Najnowszy BookRage to załatanie bodaj największej dziury w ofercie polskiej literatury science fiction na czytniki.
Janusz A. Zajdel, ikona polskiej fantastyki socjologicznej, autor, o którym mówiło się „drugi po Lemie”, twórca rozlicznych opowiadań i kilku powieści, które szybko zyskały status kultowych. Przedwcześnie zmarły, zainspirował całe pokolenie pisarzy SF lat 80.
W pakiecie za dowolną kwotę dostaniemy pięć najbardziej znanych powieści:
- Limes inferior
- Wyjście z cienia
- Paradyzja
- Cała prawda o planecie Ksi
- Cylinder van Troffa
Dla płacących więcej niż średnia: Relacja z pierwszej ręki – zbiór 33 opowiadań w wyborze Jadwigi Zajdel.
Wybieramy sami cenę za pakiet.
Wydaną kwotę jak zwykle w BookRage możemy podzielić między trzech odbiorców:
- Najbliższą rodzinę Janusza Zajdla – wdowa po pisarzu udostępniła prawa autorskie do jego książek
- Fundację Nowoczesna Polska, ludzi którzy stoją m.in. za serwisem Wolne Lektury
- Ekipę BookRage
Po zapłacie dostaniemy linka do strony, z której można pobrać wszystkie książki w trzech formatach, albo wysłać na Kindle/Dropboxa (ten drugi chwilowo nie działa).
Udało mi się złożyć pierwsze zamówienie. I już mam wyrzuty sumienia, że dałem tylko 28 złotych. To jest wartę stówę i więcej. Zresztą średnia już poszła do góry. :-)
Gdybym kiedyś konstruował TOP10 moich ulubionych powieści, na pewno znalazłby się tam Limes Inferior. Niesamowity system ekonomiczny będący połączeniem różnych cech kapitalizmu i państwa opiekuńczego. Futurystyczna wizja Klucza, którym się za wszystko płaci i który nas identyfikuje – opisz, wymaluj, smartfon z NFC. No i sam bohater – Sneer, freelancer przyszłości, pracujący na własny rachunek, który czuje się panem swojego życia, póki… nie zacznie odkrywać, że z jego światem, z całym systemem wartości w który ma wierzyć, jest coś nie tak. Pomysł znany z Matrixa, ale tutaj chodzi o coś innego…
Blisko byłaby też Paradyzja – wizja zamkniętego świata, wypełnionego w całości monitoringiem i podsłuchem jego mieszkańców, świata, w którym jeśli chcesz porozumieć się bez ograniczeń systemu, musisz z konieczności stać się awangardowym poetą. Świata opartego na wielu poziomach kłamstwa, którego najwyższy może odkryć tylko dziennikarz z zewnątrz.
Jest jeszcze Wyjście z cienia – pod przykrywką okupacji Ziemi przez kosmitów mamy tutaj obraz systemu totalitarnego, w którym większość ograniczeń tworzona jest nie przez okupantów, a przez samych ludzi, którzy z różnych powodów wolą być bardziej gorliwi niż muszą. Jak słyszę, że kolejna polska ustawa utrudnia życie w jakimś obszarze, pod pozorem dostosowania się do dyrektyw unijnych, chociaż w dyrektywach nic takiego nie ma – niezmiennie przypomina mi się Zajdel, aktualny nie tylko w czasach komunizmu.
Jak widać z tych pobieżnych opisów tematyka książek jest zbliżona, dzisiaj w erze popularności różnych dystopii to nadal jest świeże i potrafi zachwycić. Choć nie ma się co oszukiwać – warsztatowo nie było to zawsze idealnie dopracowane. Zajdel się spieszył, łączył pisanie z pracą zawodową, dopiero pod koniec życia zaznał trochę należnej mu sławy. Wahających się odsyłam do Biblionetki – większość tytułów w okolicach piątki. W Lubimy Czytać oceny 7-8/10.
Niniejszym składam głęboki ukłon ekipie BookRage. Dokonaliście czegoś niesamowitego i pokazaliście dużym wydawcom, że niszowy serwis może zaproponować prawdziwy hit. Nie mam wątpliwości, że tym razem rekord sprzedaży zostanie pobity.
A na końcu zagadka: kto wydawał w ostatnich latach książki Zajdla w papierze? Tak, to samo wydawnictwo, które wydaje Sapkowskiego.
Czytaj dalej:
- Stara strona Artrage wróciła: pakiet BookRage pobierzemy do końca lutego 2024!
- [Aktualizacja] Jeśli nie ściągnęliście wcześniej swoich książek z pakietów BookRage, to… już tego nie zrobicie
- Opowiadania nominowane do Nagrody Zajdla za rok 2022 – bezpłatna antologia na czytniki
- Ostatni dzień na pobranie książek ze „starego” ArtRage. Jak ściągnąć je wszystkie?
- Jak działa tłumaczenie e-booków w dużych czytnikach Onyx Boox?
- [Aktualizacja] O tym jak czekam od miesiąca na e-booka, czyli o problemach sprzedażowych małych wydawców
A więc to ta niespodzianka, która przyćmiła promocję w Amazonie… Pakiet zakupiony :).
Ta niespodzianka przebiła nawet wszystkie promocje urodzinowe Woblinka. A jeszcze nie tak dawno niemalże łzy roniłam z braku Zajdla na rynku ebooków – Lem wszedzie, a Zajdla nigdzie, no jak to tak? Happy, me is happy!
A czemu nie można normalnym przelewem? Bo ten dotpay to chyba jak paypal… Nie chcę znowu się gdzieś rejestrować tylko dla jednego zakupu :/
Nie trzeba zakładać żadnych kont. Dotpay ma tzw. szybkie przelewy z większości polskich banków – logujesz się do swojego banku i robisz przelew – ja zapłaciłem z mbanku.
Paypal wymagał posiadania u nich konta albo jego założenia. Dotpay na szczęście zadowolił się tylko adresem e-mail. Ale dziwnie nieintuicyjne to. Albo pora za wczesna… A BookRage rewelacyjny :)
Paypal już od wielu lat nie wymaga tworzenia konta, pod warunkiem, płacenia kartą.
Przecież tam nie ma opcji bez zakładania konta, albo trzeba się zalogować do Paypal albo utworzyć w nim konto. Zapłaciłem przez Dotpay ale żądali adresu i troszkę się boję że zaleją mnie spamem.
Jest opcja, tyle że podaje się tyle danych, że równie dobrze można i założyć konto.
Ja zapłaciłem kartą, bez zakładania konta na paypal.
Możliwość płacenia przez Paypal bez zakładania konta istnieje w nie każdym kraju. W Polsce (a konkretniej z polskim adresem) działa.
Kurde, zaś wydatek…
No po prostu tego to się nie spodziewałam pod żadnym pozorem… Chyba długo nie pojawi się nic przebijającego tę ofertę…
Słyszeliśmy już takie gdybania przy okazji poprzednich pakietów. Oczywiście ten ciężko będzie przebić, ale nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa ;)
Za ten jesteście moimi idolami. Limes Inferior i Cylinder van Troffa to moje początki z fantastyką, a zbiór opowiadań „Ogon diabła” jest pilnie przeze mnie strzeżony, otrzymany w spadku i pieszczony…
Jeszcze raz dziękuję! Jesteście wspaniali!
Dla większości pozycji to będą moje trzecie egzemplarze tych książek. Poprzednie od lat krążą wśród znajomych to kupie sobie do czytania :)
Doskonały pomysł! Poprzedniego BookRage kupiłem głównie z ciekawości, tego z przekonania.
Już się pojawiło i codziennie się pojawia na chomiku :]
„Wszystek pieniądz”, ehh… ;-)
„A na końcu zagadka: kto wydawał w ostatnich latach książki Zajdla w papierze? Tak, to samo wydawnictwo, które wydaje Sapkowskiego.”
Mam nadzieję, że z tej akcji nie dostaną ani złotówki :)
Wujo, pieniądze rozdzielasz sam pomiędzy spadkobierców autora (którymi są osoby z jego najbliższej rodziny), BookRage a FNP. Nic nie trafia do żadnego wydawcy w tym wypadku;)
No, formalnie (co widzimy w części redakcyjnej książki) to wydawcą jest firma Tomasha.
Tak, ale! Wydawcy a więc CodeRed – płacisz w suwaku dla BookRage ;) Takie wymaganie formalne ;)
Bookrage – jakąś nagrodę im dać – z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, które marnuje nasze pieniądze na projekty ustawy o cenie stałej książki. Panowie jak dla mnie, to w trzech słowach „Kulturalna Sensacja Roku!”. Pokażmy różnym zaiksom i mpaa, jak płacimy za dobrą sztukę!
Awwww, no weź przestań ;)
Polać wódki – dobrze prawi!!!
Ślicznie, od dawna chciałem zabrać się za Zajdla i nareszcie trafiła się wymarzona ku temu okazja. Pierwszy raz biorę pakiet za cenę powyżej średniej, a całość wpłaty przeznaczam dla Fundacji Nowoczesna Polska – odwalacie kawał solidnej roboty, oby tak dalej!
Ożeż dyrba, i kto by się spodziewał? No i poszło parę żółtych…
Trudno będzie teraz Book Rage’owi zaoferować coś smakowitszego.
Hura! Mam, kupiłem, idę czytać!!!
A ja mam pytanie trochę techniczne – odnośnie zbioru opowiadań. Kiedy się go otrzymuje? Jak na koniec okaże się, że nasza wpłata jest wyższa od średniej czy jak teraz kupię za kwotę, która w chwili obecnej przekracza średnią to od razu będę mogła ściągnąć bonus?
Teraz. Płacisz więcej niż jest aktualnie średnia i masz do ściągnięcia.
Rewelacyjna akcja i świetne książki. Jeśli w tej samej chwili przyjmiecie trochę krytyki, to tak na pierwszy rzut oka na przygotowane ebooki:
– Widzę, że były generowane przez Calibre -> w opcjach spisu treści można zaznaczyć tytuł spisu treści. W przygotowanych książkach niezmieniony, więc jest „Table of contents” co nie najlepiej wygląda,
– Metadane – zamiast imienia i nazwiska jak przy innych książkach jest nazwisko (przecinek) i imię. Do tego nie we wszystkich to samo – raz Zajdel, Janusz, raz Zajdel, Janusz A.,
– Czcionka osadzona w ePubie to Times New Roman. Moim zdaniem nie najlepiej wygląda w ebookach i chyba nie widziałem by ktokolwiek inny ją stosował.
– Drobne błędy w spisach treści – niepotrzebne 2 linki do tego samego miejsca (1 rozdział i początek książki, tytuł).
Oczywiście nie mam zamiaru pisać, że wszystko jest beznadziejne – to bardziej rady na przyszłość, jak można sprawić, że Wasze książki będą wyglądać lepiej.
Jak jeszcze coś znajdę to dopiszę poniżej.
Pozdrawiam i gratuluję świetnej akcji.
Bookrage stara się wypuszczać poprawione wersje kiepsko przygotowanych ebooków. Im więcej narzekających tym większa szansa na poprawki ;).
Dzięki za uwagi. Nie obiecuję że wszystkie zaaplikujemy, ale każdą przemyślimy.
Literówka w tytule opowiadania „…i w proch się obrócisz”(tłum.) w zbiorze opowiadań „Relacja z pierwszej ręki”. Dla porównania obok leży wydany przez KAW „Ogon diabła” z 1982r. i tam nie ma błędu :-)
No cóż, jak w większości bookrage – to są dobre książki, które już znam (i częściowo mam).
Do tej pory załapałam się tylko na ten komiksowy.
No wielu z nas ma – mój egzemplarz Limes Inferior z głębokich lat 80 ma już tak wyblakłe litery że każdy ekran e-papierowy wygrywa kontrastem. ;-) Myślę, że sama okazja do wrzucenia tych powieści na czytnik i podziękowania rodzinie pisarza za podjęcie takiego ryzyka, jest warta wydania jeśli nie średniej, to przynajmniej paru złotych.
Mój jest w dobrym stanie ale głównie dlatego, że pierwotny właściciel sam zrobił mu ręcznie malowaną okładkę i zapakował w folię. No i nikomu nie pożyczałam od chwili przejęcia.
Idę obadać zbiór opowiadań vs. Ogon diabła ;)
Tytuł w owalu na białym tle a w środku papier ni to gazeto ni to toaletowy? Mój się rozpad lata temu.
Tak, wydanie Iskier. :) To się trzyma, w przeciwieństwie do Wyjścia z cienia z Wyd. Literackiego – już lata 90-te, które się kompletnie rozkleiło.
Poleciłem moim znajomym, o których wiem, że lubią SF. Właśnie się dowiedziałem, że niektórzy nic z tego pakietu nie czytali. Lekki szok.
Dla wszystkich niezdecydowanych: SF to nie tylko Gra o Tron i Hunger Game (skądinąd świetne) ale w Polsce powstały też książki warte przeczytania. Rozrywkowo sensacyjne podejście Zajdla do totalitaryzmu i innych poważnych zagadnień socjologicznych to klasa światowa. Momentami coś jak Dick ale bez objawów choroby psychicznej :)
OMG! „Gra o Tron” i „Hunger Games” to SF?
Szeroko pojęta fantastyka. Zajdla też momentami nie da się jednoznacznie zaklasyfikować.
Aaa gdzieś było o tym że w języku polskim mamy fantastykę, na którą składają się fantasy, SF i horror. W angielskim chyba nie ma takiej jasności podziału, a przy obecnych kalkach językowych niestety wychodzą kwiatki ;)
W angielskim funkcjonuje określenie „speculative fiction” które dość dokładnie pokrywa się z naszą „fantastyką”
hunger games świetne? to przecież literatura dla 13 latków
No to co? Czyta się nieźle, a dla nastolatków pewnie jeszcze lepiej.
Mniemam, że czytałeś i stąd opinia? Czy tylko fakt bycia popularną lekturą wśród młodzieży skreśla trylogię w twoich oczach? Bo jak pierwsze to ok, gusta są różne. Ale jak to drugie, to…
Nie przesadzajmy. Jeśli jakiejś grupie podoba się bardzo 10 książek, które dla nas są bezwartościowe mało prawdopodobne jest, że jedenasta wyróżni się pozytywnie.
Ja np. przeczytałem. Zmęczyłem pierwszy tom, na resztę zdecydowanie nie miałem ochoty. Życie, każdemu podoba się co innego :)
Niestety Zajdel jest strasznie nierówny. O ile planetę Ksi wspominam raczej dobrze, to Paradyzja jest zbyt naiwna nawet dla trzynastolatków, Wyjście z cienia niewiele mniej.
Genialna oferta! Dzięki za informację, nigdy nie spodziewałem się zobaczyć pakietu na tak wysokim poziomie.
Jeżeli ktoś lubi czytać po angielsku to polecam zaglądać na storybundle.com , ale tam pojawiają się książki raczej mało znanych autorów.
Na humblebundle.com pakiety ebooków to rzadkość, ale wtedy z reguły autorzy są już bardziej rozpoznawalni.
Wiecie co? Z wrażenia zapomniałam zjeść śniadanie…
Smacznego ;-)
Swoją drogą, Robercie, nie zastanawiałeś się nigdy, jaką cyferkę miałbyś na swoim Kluczu?
W czerwonych, zielonych czy żółtych? ;-) Jako przedsiębiorcę obejmie mnie emerytura minimalna, więc trochę czerwonych na koniec życia może będzie. Ale wiadomo co można za to dostać :)
Myślałam raczej o klasyfikacji 0-6 :P
Klasyfikacja -6 do 0 to dolna granica. Dla nadzerowców :) limes superior nie jest określona :P
Czy jest możliwość dopłaty? Dopiero po jakimś czasie zauważyłem, że jedna książka odblokowuje się dopiero powyżej średniej :(
Będzie, jeszcze w tym tygodniu!
A ja myślałem, że po gamesrage’u czegoś się nauczyliście, ale chyba nie…
Tak, tego że musi być możliwość dopłaty. Dlatego będzie, jeszcze podczas trwania tego pakietu. Postaram się żeby była jeszcze przed weekendem :)
To jak z tą możliwością dopłaty?
6 rano. Jestem jeszcze nieprzytomny. Porany przegląd stron internetowych do śniadania.
Widzę ofertę Bookrage. W napadzie zelockiego szału próbuje zakupić książki. Przez capslooka blokuje sobie internetowy dostęp do konta, a następnie (przez poranne otępienie) blokuje sobie dostęp telefoniczny do konta.
Na szczęscie właśnie odblokowałem wszystko i zakupiłem. Cóż za emocje od samego rana :)
p.s. Chciałbym wyrazić słowa uznania dla Pani Jadwigi Zajdel, która od lat dba o to by pamięć o jej mężu i jego dziełach nie zaginęła.
Zabawna sprawa, właśnie miałem sobie zamówić u żony prezent w postaci „Limes Inferior” i „Paradyzji” :-) Pierwsza książka chodzi od lat „po ludziach” i już dawno straciłem z nią kontakt, drugiej nigdy nie miałem na własność. WTEM! Bookrage!
A jeszcze prośba-propozycja. Jako że, rozumiem, sprawa praw autorskich do ebooków jest wyjaśniona, może więc warto wprowadzić je do stałej sprzedaży? Sporo ludzi dostanie pewnie pierwszy czytnik pod choinkę i zacznie się interesować tematem. A tu amba-fatima… Przyznam że książki Janusza Zajdla to była najwyższa pozycja na mojej prywatnej liście „ebooków, których nie ma”, szkoda tylko że w zestawie nie ma całej dylogii o planecie Ksi.
„Drugie spojrzenie na planetę Ksi” nie było dokończone przez Zajdla, a obecnie w wyniku konkursu wyłoniono autora, który je dokończy (wyda to superNOWA), więc z tych względów napisane przez Zajdla fragmenty nie były dostępne (choć szczerze mówiąc boję się tej kontynuacji).
hej, czytajcie swojego facebooka :P Wysyłanie na dropboxa nie działa, naprawcie, ok? :P
Naprawimy na pewno! :) czytamy i odpowiadamy!
Kurczę, dałbym sobie rękę uciąć że gdzieś-kiedyś czytałem, że odnaleziono większość rękopisu, ale jak mówisz, że będą dopisywać, to faktycznie strach trochę.
Tu są szczegóły:
http://ksiazki.polter.pl/Konkurs-na-dokonczenie-Drugiego-spojrzenia-na-planete-Ksi-oswiadczenie-jury-w57378
W antologii „List pożegnalny” były fragmenty Drugiego spojrzenia te napisane przez Zajdla. Ale to bardziej takie wprawki do całości – coś jak (również tam opublikowana) nowelka „Dzień liftera” która potem stała się fragmentem „Limes Inferior”.
Po raz kolejny słyszymy tę propozycję, a ponieważ zdarzył nam się pakiet książek które po raz pierwszy my wydaliśmy w legalnym ebooku, bardzo poważnie rozważamy otwarcie regularnej księgarni. Ale musimy to poważnie przemyśleć żeby wciąż była „bukrejdżowa”, zgodna z duchem serwisu.
Skoro Humble Bundle doczekało się własnego sklepu, to BookRage również powinien :) Podejrzewam, że nikt nie będzie miał za złe cen „trochę” wyższych niż te symboliczne złotówki, sam bym chętnie nabył coś z pierwszego BRa, którego niestety przegapiłem. Ważne tylko żeby pozostało DRM free, BookRage rozpieściło mnie tak, że nie wyobrażam już sobie kupna ebooka z jakimiś zabezpieczeniami.
Ja na ten przykład przegapiłem jakims dziwnym trafem paczkę Legendy Fantasy i pluję sobie w brodę do tej pory i jest mi żal i niezmiernie przykro i smutno….
:DDD
To dla mnie wiadomość miesiąca! Nie! Roku! Po Lemie (2012), Asimovie (początek serii wydawniczej w tym roku), czas najwyższy na Zajdla. Cykl socjologiczny uważam za lekturę obowiązkową.
2013 to rok zajdlowski (Janusz Zajdel urodził się 75 lat temu) więc pakiet jest trochę okazjonalny.
Wszystko super, ale drugi po Lemie to jest Dukaj, a nie żaden tam Zajdel.
Jak będzie nagroda imienia Dukaja, to zaczniemy dyskutować. Póki co Lem i Zajdel to filary polskiej fantastyki.
No, tak mówiono w latach 80. kiedy nastoletni Dukaj zapewne wczytywał się i w Zajdla i w Lema. :-) A dyskutowanie kto był (jest) większy wydaje mi się trochę mało przedmiotowe.
Byłoby bezprzedmiotowe, gdyby można było wszystko samemu przeczytać i ocenić. Ale cóż zrobić, gdy życie za krótkie ;) W każdym razie skorzystałem z okazji, by dać szansę tym starociom.
A kto to Dukaj? ;D
Lem, Zajdel, bracia Strugaccy (ok, Rosjanie) to była fantastyka dzieciństwa. Z „aktualną” polską fantastyką mam takie tyły, że szkoda słów…
Czy tylko ja mam problem z otrzymaniem opłaconych książek ? (sprawdziłem folder SPAM – tam też nic nie ma) Otrzymałem tylko potwierdzenie płatności ale linku do książek – brak..
Jeśli mail nie dojdzie przez kilka godzin to napisz do nas (bookrage@bookrage.org) z numerem transakcji (najlepiej z maila podanego w zamówieniu — łatwiej nam znaleźć). Niektóre serwery poczty przychodzącej stosują greylisting więc pierwszy mail od „nowego” nadawcy trochę czeka.
Wielkie brawa dla ekipy Bookrage! Poprzeczka zawieszona wyyysoko ;) KUTGW!
Panowie i Panie z WOBLINKU – patrzeć i uczyć się. Wasze promocje przy tym to jak obiad w barze mlecznym pod Radomiem w porównaniu do wykwintnej uczty w kopenhaskiej Nomie.
+1
Pierwszy raz w życiu kupiłem w e-booku coś co mam na papierze. Dobry towar to Klucz.
U mnie to samo, mam papier i teraz ebook.
Pierwszy zestaw bez zastanowienia i czekania. Już jest na czytniku.
4 z 5 przeczytałem w papierze a mimo to kupiłem i przeczytam jeszcze raz (rzadko mi się zdarza czytać coś po kilka razy – brak czasu, a tyle świetnych książek :D).
Poza tym co już zostało wyżej napisane mogę dodać, że przyjemnie się kupuje książki w takich akcjach — Dobre książki i świadomość, że większość trafia do rodziny autora, a nie do cwaniaczków z wydawnictw. Do tego brak DRM i znaków wodnych (przez co nie czuję się traktowany jak złodziej).
Dowolność ceny wcale nie oznacza, że ludzie się rzucą płacąc po 1-2 zł.
Dla kontrastu można porównać z „promocjami” sklepów (np. dzisiejszą) ;)
Chyba najlepszy pakiet do tej pory. Kupuję mimo że mam połowę na papierze.
Pełny pakiet zakupiony i przeze mnie, pomimo posiadania wszystkich tytułów w wersji papierowej. Widzę, że już na Lubimy Czytać obecne wydanie się rozgościło :)
Tutaj jednak mała uwaga z mojej strony do wydawcy – moglibyście dopilnować, by „Cylinder van Troffa” nie powielał okładki „Okamgnienia” Lema z Wydawnictwa Literackiego. Rozumiem, że wzorowanie się na mistrzach to rzecz zacna, ale jednak nieco razi…
Okładka nie jest identyczna – po prostu obie wykorzystują zdjęcia z tej samej bazy NASA. A w przypadku „Cylindra…” pasuje do treści.
Zakupione. Prawdziwa okazja.
BookRage, a co z Sherlockiem Holmesem?
Prawdopodobnie trafi do kolejnego pakietu.
Czekam z niecierpliwością
A ja chciałem pogratulować PayPala. Używam go od wielu lat, jednak przy kupowaniu książek muszę najczęściej korzystać z innych form płatności i żmudnie wpisywać numer karty, a tutaj szybkie logowanie i po sprawie.
pakiet zakupiony, teraz tylko kupic czytnik ha, ha, ha,
ok, tez mam większość (jeśli nie wszystko) w papierze, ale przekonałem się i też kupiłem :)
A już miałem ograniczyć wydatki na e-booki ;p
No ale nie da się, akcja powalająca wręcz, oby więcej takich ;)
Też tak miałam, ale cóż, życie pisze inne scenariusze :D
Nie lubię polskiej fantastyki. Nie udało mi się strawić Lema. Zajdla kupiłem. Poparłem akcję, która pokazuje wydawnictwom jak powinni działać. Tak trzymać.
No cóż… bardzo chciałam kupić, ale niestety nie chcę zakładać konta na PayPalu i podawać nr mojej karty… nie mam konta w polskim banku, więc opcja przelewu też nie wchodzi w rachubę… nie wiem dlaczego po prostu nie można użyć karty bez zakładania konta – nie mam żadnych problemów z kupnem ebooków na innych stronach, a tu widać pewnie niedopracowanie.
Bookrage- proszę pamiętać o klientach mieszkających poza Polską!!!
Hmm, ale chyba można zapłacić kartą przy opcji Dotpay – bez zakładania jakichkolwiek kont.
Wiesz, jakos nie widze opcji placenia karta kiedy wybieram Dotpay…
Można. Wpisz tam polski adres. Sam płaciłem przez PayPal nie mając tam konta.
Nie, nie mozna. Moja karta jest z zagranicznego konta, z przypisanym zagranicznym adresem… kiedy wpisuje polski adres to wyswietala sie komunikat ze nie mozna zaplacic ta karta, cos tam o nie prawidlowych danych… wiec nie mozna…
Ja również mam kartę z zagranicznego banku z przypisanym adresem i normalnie płaciłem.
Inna opcja to zwykły przelew bankowy. Potrzebujesz iban i swift (nie pamiętam czy tak się to nazywa). Standardowo to 2-3 dni robocze trwa.
Ale mimo wszystko powinno to być lepiej zorganizowane niż teraz.
probowalam – pisalam rozne adresy, nie da sie tego przeskoczyc… mowi sie trudno… nie lubie takich stron gdzie ja jako klient mam sie trudzic zeby cos kupic… Oczywiscie podoba mi sie taka inicjatywa, ale powinni zadbac o klientow mieszkajacych zagranica, aby rowniez oni nie mieli problemow z nabyciem ebookow. Inne strony jakos z tym sobie poradzily.
Oczywiście masz rację. Gdybym ja miał takie problemy, to też marudził.
Ja z zasady bojkotuje takie sklepy, w których trzeba kombinować żeby móc wydać swoje pieniądze. Tu podobała mi się cała ta inicjatywa i po prostu wpisałem polski adres i przeszło.
Ogólnie to problem jest tu z płaceniem kartą.
Sam często mam problemy z dotpay bo nie chce akceptować innego „formatu” adresu.
„no cóż… bardzo chciałam kupić, ale niestety nie chcę zakładać konta na PayPalu i podawać nr mojej karty…” Widać nie tak bardzo, skoro założenie konta na PP jest przeszkodą „nie do pokonania”. A to jest właśnie opcja dla tych co nie mieszkają w naszym kraju, więc zarzut do Bookrage słaby. Wybierając DotPay, można zrobić zwykły przelew bankowy – z dowolnego banku na świecie (nie będzie to szybki przelew, ale DA SIĘ).
Masz jakichś znajomych w Polsce, którzy mogą zrobić ten przelew za Ciebie? Od biedy nawet ja mogę to zrobić, wystarczy się dogadać. Jak widać opcji jest masa, pytanie tylko czy naprawdę chcesz to nabyć :)
Wiesz, nie lubie byc krytykowana za niedogodnosci i bledy popelnione przez innych… dziwnym trafem kupuje ebooki na innych stronach i nie mam z tym problemu – zadnego. Trwa to moze 1 minute lub 2 :) w tym przypadku mam robic przelewy, czekac na potwierdzenie albo prosic znajomych – wyglada to jakbysmy zyli w epoce kiedy kart kredytowych jeszcze nie bylo… Moze i jestem wygodna, ale to dlatego ze nie lubie jak na klienta przerzuca sie cala odpowiedzialnosc za tranasakcje.
Konta w PayPalu nie zaloze – nie mam zamiaru rejestrowac moich danych, szczegolnie jesli chodzi o karte kredytowa. Juz kiedys bylam ofiara przekretu – ktos dokonal zakupow na moj koszt uzywajac danych mojej karty, wiec nie dziekuje. Wiec mowi sie trudno… jakos przezyje bez tych ksiazek, mam dosc duzo kupionych gdzie indziej :) pozdrawiam
No ok, jak tam uważasz. Nie rozumiem tylko czemu nie boisz się podać danych karty kredytowej bezpośrednio w sklepie, a nie chcesz podać na PayPalu? To jakaś różnica? Oprócz tego, że na PP możesz stworzyć wirtualną kartę i doładować ją przelewem na dokładnie pożądaną kwotę, więc dla „paranoików” to 100x bardziej bezpieczna metoda :)
PS: Nie krytykowałem Cię, zwyczajnie się zastanawiałem czy jakoś mogę pomóc. Pozdr
Nazywanie mnie paranoikiem tez nie jest krytykowaniem? Prosze odpusc… zaczelam ten watek, zeby zwrocic uwage BookRage na ten problem czy niedogodnosc, moze by tak naprawili? Oczywiscie nie ma od nich zadnego odzewu, ale za to ja wyszlam na paranoiczke… Kazdy jest inny i trzeba to uszanowac :)
No proszę Cię, a zauważyłaś cudzysłów przy tym słowie? OK, odpuszczam, chociaż wciąż nie pojmuję zupełnego braku logiki z tą obawą przed „podaniem danych” do Pay Pall, bo tam akurat nie trzeba podać żadnych prawdziwych danych, a na pewno nie numer karty (a takie prawdziwe dane trzeba podać płacąc bezpośrednio kartą). Ale tak – każdy jest inny, więc to Twoja sprawa. Pozdr.
Karty kredytowa nie jest potrzebna do używania paypala. Ale trzeba podać swoje prawdziwe dane, a to dlatego, że konto paypal zasilić możesz tylko z własnego rachunku bankowego. Jest to opisane na stronie pomocy technicznej:
UWAGA: Ze względów bezpieczeństwa doładować możesz jedynie WŁASNE konto PayPal i tylko z WŁASNEGO rachunku bankowego. Jeśli imię i nazwisko, na które otwarto rachunek bankowy, są niezgodne z imieniem i nazwiskiem posiadacza konta PayPal, błyskawiczne doładowanie konta PayPal nie powiedzie się. Pieniądze zostaną zwrócone w ciągu 6 dni roboczych na rachunek bankowy, z którego zlecono przelew. O ewentualnym zwrocie powiadomimy Cię w wiadomości e-mail.
@Asymon: Tak, zapędziłem się. Nie zmienia to faktu że numeru karty NIE trzeba podawać, a płacąc bezpośrednio kartą TAK. Stąd napisałem o braku logiki, bo jak chodzi o bezpieczeństwo pay pal czy jakiekolwiek konto wirtualne jest dużo lepszy.
do asymon i pioterg666:
1) nie chce zakladac konta zeby dokonac jednej transakcji, nie korzystam po prostu z PP i nie musze tego robic
2) nie wiem czy tylko jak tam mam, ale jak przechodze do opcji zakladania konta, to jak mam pokazane pole do wypelnienia danymi karty
3) chodzilo mi glownie o to, ze nie lubie stron gdzie musze ja jako klient sie trudzic zeby zaplacic, moim zdaniem powinno byc tak, ze kupno zabiera mi minute i dwie – tak jak przy kasie w sklepie
4) nie dbam o to – mam znajomych, ktorzy ksiazki mi przeslai, wiec strata dla BookRage, ze nie zadbali o klientow
Pozdrawiam i milego czytania zycze :)
„4) nie dbam o to – mam znajomych, ktorzy ksiazki mi przeslai” – „koniczynka” wstydź się, akurat tę akcję warto było poprzeć, wiadomo że można pobrać wszystko z „chomika” albo dostać od znajomych ale nie czujesz drobnego niesmaku ? Zapłaciłem 50 zł i nie żałuję mimo że wszystkie książki czytałem i mam w wersji papierowej.
Hej Darku, nie, nie wstydze sie i nie czuje niesmaku… jak najbardziej popieram takie inicjatywy, ale nie bede spedzac czas kombinujac jakby tu zaplacic za ebooki. Przykre, ale prawdziwe. Nie mowie ze wszystkie moje ksiazki sa kupione, czesc jest od znajomych albo z chomika, ale jak policzylam to okolo 80% ebookow ktore posiadam jest kupiona przeze mnie i nie mialam nigdy problemow z przeprowadzeniem transakcji. Jesli BookRage chce zebym kupywalam ksiazki na ich stronie a nie prosila sie znajomych, to niech to odpowiednio zorganizuje.
@darek:
koniczynka nie ma się czego wstydzić (w przeciwieństwie do ciebie). Można (a nawet trzeba) się dzielić książkami z rodziną i znajomymi. Ja się dziele i wiele książek w taki sposób sam przeczytałem.
Rozbrajające tłumaczenia…
Nikomu sie nie tlumacze, bo nie mam z czego… zwracam uwage na problem. Nie wnosisz swym komentarzem nic pozytywnego, wiec sobie odpusc…
Ile z tych kupionych ebooków przeczytałaś? Chyba niewiele skoro mówisz/piszesz „kupywałam”. A całą sytuację uznaję za szukanie wymówek dlaczego wolałaś nie płacić za książki. Połowa (albo więcej) ludzi na tej stronie pomogła by ci w zakupie, gdybyś tylko poprosiła.
EOT.
Nie musisz mnie obrazac… bo ja nikogo tu nie obrazilam… czytam bardzo duzo, bo po co bym mialam kupowac ksiazki? po to zeby je miec na czytniku? chyba to byloby glupie, nie uwazasz? mysl sobie co chcesz, mam przyjaciol z ktorymi dziele sie ebookami i uwazam to za sluszne. Oczywiscie wszyscy tu tacy porzadni, a jestem ciekawa ile osob mam wszystkie swoje ebooki kupione a nie sciagniete z chomika czy pozyczone od innych… pomysl troche, za nim kogos ocenisz…
Miałbym prośbę o zakończenie już tej wymiany zdań, bo to chyba do niczego nie prowadzi…
Jesteśmy świadomi tego problemu (przy GamesRage mieliśmy mnóstwo sygnałów od graczy zagranicznych którzy odmawiają korzystania z Paypala ze względów m.in. ideologicznych). Nie mogę obiecać bo to nie ode mnie zależy, ale proces weryfikacji pod kątem przyjmowania płatności kartami ma się ku końcowi i chciałbym jeszcze w trakcie tego pakietu móc ci powiedzieć że możesz zapłacić kartą bez pośrednictwa Paypala.
Przy okazji następnych pomysłów BookRage piszę się na także socjologiczny SF:
Edmund Wnuk-Lipiński
1. Wir pamięci (1979),
2. Rozpad połowiczny (1988),
3. Mord założycielski (1989).
Jestem za! Razem z Markiem Oramusem!
Też kupiłem dla zasady, bo papier mam w domu i nie jeden raz czytałem.
Ale nie wiem czy mi sie wydaje czy ta edycja dość ostro się kręci?
Nie mam pamięci do liczb ale wydaje mi sie że w poprzednich edycjach były dużo niższe?
Zgadza się, w poprzednich edycjach kończyło się na granicy 2000 sztuk, a teraz po dwóch dniach jest już 3 tysiące.
A nie dałoby rady zrobić opcji do ściągnięcia „wszystko co kupiłem jako mobi(epub,pdf) w jednym zipie”? Dropbox działa, ale nie przepadam…
To jest na następne bookrage, ten już mam…
Warto dodać, że konspekt i pierwsze rozdziały niedokończonej powieści „Drugie spojrzenie na planetę Ksi” będącą kontynuacją jednej z książek z zestawu jest również dostępny za darmo, na stronie wydawnictwa Supernowa.
http://www.supernowa.pl/konspekt_ksi.rtf
Króciutki, ale warto przeczytać. Być może zresztą coś w temacie się ruszy, bo był rozstrzygnięty konkurs na dokończenie książki. Można mieć na ten temat różne opinie, ale ja jestem dobrej myśli.
Ha! Pierwszy ebook wydany przez wydawnictwo SuperNOWA.
Dziekuję, także za wyjaśnienia Ausira i Roberta wyżej.
Nie mogę kupić przez paypal’a. Dostaję taki komunikat:
Powróć do witryny handlowca i spróbuj użyć innej formy płatności
Niestety, w tej chwili nie możemy przetworzyć płatności za pośrednictwem Twojego konta PayPal. Powróć do witryny handlowca i spróbuj użyć innej formy płatności (o ile jest dostępna).
Kolejna świetna akcja Bookrage „ląduje” u mnie na czytniku, dziękuję. Rzadko się zdarza w obecnych czasach wydawać pieniążki z uśmiechem na ustach :)
Marzę teraz o akcji pt. „Światy braci Strugackich” lub kilka akcji z serii „Rosyjska fantastyka”… Strugaccy, Bułyczow, Sniegow i inni. To też byłby pewnie hit dla miłośników gatunku.
Obawiam się, że mogłoby to być ciężkie – musielibyśmy znaleźć kontakt zarówno do spadkobierców obu braci, jak i do tłumaczy.
Trzymam kciuki :)
Pakiet zakupiony, płatność kartą via PayPal przebiegła bezproblemowo :-)
Cała kolekcja sześciu ebooków jest już na Kindelku ;-)
Czy można gdzieś jeszcze kupić ebooki Zajdla. Bo pakiet juź sie skończył, a księgarnie oferują audiobooki.
Tomku przeczytaj jeszcze raz od początku dyskusję na tej stronie. O ile dobrze zrozumiałem, pakiet Zajdla też tu możesz dostać (mowa o poprzednim pakiecie), wraz z „tym” pakietem…