Za drogo? Ustaw alerty cenowe na e-booki i kupuj taniej!

Kupno Kindle – pytania i odpowiedzi

Oto 25 najpopularniejszych pytań i odpowiedzi na temat zakupu czytnika Kindle!

Jednym z najpopularniejszych artykułów na Świecie Czytników jest przewodnik zakupu Kindle, który od 2012 roku odwiedzono ponad 350 tysięcy razy. Tak. Jeśli ktoś mnie pyta o zainteresowanie czytnikami w Polsce – pokazuję mu statystyki tego bloga. :-)

Mimo tego, przy okazji różnych promocji dostaję wiele pytań, z których sporo się powtarza. Zwykle poruszałem je już na łamach bloga – ale teraz postanowiłem zebrać je w jednym miejscu.

Przed zakupem

1. Jaki czytnik wybrać?

O wyborze czytnika było tutaj sporo artykułów, tak naprawdę cały niniejszy blog powstał po to, aby ułatwić Wam decyzję.

„No dobrze, a co mi polecisz?”

Jeśli ktoś w tym momencie mnie pyta o czytnik, a nie ma specjalnych potrzeb, wtedy rekomenduję zakup Kindle Paperwhite III:

  • Jeden z najlepszych ekranów w rozdzielczości 300 ppi.
  • Oświetlenie, które ułatwia czytanie w dowolnych warunkach.
  • Cena nie jest zaporowa – w zależności od promocji to 500-600 zł – tyle co smartfon niższej klasy. A radości znacznie więcej.

2. Gdzie kupimy Kindle?

W latach 2009-2015 jedynym sklepem, gdzie mogliśmy zakupić Kindle był amerykański Amazon czyli amazon.com. Zamówienie tam wymagało płatności w dolarach, a firma doliczała opłatę za przesyłkę (ok. 21 dolarów), VAT (23% od łącznych kosztów), a czasami również cło.

Od końca roku 2015 do Polski czytniki wysyłają europejskie sklepy Amazonu. Na przykład Kindle Paperwhite kupimy w niemieckim, brytyjskim, włoskim czy francuskim.

Każdy z tych sklepów ma swoją politykę cenową i swoje promocje.

W roku 2016 niemiecki Amazon, który ma przecież u nas centra logistyczne zaoferował wreszcie dla nas sensowną ofertę dając darmową przesyłkę – obecnie od każdego zamówienia powyżej 39 euroOd pewnego czasu strona Amazonu działa też po polsku. Dlatego jeśli nie ma gdzie indziej lepszej ceny – warto kupować w Amazonie niemieckim.

Raz na parę tygodni w którymś ze sklepów zdarzają się promocje, o czym regularnie informuję na Świecie Czytników.

3. Dlaczego Kindle kupujemy tylko w Amazonie?

Sporo osób pyta, dlaczego nie mogą po prostu pójść do sklepu z elektroniką i kupić Kindle. Albo zamówić online. Bo przecież niektóre sieci te czytniki mają. Jednak w obecnej chwili Amazon nie ma oficjalnej dystrybucji hurtowej w Polsce. Dlatego sklepy, które chcą mieć Kindle w ofercie korzystają z różnych dystrybutorów nieoficjalnych.

Jakie to ma znaczenie praktyczne? Kupując czytnik poza Amazonem możemy mieć  problemy z gwarancją. Szerzej opisałem to w artykule o czytnikach z polskich sklepów, które okazywały się być kupione w Japonii

4. Czy Kindle różnią się między sobą w zależności od sklepu Amazona?

Czytniki kupowane w europejskich sklepach są identyczne – nieistotne więc czy Kindle mamy z Wielkiej Brytanii czy z Niemiec. Zresztą może się zdarzyć że trafi do nas czytnik z dystrybucji np. hiszpańskiej. O ile zamówiliśmy go przez Amazon – nie ma to problemu.

Jeśli kupimy czytnik w Stanach albo Japonii – różnica może dotyczyć wersji 3G, która jak wiemy ma ograniczony dostęp do internetu na całym świecie. Jednak zasięg wersji 3G jest inny – w przypadku kupowanej w Stanach mniejszy niż w przypadku wersji międzynarodowej.

Czytnik zakupiony w krajach, które nie wysyłają do Polski może mieć problemy z gwarancją – będzie ona zrealizowana tylko w miejscu zakupu.

5. Czy Kindle zamówiony w Niemczech będzie po niemiecku?

Jak wspomniałem wyżej – czytniki z europejskiej dystrybucji są takie same. Przy uruchomieniu czytnika wybieramy język, z którego będziemy korzystali.

pw3-jezyk

Przy okazji – warto wybrać „English (United Kingdom)” – w brytyjskiej wersji zobaczymy np. 24-godzinny format godziny. Kindle w tym momencie nie ma menu w języku polskim.

6. Które czytniki Kindle wysyłane są do Polski?

Do Polski są wysyłane wszystkie obecnie dostępne modele Kindle. Przykładowo, dla niemieckiego Amazonu, są to:

6b. A o co chodzi z tymi reklamami?

Dwa najtańsze modele mają też tzw. wersje z reklamami („with special offers” lub „mit Spezialangeboten”), nieco tańsze i przeznaczone wyłącznie na rynek wewnętrzny w krajach, gdzie działa dany sklep Amazonu. Nie możemy ich kupić z wysyłką do Polski, ale jeśli będziemy w danym kraju – owszem. A reklamy, choć raczej nie przeszkadzają, można wyłączyć. Zobacz więcej w artykule: Kindle z reklamami – pytania i odpowiedzi.

7. Czy mogę kupić czytnik używany?

W roku 2016 odkryliśmy, że do Polski wysyłane są również używane czytniki Kindle, sprzedawane przez sam Amazon. Są to prawdopodobnie urządzenia ze zwrotów, często nawet nierozpakowane (gdy ktoś np. dostał na prezent, a już czytnik ma).

W każdej chwili możemy sprawdzić listę używanych czytników:

Czytniki używane mają taką samą gwarancję jak nowe, a z relacji czytelników wynika, że często nie mają jakichkolwiek śladów używania. Niemniej zdarza się też, że występują jakieś problemy, wtedy taki czytnik możemy odesłać.

Zobacz też artykuł: Czytniki używane z Amazonu – szansa na tańsze kupno Kindle.

Zamówienie

8. Jak mogę sprawdzić bez zamówienia ile zapłacę?

Najprościej będzie wejść na stronę koszyka i kliknąć znajdującą po prawej stronie ekranu opcję „Szacowany podatek VAT, koszty przesyłki i pakowania”.

Zobaczymy wszystkie koszty.


Widzimy łączne koszty zamówionych przedmiotów i sumę, którą ostatecznie zapłacimy.

9. Dlaczego ostateczna cena czytnika jest wyższa niż na stronie produktu?

Na powyższym przykładzie jest czytnik który kosztuje 159,99 EUR – a na podsumowaniu widnieje już kwota 165,37 EUR. O co chodzi, skoro wysyłka jest darmowa?

Przy wysyłce do Polski cena czytnika przeliczana jest na polski VAT – a niestety my mamy wyższe stawki niż inne kraje europejskie. Ceny w niemieckim Amazonie podawane są dla niemieckiej stawki 19% – podczas gdy w Polsce jest 23%.

10. Dostaję informację, że czytnik nie jest wysyłany do Polski

Jeśli masz komunikat o braku możliwości wysyłki czytnika – to najpewniej dodałeś do koszyka czytnik z reklamami (np. „mit Spezialangebote”, „with Special Offers” itd.).

Usuń wtedy czytnik z koszyka i dodaj wersję bez reklam – np. tę, do której linkuję w artykułach na tym blogu.

W przypadku gdy wersja czytnika jest OK – ale dodano akcesoria, może się zdarzyć że dana okładka nie jest wysyłana – ale to zwykle powinniśmy już widzieć na stronie produktu.

Płatność

11. W jaki sposób mogę zapłacić za Kindle?

W tym momencie najprostszym sposobem zapłacenia za czytnik jest skorzystanie z karty płatniczej. Od wielu lat obalam tutaj mit – nie musimy mieć karty kredytowej, aby płacić w Amazonie i ogólnie w internecie.

Dziś niemal już każda karta Visa czy Mastercard umożliwiają takie płatności.

W marcu 2017 informowałem o wprowadzeniu płatności przez polecenie zapłaty – niestety parę osób miało z nią spore problemy – dlatego na razie odradzam korzystanie z niej.

Mam z niemieckiego Amazonu informację, że pracują nad wdrożeniem innego sposobu płatności dla polskich klientów. Można zgadywać, że będzie coś w rodzaju szybkich płatności, takich jak PayU czy Przelewy 24.

12. Co zrobić jeśli Amazon odrzucił mi płatność?

Pierwszą rzeczą powinno być sprawdzenie w banku limitów do transakcji internetowych, szczególnie jeśli dotąd w internecie nie płaciliśmy. W niektórych bankach są domyślnie ustawione na zero.

Może być też tak, że akurat mamy kartę, która nie działa w Amazonie. Sklep ten jako jeden z nielicznych nie wymaga kodu CVV i na to nie zawsze polskie banki są przygotowane.

W roku 2016 przeprowadziłem ankietę na temat działania kart płatniczych, w której pytałem o banki i działanie kart. Wysłaliście ponad 700 odpowiedzi i okazało się, że w 90% przypadków nie było żadnych problemów. Dwa banki, gdzie było najwięcej zgłoszeń to PKO BP i Pekao – ale od tego czasu działanie swoich kart poprawił bank Pekao.

13. Mój bank policzył więcej niż wynikało z obliczeń?

Jeśli z konta zeszła nam większa kwota niż zakładaliśmy, trzeba brać pod uwagę dwie rzeczy

  1. Po pierwsze – bank sprzedaje nam euro (lub funty) po pewnym kursie, który nie musi być najkorzystniejszy. Wiedzą o tym dobrze wszyscy spłacający kredyty mieszkaniowe.
  2. Po drugie – w przypadku jeśli płatność jest w euro, a korzystamy z karty do konta w złotówkach – bank dodaje opłatę za przewalutowanie, która może sięgać paru procent transakcji.

Sposób właściwie na to jest jeden – korzystać z karty do konta walutowego, wtedy:

  • kupujesz walutę w momencie, gdy jest korzystny kurs
  • unikasz opłaty za przewalutowanie.

Większość banków ma takie konta, choć tam korzystanie z kart może być płatne i zwykle dla jednej transakcji nie opłaca się ich brać.

Popularnym pomysłem jest Kantor Walutowy Alior Bank – możemy kupować np. euro po dobrych kursach i korzystać z kart płatniczych bez przewalutowania.

14. Czy warto wybierać płatność w złotówkach?

Jest duża szansa, że Amazon poda kwotę od razu w naszej walucie i zachęca do płatności w złotówkach. Niestety stosowany jest mało korzystny kurs. Poniższy obrazek zarejestrowałem w dniu, w którym średni kurs euro wynosił 4,21 zł.

Zazwyczaj najlepiej kliknąć przycisk „Select payment currency” (lub „Wybrana waluta płatności”) – i przełączyć walutę rozliczeniową z powrotem na euro lub funty. Wtedy przeliczenia dokona nasz bank.

Wyjdzie taniej z wyjątkiem sytuacji, gdy nasz bank ma naprawdę wysokie opłaty za przewalutowanie.

Jest też kwestia ew. zwrotu – jeśli byśmy oddawali np. używany czytnik, to dostaniemy na kartę zwrot w walucie, w której płaciliśmy – w przypadku euro nastąpi wtedy powtórne przeliczenie i możemy na tym stracić. Dlatego jeśli przypuszczamy, że będziemy zwracali zakupiony towar, warto jednak wybrać płatność w złotówkach.

15. Zamówiłem czytnik, ale pobrano mi ani grosza – czy to jest problem z transakcją?

Nie. Amazon w przeciwieństwie np. do polskich sklepów pobiera należność w momencie wysyłki. Zwykle 1-2 dni po zamówieniu.

16. Amazon obciążył moją kartę kwotą 1 złoty. O co chodzi?

Zdarza się, że bezpośrednio po zamówieniu na naszym koncie pojawi się obciążenie w wysokości 1 złotego (lub 1 euro). Amazon w ten sposób sprawdza czy karta podłączona do systemu działa prawidłowo – i najczęściej to zdarza się w przypadku gdy podamy na nowo formę płatności. Kwota jest jedynie blokowana na koncie i zwracana po paru dniach.

17. Co mogę zrobić jeśli nie mam karty płatniczej (lub nie działa)?

Najprościej poszukać kogoś, kto ma już Kindle albo po prostu konto w Amazonie.

I tutaj mamy kilka opcji:

  • Ta osoba może kupić czytnik dla Ciebie. Przy zakupie czytnik można oznaczyć jako „prezent” – wtedy przyjdzie do Ciebie niezarejestrowany, bo domyślnie przypisany jest do konta osoby, która go zakupiła.
  • Ta osoba może kupić kartę podarunkową – jest to kod, który dostajesz mailem, następnie wpisujesz na stronie konta Kindle i w ten sposób doładowujesz sobie konto punktowe środkami, które możesz płacić.

Oczywiście można sobie też wyrobić kartę – dzisiaj trwa to zwykle parę dni, przypomnę też o możliwości skorzystania np. z Kantora walutowego.

18. Czy mogę otrzymać fakturę VAT za zakup?

Jeśli chcemy zamówić czytnik „na firmę”, tak aby otrzymać fakturę VAT, do naszego konta można dodać europejski NIP i inne dane firmowe. Wtedy będzie ono miało charakter firmowy.

Taką fakturę będziemy mogli po zakupie pobrać z naszego konta.

Zobacz artykuł: Jak kupować na fakturę VAT w europejskich Amazonach?

Przesyłka

19. Ile kosztuje i jak długo trwa przesyłka z Amazona?

Zazwyczaj przy zamówieniu mamy do wyboru trzy opcje.

W niemieckim Amazonie ta standardowa przesyłka jest bezpłatna dla wszystkich zamówień powyżej 39 euro – oczywiście zakup czytnika spełnia ten warunek.

W innych europejskich sklepach zapłacimy ok. 5-6 euro lub funtów.

Przesyłka w opcji standardowej idzie do nas do tygodnia, zwykle szybciej. W momencie gdy jest jakaś mocna promocja, trzeba liczyć się z tym, że terminy wysyłki mogą się jednak opóźnić w stosunku do deklaracji.

20. Czy warto wybrać przyspieszoną wysyłkę?

Zazwyczaj nie, tym bardziej że w przypadku niemieckiego Amazonu oznacza to dopłatę. W innych sklepach różnica opłaty między dostawą standardową i ekspresową nie jest duża – naprawdę droga jest dopiero dostawa jednodniowa.

Warto pamiętać, że terminy w przypadku form przyspieszonych są gwarantowane, w przypadku gdyby czytnik przyszedł później, Amazon powinien zwrócić nam ich koszty.

21. Czy mogę śledzić dostawę i zmienić jej parametry?

Tak. Po wysłaniu czytnika otrzymamy maila z informacją i numerem przesyłki. Status dostawy można sprawdzić zarówno na koncie Amazonu (podałem link do amazon.de), jak i na stronie firmy kurierskiej.

Większość przesyłek z europejskich Amazonów obsługiwana jest przez DHL. Dostawca ten ma taką cechę, że czasami statusy pojawiają się z opóźnieniem i przez długi czas „nic się nie dzieje”. Nie powinno nas to niepokoić.

W przypadku DHL powinniśmy w przeddzień dostawy otrzymać SMS z informacją, którego dnia nastąpi oraz kodem PIN do zarządzania dostawą. Podając numer dostawy i PIN możemy np. zmienić adres albo termin dostawy. Niestety przy standardowej przesyłce nie mamy wpływu na godzinę odwiedzin kuriera.

Ciekawą opcją, z której warto skorzystać, jeśli nie wiemy czy kurier danego dnia nas zastanie, jest przekierowanie paczki do punktu DHL Parcelshop/Parcelstation, które znajdziemy w wielu miastach Polski.

Parcelstation – działa mniej więcej jak paczkomat – przesyłkę odbieramy wtedy samodzielnie o dowolnej porze, choć dostęp do samego punktu może być ograniczony, jeśli jest na terenie centrum handlowego.

Z kolei Parcelshop to możliwość odbioru np. w kioskach Inmedio.

22. Czy przy odbiorze ponoszę jakieś opłaty?

Nie, wszystkie opłaty są już pobierane przez Amazon.

Od kiedy kupujemy w europejskich oddziałach Amazonu, nie ma już kwestii cła oraz VAT pobieranych przy zakupie w sklepie amerykańskim. Wprawdzie te opłaty i tak były rozliczane przez Amazon jako „import fees deposit”, ale w latach 2010-2012 zdarzało się, że jakiś niedouczony kurier mógł ich żądać.

Gwarancja

23. Jaką gwarancję mają czytniki Kindle?

Wszystkie Kindle mają roczną gwarancję, biegnącą co ciekawe, od momentu rejestracji. Czytnik zwykle zarejestrowany zostaje w momencie kupna, chyba że skorzystamy z opcji „prezent” i otrzymamy niezarejestrowany. Nie warto jednak czekać z rejestracją aż czytnik nam się zepsuje, bo… możemy nie być w stanie tego zrobić.

24. Czy mogę czytnik po prostu zwrócić?

Tak. Na zwrot mamy 30 dni. W przypadku niemieckiego Amazonu przechodzimy do Centrum Obsługi Zwrotów (jest po polsku) i postępować zgodnie z instrukcją.

Najpierw wybieramy zamówienie o które chodzi (trzeba się zalogować), drukujemy etykietę zwrotną i naklejamy ją na paczkę.

25. W jaki sposób zgłaszać reklamacje i uwagi?

Reklamacje dotyczące zakupów zgłaszać należy w sklepie Amazonu, w którym dokonaliśmy zakupu.

Oto linki do kontaktu:

Po zalogowaniu wybieramy sprawę (np. konkretne zamówienie), przechodzimy przez kilka pytań, następnie wybieramy formę kontaktu. Jeśli wybierzemy telefon – w niemieckim Amazonie jest możliwość pozostawienia naszego numeru – wtedy polskojęzyczny konsultant do nas oddzwoni. W przypadku innych Amazonów, najlepiej korzystać z czata.

Zobacz też większy artykuł: jak skontaktować się z Amazonem.

Podsumowanie

Uff, wyszło aż 25 pytań, ale tak naprawdę zakup Kindle nie powinien nastręczać trudności, szczególnie jeśli już zdarzyło Ci się zamawiać coś w internecie. W przypadku amazon.de, który to sklep jest po polsku, zamówienie właściwie nie różni się od innych sklepów, które możesz znać.

Jeśli po raz pierwszy kupujesz czytnik, przejdź też przez wspomniany przewodnik po zakupie Kindle. Pokazuję tam krok po kroku jak wygląda rejestracja i zamówienie.

Jeśli masz pytanie, na które nie było odpowiedzi ani tutaj, ani w przewodniku – zapraszam do komentarzy.

Czytaj dalej:

Artykuł był przydatny? Jeśli tak, zobacz 6 sposobów, na jakie możesz wspomóc Świat Czytników. Dziękuję!

Ten wpis został opublikowany w kategorii Kupno Kindle i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Hosting: Zenbox

43 odpowiedzi na „Kupno Kindle – pytania i odpowiedzi

  1. Paweł pisze:

    Przepraszam za off-topic, ale czy planuje Pan Panie Robercie utworzenie alertów cenowych na ebooki w Amazonie?

    0
  2. Barbara pisze:

    Ciekawi mnie, czy to mój wyjątkowy przypadek i nadaje się do reklamacji, czy też i innym tak się zdarza: paperwhite mam od miesiąca, od czasu do czasu zdarza się, że przy włączeniu /otwarciu okładki diody nie działają, tzn. nie podświetlają tekstu, muszę raz jeszcze zamknąć i otworzyć czytnik. Pierwszy raz zauważyłam to w nocy, od razu rzuciło się to w oczy (a raczej nierzuciło), może zdarzało się i wcześniej. Teraz przyglądam się i widzę, że to nie był jeden raz a zdarza się częściej, choć nie zawsze. Niby nie jest to specjalnie dokuczliwe, ale czytnik mam raptem miesiąc.
    Reklamować?

    0
    • dzust pisze:

      Był już taki temat, też pisałam, że mam podobnie.. Niestety nikt nie podpowiedział, o co może chodzić.. Powiem tylko, że ja już mam tak długo, choć chyba nie od samej nowości, problem się nie nasila, nie reklamowałam. I nie zależy to od okładki.

      0
    • lusac pisze:

      Ja bym reklamował. Mam PW2 co prawda, ale tam nigdy czegoś takiego nie zauważyłem, więc raczej nie jest to standardowe zachowanie czytnika.

      1
    • Mickey. pisze:

      Mam PW2 ponad 3 lata, z okładką ok. 3 lat i od dawien dawna problemy z tym podświetleniem.

      0
    • Robert Drózd pisze:

      Mi się to zdarzyło z PW może ze dwa razy w ciągu paru lat, jeśli zdarza się regularnie – rzecz jak najbardziej do reklamacji. Upewnij się że masz zaktualizowane oprogramowanie, bo kojarzę, że ktoś kiedyś na to narzekał i po upgradzie przestało tak się dziać.

      0
    • asymon pisze:

      Ja tak mam, ale nie wiem, czy to nie wina okładki, mam taką z aliexpress za 40zł. Czytnik to PW2, nie miałem wcześniej „budzącej” okładki, więc pewności nie mam.

      0
      • Barbara pisze:

        Z oprogramowania mam 5.8.7.0.1, no chyba że w ciągu ostatniego miesiąca pojawiło się nowsze. Restart nie pomga, już sprawdzałam.
        Jakby to była wina okładki to chyba czytnik by się w ogóle nie wybudzał, a tak się otwiera tylko światełko nie działa.
        Pewnie będę reklamować.

        0
        • dzust pisze:

          Mi się to działo na PW2, także kiedy byłam na bieżąco z aktualizacjami i przy kilku okładkach.

          0
        • as007 pisze:

          Najnowsze oprogramowanie w tej chwili to 5.8.9, myślę, że warto zaktualizować.

          0
          • Barbara pisze:

            Dziękuję za info, zrobię aktualizację i sprawdzę czy coś się poprawiło.

            0
            • TRD pisze:

              Mam dokładnie to samo z Papierwhite 1. Otwieram okładkę i czytnik się wybudza ale nie włącza podświetlania. Dla mnie niestety za późno na reklamację a i nie jest to jakoś szczególnie drażniące, wystarczy włączyć go z przycisku.

              1
              • Winter pisze:

                Ja też tak mam, ale wiem, że to wina okładki. Przy pierwszej tak było, przy drugiej nie, przy trzeciej okładce też się zdarza.
                Dodam, że okładki nie są oryginalne, ale kupowane na Allegro.

                0
              • Qfwfq pisze:

                Widziałem to w trzech różnych egzemplarzach voyaga które kupiłem. Wszystkie wzięte spod igły. Według mnie to jakiś błąd w sofcie. Za każdym razem gdy zmieniałem poziom oświetlenia pojawiał się problem, ale potem samoistmnie zanikał.

                0
  3. MaJo pisze:

    A mnie zastanawia „Kiedy najlepiej kupić Kindle?” :)

    Bo jakiś czas temu była promocja – 40EUR (Paperwhite 3), teraz jest -20EUR. I borykam się z wątpliwością czy kupić teraz, czy czekać na następną promocję? Czy promocje są w jakiś sposób regularne? Podejrzewam że w miarę regularne są Easter Promo i Black Friday promo, ale czy są jakieś inne?

    Żeby nie było, sam mam już od Wielkanocy Kindla, ale robi on taką furorę wśród moich bliskich że jest zapotrzebowanie na kolejne egzemplarze :D

    0
    • Robert Drózd pisze:

      To zależy. Zobacz wykres który przygotował serwis camelcamelcamel śledzący te ceny: generalnie zniżka 20 euro zdarza się średnio raz na dwa miesiące, ale w ciągu ostatnich dwóch lat były tylko cztery akcje z większymi zniżkami. Oczywiście im bliżej do końca życia danego produktu, tym promocji może być więcej. Ta obecna nie jest najlepsza w historii, ale biorąc pod uwagę, że niedawno były większe – nie wiadomo czy się szybko powtórzą.

      0
  4. Pawel pisze:

    Mam dwa pytania, jako że dopiero dziś założyłem konto na Amazon.de:
    1. Jak przeprowadzić autoryzację karty debetowej?
    2. Z racji, że promocja trwa tylko do niedzieli, to może już nie być czasu na autoryzację. Co się stanie, jeśli po prostu teraz w weekend zamówię Kindle, a potem okaże się, że nie zaakceptowali karty? Od razu odrzuci mi zamówienie, czy dopiero ewentualnie później, przed wysyłką, zamówienie będzie bezkosztowo anulowane?

    Karta to debetowy Mastercard z Alior Banku.

    0
    • as007 pisze:

      1. Po dodaniu karty do konta nie musisz dokonywać ręcznej autoryzacji. Zostanie to zrobione w pełni automatycznie przez Amazon.
      2. Jeśli coś będzie nie tak z kartą, to Amazon powinien się z Tobą skontaktować. Na pewno nie odrzuci z automatu zamówienia, zrobi to dopiero po kilku dniach od momentu przewidzianego pierwszego terminu wysyłki.

      0
  5. jac pisze:

    A ja mam pytanie o serwis pogwarancyjny.Gwarancja trwa rok,a co potem?

    0
    • Goldek pisze:

      Jeśli czytnik padnie po upływie roku Amazon zaproponuje ci rabat na zakup odpowiednika, co jest propozycją racjonalną z punktu widzenia ekonomicznego. Wymiana pękniętego ekranu nie ma sensu, patrząc na ich ceny w chińskich sklepach. Jeśli padnie elektronika, można kupić rozbity odpowiednik na serwisach aukcyjnych i podmienić, problemy software’owe oraz wymianę baterii przy pomocy internetu można rozwiązać także samemu. I ostatnie rozwiązanie, które może wyjść najtaniej, to zakup używanego czytnika Amazonu, który praktycznie jest czytnikiem nowym po zwrocie przez wcześniejszego klienta (ma roczną gwarancję i można go odesłać do 30 dni od zakupu).
      Co prawda nie odpowiedziałem na Twoje pytanie ale powyższe sugestie chyba warto wziąć pod uwagę.

      1
    • teodor pisze:

      Na stronie amazon.com jest np. coś takiego: 3-Year Protection Plan plus Accident Protection for Kindle Paperwhite (7th Generation) za jedyne 19,99 ;)

      0
      • Robert Drózd pisze:

        Tak, ale to jest mniej więcej coś takiego jak dodatkowe ubezpieczenie które oferują polskie sieci z elektroniką (więc tego nie realizuje Amazon), no i działa tylko w Stanach.

        0
  6. michał pisze:

    Mam takie pytanie jeśli sami ręcznie nie uaktualniamy opropgramowania kindla to po jakim czasie od ukazania się nowego softu Amazon sam to zrobi, wymusi?

    0
    • as007 pisze:

      Tak, Kindle sobie sam zaktualizuje oprogramowanie jeśli już ściągnął sobie soft. Możesz zablokować aktualizację, ale musiałbyś nie dopuścić do jej pobrania. Najlepiej to zrobić poprzez „zapchanie” pamięci, żeby soft nie miał jak się pobrać.

      0
      • Magda pisze:

        U mnie sposób z zapchaniem pamięci działa bardzo skutecznie. Jedyna niedogodność to konieczność od czasu do czasu podłączenia Kindla do komputera i usunięcia jednego z zapychających plików, kiedy kończy się miejsce.

        0
    • Bociek pisze:

      Nigdy, o ile będziesz miał stale włączony tryb samolotowy.

      0
      • as007 pisze:

        Ale jak będzie miał stale włączony tryb samolotowy to nie pobierze sobie książek z chmury.

        0
      • michał pisze:

        Tylko, że mi nie chodzi o unikanie aktualizacji. Po prostu jestem ciekawy jak długo trzeba czekać na automatyczną aktualizację przez amazon, bo jak wiadomo od razu po premierze nowego softu się to nie dzieje.

        0
  7. as007 pisze:

    A ja mam pytanie co do Voyage. Zauważyłem, że dziwnie działa automatyczna regulacja podświetlenia ekranu. Tzn. im jest jaśniejsze otoczenie, tym ekran jaśniej świeci. Dla mnie to jest trochę idiotyczne, dlaczego na pełnym słońcu ekran ma świecić z maksymalnym podświetleniem?

    0
    • Sylwia pisze:

      Pan Robert pisał juz kiedyś o tym. Amazon sugeruje, że lepiej się czyta w pełnym słońcu z oświetleniem (tak jak to jest w przypadku smartfonów/tabletów – im jaśniej, tym mocniejsze oświetlenie ekranu).

      Screen z artykułu o PW3: http://swiatczytnikow.pl/wp-content/uploads/2015/10/pw3-swiatlo-dialog-296×400.png

      1
      • as007 pisze:

        Wg. mnie bez sensu. Tym się między innymi różni e-ink od LCD że nie trzeba na słońcu dodatkowego podświetlenia. Ale z tego co widzę, to oprogramowanie tak ustawia jasność wyświetlacza, żeby sam ekran miał barwę jak najbardziej zbliżona do białej.

        1
        • Sylwia pisze:

          Ależ ja się z Tobą całkowicie zgadzam :) Też uważam, że oświetlenie ekranu na słońcu jest niepotrzebne :)

          1
        • Robert Drózd pisze:

          Zgadza się, jest to mało sensowne – dlatego w pełnym słońcu światełko bym w ogóle wyłączał.

          0
  8. as007 pisze:

    Panie Robercie, zapytam z ciekawości :) Jakie ma Pan aktualnie modele Kindle?

    0
    • Robert Drózd pisze:

      Kupowałem większość (poza Kindle 5 czy Kindle 8), nie mam teraz wszystkich, bo niektóre są porozdawane po rodzinie, sam korzystam naprzemiennie z Voyage i Oasis.

      0
      • as007 pisze:

        U mnie w kolekcji znajduje się Kindle 1, Kindle Keyboard, Kindle Touch 2011, PW3 i Voyage. Szukam Kindle 2 w dobrym stanie, ale ciężko cokolwiek znaleźć. Na Kindle 4/5 czekam aż pojawi się w niemieckim Amazonie.

        0
      • Michal pisze:

        Cześć Robert,

        Jaka jest przewaga Oasis nad Voyage z Twojego punktu widzenia? Mam Voyage ale zastanawiam się nad Oasis. Nie jestem przekonany, że warto, ale kusi i próbuję znaleźć same wady :)

        Wiedz może czy są już jakieś przecieki na temat nowego Kindle klasy Voyage/Oasis?

        0
  9. Jureq pisze:

    „Najprościej przejść jest do koszyka….”
    Wtrącił tutaj się Mistrz Yoda chyba ;)

    0
  10. teriero pisze:

    Dobry Wieczór,
    Mam pytanie odnośnie aktualizacji.
    Jak to jest jeżeli Kindle długo leżał (np. przez okres w którym pojawiły się 2 aktualizacje) a następnie został ponownie użyty (np. kiedy wyszła 3 aktualizacja)?
    Czy aby aktywować nowe funkcjonalności każdej z aktualizacji trzeba przeprowadzić wszystkie trzy „wsteczne” aktualizacje, kończąc na najnowszej, czy tylko tą ostatnią (tak jak w przypadku np. service paków MS)?
    Pozdrawiam,

    0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przed dodaniem komentarza zapoznaj się proszę z zasadami komentowania. Jeśli chcesz mieć swój obrazek przy podpisie, zarejestruj swój adres mailowy na stronie gravatar.com.

Zapisz się także do newslettera Świata Czytników


Komentarze do tego artykułu można śledzić także w formacie RSS.