Porównaj ceny i formaty 250 000 e-booków z 27 serwisów.

Kiedy na Kindle coś nie działa…

Aktualizacja z 14 listopada 2012: na dole parę dodatkowych linków.

Pamiętacie serial IT Crowd, wyświetlany u nas jako „Technicy magicy”? Główni bohaterowie mieli jeden, niezawodny sposób na wszystkie problemy ze sprzętem.

To procedura, którą wprowadziło wielu producentów sprzętu. Każde urządzenie Apple ma zasadę 5R: Reset, Retry, Restart, Reinstall, Restore.

Podobnie będzie przy Kindle. Tutaj mamy po kolei:

  1. Restart z menu
  2. Restart przy użyciu przycisku
  3. Reset – powrót do ustawień fabrycznych
  4. Kontakt z obsługą techniczną.

Restart z menu

Menu»Settings, ponownie Menu»Restart.

Ten sposób stosujemy, jeśli oprogramowanie działa inaczej niż byśmy tego oczekiwali. Ja korzystałem chyba dwa razy, gdy Kindle przy przeglądaniu internetu nie chciał złapać połączenia 3G i krzyczał o WIFI. Po restarcie było już OK.

Restart przy użyciu przycisku

Jeśli Kindle nam się zawiesił, restart możemy wymusić. Przytrzymaj przycisk włączania Kindle przez około 15-20 sekund. Po tym czasie zawartość ekranu zniknie, a pojawi się ekran startowy (z drzewkiem). Restart będzie trwał około minuty.

(Uwaga: krótsze przytrzymanie, ok. 8 sekund wyłącza czytnik czyli wygasza ekran, ale go nie restartuje).

Zawieszenie Kindle zdarzyło mi się chyba też dwa razy, też przy oglądaniu internetu.

Jeśli mimo tego czytnik nie reaguje, podłączmy go na pół godziny do ładowania i potem ponownie spróbujmy restartu.

Reset – czyli powrót do ustawień fabrycznych

Menu»Settings, ponownie Menu»Reset to Factory Defaults.

To najmocniejsza pigułka, jaką możemy oficjalnie zaserwować, pod warunkiem oczywiście, że Kindle nam się uruchamia. Po wybraniu tej opcji Kindle wróci do postaci w jakiej był po kupieniu. Zostaniemy przy tej okazji ostrzeżeni:

Resetowanie Kindle - ostrzeżenie przed usunięciem danych

Dlatego wcześniej na komputer warto skopiować:

  • zawartość katalogu documents, czyli wszystkie pliki, które sami wrzucaliśmy – te z Kindle Store będziemy mogli potem ściągnąć przez „Archived Items”.
  • [tylko Kindle Keyboard lub Classic] plik z kolekcjami: colection.json, choć ten ma akurat kopię zapasową na serwerach Amazona i potem możemy nasze kolekcje odzyskać: „Archived Items»Add Other Device Collections”.
  • [tylko Kindle Keyboard lub Classic] ewentualne ustawienia marginesów i fontów – patrz artykuł o ukrytych ustawieniach)

Oczywiście jeśli Kindle komuś oddajemy czy sprzedajemy, też go warto zresetować.

Kontakt z obsługą techniczną

Jeśli rzeczywiście coś nie działa, trzeba się odezwać do supportu Amazona.  Ja sam nie miałem nigdy tego okazji robić (i obym nie miał), ale relacje są dość podobne.

Ze strony Contact Us mamy do wyboru – albo od razu zadzwonić (przy czym warto np. wykupić pakiet w Skype np. na godzinę, żeby nas to jak najmniej kosztowało), albo porozmawiać przez czata, albo podać przez e-mail swój telefon, powinni oddzwonić.

Podczas rozmowy najpierw będziemy zidentyfikowani, o które konto chodzi, następnie poproszą nas o… zrestartowanie urządzenia, według procedury powyżej.  Jeśli to nic nie pomoże, zaczynamy wymianę Kindle, opisaną już w artykule Michała: Jak uszkodziłem swojego Kindle i co było dalej oraz w moim: Gwarancja Amazonu w praktyce.

Z relacji ludzi dzwoniących do Amazona wynika, że nawet niewielka znajomość angielskiego wystarcza, żeby się dogadać. Warto przygotować sobie wcześniej odpowiednie frazy. Czasami trafia się na Hindusów, ale podobno można ich zrozumieć, a przynajmniej wychodzi lepiej niż na filmie…

Co jeszcze?

  • Amazon ma specjalną stronę Troubleshooting, gdzie wymieniono różne sytuacje, gdy z Kindle mogą być problemy. Warto się z nią zapoznać.
  • Możemy natrafić na dwa typy problemów:
    • Jeśli to problem sprzętowy – najczęściej uszkodzony ekran, albo krótko trzymająca bateria – tu może pomóc tylko wymiana.
    • Jeśli to problem oprogramowania, to kombinacja restartów i różnych innych sztuczek może pomóc. W sieci są nieoficjalne sposoby na wejście do konsoli odzyskiwania: Recovery Mode – jednak tego stanowczo nie radzę, bo tu bardzo łatwo jest sobie „zbrickować” czytnik, czyli uszkodzić go nieodwracalnie.
  • Są szacunki, że wymieniane jest 1-2% wszystkich Kindli. Liczba wypowiedzi na forach mogłaby świadczyć o tym że Kindle jest awaryjny – ale to raczej świadczy o liczbie tych czytników w Polsce.
  • Gdy kontaktujemy się z Amazonem, nie jest potrzebny dowód zakupu Kindle, a jedynie to, aby był zarejestrowany na naszym koncie w Amazon.com.
  • Nie spotkałem się jak dotąd z relacją, że Amazon odrzucił komuś reklamację, nawet w przypadku gdy ktoś potraktował ekran …acetonem, ale lepiej nie nadużywać ich cierpliwości i nie badać granic.

Uzupełnienie z 28.10.2011:

  • Zamiast telefonu lepiej skorzystać z opcji chata, na którym wyjaśniamy konsultantowi co się stało, np. „frozen screen”. Będzie to dla wielu osób łatwiejsze niż rozmowa telefoniczna.

Uzupełnienie z 14.11.2012:

Czytaj dalej:

Artykuł był przydatny? Jeśli tak, zobacz 6 sposobów, na jakie możesz wspomóc Świat Czytników. Dziękuję!

Ten wpis został opublikowany w kategorii Korzystanie z Kindle i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Hosting: Zenbox

122 odpowiedzi na „Kiedy na Kindle coś nie działa…

  1. lolka pisze:

    Mój Kindle stosunkowo często zalicza zwiechy. Totalnie się „zamraża” i pomaga mu tylko restart z przełącznika. Zawsze dzieje się to w czasie korzystania z netu (przeglądania www), więc nie panikuję, pewnie po prostu to jest jeszcze niezbyt dopracowana funkcja :D

    • Dawid pisze:

      Dlatego jest w dziale – experimental :P. Na web gg czesto sie sypie na przyklad.

    • Robert Drózd pisze:

      To pewnie zależy też na jakie strony wchodzisz, z mobilnymi nie miałem problemu, ale na tych bardziej rozbudowanych może nie wyrabiać. No, ale Amazon zawsze może umyć ręce i powiedzieć, że to funkcja z menu „Experimental”, więc nie musi działąć super stabilnie.

      W ogóle stworzenie przeglądarki pod czytnik nie jest takie proste, nowy Nook przeglądarkę wbudowaną ma, ale działa tak paskudnie, że w ogóle się do niej nie przyznawali i nie umieścili jej w menu.

    • pasożyt społeczny pisze:

      Rzeczywiście kundel zawiesza mi się wyłącznie podczas korzystania z sieci, ale nie tylko kiedy korzystam z przeglądarki. Wielokrotnie padł mi na Magicznym Katalogu Bookini.

  2. Gocha pisze:

    mnie sie ostatnio zawiesił, jak probowalam wyszukac jakis dokument w swoich zasobach. troche mnie to zdegustowało, bo zaczynam miec wrazenie, ze to bardzo słaby sprzet i tylko, jak czytam strona po stronie, to mu sie nic nie dzieje. A jak zaczynam uzywac jakiejs opcji ponad zwykłe przeklikiwanie stron, to zaczyna marudzic.

  3. Marta pisze:

    Mam pytanie, ale nie jest związane z postem :).

    Otóż po przeczytaniu wielu artykułów zdecydowałam się na kupno Kindle 3 Wifi. Dzisiaj zarejestrowałam się na stronie amazona, dodałam do koszyka, aż w końcu doszłam do Shipping & Payment i tu się zaczęły dla mnie schody :).

    Pole z imieniem już wypełniłam, jednak z pozostałymi mam kłopot. Czy w polu Address Line 1 wystarczy wpisać ulicę i numer domu? (pisze Street address, P.O. box, company name, c/o). Nie mieszkam w bloku, czy więc trzeba wypełnić pole Apartment, suite, unit, building, floor, etc.? Zastanawiam się też, czy konieczne jest wpisywanie regionu… Ostatnie z moich pytań dotyczy ZIPu: czy można wpisać zwykły, polski kod pocztowy z myślnikiem? O ile wiem ZIP dotyczy USA :).

    Byłabym bardzo wdzięczna za jak najszybszą odpowiedź, bo po raz pierwszy wypełniam taki formularz na zagranicznej stronie :).

    Pozdrawiam ;)

    • Robert Drózd pisze:

      Adres musi być taki, aby kurier czy poczta mogły do niego dotrzeć. :-)

      Tam masz po prostu „Address Line1″ i „Address Line2″ na wypadek jak adres nie mieści się w pierwszej części. Te Apartaments itd. to tylko podpowiedzi, co tam mogłoby być (jakby miało sens).

      Ja robiłem tak:
      - Address Line 1 – pełny adres: ulica, numer domu i mieszkania
      - Address Line 2 – puste
      - Zip code – polski kod

  4. Marta pisze:

    Mam jeszcze jedno pytanie :).
    Chciałam zapłacić za pomocą karty prepaid, jednak nie wiem, co wpisać w miejscu ‚name on card’. Na karcie nie ma imienia ani nazwiska, zamiast tego jest napis ‚karta premium’.

    Pozdrawiam ;)

  5. Jacek Synowiec pisze:

    Na Windows Mobile był inny sposób – wyciągnięcie baterii :)

  6. Justyna pisze:

    U mnie bez większych problemów, jeśli już korzystam z netu to stawiam na mobilne, przy innych „zabawach” też bez komplikacji. „Poszłam” do artykułu o acetonie i mnie zmroziło…Pomysłowy Domromir :D Co do wyciągania baterii, to również nie polecam, choć znam to tylko z opowieści…

  7. Jacek Synowiec pisze:

    Czy jest jakiś program do backupów Kindla?

    • Robert Drózd pisze:

      A co tam jest do backupowania? Wszystko możemy skopiować ręcznie na komputer gdy Kindle jest podłączony.

  8. Krzysztof pisze:

    Pytanie odnośnie odsyłania urządzenia do USA:

    Czy czytnik musi być odesłany w oryginalnym kartonie ?

    • Robert Drózd pisze:

      Nie musi. Ale w przypadku reklamacji dostajesz *najpierw* nowy czytnik, potem odsyłasz stary, dlatego jeśli nie masz oryginalnego kartonu, najprościej wysłać jest stary w opakowaniu nowego.

  9. Krzysztof pisze:

    Dziękuję za pomoc!

  10. mar'qs pisze:

    mam problem

    nie mogę dodawać kolekcji w menu ani do starych dodawać i usówać książek

    zresetowałem i to nic nie dało

    co robić??

  11. michał pisze:

    2 miesiące temu kupiłem kindle’a 3(bez 3g, z wi-fi), po tygodniu zepsułem mu ekran… ale dogadałem się z obsługą i po kilku dniach dostałem kolejnego. Teraz bardzo na niego uważałem. Wczoraj czytałem, odszedłem na chwilkę, a kiedy wróciłem (po 2 min.) i zmieniłem stronę nic się nie stało. Dziś go resetowałem, ładowałem ale nic to nie dało.
    Co mogę zrobić żeby go naprawić?
    Czy przyjmą mi kolejną reklamacje?
    Z góry dziękuje.

  12. Vmark pisze:

    Witam wszystkich, pytanie podobne już padło, ale mam ten sam problem a nie znalazłem odpowiedzi:
    Nie mogę dodawać kolekcji w menu – brak aktywnego podświetlenia ikony create new collection, co robić??
    Bez tego będzie jeden wielki bałagan.
    Czy trzeba rejestrować czytnik na Amazonie i czy coś dzięki temu się odblokowuje itp.?
    Czytnik wersja sponsorowana, dopiero kilka dni temu przyleciał ze USA.

  13. Art pisze:

    Witam
    Kindle 4 wersja sponsorowana. Nie zapamiętuje ostatniej czytanej strony. Po powrocie do książki odsyła mnie na pierwszą stronę.

  14. Art pisze:

    OK. Przywrócenie ustawień fabrycznych rozwiązało problem. Coś musiałem namieszać :)

  15. Adam pisze:

    Problem z zoomem, pomoże ktoś?
    Mam Kindle 4 classic. Na youtube widziałem, że są 2 możliwości powiększenia tekstu/obrazu. Pierwszy to zwiększenie czcionki i z tym nie mam problemu. Drugi natomiast to zoom całej strony i nie wiem co zrobić żeby powiększać w ten sposób. Mam plik pdf, który ma stosunkowo dużo obrazków, grafiki, tekstu, a opcja z powiększaniem czcionki, w przeciwieństwie do prostszych tekstów w nim nie działa tzn jest dostępna, ale nic się nie dzieje, a możliwości zoomu w ogóle nie ma.
    Dodam, że pliki przesyłam przez calibre.

    • Robert Drózd pisze:

      przycisk Menu -> Zoom & Contrast – wybierasz procentowo.

      • Adam pisze:

        właśnie problem w tym, że nie mam takiej opcji! jest tylko „change font size”

        • Robert Drózd pisze:

          No to nie rozumiem dlaczego tak jest. Pliki mobi mają „change font size”, pliki pdf mają „zoom & contrast”. Być może trafiłeś na jakąś wadę w oprogramowaniu Kindle.

  16. Hybrydyzacja pisze:

    Witam, no to ja niestety też mam problem z zawieszeniem. Według wskazówek zresetowałam Kindla, niestety zamiast ekranu startowego mam biały ekran. Podładowałam urządzenie, ale niestety mimo ponownego restartu brak jakiejkolwiek reakcji. Co robić?

    • ewa pisze:

      mam dokładnie ten sam problem,walczę już cały dzień. najpierw zawieszenie ekranu a po resecie biały ekran. podłączony do komputera widoczny jest jako dysk wymienny ale nie można go otworzyć(normalnie wyświetlał się jako kindle). czy ktoś może znalazł rozwiązanie tego problemu???

  17. Oliwia pisze:

    Mam taki sam problem jak Hybrydyzacja. Nie wiem co robić. Mógłby ktoś odpowiedzieć?

  18. artp pisze:

    Przytrzymać dłużej przycisk

  19. artp pisze:

    Przytrzymać przycisk dłużej. U mnie pomogło.

  20. Oliwia pisze:

    To działa tylko na 3, a na 4 nie.

    • ewa pisze:

      niestety na 3 też nie działa:(

      • ewa pisze:

        jest! działa! trzymać 30 sekund. na kindle 4 podobno też. dziękuję koledze informatykowi z innego forum- dopiero przytrzymanie przycisku na 30 sekund pomaga (krótsze powodowało tylko mrygnięcie ekranu i powrót do białego).
        po następnej (niecałej) minucie ożył i nawet nie stracił żadnych plików!:)

        • Robert Drózd pisze:

          Działa i na 3 i na 4. Faktycznie jedno o czym nie napisałem w artykule, to że krótsze przytrzymanie (tak 8-10 sekund) po prostu czytnik wyłącza, ale go nie restartuje…

        • Kamila pisze:

          Dziękuję bardzo!
          Męczyłam się i męczyłam, straciłam wszelką nadzieję, ale udało się. Trzymałam 45 sekund.
          Pamiętajcie tylko o tym, by poczekać jeszcze niecałą minutę, by reset zadziałał. Niby oczywista sprawa, ale niektórzy tracą nadzieję i znowu resetują, a wystarczy poczekać :))

  21. Dymeq pisze:

    Nie chce mi się włączyć kindle. Wpierw mi się zawiesił, jak przeglądałem internet, Wyłączyłem go, jak tutaj jest napisane – przytrzymałem włącznik ok 10 sec. Podłączyłem go na ok 1h do ładowania i nic. Zapala się dioda przy włączniku na zielono (jak się ładuje na pomarańczowo) i… nic się nie wyświetla. Czy on już nadaje się tylko do wymiany? Dziwne… mam go 5h…

  22. marzipan pisze:

    Ja mam taki kłopotek, że mój Kindle [Touch] nagle i bez ostrzeżenia uruchamia się ponownie. Leży sobie całkiem bezczynnie, zerkam a on się uruchamia od nowa, ekran z drzewem i pasek ładowania. Ma tydzień, z internetu nie korzystam prawie wcale, jedynie łączę się przez wifi, bo wysyłam mu majlem książki.
    Czy ktoś miał podobny problem?
    W ogóle wydaje mi się że on bardzo spowolnił z nieznanych mi przyczyn. Macie jakieś pomysły?

  23. Kalina pisze:

    Pomocy!!!!
    Mój Kindle nie chce się włączyc. Mam go od 2 miesięcy, a od wczoraj nie działa. Tzn ładuje się, ale nie włącza się ekran. Próbowałam go zresetowac, ale nie reaguje. Nie mam pojęcia, co się stało. Już raz go reklamowałam i nie wiem, czy mogę zrobic to znowu. Co się dzieje?

  24. wojtessky pisze:

    Mam problem. Od 10 sierpnia mam kundla 4 touch i do teraz czyli w ciągu tygodnia musiałem go już 2 razy ładować a zaraz będę musiał 3ci raz. Nie korzystam z internetu ani muzyki. Tylko do czytania książek i to w cale nie jakoś dużo(ok 1500 stron w ciagu tego tygodnia) Podają, że bateria powinna trzymać ok 2 mce(w co bardzo wątpię), ale moj brat ma analogiczny czytnik i przy normalnym czytaniu starcza mu na miesiąc. Może jest jakaś opcja która zżera moją baterię? WiFi już wyłączyłem zaraz na starcie.

  25. Kuba pisze:

    witam, mam podobny problem, poprostu wyciągnąłem kindelka z walizki po przyjeździe do domu i biały ekran, i zero reakcjii, przytrzymuje przycisk startu z godnie z sugestiami na tym forum ale zero oddzewu kindelka, po podłaczeniu do usb , wykrywa sterowniki a nie samo urządzenie. Ktos może coś poradzić? mam kindelka pół roku i pierwszy raz taki klops….

    • e.s. pisze:

      przytrzymaj przycisk wyłączania przez ok 40-50s, dopiero po takim czasie następuje twardy restart (czasem wystarcza ok 30sekund). po 7s restartuje się gdy się zwyczajnie zawiesi,ale nie w każdym przypadku to wystarcza. miałam taką samą sytuację-biały ekran (i nawet komputer go nie rozpozanawał po podłączeniu przez usb), 7sekundowy restart też nic nie zdziałał. dopiero jak zrobiłam 50s, to załadował się na nowo. troszkę to trwa zanim na nowo się załadują wszystkie ustawienia i na początku mówi że jest pusty (brak jakichkolwiek plików!) ale po ok 10-15 min (zostawiłam włączony) nagle wszystko powróciło do normy i odzyskałam wszystkie pliki.

  26. Emery pisze:

    Witam. Mam taki problem. Posiadam Kindle keyboard 3G. Po [tak mysle chociaz nie wiem czy to jest powod] usunieciu kilku programu na komputerze podlaczylem przez USB czytnik do komputera. Przed tym usuwaniem jeszce go do swojego komputera nie podlaczalem. Wczesniej podlaczalem do innego i bylo ok. Ale na moim komputerze kindle nie jest odczytywany. Tzn chodiz mi o to ze nie jest odczytywany dysk – ze czytnik jest podlaczony. Mam informacje na pasku ze cos tam jest podlaczone ale kiedy wchodze w Moj Komputer to lipa…nie ma go.

  27. KonradK pisze:

    Witam.
    Wie ktoś, gdzie kupić 5-way controller (joystick) dla Kindle DX (najlepiej biały)?

  28. Remik pisze:

    Witam, posiadam kindle keyboard. Ostatnio robiłem update do wersji 3.4 i kindle nie chce mi się włączyć, wyskakuje strona z errorem, żebym się skontaktował z amazonem. Próbowałem restartować kindla ale dalej to samo, czyli wyskakuje ta sama strona z błędem. Gwarancja mi się skończyła i nie wiem co robić. Pomoże ktoś???

  29. eva-t pisze:

    super, dzieki za podpowiedź jak odmrozić Kindleja :)
    Zawiesił się po raz pierwszy, a szczęśliwą posiadaczką jestem ponad rok, wiec miałam przez chwile strach w oczach :D:D

  30. Likeadream pisze:

    Hej. Mam Kindla jakieś pół roku. Już drugi raz zrobiło mi się tak, że w pewnym momencie kindle zawiesza się np. na stronie która jest obecnie czytana i już. Koniec. Nic nie działają przyciski. Jedynie jak podłączę do ładowania świeci się światełko i wtedy gdy próbuję go wyłączyć, też się się świeci. Komputer, gdy się go podłączy do komputera, laptop go ,,nie widzi” . Czy ktoś wie co zrobić?

  31. Awa pisze:

    Witam, mam kindla od 13 miesięcy, dzisiaj pierwszy raz przestał działać. Bez standardowych ostrzeżeń o konieczności doładowania baterii zgasł, tzn. pojawił się biały ekran na środku duża ikona baterii i kiedy podłączyłam go do 2 komputerów to żaden nie widzi urządzenia. Po podłączeniu kabla wprawdzie świeci się żółta lampka, ale nie przynosi to efektu, nadal nie mogę włączyć kindla. Czy ktoś może mi coś doradzić?

  32. Paweł pisze:

    Witam, kupiłem Kindla 3 WiFi/3G 3 dni temu. Od tego czasu mam z nim same problemu, zero przyjemności z czytania i wydania kupy kasy. Na samym początku nie byłem wstanie go nawet zarejestrować, bo mi się wieszał przy wprowadzaniu danych. Później miałem wrażenie jakby coś się ruszyło po zarejestrowaniu, jednak to było chwilowe. Teraz co chwile – dosłownie co kilka minut mi się zawiesza…nie zdąży się nawet włączyć wygaszacz, którego nie widziałem już dawno. Jest to bardzo irytujące kiedy nie mogę z nim zrobić totalnie nic…włącznie z tym do czego jest on przeznaczony – czytanie książek. Robiłem mu wiele restartów, przywracanie ustawień fabrycznych i nic, zero reakcji ze strony urządzenia. Czy to jest normalne? Wiele osób pisało o zawieszającym się urządzeniu, ale czy ktoś miał aż taki problem? Może byłby ktoś wstanie coś poradzić? Jak na razie jestem strasznie zdegustowany i zrażony do tego urządzenia :(

    • Paweł pisze:

      Dodam jeszcze, że gdzieś na jakimś forum zagranicznym udało mi się wyczytać, że podobno problem z zawieszaniem jest spowodowany etui…że niby wpływa na pole magnetyczne czy coś. W każdym razie kilkoro ludzi radziło wymianę etui lub nie używanie go wcale, jednak u mnie nie widzę żadnej różnicy w zachowaniu urządzenia…

      • JW pisze:

        Aż nie chce mi się wierzyć….kupiłam firmowe etui do mojego kundla , założyłam zgodnie z instrukcją i zaczęły się problemy tzn : zaczął się co chwila zawieszać ! Zdejmuję okładki i działa Ok……Czy ktoś ma, lub miał podobne kłopoty …….jak to możliwe ? Wydawało mi się to nieprawdopodobne ( co ma piernik do wiatraka ) , ale tak się dzieje……..

        • Robert Drózd pisze:

          A do jakiego modelu to etui? Kiedyś były problemy z oryginalną okładką do Kindle Keybard gdzie zaczepy (które również miały służyć do zasilania lampki) powodowały zwarcia. Amazon takie okładki wymieniał – ale już prawie 2 lata temu te okładki poprawili http://swiatczytnikow.pl/powrot-oryginalnej-okladki-zamawianie-razem-z-kindle/

          W przypadku innych modeli nie słyszałem o problemach.

          • JW pisze:

            Do modelu 3 z wi-fi………okładka oryginalna Amazona , faktycznie z zaczepami, zdjęłam i kundelek działa bez zarzutu… Widocznie te zaczepy powodują jakieś zaburzenia (np:zwarcie- zaburzenia elektro-magnetyczne itp ????…nie znam się ) w końcu to delikatne urządzenie , telefony też się wyłączają jak się zamyka klapkę- może podobnie się dzieje z tym etui….

    • Robert Drózd pisze:

      To na pewno nie jest normalne zachowanie urządzenia. Mój się zawiesił chyba ostatnio pół roku temu. Jeśli wrzuciłeś bardzo dużo książek to urządzenie może być wolniejsze, bo Kindle w tle zajmuje się ich indeksowaniem, ale to nie uzasadnia zawieszania. Możesz spróbować wyłączyć indeksowanie: http://swiatczytnikow.pl/kindle-dlugo-mysli-przy-zaznaczeniu-wylacz-indeksowanie/

      Nie wiem jak go kupiłeś, ale w Amazonie to jest podstawa do wymiany gwarancyjnej.

      • Paweł pisze:

        Kupiłem go w sklepie KOMPRANET przez allegro. Czytnik jest nowy, nieużywany, mam go dopiero dwa dni a zawiesił mi się już milion razy. Jeśli chodzi o ilość książek to wrzuciłem jak na razie jedną, więc to chyba nie kwestia indeksowania. Dzięki za odpowiedź, w takim razie nie zostaje mi nic innego ja reklamować urządzenie.

        • KonradK pisze:

          Przyszło mi coś takiego na myśl…
          Mam plik PDF, przy czytaniu którego Kindle DX regularnie (zawsze, i za każdym razem na tej samej stronie) się zawiesza. Może ten jedyny plik, jaki jak dotąd wrzuciłeś do swojego Kindle, jest akurat taki pechowy.

          • Paweł pisze:

            Chyba nie, ponieważ wrzucałem tę samą książkę w dwóch różnych wersjach, poza tym zawiesza się na różnych stronach. Do tego zawiesza się nawet w menu. Wczoraj jak restartowałem to zwiesił się nawet przy starcie systemu :/ Urządzenie zareklamowałem już – człowiek do którego napisałem poradził wgranie systemu 3.4, jednak ja ten problem mam od początku, a wieszać się wieszał od pierwszego uruchomienia, więc to chyba jest jakiś trefny egzemplarz. Szkoda, bo mam wielką ochotę na książkę, a czytnik jest naprawdę rewelacyjny.

  33. Magda pisze:

    Bardzo dziękuję za pomoc :):)

  34. Michał Eryk pisze:

    Jezus Maria, Kindle zawiesił mi się pierwszy raz (po 14 miesiącach używania) i już myślałem że umarł !!! Dzięki za radę, 20 sekundowa reanimacja podziałała :)

  35. Quba pisze:

    Witam,
    mam problem z Kindle Classic – zawiesza się, po czym samoczynnie się resetuje, tylko po to żeby po ok 20 sekundach znowu się zawiesić, a następnie zresestować…
    I tak w kółko do wyczerpania baterii, wtedy problem ustępuje i Kindle działa bezproblemowo, aż do nastepnego zawieszenia.

  36. Emery pisze:

    Pewnie moj problem nie powinien znajodowac sie akurat w tym dziale bo nie jest to problem z czytnikiem ale mam pytanie. Zazwyczaj sciagam ebooki z chomikuj.pl …niektorzy nie uwazaja ze to dobry pomysl. I jak kazdy wie darmowe ebooki to te ktore maja juz pare lat zazwyczaj. Trudno pobrac ksiazke ktora nie dawno wyszla i to za darmo. Mam na oku b. fajna ksiazke ktora jest nowa i pyt brzmi: Jak dlugo mniej wiecej trwa ten okres kiedy nowa ksiazka kosztuje wszedzie czy papierorowa czy w formie ebook 70PLN a pozniej jest darmowa na poszczegolnych stronach? I kesli znacie lepsze strony gdzie mozna pobrac sporo ksiazek tez chetnie przejze je :-) Albo czy znacie jakies strony gdzie darmowe ksoazki wychodza wczesniej niz na chomikuj?

  37. Ariana pisze:

    Przyznam szczerze, ten artykuł bardzo mi się przydał. Mój kindle zaliczył dziś pierwsze zawieszenie i już nałam się, że będę musiała oddać go do naprawy. Oczywiście próbowałam użyć przycisku wyłączania, ale przytrzymywałam go za krótko. Chwała Bogu, że są ludzie myślący o takich panikarach jak ja i tłumaczący krok po kroku co wtedy należy robić :)
    Coś czuję, że będę tu częściej zaglądała.
    Pozdrawiam i dziękuję :*

  38. Maciej Cylwik pisze:

    Wczoraj po raz pierwszy zawiesił mi się Kindle Touch, próby resetu na nic się nie zdały, chociaż po jednej z nich uruchomił mi się na pierwszej stronie moich kolekcji, ale mimo oczekiwania przez 20 minut dalej nic się nie działo. Teraz nawet nie chce się naładować pomimo próby podłączenia go do prądu i trzymania na kabelku przez całą noc. Cały czas mam stronę startową z drzewkiem. Co dalej?
    Nie wiem też, czy zarejestrowałem go na Amazonie – czy da się to jakoś sprawdzić?

  39. Marta pisze:

    Od 1,5 roku mam już swojego kindla. Czasem sie zawieszał, ale zazwyczaj udawało mi sie go jakos „odwiesić”. Przez ostatni miesiąc nie używałam czytnika. Dzisiaj chciałam go właczyć, a on mial wyświtloną duża ikonkę z pustą baterią. Podłączyłam go do prądu-nic. Podłączyłam do komputera-komputer nawet nie znajduje urządzenia. Próbowałam resetować i znów nic. :(
    Ma ktoś pomysł, o co może chodzic?

    • KonradK pisze:

      Korzystasz aby z oryginalnej ładowarki? Miałem taki problem – po kilkutygodniowym nieużywaniu nie byłem w stanie podładować KindleDX przez USB, ani z ładowarki odtwarzacza MP3. Okazało się, że ładowarka Amazon jest wydajniejsza (kiedy zdobyłem adapter polskie gniazdko – amerykańska wtyczka) i dała radę.

  40. ja pisze:

    Można spróbować delikatnie poruszać tylną klapką (tylną obudową). W moim przypadku na coś ona naciskała. Po delikatnym poruszaniu kindle przestał się zawieszać i resetować.

  41. Wierek pisze:

    Ja mam troche inny problem nie do konca jestem przekonany czy dotyczy samego urzadzenia. Mam kundla paperwhite i przy niektorych ksiazkach mobi w widoku Cover view nie widac oryginalnych okladek ksiazek tylko takie powiedzalbym uniwersalne z nadrukiwanym tytulem i autorem. Wydaje mi sie, ze problem dotyczy soposobu zaladowania ksiazki na kindla jesli idzie automatem z polki np woblink (ustawienia na stornie) to jest ok jesli zaladuje przez usb, z maila lub przez wbudowana przegladarke kindla logujac sie na woblink, okladki nie ma. Oczywiscie jak odpalam ksiazke i ide na pierwsza strone okladka jest, ale po wyjsciu z ksiazki znow jej nie ma. Dodam, ze poki co zakupy byly przez woblink (kindla mam od tygodnia) nie testowalem tego przy innych ksiegarniach. Spotkal sie ktos z takim problemem?

    • Kasia pisze:

      To nie jest błąd Kindla, moim zdaniem to zależy od tego jak przygotowany został plik Mobi. Z empik.com możesz ściągnąć książkę tylko po kablu i okładki są jak w papierowym oryginale, z innych księgarni zdarzają się raz „oryginalne” a raz uniwersalne, o których piszesz. Wg mnie to kwestia pliku graficznego, który albo jest dołączony do książki w formacie elektronicznym albo nie. Pozdrawiam

  42. Mari pisze:

    Nie wiem, gdzie to opisać, ale może tutaj jest na to miejsce. Kindle mam od dawna, aktualnie to mój 3 czytnik (Kindle Keyboard 3g – jestem fanką tego modelu) i raczej się uważam za zaawansowaną użytkowniczkę Kindla.

    Jakiś czas temu korzystałam z internetu na kindlu: ot byłam zagranicą i wykorzystywałam możliwość połączenia się przez 3g. Nagle czcionka, a przede wszystkim obrazki wyblakły. Wygląda to teraz tak, że obrazki są ledwo widoczne (tak jakby były wyblakłe pigmenty i do tego bardzo mocno podkręcony kontrast – widać niektóre kontury), druk da się czytać w miarę swobodnie, więc mogę dalej czytać. Cała grafika, w tym wygaszacze ekranu sa praktycznie nie do zobaczenia.

    Oczywiście zgłosiłam się do supportu amazonu, tam się dowiedziałam, że im bardzo przykro i dali mi 10$ bon i zaoferowali kupno nowego (gwarancja mi się już skończyła). Wcześniej zasugerowali zrobienie resetu, a potem przywrócenie ustawień fabrycznych – co rzecz jasna zrobiłam już wcześniej sama.

    Pewnie w końcu skorzystam z ich oferty, chociaż wolałabym dowiedzieć się co właściwie stało się z moim kindlem. Nie jest to moim zdaniem żadne uszkodzenie (w momencie w którym to się stało kindle cały czas sobie spokojnie leżał), ale wada oprogramowania (?).

    Czy ktoś spotkał się z czymś podobnym? Szukałam na różnych forach informacji, ale nie znalazłam.

  43. vmark pisze:

    Witam, wołam o pomoc. Dwa miesiące temu uszkodziłem ekran w swoim kindle keyboard 3g i najpierw poinformowałem o tm amazon, który zaproponował mi zakup z niewielką zniżką paperwhite’a na co sie zgodziłem równocześnie zauważyłem, że wyrejestrowano mi tego 3G. Jednak czytając to forum skorzystałem z porady i kupiłem w aliexpress nowy ekran za w przeliczeniu dokładnie 112 zł (34$ z darmową przesyłką). Po wymianie zgodnie z instrukcją kindelek działa, jednak nie działa prawidłowo klawiatura praktycznie uniemożliwiając ponowną rejestrację kindla. Wifi łączy natomiast 3g nie widać bo pewnie po dezaktywacji usuneli dostęp.
    W momencie twardego resetu przez chwilę działa na przykład przesuwanie kursora po kolekcjach ale za chwilę się wiesza na pierwszej. Jednak gdy wejdę do menu kursor przesuwa we wszystkie strony. Gdy próbuję pisać niektóre litery wogóle nie działają a niektóre od razu wpisują litery 67v a od góry z lewej strony pisze się 1,2,3,4,5 itp.
    Czy coś uszkodziłem czy problem jest sprawą oprogramowania.
    Kontaktowałem się na czacie z amazon i powiedzieli, że mogę go ponownie zarejestrować, nie znam zbyt dobrze języka żeby wytłumaczyć im do końca problem.

  44. rob pisze:

    Witam. A co jeśli zawiesił mi się ghosting (1/4 ekranu)? Odświeżanie i reset nie pomagają :/ Z góry dziękuję za pomoc!

    • rob pisze:

      Widzę, że jednak nie ma rozwiązania, a tajemnicza awaryjność tego problemu zbiera swoje obwite żniwo! Nie polecam kupna na allegro (zwłaszcza u „htc_elements”). Mamią gwarancją, która tego nie uwzględnia!

      • Robert Drózd pisze:

        A co to właściwie znaczy że zawiesił się ghosting? Na ekranie pozostają non stop drobinki? Jeśli tak, to faktycznie wada ekranu która kwalifikuje czytnik do wymiany.

        • rob pisze:

          Na ekranie pozostaje fragment poprzedniego zdjęcia. Najciekawsze, że ekranu nawet nie dotknąłem, a awaria kwalifikuje się jako uszkodzenie mechaniczne :/. Te lcd to jakieś nieporozumienie, już nigdy nie kupię kindla, bo więcej z nim zachodu niż czytania. Wróciłem do książek. Za tę kasę kupiłem 8 nowości niszowego wydawnictwa, które na ebooka by się nie pojawiło parę lat.

  45. rob pisze:

    Rozmawiałem z obsługą i wymiana jest możliwa tylko w okresie objętym gwarancją. Poza gwarancją jest program, który pozwala na zniżkę.

  46. Anna pisze:

    Mam czytnik Kindle Paperwhite od sierpnia 2013, z którym mam 2 małe problemy. 1. Czytam ok. 2,5h dziennie i bateria starcza mi na max. 2 tyg. Tymczasem producent podaje czas ok. 2 m-cy pomiędzy jednym ładowaniem, a drugim. A 2. problem to cofanie stron podczas czytania… mogę cofnąć się maksymalnie o jedną stronę, kolejne próby wycofania powodują, że czytnik się „zapętla” tzn. przesuwa jedną stronę w tył, a później jedną do przodu (kiedy cały czas dotykam cofania)… Czy to jest „normalne”? czy raczej kwalifikuje się do wymiany czytnika, w ramach gwarancji…?

    • vmark pisze:

      Mam podobny problem dotyczący baterii, także trzyma max 2-3 tygodni a nie 2 miesiące. To nie jest mój pierwszy kindle i keyboard i classic trzymają o wiele dłużej a to podobno paperwhite miał być rekordzistą. Dodaje, że wifi jest wyłączone. Co myślicie reklamować?

  47. Ania pisze:

    Witam! Mam problem. Dwa lata temu kupiłam kindle touch. Chwilkę się nim pobawiłam, ale mi się znudził
    Teraz go odkurzyłam i wszystko pięknie działało tylko po sformatowaniu i przywróceniu ustawień fabrycznych, kilkugodzinnej zabawie w wgrywanie plików, ustawień czytania itp pojawiło się coś takiego jak na zdjęciu. Przy próbie podłączenia do komputera najpierw wykrywa kindle po czym go „gubi”. Pierwszy raz mam taki problem, szukałam po forach, ale nic nie znalazłam. Zaznaczam, że nie jestem aż tak dobra z angielskiego by skontaktować się z amazonem w tej sprawie. Zabawy z guzikiem on/off nic nie daje
    Możecie pomóc? Co mam zrobić?

  48. Jola pisze:

    Witam!
    Otworzyłam dziś mojego kindla i okazało się, że nie mogę podkreślać w samplach. Do tej pory, nawet jak książka okazywała się średnio ciekawa, zostawały mi słówka. Teraz w My clippings są tylko cytaty z książek kupionych w Amazonie lub przegranych przez kabel. Czyżbym coś nacisnęła? A może to „promocja” Amazona przed aktualizacją i wprowadzeniem fiszek? Proszę o pomoc, jak przywrócić podkreślanie.

    • Robert Drózd pisze:

      Hmm, funkcja podkreślania w samplach z Kindle Store była chyba zawsze zablokowana – przynajmniej ja tak pamiętam – w Kindle Keyboard, Touch i Paperwhite. Możliwe, że w jakiejś wersji to odblokowali, a zainstalowałaś inną…

  49. Jola pisze:

    Boże, jak ja to zrobiłam? A nie mogłabym zainstalować jej ponownie? Najlepiej z wersją z fiszkami?
    PS mam Paperwhite.

  50. popola pisze:

    Wlasnie kupilam kindle 5 ale od wczoraj nie moge sobie poradzic z wgrywaniem ksiazek, zaden format nie jest odczytywany, jestem zalamana, pomozesz? Dzieki!

  51. Al pisze:

    Czy po użyciu funkcji Reset zamiast (niestety…) Restart można z Kindla odzyskać skasowane pliki?

    • Robert Drózd pisze:

      Tego niestety nie wiem. Rozumiem że w tym momencie komputer nie widzi Kindle jako dysku?

      Nie sądzę żeby przy resetowaniu zawartość była formatowana niskopoziomowo, dlatego bardzo możliwe, że po resecie do ustawień fabrycznych czytnik który będzie widoczny jako dysk zewnętrzny da się przeskanować np. programem Recuva – http://www.piriform.com/recuva – ja go z powodzeniem używałem np. do odzyskania zdjęć z kart SD.

  52. Ktokolwiek pisze:

    Witam,
    Kindle 3 przez prawie 3 lata 0 (zero) zwiech (a bywało że miałem na nim nawet po 200 książek (przy wyłączonym indeksowaniu)).
    Od 4 XII mam PW2 i już druga zwiecha (12 książek w czytniku) – pomaga tylko restart. W związku z tym – pytanie 1) czy można jakoś podejrzeć log systemowy w PW2??

    Pytanie 2) Jak (o ile w ogóle) przy tworzeniu Kindle Collection na PW2 dodać polskie znaczki – „ó” można poprzez długi przytrzymanie „o”, ale „ź”,”ł”,”ć” etc. już mi się nie udało

  53. ktoś pisze:

    witam,
    kindla 3 mam od niedawna i już mam problem- podłączam urządzenie do laptopa i kindle się ładuje i laptop go rejestruje ale nie widzę żadnych plików które są na kindlu i nie wiem co robić bo to uniemożliwia mi włożenie kolejnych książek na kindla.
    Możecie pomóc? Co robić?

  54. mentin pisze:

    Witam, mam taki problem. Na swoim czytniku mam ustawione aby na pierwszym miejscu na liście była książka ostatnio czytana i tak było przez około pół roku. Od pewnego czasu mój kindel po wyjściu z książki ostatnio czytanej przenosi ją o 2-3 strony dalej na liście. Zrobiłem reset i format i nic to nie dało, nie wiem o co chodzi i jak to naprawić, bardzo proszę o pomoc.

  55. cortot pisze:

    Może śmieszne to będzie, lecz chciałbym, żeby w moim otrzymanym wczoraj z polskiego sklepu Kindle 4 zadziałał wygaszacz, a on zadziałać nie ma zamiaru. Jak długo trzeba na to czekać? Czy są gdzieś jakieś ustawienia wygaszacza? Czy czytnik pozostawiony „na tekście” pobiera energię? Chciałbym to wiedzieć. Może ktoś pomóc?

  56. 8 o'clock pisze:

    Pomogło zresetowanie przyciskiem: wczoraj po raz pierwszy mój Kindle się zawiesił. Powodem było samo podłączenie do netu miejskiego ;)

  57. sanrid_01 pisze:

    Witam,

    Kindle Keyboard zawiesil sie na ament. nic nie dziala, na zadne ww. zabiegi nie reaguje. help!

    • Robert Drózd pisze:

      Podłączałaś go do ładowania? Jeśli nie, to niech się poładuje przez 6 godzin i spróbuj wtedy przycisku włączania przez 30 sekund.

      • sanrid_01 pisze:

        Tak. restartuje się z bólem po kilkukrotnym przytrzymaniu przycisku przez 1-2 min. Po czym pojawia się ekran wygaszenia i dalej jest zawieszony. nie reaguje na nic.

  58. Cynthia pisze:

    Nie działało mi wifi, nawet zniknęło z menu, ale zrobiłam restart z menu i już jest ok. Dzięki.
    Czy możliwe, że była aktualizacja kindle 4? Wczoraj sam mi się zrestartował i pewnie od tamtej pory nie było wifi, co zauważyłam dopiero dziś rano.

  59. Paschaniel pisze:

    Witam serdecznie.
    Już od jakiegoś czasu męczę się z wgrywaniem książek na mojego Kundelka :/ Przykre jest to… Ale do rzeczy. Po odpaleniu danej książki, przeczytaniu kilku stron- wyświetla się dość dziwny dla mnie napis… The selected item could not be opened. If you purchased this item from Amazon, delete the item and download if from Archived Items… Na początku było ok z książkami… Kundla mam od 25 kwietnia 2014 roku :( Dodam, że e-booki mam od koleżanki- jej działają one normalnie. Bardzo bym prosił o pomoc tu, na gg 46266934 lub pod adresem e-mail paschaniel@gmail.com. Dodam, że reklamacja urządzenia nie wchodzi chyba w grę gdyż jest to nagroda. Pozdrawiam i liczę na Waszą pomoc :)

    • Su pisze:

      Najprawdopodobniej są to książki które koleżanka kupiła z Amazona. Można je czytać tylko na czytniku przez który książka została kupiona lub na innym który jest podpięty pod tego samego użytkownika, a książka ściągnięta z chmury. Kup sobie książkę z polskiej księgarni i wgraj na pewno wszystko będzie ok.

      • Paschaniel pisze:

        ale w takim razie chyba w ogóle książka się odpalać nie powinna? Bynajmniej tak by było logicznie…

        • Paschaniel pisze:

          I aby było śmiesznie :/ Jest Polska strona, która udostępnia Polskie fantasy za darmo… Oczywiście mi nie chodzi… Dochodzę do 20 strony i napis po angielsku… Chyba jednak czas na powrót do książek normalnych :)

  60. Darth Artorius pisze:

    A mój nowy Kindle Classic 5 kupiony w X-Kom.pl, zawiesił się już przy pierwszym uruchomieniu. Teraz ładuję fo (30minut do godziny) i spróbuję ponownie restartu (jak radzi ten blog a własciwie jego Autor).

  61. Lag pisze:

    Ja mam problem, którego nie umiem rozwiązać – mój kindle classic wyświetlał jako pierwszą („by most recent first”) na liście książkę, którą ostatnio otwierałem. Ale teraz wyświetla mi jedynie w ostatnią pobraną, nieważne którą otworzę :(

    • Marek pisze:

      Witam,

      Mam ten sam problem na Kindle Paperwhite. Czy udało Ci się znaleźć rozwiązanie?
      Ja niestety bezskutecznie próbowałem resetować zarówno z menu jak i użyć „reset device” a następnie wgrać ponownie.

      W sumie nie jest to poważny problem, jednak odrobinę ogranicza funkcjonalność.

      Z góry dzięki jeżeli ktoś podzieli się sposobem jego rozwiązania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Przed dodaniem komentarza zapoznaj się proszę z zasadami komentowania.

Komentarze do tego artykułu można śledzić także w formacie RSS.