Za drogo? Ustaw alerty cenowe na e-booki i kupuj taniej!

[Nieaktualne] Promocje na Cyber Monday: Kindle 8 o 20 euro taniej, Kindle Paperwhite o 40 euro taniej!

Równo o północy w niemieckim Amazonie ruszyła promocja z okazji Cyber Monday. Kindle Paperwhite III kupimy poniżej 500 zł, a Kindle 8 poniżej 300 zł!

Do dyspozycji mamy dwa modele:

  • Kindle 8 – 59,99 EUR – o 20 euro taniej (najtaniej w historii!)
  • Kindle Paperwhite 3 – 99,99 EUR – o 40 euro taniej – podobnie jak rok temu.

Promocja jest jak zwykle bez daty trwania, ale ponieważ to „Tydzień ofert na Cyber Monday” – potrwa pewnie do przyszłego poniedziałku.

Aktualizacja z 20 listopada: w godzinach popołudniowych Amazon naprawił wreszcie błąd, który polegał na naliczaniu opłaty za dostawę. Zaktualizowałem wyliczenia. Jeśli komuś taką opłatę naliczono – poniżej opisuję, jak uzyskać jej zwrot.

Aktualizacja z 23 listopada: jeden z Czytelników odkrył na stronie Amazonu nietypową promocję, w której możemy otrzymać rabat na 8 EUR przy doładowaniu konta. Niestety nie działa ona dla wszystkich, ale warto spróbować.

Aktualizacja z 28 listopada: zgodnie z przypuszczeniami, o północy z poniedziałku na wtorek promocja się skończyła. Być może będzie jeszcze jakaś przed świętami „dla spóźnialskich”, choć raczej mniejsza.

Wyliczenia: Kindle Paperwhite

Kindle Paperwhite III w wersji bez reklam kosztuje nominalnie 99,99 EUR. Jest też wersja biała.

Tak wyglądają wyliczenia.

Cena jaką widzimy na rozliczeniu wynika z przeliczenia na polski VAT (z 19% na 23%).

Błąd, o którym pisałem rano już naprawiono i Amazon nie nalicza opłat za wysyłkę.

Razem 103,36 EUR czyli ok. 440 zł.

Jeśli nie mamy karty rozliczanej w euro, możemy też wybrać płatność bezpośrednio w złotówkach. Amazon zaproponuje ok. 460-470 zł.

Zwykle bardziej się opłaci przeliczenie złożyć na nasz bank. W razie wątpliwości sprawdźmy tabelę opłat i prowizje za przewalutowanie – wiem że np. mBank ma dość wysokie.

Mamy ograniczenia w liczbie sztuk – w przypadku Paperwhite można wziąć tylko jedną sztukę na osobę! Wygląda na to, że Amazon zabezpiecza się przed wyczyszczeniem magazynów. W komentarzach wrc wynalazł jednak sposób – da się zamówić jedną sztukę czarnego i jedną białego. :-)

Tutaj mała uwaga – chyba oczywista dla stałych czytelników. Jestem zapisany w programie partnerskim Amazonu i jeśli zamówisz czytnik korzystając z podanych tutaj linków, otrzymam prowizję, którą będę mógł wydać na kolejne zakupy. Zamówienie trzeba złożyć w ciągu 24 godzin od kliknięcia linku. Dziękuję.

Wyliczenia: Kindle 8

Kindle 8 w wersji bez reklam kosztuje 59,99 EUR. Dostępna jest też wersja biała.

Cena jaką widzimy na rozliczeniu wynika z przeliczenia na polski VAT (z 19% na 23%).

Błąd, o którym pisałem rano już naprawiono i Amazon nie nalicza opłat za wysyłkę.

Razem 62 EUR czyli ok. 260 zł.

Przy rozliczeniu w złotówkach płacimy ok. 280 zł.

Jeśli zapłaciliśmy mimo wszystko za wysyłkę, patrzcie niżej.

Akcesoria

Jeśli chodzi o akcesoria – to jedyne, których potrzebujemy to okładki, które mają za zadanie ochronę ekranu czytnika, mogą też ułatwiać jego trzymanie.

okladka-pw2

Oficjalna okładka do Kindle Paperwhite kosztuje 34,99 EUR, dostępna jest w pięciu kolorach.

Oficjalna okładka do Kindle 8 kosztuje 24,99 EUR, dostępna jest w czterech kolorach.

Obie okładki automatycznie wybudzają czytnik po otwarciu.

Oczywiście jeśli zależy nam na oszczędności – możemy poszukać tańszych alternatyw. W samym Amazonie znajdziemy sporo zamienników z różnych firm. Niestety polecane przeze mnie wcześniej okładki firmy Fintie nie są już wysyłane do Polski – można kupić bezpośrednio od producenta, ale wychodzi drożej.

Nie ma sensu kupować polecanej nam przez Amazon ładowarki Power Fast, bo czytnik naładujemy dowolną telefoniczną, albo przez kabelek z komputera.

[Jeśli ktoś zapłacił] Jak uzyskać zwrot za wysyłkę?

20 listopada w godzinach popołudniowych Amazon naprawił wreszcie ten błąd. Tak więc przy nowym zamówieniu nie powinniśmy widzieć żadnych kosztów przesyłki.

Dziś rano Amazon miał jeszcze opisany tydzień temu błąd, w którym naliczał opłatę za wysyłkę Kindle, mimo tego, że tabela z kosztami dostawy jest jasna – wszystkie zamówienia powyżej 39 EUR są bezpłatne – no i tak było przez ostatnie dwa lata, gdy kupowaliśmy czytniki.

Zresztą nawet na stronie głównej widzimy baner dla klientów z Polski.

Niestety w przypadku Kindle naliczana była opłata 5,99 EUR czyli ok. 25 złotych.

Dlatego jeśli sklep naliczył nam opłatę za wysyłkę, należy skontaktować się z obsługą i poprosić o zwrot nienależnej opłaty. Jak to zrobić?

  1. Wchodzimy na stronę kontaktu.
  2. Wybieramy nasze zamówienie.
  3. Następnie wchodzimy do właściwej kategorii. Jeśli jeszcze nie złożyliśmy zamówienia, możemy wybrać np. Problemy z płatnością – Nieznana opłata.
  4. Klikamy „E-mail”.

Następnie piszemy po prostu, że sklep nam naliczył opłatę za wysyłkę, choć wg cennika od 39 EUR powinna być wysyłka gratis.

Możemy wysłać też takiego maila przed złożeniem zamówienia – wtedy dostaniemy już wcześniej rabat do tego co mamy w koszyku.

W moim przypadku było tak, że już parę minut później zadzwoniła do mnie konsultantka z numeru w Irlandii (mówiąca po polsku) i zaproponowała naliczenie rabatu w wysokości kosztów przesyłki.

Który czytnik wybrać?

kindle-8-vs-paperwhite-oswietlenie-dzien

Oba czytniki testowałem na tym blogu:

Najważniejsza różnica polega na tym, że:

  • Paperwhite ma ekran wysokiej rozdzielczości (1448×1072) i oświetlenie.
  • Kindle 8 ma standardowy ekran 800 x 600 (taki jaki miał np. Kindle Classic) i nie ma oświetlenia. Jest mniejszy, lżejszy i nieco szybszy.

Obsługa obu czytników jest niemal identyczna.

Ja od dawna twierdzę na tym blogu (patrz przewodnik wyboru wersji), że Paperwhite to  najlepszy wybór spośród czytników Amazonu.

Owszem, podstawowy Kindle 8 jest bardzo szybki i ma te same funkcje, ale brak mu oświetlenia, które przyda się niemal każdemu. To nie jest prawda, że świecimy sobie tylko w ciemności – nawet jak jest dzień, chmury za oknem, a my siedzimy w autobusie, ustawienie światełka na 12/24 pozwoli poczuć różnicę.

Ponad rok temu pytałem Was o to, jaki czytnik wybieracie jako kolejny po starszych Kindle z klawiszami – w wyniku ankiety wyszło, że aż 65% przesiada się na Paperwhite.

Ceny w innych Amazonach

Promocja na Paperwhite ruszyła też w innych europejskich sklepach:

Gdybyśmy nie otrzymali opisywanego wyżej zwrotu kosztów wysyłki – to zamówienie w brytyjskim Amazonie może się opłacić odrobinę bardziej. Tak wygląda po przeliczeniu na złotówki.

Ale, ponieważ go otrzymamy – zamawianie w UK nie ma chyba sensu.

Nie tylko Kindle

Cyber Monday będzie dopiero za tydzień i właśnie przez tydzień trwa wyprzedaż w niemieckim Amazonie.

Codziennie na stronie pojawi się kilkaset nowych ofert ze zniżkami do 50%. Warto zwrócić uwagę na elektronikę – czasami są spore różnice w stosunku do cen w Polsce. Ja rok temu kupiłem w tej promocji amplituner Denona.

Inna sprawa, że przeglądanie listy tych okazji jest dość mozolne.

Podsumowanie

Ostatnia tak dobra zniżka na Kindle Paperwhite III była przed Wielkanocą, a wcześniej… rok temu.  Z kolei w przypadku Kindle 8 mamy najniższą cenę od czasu premiery tego czytnika!

Przypomnę, że nie wiadomo, jak długo trwa ta promocja – ale prawdopodobnie do 27 listopada. Sądzę, że tym razem wprowadzone ograniczenia w liczbie sztuk sprawią, że zapasy magazynowe się nie wyczerpią – Amazon raczej by nie chciał, aby nie dało się zamówić prezentu na Mikołajki lub pod choinkę…

PS. Jak zamówić Kindle? Od dawna gotowy jest przewodnik – krok po kroku. Jest też zbiór pytań i odpowiedzi nt. kupna.

Czytaj dalej:

Artykuł był przydatny? Jeśli tak, zobacz 6 sposobów, na jakie możesz wspomóc Świat Czytników. Dziękuję!

Ten wpis został opublikowany w kategorii Kupno Kindle, Stare promocje i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Hosting: Zenbox

153 odpowiedzi na „[Nieaktualne] Promocje na Cyber Monday: Kindle 8 o 20 euro taniej, Kindle Paperwhite o 40 euro taniej!

  1. Piotr pisze:

    Czy rok temu była jakaś zniżka na Voyage?

    Myślisz, że to już komplet znizek na Kindle z tej okazji?

    3
    • dzust pisze:

      Też mi się marzy Voyage w promocji… Jeśli nie teraz, to może po świętach ze zwrotów nietrafionych prezentów coś się trafi…?

      1
      • Piotr pisze:

        Ja nawet taki (z Warehouse Deals) kupiłem ze dwa tygodnie temu w wersji 3G.

        Przyszedł, wyglądał jak nówka, tylko niestety okazało się, że 3G nie działa i musiałem odesłać :(

        0
  2. emer pisze:

    skorzystałem z tutorialu i kupiłem Paperwhite III dla koleżanki. Zrobiłem tez tak, jak Robert sugerował – zadzwoniłem przed „kup teraz” i telefonicznie zmodyfikowano obciążenie karty o koszty przesyłki, czyli zapłaciłem 103.36. Dzięki Szefie za info i tutka „zakupowego” :D

    3
  3. szmaly pisze:

    Czy ktoś już zamawiał może z tej promocji PW3. Zamówienie złożyłem kilka godzin temu. Czas realizacji zamówienia wyszedł mi 02.12÷6.12. Trochę długo. Nie wiem, czy to przez to, że prócz kindla wziąłem jeszcze inną pierdółkę czy sam Kindle tyle wysyłają, czy po prostu z okazji Cyber tygodnia tyle im trwa wysyłka? W pierwszych krokach składania zamówienia były info, że wysyłka w ciągu 3-5 dni jak dobrze kojarzę.
    BTW. Z karty ściągnęło dodatkowo za przesyłkę. Wiadomość w sprawie dodatkowego obciążenia poszła…

    0
    • emer pisze:

      opisuje wyżej – kupiłem o godzinie troche przed 8:00 i mam termin dostawy Dostawa:
      piątek, 24 listopada-
      poniedziałek, 27 listopada
      nie wiem, czy wysyłka wtedy czy mam dostać (przesyłka standardowa)

      0
      • szmaly pisze:

        Ja zamawiałem jakoś przed drugą w nocy. To może jednak ta dodatkowa pierdółka… Ale też ze sklepu amazon, a nie innego dostawcy. Pozostanie mi tylko czekać…
        A czy gdzieś w Amazonie można podejrzeć historię kontaktów z nimi? Napisałem maila z ich formularza w sprawie dodatkowego obciążenia za wysyłkę, ale ani na maila potwierdzenia nie dostałem, a przez „Moje konto” nie mogę się doszukać tego zgłoszenia… Powinno to być gdzieś widoczne?

        0
  4. KasiaZet pisze:

    Czy myślisz, że można liczyć na jeszcze korzystniejszą zniżkę z okazji Black Friday czy lepiej już brać i cieszyć się z tego co jest teraz? ;)

    0
  5. wrc pisze:

    Jednak można zamówić dwa PW3. Zamówiłem biały i czarny i się udało. Możliwe, że dwa w tym samym kolorze już nie przejdą.

    1
  6. lizzz pisze:

    Właśnie składam zamówienie i zadzwoniłam przed „kup teraz” ale pani przy telefonie nie chciała mi odliczyć kosztów wysyłki tylko stwierdziła że dopiero po wysłaniu mogą mi zwrócić koszty wysyłki. Trochę dziwne że jednym obrazu odliczają a innym nie.

    0
    • Szatkus pisze:

      Ja miałam dokładnie tak samo… Dopiero po wysyłce mam ponownie skontaktować się – tym razem mailowo i poprosić o zwrot kosztów wysyłki.

      0
  7. OuNiS pisze:

    Ja po zakupie napisałem maila z prośbą o anulowanie opłaty za przesyłkę (kwota przekraczała grubo ponad 39 EUR) i dostałem taką odpowiedź:

    Amazon.de
    Twoje konto Amazon.de
    Dzień dobry

    Na stronie Amazon.de istnieje możliwość zmiany preferowanego języka na niemiecki, holenderski angielski i polski. Chociaż wciąż staramy się rozwijać dostępne wersje językowe, proszę mieć na uwadze, że obecnie nie oferujemy wsparcia po polsku dla naszych urządzeń i usług cyfrowych.

    Jeżeli potrzebuje Pan pomocy w sprawie naszych urządzeń bądź usług cyfrowych, oferujemy dział obsługi klienta po niemiecku.

    W celu kontaktu z niemieckim działem obsługi klienta należy:

    1. Odwiedzić stronę http://www.amazon.de/kontakt
    2. W prawym górnym roku kliknąć w ikonę globusa i wybrać „Deutsch – DE” aby zmienić język na niemiecki. Strona „Skontaktuj się z nami” wyświetli się w języku niemieckim.
    3. Kliknąć „Amazon-Geräte und Kindle-Apps” lub „Digitale Dienste” a następnie wybrać odpowiedni temat wiadomości po niemiecku.

    W każdej chwili może Pan zmienić wybrany język klikając w ikonkę globusa w prawym górnym rogu.

    Przepraszamy za niedogodności i dziękujemy za zakupy na Amazon.de.

    Serdeczne pozdrowienia,

    Dziwna sprawa z tą darmową wysyłką.

    0
    • asymon pisze:

      Pisałeś po polsku? To wygląda jak szablon „nie rozumiemy po polsku”.

      2
    • wrc pisze:

      Ja dostałem taką odpowiedź.

      „(…)
      Problem jest nam znany i nasi specjalisci pracuja nad jego rozwiazanem.

      Pana przesylka nie zostala jeszcze wyslana, co uniemozliwia mi zwrot kosztow przesulki. W momencie kiedy zostanie wyslana, zwroce Panu koszta przesylki.

      Przepraszam za utrudnienia i zycze milego poniedzialku.”

      Wiadomość oryginalna, proszę mnie nie poprawiać :)

      Pewnie nie oddadzą mi tego VATu.
      Rzeczywiście nie mogę zamówić ponownie ani jednej sztuki. Czyli tylko jeden biały i jeden czarny PW3 na głowę :)

      0
      • wrc pisze:

        No i dziwne to wszystko, przed chwilą otrzymałem kolejnego maila z informacją, że płatność za przesyłkę została odliczona od zamówienia.
        Czyli nie muszą czekać do wysyłki.

        0
        • emer pisze:

          i gdy wyślą, to WTEDY obciążą Twoją kartę ta zmniejszona kwotą.

          1
        • mrgl pisze:

          Mam pytanie. Czy maile z odpowidzią od Amazona przychodzą na podaną skrzynkę czy gdzieś na profil użytkownika? Dość dawno złożyłam zamówienie i cisza, a widzę po komentarzach, że reagują szybko. Pisałam po angielsku, więc powinni wszystko zrozumieć.

          0
          • szmaly pisze:

            Przyłączam się do pytań.
            Odpowiedź dostaliście na maila przypisanego do amazon czy przez stronę amazon? Pisaliście zgłoszenie po niemiecku czy po angielsku?
            Ja skorzystałem z ich formularza, ale pisałem łamaną angielszczyzną jakoś między 8mą a 9tą. Do tej pory cisza. Może to jednak wynik języka angielskiego, a nie niemieckiego.
            Czy gdzieś da się sprawdzić co do nich zostało wysłane?

            0
            • OuNiS pisze:

              Napisałem zgłoszenie po polsku czyli w języku formatki. Odpowiedź (patrz wyżej) dostałem, na maila przypisanego do amazonu, też po polsku.

              0
            • mrgl pisze:

              Właśnie przed chwilą dostałam telefon z infolinii, rozmowa po polsku. Pisałam maila po angielsku i dodatkowo poinformowano mnie, że mogę już pisać po polsku, mają polskojęzyczną obsługę. Faktycznie, w szczegółach zamówienia zniknęły koszty przesyłki. Może spływa coraz więcej zamówień (dzięki temu artykułowi:D) i mają wolniejszy czas reakcji.

              1
              • OuNiS pisze:

                No cóż, daje to jakąś nadzieję. Ale zastanawiam się czy mam ponowić monit o zwrot za przesyłkę tym razem po angielsku, czy czekać. W sumie w odpowiedzi po polsku(sic) dostałem info, że powinienem właściwie pisać po niemiecku. Widzę tu jakieś luki w logice.

                1
    • OuNiS pisze:

      Ponieważ w sprawie coś drgnęło chciałbym się podzielić ze swoimi doświadczeniami z innymi użytkownikami (może coś pomoże).
      Otóż czytnik doszedł dzisiaj w godzinach popołudniowych (jeszcze wczoraj, w dniu zakupu szacowany czas dostarczenia przesyłki oscylował wokół 23-24 listopada).
      Postanowiłem drążyć sprawę nienależnej opłaty za przesyłkę i napisałem maila (tym razem po angielsku), w którym ze szczegółami wyłuszczyłem o co mi chodzi oraz co sądzę o firmie Amazon, która nie potrafi rozwiązać problemu kosztów przesyłki. Nie omieszkałem również wytknąć im tego, że w mailu, który do mnie przysłali (po polsku) kazali mi zgłosić problem w języku Goethego, mimo że wysyłałem go z formularza, który był cały przetłumaczony na język polski. I jeszcze dzisiaj przed tym kiedy kurier z paczką zadzwonił do furtki dostałem maila od niejakiego Jovana Cvetkovica z gorącymi przeprosinami i solennym przyrzeczeniem, że w 3-5 dni dostanę zwrot PEŁNEJ kwoty za nienależnie naliczone koszty wysyłki.
      Zobaczymy za 5 dni. W każdym razie widzę, że jak się trochę pier… pięścią w stół i postraszy, że właśnie moje mniemanie o firmie Amazon (w związku z tym incydentem) leci na łeb na szyję, najwyraźniej pomogło.
      Nie omieszkam poinformować tutaj o tym czy zwrot za przesyłkę doszedł czy nie.

      0
  8. Kris pisze:

    Ale swoją drogą – na tym „błędzie” z kosztami przesyłki Amazon robi lekkiego wałka. Na podsumowaniu zamówienia pokazana jest kwota 5,99 EUR kosztów przesyłki. Ale zwracają (tak powiedziała Pani z Amazona) tylko 4,87 EUR – czyli bez VAT. Niby to tylko ok 5 zł … ale lekki niesmak pozostaje.

    2
  9. A pisze:

    Robercie, kolejny PW zakupiony, dzięki Twojej pomocy :-) Błędnie naliczona opłata za przesyłkę, ale chwila rozmowy z obsługą (tym razem z Monachium) i już potwierdzone, że opłata zostanie zwrócona na konto. Dzięki!

    0
  10. Tym pisze:

    Przepraszam bo być może nie jestem na czasie (pierwsze kindla kupowalem z 2lata temu)
    ale czy nie funkcjonuje już opcja Paperwhite 3 z reklamami za 79,99 + prośba mailowa o zdjecie reklam?

    0
  11. J. pisze:

    Czy Amazon pobiera płatność w momencie złożenia zamówienia czy w momencie wysyłki towaru? I czy na amazon.it można płacić w złotówkach?

    0
    • Robert Drózd pisze:

      W momencie wysyłki. Na włoskim Amazonie też jest przeliczanie na złotówki – na ostatnim ekranie wybierasz między PLN i EUR.

      1
      • Kris pisze:

        No nie do końca że w momencie wysyłki. Zamówiłem Kindle dziś (20.11) ok 00:10 AM. Karta została obciążona dziś ok 10.00. A zamówienie jest w statusie „Przygotowywanie do wysyłki”. Może to semantyka :) ale kasę zdjęli ZANIM wysłali.

        0
        • Robert Drózd pisze:

          No tak, ale ze strony zamówienia nie możesz już go anulować, tak? W momencie wysyłki ja rozumiem tak, że czytnik idzie do wysyłki i nie da już się wycofać.

          2
        • Piotr pisze:

          Różnie z tym bywa. Zwykle faktycznie forsa jest pobierana przy wysyłce, ale raz miałem tak, że pobrano ją ładnych kilka dni po dostarczeniu przesyłki. Zdażyłem ze dwie książki przeczytać „na kredyt”. :-)

          0
      • J. pisze:

        Dziękuję z informacje.

        Chcę zamówić Oasis, który jest wysyłany po 30.11 stąd pytanie, o płatność. Za prawie dwa tygodnie nie wiadomo jaki będzie kurs Euro, a w mbanku prowizja za przewalutowanie jest tak wysoka (do mojej karty aż 5,9%), że nie powinno być dużej różnicy, więc chyba wolę wybrać od razu złotówki i znać dokładną kwotę płatności wcześniej.

        0
        • Robert Drózd pisze:

          Jeśli masz takie przewalutowanie to rzeczywiście PLN, chyba że wyrobisz sobie kartę rozliczaną w EUR bez przewalutowania (nawet mbank coś takiego chyba ostatnio ma), dla takiego zakupu może się to opłacić.

          1
          • J. pisze:

            Szkoda mi czasu i zachodu, z płatności w euro korzystam średnio raz na dwa lata jak kupuję nowego Kindla ;) A i na pewno opłaty za taką kartę również jakieś są nałożone.

            0
        • Tomek pisze:

          Warto zainteresować się rozwiązaniami typu Revolut. Sam korzystam i polecam – brak prowizji, korzystny kurs wymiany

          0
  12. emer pisze:

    na razie z konta karty pobrano mi 1 euro …
    Ja kupiłem w euro, bez „amazonowych” propozycji złotówkowych.

    0
  13. Konrad pisze:

    Dzień dobry,
    Mam pytanie dotyczące FV. Dodałem Swój NIP, otrzymałem potwierdzenie dodania, poprawności danych. Przy składaniu zamówienia nigdzie nie widzę danych mojej firmy lecz tylko dane osobiste. Czy to jest poprawne ? Po prawej stronie mam link Faktura – 2 odnośniki https://www.amazon.de/gp/help/customer/display.html/ref=od_aui_legal_invoice_help?ie=UTF8&nodeId=201796350 – rozumiem, że mam się zastosować do 1 kroku czyli „nie wysłano ” ?

    0
  14. Foka pisze:

    Kupiłem P3, koszt ponad 103,36 euro (normalne, bo różnica w podatku), zgłoszenie mailowe błędu i 15 minut później rozmowa z konsultantką: talon czy zwrot (uwaga: zwrot netto, nie brutto, więc 4,81).
    I po sprawie.
    Jeszcze mail przepraszający za utrudnienia i potwierdzający wybrane rozwiązanie.
    Super.

    0
    • Kris pisze:

      Na ale do cholery czemu NETTO !!! Czemu mamy płacić ponad 1 EUR za ich systemowy błąd ??

      1
    • Arass pisze:

      Formularz wypełniałeś po polsku czy angielsku/niemiecku?

      0
    • Kris pisze:

      Proponuje ponowny kontakt z amazon.de. Ja napisałem ze nie rozumiem czemu zwracaja 4,87 a nie 5.99 i ze uprzejmie proszę o zwrot całości. Dostałem informację, (juz drugą w tej sprawie) ze jednak 5,99 zwrócą.
      Trzeba sie upomnieć o pełną sumę.

      0
      • Foka pisze:

        Dzisiaj taka informacja (czyli 1 dzień po zamówieniu i opłaceniu):

        Dzień dobry,

        bardzo dziękuję za Pańską cierpliwość.

        Na chwilę obecną zmagamy się z błędem w systemie, na skutek którego do zamówień kwalifikujących się do bezpłatnej wysyłki, naliczane są koszty pakowania i wysyłki. Bardzo przepraszam za powstałe niedogodności.

        Właśnie zredukowałam naliczone w systemie koszty wysyłki za Pańskie zamówienie na zero, bez potrzeby czekania na nadanie paczki i dokonywania zwrotu pieniędzy.

        W tym momencie suma końcowa za zamówienie wynosi 103,36 EUR.

        Cieszę się, że mogłam pomóc i życzę Panu miłego dnia!

        0
  15. Nat pisze:

    Kupowałam czytniki pomiędzy północą, a 1:00 i kupiłam dwa (jeden biały, jeden czarny). W taki sposób można kupić dwa. Raczej ceny na Black Friday nie obniżą. Dodatkowo naliczona została mi opłata za przesyłkę, od razu napisałam do Amazona, dostałam info, ze pobiorą tylko za czytnik i dodatkowo w ramach rekompensaty dają ekspresową wysyłkę. Dziwne, że każdy ma trochę inaczej tę sprawę obsłużoną. Pisałam po polsku.

    0
    • Robert Drózd pisze:

      Pewnie nie mają do tego procedury. Ale myślę, że dzisiaj będą mieli tyle zgłoszeń, że jakaś będzie musiała powstać.

      0
  16. emer pisze:

    wygląda, że optymalnie było to, co Robert napisał (a ja tez zrobiłem), czyli przejść całą procedurę kupna, ale bez ostatecznego „kup teraz”, i własnie w tym momencie wymusić , aby zadzwoniono do mnie – wtedy niejako online Pani modyfikuje obciążenie karty i usuwa koszty wysyłki.

    1
  17. alt pisze:

    jest też -20% na używane

    0
  18. jrgjuj pisze:

    ciekawe czy wreszcie zaczną przenosić większą ilość książek i bedzie polska wersja oprogramowania. to w sumie obciach sprzedawac taki wybrakowany towar.

    1
  19. MK pisze:

    Kindel zamówiony. Koszty przesyłki po telefonie konsultanta obniżone. Telefon by dosłownie chwile po wysłaniu reklamacji.

    1
  20. Mateusz pisze:

    A ja mam pytanie czy ktoś tutaj orientuje się czy na czytniki Tolino bywają jakieś promocje i skąd najlepiej zamówić do Polski?

    0
  21. Mateusz pisze:

    Do osób które dostały zwrot kosztów wysyłki netto: może napiszcie jeszcze jednego maila z reklamacją? Ja od razu dostałem „zwrot” pełnych kosztów wysyłki 5,99 EUR, a właściwie zostały odjęte od zamówienia jeszcze przed obciążeniem karty.

    0
    • Robert Drózd pisze:

      No właśnie może w tym jest problem – mogą oddać pełną kwotę przed zamówieniem (gdy zgłaszasz się mając produkt w koszyku, wtedy dają rabat), a po nim tylko zwrot netto.

      0
      • Mateusz pisze:

        Właściwie było tak że zamówiłem, potem zgłosiłem reklamację (mailem) i cytuję: „Z tego powodu usunęłam manualnie koszty wysyłki. Za zamówione artykuły pobierzemy łącznie 103.36 EUR.” Przesyłka jeszcze nie została wysłana.

        1
  22. Belle pisze:

    Przed chwilą zakupiłam Paperwhite. W podsumowaniu przesyłka była darmowa, więc dzięki waszym zamówieniom poprawili ten błąd ;)
    Dostawa i pakowanie: EUR 0,00
    Suma z VAT: EUR 103,36

    1
  23. Sun pisze:

    Mi anulowali koszty wysyłki po tym jak wysłałam maila już po dokonaniu zakupu.

    0
    • Kris pisze:

      Ale anulowali przed obciążeniem konta / karty ?
      W moim przypadku zeszła cała suma wraz z kosztami przesyłki a zwrócą ew. koszty bez VAT.

      0
      • Sun pisze:

        Tak, przed obciążeniem konta. Miałam czekać z tym aż dostanę czytnik, ale napisałam jakieś pół godziny po złożeniu zamówienia.

        0
  24. Maciej pisze:

    Hmm a jak to jest z innymi producentami czytników, czy gdzieś można trafić na równie ciekawe cykliczne promocje?

    0
  25. sss pisze:

    Ktoś z Was spotkał się z problemem, że „cannot ship to Poland?” (Kindle PW3)

    0
    • suonik pisze:

      Zapewne próbujesz zamówić Kindle z reklamami za 79,99 €. Do Polski wysyłają tylko wersję bez reklam za 99,99 €.

      2
  26. Alos pisze:

    Kupiłem sobie mojego pierwszego Kindelka. Przyżydziłem i zdecydowałem się na ósemkę. Czas dostawy mam oznaczony na 23-24 listopada.

    0
    • Sun pisze:

      Ja tak zrobiłam w styczniu a dziś zamówiłam Paperwhite 3 :)

      0
      • Alos pisze:

        U mnie to jest pierwszy mój czytnik, pierwszy czytnik w domu to nie chciałem szaleć na początek :D Zawsze można rok przezimować na tym, a w przyszłym kupić sobie Paperwhite’a.

        2
        • Goldek pisze:

          No ale przy takim założeniu to wyjdzie jednak sporo drożej. Masz jeszcze 2-3 dni żeby anulować ten zakup i wziąć PW3 żeby zaoszczędzić ;)

          0
          • Robert Drózd pisze:

            Niekoniecznie, jeśli akurat znajdzie się chętny na K8 :) Liczba czytników w domu zwykle dąży do zrównania się z liczbą mieszkańców. :)

            1
          • Alos pisze:

            Nie, nie, nie. Czytnik się nie zmarnuje. Jeśli tak mi się spodoba e-czytanie, że zmienię na PW to ósemka pójdzie w ręce mamy lub taty jako prezent. Zwłaszcza mamie się przyda, więc na luzie :D

            0
  27. Michał pisze:

    Dla kupujących w obcych walutach polecam aplikację Revolut. Najlepszy kurs wymiany…

    0
  28. pan grzebień pisze:

    A z Amazon.com tego nie dostarczają? Mi przy checkoucie napisało, że nie do Polski. Co wiemy na ten temat?

    0
  29. Patka pisze:

    Mam problem, chciałabym kupić Kindla z amazon.de, niestety po wpisaniu adresu cały czas pojawia się informacja, że nie jest możliwa wysyłka do Polski. Ktoś jeszcze miał taki problem? Da się to jakoś obejść?

    0
  30. Juliusz pisze:

    Widzę, że podejście do reklamacji dot. kosztów przesyłki jest indywidualne i zależy chyba od konsultanta. Czytnik zamówiony wczoraj w godzinach dopołudniowych, oczywiście z kosztami wysyłki. Blokada na karcie błyskawiczna, 109,35 EUR i figuruje do tej pory. Reklamacja złożona mailowo. Odp. też mailem, że problem jest znany, wiedzą, będzie zwrot, itp. Następny mail ma być do 25.11. Czytnik w przygotowaniu do wysyłki. Co ciekawe, po wysłaniu maila,wg instrukcji z tej strony, już nie widzę pod zamówieniem możliwości wysłania kolejnego ew. maila. Chyba, że się nie dopatrzyłem. Czekam na rozwój sytuacji. Trzeba się było nie spieszyć z zakupem..:)

    0
    • Juliusz pisze:

      Reasumując: czytnik wysłany 23.11 – odebrany 24.11. Karta obciążona 25.11 109,35EUR i 25.011 uznanie na karcie 5,99EUR(zwrot za przesyłkę). Mail z Amazona z potwierdzeniem i ponownymi przeproszeniem za sytuację. Jest OK.

      0
  31. Piotr pisze:

    Panie Robercie – kolejny czytnik Paperwhite dla rodziny zamówiony z wykorzystaniem linku z tego artykułu. Dziękuję za prowadzenie interesującej strony o czytnikach!

    0
  32. katarakta pisze:

    Czy ktoś miał może problem z przewijaniem stron do tyłu w Kindle Paperwhite 3? Zamówiłam w polskim sklepie internetowym nowy czytnik i już od początku pojawił się problem – do przodu przerzuca strony idealnie, ale przy cofaniu na poprzednią stronę czasami przewija dobrze, a czasami albo zaczyna przeskakiwać do przodu zamiast do tyłu, albo czasami przerzuca w losowy fragment książki (np. z 84% do 68%). Czytnik zwróciłam, kupiłam nowy, i znowu identyczny problem… Czasem dzieje się to dopiero po dłuższym przewijaniu (kiedy chcę cofnąć o kilkanaście stron), a czasami już przy pierwszym dotknięciu. Mój chłopak zamówił ten sam model z tego samego sklepu i czasami pojawia mu się ten sam problem… Czy to wada tego modelu, czy po prostu sklep miał jakąś wadliwą partię? Podejrzewam swoją drogą, że mój drugi czytnik mógł być używany i pochodzi ze zwrotu, bo po pierwszym włączeniu był już zalogowany na czyjeś konto amazon (na jakieś chińskie nazwisko)…

    0
  33. Ania pisze:

    Płaciłam (chyba po raz pierwszy) kartą debetową MasterCard (mbank). Zwiększyłam limity przed transakcją. Czytnik kupiłam o 19:00, a na koncie nadal nie zablokowało mi środków, nawet tej 1 złotówki. Ile zwykle się czeka na obciążenie konta? Nie mam też żadnego maila, że nie udało się pobrać środków.

    0
    • emer pisze:

      gdy wyślą, to obciążą karte. Dziwne tylko, że 1 euro Ci nie wzięli – że tak powiem – kontrolnie z karty :D

      0
      • Robert Drózd pisze:

        Ale to nie jest regułą, bo nie blokują tego przy każdej pierwszej płatności. Może jakoś losowo wybierają.

        0
        • emer pisze:

          Nie wysłali jeszcze (chyba dzisiaj), ale obciążyli mi kartę kredytową ING na łączną kwotę 439.23 PLN (103.36 euro).
          Chyba lepszy przelicznik, niż powierzać amazonowi, aby sam sobie złotówki pobrał wg jakiś swoich kursów …

          0
          • Novy pisze:

            U mnie w Aliorze obciążyli na 438,09 PLN ale status mam dalej do wysyłki. Zamawiałem w poniedziałek wieczorem.

            0
            • Kris pisze:

              Ja także mam taki status mimo, że zamawiałem 20.11 ok godz. 00:10

              0
            • Kojer pisze:

              Obciążyli czy zablokowali? Raczej to pierwsze więc końcowa cena może być inna (inny dzień księgowania i inne kursy + możliwe prowizje zależnie od Banku)

              1
              • emer pisze:

                eee … mam w historii transakcji dzisiaj zaznaczone ile euro i odpowiadające PLN – więc to końcowe wartości. Kupuje na alieexpress czy w ogóle inne obciązenia i jak TAM sie pojawi coś, to jest to końcowe saldo do spłacenia karty.

                0
              • Kojer pisze:

                Czyli zaksięgowane, u mnie na razie jest tylko blokada. Jak mówiłem to zależy od banku. No i ciągle czytnik nie wysłany, miał wyjść wczoraj a ciągle ma „Wysyłka wkrótce”

                0
          • OuNiS pisze:

            @emer – Nie. Wybrałem niby bezpłatną przesyłkę, za którą i tak mnie skasowali (właśnie dostałem info o zwrocie tej kasy (5.99 EUR), o którą się upomniałem).
            Dlaczego tak szybko doszła przesyłka nie mam zielonego pojęcia. Zaraz po złożeniu zamówienia Amazon szacował termin dostarczenia na 23-24 listopada. 20 listopada wieczorem dostałem sms od DHLPL, że paczka zostanie dostarczona 21.11 w godz. 11-15, a Amazon zmienił czas dostarczenia przesyłki na 27-28.11 (sic!). Następnego dnia rano dostałem sms od kuriera, że będzie u mnie w godz. 11-15, a Amazon dalej swoje 27-28.11 ROTFL. W południe dopiero Amazon zmienił datę dostawy na 21.11. Wiem jedno, mają tam niezły burdel i na pewno na przyszłość, przy nowych zamówieniach będę im patrzył na ręce i wytykał, każdą nieprawidłowość. Nie ukrywam, że trochę się sparzyłem na tym zamówieniu i tylko nie wiem, czy z tymi nienależnymi opłatami to zwykły przypadek, niedbalstwo itp. czy czasem nie celowe działanie.

            1
  34. Antek pisze:

    Czy ktoś wie jak wypada porównanie K8 do Sony PRS-T2? Czytnik Sony w pełni mi odpowiadał i jeśli K8 jest podobny to chciałbym taki zakupić :)

    0
  35. Novy pisze:

    Mogę Ci sprzedać sony prs650 za grosze jak mi kindle dojdzie 🙄

    0
  36. emer pisze:

    Troche juz myślę o jakiś etui/futerał na PW3 – nie widzę żadnego artykułu dotyczącego tych dylematów.
    Może jakis link do tego zagadnienia, albo po prostu co polecacie ?
    Coś eleganckiego, ale tez minimalistyczne i funkconalne ;)

    0
  37. Kris pisze:

    A ja nadal (od 20.11) mam status Przygotowanie do wysyłki. Skontaktowałem się z pomocą – Pani miała się skontaktować z centrum logistycznym – ale status bez zmian.

    0
    • novy pisze:

      U mnie identyczny status – również zamawiałem 20.11. Widocznie promocja trochę ich przerasta ;)

      0
      • Kris pisze:

        U mnie W KOŃCU :) pojawiło sie WYSYŁKA DZIŚ …
        Do czasu otrzymania informacji z DHL powstrzymam się od wiwatów … ale coś się ruszyło.

        0
  38. Sun pisze:

    Amazon zablokował mi na koncie 493,02 PLN za Paperwhite3. To więcej niż podajecie wyżej. Coś źle zrobiłam?

    0
  39. Sun pisze:

    W szczegółach zamówienia na Amazonie mam tą samą kwotę.

    0
    • Kris pisze:

      Jeśli kliknęłaś w zamówieniu tak ze kwota była w złotówkach – policzyło Ci po kursie Amazona, który nie jest zbyt korzystny. Dla przykładu gdy ja kupowałem średni kurs EUR wynosił w banku ok 4,35 ale już na Amazonie 4.55. Stąd może być różnica, poza tym jeśli policzyło Ci z kosztami wysyłki (czyli sfinalizowałaś zamówienie przed naprawieniem błędu) to dodatkowo policzyło Ci 27,25 zł

      0
    • Athame pisze:

      Płaciłaś w złotówkach? Błąd – zbójeckie kursy (drożej się nie da).

      Jeśli masz możliwość to anuluj zamówienie i zrób nowe już zgodnie ze sztuką.

      1
  40. Sun pisze:

    Anulowałam i dostałam maila po niemiecku, z którego nic nie rozumiem.

    0
    • Athame pisze:

      Prześlij mi treść w prywatnej wiadomości np. na forum.eksiazki.pl (nick mam ten sam co tutaj).

      Albo, jeśli nie ma tam danych wrażliwych, to wrzuć gdziekolwiek i daj link.

      0
      • emer pisze:

        dziwne jakoś … co za śmieeeszne kwoty !!
        No i sorry, ale w dzisiejszych czasach nie ma się karty kredytowej, a chce się kupować „na świecie” ?
        Mnie obciążono sumarycznie 439.23 PLN w ING.
        Tylko jedno ale … podobno pobierają pieniądze przy wysyłce, a mnie pobrali sobie pieniądze wczoraj przed południem, a dzisiaj jeszcze do teraz nie wysłali – info „Wysyłka wkrótce”

        0
        • emer pisze:

          kuuurde – TERAZ naaagle zmienił mi sie status, pasek postępu sięgnął prawie mojego adresu i że „Dostawa jutro” :D

          0
    • asymon pisze:

      Możesz spróbować Google Translate, ja tak sobie radzę z niemieckim :-)

      Jeśli znasz angielski, spróbuj tłumaczyć DE-EN, moim zdaniem jest lepiej niż DE-PL.

      0
  41. emer pisze:

    nie wiem, czy moge zamieścić, jakby co, to prosze Szefa o usunięcie.
    Taka okładka/etui bedzie OK ? Nie pogrubi za bardzo PW3 ?
    allegro.pl/4w1-etui-futeral-kindle-paperwhite-1-2-3-magnes-i6364906430.html

    0
    • Robert Drózd pisze:

      Ze zdjęć widać, że jest to jakaś imitacja okładki oryginalnej. Jeśli ma podobne parametry, to pewnie jest OK.

      0
    • Sylwia pisze:

      Z doświadczeń mojej siostry (nie dokładnie tej okładki, ale jakiejś bardzo podobnej) wynikało, że magnes rysował obudowę czytnika. Więc jeżeli liczysz się z ewentualnymi takimi stratami, to pewnie będzie ok :)

      0
  42. Mariusz pisze:

    złożyłem dziś zamówienie ale nie widzę blokady na karcie… coś nie zagrało czy blokada pojawia się później?

    0
  43. martyna pisze:

    witam. nie mam doświadczenia z stroną amazon.de więc chciałabym zapytać czy placąc za zamowienie musze miec konto walutowe czy moze byc zwykle i samo mi przewalutuje. opcja z kartą nie wchodzi w grę niestety. posiadam konto walutowe ing. z gory dziekuje za odpowiedz

    0
    • Sylwia pisze:

      Nie trzeba mieć konta walutowego. Oczywiście posiadanie go jest o tyle lepsze, że wiadomo po jakim kursie kupiło się euro, ale jeżeli zapłaci się kartą do konta w PLN to bank przewalutuje. Ja np teraz mam konto walutowe w Kantorze Aliora (które założyłam po tym jak było polecane przez czytelników tego bloga, ale zamawiałam wcześniej książki z Amazona.de i płaciłam kartą w złotówkach i nie było żadnego problemu. Trzeba mieć tylko odblokowane w banku płatności internetowe, które z tego co wiem domyślnie są zablokowane (a dokładniej to domyślnie banki ustawiają limity na 0 zł). Ale to można zmienić samemu w portalu klienta banku.

      0
  44. TS pisze:

    Nie da się zapłacić ze zwykłego konta bankowego, wpisując numer konta na stronie – taka transakcja zostanie odrzucona. Trzeba mieć kartę, która jest kredytowa lub funkcjonuje jak kredytowa. Waluta nie ma wtedy znaczenia.

    0
    • Sylwia pisze:

      Kredytowej to na pewno nie trzeba mieć. Ja mam zwykłą kartę debetową to najzwyklejszego konta bankowego w mBanku i jakoś nigdy nie było problemów ani z zakupami na Amazon.com ani na Amazon.de

      0
  45. Kabeks pisze:

    Zamówiłem czytnik Paperwhite 26/11 w promocyjnej cenie. Do dziś w statusie zamówienia jest „Wysyłka wkrótce” mimo tego, że dostawa planowana na 30/11-01/12. Czy w tej sytuacji mogę coś zrobić? Wygląda na to, że Amazon nie dotrzyma zadeklarowanego terminu dostawy.

    0
  46. OliwierGL pisze:

    Ja zamowilem kindla we wtorek 21 listopada i mialem problem z karta. Ale po zalatwieniu wszystkiego, w srode pobrali 103 euro i przy okazji zaskoczyli mnie darmowa dostwa w jeden dzien. Czytnik wyslali w czwartek a w piatek ok. 14 przyjechal kurier DHL’u. Wiec wlasnie w taki sposob ogarnalem sobie swojego pierwszego kindla (paperwhite). :) Sorka za polskie znaki, pisze na kindlu XD

    0

Skomentuj asymon Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przed dodaniem komentarza zapoznaj się proszę z zasadami komentowania i polityką prywatności

Komentarze do tego artykułu można śledzić także w formacie RSS.