Nowość: Włącz alerty cenowe na e-booki i kupuj taniej!

Współpraca i reklama – informacje

Zapraszam firmy zainteresowane współpracą komercyjną ze Światem Czytników.

Aktualizacja: 21 września 2016. Aktualizacja statystyk i możliwych form współpracy.

Informacje o serwisie

Świat Czytników jest najpopularniejszym polskim blogiem poświęconym czytnikom e-booków oraz książkom elektronicznym.

Według danych Google Analytics w sierpniu 2016 serwis odwiedziło 125 tysięcy unikalnych użytkowników, co przełożyło się na ponad 300 tysięcy wizyt oraz 600 tysięcy odsłon.

statystyki-sierpien2016

Największy ruch w serwisie odbywa się w sezonie zimowym – w grudniu 2015 odwiedziło go nawet 194 tysiące osób.

Co jest bardzo ważne – to jest ruch ściśle nakierowany na tematykę serwisu. Blisko połowa użytkowników trafia z Google, na hasła związane z czytnikiem Kindle, innymi czytnikami oraz tematyką e-booków. Często są to bardzo szczegółowe pytania, na które serwis odpowiada w ponad 2800 artykułach.

Serwis jest też popularny wśród korzystających z mediów społecznościowych, według statystyk z sierpnia 2016:

  • 50 tys. wejść z Facebooka (25 tysięcy fanów)
  • 4 tys. wejść z Twittera (3,5 tys. obserwatorów)
  • 1,5 tys. wejść z Google+ (1,3 tys. obserwatorów)

Według serwisu Alexa, swiatczytnikow.pl okresowo wyprzedza pod względem popularności inne serwisy poświęcone e-bookom.

alexa-rank(2)

Świat Czytników ma swój profil w hash.fm, zwanym „Megapanelem dla blogerów”. W kategorii #książki blog zajmuje 1. miejsce.

W raporcie Blog Rank zorganizowanym w 2016 z okazji Blog Conference Poznań i zbierającym TOP 100 blogów o największym potencjale współpracy komercyjnej, Świat Czytników zajął 2 miejsce w kategorii „Specjalistyczne”.

Możliwości współpracy

Misją serwisu jest ułatwienie życia obecnym i przyszłym użytkownikom czytników. Wszystkie formy obecności komercyjnej muszą zatem wnosić dodatkową wartość w serwisie dla ludzi czytających w Polsce książki elektroniczne.

Przykładowe tematy współpracy:

  • Premiera książki lub czasopisma w formie elektronicznej
  • Wejście jakiegoś wydawnictwa w tematykę e-bookową
  • Start nowej księgarni z e-bookami.
  • Duża promocja w istniejącej księgarni z e-bookami.
  • Sprzedaż określonego modelu czytnika (z wyłączeniem Kindle – które zgodnie z polityką serwisu zalecam kupować wyłącznie drogą oficjalną w Amazonie)

Możliwe formaty reklamy:

  • Artykuł z omówieniem produktu – zdecydowanie polecane.
  • Seria artykułów (np. testy czytnika lub usługi)
  • Formy graficzne, np. baner 600 x 50 między artykułami na stronie głównej, baner 200×300/200×200 w prawej kolumnie oraz w porównywarce e-booków.
  • Linki tekstowe wewnątrz artykułów.

Jestem otwarty na propozycje innych formatów – nie mogą być one jednak inwazyjne, ani kłócić się wizualnie z dość prostym układem bloga.

Nie jestem zainteresowany dołączaniem do istniejących sieci reklamy zasięgowej.

Współpraca partnerska

Świat Czytników bierze udział w programach partnerskich kilku sklepów internetowych. Współpracujemy z takimi markami jak Amazon, Helion, Nexto, Virtualo, Woblink, Publio, Allegro, Empik, Eplaton, Gandalf, ArtaTech, Legimi. Jeśli oferta Twojej firmy może być w zasięgu zainteresowania posiadaczy czytników w Polsce, chętnie podejmę współpracę partnerską.

W tym przypadku rozliczanie odbywa się według zasady CPS – jeśli oferujesz dobre produkty i moi czytelnicy je kupią – wtedy zarabiamy wspólnie. Możliwe są też inne modele rozliczeń (CPC, ryczałt).

Księgarnie zapraszam też do udziału w porównywarce e-booków, która obecnie zbiera oferty z ponad 20 sklepów i którą odwiedza ponad 30 tysięcy unikalnych użytkowników miesięcznie.

Artykuły

Chętnie opublikuję informację o wydaniu książki czy pisma w formacie czytnikowym, choć nie mogę takiej publikacji zagwarantować. Przydatne będzie wysłanie wersji elektronicznej tej książki, abym mógł ocenić jakość publikacji. Każdy artykuł na Świecie Czytników trafia do co najmniej kilku tysięcy osób.

Serwis zwykle nie publikuje gotowych wpisów sponsorowanych i nie przedrukowuje informacji prasowych. Jeśli jest to możliwe, wolę przygotować własny tekst na podstawie nadesłanych materiałów i przede wszystkim – osobistego doświadczenia z produktem.

Konkursy

Serwis z reguły nie organizuje samodzielnie konkursów, ale jestem otwarty na informowanie o konkursach przygotowanych przez Państwa firmę.

Testy czytników

Szczególnie ważną częścią serwisu są testy czytników e-booków. Takie testy są zazwyczaj znacznie głębsze niż spotykane w serwisach technologicznych. Dlatego staram się robić takich testów nie więcej niż kilka w roku.

Kontakt w sprawie współpracy

Proszę pisać na rd (at) webaudit.pl z proponowanym tematem/pomysłem i formą współpracy. Przygotuję indywidualną wycenę.

Wystawiane są faktury VAT, pod względem formalnym współpracę obsługuje moja firma Web Audit.

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Komentarze do tego artykułu można śledzić także w formacie RSS.