Za drogo? Ustaw alerty cenowe na e-booki i kupuj taniej!

Kindle Paperwhite i Voyage o 50 euro taniej! Tylko 10 i 11 lipca w ramach Amazon Prime

W Amazonie wystartował przed chwilą Prime Day. Tylko dziś w jego ramach można kupić Kindle Paperwhite i Voyage aż o 50 euro taniej. Haczyk? Trzeba zapisać się do Amazon Prime. 

Dostępne są trzy modele z łączem WIFI:

  • Kindle Paperwhite III w wersji bez reklam kosztuje 89,99 EUR – jest to o 50 euro mniej niż cena standardowa (139,99 EUR). I prawdopodobnie zapłacimy właśnie 89,99 EUR (ok. 380 zł) –  bo przeliczenia VAT na polski Amazon bierze na siebie.
  • Kindle Paperwhite III z reklamami to 69,99 EUR. Ta wersja wysyłana jest tylko na terenie Niemiec, możemy ją kupić korzystając ze „starej” metody, którą dokładnie opisałem w artykule z listopada 2014. Będzie nas to kosztowało dodatkowo około około 10-15 EUR, co daje ostatecznie około 85 EUR – czyli mniej więcej 380 zł. Moim zdaniem – nie opłaca się.
  • Kindle Voyage – 139,99 EUR. O 50 euro taniej i jednocześnie najtaniej w historii – w cenie PW3 bez promocji. :-)

Zgodnie ze wcześniejszymi przypuszczeniami promocja jest ważna także przez cały wtorek, 11 lipca, ale nie dłużej. 

Co trzeba zrobić? Zapisać się na Amazon Prime, np. na 30-dniowy, darmowy okres próbny, z którego możemy potem zrezygnować. Wtedy też zobaczymy aktywny rabat dla nas.

Kupno w ramach Prime Day to jedna z niewielu promocji, co do których miałem pewne wątpliwości. Ale gdy napisałem o niej rok temu – skorzystało z niej wiele osób i problemów nie było. Dlatego w tym roku mogę pisać śmielej. :-)

Co to jest Amazon Prime i jak to wykorzystać?

Amazon Prime to usługa abonamentowa dostępna we wszystkich Amazonach, która za 9 euro miesięcznie daje mnóstwo korzyści.

Np. darmową 2-3 dniową wysyłkę, streaming video i muzyki, a także Kindle Lending Library – możliwość wypożyczania e-booków. To jest taki sposób na przywiązanie klientów do ekosystemu Amazonu – dlatego firma mocno go promuje, organizując np. dzisiejszy Prime Day – mnóstwo promocji, tylko dla posiadaczy abonamentu. Podobno w Stanach usługę ma wykupioną już ponad 60% gospodarstw domowych. Można mówić o monopolu.

Niestety Amazon Prime nie działa w Polsce.

A konkretniej: usługę możemy wprawdzie wykupić (i Amazon chętnie weźmie nasze pieniądze), ale mieszkając w Polsce nie mamy z tego tytułu żadnych korzyści.

Zresztą ekran zamówienia Prime informuje nas o tym dostatecznie jasno.

Jedyną korzyścią jest jednak to, że możemy brać udział w ofertach przeznaczonych tylko dla posiadaczy Prime – czyli np. kupić tańsze czytniki Kindle.

Można zatem:

  1. Zapisać się do Prime, przez stronę główną programu.
  2. Dokonać zakupu jednego z modeli Kindle, o których wspominam wyżej.
  3. Zrezygnować z Prime w okresie testowym. Zrobimy to przez stronę konta Kindle. Jeśli tego nie zrobimy – po 30 dniach zostanie pobrana kwota 8,99 EUR.

Rok temu zastanawiałem się, jak potraktuje taki sposób zamówienia Amazon – ale najwyraźniej nie mieli z tym problemu. Jeśli więc chcemy przetestować w ten sposób Prime – można spróbować.

Przypominam, że powyższa promocja w ramach Prime Day ważna jest tylko przez 32 godziny, do północy z wtorku na środę.

PS. Jak zamówić czytnik z Amazonu? Zobacz przewodnik – krok po kroku.

Czytaj dalej:

Artykuł był przydatny? Jeśli tak, zobacz 6 sposobów, na jakie możesz wspomóc Świat Czytników. Dziękuję!

Ten wpis został opublikowany w kategorii Kupno Kindle, Stare promocje i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Hosting: Zenbox

151 odpowiedzi na „Kindle Paperwhite i Voyage o 50 euro taniej! Tylko 10 i 11 lipca w ramach Amazon Prime

  1. Rafał pisze:

    Rok temu kupiłem tak Paperwhite w prezencie dla żony. Po kilku dniach zrezygnowałem z Amazon Prime -nie było żadnego problemu.

    4
  2. cga pisze:

    Rok temu było chyba ograniczenie do 2ch sztuk. Pewnie teraz też jakieś jest.

    2
  3. Keyser_Soze pisze:

    Te same oferty będa także jutro przez cały dzień. Ten licznik czasowy na stronie to bład.

    2
  4. Tomasz pisze:

    A będzie ktoś tak dobry i poda pełną kwotę Kindle Voyage jaka wychodzi ze wszystkimi opłatami po promocji w Amazonie ? Bo nie wiem czy kupić na portalu aukcyjnym czy zakładać konto w Amazon Prime i Amazonie ?

    0
    • Robert Drózd pisze:

      Przesyłka jest darmowa, VAT przeliczony na polski powinien dać dokładnie taką samą wycenę jak Paperwhite 3 bez promocji, czyli 144,70 EUR (ok 630 zł).

      Może być trochę mniej, bo rok temu ktoś wspominał, że w tym przypadku Amazon przeliczenie VAT wziął na siebie.

      0
  5. Tomasz pisze:

    To biorę w Amazonie. Nareszcie pożegnam swojego PocketBooka z którego nie jestem zadowolony. Dzięki. Da się jakoś kupić aby Świat Czytników dostał prowizję od sprzedaży ?

    6
    • Michał pisze:

      Korzystaj z linków na tej stronie. Prowizji nie będzie, ale Robert dostanie coś w ramach programu lojalnościowego…

      5
    • Lidia pisze:

      Dlaczego nie jesteś zadowolony z PocketBooka? ;-(
      U mnie siedzi w koszyku. Korzystam z paperwhita od kilku lat i jestem bardzo zadowolona niestety do Legimi potrzebuje czegoś innego. Nie warto kupować PB?

      1
      • See pisze:

        Ja mam Pocketbooka od początku mojej przygody z książka elektroniczną. Co prawda innych czytnikow nie znam z dłuższego niż kilka stron czytania. U mnie o zakupie zdecydowało polskie menu, polski sklep i cena. I oczywiście recenzja Roberta. Po prostu nie wiedziałam czego potrzebuje i czy polubie eczytanie. Kupiłam Basic Touch, po pół roku TL 3 bo akurat był świeżym modelem a ja potrzebowałam światełka. A jak już doszło Ligimi to w ogóle byłam w niebowzieta. Mnoe czytnik w 100% odpowiada i dluuuugo noc mnie nie zmusi do kupna innego, nowego

        4
  6. Bartek pisze:

    Właśnie próbowałem aktywować prime na amazon.de. Po czym SMSem dostałem dostałem informację: „mBank: Twoja płatność kartą nie powiodła się z powodu braku środków….”
    Myślałem że przez 30 dni jest bezpłatnie. Może tak tylko jest na amazon.com ?

    Natomiast na stronie amazon.de w zakładce „Mój Prime” jest informacja „Twoje członkostwo w programie Prime wkrótce będzie aktywne” – pewnie czekają na przelew…..

    Jak w takim razie zrezygnować jeśli nie jest bezpłatne ?
    Pozdrawiam

    0
    • Piotr pisze:

      A czy przypadkiem nie skorzystałeś już w przeszłości z bezpłatnego okresu próbnego?

      0
    • Robert Drózd pisze:

      Jeśli rzeczywiście zamawiasz triala (gdyby było inaczej, dostałbyś informację od Amazona przy zamawianiu) to jest bezpłatne, tylko że Amazon pewnie blokuje kartę na 1 euro / 1 zł, żeby sprawdzić czy działa.

      1
    • Gosia pisze:

      Sprawdź sprawdź limit płatności internetowych w swoim banku. Niektóre banki (w tym mBank) mają domyślnie ustawione zero złotych.

      1
    • magneto pisze:

      Przelej na konto kilka złotych. Pobierana jest 1zł celem sprawdzenia, czy na koncie są środki i czy konto nie jest lipne. Później to zwracają.

      0
    • michał pisze:

      Załóż sobie nowe konto na amazon.de i po problemie. Można dodawać te samą karte płatniczą na wiele kont. Sprawdzony przeze mnie sposób jak było promo -10E dla Polaków to sobie narobiłem 4 konta i miałem w sumie o 40E obniżke :)

      0
    • Tak to ja pisze:

      Mi pobrali 1 euro za aktywacje prime.

      0
    • Darek pisze:

      Bartek czy nadal masz info że Twoje członkostwo w Prime wkrótce będzie aktywne ? Ja też mam taką sytuację wczoraj aktywowałem Prime ale cały czas jest ten komunikat. Pobrano mi tez 1 zł Kindla udalo mi się jednak kupić. Nie bardzo jednak wiem jak zrezygnować z Prime skoro członkostwo nie jest aktywne?

      0
      • Bartek pisze:

        Prime już mam aktywny

        0
        • Darek pisze:

          Ja tez choć zablokowali mi 3 x 1 zł Mają to podobno zwrócić tak twierdzi konsultant. Blokują aby sprawdzić czy konto jest wiarygodne. Co do Kindla mają podobno wysłać jutro i wtedy pobiorą za niego pieniądze. Usługę Prime konsultant ustawił mi tak że po okresie próbnym nie muszę już z niej rezygnować.Rezygnacja została już przez niego zatwierdzona i nastąpi automatycznie po 30 dniach. Mam nadzieję że zadziała.

          0
          • Piotr pisze:

            Ja też miałem podobnie. Prime długo wisiał w stanie „będzie aktywny za kilka minut”. Konsultant Amazon.de ładnie po angielsku odpisał mi, że nie udała się preautoryzacja karty (mimo, że 1€ jakoś zablokowali). Przeklikałem jeszcze raz formularz edycji formy płatności, Amazon zablokował sobie kolejne 1€ ;), ale Prime się „odetkał” i uaktywnił. Pewnie mieli przez te 2 dni inwazję nowych członków programu i system się przegrzał… :)

            0
            • Bartek pisze:

              czy w ogóle jest możliwość czata z konsultantem tak jak na amazon.com ?. Też bym wtedy poprosił o automatyczną rezygnację z prime po 30 dniach.

              0
              • Robert Drózd pisze:

                Ale zrezygnować możesz przez stronę Amazonu, nie trzeba korzystać z czata, ani kontaktować się z konsultantem.

                1
  7. Marcin pisze:

    Dlaczego *nie zachęcasz* do skorzystania z tej promocji? Zdarzały się lepsze? Mam już czytnik – wysłużonego Nooka, w którym brakuje mi właściwie tylko podświetlanego ekranu – ale za te około 400 zł wziąłbym Paperwhite III. Jeśli jednak jest szansa na niższą cenę w przyszłości, to spokojnie mogę poczekać.

    0
    • TxF pisze:

      Robert nie zachęca do Amazon Prime jako takiego.
      Trochę rzeczywiście w tekście nie jest to oczywiste, wygląda jakby zniechęcał do skorzystania ze zniżki 50 euro :)

      1
    • Robert Drózd pisze:

      1. To jest zawsze jakieś kombinowanie, którego nie lubię :)
      2. Sam nie przetestowałem tej promocji na sobie, więc nigdy nie mam pewności, czy wszystko zadziała.

      Co do warunków – 50 euro zniżki to najlepsza okazja jak dotąd, a rok temu przy podobnej promocji nic złego się nie działo.

      3
      • rudy102 pisze:

        A gdzie tutaj jest kombinowanie? Ja też nie lubię a tu go w ogóle nie dostrzegam. Amazon oferuje jasne warunki, my z nich po prostu korzystamy i przecież też świadomie rezygnujemy w ten sposób z darmowego miesiąca Prime w przyszłości. Gdyby usługa weszła do Polski to może się okazać, że w przyszłości na tym trochę stracimy.

        2
  8. lenka pisze:

    Wygląda na to, że przeliczenie VAT biorą na siebie, więc do zapłaty faktycznie wychodzi czysta cena promocyjna – przynajmniej przy PW III (a rodzicielka skacze pod sufit, bo jej właśnie PB Aqua ostatecznie padła). W pewnym pomarańczowym banku przy wielowalutowej karcie jakieś 385 złotych wyszło.

    1
  9. Magda pisze:

    Czy wiecie, jak zmienić adres dostawy, podany wczoraj? Nie mogę się doszukać.

    0
    • Robert Drózd pisze:

      Nie mam w tym momencie żadnego otwartego zamówienia, ale wg pomocy na stronie „Moje zamówienia” przy konkretnym zamówieniu powinien być przycisk „Zmień” i tam wybieramy adres dostawy.

      0
      • Magda pisze:

        Właśnie nie ma nic takiego, ale może dlatego, że jeszcze nie wysłali. Dziękuję za odpowiedź.

        0
        • asymon pisze:

          Włąśnie dopóki nie wysłali powinnaś mieć możliwość zmiany adresu. A co masz na liście Moje zamówienia na prawo od towaru (kindla)?

          0
          • Magda pisze:

            Sledź przesyłkę. Anuluj zamówienie. Ukryj zamówienie (trzy przyciski jeden pod drugim). Gdy wchodzę w adres dostawy mogę go tylko wyświetlić, nigdzie nie widzę przycisku „zmień”, „edytuj” czy coś takiego :(

            0
            • robert pisze:

              Ja mam z lewej strony zamówienia
              Dostawa w dniach lip 15–lip 17
              Jeszcze nie wysłano

              a z prawej strony
              Sledź przesyłkę.
              Anuluj zamówienie.
              WYŚWIETL LUB EDYTUJ ZAMOWIENIE.
              Ukryj zamówienie (CZTERY przyciski jeden pod drugim)

              A po wejściu w szczegóły zamówienia mam opcję: Adres dostawy : ZMIEŃ

              0
            • Robert Drózd pisze:

              A jaki jest status zamówienia? Bo jeśli już poszło do wysyłki, nie da się zmienić.

              Z tym że będzie to pewnie wysyłane DHL-em, dostaniesz SMS z kodem pin do zarządzania przesyłką i można przez DHL zmienić adres.

              0
              • robert pisze:

                Status jak pisałem: „Jeszcze nie wysłano”.
                A skoro Magda ma tylko trzy pozycje (a ja cztery) to pewnie jej przesyłka już w drodze.

                0
              • Magda pisze:

                O, świetnie, dzięki!
                Jeszcze nie poszło do wysyłki (bo mogę anulować), ale nie mam, tak jak „Robert”, informacji o możliwym edytowaniu. Trudno.

                0
              • Tomek pisze:

                Madziu, bo może to wina tego, że w profilu nie zdefiniowałaś sobie żadnego drugiego adresu i stąd nie pojawia Ci się opcja wyboru alternatywnego adresu? Sprawdź.

                0
  10. Gieniak pisze:

    Czy może ktoś się orientuje, jest szansa na pojawienie się „Sycylijczyka” Mario Puzo w ebooku? Jest audiobook, ale niestety nie ma nigdzie ebooka :-(

    2
  11. Bartek pisze:

    W Niemczech mają fajną promocję, bo jak zamówią kartę VISA to jeszcze mają dodatkowy rabat 70 EUR. Czyli w sumie zapłacą 19,99 EUR. Szkoda że nie można wyrobić takiej karty w Polsce :(

    0
  12. Rafal pisze:

    Próbowałem wlasnie kupic i odrzuca mi transakcje z karty płatniczej Pekao SA. Myślałem że problemy z nimi miały być już rozwiązane, to o co chodzi?

    0
    • Gieniak pisze:

      Na 99% masz ustawiony na karcie limit 0 na transakcje w internecie. Sprawdź w ustawieniach karty na koncie. Tak miałem na swojej karcie ale w innym banku. Po podniesieniu limitu, wszystko zaczęło działać jak trzeba.

      0
  13. Tomasz pisze:

    Albo ja coś nie umiem albo Voyage z reklamami jest niedostępny z wysyłką do Polski bo przekierowuje do amazon.de a na Voyage bez reklam nie ma promocji ?

    0
  14. Konrad pisze:

    „Niestety Amazon Prime nie działa w Polsce.”
    „mieszkając w Polsce nie mamy z tego tytułu żadnych korzyści.”

    Naprawdę streaming video/audio Amazona nie działa w Polsce?

    0
  15. wrc pisze:

    Promocja o jakiej nie wspomniałeś to 20% zniżki na rzeczy z Amazon Warehouse.
    Zawsze to taniej niż nowe ale daje jeszcze większy rabat.
    Oasis jest z 290EUR z 3G po przecenie kosztuje jakieś 220Euro.

    0
  16. Magda pisze:

    Właśnie zamówiłam Kindle Paperwhite z tą dużą zniżką. A potem przypadkiem przeczytałam w internecie, że ten czytnik ma cały czas podświetlony ekran – nawet gdy ustawi się poziom podświetlenia na 0, i tak odrobinę podświetlenia działa. Hm, to mnie martwi, bo właśnie chciałam mieć czytnik, którego ekran jest oświetlany zewnętrznie. Oczywiście podświetlenie jest dobre, gdy trzeba, ale jeśli nie da się go wyłączyć, to chyba szkodliwe dla oczu? Doradźcie, proszę, jak to wygląda w praktyce? Czy anulować zamówienie?

    0
    • Piotr pisze:

      Podświetlenie na poziomie 0 jest widoczne w tylko w całkowitej ciemności. Nie przeszkadza w niczym. Ani oczom ani baterii. :)

      1
    • jarek pisze:

      Nie anuluj. W praktyce ustawienie na zero skutkuje tym, że dojrzysz czytnik w całkowitej ciemności, bo będzie się lekko świecił. Bierz i ciesz się, bo to bardzo dobry sprzęt :)

      1
    • Konrad pisze:

      Przy ustawieniu oświetlenia na „0” w ogóle tego nie widać, właśnie sprawdziłem w ciemnej łazience. Tak, diody działają, ale podświetlenie jest niemalże niezauważalne – czytać w ciemności się nie da. W szkodliwość dla wzroku bardzo bym wątpił.

      Radze poczekać na czytnik i wtedy ewentualnie odesłać.

      1
    • rudy102 pisze:

      Straszna szkodliwość ekranów dla oczu to jest ogólnie rzecz biorąc bujda. Wynika ona głównie z tego, że ludzie mają ustawioną bardzo wysoką jasność na monitorach czy telefonach i oczy im się męczą, jak ją zmniejszymy to jest ok i tak samo męczy i psuje Kindle (z którego przecież tekst dociera do nas w formie odbitego światła) jak i monitor czy telefon.

      0
    • Robert H. pisze:

      W czytniku masz światło odbite od ekranu (warstwa świecąca/rozpraszająca jest nad e-papierem). Natomiast w czytnikach LCD świeci „od spodu” i wtedy to męczy oczy.

      0
      • Doman pisze:

        Są w ogóle jakieś badania na ten temat (że to odbicie łagodzi wpływ światła), czy to taka teoria miejska?

        0
  17. jarek pisze:

    Mam już dwa kindle w domu, żona czyta bez podświetlenia, wymyśliłem więc że kupię jej w prezencie PW3, tym bardziej, że cena jest atrakcyjna.
    Ale pokazuje mi w Amazonie, że wysyłka nie jest realizowana do Polski. Tylko ja tak mam, czy u każdego taka akcja? A może to zabezpieczenie Amazonu, przed masowym zamawianiem do naszego kraju?

    0
  18. asymon pisze:

    W Polityce, tej do jutra najnowszej, jest informacja o Kindle Fire HD8 (takie średnio HD, ekran 1280×800), autor wyraża zdziwienie, że tablet „z trudnego do zrozumienia powodu” nie jest wysyłany do Polski. Otóż jest, tylko nie wersja z reklamami za 109 €.

    A w ogóle, w promocji Prime też kosztuje 50 € mniej. Czy jak się korzystało z próbnego Prime w amazon.com, to w .de już się nie da?

    0
    • asymon pisze:

      Coś się pomerdało i jest komunikat, że wersję z reklamami wysyłają do Polski, a wersji bez reklam nie :-D

      0
    • rudy102 pisze:

      HD jest od 1280×720 więc dlaczego średnio?

      1
      • asymon pisze:

        Szukam tabletu do komiksów i jak miałem w rękach 8″, to ta rozdzielczość jest dla mnie „za mało HD” ;-) Tzn. za mało dpi, żeby wygodnie czytać przygody Batmana, co gorsza tablet 10″ też ma taką rozdzielczość, olaboga.

        Ekran bardziej HD w tej cenie to tylko bezpośrednio z Dalekiego Wschodu, jakieś wyjątkowo egzotyczne marki. Na apple’ową retinę czy Samsunga w cenie >1000zł nie skuszę się, bo to rzecz wybitnie do rozrywki, jakbym sobie nie wmawiał, że jest inaczej.

        0
      • Doman pisze:

        Mi tam Fire HD 8 do konsumpcji multimediów wystarcza, ale też nie jestem komiksowym koneserem. Głównie Youtube, odmóżdżające gierki, Netflix do pociągu, internet na wyjazdach wygodniejszy niż w telefonie. No i za cenę poniżej 400 zł nie oczekuję cudów :)

        0
    • Sławek pisze:

      Ekrany o rozdzielczości minimum 720 pikseli (w pionie), są oznaczane jako HD, a te o rozdzielczości 1080 – Full HD.

      0
  19. elementywygłuszające pisze:

    Dzieki. Czytnik z tej promocji jest wysylany do PL? Na konkurencyjnej stronie wyczytalem ze ponoc nie…
    Ile mnie wyjdzie ze wszystkim juz ten czytnik?

    0
    • Cyfranek pisze:

      Są wersje wysyłane do PL (bez reklam albo używki), a są też (tańsze, z reklamami), które bezpośrednio na polski adres nie trafią – trzeba pośrednika.

      0
  20. rudy102 pisze:

    Jak dobrze rozumiem to jedyne problemy z ebookami z polskich księgarń to nadal brak dzielenia wyrazów przez czytnik a także brak okładek jak się wysyła mailem?

    0
    • magneto pisze:

      Z tymi okładkami to różnie bywa. Książki wgrywane po kablu też często straszą jej brakiem. To raczej chyba wina przygotowania ebooka. Choć faktycznie po mailu jakby okładki rzadziej gościły. Co do braku dzielenia wyrazów… no mi to akurat nie przeszkadza, ale co tam kto lubi.

      1
      • Athame pisze:

        Ogólna zasada jest taka – książki ze źródeł innych niż Amazon okładek nie mają – wszystkie (półprawda, ale anomalie nie są rozpoznane). Na takie bolączki swego czasu quiris zbudował narzędzie ExtractCoverThumbs, ale Amazon zrobił się sprytniejszy i teraz to już nie działa (tzn. działa po zmianie metadanych, kosztem synchronizacji). Na bazie tego narzędzia Becky przygotowała program EKT, który w zasadzie robi to samo (i trochę sprząta po tymczasowych/niepotrzebnych plikach/folderach), ale działa bezpośrednio na czytniku i ma dostęp do danych niedostępnych z poziomu komputera – dzięki temu tworzy okładki, bez niekorzystnych efektów ubocznych. Jedyny problem z nim polega na tym, że do działania wymaga modyfikacji softu podobnej do JB, co sprawia, że nie jest dla wszystkich.

        0
    • Athame pisze:

      Nie jedyne. Często trafiają się (obecnie rzadziej, ale wciąż) objawy różnych fantazji w CSS lub np. kolorowe grafiki, które jedynie rozdmuchują rozmiar. Niemal w każdej książce jaką mam oficjalnie kupioną w tym roku (w różnych księgarniach) znalazłem kilka literówek lub coś, co znane jest pod zbiorczą nazwą „błędy OCR” (np. znak dywizu w słowie na środku linii, zamiana „l” na „1” itp.). Był taki okres (od ok. 2,5 do ok. 1 roku temu), gdy tych błędów było relatywnie mało, ale ostatnio tendencja jest niekorzystna – wydania bez korekty, byle szybko.

      1
      • rudy102 pisze:

        Myślałem, że zadałem jasne pytanie ale jak teraz na nie patrzę to jednak nie, moja wina. Chodziło mi o problemy Kindla z tymi ebookami. :D
        A co do tego co napisałeś to chyba mam szczęście, bo dawno takich problemów nie miałem.

        0
  21. Tomek pisze:

    Zwracam uwagę na fakt iż jeśli posiadacie konto na amerykańskim Amazon jak i angielskim czy niemieckim to dokładnie sprawdźcie na którym z nich macie aktywowane testowo konto Prime. Mnie, rok temu, mimo anulowania subskrypcji przed zakończeniem okresu testowego, po miesiącu Amazon ściągnął z konta kasę. Okazało się, że miałem do konta na amerykańskim amazonie, podpiętą moją debetówkę zaś na angielskim miałem eKartę (mBanku) a Prime deaktywowałem tylko na jednym z nich. Musiałem pisać do supportu, na szczęście wyjaśniło się i oddali kasę.

    A skoro już mowa o Prime to właśnie… co jeśli rok temu już testowałem? Da się znów przez miesiąc przetestować czy też to tylko jednorazowo się da?

    0
    • Piotr pisze:

      Bezpłatny okres próbny przysługuje niestety tylko raz…

      0
    • Tomek pisze:

      Piotr mnie ubiegł ale wyczytałem też na innej stronie, że jak ktoś już korzystał z próbnego okresu Prime to niestety, ponowna aktywacja konta Prime powoduje przystąpienie do programu i od razu ściąga kasę z konta. Jedyne wyjście jakie widzę to założenie nowego konta Amazon tylko nie wiem czy oni weryfikują jakoś zdublowane konta…

      0
      • Karola pisze:

        A czy mogę np. założyć konto na Amazon ojcu, przystąpić do amazon prime, ale za zakupy zaplacic swoja karta?

        0
        • Athame pisze:

          Nie, ale możesz przy zakupach wskazać, że to prezent i po opłaceniu wybrać adres dostawy właściwy dla miejsca pobytu ojca.

          0
      • Wojt pisze:

        tak, ale jak się po zakupie kindle udział w  prime anuluję to zwracają te kasę. tak przynajmniej napisali w mailu ;)

        0
      • Robert Drózd pisze:

        Jest jeszcze taka opcja, że po prostu płacisz za pierwszy miesiąc, wydasz 9 euro, a masz i tak 41 euro zniżki.

        1
  22. Sikor pisze:

    No i stało się :) Kupiłem swój pierwszy czytnik :) PW3 :) Oby służył długo :)

    11
  23. Jack pisze:

    Decydując się na przelicznik amazonu, jaka jest cena końcowa?

    0
  24. pawel pisze:

    Wczoraj kupiłem w promocji. Dziś chcę kupić drugiego na prezent, ale niestety po przejściu do kasy wyświetla się cena bez promocji. Wiecie dlaczego?

    0
  25. Matejsen pisze:

    Mi wyszlo 408 zł na karcie. Pytanie tylko czy Prime anulować juz teraz czy dopiero jak wyślą paczkę z DE do PL? Ma ktos jakies doświadczenie? Pozdrawiam!

    0
  26. R pisze:

    Jakie etui z Allegro polecacie do PW3?

    0
    • Lidia pisze:

      Ja mam od paru lat takie za 59zł (cena nadal taka sama) w nazwie aukcji ma słowo budzenie.

      Jestem bardzo zadowolona.

      3
    • roberto pisze:

      Ja polecam natomiast ten z Allegro za 29,99 zł. Ze skóry ekologicznej, oczywiście z wybudzaniem, kolorów dużo do wyboru. Nawet są dołączone gratisy w postaci folii na ekran, ściereczki i rysika. A najlepsze że przesyłka – list ekonomiczny wyprzedziła kuriera z kindlem o 12 godzin.

      0
  27. Dessa pisze:

    Chciałem zamówić Kindla na adres Mojego znajomego w Niemczech i Amazon uparcie odrzuca wpłatę? Powodem mogą być inne dane osobowe właściciela karty i inne z adresu dostawy?

    0
    • Piotr pisze:

      Nie, adres dostawy może być dowolny. Na tym m.in polega idea opcji „gift” – zamawiasz i płacisz ze swojego konta, a Amazon dostarcza bezpośrednio do obdarowanego (nawet bezpłatnie dołączą życzenia :). Robiłem tak wielokrotnie.
      Twój problem wynika zatem z czegoś innego – zacząłbym od sprawdzenia limitów karty płatniczej.

      0
  28. R pisze:

    Pytanie nr 2, czy amazon pobiera opłatę za czytnik odrazu czy w momencie wysyłki, na chwilę obecną mam pobrane 2 razy po 1 euro, a napewno nie przekroczyłem limitu na karcie.

    1
    • Sławek pisze:

      W momencie wysyłki.

      2
    • Matejsen pisze:

      Podbijam pytanie, mam tak samo. Ktoś coś wie?
      Oraz ponawiam: Czy mogę już z Amazon Prime się wypisać czy mam czekać na wysłanie?

      0
    • wujo444 pisze:

      Zamówiłem wczoraj wieczorem, pieniądze zablokowało na koncie dopiero dzisiaj po 19, także spokojnie, po prostu zajmuje chwilkę.

      0
      • Kamil pisze:

        PW3 zamówiłem we wtorek rano i do tej pory nie został jeszcze wysłany, choć od zamówienia minęły dwie doby. Jest to strasznie irytujące, bo chciałem, żeby dotarł przed weekendem, a szanse na to są małe. Przy zamówieniu miałem z jakiegoś powodu tylko opcję wysyłki standardowej, nie mogłem dopłacić za przyspieszoną, choć nigdy nie było z tym problemów. Z kolei gdy wczoraj wchodziłem na stronę produktu, to o dziwo przy normalnej cenie znów pojawiła się możliwość wyboru szybkiej wysyłki z gwarantowaną dostawą przed weekendem (i tym razem była dostępna dla mojego adresu, gdybym zamawiał czytnik raz jeszcze). Zupełnie, jakby klienci z promocji byli dyskryminowani w kwestii wyboru sposobu dostawy. Jeśli tak miałaby wyglądać obsługa Prime, to może i dobrze, że u nas jej nie ma…

        1
        • wujo444 pisze:

          Paczka poszła i teoretycznie odbiór wyznaczony jest na… jutro, także trzymam kciuki za obie dostawy :)

          1
          • Kamil pisze:

            U mnie też właśnie pojawiła się dostawa w piątek (poprzednio była planowana na sobotę-poniedziałek), miejmy nadzieję, że obydwie dotrą na czas :)

            1
  29. Łukasz pisze:

    Zamówiłem w poniedziałek PW3 dla żony, plus dwie płyty CD. Dzisiaj rano (środa) odebrałem przesyłkę. Szło z Wrocławia ;-) Błyskawiczna realizacja, a cena to już w ogóle miodzio. Ja za swojego w lutym płaciłem ponad 120 euro.
    Dzięki Robercie za info:-)

    2
    • Kasia pisze:

      Ja swojego zamówiłam również w poniedziałek, a nie został jeszcze wysłany. Powinien zostać wysłany dzisiaj, ale na razie żadnego maila nie otrzymałam, więc zostało cierpliwie czekać :)

      0
  30. eddeck pisze:

    Chcę się wypisać z Amazon Prime, ale od kilku dni wciąż mam komunikat:
    „Dziękujemy za zarejestrowanie się w programie Amazon Prime. Twoje członkostwo powinno stać się aktywne w ciągu kilku minut. Jeśli ten komunikat będzie nadal wyświetlany, skontaktuj się z działem obsługi klienta.”
    Jak skontaktować się z działem obsługi, aby uruchomili mi Amazon Prime, albo najlepiej od razu dezaktywowali?

    0
    • Piotr pisze:

      Najprościej wysłać wiadomość.
      Na dole strony są linki przez które można się doklikać do formularza kontaktowego (W polskiej wersji językowej jest to Pomoc->Potrzebujesz więcej pomocy->Skontaktuj się z nami).
      Ja napisałem wiadomość (po angielsku – niemieckiego nie znam) i po kilku godzinach dostałem obszerną odpowiedź, piękną „oksfordzką” angielszczyzną.
      Najpierw jednak upewnij się, że dane karty i limity transakcyjne są OK. Ten komunikat zwykle pojawia się, gdy Amazon nie może dokonać preautoryzacji karty (zakładając blokadę na 1€).

      0
  31. bnq pisze:

    Czy da się w łatwy sposób wymienić czytnikami (chce się zamienić kolorami)? Tzn. Przenieść konta powiązane z danym czytnikiem. Wystarczy zrobić reset divice i od nowa skonfigurować urządzenie?

    0
    • Robert Drózd pisze:

      Tak, resetujesz i wtedy logujesz się na drugie konto. Jeśli na czytniku nie ma plików, to nie musisz nawet resetować – wystarczy z poziomu menu – settings wyrejestrować się i zalogować na drugie konto.

      1
      • Athame pisze:

        Nawet przy braku plików nie wystarczy się wyrejestrować. Na partycji \var są różne wrażliwe dane, które obowiązkowo powinny być wyczyszczone przed przekazaniem czytnika osobom obcym, a to można zrobić (bez JB) jedynie przez przywrócenie ustawień fabrycznych (Reset).

        1
  32. Agnieszka pisze:

    Na urlopie uszkodził mi się kindle classic (wróciłam 10 lipca), na szczęście zajrzałam na swiatczytnikow i dowiedziałam się o promocji. Zamówiłam PW3, w sumie zapłaciłam 385 zł. I dzisiaj go dostałam. W sobotę! Bardzo się cieszę. Z Amazon prime wypisałam się bez problemu. Oczywiście jak czytnik miałam w ręku. :)
    A okładkę zamówiłam na aliexpress, około 5 dolarów. Przy poprzednim czytniku też tak zrobiłam, okładka przetrwała a czytnik nie.

    0
    • R pisze:

      Agnieszko w przypadku kiedy uszkodzi Ci się czytnik, warto napisać do Amazonu z zapytaniem czy nie dali by ci jakiegoś rabatu na kolejny. I albo dadzą Ci za nic, albo będą chcieli uszkodzony z powrotem.

      0
      • Agnieszka pisze:

        Niestety sprawdziłam, koszt ekranu w amazonie około 200 zł, więc skorzystałam z okazji i kupiłam PW3, tym bardziej, że tamten miał już swoje lata. Jak kupię ekran na aliexpress, co wiąże się z pewnym ryzykiem, stary czytnik dam mamie. Taki plan. A na razie cieszę się nowym nabytkiem.

        0
  33. Piotrek pisze:

    Jako że nabyłem Paperwhite 3 poprzez Amazon.de, mam do Was, jako posiadaczy kilka pytań.
    Pierwszy czytnik otrzymałem z białymi świecącymi plamkami, zamówiłem kolejny – tu wydaję się że problemu nie ma, ale też nie jest idealny (tak wiem, jestem drobiazgowy), ale wydaję mi się, że przycisk power jest lekko przechylony i trochę luźny, ale to pewnie nie jest jakaś wada – uspokójcie mnie…

    1. Jak to jest z tą gwarancją/rękojmią? Czy tu również oprócz 12-miesięcznej gwarancji obowiązuje 24-miesięczna rękojmia?

    2. Jako że jeden czytnik posiadam z tajemniczym oznaczeniem (wydaję mi się, że wersji), a drugi bez, to czy jest to coś ważnego? Chodzi o kod 0700.

    3. Zwrot przy wymianie jest teraz realizowany przez Pocztę Polską, przesyłkę opłaca Amazon. Czy na tej etykiecie wypada zaznaczyć priorytet?

    0
    • Athame pisze:

      1) Nie.
      2) ??? Gdzie ten kod jest umieszczony? Raczej nic, czym warto by było się przejmować.
      3) Polecony wystarczy. Priorytet niekoniecznie, chyba że dostaniesz formularz wysyłki – wtedy wszystko masz gotowe i od siebie nic już nie dodajesz.

      1
      • Piotrek pisze:

        Dzięki! :)

        1. ok, wydawało mi się, że w krajach UE, to obowiązuje. Mógłbym prosić o jakiś link, gdzie mógłbym sobie o tym poczytać? Oczywiście chodzi o Amazon.de

        2. Kod jest na tym drugim egzemplarzu, który otrzymałem i znajduję się on obok nalepki i znaku CE na opakowaniu oraz na odwrocie Kindle.

        3. Nalepka jest wygenerowana i tam jest takie okienko, gdzie można/trzeba zaznaczyć. Niby o tym nigdzie nic nie ma…

        Co do tego przycisku power, to się raczej nie przejmować? Nigdy nie trafi się idealny egzemplarz, a ekran jest bardziej ważny…

        0
        • Athame pisze:

          To czy się przejmować, zależy od tego czy bardzo przeszkadza, czy też można przecierpieć. Ekran oczywiście najważniejszy, ale…

          O gwarancji, rękojmi itp. możesz poczytać np. tu: https://www.konsument.gov.pl/pl/porady/zakupy-w-ue.html#rekl_reko
          W szczególności: „Jeżeli w gwarancji nie zastrzeżono innego terminu(!), termin gwarancji wynosi 2 lata od dnia, kiedy gwarancja została wydana kupującemu.”

          Poza tym zwróć uwagę, że rękojmia dotyczy odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową, a gwarancja Amazona obejmuje np. uszkodzenia mechaniczne powstałe z winy użytkownika, więc to zupełnie inny świat.

          1
          • Piotrek pisze:

            Czyli nie ma takiej możliwości, aby ubiegać się z tytułu rękojmi? Wiem, że gwarancja i rękojmia to dwie różne rzeczy, ale nie mogłem uzyskać rzeczowej informacji na temat tego w dziale z językiem polskim. Odsyłali do ogólnego, zajmującego się Kindle. Pani stwierdziła, że o ile wie to na wszystko jest 2 lata – tak się jej wydaję…

            Czy w trakcie tej 12-miesięcznej, jeżeli np. Kindle jest wymieniany, to mogą dać tzw. Refurbished?

            0
            • Athame pisze:

              Z rękojmi możesz skorzystać, ale musisz udowodnić, że wada była od początku, co po roku jest praktycznie niemożliwe. Amazon nie pójdzie na rękę, a w sądzie (uczciwym, niekoniecznie takim jakie są w Polsce) nie masz szans.

              W ramach wymiany gwarancyjnej „szansa” na refurbished to jakieś 90%, niemniej często to nic złego, bo tak oznaczane są np. egzemplarze z wymienionym akumulatorkiem lub ekranem (innych części się nie wymienia), więc w praktyce sprzęt jest nowy.

              1
  34. Maria pisze:

    Witam,
    czy ktoś się orientuje czy w najbliższym czasie pojawi się nowa oferta promocyjna? Przegapiłam tę lipcową :(

    0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przed dodaniem komentarza zapoznaj się proszę z zasadami komentowania. Jeśli chcesz mieć swój obrazek przy podpisie, zarejestruj swój adres mailowy na stronie gravatar.com.

Zapisz się także do newslettera Świata Czytników


Komentarze do tego artykułu można śledzić także w formacie RSS.