Nowość: Włącz alerty cenowe na e-booki i kupuj taniej!

[Aktualizacja] Nexto faktycznie zamyka nieaktywne konta – oto ostatnia szansa na odzyskanie dostępu

nexto-zamkniecie

Pod koniec grudnia zwracałem Waszą uwagę na wiadomość, jaką otrzymali wszyscy klienci księgarni Nexto. Sklep prosił o akceptację nowego regulaminu i zgodę na zarządzanie danymi przez nowego właściciela czyli e-Kiosk.

Aktualizacja z 23 stycznia: zobacz też wyjaśnienie księgarni na końcu wpisu.

Co się stało, jeśli ktoś nie kliknął w link z maila, którego wtedy wysyłali?

Ano dostał teraz taki:

Szanowny Kliencie,

Twoje konto w serwisie Nexto.pl zostało dezaktywowane. Nie masz dostępu do swojego konta, a także do zakupionych publikacji. W dniu 1 lutego 2015 r. Twoje konto zostanie definitywnie usunięte.

W wiadomości z dnia 29 grudnia i 9 stycznia prosiliśmy o zaakceptowanie regulaminu, który wskazuje nowego Administratora Twoich danych na stronie nexto.pl – e-Kiosk S.A. Na Twoją zgodę czekaliśmy do 15 stycznia.

W razie pytań lub chęci przywrócenia konta, prosimy o kontakt z działem obsługi klienta Nexto/e-Kiosk pod nr telefonu: +48 22 46 30 066 dostępny w godzinach 9:00-16:00 lub przez formularz kontaktowy.

Skąd mam tę wiadomość? Ano poza swoim zwykłym kontem, miałem jeszcze drugie, założone w celach testowych. No i na nie przyszła dzisiaj taka informacja.

Usunięcie konta będzie też jednoznaczne z ostateczną utratą dostępu do zakupionych książek, jeśli oczywiście ich wcześniej nie ściągnęliśmy.

Tyle, że jak właśnie sprawdziłem, wcześniejszej prośby o zaakceptowanie regulaminu nie dostałem na skrzynkę, którą mam w Onecie – a która była loginem do tego drugiego konta. Może wpadła do spamu, może gdzieś się zgubiła.

Tak czy inaczej, zastanawiam się, ile osób dzisiaj zostanie zaskoczonych taką informacją…

To co możesz zrobić jest jasne – trzeba skontaktować się telefonicznie lub przez formularz kontaktowy, bo teraz już tylko pracownicy sklepu mogą konto „odwiesić”. Po 1 lutego Twoje konto oraz książki z biblioteczki zostaną usunięte, tak więc nie warto zwlekać.

Aktualizacja z 23 stycznia

Otrzymałem od Nexto następujące wyjaśnienie:

Przyjmujemy z pokorą falę krytyki, która ostatnio na nas spłynęła. Dokładamy wszelkich starań, aby zmiana właściciela spółki przebiegła dla naszych klientów możliwie jak najmniej bezboleśnie. Naszym zamiarem jest utrzymanie jak największej ilości klientów, których właścicielem kont jest Nexto Sp. z o.o. w likwidacji. Ze względów formalno-prawnych akceptacja nowego regulaminu jest konieczna, abyśmy mogli zatrzymać w bazie konta klientów oraz wszystkie zakupione publikacje.

Oczywiście dużo wygodniejsze byłoby przeniesienie wszystkich kont bez angażowania klientów, natomiast nie byłoby to zgodne z prawem. Nexto Sp. z o.o. została postawiona w stan likwidacji i niedługo przestanie istnieć, zatem przed zlikwidowaniem spółki musi nastąpić wyrejestrowanie bazy klientów, którą posiadała Nexto Sp. z o. o., w GIODO. Z tego powodu zmuszeni jesteśmy wysyłać komunikaty o likwidacji kont. 

Wiadomość o dezaktywacji konta kierowaliśmy tylko i wyłącznie do klientów, którzy nie wyrazili zgody na nowy regulamin serwisu Nexto.pl.

Przyczyn nie otrzymania przez klientów informacji z prośbą o wyrażenie zgody może być kilka:

– wiadomości zostały zignorowane
– wiadomości zostały potraktowane jako SPAM
– kilka kont podpiętych, przekierowanych pod inny adres email (w serwisie Nexto loginem jest adres email)
– błąd zapisu zgody w systemie (weryfikowaliśmy – mechanizm działa, zarówno w aplikacji mobilnej jak i na stronie WWW, nie wykluczamy jednak marginalnych przypadków)

Dodatkowo na stronie głównej Nexto umieściliśmy informację kierującą bezpośrednio do formularza zgody.

Niebawem wyślemy do klientów kolejny mailing zachęcający do akceptacji regulaminu.

Wydłużyliśmy czas do 31 stycznia, niestety ze względów prawnych dłużej nie możemy czekać.

Mamy nadzieję, że proces migracji kont pójdzie szybko i sprawnie. Doceniając zaangażowanie klientów przygotowaliśmy dla nich kod rabatowy obniżający wartość koszyka o 20%.

Na temat zmian miałem wczoraj długą rozmowę telefoniczną z Nexto – generalnie zdają sobie sprawę, że jest to zamieszanie, ale dla przeniesienia danych osobowych do nowej bazy zarejestrowanej w GIODO konieczna jest taka zgoda.

Czytaj dalej:

Artykuł był przydatny? Jeśli tak, zobacz 6 sposobów, na jakie możesz wspomóc Świat Czytników. Dziękuję!

Ten wpis został opublikowany w kategorii Książki na czytniki i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Hosting: Zenbox

63 odpowiedzi na „[Aktualizacja] Nexto faktycznie zamyka nieaktywne konta – oto ostatnia szansa na odzyskanie dostępu

  1. ddevil pisze:

    Dostałem dwie wiadomości od Nexto i za każdym razem klikałem w podany link. Mimo to dostałem powyższego maila…

    0
    • ddevil pisze:

      Ech, jednak nie, zwracam honor… Zapomniałem o jednym quasi – koncie, z którego ściągałem kiedyś ebooka kupionego jako prezent;).

      0
      • Robert Drózd pisze:

        No właśnie – sprawdzajmy na jakie adresy przyszły te wiadomości o zawieszeniu (bo mogły być to jakieś konta do newsletterów itd.) – no i przede wszystkim czy możemy się zalogować na nasze główne konto.

        0
        • danan72 pisze:

          Ja miałem tam tylko jedno konto, dla którego zaakceptowałem regulamin a też dostałem tego maila ostatniej szansy. Nie mam zamiaru nigdzie dzwonić i wyjaśniać – po prostu rezygnuję z usług tej niepoważnej księgarni.
          Książki na szczęście dawno pobrałem i zbackupowałem.

          0
          • sharent pisze:

            Miałem identyczną sytuację. Byłem pewien że aktywowałem konto pod nowym adresem, a mimo to dostałem ten sam mail. Ale miałem tam jedynie 3 bodaj pozycje, w tym 2 to jakieś darmowe publikacje, więc średnio mnie interesuje ta dezaktywacja.

            0
  2. sas pisze:

    Powtórzę to co napisałem już w temacie nizej:
    Trochę z innej beczki.. Dostałem informacje o dezaktywacji konta w Nexto. Jestem pewien że zaakceptowalem nowy regulamin, co więcej po otrzymaniu maila bez problemu zalogowalem się przed chwilą do konta w Nexto.. Wysłałem do nich pytanie co jest grane.. Ktoś ma podobnie?

    0
    • Pan Lestat pisze:

      Potwierdzam. Też dostałem taką wiadomość a klikałem w ten ich absurdalny link. Ale faktycznie mogę się zalogować i jeszcze podziękowali za „zaufanie” na powitanie. Generalnie mi to zwisa i powiewa. Nie ma takiej opcji abym kiedykolwiek dokonał u nich jeszcze zakupu po tym wszystkim co nawykręcali. Fajnie, że te kilka pozycji, które u nich mam ciągle jest do sciągnięcia. Obawiam się jednak, że księgarnia z takim podejściem nie pociągnie już długo więc i tak trzeba sciągnąć co się da i więcej tam nie zaglądać.

      0
    • Kacper pisze:

      U mnie taka sama sytuacja.

      0
    • Krzysiek pisze:

      mam podobnie

      0
      • Engear pisze:

        Regulamin akceptowałem co najmniej dwa razy, za każdym razem widziałem „Podziękowanie”.
        A emaila o deaktywacji konta dostałem.
        Oczywiście pod numerem telefonu z maila albo nikt nie odbiera albo zajęte – czyli klasyczny BOK.
        Konto dalej działa.
        Nic tu z niczym nie pasuje – żenada.

        0
  3. Piotrek pisze:

    A mnie się podoba informacja widoczna w mailu pod tą ramką : „Twoja biblioteka zawsze pod ręką”. :)

    0
  4. KonradK pisze:

    Nie zaakceptowałem nowego regulaminu i mam dostęp do konta. Maila z informacją o ostatniej szansie nie dostałem.

    0
    • Dorot pisze:

      Ja nie zaakceptowałam regulaminu, nie dostałam maila ostatniej szansy, ale zalogować się nie mogę.. Rozważam zaprzestanie korzystania z usług Nexto permanentnie.. Trochę mi się to wszystko nie podoba.

      0
  5. Nie kupowałam w Nexto zbyt często, wszystkie pozycje z biblioteczki mam pobrane, dlatego podjęłam decyzję o nieprzedłużaniu konta. Niech skasują. A jak ich nowa odsłona będzie miała jakieś ciekawe pozycje, to najwyżej założę sobie nowe konto.

    0
    • anu pisze:

      Bez złośliwości pytanie. A z czego wynikła twoje heroiczna decyzja o nieprzedłużaniu konta? Bo zabrzmiało niemal jak Hamlet.

      0
  6. Stefan pisze:

    hmm, nie dostałem od nich żadnego maila ani teraz ani wcześniej. Jaja sobie robią?

    0
    • Robert Drózd pisze:

      A możesz się zalogować? Może za akceptację regulaminu uznali jakieś inne działanie wcześniej na koncie.

      0
      • Stefan pisze:

        no właśnie nie mogę :(. napisałem do nich i czekam na odpowiedź.

        0
        • Grzecho pisze:

          Może po prostu nigdy nie miałeś u nich konta? ;-)
          sorki, nie mogłem się powstrzymać, ale jako tester do głowy przychodzą mi wszystkie absurdalne scenariusze :)
          pozdrawiam

          0
          • Stefan pisze:

            ha, ha. wszystko jest możliwe. Co prawda robiłem tam zakupy i miałem kilka pozycji na „Twojej półce”, ale scenariusz o którym napisałeś nie jest wykluczony.
            Rozważam też takie scenariusze jak to, że Nexto w ogóle nie istnieje, ebooki stanowią jedynie antymaterię, które w kontakcie z książkami papierowymi dokonały anihilacji i parę innych. W każdym razie dzięki za wskazówkę:)

            0
  7. Tomek pisze:

    Wpadłem dziś specjalnie na tą stronę, żeby opowiedzieć o tej paranoiczniej sytuacji. Czy tylko mi sie wydaje ze takie zalatwienie sprawy jest troche nie powazne … zwykle jak jest jakas zmiana w regulaminie to po zalogowaniu akceptujemy regulamin i po sprawie a tu zawieszenie konta i po ksiazkach … które de facto są moje.

    Ja nie wiem jak Wy ale ja nie siedze dzien w dzien po pare godzin i nie przegladam dziesiatkow mejli bo a noz widelec ktos bedzie chcial Ci zablokowac konto jak nie zaakceptujesz nowego regulaminu…

    A teraz wydam jeszcze pare zlotych i strace troszke nerwow bo pewnie maja tam jednego konsultanta zatrudnionego a spraw takich beda tysiace teraz.

    Wiec jak aktywuj sobie konto zeby sciagnac ksiazki i nigdy nic wiecej tam nie kupie chocby ksiazki po 1 zl sprzedawali

    Paranoja!!!

    0
    • Dumeras pisze:

      Tu jest chyba mały haczyk, specem nie jestem, ale w w większości przypadków nie kupujesz e-książki, tylko wykupujesz licencje na jej przeczytanie ;-) licencja na przeczytanie pozwala ci łaskawie na pobranie je na dowolne urządzenie umożliwiające odczyt. A to że masz dostęp do biblioteczki na serwerze księgarni jest ich usługą dodatkową, którą w każdej chwili mogą ograniczyć i nic Ci do tego. Przejście do konkurencji daje tyle, że konkurencja ma tak samo, ale może mniej restrykcyjnie do tego podchodzi.

      0
      • Tomek pisze:

        Dumeras dzieki za wyjasnienie sytuacji, tak wlasnie podejrzewalem ze tak moze byc … ale ja nie przechodze do konkurencji ze wzgeldu na ich ograniczenie dostepu do biblioteczki tylko za sposob zalatwienia tej sprawy, ktory uwazam za skandaliczny…

        0
  8. markus74 pisze:

    Na 100% akceptowałem regulamin po publikacji informacji na „świat czytników” i dzisiaj także dostałem takiego maila. Chyba mają jakiś bałagan.

    0
  9. Rafał pisze:

    Ja właśnie sprawdziłem archiwum swojej skrzynki pocztowej i znalazłem maila – zatytułowanego „Przypomnienie o Twoim koncie w Nexto.pl”. Pamiętam jak przyszedł, pomyślałem sobie „o, dawno nic nie kupowałem więc przypominają mi że mam konto, jak miło” i skasowałem bez czytania. Bo co ważnego może być w takim „przypomnieniu”? Sprawdziłem, nie kupowałem od nich nic, logowałem się dla jakiejś darmowej publikacji, więc niech kasują sobie na zdrowie, ale rozumiem ludzi którzy się naprawdę wkurzyli dezaktywacją konta praktycznie bez ostrzeżenia.

    0
  10. Stilghar pisze:

    Nie przypominam sobie, abym dostał maila, a w skrzynce nie mogę go znaleźć. Dzisiaj też nic nie przyszło. Przy logowaniu dostaję komunikat „Your account is inactive.”.

    Na koncie miałem chyba tylko jakieś darmówki, które przy różnych okazjach rozdawali, więc nawet nie szkoda mi zawartości. Nie zmienia to faktu, że takie zachowanie jest mocno niepoważne. Cóż, choćby dawali coś za darmo, więcej nie wezmę.

    0
  11. jaguarek pisze:

    Pierwszą książkę w Nexto kupiłem we wrześniu 2012, ostatnią w październiku 2014. Nie akceptowałem nowego regulaminu. I dalej mam dostęp do konta. Przed chwilą na próbę pobrałem pozycję na dysk. Już w październiku zrobiłem backup całej biblioteczki. Miałem zamiar pożegnać się z usługą, (ale nie! ) Nexto dalej trzyma dla mnie miejsce!
    Dziwne ?

    0
  12. Wojciech pisze:

    Absolutnie żenujące podejście do obsługi klienta, niedopuszczalne w jakimkolwiek poważnym sklepie.

    0
  13. bq pisze:

    Niech likwiduja moje konto w p….u.
    Mam tak kilka ksiazek, kilkanascie czasopism i dwa audiobooki, ich aplikacja na androida jest calkiem przyjemna. Natomiast traktowanie klienta to PRL.
    1. lata temu kupilem ksiazke objeta „gwarancja najnizszej ceny”. Widze cos takiego, naiwnie mysle wiec oni sprawdzaja rynek (maja jakies algorytmy etc) wiec kupilem w ciemno. kilka minut potem zuwazylem u konkurencji nizsza cene. Irytacja. Wchodze na czata z ich helpem – mysle sobie, ze zaraz mi zwroca kase a tu sciana. Po pierwsze sie dowiedzialem, ze oni tego tak naprawde nie sprawdzaja, a po drugie, ze zadnej kasy nie dostane tylko punkty nexto… A jak mi sie nie podoba to tam prosze Pana jest regulamin… Na nic tlumaczenie, ze jesli place pieniedzmi to jest logiczne, ze zwrotu sie domagam w ten sam sposob.
    2. Tydzien temu kupilem Fire TV w amazonie. Zamowilem we wtorek przyszedl w piatek. W sobote widze, ze na stronie jest 20% taniej. Email do supportu – pisze o co chodzi – i czy jesli jest problem mogliby cos rzucic nawet w kodach do wydania u nich albo w amazon coin. Email zwrotny za 12 minut. „Witam ,nazywam sie Lorna, informuje, ze przelalam £15.08 na panskie konto…” Zadnego regulaminu, po prostu profesjonalizm i nie robienie durnia z klienta. Dziecko przyjaciolki tez pozamawialo jakies aplikacje bezsensowne i ze zwrotem kasy – zaden problem. Tego zycze polskim esklepom. A Nexto moze mnie pozalowac w d…

    0
  14. Seba pisze:

    100% akceptowałem zgodę.
    Dostałem email.
    Dziady kalwaryjskie.
    Kropka

    0
  15. Julia pisze:

    Nazywanie wiadomosci „Przypomnienie o Twoim koncie w Nexto.pl” przy dzisiejszym zalewie maili – „swietny” pomysl….Tyle serwisow lubi sie na rozne sposoby przypominac. Mozna to bylo nazwac wprost „prosimy o zaakceptowanie nowego regulaminu w celu utrzymania aktywnego konta” lub podobnie. A tak dowiedzialam sie ze Świata Czytnikow (btw, dzieki!)

    0
    • Dumeras pisze:

      Lepszy byłby prosty teks, który już w pierwszym wyrazie tłumaczy o co chodzi.
      „Kasujemy konta Nexto. Sprawdź szczegóły w wiadomości” ;-)

      0
  16. Franek pisze:

    Nexto robi sobie żarty ze swoich klientów. Ja jestem w trochę nietypowej sytuacji ponieważ oprócz kupionych książek mam aktywną do kwietnia br. prenumeratę. Jeżeli chodzi o książki to zrobiłem sobie porządek czyli skopiowałem całą zawartość, ale schody zaczęły się przy prenumeracie.

    1) 18.12.2014 otrzymałem od nexto.pl wiadomość z informacją o zmianie podmiotu obsługującego moje konto na nexto.pl i prośbą o ewentualną zgodę na taką zmianę.

    2) 21.12.2014 odpowiedziałem na powyższego maila wyrażając zgodę na zmianę podmiotu obsługującego moje konto na nexto.pl (zaznaczając jednocześnie, że nie wyrażam zgody na inne zmiany, np. na przeniesienie konta na inną platformę).

    3) Od tego momentu wydawało się, że wszystko jest/będzie OK. Nie otrzymywałem żadnych innych maili z nexto.pl.

    4) W dniu 2.01.2015 ukazał się na ŚC wpis odnośnie zapowiedzi likwidacji kont.

    5) W związku z tym wpisem wysłałem do nexto.pl zgłoszenie nr 17778 (powodem wysłania tego zgłoszenia było nieotrzymanie żadnego maila dotyczącego likwidacji konta i zawierało konkretne pytania dotyczące przewidywanych losów mojej prenumeraty). Na powyższe zgłoszenie nie otrzymałem żadnej merytorycznej odpowiedzi.

    5) Następne moje działanie, to kolejne zgłoszenia
    – zgłoszenie nr 18348 w dniu 11.01.2015 oraz
    – zgłoszenie nr 18425 w dniu 12.01.2015
    Jak można się domyślić, także te zgłoszenia nie doczekały się jakiejkolwiek odpowiedzi.

    7) W dniu 19.01.2015 otrzymałem maila dotyczącego treści mojego zgłoszenia z dnia 2 stycznia (choć formalnie nie zawierała ona odwołania się do niego) o lakonicznej treści :
    „Dziękujemy za informację. Jesteśmy świadomi owego postu Pana Roberta Drózda. W razie jakichkolwiek wątpliwości czy problemów służę pomocą.”

    8) Jak widać odpowiedź powyższa odpowiedź w żaden sposób nie odnosi się do moich pytań dotyczących prenumeraty w związku z czym niezwłocznie odpowiedziałem na powyższego maila:
    „Dziękuję za informację, ale moje zgłoszenie nie dotyczyło postu Pana Roberta Drózda tylko przewidywanych losów mojej prenumeraty. Prosiłbym zatem o odpowiedź na moje pytania zawarte w zgłoszeniu.”

    9. W dniu 20.01.2015 otrzymałem maila o treści:
    „Twoje konto w serwisie Nexto.pl zostało dezaktywowane. Nie masz dostępu do swojego konta, a także do zakupionych publikacji. W dniu 1 lutego 2015 r. Twoje konto zostanie definitywnie usunięte.
    W wiadomości z dnia 29 grudnia i 9 stycznia prosiliśmy o zaakceptowanie regulaminu, który wskazuje nowego Administratora Twoich danych na stronie nexto.pl – e-Kiosk S.A.
    Na Twoją zgodę czekaliśmy do 15 stycznia.”

    Oczywiście drugi akapit tego maila, całkowicie rozmija się z prawdą tzn. 29.12 oraz 09.01 nie otrzymałem od nexto.pl żadnych wiadomości. Już w dniu 21.12 wyraziłem zgodę na zmianę podmiotu obsługującego moje konto na nexto.pl.

    Dla wyjaśnienia sytuacji wysłałem trzy zgłoszenia na które nie otrzymałem odpowiedzi. Tym samym nie wiem czy otrzymam najbliższy numer tygodnika, co z dalszym losem mojej prenumeraty, czy otrzymam zwrot pieniędzy za niewykorzystany okres?
    Dzisiaj wysłałem dwa kolejne zgłoszenia (jedno wysłane mailem a drugie na formularzu ze strony internetowej). Nie wiem czy otrzymam jakąś odpowiedź, ale ich postępowanie to kpina i lekceważenie w najczystszej postaci.

    0
    • Agnes pisze:

      To się czyta jak thriller! Dzięki, że chciało ci się to opisać. Przekonałeś mnie, że dobrze zrobiłam nie przedłużając tam konta. Nexto, żegnaj na zawsze :)

      0
      • Franek pisze:

        Niestety to jeszcze nie koniec, bo jakby nie patrzeć, to najbliższy numer tygodnika będzie za 4 dni, a moje konto nie jest aktywne i nie ma żadnej reakcji ze strony nexto.pl.

        W związku z tym, że nexto.pl wykazuje wyjątkową odporność na normalne kontakty z klientem, to licząc na to, że być może znajdzie się w tej firmie ktoś kto zagląda tutaj, zamieszczam apel o odpowiedź na moje ostatnie zgłoszenia (nr 15982 i 19586).

        Jeżeli jednak nie stać Państwa na normalne traktowanie swoich klientów i zakończenie współpracy w cywilizowany sposób, to może odpowiedzą Państwo przynajmniej na ostatnie pytanie z tych zgłoszeń:

        W związku z niemożliwością nawiązania z Państwem jakiejkolwiek merytorycznej wymiany informacji proszę, albo o niezwłoczną odpowiedź co do możliwości kontynuowania prenumeraty zgodnie z zawartą umową (czyli do kwietnia br.), albo o informację do którego numeru będę otrzymywał prenumeratę i niezwłoczny zwrot pozostałej kwoty opłaconego zamówienia na konto 51 1020 2472 0000 6702 0102 5105.

        0
  17. sas pisze:

    Może nexto się w końcu odezwie..Przecież śledzą tę stronę..

    0
  18. Rafał pisze:

    Faktycznie jest coś nie tak… Może te ostatnie maile informacyjne poszły do zbyt dużej liczby adresów? Ja też pamiętam, że akceptowałem regulamin, ale też dostałem maila. Ale dziś dalej mogę się zalogować… Na szczęście mało tam miałem książek, dawno już zostały skopiowane… Póki co, trzeba będzie uważać na tę księgarnię…

    0
  19. sas pisze:

    Nie ma to jak strzelić sobie samobója.. :)

    0
  20. czytelnik pisze:

    Jednak co papier to papier :-) A brak miejsca na papier można rozwiązać posiłkując się biblioteką znajomych/miejską/gminną/wojewódzką.

    0
  21. Mario pisze:

    Może skorzystajcie z teelfonu

    0
  22. asymon pisze:

    A mi się udało, choć łatwo nie było, link w mailu był jakiś ucięty, ewidentnie zepsuty i nie wchodził. Trzeba się było zalogować na konto, ale potem informacja z linku się gubiła.

    Pomógł sposób następujący: najpierw zalogowanie się na konto, potem przeklejenie pełnego linku z maila do przeglądarki. Nie wiem czy dowiedziałem się o tym z komentarzy na ŚCz, czy sam jakoś doszedłem metodą prób&błędów. W każdym razie drugi mail przekierował mnie na stronę „Dziękujemy za okazane zaufanie” XD

    Cała akcja trochę niepoważna i nieprofesjonalna ze strony Nexto, dało się to zrobić lepiej, konkurencja na rynku chyba spora, a niezadowolony klient zniechęci dziesięciu innych. Wygląda, jakby to Robertpwi bardziej zależało na możliwości zachowania kont niż nowym właścicielom Nexto (wiadomo, same koszty, ale serio???)

    Faktycznie mało u nich kupuję ostatnio, głównie rzeczy z NCK, podpadli mi swego czasu tym, że nie szyfrowali hasła. Z czasem (po roku?) zostało to poprawione, ale niesmak pozostał. I opinia sklepu lekceważącego klienta. Choć i tak jest lepiej niż w cdp.pl

    0
    • sawej pisze:

      A ja kliknąłem w link i pojawiła się strona do logowania w nexto, ale w żaden sposób nie mogłem się tam zalogować, pomimo, że bez problemów logowałem się do e-kiosku. W związku z tym też dostałem wczoraj maila że konto usunięto, chociaż prenumerata na razie przychodzi. Jak przestanie przychodzić to zgłoszę sprawę do Urzędu Ochrony Konsumenta, bo mam ją przecież opłaconą. Nie można się tam do dzwonić na zgłoszenia nie odpowiadają.

      0
  23. Mirtoma pisze:

    Z powyższych opisów wynika, że faktycznie były jakieś problemy z Nexto. Ale jak znam życie, jeśli tylko jest coś nie tak, to natychmiast pojawiają się uwagi, zastrzeżenia, żale a nawet epitety. Rzadko natomiast odzywają się Ci, którzy problemów nie mieli. I tworzy się nieprawdziwy obraz a przynajmniej proporcje „opinie pozytywne/opinie negatywne” są zaburzone.
    To może kilka słów w obronie Nexto.
    Chociaż Nexto również i mnie zaskoczyło koniecznością reaktywacji konta, to jednak cały proces przebiegł bezproblemowo. Nie miałem „zaciachów” z podanym linkiem, z zatwierdzeniem nowego regulaminu a obecnie mogę się zalogować na nowe konto, obejrzeć w bibliotece wszystkie zakupione ebooki, ściągnąć je w razie potrzeby, przejrzeć historię zamówień.
    Mimo iż uważam, że można było całą procedurę reaktywacji konta w Nexto zrobić prościej, to nie zamierzam z usług tej księgarni zrezygnować, tym bardziej, że właśnie od Nexto zacząłem swoją przygodę z ebookami.
    Uprzedzając ewentualne posty co do mojej neutralności uprzejmie informuję, że nie jestem w żaden sposób powiązany z Nexto, ani służbowo, ani prywatnie, ani rodzinnie.

    0
    • anda pisze:

      Cieszymy się z Twojego braku problemów – jak widać czasem im się coś udaje.
      Niestety wiele osób (ja również) nie jest w stanie wyegzekwować od nexto minimum zainteresowania ewidentnymi błędami po ich stronie. Skoro nie są to pojedyncze przypadki, stanowią sygnał ostrzegawczy dla pozostałych przyszłych i obecnych klientów, że sprzedawca niekoniecznie jest zainteresowany obsługą posprzedażową i należy uważać przy prowadzeniu z nim jakichkolwiek transakcji.
      W moim przypadku obsługa sklepu przez trzy tygodnie nie jest w stanie wydusić z siebie reakcji na brak możliwości pobrania pliku w określonym formacie i nieprawidłowe oznaczanie formatu plików, ani udzielić wyjaśnień odnośnie funkcjonowania prenumeraty (zgłoszenie 17511 z dnia 29-12-2014, to tak żeby uniknąć posądzenia o gołosłowność). Sama „zagłosowałam nogami”, a moich znajomych ostrzegłam – na rynku jest tyle podmiotów sprzedających ebooki, że można wybrać sklep zwracający uwagę na jakość obsługi.

      0
    • Franek pisze:

      No a kiedy mają pojawiać się „uwagi, zastrzeżenia, żale a nawet epitety”? Chyba nie wtedy jak wszystko działa dobrze?

      Problem nie tkwi jednak (przynajmniej w moim przypadku) w jakichś drobnostkach typu „zaciachów” z podanym linkiem, ale w lekceważeniu klientów. Zobacz mój wątek powyżej jak wygląda kontakt z nimi.

      Jeżeli np. na moje zgłoszenie z 2 stycznia (które napisałem pod wpływem wpisu na ŚC, bo z nexto.pl nie dostałem żadnej informacji) zawierającym konkretne pytania dotyczące przyszłości mojego konta i prenumeraty są oni w stanie odpowiedzić po 17 dniach tylko w taki sposób (cytuję całość maila):

      Dzień dobry,
      Dziękujemy za informację. Jesteśmy świadomi owego postu Pana Roberta Drózda.
      W razie jakichkolwiek wątpliwości czy problemów służę pomocą.
      z poważaniem,
      Robert Frączak/Specjalista ds. obsługi Klienta
      ,

      to chyba za dobrze o firmie nie świadczy, tym bardziej, że na pozostałe zgłoszenia nie dostałem żadnej odpowiedzi (jedyną widoczną rekacją była dezaktywacja konta w kolejnym dniu).

      0
    • KonradK pisze:

      Gdyby klienci mieliby pisać o wszystkim, co im się udało w związku ze sklepami i co nie budzi ich zastrzeżeń, komentarze pod artykułami zajmowałyby setki stron. Obraz rzeczywistości byłby mniej zafałszowany, niczym w dzienniku telewizyjnym, informującym, gdzie dzisiaj nie wybuchł pożar i gdzie się nie wydarzył wypadek samochodowy.
      Gwarancji na to, że wpisy, dotyczące Nexto, miałyby w tym chwalebnym raporcie znaczący udział, jednak bym nie dał.

      0
  24. Kuba pisze:

    Gdyby taka sytuacja dotyczyła Publio lub Woblinka (mam nadzieje, że nigdy Nam tego nie zrobią) to zaraz by na tym forum ktoś od nich się odezwał i sprawę wyjaśnił.
    A ta firma, której szkoda wymieniać nazwy, bierze na przeczekanie

    0
  25. Simplex pisze:

    W nexto pełna profeska, nawet się wylogować nie można:
    https://www.nexto.pl/rf/extranet?logout
    HTTP Status 500 – Not implemented!
    […]

    0
  26. para pisze:

    mam nadzieję że usunięcie konta wiąże się również z usunięciem maila z bazy danych

    0
  27. Franek pisze:

    Dzisiaj dostałem w końcu mailową odpowiedź z nexto.pl i to z przeprosinami „za wydłużony” okres oczekiwania (ściślej mówiąc, to przeprosiny są aż w dwóch miejscach).
    Może więc wszystko skręci na właściwą ścieżkę ale niesmak jednak pozostał. Zakładam, że swój udział w ruszeniu sprawy z miejsca miał też ŚC, bo w odpowiedzi jest wspomniane o moich wpisach tutaj zamieszczonych.

    A co do meritum sprawy, to wygląda to tak:

    1) W odpowiedzi najważniejszą informacją jest taka, że „z danych zawartych w naszym systemie wynika, że zatwierdził Pan nowy regulamin i Pana konto jest aktywne.. Tutaj pierwsze zaskoczenie, bo jak nic na konto zalogować się nie mogłem.

    2) Po otrzymaniu maila moje kilkukrotne próby logowania w dalszym ciągu okazały się bezskuteczne.

    3) Po kliku godzinach postanowiłem skorzystać z opcji resetuj hasło (nie wiem dlaczego nie spróbowałem tego wcześniej) i ku mojemu zaskoczeniu wszystko zakończyło się pozytywnie, czyli zalogowaniem na moje konto. Na pierwszy rzut oko wszystko jest na swoim miejscu.
    Czyżby wcześniejsza dezaktywacja konta polegała na zresetowaniu hasła?!

    4) Logowanie okazało się tak skuteczne, że były problemy z wylogowaniem się z konta ;) Przy próbie wylogowania pojawił się komunikat błędu – coś takiego jak wyżej zamieścił Simplex.

    5) Podsumowując, wszystko wygląda teraz nie najgorzej. Mam tylko obawy czy te problemu z logowaniem i wylogowywaniem nie są objawami jakiejś choroby (czy np. na odpowiednim poziomie zapewnione jest bezpieczeństwo naszych danych).

    0
    • JaJacek99 pisze:

      Franek, dziękuję bardzo za skuteczną metodę dostania się do „zablokowanego” konta ;). Dzisiaj po poczytaniu poprzednich komentarzy poczułem lekki niepokój: sprawdziłem swoją pocztę – są wszystkie wzmiankowane maile, łącznie z informacją, że zablokowane i że tylko telefon i łaska administratora. A ponieważ nie mogłem sobie przypomnieć, czy w ogóle coś kupowałem w Nexto – rzuciłem się do logowania. Nie daje się, więc pamiętając Twoją informację z punktu 3) zresetowałem hasło, dostałem eleganckiego maila do wprowadzenia nowego hasło i proszę bardzo – konto znowu dostępne ;))). No i są pozycje w bibliotece – chyba moje pierwsze zakupy po nabyciu Kundelka, jeszcze z 2012 roku ;)
      Dla świętego spokoju zaakceptowałem nowy regulamin, w końcu kto wie, może będą mieli jakieś Mega Promocje, nie będę musiał ponownie zakładać konta :-P.
      Podsumowując – dla zapominalskich: reset hasła, logowanie, a dalej według własnych preferencji.
      Ciekawe, czy tak też będzie po 1 lutego?

      0
  28. Robert Drózd pisze:

    Do artykułu dodałem wyjaśnienia ze strony księgarni. Link do akceptacji regulaminu znajduje się teraz na stronie głównej nexto.pl.

    0
    • kashka pisze:

      „Dokładamy wszelkich starań, aby zmiana właściciela spółki przebiegła dla naszych klientów możliwie jak najmniej bezboleśnie
      Tylko ja to rozumiem jak rozumiem, czy jednak „możliwie bezboleśnie” brzmiałoby lepiej?
      BPNSP

      (Nexto rozumiem, pewnie niezłe zamieszanie tam mają)

      0
  29. Meveris pisze:

    Z tym linkiem do regulaminu to problem taki, że każe się zalogować i kończy się komunikatem o zablokowaniu konta:) Za to sposób na resetowanie hasła działa. Hasło zresetować, zalogować się i wtedy można regulamin odhaczyć..albo zabierać zabawki i zostawić zepsutą piaskownicę :)

    0
  30. Franek pisze:

    W wyjaśnieniu nexto.pl jest pewna nieścisłość. Twierdzą oni, że „Wiadomość o dezaktywacji konta kierowaliśmy tylko i wyłącznie do klientów, którzy nie wyrazili zgody na nowy regulamin serwisu Nexto.pl.”, a przyczyną problemów jest nieotrzymanie/nieprzeczytanie (z różnych powodów) wysłanego przez nich maila z informacją o konieczności wyrażenia takiej zgody.

    Jak opisałem powyżej może być jeszcze inna sytuacja (taka jak moja). Pomimo, że wcześniej wyraziłem zgodę na nowy regulamin, to i tak moje konto zostało zablokowane. Po interwencji otrzymałem wyjaśnienie, że „Z danych zawartych w naszym systemie wynika, że zatwierdził Pan nowy regulamin i Pana konto jest aktywne. Niestety, nawet po takiej odpowiedzi w dalszym ciągu nie mogłem się na konto zalogować.

    Taka sytuacja nasuwa kilka wątpliwości:

    1) Jeżeli w systemie była informacja, że moje konto jest aktywne, to dlaczego ten sam system nie pozwalał się na nie zalogować?

    2) Jeżeli zalogowanie stało się możliwe po zresetowaniu hasła (jak można przeczytać powyżej jest tak nie tylko w moim przypadku), to co to oznacza? Czy reset hasła „cofa dezaktywację”?

    3) Jeżeli zaakceptowanie regulaminu nie dawało jednak gwarancji, że konto nie będzie dezaktywowane, to skąd pewność, że 1 lutego nie zostanie skasowane?

    0
  31. Franek pisze:

    Mam jedno pytanie dotyczące tego fragmentu wyjaśnienia z nexto.pl:

    „Doceniając zaangażowanie klientów przygotowaliśmy dla nich kod rabatowy obniżający wartość koszyka o 20%.”

    Czy coś więcej wiadomo o tym kodzie rabatowym? Skąd go wziąć? Jak długo jest ważny?

    0
    • Robert Drózd pisze:

      Kod dostali wszyscy w mailu „Informacja o likwidowaniu kont użytkowników Nexto.pl” wysłanym do użytkowników Nexto. Mail mógł wpaść do spamu, ja go wydobyłem ze spamu na gmailu.

      0
      • Franek pisze:

        Niestety ja żadnej takiej informacji nie dostałem (wszystkie zakamrki poczty zostały przeszukane). Tym samym nie mam kodu :(

        Co na to nexto.pl? Chyba powinienem dostać podwójny kod ;)

        0
  32. mincel82 pisze:

    Mnie się udało przy trzecim mailu… po zmianie hasła dopiero mogłem się zalogować i zaakceptować nowy regulamin.

    0
  33. ja pisze:

    Mam w adresie nadawcy: (spółka_nazwa Sp….) „w likwidacji”? Jeśli dobrze rozumiem to dotyczy Spółki (a nie tylko konta)?

    0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przed dodaniem komentarza zapoznaj się proszę z zasadami komentowania. Jeśli chcesz mieć swój obrazek przy podpisie, zarejestruj swój adres mailowy na stronie gravatar.com.

Zapisz się także do newslettera Świata Czytników


Komentarze do tego artykułu można śledzić także w formacie RSS.