Nowość: Włącz alerty cenowe na e-booki i kupuj taniej!

Nowy wygląd konta Kindle – trzy zakładki: Content, Devices i Settings

Amazon włączył niedawno wszystkim nowy wygląd konta Kindle. Nosi ono teraz nazwę Manage Your Content & Devices. Przeczytaj ten artykuł szczególnie jeśli nie widzisz wszystkich swoich plików. :-)

O nowym wyglądzie konta Kindle pisałem jeszcze w styczniu, wtedy jednak widzieli je nieliczni, a po jakimś czasie Amazon chyłkiem się wycofał.

Teraz mamy widok, który będzie chyba ostateczny. Nie ma w nim tak wielu zmian jak wtedy – m.in. brakuje widoku okładek, albo podglądu zawartości konkretnych czytników.

W zasadzie można powiedzieć, że zachowano dotychczasowe funkcje, jedynie interfejs dostosowano do ekranów dotykowych, stał się też responsywny – jeśli zmniejszymy szerokość ekranu – zniknie np. menu Amazona na górze.

Nowe konto Kindle dzieli się na trzy zakładki.

Your Content

Pierwsza zakładka umożliwia zarządzanie zawartością naszych książek w chmurze.

I tu ważna różnica w stosunku do starego konta – nie ma widoku „All”, w którym były wszystkie pliki.  Domyślnie widzimy „Books” – ale to są wyłącznie książki kupione w Kindle Store. Tak więc, jeśli ktoś w Amazonie nie kupuje – zawartość tej zakładki będzie dla niego pusta.

Z listy rozwijanej wybieramy różne rodzaje widoków:

  • Books – książki zakupione w Kindle Store.
  • Newspapers i Magazines – dzienniki i czasopisma zakupione w Kindle Store.
  • Audiobooks – audiobooki z Audible. Stąd możemy jedynie wysłać je na czytniki obsługujące dźwięk, czyli np. Kindle Keyboard/Touch.
  • Apps – aplikacje z Amazon Appstore, z którą to listą niewiele zrobimy, bo i tak musimy przejść do Appstore, aby np. wysłać je na nasze urządzenia.
  • Docs – wszystkie pliki własne wysłane na chmurę – czy to samodzielnie czy to przez księgarnie inne niż Amazon.
  • Dictionaries & User Guides – zgromadzone w jednym miejscu słowniki i instrukcje dołączane do Kindle.
  • Pending Deliveries – książki, które nie dotarły jeszcze na czytniki, bo np. nie włączyliśmy sieci.

Zwracam uwagę na „Docs” – bo tam właśnie będziemy zaglądać, chcąc zarządzać plikami z polskich księgarni, albo wysłanymi samodzielnie.

Jeśli chodzi o zarządzanie – możemy wreszcie zaznaczyć kilka książek z chmury i wysłać je hurtowo na czytnik:

Możemy także hurtowo usuwać:

Nie można jednak jednym kliknięciem zaznaczyć wszystkich plików, np. wszystkich biletów PKP, które sobie wcześniej wysyłałem. Pewnie powstaną do tego skrypty.

[Aktualizacja] Jest też ograniczenie zaznaczania ręcznego – maksymalnie 10 plików, przyznam, że to dla mnie mocno niezrozumiałe.

Gdy wybierzemy ikonkę „Actions” dla wybranej książki z Kindle Store, mamy następujące możliwości.

Możemy kolejno:

  • Deliver – dostarczyć książkę bezprzewodowo na wybrany czytnik
  • Delete – usunąć ją – co: uwaga – dla książek kupionych jest nieodwracalne.
  • Download & transfer via USB – ściągnąć sam plik, żeby wgrać na czytnik po kablu.
  • Clear furthest page read… – zresetować postęp w książce
  • Read Now – przeczytać w przeglądarce (Kindle Cloud Reader)
  • Return for Refund – w ciągu 7 dni od kupna możemy książkę zwrócić i odzyskać pieniądze

Dla książek własnych („Docs”) możliwości pozostają tylko dwie – wysyłka na czytnik i usunięcie.

Jeszcze uwaga na temat „Pending Deliveries” – funkcja jest trochę niedorobiona – bo widzimy że jakieś pliki czekają w kolejce, ale nie widzimy na jaki czytnik mają zostać wysłane.

Dopiero po wejściu w akcje widzimy o który czytnik chodzi.

Problemem przy długich listach książek jest przewijanie – zrezygnowano ze stronicowania listy, po prostu kolejne wiersze doładowują się na dole. Na szczęście mamy sprawne sortowanie wg tytułu, autora i daty oraz filtrowanie po autorze i tytule.

Your Devices

Tu mamy listę naszych urządzeń oraz aplikacji Kindle. Przy każdym widzimy przypisany do niego adres mailowy oraz – w przypadku czytników – numer seryjny.

I tak naprawdę nic więcej. A mógłbym sobie wyobrazić zdalne zarządzanie zawartością każdego czytnika – np. przeciąganie książek z biblioteki do czytnika i z czytnika na czytnik…

Settings

Ostatnia zakładka to ustawienia. Nie różnią się od tych, które mieliśmy na starym koncie – są za o wszystkie na jednym ekranie.

Kolejno:

  • Kindle Payment Settings – czyli ustawienia karty płatniczej podpiętej do konta
  • Country Settings – ustawienie kraju, w którym przebywamy
  • Subscription Settings – przejście do zarządzania prenumeratami gazet i czasopism.
  • Device Synchronization – włączenie synchronizacji notatek, podkreśleń i miejsca w książce między urządzeniami (domyślnie włączone)
  • Automatic Book Update – zezwolenie na automatyczną aktualizację książek z Amazonu (domyślnie wyłączone, funkcję opisałem w osobnym artykule)
  • Personal Document Settings – maile przypisane do każdego czytnika oraz adresy uprawnione do wysyłania na Kindle.

Pozostałe ustawienia nas nie dotyczą.

Podsumowanie

W styczniu zachwycony nie byłem, no i nie jestem teraz. Fakt, strona zarządzania Kindle wyglądała tak samo od wielu lat i należało się jej odświeżenie.

Co jest dla mnie pozytywne:

  • Uproszczenie nawigacji – trzy zakładki zamiast wielu linków.
  • Dostosowanie interfejsu do małych ekranów oraz ekranów dotykowych.
  • Możliwość zaznaczenia kilku plików w celu wysłania ich na czytnik, albo usunięcia.

Co mi się nie podoba:

  • Rezygnacja z widoku wszystkich plików na koncie.
  • Brak stronicowania listy książek – przez co jeśli nie korzystamy z filtrowania, musimy listę przewijać i przewijać i przewijać.
  • Brak możliwości zaznaczenia wszystkich plików na liście.
  • Nadal mniej możliwości dla korzystających z własnych plików: dlaczego nie możemy skasować postępu czytania, dlaczego nie możemy przeczytać ich w aplikacji online?
  • Nadal brak zdalnej obsługi kolekcji, co jest o tyle ironiczne, że Amazon określa je jako „kolekcje w chmurze”.

Mam nadzieję, że to jednak początek zmian i poza nowym interfejsem dostaniemy też wreszcie nowe funkcje.

Czytaj dalej:

Artykuł był przydatny? Jeśli tak, zobacz 6 sposobów, na jakie możesz wspomóc Świat Czytników. Dziękuję!

Ten wpis został opublikowany w kategorii Korzystanie z Kindle i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Hosting: Zenbox

22 odpowiedzi na „Nowy wygląd konta Kindle – trzy zakładki: Content, Devices i Settings

  1. quiris pisze:

    Do czyszczenia postępu czytania na tej nowej stronie jest już gotowa skryptozakładka MYK:CFPR3: http://blaut.biz/bookmarklets

    0
  2. mdonotek pisze:

    Nie mogę się doszukać informacji o ilości pozycji w sekcji docs. Wcześniej taki licznik był dostępny.

    0
  3. Zalewski pisze:

    Jeszcze nie mam nowego widoku. :(
    Muszę niestety poczekać, aż Amazon przetłumaczy wszystko na niemiecki, bo do domeny DE przypisane są moje czytniki.
    Jedna z nielicznych sytuacji w której kraj bez Amazona ma lepiej, niż kraj w którym sklep oficjalnie działa. ;)

    0
  4. Magdalaena pisze:

    Strasznie głupie jest to, że na stronie nie można usunąć jakiegoś dokumentu tak, żeby zniknął ze wszystkich urządzeń.

    0
  5. Obloczkus pisze:

    Warto dodać, że zaznaczyć można maksymalnie 10 książek na raz aby je usunąć itp.

    0
    • reynev pisze:

      Dokładnie, limit 10 pozycji zaznaczenia? To jakiś żart programistów. Często używam ‚Send to Kindle’ i mam bardzo dużo pojedynczych artykułów z sieci, które czasami chce usunąć. No nic, dobrze, że w ogóle jest oficjalna opcja usunięcia więcej niż jednej pozycji

      0
  6. George pisze:

    Hej! Jako całkowity nowicjusz piszę z pytaniem (gratulując jednocześnie świetnie prowadzonej strony!) – otóż chcę w swoim koncie na amazon.com uzupełnić dane dotyczące Państwa – wpisuję wszystko co trzeba, klikam update i… Nic :/ Próbowałem na różnych przeglądarkach i nic…

    Edit. Już rozpracowałem :)

    0
    • Robert Drózd pisze:

      Jak rozpracowałeś to pomóż innym ;-) Chodziło o Country Settings? Na czym polegał problem?

      0
      • George pisze:

        W ‚manage your content & device’ -> ‚settings’ musiałem najpierw ustawić ‚kindle payment settings’ i z automatu amazon wypełnił zakładkę ‚country settings’ :)

        0
  7. mdonotek pisze:

    Czy myślicie że Amazon ma w planach, wzorem innych dostawców, odpłatną możliwość zwiększenia przestrzeni na dokumenty? Koło września będę zapchany.

    0
    • Robert Drózd pisze:

      Nie sądzę. Mają taką opcję na Cloud Drive – ale tylko na multimedia. Po prostu dając te 5GB nie zakładają, że trzymamy tam książki z innych księgarni – to mają być jak nazwa wskazuje „dokumenty osobiste”.

      0
  8. mincel82 pisze:

    Szkoda że nie da się edytować takich danych jak tytuł książki czy autor… było by wygodnie z poziomu konta…

    0
  9. Dana pisze:

    Dzięki za artykuł. Właśnie odebrałam mojego Kindla z naprawy i wzięłam się za porządki i nie musiałam się zastanawiać co naciskać. Upraściasz życie ;-)

    0
  10. zbeshek pisze:

    Robercie piszesz po raz drugi o nowym wyglądzie a ja dalej nie widzę żeby się coś zmieniało. Czy to jest gdzieś w ustawieniach?

    0
  11. Jasio pisze:

    Nie wiem czy ktoś też tak ma ale po zmianie: nie mam ani jednej ze swoich ksiażek w Manage Your Content & Devices. Natomiast są wszytskie w amazon clouddrive ale stąd nie można ich wysłać na urządzenie.

    0
  12. Ax pisze:

    Witam,

    jak usunąć książkę z Amazon Cloud?

    0
    • Robert Drózd pisze:

      Wchodzisz na listę książek na koncie, zaznaczasz i wybierasz Delete.

      0
      • quiris pisze:

        Robert, to nie takie proste teraz ;) Amazon coś zepsuł i plików z kategorii Docs nie da się usunąć, nie da się wyszukać itp.

        0
        • asymon pisze:

          Ja usuwam nie z Manage Content and Devices tylko z Cloud Drive. Otwiera się nowy interfejs i pliki są w My Send-to-Kindle Docs, a nie w Documents. Zgadzam się, że niezły bałagan.

          Za to wolę chyba nowy sposób wyświetlania kolekcji w PW2, osobno pliki lokalne i w chmurze, podobnie jak w Kindle for Android, pliki przestały się mnożyć.

          0
        • Robert Drózd pisze:

          Hmm? SOA #1 – wyszukuje i usuwam przez Docs, choć oczywiście prostsza metoda jest przez Cloud Drive i mam już w sumie artykuł o tym napisany – o tym zresztą pisałem: http://swiatczytnikow.pl/amazon-laczy-czesciowo-dwie-swoje-chmury-konto-kindle-cloud-drive/

          Zauważyłem natomiast problem z wyszukiwaniem i to na całym koncie (np. w Dictionaries) że czasami nie wyszukują się pozycje niezaładowane na listę – dopiero jak ją przewiniemy i się załaduje cała (?) to wtedy działa.

          0
        • Jacek Synowiec pisze:

          Początkowo też myślałem, że coś zepsuli, że nie da się skasować z :
          https://www.amazon.com/mn/dcw/myx.html#/home/content/pdocs/dateDsc/
          (u mnie był nie aktywny checkbox)

          Ale wygląda na to, że tylko w Chrome z tym problem.
          Wystarczy wziąć jakąś inną przeglądarkę np. Firefox i działa.

          W sumie dziwne, czy ktoś im tego nie zgłosił?

          0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przed dodaniem komentarza zapoznaj się proszę z zasadami komentowania. Jeśli chcesz mieć swój obrazek przy podpisie, zarejestruj swój adres mailowy na stronie gravatar.com.

Zapisz się także do newslettera Świata Czytników


Komentarze do tego artykułu można śledzić także w formacie RSS.