Nowość: Włącz alerty cenowe na e-booki i kupuj taniej!

Promocje dnia – 8.01.2014: Szubienicznik II, Pornografia, Campa w sakwach, Znak, Makowski, Orbitowski, 6 urodziny Nexto, Artvitae, Munro

Uwaga: to jest artykuł archiwalny. Opisane promocje mogą już nie być aktualne.

Najnowsze znajdziesz na stronie głównej bloga.

Środowe promocje bardzo obrodziły. Jest też sporo nowych tytułów. Zaczynamy od wyczekiwanej przez wielu premiery.

Premiera: Druga część Szubienicznika!

Szubienicznik. Falsum et verum (19,90 zł w Woblinku) – no właśnie jestem w 20% pierwszej części powieści Jacka Piekary i opis troszkę zaspoilerował, ale tylko troszkę.

Tropiciel złoczyńców gwałcicielem i mordercą? Podstarości Jacek Zaremba został oskarżony o okrutne zbrodnie. Czy dowiedzie swej niewinności i tego, że padł ofiarą diabolicznych knowań? A może Zaremba to wilk w owczej skórze? Kontynuacja „Szubienicznika” do ostatniej chwili trzyma czytelnika w napięciu. Stare tropy jeszcze bardziej się plączą, nowe fakty wychodzą na jaw. Intryga sięga cesarskiego dworu w Wiedniu. Kto jest kim w tej tajemniczej rozgrywce?

Przy okazji pierwszy tom: Szubienicznik kupimy za 14,90 zł. Promocja do 14 stycznia.

Gombrowicz za 9,90 zł

Pornografia (9,90 zł w Publio) – słynna powieść Witolda Gombrowicza tylko dzisiaj w promocji będącej wynikiem plebiscytu wśród klientów Publio.

„«Pornografia» jest dziełem wielkim. Żadna lektura ani żadna interpretacja nie jest w stanie wyczerpać jej sensów, stanowi tylko formę zbliżenia, formę wydobycia tych znaczeń, ujęć, symboli, które wydają się najdonoślejsze. Wielkie dzieło przerasta bowiem to, co jest w stanie o nim powiedzieć czytelnik i interpretator; gdyby tego nie czyniło, nie byłoby wielkim dziełem. A Gombrowiczowska «Pornografia» jest nim niewątpliwie”.

Rowerem po Tybecie

Campa w sakwach, czyli rowerem na Dach Świata (9,90 zł) – Piotr Strzeżysz opowiada o swoich podróżach.

Tybet – niedostępna, bezkresna kraina otoczona najwyższymi górami świata. Pogrążeni w modlitwie mnisi i pasterze pędzący swoje stada przez pustynne wyżyny. Czy wybierając się do tego kraju można jeszcze odkryć coś nowego, tylko dla siebie? Dlaczego nie?!

Autor książki Campa w sakwach, czyli rowerem na Dach Świata pokazuje, że z perspektywy rowerowego siodełka świat wygląda zupełnie inaczej, że nie ma takich problemów, z którymi nie można sobie poradzić, ani takich miejsc, których nie można odwiedzić. To książka o niezależności, jaką daje podróżowanie rowerem, o samodzielnym odkrywaniu nowych, nieprzetartych szlaków i przypadkowych spotkaniach z życzliwymi ludźmi.

Premiery Znaku

Nowości z wydawnictwa Znak o 40% taniej w Woblinku do 14 stycznia. Cztery tytuły:

6 urodziny Nexto

666 e-booków do 60% taniej w Nexto z okazji 6 urodzin tej księgarni. W promocji do 13 stycznia kupimy taniej kilkaset tytułów. Urodzinowe tytuły podzielono na sześć kategorii:

Przyznam, że symbolika promocji jest trochę dla mnie dziwna, za to ciekawie prezentuje się sama lista książek – ciekawe czy to jakaś zapowiedź zmian na stronie Nexto.

Aha – jeśli w koszyku nie widzimy pierwotnych cen, upewnijmy się czy jest tam kod rabatowy „6urodzinynexto” – on powinien być tam automatycznie po dodaniu z promocji.

Premiera: Artvitae w Ebookpoint

Książki wydawnictwa Artvitae taniej o 50% w Ebookpoint – a wszystko z racji debiutu tej oficyny w księgarni.

Są to głównie książki o Metodzie Montignaca – popularnym sposobie odżywiania (błędnie określanym jako dieta, bo dieta to nie jest), o którego skuteczności mogłem się sam przekonać około 10 lat temu, gdy w ciągu kilku miesięcy zrzuciłem ponad 10kg i co więcej, utrzymałem ten wynik przez parę lat. Później bywało różnie, ach jak te świeże bułeczki kuszą.

  • Jeść, aby schudnąć (10,50 zł) – nadal uważam za najlepszą książkę poświęconą odżywaniu, jaką możecie przeczytać. Szkoda tylko że obecne wydanie e-bookowe jest trochę bardziej poprawne politycznie w porównaniu do tego, które mam w papierze. Nie ma już tytułów rozdziałów w rodzaju „Cukier jest trucizną”…
  • Montignac nad Wisłą  (10,50 zł) – to zbiór przepisów metody Montignaca dostosowanych do polskich warunków.
  • Szczupła bez wyrzeczeń  (10,50 zł) – książka MM skierowana dla kobiet.
  • 50 dań mięsnych o niskim indeksie glikemicznym (9 zł)

Opowieści polskiego szpiega

Książki płk. Aleksandra Makowskiego w Publio po 19,90 zł – do 14 stycznia.

Przede wszystkim premierowy Zawód: szpieg:

Pułkownik – w wywiadzie rzece, który prowadzą Paweł Reszka i Michał Majewski – ze szczegółami relacjonuje, jak wyglądało szpiegowskie szkolenie w tajnym ośrodku w Kiejkutach. Wspomina, jak uczono go werbować agentów, nagrywać spotkania z ukrycia i wykrywać tych, którzy go śledzą. Makowski mówi, jak wyglądały relacje PRL-owskiego wywiadu z towarzyszami radzieckimi. Opowiada o swojej pracy szpiegowskiej w Stanach Zjednoczonych i o tym, jak próbowało go zwerbować FBI. Zdradza, jak wyglądała praca polskich „nielegałów” za granicą, przedstawia największe sukcesy i wpadki szpiegów PRL. Przez kolegów, przełożonych, ale i przeciwników Makowski (doktor prawa, znakomicie poruszający się na Zachodzie) był i jest uważany za jednego z najzdolniejszych oficerów polskiego wywiadu.

Taniej również starszy tytuł Tropiąc Bin Ladena.

Orbitowski -50%

E-booki Łukasza Orbitowskiego do 50% taniej w Allegro. Przypominam o kodzie „bez-vat”, który daje dodatkowe 23% zniżki.

Munro -40%

Książki Alice Munro o 40% taniej w Woblinku. Do 14 stycznia, m.in.: Taniec szczęśliwych cieni (17,40 zł) albo Przyjaciółka z młodości (16,80 zł)

TOP2013: Historia

Książki historyczne do 40% taniej w Virtualo. M.in.

E-booki nie z tej ziemi

E-booki fantasy z Naszej Księgarni o 40% taniej w Publio do 14 stycznia.

Zestaw tytułów troszkę inny niż w promocji Ebookpoint, choć część się pokrywa.

Sport -50%

Książki z wydawnictwa Landie o praktycznej stronie sportu o 50% taniej w Publio. Do 14 stycznia, m.in.:

Kończą się w środę

(przepraszam przez omyłkowe pozostawienie wczorajszych promocji)

Pozostałe promocje tygodnia

Premiery tygodnia

  • Soczi. Igrzyska Putina (19,90 zł w Publio) – reporterska opowieść o współczesnej Rosji.
  • Cmono. Rozmowy z pisarzami (23,02 zł w Koobe) – wydana w serii „Biblioteka Tygodnika Powszechnego” książka Grzegorz Jankowicza.
  • Nowa Europa Wschodnia 1/2014 (14,40 zł w Woblinku) – nowy numer bardzo dobrego pisma wydawanego przez polski think-tank, Kolegium Europy Wschodniej.

Stałe promocje:

  • Pakiety czytników Pocketbook z voucherami w Virtualo. Nie tylko na prezent świąteczny… Porównanie czytników i pakietów w osobnym artykule.
  • W Ebookach Allegro z kodem „bez-vat” dostaniecie 23% zniżki na wszystkie e-booki, również te w promocjach. Kod działa do końca stycznia 2014.
  • Woblink: akcja Bumerang – każdy kto dokona zakupów na minimum 20 złotych dostanie jeden kod za każdą wydaną dychę. Taki kod ważny jest przez 45 dni i obniża ceny innych książek o 10 złotych (maksymalnie do 14,90 zł).
  • Kindle Countdown Deals – cykliczna promocja w Amazonie, gdzie cena książki najpierw wynosi $0,99 – potem $1,99 – następnie $2,99.

Nie chcesz przegapić promocji dnia?

  • Artykuły o promocjach mają swój własny kanał RSS: http://rss.swiatczytnikow.pl/promocjednia
  • Można zapisać się na powiadomienia mailowe o nowych promocjach, obsługiwane przez Google. Maila dostaniesz raz dziennie około godziny 13.
  • Na stronie głównej Świata Czytników znajdują się tylko dwa ostatnie wpisy z promocjami – poprzednie znajdziesz w archiwum.

Artykuł był przydatny? Jeśli tak, zobacz 6 sposobów, na jakie możesz wspomóc Świat Czytników. Dziękuję!

Ten wpis został opublikowany w kategorii Promocje dnia, Stare promocje. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Hosting: Zenbox

93 odpowiedzi na „Promocje dnia – 8.01.2014: Szubienicznik II, Pornografia, Campa w sakwach, Znak, Makowski, Orbitowski, 6 urodziny Nexto, Artvitae, Munro

  1. marcin pisze:

    Te „promocyjne” ceny w nexto to niezły dowcip. W ich mniemaniu lepiej dać 600 książek w słabych przecenach niż dać 6 w genialnych.

    0
    • mercel pisze:

      no raczej żartobliwie podeszli do tematu promocji a stylizacja rzeczywiscie lekko „szatańska” :)

      0
    • Wodzu pisze:

      Bardzo słaba „promocja”. Niektóre tytuły np: „Cmentarz w Pradze” – U. Ecco, „Nowa Ziemia” – J. Baggott, „Wśród obcych” – J. Walton były w promocji „Hity w Okazji Dnia” we wrześniu za 9,90 zł a teraz kosztują 18 zł…

      0
    • Piotrek pisze:

      Marketingowo po prostu super. Po cholerę w ogóle robić halo z tych urodzin, skoro wszystko albo było do kupienia taniej, ale można kupić taniej w innych księgarniach, które nie obchodzą „urodzin”.

      0
  2. Kris pisze:

    Jakoś nie mogę znaleźć tego hitu w Nexto za 3,45 zł

    0
    • Dorot pisze:

      Ja już znalazłam, w dziale dla dzieci i młodzieży :-)

      0
    • andrew pisze:

      W dziale dziecięcym jakieś bajeczki są w takiej cenie ;) Cyrk.

      0
    • marcin pisze:

      Dokładnie, to dość zabawne, że w nexto praktykuje się „średniowieczne” metody promocji polegające na przecenieniu jakiegoś badziewia tylko po to, żeby na bannerze napisać „już od tylu i tylu!”

      Czy ktoś się jeszcze na taką żenadę łapie?

      0
      • Cyfranek pisze:

        Z tego co obserwuję, „spece od marketingu” niemal wszędzie naokoło uznają to za dobrą metodę. Coraz mniej widzę w najróżniejszych miejscach ofert typu „przecena o 45%” a nagminnie jest to „przecena do 45%”. Jedna literka a znaczenie kolosalnie inne. Jednak pewnie się ludzie na to łapią.

        0
        • marcin pisze:

          No nie powiem, jak ja widzę takie bannery to i tak kliknę. Ale jak potem zobaczę, że wszystko jest przecenione ledwo ledwo oprócz jednej słabej książki specjalnie przecenionej pod banner, to nie kupuję niczego i mam negatywne nastawienie do sklepu.

          0
    • Dumeras pisze:

      Cena jest zależna od „ciasteczek” w przeglądarce? Czy jak?
      Wychodzi mi, że zależnie jak się „wejdzie”.
      U mnie ta pozycja P. Rosiak i czadowe majtki jest po 3,84, po zalogowaniu za 3,65zł.
      Wejście ze strony promocji daje cenę 3,46.
      Trochę zmieszane, a i wizerunkowo kiepska promocja.
      Może przy tanich książkach to nie widać tej promocji. Sprawdziłem najdroższą, która rzuciła mi się w oczu w dziale „męskie klimaty”.
      Cena „okładkowa” 49,90, dla zarejestrowanych 42,66 a w „urodzinowej” 40,24zł.
      6% na 6 latek ;-)

      Zgodzę się z przedmówcą, lepiej 6 a z przytupem, a nie 666 i (…)

      0
      • Robert Drózd pisze:

        Jeśli jesteś zalogowany, wszystkie ceny są niższe o 5%.
        Ale ta promocja dodatkowo korzysta z kodu rabatowego „6urodzinynexto”.

        0
        • dumeras pisze:

          ufff, a już moja paranoja mi podpowiadała, że jak pójdę do domu to na innym komputerze znowu będę miał inną cenę ;-)
          dzięki za info
          i chyba dla tego się nie chwalą tym kodem rabatowym bo co książka to inny rabat ;-)
          trochę niewygodnie się przegląda tę ich listę „promocyjną” na mniejszych ekranach

          0
  3. anda pisze:

    Lista promocji w Nexto, może sie i prezentuje ciekawie, ale z ergonomią na pewno nie ma wiele wspólnego. Brakuje sensownego sortowania, filtrowania, przeszukiwania. Dodatkowo przy wolniejszym łączu strona wczytuje się koszmarnie wolno. Jeden plus – kolejna (po Legimi) ksiegarnia z powodu interfejsu wypadnie z listy odwiedzanych – zawsze to drobne oszczędności :)

    0
  4. Dagon pisze:

    Mnie strasznie irytuje w Nexto jedna rzecz. Są trzy strony i na każdej widzę inną cenę jednej książki. Na stronie książki „Jakbys kamień jadła” mamy cenę 16,80 (przeceniona z 30,00). Po zalogowaniu (które jest chyba wymagane do zakupu) cena spada do 15,96. Dodatkowo, jesli wejde na stronę promocji, to widze cenę 15,12…
    Rozumiem, że są różne ceny w różnych księgarniach, ale różne ceny na jedną książkę w jednej księgarni w zależności z którego linku wrzucę do koszyka strasznie mnie wkurzają. Czy naprawdę nie można tego ujednolicić?

    0
  5. 8 o'clock pisze:

    „«Pornografia» jest dziełem wielkim. (…) Wielkie dzieło przerasta bowiem to, co jest w stanie o nim powiedzieć czytelnik i interpretator; gdyby tego nie czyniło, nie byłoby wielkim dziełem. A Gombrowiczowska «Pornografia» jest nim niewątpliwie”.

    Nie czuję się zachęcona.
    Ale w  którejś książce Gombrowicza był podobny opis lekcji szkolnej, zdaje mi się ;-)

    0
    • Robert Drózd pisze:

      Recenzent chciał się chyba wpasować właśnie w tę formę. ;-)

      0
    • kunaka pisze:

      Heh :) Ferdydurke. „Słowacki wielkim poetą był.”

      0
      • 8 o'clock pisze:

        A zatem dlaczego Słowacki wzbudza w nas zachwyt i miłość? Dlaczego płaczemy z poetą czytając ten cudny, harfowy poemat ‚W Szwajcarii’? Dlaczego, gdy słuchamy heroicznych, spiżowych strof ‚Króla Ducha’ wzbiera w nas poryw? I dlaczego nie możemy oderwać się od cudów i czarów ‚Balladyny’… Dlatego, panowie, że Słowacki wielkim poetą był! Wielkim poetą! Zapamiętajcie to sobie, bo ważne! Dlaczego kochamy? Bo był wielkim poetą. Wielkim poetą był!

        Jak widać, Gałkiewicz nie jest inteligentny. Innych zachwyca. (…) Wielka poezja, będąc wielką i będąc poezją, nie może nie zachwycać nas, a więc zachwyca.

        0
  6. Wodzu pisze:

    UWAGA! Jeżeli dodajemy książki bezpośrednio ze sklepu (nie poprzez stronę promocyjną) są one droższe np. „Cmentarz w Pradze” – U. Eco, 18 zł poprzez stronę 25 zł bezpośrednio.

    0
    • marcin pisze:

      Też to zauważyłęm. Jak się kliknie w „szczegóły” przy danej książce, to przechodzi się na stronę sklepu i cena jest już wyższa.

      Trochę to bez sensu.

      0
      • Dagon pisze:

        Jak się włoży do koszyka to cena wskakuje niższa, ale jest to irytujące…
        Cena promocyjna nie jest zmieniona na wszystkich pozycji ale działa na zasadzie kodu promocyjnego co np. uniemożliwia korzystanie z punktów do opłacenia zamówienia. Różnica jednak wyszła tak mała, że skasowałem kod promocyjny i zapłaciłem punktami… :)

        0
  7. Czytelnik pisze:

    Do Nexto: z taką promocją , to idźcie do diabła :) Żadna interesująca mnie książka nie ma atrakcyjnej ceny (np Między wariatami na Legimi i Woblinku jest taniej)- chyba za dużo odłożyliście na budżet imprezy firmowej i zabrakło na promocje cenowe :D

    0
  8. Magdalena pisze:

    Woblink powinien zmienić już notkę o Alice Munro, „bywa często wymieniana wśród kandydatów do literackiej Nagrody Nobla” :-) można by uaktualnić.

    0
  9. quiris pisze:

    A ja po raz kolejny sygnalizuję, że ebook.allegro.pl mają nigdzie niereklamowaną silną przecenę na niektóre pozycje Czarnej Owcy.
    Dziś np. spadła cena książki (jakieś 60%) „Don’t Worry, Be Stoic. Antyczna mądrość na trudne czasy” do 9,89 PLN z bez-vat: 7,62 PLN ;)

    W ebooki.swiatczytnikow.pl ww. ceny nie widać.

    0
    • marcin pisze:

      Co oni mają z tymi ukrytymi promocjami… Jaki w tym sens? Brak pieniędzy na stażystę, który zrobi bannerek?

      0
    • kunaka pisze:

      Może to jakiś błąd, a nie promocja, bo po co taka zakamuflowana. Nie tylko Czarnej Owcy dotyczy. Niektórych pozycji Egmontu również. I też ich nie łapie porównywarka…

      0
    • takitutaki pisze:

      no chyba zdechło ebooki.allegro bo nagle nie dało się wejść na kategorie i wszystko zniknęlo… amelinium….

      0
      • ebooki.allegro pisze:

        takitutaki: A jednak żyjemy. I mamy się całkiem dobrze :) Jeśli byłeś zainteresowany zakupem, zapraszamy ponownie.

        Marcinie, za przygotowanie kreacji odpowiadają w ebooki.allegro profesjonalni graficy, chociaż mógłby to być stażysta, ponieważ w Allegro pracują oni na pełnoprawnych zasadach i są godnie wynagradzani.

        Promocja jest rzeczywiście ukryta. Nie reklamujemy jej, wynika z tymczasowego problemu technicznego, a ceny niebawem wrócą do normalnego poziomu.

        0
        • kunaka pisze:

          To ostrzeżenie jest, czy zapowiedź promocji? Bo zasadzałam się na Lackberg, nie było jej w promocyjnych cenach, a teraz jest. Takie latające promo. W moim zawodzie bardzo niebezpieczne finansowo, mam nadzieję, że w Waszym nie, bo zamierzam skorzystać :)

          0
        • kunaka pisze:

          aaa… i Larsson, z kodem za lekko ponad 12 zł. No to przekroczyłam budżet książkowy na najbliższych kilka miesięcy ;(

          0
        • bastard pisze:

          Korzystając z okazji, może szanowne ebooki.allegro raczą mi kiedyś odpowiedzieć na maile dotyczące braku formatu epub na mojej półce?
          Czekam już tydzień, wysłałem kilka wiadomości, ale macie chyba komunistyczne metody działania. Skoro klient już zapłacił to można go olać.

          Nie polecam innym zakupów w sklepie z taką obsługą.

          0
          • ebooki.allegro pisze:

            Odpowiemy jak najszybciej to możliwe i przykro nam, że problem z dostępnością epuba na Twojej półce nie został rozwiązany od razu. Przepraszamy za zwłokę.

            Przy okazji: nie jesteśmy komunistami. Nie mylmy pomarańczowego z czerwonym ;)

            0
            • bastard pisze:

              Dziękuję za odpowiedź, chociaż to tylko taka marketingowa odpowiedź.
              Mi chodziło nie o to, że „problem z dostępnością epuba na Twojej półce nie został rozwiązany od razu”, a o brak jakiejkolwiek odpowiedzi przez niemal tydzień (nadal jej nie ma).
              Dla mnie to skandaliczne podejście do klienta. Nie mylę koloru, a patrze na sposób w jaki jest traktowany klient. Porównanie z PRL się od razu nasuwa.

              0
              • bastard pisze:

                Jest happy end :)
                Po braku odpowiedzi na wcześniejsze wiadomości wystąpiłem o zwrot pieniędzy z powodu niezgodności towaru z umową. I ostatecznie otrzymałem odpowiedź:

                „Otrzymaliśmy wiadomość, że Wydawca dostarczył nam w tym wypadku błędne pliki. Przykro mi, że taka sytuacja miała miejsce. Wpłacone przez Pana środki zostały już zwrócone na Pana konto. Niebawem powinny być dla Pana dostępne.”

                Jednak to nie taka komunistyczna księgarnia ;)

                0
  10. anu pisze:

    Do piekielnie 666 pomysłowych i dowcipnych 666 z Nexto. Czy można spodziewać w waszej ofercie Biblii Szatana? Jeśli tak, to w jakim dziale szukać? Edukacja? Literatura faktu? Męskie klimaty?

    Pewnie zacieracie ręce. Och, udało się, nasz marketing jest mocny, budzący kontrowersje. Zawiodę was, Jeżeli 6 urodziny skojarzyły się wam z 666, a to z kolei z piekłem, to wasze procesy skojarzeniowe są na poziomie pierwotniaka a nie diabelsko inteligentnego przedsiębiorcy. Trochę to po prostu żenujące i tyle.

    0
    • galex pisze:

      A do tego piekielny, zaiste, bałagan: w dziale „Reportaż i literatura faktu” np.: Bracia Sisters, w „Literaturze kobiecej” Opowiadania wszystkie Tyrmanda, zaś w „Męskich klimatach’ – pozostałe książki tegoż etc…

      0
    • bongozz pisze:

      Oh, teh drama.

      0
  11. Kris pisze:

    W moim prywatnym konkursie na najbardziej żenującą promocję stycznia 2014 Nexto otrzymuje 666 pkt i zostaje niekwestionowanym liderem rankingu irytujących sprzedawców roku.
    Każdy z ebooków z promocji Nexto można kupić taniej u innych sprzedawców.

    0
    • Robert Drózd pisze:

      Nie do końca prawda, bo np. Tyrmand jest w tym momencie najtaniej w Nexto (w sumie i z promocją i bez promocji, np. http://ebooki.swiatczytnikow.pl/autor/Leopold-Tyrmand)

      0
      • Kris pisze:

        Tyrmand wychodzi taniej w Allegro, ale już kupiłem całego Tyrmanda w zeszłym roku, za co mój portfel serdecznie Ci dziękuje, Robercie :-)

        0
      • pioterg666 pisze:

        Tyrmand w Nexto jest obniżony o 0,52 PLN. Zaiste, piekielna promocja. :) No i tak jak pisał poprzednik – taniej wychodzi w Allegro, o ponad 2 PLN. Przy cenie 12 PLN to już jest jakaś zauważalna różnica. Inne ceny też słabe. Większość można kupić taniej w dowolnej innej księgarni, sporo z tego było w innych, o niebo lepszych promocjach.

        0
  12. Kuba pisze:

    Znalazłem w Nexto takie kwiatki
    • Okładka: Gombrowicz a w środku – „Instalacja Idziego” Sosnowskiego
    • „Bracia Sisters” należą do kategorii Reportażu i literatury faktu

    0
  13. Magdalaena pisze:

    I jeszcze ten żenujący podział na Męskie klimaty i Literaturę kobiecą.
    Fuj!

    0
    • Marcin Rogalski pisze:

      Strasznie to stereotypowe, seksistowskie. Już tam nic nie kupię. Nie pozdrawiam ;)

      0
    • kunaka pisze:

      Oj, tam. Może to i przeciw gender-poprawności, ale pojęcie „literatura kobieca” jakoś sobie funkcjonuje (smutne, że czasem z podtekstem „babskie czytadła na oderwanie od garów”), a w Nexto Tyrmand i w męskiej i damskiej zakładce, jakieś kryminały widzę i tu i tu, generalnie raczej abstrakcyjny podział.

      0
      • Marcin Rogalski pisze:

        Nie będę kupował w księgarni, która dzieli je na męskie i kobiece. Kulturowo, oczywiście. To niesprawiedliwe. I nie ciekawi mnie powód wrzucenie książek C. Bronte do kategorii ‚kobiecej’. Jeżeli ludzie chcą sprawiedliwej płacy za swoją pracę, to powinni ukierunkować się na fair trade; biorąc pod uwagę Np godziwe wynagrodzenie za pracę, a nie za płeć podmiotu aktywnego.

        0
        • Robert Drózd pisze:

          Ale zwróć uwagę, że niemal każda księgarnia ma promocje właśnie w temacie „Męskie klimaty/literatura kobieca”, bo są to wyraźne segmenty rynku. Niewielu facetów czyta Michalak. Nie widzę tutaj powodów do oburzania.

          A Bronte jest kobieca w dwójnasób – czytają ją kobiety, a i bohaterkami są kobiety, jej książki miały wielkie znaczenie dla wzmocnienia roli kobiet w społeczeństwie.

          0
          • Marcin Rogalski pisze:

            Pamiętam jedynie coś z Publio.pl (Agora – sic!). To, że coś istnieje nie znaczy, że jest ‚ok’. Jeżeli księgarnie myślą, że stosują nowoczesny ‚gender marketing’, to niech może lepiej wrócą do książek i obejrzą poprawne przykłady tegoż Np kampanie Kinder….

            0
            • marcin pisze:

              Oburzanie oburzaniem, ale księgarnie internetowe dysponują raczej danymi na temat płci kupujących (biorą je z danych kart płatniczych), więc może faktycznie książki, które umieścili w danej kategorii były chętniej kupowane przez kobiety (z jakiegokolwiek powodu).

              Nie wszędzie upatrywałbym wściekłego seksizmu, czasem jest to tylko statystyka.

              Oczywiście może być tak, że po prostu jakiś pan z marketingu wymyślił sobie listy książek pod dane kategorie, ale dałbym tutaj nexto mały kredyt zaufania.

              0
            • kunaka pisze:

              To jak się teraz powinien nazywać dział z „Panią domu” (o przepraszam, to bezwzględnie powinno zniknąć z rynku), „Galą”, „Przyjaciółką” (jeszcze to jest?), „Cosmo…”, (więcej nie wymienię, bo troszkę się nie znam) Hobby? Prace domowe? Moda? „Wszystko co kiedyś nazywało się prasą kobiecą, a teraz już nie”? ;-)

              0
              • Marcin Rogalski pisze:

                1. Jeżeli nawet kryteria kategorii są brane ze statystyki, to i tak taki podział jest mało użyteczny, czy jak kto woli – czytelny.
                2. Popyt na prasę typu Pani domu był większy kiedy była mniejsza sprawiedliwość społeczna. Teraz sprzedaje się tego typu produkty po niskiej cenie, z małą marżą (prawie nic?), a zarabia się głównie na artykułach sponsorowanych. Taki ówczesny pulp.
                2. Lepiej byłoby to nazwać plotki, ale po angielsku brzmiało by ładniej na ‚home and garden’ oraz ‚celebrity’ / ‚high life’.

                0
              • kunaka pisze:

                Toż to już dyskusja polityczna i dobrze, że schodki się skończyły, bo to nie miejsce na nią. Nexto zrobiło promocję, jaką zrobiło: z kontrowersyjnym tytułem, abstrakcyjnym podziałem książek. Wzburzyli się katolicy, wzburzyli genderowcy – marketigowcy mają niełatwe zadanie, ale żeby od razu odsądzać ich od czci, wiary i poprawności genderowej?

                0
  14. dzyndzla pisze:

    Może warto sobie przypomnieć, jak zajebiscie swiętował Woblink i co tam się działo przez 8 dni…

    0
    • marcin pisze:

      mnie się ich promocje urodzinowe podobały. Może dlatego, że czytnik mam od niedawna, więc nie była to dla mnie powtórka z rozrywki. Kupiłem sporo fajnych pozycji.

      0
      • dzyndzla pisze:

        Zgadzam się :) Miałem uprzednio na myśli właśnie to, że tamta impreza urodzinowa była elegancka, bo bawiliśmy się z promocjami przez 8 dni :)

        0
        • Anna pisze:

          Teraz chyba wszyscy narzekający na urodziny Woblinka powinni przeprosić, bo w porównaniu z Nexto to jednak był pewien rozmach ;)

          0
  15. Janusz Banaszyński pisze:

    Dołączam się do hejtów na Nexto. Mają po prostu miernych pracowników od marketingu. Im się wydaje, że w sieci ludzie kupują tak samo jak w centrach handlowych – widzi że jest obniżka 40%, to od razu kupuje. Bo przecież przecena, super promocja, itd. Jest porównywarka można w ciągu 10 sek sprawdzić, że tak de facto to nie jest promocja tylko zwykły kit. Szefostwo Nexto swoim pracownikom ds marketingu na 6 urodziny powinno kupić nową wersję Kotlera – niech czytają i się uczą. Oczywiście znajdą się tacy co kupią, ale czy warto zniechęcać do księgarni całą resztę??

    0
  16. Andrzej pisze:

    Można było z okazji urodzin zaoferować 600 ebooków. Widzę w promocji jest Biblia Gdańska. I co kupić ją w szatańskiej promocji ? Moim zdaniem nie do końca przemyślana strategia.

    0
    • marcin pisze:

      Mój prostacki pomysł na promocję – z okazji 6 urodzin – 6 książek po 9,90 przez 6 dni (każdego dnia nowe).

      0
      • Andrzej pisze:

        Zgadza się.Można jeszcze prościej.Podejrzeć jak to robi konkurencja.Czasem nie trzeba odkrywać koła na nowo.

        0
      • dumeras pisze:

        To może jeszcze po 6,66zł ;-)
        6 książek po 6,66zł każda przez 6 dni
        każdego dnia nowa/inna ;-)
        i znając życie trafiły by tam pozycje z kategoria bajki lub z wydawnictwa rw2010 lub jakiś minibook :-(

        0
        • marcin pisze:

          Nie no, 6.66 to raczej abstrakcja, aż takich obniżek bym nie wymagał :P

          0
          • Janusz Banaszyński pisze:

            Jeśli publio było w stanie 2 razy dać Lód za 9,90 zł to myślę, że Nexto stać byłoby na podobny hit.

            0
            • marcin pisze:

              Tak, ale gdzieś kiedyś czytałem, że te 9,90 to już na granicy opłacalności dla sklepów… Wszystko niżej to już raczej dopłacanie do interesu.

              0
              • Dumeras pisze:

                Ale przecież takie urodzinowe promocje, czy ogólnie promocje, mają nie generować zysku w złotówkach a przywiązaniu klienta, wizerunkowe zyski.
                Więc jeśli cena 9,9 jest na granicy opłacalności (ale jeszcze nie dopłacamy kokosów do niej) to jak najbardziej się do takiej promocji nadaje.
                I zdaję sobie sprawę, że 6,66zł to marzenia ściętej głowy, dlatego dodałem, że znalazłyby się tam pozycje z rw2010, bo dla selfpublishing to już normalna cena.

                0
              • marcin pisze:

                A właśnie, jest jakaś specjalna kategoria itd dla książek wydanych w self publishingu na virtualo?

                A co do promocji, to oczywiście że bym chciał kupować za jak najmniej, ale nie będę WYMAGAŁ od sklepów, żeby dokładały do interesu nawet z okazji urodzin ;-)

                0
              • bastard pisze:

                Ta cena jest na granicy opłacalności z pozycji sklepu. Czasem (szczególnie gdy wydawnictwo jest powiązane ze sklepem) do promocji „dokładają się” wydawnictwa i w takich wyjątkowych okolicznościach przyrody (jakaś okrągła rocznica działania sklepu) można zaszaleć z cenami.
                Poza tym promocja ma inne cele niż bezpośredni zysk.

                0
  17. Piotrek pisze:

    Czy mi się rzuciło coś na oczy, czy też przy „Campie w sakwach” nie ma opcji pobrania fragmentu?

    0
  18. jarek0z pisze:

    Tak „piekielna promocja” a serwery dają radę ;)
    znalazłem w promocji 3 tytuły które zamierzam w najbliższej przyszłości kupić, każdy znajduję taniej u konkurencji, niestety…

    0
  19. dzielony pisze:

    Kiedy patrzę na promocję Nexto, natychmiast kojarzy mi się skecz „tu mam listę prezentów, które bym ci kupił gdybym miał pieniądze”

    0
  20. kollekk pisze:

    Nexto to nazywa promocja? Dodalem 3 ksiazki do koszyka promocyjna cena byla ~2 zl nizsza :D Chyba jakis praktykant odpowiada za marketing :D

    0
  21. Grzesiek pisze:

    Czy ktoś się orientuje czy „Wołanie kukułki” (prócz premiery) było już gdzieś w jakiejś fajnej promocji? A jeśli nie i się nie zapowiada to czy nie macie przypadkiem wolnego kodu do woblinka? :-)

    Pozdrawiam

    0
    • kunaka pisze:

      Tam gdzie można było kupić za 14,90 dziś jest „Lesio” Chmielewskiej. Do wyboru mobi albo epub, niestety nie wspierają multiformatu. Woblink ma horror-error i nie mogę się dobrać do kodów. Może za czas jakiś.

      0
  22. jarek0z pisze:

    Wolanie kukulki mozna bylo kupic jeszcze wczoraj za 14.90

    0
    • ebooki.allegro pisze:

      „Wołanie kukułki” Roberta Galbraitha alias J. K. Rowling pojawi się u nas w promocyjnej cenie 19,90 zł 17 stycznia. Wszystkie kody dozwolone :)

      0
  23. Irek pisze:

    No, rzeczywiście promocja, że klękajcie narody… Nexto tylko się ośmiesza. Teraz już każdy wie, jak stracić w jeden dzień klienta…

    0
  24. Berliozka pisze:

    Hejters gona hejt. Jak Wam się promocja nie podoba, to kupujcie gdzie indziej. Na supermarkety też narzekacie, że ich konkurencja ma aktualnie kaszankę w lepszej cenie? Błagam…

    0
    • Robert Drózd pisze:

      No mnie też zaskoczył zalew komentarzy. W końcu codziennie piszę o różnych promocjach i niewiele wywołuje aż tyle emocji… Urodzinowe Nexto mnie też jakoś nie zachwyciło, dlatego zresztą umieściłem je gdzieś pośrodku stawki… Ale żeby głośno narzekać…

      0
      • Berliozka pisze:

        Z tego co kojarzę, to Nexto nigdy nie miało powalających promocji. Czasem coś złapałam na coś za te 9,90, ale to tyle. Rzeczywiście, konkurencję mają silną, ale jednak jakąś walkę podejmują. Moze rzeczywiscie powinni zrobic akcję i wyprzedać wszystko za 9,90 – ale wtedy padłyby gromy że nie za 5 zł. Postawa roszczeniowa naszego narodu naprawdę mnie zadziwia…

        0
        • dzielony pisze:

          Jakoś nie zauważyłem, hejterstwa oraz postaw roszczeniowych, to stara śpiewka drodzy obrońcy Częstochowy, jak jakiś sklep się potężnie zbłaźni pretensjonalnością swojej „promocji”, to nie dziwota, że komentarze padają.

          Nikt tu nie oczekuje cen poniżej zdrowego rozsądku. Krytyka dotyczyła haseł reklamowych bez pokrycia i w tym sensie jest całkowicie zasadna. Nexto skopiowało pomysł na urodziny, co już jest wtórnie prymitywne, a dodatkowo umieściło nieszczęsne 3 złocisze z kawałkiem jako balonik. Jak taki balon dmuchają to warto go czasem podkłuć, czyż nie ;)

          0
        • kollekk pisze:

          Wybacz 2 zl roznicy w cenie to nie jest wileka promocja… 2zl to jest roznica w cenie miedzy sklepami :) Nie nazywajmy wymagania od sklepow postawa roszczeniowa. Bo w takim razie kazdy klient jest roszczeniowy i tylko w PRLu tego nie bylo bo leszcze lykaly co akurat przywiezli…

          0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przed dodaniem komentarza zapoznaj się proszę z zasadami komentowania. Jeśli chcesz mieć swój obrazek przy podpisie, zarejestruj swój adres mailowy na stronie gravatar.com.

Zapisz się także do newslettera Świata Czytników


Komentarze do tego artykułu można śledzić także w formacie RSS.