Artykuły na temat Gwarancja

Kindle z reklamami – pytania i odpowiedzi

kindle-reklamy-pasek-header3

Jeśli ktoś kupuje Kindle w polskich sklepach (co niezmiennie odradzam), często natrafia na „wersje czytnika z reklamami”, zwykle tańsze. Budzi to wiele wątpliwości i pytań. Co oznaczają te reklamy? Z czym trzeba się liczyć kupując taki czytnik?

W tym artykule postaram się na te wątpliwości odpowiedzieć.

Zacznijmy od rzeczy podstawowej.

1. Czym jest wersja Kindle z reklamami?

„Kindle z reklamami” to dość nieprecyzyjne pojęcie, bo dotyczy wersji czytnika, którą Amazon nazywa „z ofertami specjalnymi”. 

Po angielsku to „With Special Offers”, po niemiecku „Mit Spezialangeboten”, po … czytaj dalej »

Jak skontaktować się z Amazonem?

amazonde-kontakt

Przy różnych okazjach piszę tutaj o możliwości kontaktu z Amazonem. Może to być to prośba o zniżkę, zdjęcie reklam w tańszej wersji Kindle z Niemiec, pytanie czy reklamacja. Ale jak się z nimi skontaktować?

Wbrew pozorom nie jest to banalna kwestia i o to mnie ostatnio parę osób pytało.

Bo Amazon mocno utrudnia dotarcie do formularzy kontaktu. Jak każda wielka firma mają dziennie tysiące zapytań, dlatego chcą, aby klient najpierw korzystał np. z pomocy – a dopiero potem kłopotał konsultanta.

Przyznaję, że ja przez 14 lat kupowania w Amazonie … czytaj dalej »

„Polak potrafi”, czyli Kindle z Japonii w polskim sklepie i kłopoty z gwarancją

kindle-japonia-pl

Od dawna mam na tym blogu jasną politykę – jedynym miejscem, gdzie w tym momencie oficjalnie zamówimy czytniki Kindle jest Amazon. Dlaczego nie w polskich sklepach? Teraz to jeszcze raz wyjaśnię. 

A od tego roku zalecam zamawianie przede wszystkim w niemieckim Amazonie, który ma dla nas najlepsze ceny.

Swoje racje przedstawiałem tutaj kilka razy, choćby w artykule: Dlaczego kupować w Amazonie, a nie u pośrednika sprzed paru lat. Niektórzy się z tym nie zgadzają, uznając np. że piszę tak tylko dlatego, że jestem w Amazonie zapisany do programu … czytaj dalej »

Gwarancja na czytniki zakupione w amazon.de – teoria i praktyka

kindle-mlotek

Gwarancja jaką dostajemy na Kindle kupowanego w Amazonie jest czymś, co zadziwia nas od wielu lat.

W styczniu 2012 w artykule Gwarancja Amazonu w praktyce: jedna rozmowa na czacie i nowy czytnik po 3 dniach opisałem swoją przygodę z wymianą czytnika, wówczas nowy egzemplarz dostałem paru dniach od zgłoszenia problemu na czacie.

To się nie zmieniło w przypadku zamówień z amerykańskiego Amazonu.

Od pewnego jednak czasu piszę tutaj o czytnikach z Amazon.de, które możemy kupić znacznie taniej, nawet jeśli weźmiemy pod uwagę koszt pośrednika.

Co powinniśmy czytaj dalej »

Masz czytnik PocketBook Touch Lux 2? Sprawdź jego numer seryjny!

Ważna rzecz dla posiadaczy czytnika Touch Lux 2, czyli flagowego modelu PocketBooka z podświetleniem.

14 lipca 2014 na polskiej stronie firmy pojawił się następujący komunikat:

Bazując na analizie danych i informacji, przypuszczamy, iż w niektórych modelach czytników PocketBook Touch Lux 2 mogą wystąpić problemy z baterią.

W związku z tym faktem udostępniamy możliwość sprawdzenia, czy posiadany czytnik dotknięty jest wspomnianą usterką.

Aby przeprowadzić weryfikację czytnika, należy wejść na stronę i w odpowiednim miejscu wpisać numer seryjny urządzenia.

Nie podano czego dokładnie dotyczy problem, ale jak … czytaj dalej »

Napraw sobie Kindle i Nooka – przewodniki z ifixit.com

Jak rozebrać czytnik i wymienić jakąś jego część? Podpowiadają użytkownicy Ifixit.com

Amerykański serwis Ifixit.com zawiera instrukcje naprawy niemal każdego urządzenia elektronicznego. Nie zawsze jest to łatwe – pęd do miniaturyzacji sprawia, że wiele jest trudno rozbieralnych, ale czasami własna próba to jedyne wyjście, jeśli gwarancja minęła, a koszty czynią oddawanie do serwisu nieopłacalnym.

Serwis jest tworzony przez społeczność, ale także moderowany, co oznacza, że raczej nie znajdą się tam treści słabej jakości.

Jeśli chodzi o czytniki, najbardziej rozbudowana jest sekcja dotycząca Kindle Paperwhiteczytaj dalej »

Ćwiczenia z rzucania nowym Paperwhite. Przeżył!

Co jakiś czas redaktorzy z amerykańskich serwisów muszą zniszczyć jakieś urządzenie, żeby sprawdzić, jak wytrzymuje różne ekstremalne sytuacje.

W czerwcu przytaczałem film z serwisu CNET, w którym dwójka prowadzących rozgrzewała Kindle na słońcu, obsypywała go piaskiem, a działać przestał dopiero po zalaniu przez morskie fale.

Teraz za nowego Paperwhite zabrali się Michael i Peter z serwisu Good Ereader. W tym przypadku nie wrzucali czytnika do wody, tylko skupili się na czymś bardziej praktycznym, czyli uderzeniu o ziemię, bo czytnik nam wypadnie.

Test polegał na … czytaj dalej »

Proponują ci dodatkową gwarancję na czytnik? Czytaj uważnie!

Hitem internetu jest dzisiaj blogowy wpis Michała Góreckiego: Z Wartą nie warto, Saturn w kosmos.

Autor kupił iPada za około 2 tysiące złotych, a że jest to przecież sprzęt drogi – dokupił za 389 złotych gwarancję obejmującą kradzież oraz inne uszkodzenia. Sprawdził, że gwarancja obejmuje także upadek.

No i miesiąc temu tablet mu upadł:

Minęły 3 tygodnie i przyszła wreszcie upragniona decyzja. Czyżby?

ODMOWA. „Uszkodzenie nie zostało wywołane przez czynnik zewnętrzny”.

Dopiero wtedy przeczytał dokładnie umowę:

„…uszkodzenie, zniszczenie sprzętu (zewnętrzne lub wewnętrzne) spowodowane przez nagłe,

czytaj dalej »

Wymień sobie ekran – relacja czytelnika

Złącze ekranu Kindle

W artykule „Co zrobić, gdy uszkodzimy Kindle po upływie gwarancji”, przedstawiłem dwie drogi naprawy w przypadku uszkodzenia ekranu. Albo kontaktujemy się z Amazonem i nowy czytnik dostajemy za pół ceny, albo ryzykujemy i zamawiamy sam ekran z Chin.

Dzisiaj pod artykułem pojawił się komentarz, który warto przytoczyć:

Mnie 3 miesiące po skończeniu gwarancji padł wyświetlacz w Kindle Keyboard 3G (po otworzeniu okazało się że jest pęknięty od tyłu). Po rozmowie na chacie dostałem ofertę wymiany za 85$ + VAT i przesyłka. Wymiennik miał mieć gwarancję rozruchową na

czytaj dalej »

Co zrobić, gdy uszkodzimy Kindle po upływie gwarancji?

Uszkodzony Kindle 2

O zaletach gwarancji na Kindle było tu już sporo mówione. Jedna rozmowa na czacie i nowy czytnik przylatuje do nas w ciągu kilku dni.

Główną wadą gwarancji jest czas trwania – zaledwie rok. Kupując wersję International nie możemy dokupić przedłużonej gwarancji, co mają do dyspozycji Amerykanie. Np.  „2-Year Extended Warranty for Kindle Keyboard 3G” kosztuje 40 dolarów. Ale u nas wielu posiadaczy Kindle Keyboard (dawniej Kindle 3) utraciło już gwarancję.

Co więc jeśli po roku uszkodzimy swój czytnik? Wyrzucić, zapłakać i kupić nowy? … czytaj dalej »