Za drogo? Ustaw alerty cenowe na e-booki i kupuj taniej!

Kiedy na Kindle coś nie działa… Sposoby na restart i reset czytnika

Komputer nie widzi czytnika? Kindle nie chce się ładować? Jak zrestartować, albo zresetować Kindle? Kolejna odsłona naszego przewodnika.

Poprzednią wersję tego artykułu opublikowałem w czerwcu 2011 i od tego czasu został on przeczytany aż 116 tysięcy razy. Regularnie odwiedza go 1-2 tysiące osób miesięcznie.

Czas na jego poważniejszą aktualizację – a właściwie nowe podejście. Wymienię różne sposoby na poradzenie sobie z problemami z czytnikiem.

Kindle się zawiesza: restart

Jeśli zaobserwujemy jakieś problemy z czytnikiem, w pierwszej kolejności warto uruchomić go ponownie.

Możemy to zrobić na dwa sposoby:

Sposób pierwszy: z ustawień czytnika: Menu – Settings – (ponownie) Menu – Restart

Czytnik uruchomi się natychmiast, bez ostrzeżenia.

Czasami jednak zawieszenie jest na tyle mocne, że nie jesteśmy w stanie wejść do menu.

Sposób drugi: przytrzymujemy przycisk włączania na ok. 20 sekund.

Czytnik powinien się „odwiesić” i zobaczymy następujący dialog:

Wybieramy z niego „Restart”, po czym nastąpi uruchomienie.

Druga możliwa tutaj opcja to „Screen off” – czytnik się uśpi tak jak zwykle, ale ekran się wygasi.

Sposób trzeci: przytrzymujemy przycisk włączania na ok. 40 sekund. Wcześniej może pojawić się dialog jak wyżej, ale jeśli będziemy trzymać przycisk dalej – Kindle zrestartuje się sam.

Kindle działa nieprawidłowo: reset

Reset do ustawień fabrycznych to metoda na poważniejsze problemy z czytnikiem.

Ta opcja przywraca czytnik do postaci, w jakiej został zakupiony, z jedną tylko różnicą: czytnik nie zaloguje się automatycznie na nasze konto i będziemy musieli to zrobić sami. No i wersja oprogramowania pozostanie taka jak przed resetem.

Wybieramy: Menu – Settings – (ponownie) Menu – Reset

Zostaniemy zapytani, czy na pewno jesteśmy pewni.

Uwaga: reset usunie wszystkie nasze książki i ustawienia z czytnika. Warto zrobić kopię zapasową – najlepiej przegrać na komputer zawartość folderu „documents”.

To jest też powód, dla którego warto wysyłać pliki bezprzewodowo. Po ponownym zarejestrowaniu czytnika będą widoczne po prostu w zakładce „All”.

Ja korzystałem z tej opcji ze 3 lata temu, gdy Kindle Voyage zaczął „głupieć” przy ściąganiu plików z chmury. Pliki sobie wisiały i nie mogłem ich ani pobrać, ani anulować. Reset pomógł. Resetowałem też czytnik, który komuś oddawałem.

Reset – cztery przypadki specjalne

1. Jak zresetować czytnik, który nie reaguje?

Jeśli Kindle nie reaguje na dotyk, ale jest widoczny po podłączeniu do komputera, to do głównego katalogu wgrywamy plik o nazwie DO_FACTORY_RESTORE. Zawartość pliku nie ma żadnego znaczenia.

Po odłączeniu uruchamiamy ponownie czytnik przez przyciśnięcie przycisku włączania na kilkadziesiąt sekund.

2. Jak zresetować czytnik z ustawieniami rodzicielskimi?

Jeśli na Kindle włączyliśmy zabezpieczenia przed dziećmi (patrz: Kindle w rodzinie) – wtedy opcja resetu jest niedostępna. Musimy najpierw odblokować czytnik, podając hasło kontroli rodzicielskiej.

Jeśli hasła nie pamiętamy – można wpisać „resetmykindle” – czytnik zostanie zresetowany i jego zawartość usunięta.

3. Jak zresetować czytnik zabezpieczony przez PIN?

Również w artykule Kindle w rodzinie pisałem o możliwości zabezpieczenia dostępu do czytnika przez kod PIN.

Jeśli go nie pamiętamy, albo ktoś nam zrobi głupi dowcip, można użyć kodu „111222777” – on też spowoduje reset i usunięcie zawartości.

Źródło: pomoc techniczna Kindle.

4. Jak naprawić popsute oprogramowanie?

Wyjątkowa jest sytuacja, gdy w czytniku popsuliśmy oprogramowanie, najczęściej przez instalację jailbreaka i tego typu modyfikacje. W żargonie nazywa się to „zbrickowaniem”, bo taki czytnik może nam od tego czasu służyć za cegłę, czy też podstawkę pod kwiatki.

Taki czytnik może nie reagować na nic, albo wyświetlić nam komunikat „Your Kindle needs repair”.

Dla starszych czytników: Kindle Keyboard, Classic i Touch istnieje rozwiązanie: Kubrick. Live CD – jest to obraz płyty CD z dystrybucją Linuxa, którą uruchamiamy na komputerze i korzystamy z narzędzi do przywracania systemu. Nigdy nie miałem potrzeby korzystania z niego, ale były relacje użytkowników, którym udało się „uzdrowić” czytnik.

Dla nowszych czytników nie ma tak prostego rozwiązania, znający język angielski oraz Linuxa mogą przeszukiwać dział Kindle Developer’s Center na forum Mobile Read.

Kindle się nie ładuje

To jest bardzo częsty przypadek – czytnik się rozładował, widzimy ikonkę baterii, no i mimo podłączenia do ładowarki nic się nie zmienia np. przez godzinę. W skrajnych przypadkach nie zapala się nawet ikonka ładowania.

Sposoby są dwa:

  1. Zmiana kabla USB na inny – najlepiej oryginalny, dołączony do czytnika.
  2. Podłączenie czytnika do komputera.

Uprzedzam tu wszystkich teoretyków, którzy powiedzą, że kable są takie same, a prąd z komputera nie lepszy od tego z ładowarki. Miałem już tak parę razy – np. Kindle Touch po trzymiesięcznym leżakowaniu nie reagował na nic – po podłączeniu do (włączonego) komputera ożywił się w ciągu paru minut, zrestartował i zaczął ładować. Niedawno w ten sam sposób ożywiłem ośmioletniego Kindle 2.

Komputer nie widzi Kindle

To również częsta przypadłość: podłączamy czytnik do komputera, a ten nie widzi Kindle, czyli nie pokazuje czytnika jako dodatkowego dysku, przez co nie możemy wgrać tam książek.

  • Rozwiązaniem jest najczęściej zmiana kabla USB. Najlepiej na oryginalny, dodany do czytnika, ale może też być na jakikolwiek inny. Parę dni temu zadzwonił do mnie znajomy z tym problemem, zadziałało dopiero przy trzecim kablu – ale oryginalnego nie miał.
  • Czasami, ale zdecydowanie rzadziej pomóc może zmiana portu USB. To szczególnie w laptopach.

Jest jeszcze jeden przypadek – jeśli ustawiliśmy kod PIN dla czytnika (ponownie przywołam artykuł: Kindle w rodzinie) – wtedy zawartość czytnika nie będzie widoczna na komputerze – choć ten powinien być widoczny jako dysk. Trzeba wtedy po prostu PIN wyłączyć, albo książki przesyłać mailowo.

Nie widzę książek na czytniku

Jeśli mimo wgrania e-booków na Kindle, nie widzimy ich na ekranie głównym, może być kilka powodów takiej sytuacji. Albo jest to problem z czytnikiem, albo z plikami.

Był na ten temat osobny artykuł: „Nie widzę książek na moim Kindle” – co można zrobić?

Nie mogę zarejestrować czytnika

Generalnie jeśli kupimy nowy czytnik Kindle, przychodzi on zarejestrowany na nasze konto. Tylko rejestracja daje możliwość np. wysyłki bezprzewodowej, albo korzystania z gwarancji. Jeśli dostaliśmy go w prezencie, lub kupiliśmy używany – trzeba go zarejestrować samodzielnie.

Robimy to przez Menu – Settings – My Account. Podajemy wtedy nasz login (adres e-mail) oraz hasło z Amazonu. Oczywiście czytnik musi być podłączony do sieci.

Co, jeśli dostajemy informację o błędzie? W przypadku zakupu czytnika z drugiej ręki może się zdarzyć, że otrzymaliśmy czytnik zablokowany w Amazonie.

Pisałem o tym szerzej: Jak nie kupić zablokowanego czytnika Kindle. W takim przypadku nie będzie można zarejestrować czytnika.

Tak czy inaczej, warto spisać numer seryjny czytnika (Menu – Settings – Menu – Device Info) i skontaktować się z obsługą techniczną Amazonu. Może coś pomogą, a może potwierdzą, że nie mogą pomóc.

Czy zaktualizowałeś czytnik?

Jeśli mamy problemy z działaniem Kindle, warto też wgrać aktualizację oprogramowania.

Przy różnych mniejszych i większych aktualizacjach Amazon twierdzi, że poprawia drobne błędy. Może akurat jesteśmy w gronie osób, które dany błąd dotknął.

Są też oczywiście nowe funkcje – i to dla nich też warto aktualizować czytnik.

O aktualizacjach był osobny artykuł: Aktualizacje oprogramowania Kindle – pytania i odpowiedzi.

Kiedy kontaktować się z obsługą?

Ze wsparciem technicznym dla Kindle można w zasadzie kontaktować się zawsze jeśli mamy problemy z czytnikiem, ale oni zaczną od tego, co proponuję powyżej: restart, reset, ewentualnie aktualizacja oprogramowania.

Zresztą jeśli zajrzymy do pomocy Kindle (podałem link dla Paperwhite) – w sekcji Troubleshooting znajdziemy instrukcje restartu, resetu i innych czynności.

Na pewno warto kontaktować się w sytuacji, gdy powyższe sposoby nie pomogą.

Z którym Amazonem się kontaktować?

To jest trochę skomplikowane:

  • Z reguły chcąc reklamować sam czytnik czy jakikolwiek inny zakup odzywamy się do tego sklepu, w którym go zakupiliśmy. W przypadku najpopularniejszego u nas niemieckiego Amazonu – jest to amazon.de, gdzie są już polskojęzyczni konsultanci.
  • W przypadku jednak problemów z oprogramowaniem Kindle (gdy nie chcemy czytnika wymieniać), warto odezwać się do amazon.com – bo tam mamy nasze cyfrowe konta Kindle. Tu niestety pozostaje język angielski.

O kontakcie z Amazonem był artykuł (odrobinę przestarzały).

Podsumowanie

Na początku wspomniałem o sporym zainteresowaniu poprzednim artykułem na ten temat. Wypada zadać więc pytanie. Ludzie szukają sposobów na restart/reset Kindle – czy to oznacza, że urządzenie Amazonu takich operacji wymagają często?

Moim zdaniem nie. Na prawie już 8 lat korzystania z Kindle reset musiałem zrobić raz, a restart zdarza mi się raz na dwa czy trzy miesiące.

Kindle jest z reguły dość stabilnym urządzeniem, choć odnoszę wrażenie, że wraz z rozwojem oprogramowania 5.x troszkę się to pogorszyło. Starsze czytniki nie były wolne od błędów, że wspomnę dość uciążliwy i nigdy nie poprawiony błąd z indeksowaniem w Kindle Keyboard i Classic. Nowsze są jednak bardziej skomplikowane ze względu na większą liczbę funkcji oraz formatów, które mają obsługiwać. Dość powiedzieć, że nawet sam format MOBI ma trzy warianty i czytniki muszą zachować kompatybilność również ze starszymi e-bookami.

I dwie ankiety.

Kiedy ostatnio restartowałeś/aś Kindle?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

Czy kiedykolwiek resetowałeś/aś swój czytnik Kindle do ustawień fabrycznych?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

W tym drugim przypadku mam na myśli reset z powodu nieprawidłowego działania, a nie dlatego, że np. sprzedajemy czytnik i chcemy wyczyścić jego pamięć.

Czytaj dalej:

Artykuł był przydatny? Jeśli tak, zobacz 6 sposobów, na jakie możesz wspomóc Świat Czytników. Dziękuję!

Ten wpis został opublikowany w kategorii Korzystanie z Kindle i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Hosting: Zenbox

76 odpowiedzi na „Kiedy na Kindle coś nie działa… Sposoby na restart i reset czytnika

  1. Marek pisze:

    Ja się męczę teraz z Kindlem PW3 – nie widzi książek wrzuconych na dysk bezpośrednio. Wrzucanie przez kabelek nie działa, nie wykrywa mi żadnych plików. Reset urządzenia nic nie dał, aktualizacja nic nie dała. Błąd z dnia na dzień, bez żadnych zmian – jakieś pomysły na naprawę?

    0
    • Robert Drózd pisze:

      Sprawdzałeś wszystkie sposoby stąd?
      http://swiatczytnikow.pl/nie-widze-ksiazek-na-moim-kindle-co-mozna-zrobic/

      Jeśli nie widzi absolutnie żadnych książek, w tym kupionych w Amazonie, to pozostaje kontakt z obsługą. Są bardzo rzadkie przypadki uszkodzenia pamięci.

      0
    • Athame pisze:

      jakieś pomysły na naprawę?

      Oczywiście. Niewymieniony tu reflash. Jeśli kość pamięci jest sprawna to pomoże, a jak nie to będzie wiadomo, że uszkodzenie ma charakter sprzętowy i nic pan z tym nie zrobi (po prostu system się nie wgra).

      0
    • Athame pisze:

      Aha… czy widzi pliki wrzucone przez chmurę?

      0
      • Marek pisze:

        Wykrywa przesyłane nawet przez Calibri, uwziął się na wrzucanie ręczne. Jest to duża niedogodność, bo właściciel cannot into komputery i muszę teraz książki wgrywać za niego, jest ode mnie uzależniony.

        Próbowałem tych mini tricków co Robert podaje, restartów, Kindle jest nowy, ma z 2 miechy. Jedyne co dziwne było robione w użytkowaniu, to usuwanie każdej książki zaraz po przeczytaniu, a tak to nikt nic z tym nie robił.

        Próbowałem wgrywać nawet jeszcze raz te same książki, które były pousuwane, w ten sam sposób, i ich nie wykrywa.

        0
  2. Athame pisze:

    Reset do ustawień fabrycznych to metoda na poważniejsze problemy z czytnikiem. Ta opcja przywraca czytnik do postaci, w jakiej został zakupiony…

    Jednak nie. Ta opcja jedynie formatuje partycję użytkownika i partycję z ustawieniami. Systemu nie rusza. Nie cofnie też wgranych aktualizacji, a chyba niewiele osób ma na czytniku tę samą wersję FW, którą mieli zaraz po zakupieniu czytnika.

    1
  3. Adasss pisze:

    Właśnie zastanawiam się nad resetem mojego PW3. Aktualnie podłączenie do komputera kończy się komunikatem o nierozpoznanym urządzeniu i zawieszeniem Kindla. Wszystko mam w chmurze Amazonu, więc nie jest to wielki problem, Tylko wstrzymuje mnie to, że (jak rozumiem) wszystko będę musiał ściągać z powrotem ręcznie? Byłoby to dość wkurzające, bo do tej pory stosowałem zasadę, że przeczytaną książkę kasuję z urządzenia. A teraz będę musiał przypomnieć sobie, co przeczytałem, a co nie? :P

    0
    • Athame pisze:

      To zrób kopię katalogu documents, a po resecie przywróć. Nie musisz polegać na chmurze.

      1
      • Adasss pisze:

        Przeca napisałem, że komputer nie widzi Kindla, więc jest już po herbacie :P
        P.S. w desperacji rozważam już nawet zrobienie zdjęć aktualnej listy książek na czytniku ;)

        0
        • Athame pisze:

          Podłącz może do innego komputera. Mam przekonanie, że to nie jest problem z czytnikiem…

          1
          • Adasss pisze:

            Niestety, sprawdzone na dwóch komputerach, kilku portach USB i kilku kablach :/

            0
            • Athame pisze:

              Czy te porty USB są w wersji 2 czy 3? Oba takie same? Na obu komputerach ten sam system operacyjny?

              Podtrzymuję swoje przypuszczenie, że to nie jest problem z czytnikiem…

              0
              • Piotr pisze:

                Kindle Touch – Windows XP SP3 widzi czytnik jako dysk za pośrednictwem trzech przewodów. Windows 10 Home oraz Pro nie widzą czytnika po podłączeniu go przy pomocy tych samych przewodów.

                0
              • Adasss pisze:

                Na jednym komputerze Win7, na drugim Win10. Podłączane i do portów USB 2 i do USB 3. Wziąłem i odpaliłem jeszcze jeden komputer z Win7 i na nim to samo :/
                Zrobiłem już ten reset i dalej nic. Kable raczej OK, bo telefon na nich z komputerem „gada” bez problemu.

                0
              • Athame pisze:

                A możesz sprawdzić na czymkolwiek innym niż Windows? Ewentualnie na jakimś starym (np. XP)?

                0
              • Adasss pisze:

                Próbowałem na Gentoo (bez efektu), ale to dość specyficzna dystrybucja Linuxa, na której wiele rzeczy trzeba ustawiać „ręcznie”, więc nie do końca wiarygodna do takich sprawdzeń.
                A XP? Za dużo zabawy z postawieniem tego gdzieś, żebym tak od razu siadał do tego :P
                Dziwnie się w sumie sam Kindel zachowuje, raz zgłasza, że został podpięty do komputera (ale na komputerze go nie widać), a innym razem zachowuje się tak jakbym podłączył go tylko do ładowarki.

                0
            • asymon pisze:

              Na tym gentoo co ci się pokazuje po podłączeniu kindla? Tuż po wpięciu wtyczki do gniazda USB komputera wpisz w konsoli „dmesg | tail -n 20”. Jeśli wszystko jest OK, powinieneś dostać kilkanaście linii typu (może się różnić szczegółami, mój czytnik to PW2 z pamięcią 1,4 GB):


              usb 2-1.6: new high-speed USB device number 25 using ehci-pci
              usb 2-1.6: New USB device found, idVendor=1949, idProduct=0004
              ...
              usb 2-1.6: Product: Amazon Kindle
              usb 2-1.6: Manufacturer: Amazon
              usb 2-1.6: SerialNumber: 90D42...
              usb-storage 2-1.6:1.0: USB Mass Storage device detected
              scsi host8: usb-storage 2-1.6:1.0
              scsi 8:0:0:0: Direct-Access Kindle Internal
              ...
              sd 8:0:0:0: [sdh] Attached SCSI removable disk
              sd 8:0:0:0: [sdh] 2781184 512-byte logical blocks: (1.42 GB/1.33 GiB)
              sd 8:0:0:0: [sdh] Write cache: enabled, read cache: enabled, doesn't support DPO or FUA
              sdh: sdh1

              Jeśli coś będzie nie tak, dostaniesz komunikaty o błędach – wklej co się pokazało.

              0
              • Adasss pisze:

                Nic. Zero. lsusb też zresztą niczego nie pokazuje, a powinno.
                Na tą chwilę obstawiam uszkodzony port USB w Kindlu. Ewentualnie ostatnia aktualizacja coś namieszała.

                0
        • Piotr pisze:

          Przekopałem Internet, próbowałem wielu sposobów i wciaż Windows 10 nie widzi Kindle…

          0
          • Athame pisze:

            To może zmień system na poważny…

            1
            • Szymon pisze:

              ROTFL

              A jakiś poważny argument za taką opinią?

              Nie jestem fanbojem MS. Zwykła ciekawość.

              0
              • Athame pisze:

                Masz przecież powyżej… problem z obsługą sprzętu, w tym przypadku – czytnika.

                1
              • Szymon pisze:

                Hmm, a masa innego działającego sprzętu to czysty przypadek, tak? Bądźmy poważni.

                0
              • Athame pisze:

                Co mnie obchodzi obsługa setek urządzeń, kiedy system nie obsługuje urządzenia posiadanego przeze mnie.

                Czytnik to realny przykład współczesnego, dość popularnego, urządzenia, ale podobnie jest z wieloma skanerami, kartami tv i masą innych urządzeń.

                A do tego dochodzi jeszcze sporo programów profesjonalnych (np. CAD-owskie), które albo nie działają wcale pod Win 10, ale ich zewnętrzne moduły są niezgodne z tym systemem.

                0
              • Szymon pisze:

                I winą MS jest, że producenci sprzętu/oprogramowania albo olewają sprawę albo w takim tempie prowadzą prace? Albo dowolny inny powód. Nie zmienia to faktu, że do producent innego HW/SW musi dostosować swój produkt. A jak nie, to niech napisze wprost, że pewną grupę swoich użytkowników olewa.

                0
              • Athame pisze:

                Ależ mnie to najmniej obchodzi, kto zawinił. Istotne jest tylko to czy coś działa czy nie.

                0
    • Kondrart pisze:

      A może problem z pękniętymi lutami gniazdka? Może prosty zabieg w serwisie i będzie po problemie?

      0
  4. ro_mek pisze:

    Resetowałem raz mojego PW2 do ustawień fabrycznych. Powód: książki wgrywane po kabelku (jedyny sposób jaki używam) czasami pojawiały się ale częściej nie. Podejrzewam, że sam popsułem bazę plików bo z poziomu komputera poprawiłem błąd ortograficzny w nazwie pliku. Potem okazało się, że są dwa katalogi *.sdr do tego pliku. Ale usuwanie ich już nic nie dało. Proponuję komuś (np. Panu Athame albo komuś kto się nie boi bo ma dużo czytników) powtórzenie tej operacji. Pliki były w kilu fizycznych katalogach. Plików było około 120. Poprawiany plik miał „polskie” znaki w nazwie. Zaraz po poprawieniu wgrałem jeszcze kilka plików. Formaty „mobi” i „azw3”.

    0
    • Athame pisze:

      Zaryzykuję, bo i tak jestem przed aktualizacją (i Resetem, który robię niemal po każdej aktualizacji). Opisz tylko dokładnie co robić.

      0
      • ro_mek pisze:

        To tylko moje podejrzenia.
        Proponuję: Książki na czytniku i większość otwierana z poziomu czytnika;
        Z poziomy PC zmieniasz nazwę jednego lub kilku plików w \documents;
        Wgrywasz jeszcze kilka plików;
        Z poziomu Kindla otwierasz plik ze zmienioną nazwą i jakiś inny;
        Z poziomu Kindla kasujesz plik ze zmienioną nazwą.
        Dogrywasz jeszcze jakieś pliki i jestem ciekaw czy widać je wszystkie jako nowe na czytniku.

        0
        • Athame pisze:

          To jeszcze dla jasność: poprawiany miał polskie znaki przed poprawką, czy po?

          W jakim systemie operacyjnym zmieniałeś nazwę (przykładowo DOS-y i okienkowe nakładki stosują inne kodowanie znaków niż Kindle; zgodność jest tylko w obrębie ASCII do nr 127, przy polskich znakach już nie).

          0
          • ro_mek pisze:

            I przed i po, poprawiłem literówkę.
            System W7 i pod bardzo starym Total Commanderem 5. Myślę, że problem nie jest w kodowaniu znaków tylko że zgłupiała baza sqlite z listą książek. Ale tutaj się nie upieram.

            0
    • Athame pisze:

      Nie mam takich objawów. W bazie jest oczywiście kopia rekordu (z innym identyfikatorem), ale poza tym wszystko w porządku.

      W samej bazie wkurza mnie indeksowanie wszystkiego z chmury, przez co mam tam ponad 3000 rekordów przy ~40 e-bookach faktycznie na czytniku.

      0
  5. Greg pisze:

    A co zrobić, gdy Kindle PW3 nie ładuje się, komputer go nie widzi, kompletnie na nic nie reaguje, nie pomagają żadne resety, cały czas jest widoczny wygaszacz ekranu („ołówki”). Oddałem do naprawy do serwisu GSM, niestety nie pomogli, baterię „wzniecili”, ale postawili diagnozę, że coś się stało z oprogramowaniem, najprawdopodobniej uruchomiła się automatyczna aktualizacja softu i w jej trakcie rozładował się czytnik, jest coś takiego możliwe (nie ufam zbytnio serwisowi GSM…)? A może ktoś poleci sprawdzony serwis czytników, żeby podesłać do naprawy, ewentualnie w Szczecinie?

    0
    • Athame pisze:

      Podłącz do portu szeregowego i pokaż log.

      Restart oczywiście manualny – odłącz na chwilę akumulatorek…

      0
      • Greg pisze:

        1. A mógłbyś podać więcej szczegółów jak uruchomić taki loger na Windowsie 10?

        2. Czyli bym musiał jakoś otworzyć czytnik i dostać się do baterii?

        0
        • Athame pisze:

          1. Nie wiem czy to jest w ogóle możliwe. Sam korzystam zamiennie z linuksa i OS X-a.

          2. Dokładnie tak. Ale skoro serwis GSM doładował akumulatorek, to założyłem, że czytnik był rozłożony – inaczej zwyczajnie cię oszukali.

          0
  6. Oldmark pisze:

    mam włączoną blokadę rodzicielską (nie wiem jak włączoną) jak ją wyłączyć.

    0
  7. Atom pisze:

    Cześć.
    U mnie już od około roku pw3 nie widzi NOWYCH mobow, ale… Widzi azw3 :) więc każdorazowo muszę konwertować Mobi na azw3. Moby wgrane kiedyś są widoczne.
    Marek i reszta, próbowaliście ten sposób?

    Przestało to u mnie działać samoczynnie, nie po updacie… A nie umiem się zebrać w sobie na pełny reset ;) na razie żyje z tym tak jak jest, póki takie obejście problemu działa ;)

    Pozdrawiam.

    0
  8. Jakub pisze:

    Małe sprostowanie odnośnie pomocy amazon.de (przerabiałem to ostatnio): pierwsza linia pomocy technicznej posługuje się językiem polskim, ale dla Kindle mają specjalny dział, który jest niemieckojęzyczny. Na chatcie zdarza się, że konsultant nie mówi po angielsku . Pozostaje wtedy telefon i gadanie po angielsku lub mail, ale na zgłoszenie mailowebi tak oddzwaniają. Kultura korporacyjna to jedno, ale w ogóle niemiecki Amazon nie przypomina amerykańskiego jeżeli chodzi o podejście do klienta. Hindusi byli sympatyczniejsi ;-)

    1
    • Robert Drózd pisze:

      Tak, dlatego w artykule piszę, że jeśli mamy problem z działaniem samego Kindle (a nie kwestię związaną z zamówieniem czy wymianą), to lepiej odezwać się do amazon.com.

      1
    • _Michal_ pisze:

      Dodzwoniłem się do Amazon.de w sprawie awarii czytnika (po gwarancji rok, chciałem zniżkę na Pw3) i najpierw odezwal się ktoś po niemiecku nie bardzo mający ochotę na rozmawianie po angielsku, ale przekierowano mnie do osoby anglojęzycznej (Dublin) z którą sprawę załatwiłem. W każdym razie nie po polsku, chociaż miałem wybraną stronę po polsku. Bądź co bądź jednak wolałem załatwianie sprawy za pomocą czatu jeszcze dwa lata temu. Wcześniej przed rozmową wysłałem maila, ale dostałem odpowiedź, że sprawę lepiej załatwić przez tel. Jednak dostałem 15% zniżki na każdego Kindle, więc ogólnie sprawa załatwiona korzystnie i sprawnie, zważywszy na to, że czytnik był po gwarancji.

      0
  9. Q uerty pisze:

    Czy jest jakiś sposób ,żeby kindleP3 wyświetlał mi strony zamiast procentów?

    0
  10. julka pisze:

    Ja wczoraj właśnie przywróciłam ustawienia fabryczne w PW3, bo wyczytałam na blogu w starszych komentarzach, że może to pomóc, gdy bateria zaczyna krótko trzymać. Mam nadzieję, że pomoże:)

    0
  11. Mirek pisze:

    Kindla mam od kilku lat – pierwsza wersja paperwhite – nie mam z nim większych problemów. Jest co prawda wolniejszy w obsłudze, ale to zapewne dlatego, że mam na nim dużo książek. I tu mam pytanie: w trakcie lektury zaznaczam swoje ulubione fragmenty. Czy jeżeli zgram książkę na komputer to jakoś te zachowane ulubione zdania będą dla mnie dostępne, gdy np. książkę wgram jeszcze raz na Kindla?

    0
    • Michał pisze:

      Musisz skopiować folder, który Kindle tworzy do dokumentów znajdujących się na czytniku w którym są te dane przechowywane i potem skopiować go ponownie. Sam plik raczej mobi nie wystarczy. Mając np. książkę „Jak zdrowo tyć.mobi” skopiuj też folder o tej samej nazwie jak nazwa pliku książki.

      Tak czy inaczej, wszystkie podkreślenia znajdują się w osobnym pliku My Clippings.txt w folderze documents. Możesz je potem wrzucić do jakiegoś programu/apki online (np clippings.io) i przetwarzać, np grupować według książki, itp, czy po prostu czytać, albo wrzucić z powrotem na czytnik.

      0
  12. Eliza pisze:

    Mam Kindla PW3 od 2 dni. Normalnie polaczyl sie z siecia przez wifi pierwszego dnia. Potem trochę odeszłam od routera na jakis czas przerzucajac ebooki z kompa na czytnik przez USB. W chwili gdy chcialam znow sie polaczyc wyskakiwal wi-fi error. Probowalam resetu, resetu do ustawien fabrycznych(nawet kilka razy), najnowszej aktualizacji, resetu routera, usunieciu wszystkich ebookow, udostepniecia internetu z telefonu ale connection failed, ustawienia statycznego ip (choc to moze zrobilam zle). Już nie wiem co robić.

    0
  13. Sobieski pisze:

    Jest to mój pierwszy komentarz na tym portalu więc witam wszystkich!
    Jestem świeżym właścicielem Kindle Touch 8 i mam drobny problem – nie wyświetlają mi się na ekranie głównym okładki książek. Książki czy wrzucane po kablu czy ściągnięte ze sklepu amazona czy też przekonwertowane Calibrą oraz jedna od kolegi u którego wyświetla się normalnie okładka. Może da się to jakoś zmienić w ustawieniach?

    0
  14. Jakub pisze:

    Twierdzić, że kabel nie ma znaczenia może tylko osoba, która nigdy nie próbowała odpalić w zimie samochodu z kabli rozruchowych.

    1
  15. Piotr pisze:

    Oryginalny kabel USB dostarczony z telefonem Samsung Galaxy S7 Edge nie pozwalał na prawidłową komunikację Windows 10 z Kindle Touch. Znaleziony w szafie stary kabel USB rozwiązał problem. Ręce mi opadły… Sprawdziłem w sumie cztery kable. Czyli: kabel ma znaczenie!

    1
  16. mikeyoski pisze:

    Miałem w domu dwa classiki. Kupiłem PW3. Chciałem zmienić nazwy obu classików. Niestety nie było to możliwe. Zmieniałem na stronie Amazonu ale nie chciało się zmienić na czytnikach. Kombinowałem z człowiekiem z Amazonu i koniec końców pomógł restart do ustawień fabrycznych. Na obu classikach.

    0
  17. Julita pisze:

    Witam,
    Mam problem z moim Kindle PW3.
    Kiedy chce otworzyć jakąś książkę wyświetla mi się komunikat:”This content has expired. To purchase This content tap buy, to purchase to the Kindle Store” no i możliwość wyboru Close book lub buy. Cokolwiek nacisnę to książka mi znika z Czytnika. Do tej pory wszystko działało bez problemu. Proszę o poradę czytniki to dla mnie nowość.

    0
    • Robert Drózd pisze:

      A co to są za książki? Kupione w Kindle Store? Kupione w polskich księgarniach? Z abonamentu Legimi? Ściągnięte z netu?

      0
    • asymon pisze:

      Obstawiam niezsynchronizowane Legimi.

      Nawet jeśli opłaciłaś abonament, trzeba raz na miesiąc podłączyć czytnik do komputera i zsynchronizować Legimi na Kindle™. Jest to denerwujące, nawet nie konieczność synchronizacji, a konieczność pobrania WSZYSTKICH plików z Legimi, żeby odzyskać te usunięte.

      0
  18. Jędrzej pisze:

    Witam, odzywam się tu po raz pierwszy. Pozdrawiam serdecznie wszystkich, a zwłaszcza Autora bloga, któremu jeszcze i składam podziękowania za stworzenie i prowadzenie tego jakże użytecznego serwisu. Nie wiem, czy bez znalezionych tu informacji zdołałbym rozstrzygnąć, jakiego czytnika mi potrzeba.

    Ale teraz już rozstrzygnąłem, kupiłem – i pojawił się problem. Otóż w moim nowym PW, kupionym w Amazonie.de, bardzo opornie działa przesuwanie stron palcem po ekranie. Najbardziej uciążliwe to jest, gdy w słowniku pojawia się długie hasło (bo np. są liczne phrasal verbs związane z jakimś czasownikiem głównym) – przewijanie tekstu w niedużym okienku słownika to prawdziwa mordęga. Dla mnie to znaczny kłopot, bo kupiłem czytnik gównie z myślą o ćwiczeniu swej angielszczyzny, metodą „czytać, czytać, jak najwięcej czytać”. Czy to jest powszechna przypadłość tych Kindli? Jeśli nie, to czy stanowi ona podstawę do reklamacji? A może coś da się samodzielnie z tym zrobić? Będę wdzięczny za każdą wskazówkę.

    0
    • Adasss pisze:

      Też używam PW3 do czytania dużej ilości tekstów anglojęzycznych … i prawdę mówiąc nie zauważyłem opisanego problemu. Może mam większą tolerancję albo inaczej to robię? W każdym razie operacja przewijania słownika w okienku w moim wypadku polega na przejechaniu palcem w kierunku góra/dół w dowolnym miejscu przewijanego tekstu słownika. Tekst przewija się strona po stronie, z lekkim, ale, jak na mój gust, akceptowalnym opóźnieniem. Może napisz dokładniej, co dla Ciebie jest uciążliwe?

      0
    • Adasss pisze:

      P.S. A w sumie przy dłuższych hasłach chyba częściej korzystam z opcji „Open Dictionary”.

      0
      • Jędrzej pisze:

        Dziękuję za odzew. Zdaje się, że sobie z tym już poradziłem. W międzyczasie znalazłem gdzieś w zakamarkach Amazona poradę, że gdy ekran działa opornie, należy wcisnąć przycisk „power” na 40 sek. Zrobiłem tak i rzeczywiście jest nieco lepiej. Poza tym – masz rację, jest jeszcze opcja „open dictionary”, której wczoraj jeszcze nie byłem świadom (mam Kindla dopiero od trzech dni), a która jest przydatna w różnych sytuacjach – i przy dłuższych hasłach i np. przy szukaniu tumaczeń krótkich idiomów. Z myśli o reklamacji zrezygnowałem.

        0
        • Adasss pisze:

          Jak chodzi o spowolnienie czytnika przy częstym korzystaniu ze słowników, to radziłbym zajrzeć do Settings -> Reading Options -> Language Lerning i zastanowić się czy włączenie tych opcji jest nam rzeczywiście potrzebne. Ja mam tam wszystko powyłączane właśnie ze względu na wpływ na spowolnienie czytnika.
          Inna kwestia to to, że jeśli (jako świeżo upieczony posiadacz) wrzucasz teraz sporo książek, to może pojawić się spowolnienie czytnika, ze względu na działającą w tle indeksację tych książek .

          0
  19. Creep22 pisze:

    Witam! Czytnik córki wpadł jej na moment do wody, jest widoczny na kompie, ładuje się normalnie ale dotyk nie reaguje. Chciałem spróbowac zresetowac do ustawień fabrycznych ale sposób z plikiem Do Factory Restore nie zadziałał. Może robię coś źle, jakie rozszerzenie ma mieć ten plik? Dzieki za pomoc

    0
    • Robert Drózd pisze:

      Plik nie powinien mieć rozszerzenia, ma być tylko to: „DO_FACTORY_RESTORE” i w głównym folderze czytnika. Obawiam się jednak, że jeśli dotyk nie działa, to reset za bardzo nie pomoże.

      0
  20. Creep22 pisze:

    Też mam takie obawy ale chciałem spróbowac czegokolwiek. Tyle że dalej nie rozumiem jak mam utworzyć ten plik. Podpinam kindla do kompa, wchodzę na glowny katalog i….?

    0
  21. Aleksandra pisze:

    Dzień dobry,

    Nie wiem, czy przeczyta Pan ten komentarz, lecz może mógłby mi Pan coś doradzić. Mam Kindla (nie wiem jak się nazywa, ale jakiś stary model, bez dotykowego ekranu ani podświetlenia). Od jakiś dwóch tygodni mam problem: mój (ani jeszcze jeden inny) komputer nie widzi Kindla podłączonego przez USB. Sprawdzałam 3 kable usb (z czego jeden jeszcze jakieś 2 tyg temu był używany do przesyłu danych do kindla) i 3 porty usb na 2 komputerach. Nic nie działa. Kindla również zresetowałam i nic to nie dało. W przypadku każdego kabla/portu czytnik się ładuje.

    No i przez to wszystko nie mogę wrzucić książek na czytnik, a jako, że nigdy nie potrzebowałam używać wifi, nigdy nie zdałam sobie sprawy, że stare modele trzeba było zaaktualizować, żeby móc dalej korzystać z internetu.

    Jest jeszcze jakaś szansa dla mojego czytnika? Czy już musi iść do kosza? :(

    0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przed dodaniem komentarza zapoznaj się proszę z zasadami komentowania i polityką prywatności

Komentarze do tego artykułu można śledzić także w formacie RSS.