Artykuły na temat Analizy

Na jakie grupy dzielą się użytkownicy czytników w Polsce?

otwarcie-mostu

Jak Polacy czytają e-booki? Jak z tymi ludźmi rozmawiać, co im zaoferować? Na to pytanie starają się odpowiedzieć wydawcy, dystrybutorzy, autorzy książek, a także sprzedawcy czytników.

Nie ma już dzisiaj wątpliwości, że to właśnie czytniki stały się przyczyną boomu na książki elektroniczne. To posiadacze Kindle czy Onyxów kupują e-booki. Kim więc oni są?

Według różnych szacunków mamy dzisiaj w Polsce 200-300 tysięcy użytkowników czytników. Jest to grupa bardzo niejednorodna.

Przykładowo:

czytaj dalej »

Co może skłonić wydawców do promowania e-booków, jeśli nie większa sprzedaż?

czytniki-na-ksiazce

Myśląc o rynku e-booków często robimy różne założenia. Co, jeśli są one błędne i rzeczywistość wygląda inaczej? Na branżę wydawniczą patrzę z pozycji amatora i wciąż czytelnika. Nie przestają mnie pewne rzeczy dziwić, choć próbuję je zrozumieć.

Nieraz twierdziłem, że problemem całego naszego czytelniczego światka jest wciąż niska popularność e-booków. Owszem, rośniemy, ale to nadal 2-3% całego rynku.

I tak myślimy – co by się działo gdyby ten udział był większy. Wtedy wydawcy by chętniej inwestowali we wznowienia, bardziej pilnowali jakości i generalnie, oferta byłaby … czytaj dalej »

6 błędów popełnianych przy promocjach przez polskie księgarnie

Żyjemy w świecie zdominowanym przez promocje. Aby klient zwrócił uwagę na ofertę, to musi być ona promocyjna. Wszystkie chwyty dozwolone.

Księgarnie prześcigają się w promocjach. Pisałem już tutaj o dobrych i złych efektach ceny 9,90 zł za e-booki. Czy warto tak agresywnie walczyć ceną, to inna sprawa, w tym artykule skupię się na pewnych błędach, które wg mnie księgarnie popełniają. Nie będę wskazywał konkretnie, bo nie chodzi mi o piętnowanie, tylko o pokazanie pewnego zjawiska.

Ktoś oczywiście mógłby powiedzieć „załóż księgarnię i pokaż nam jak się to … czytaj dalej »

Wszystkie nasze pirackie hipokryzje

Znacie serwis Chomikuj? Co ostatnio z niego ściągnęliście? Jeśli wierzyć rzecznikowi serwisu przepytywanemu przez Grzegorza Ułana z Antywebu – są to zapewne materiały stuprocentowo legalne, np. edukacyjne czy stworzone przez samych użytkowników… 

Zachęcam do przeczytania tego wywiadu sprzed miesiąca, bo jest on kuriozalny na kilku poziomach.

  • Po pierwsze – pytający zauważa rzecz oczywistą – niezależnie od szczytnych deklaracji, w serwisie aż roi się od treści, które zamiast ściągnąć za darmo powinniśmy kupić: „uważamy że to zwykły warez”. Po co użytkownicy płacą za transfer? Żeby ściągać 
czytaj dalej »

Czy promocje po 9,90 zł zniszczą rynek e-booków?

Jakie są właściwie efekty dużych obniżek cen na e-booki? Czy one pomagają w rozwoju rynku książki elektronicznej, czy raczej go niszczą?

Temat „Naszej Ulubionej Ceny” budzi liczne kontrowersje. Przykładowo, cieszyliśmy się już dwukrotnie z „Lodu” za 9,90 zł, co nazwałem „najlepszą książkową promocją od czasu wynalezienia e-papieru”. Rozmawiałem też jednak z ludźmi, którzy łapali się za głowę i pytali, jak to możliwe, że książka o wartości 60 złotych oddawana jest za bezcen.

Trzeba to jakoś wyjaśnić.

Fenomen niskiej ceny

Samo założenie sprzedawania po 9,90 zł lub podobnej cenie … czytaj dalej »

Zmiany w Złotych Myślach – czy pionier e-booków w Polsce przetrwa?

Tak to się zmienia rynek e-booków, że rodzą się nowi potentaci, a starzy… mają problemy. Ostatnio spory kryzys dotknął wydawnictwo Złote Myśli czyli pioniera e-booków w Polsce. Czy uda im się przetrwać i jaki los ich czeka?

Nazwę Złote Myśli kojarzy chyba każdy, kto zetknął się z literaturą na temat rozwoju osobistego. Wydawnictwo powstało w roku 2004. Jeszcze w czasach, gdy o papierze elektronicznym mogłem wyłącznie marzyć, natykałem się na rozsiane po sieci reklamy ich e-booków.

Tak piszą o sobie w profilu biznesowym:

Wydawnictwo skupia się na praktycznych poradnikach
czytaj dalej »