominamy, że mamy w multoformacie większość tytułów, program lojalnościowy, oraz wiele innych atrakcji :) zachęcamy do sprawdzenia!

    0
    • isaak pisze:

      Potwierdzam fajna księgarnia z obsługą dropbox co po zmianie kindla na Kobo Aura okazało się szalenie wygodne :-)

      0
  11. Xzaara pisze:

    Ranking z rodzaju tych które pokazują to co chcą pokazać. Nexto może ma dużo funkcjonalności ale z użytecznością u nich kiepsko i z promocjami ubogo. Prywatnie najchętniej korzystam z Publio i mam u nich najwiecej zakupionych pozycji. Na drugim miejscu jest woblink, też bardzo go lubię ale irytuje mnie, że nie ma tam normalnego loginu tylko wszystko markują imieniem i nazwiskiem klienta.

    0
  12. Gregoma pisze:

    Witam, ja mam zgoła odmienne odczucia od większości odnośnie Nexto. System czytnika mobilnego na Ipada funkcjonuje ok,synchronizacji półki prawidłowa ,natomiast w Woblinku czas jakby stanął w miejscu .Książki jakie kupiłem lub pozyskałem w promocji nie są widoczne na urz.mobilnym. Co do promocji to najlepsze ostatnio są w Publio. Tak przynajmniej twierdzi moja żona ja korzystam z oferty Orange bo mogę płacić za pomocą SMS Premium.Oferta wydawnicza we wszystkich czołowych księgarniach podbobna.Generalnie za ofertę i promocje system transakcyjny Publio nr 1 a Nexto na drugim miejscu.Woblink i Virtualo następne. Co ciekawe z  Nexto i Woblinkiem korespondowałem i odpowiadali na zapytania.

    0
  13. Robert Drózd pisze:

    Co do ankiety – jest taki pomysł, ale raczej zapytam w niej z jakiej księgarni korzystacie, a nie która jest najlepsza :-)

    0
  14. Publio.pl pisze:

    Bardzo nas cieszy, że Wy jako użytkownicy przyznalibyście nam wyższe miejsce w tym rankingu :) Super, że zwracacie uwagę na takie aspekty jak intuicyjność strony czy akcje promocyjne – staraliśmy się (i ciągle mocno się staramy) tworzyć księgarnię, do której będziecie chętnie wracać.

    0
  15. Michal pisze:

    Powiem szczerze ja osobiście wybrał bym inne TOP3. :)

    0
  16. Marzenna pisze:

    ja głownie korzystam z bookmaster.com.pl

    0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przed dodaniem komentarza zapoznaj się proszę z zasadami komentowania. Jeśli chcesz mieć swój obrazek przy podpisie, zarejestruj swój adres mailowy na stronie gravatar.com.

Zapisz się także do newslettera Świata Czytników


Komentarze do tego artykułu można śledzić także w formacie RSS.