Nic się w ostatnich latach firmie Barnes&Noble, producentowi czytników Nook, nie udało.
Czytniki Nook nie zdobyły popularności równej Kindle, a w Stanach zostały już dawno wyprzedzone także przez Kobo. Według informacji prasowej z czerwca, przychody z Nooka ujmowane rocznie spadły aż o 47%. No, a współpraca z Microsoftem, podjęta parę lat temu, teraz zostaje zarzucona.
Dwa lata temu pisałem o starcie polskiego sklepu Nooka za pośrednictwem aplikacji dla Windows 8. Nie było to dla nas znaczącym wydarzeniem, a dla nielicznych polskich posiadaczy czytnika Nook, sklep B&N z e-bookami wciąż był niedostępny.
Teraz, jak donosi blog Digital Reader, klienci międzynarodowych sklepów otrzymują maile, że te zostaną zamknięte z dniem 7 sierpnia 2015. Tutaj wiadomość, którą dostali polscy klienci sklepu:
Ostatnio ogłosiliśmy, że firmy Barnes & Noble oraz Microsoft postanowiły zakończyć współpracę handlową. W rezultacie nie będziemy już obsługiwać płatności za pośrednictwem Twojego konta Microsoft. Ponadto od 7 sierpnia 2015 r. aplikacja NOOK dla Windows nie będzie już oferowana poza USA Oznacza to, że za pośrednictwem platformy Windows nie będziesz mieć dostępu do swoich treści NOOK.
Z naszych danych wynika, że przebywasz poza terenem USA i korzystasz z konta firmy Microsoft jako metody płatności w ramach swojego konta aplikacji NOOK dla Windows. Dlatego też od firmy Microsoft może przysługiwać zwrot kosztów wszelkich zakupów dokonanych przy użyciu swojego konta Microsoft.
W skrócie – dla klientów spoza Stanów treści będą niedostępne po 7 sierpnia, można ubiegać się o zwrot w Microsofcie, jeśli płaciliśmy z konta MS. Jeśli ktoś dostał taką wiadomość po polsku, poproszę o wklejenie w komentarzach [aktualizacja: dzięki!]. Nigdy tam niczego nie kupiłem, tak więc maila nie dostałem.
Problemy mieli też ostatnio klienci ze Stanów – nowa strona Nooka wprowadzona pod koniec czerwca okazała się kompletnie nieużywalna, a wiele osób nie mogło ściągnąć swoich e-bookow. Firma nie zaktualizowała też swojego czytnika, Nook Glowlight od dwóch lat.
No cóż, żałować Nooka nie będę, bo jak widać jest to od pewnego czasu równia pochyła. Nie da się jednak nie zauważyć, że to kolejny po Sony duży gracz, który oddaje pole innym.
Czytaj dalej:
- Kobo jednak planuje zaktualizować aplikację Pocketa!
- Happy end: Pocket nadal działa na czytnikach Kobo po zmianie sposobu logowania
- PocketBook Basic Lux 4 – nowy podstawowy czytnik PB, tym razem z obsługą Legimi/Empik Go
- [Aktualizacja] Mozilla ogłosiła, że usługa Pocket będzie niedostępna na czytnikach Kobo!
- Woxter Scriba 195 S – test najmniejszego dostępnego dziś czytnika e-booków: niecałe pięć cali, 100 gramów i niewiele ponad 300 zł
- PocketBook zapowiada InkPad Eo – pierwszy kolorowy e-notatnik tego producenta! Ekran Kaleido 3, Android 11, rysik i aparat
„Nie da się jednak zauważyć, że to kolejny po Sony duży gracz, który oddaje pole innym.”
Czegoś w tym zdaniu brakuje…
„Nie stało się to nigdy znaczące wydarzenie…”
przepraszam za czepliwość, ale to zdanie jest niegramatyczne ;)
Pewnie Robert pisał to jeszcze przed poranną kawą :D
Oj tak. :)
Dostałem wczoraj takiego maila, po angielsku. Nook, podobnie jak amazon nie przejmuje się lokalizacją sklepu dla języków środkowoeuropejskich.
Strata niewielka, zakupiłem coś testowo, ale oferta jest podobna, pewnie nawet mniejsza. I niestety rzeczy niedostępne w amazon.com są też niedostępne w sklepie Nook, jeśli tytuł nie ma licencji na wydanie elektroniczne w Europie.
Nook zabezpiecza książki za pomocą Adobe DRM.
A nie, zwracam honor, dostałem też maila po polsku, wrzucam więc:
Szanowny Kliencie,
Ostatnio ogłosiliśmy, że firmy Barnes & Noble oraz Microsoft postanowiły zakończyć współpracę handlową. W rezultacie nie będziemy już obsługiwać płatności za pośrednictwem Twojego konta Microsoft. Ponadto od 7 sierpnia 2015 r. aplikacja NOOK dla Windows nie będzie już oferowana poza USA Oznacza to, że za pośrednictwem platformy Windows nie będziesz mieć dostępu do swoich treści NOOK.
Z naszych danych wynika, że przebywasz poza terenem USA i korzystasz z konta firmy Microsoft jako metody płatności w ramach swojego konta aplikacji NOOK dla Windows. Dlatego też od firmy Microsoft może przysługiwać zwrot kosztów wszelkich zakupów dokonanych przy użyciu swojego konta Microsoft.
W celu uzyskania informacji na temat swoich uprawnień, przed 7 września 2015 r. skontaktuj się z firmą Microsoft pod adresem:
http://support.microsoft.com/contactus
Dziękujemy za współpracę.
Z poważaniem,
Barnes & Noble
Dzięki, przekleiłem do artykułu. :)
Bezos pewnie jest w siódmym niebie, z okazji takich informacji, że główny konkurent z którym się ścigał odpada z gry.
Akurat od co najmniej dwóch lat największym konkurentem na rynku US jest Kobo – i po przejęciu Overdrive może być naprawdę ciekawie:
http://swiatczytnikow.pl/wlasciciel-kobo-przejmuje-overdrive-amazonowi-w-stanach-wyrasta-potezny-konkurent/
W zeszłym tygodniu nabylem na OLX model Nook Simple Touch. Za 114 zł. 11-letni syn chodzi po ścianach z radości :) urządzenie samo w sobie jest OK. A książki można wygrywać ręcznie.
Pamiętaj, że można go jeszcze zrootować i odblokować Androida – i trochę aplikacji działa: http://swiatczytnikow.pl/nook-i-android-jakie-aplikacje-zainstalowac-na-czytniku/
No, ale jeżeli to tylko czytanie, to nie ma sensu się bawić. :-)