Za drogo? Ustaw alerty cenowe na e-booki i kupuj taniej!

Jak skontaktować się z Amazonem?

amazonde-kontakt

Przy różnych okazjach piszę tutaj o możliwości kontaktu z Amazonem. Może to być to prośba o zniżkę, zdjęcie reklam w tańszej wersji Kindle z Niemiec, pytanie czy reklamacja. Ale jak się z nimi skontaktować?

Wbrew pozorom nie jest to banalna kwestia i o to mnie ostatnio parę osób pytało.

Bo Amazon mocno utrudnia dotarcie do formularzy kontaktu. Jak każda wielka firma mają dziennie tysiące zapytań, dlatego chcą, aby klient najpierw korzystał np. z pomocy – a dopiero potem kłopotał konsultanta.

Przyznaję, że ja przez 14 lat kupowania w Amazonie potrzebę kontaktu w sprawie swoich zamówień miałem zaledwie parę razy. Ale czasami trzeba.

Aktualizacja: od października 2016 niemiecki Amazon działa także po polsku – a to ma wpływ na możliwość kontaktu. Można podać swój telefon, a polskojęzyczny konsultant do nas oddzwoni.

Strony z formularzami kontaktu

Linki do kontaktu znajdziemy np. w pomocy. Najprościej jednak przejść bezpośrednio:

Jak przebiega kontakt

Po pierwsze – po wejściu w link do kontaktu musimy się zalogować na swoje konto.

Po drugie – czego dotyczy problem – jeśli sprawa dotyczy jakiegoś naszego zamówienia, wybieramy je z listy – tak jak na ilustracji otwierającej artykuł.

Jeśli dotyczy urządzenia Kindle – jest do niego osobna zakładka „Fire and Kindle”.

contactus-kindle

Po trzecie – wybieramy temat rozmowy.

contactus-issue

Jak widać – wymieniono najważniejsze potencjalne problemy, np. problemy z uruchomieniem czy ekranem. Po wejściu do nich, dostaniemy podpowiedź, co można zrobić, np. instrukcję restartowania czytnika (przytrzymujemy przycisk uruchamiania przez 40 sekund).

kindle-restart

Po czwarte – wybieramy sposób rozmowy.

contactus-formy-kontaktu

Do wyboru jest e-mail, telefon i czat.

Na czacie najpierw wpisujemy swoją kwestię, dopiero potem się łączymy z określonym konsultantem.

chat-amazonde

Zapis rozmowy może być przesłany na nasz adres mailowy.

Dodatkowe uwagi

  • Amazon.de ma tutaj jedno ograniczenie – jeśli korzystamy z angielskiej wersji strony i chcemy kontaktować się po angielsku, czat będzie niedostępny. Trzeba przełączyć się na niemiecki i ewentualnie wspomagać się Google.
  • No właśnie. Sporo osób doskonale sobie radziło na czacie korzystając z Google Translate. Pamiętajmy, że ludzie po drugiej stronie nie zawsze pochodzą z tych krajów, gdzie siedzibę ma dany sklep.
  • E-mail jest najlepszy do zadawania pytań, ale pamiętajmy, że im bardziej specyficzne nasze pytanie, tym mniej pasującą odpowiedź możemy otrzymać. Widać, że konsultanci opierają się mocno na szablonach. Dlatego jeśli mamy konkretny problem, lepiej skorzystać z czata.
  • Tak samo – nie warto pytać o sprawy specyficznie polskie np. działanie jakiejś polskiej książki, albo płatność przy pomocy polskiej karty. Praktyka pokazuje, że w takich przypadkach konsultanci mogą wręcz wprowadzać w błąd – o czym pisałem przy okazji polskich znaków w Kindle Paperwhite. Na czytnikach Amazonu przeczytamy polskie książki od samego początku, ale konsultant ze Stanów tego nie wiedział.
  • Amazon zaleca zwykle kontakt telefoniczny. To oczywiście wyjście dla mówiących dobrze po angielsku czy niemiecku. Jeśli zdecydujemy się na tę drogę, pamiętajmy, że czeka nas rozmowa międzynarodowa i że potrwa ona dość długo. Relacje czytelników mówiły o kilkudziesięciu minutach rozmowy, a na początku odbędzie się autoryzacja. Przeliterowanie naszego adresu mailowego może trochę potrwać. Dlatego warto skorzystać z rozwiązań w rodzaju doładowania konta na Skype, tak abyśmy nerwowo nie patrzyli na czas połączenia.
  • Jakiś czas temu była możliwość, z której niektórzy korzystali, że podajemy nasz numer telefonu, a konsultanci Amazonu oddzwaniają do nas. Parę osób potwierdziło, że to dalej możliwe.
    [Aktualizacja: jeśli korzystamy z niemieckiego Amazonu i mamy włączoną polską wersję językową – można podać nasz numer, polskojęzyczny konsultant do nas oddzwoni. Dlatego to w tym przypadku najlepsza forma kontaktu, przynajmniej z amazon.de].
  • Jeśli nie możemy czegoś załatwić, warto spróbować jeszcze raz z innym konsultantem. Do pewnej granicy mają oni elastyczność, aby nam pomóc, ale tam gdzie nie mają konkretnej procedury mogą być bardziej nieprzewidywalni.

O realizacji gwarancji pisałem tutaj dwukrotnie:

Czytaj dalej:

Artykuł był przydatny? Jeśli tak, zobacz 6 sposobów, na jakie możesz wspomóc Świat Czytników. Dziękuję!

Ten wpis został opublikowany w kategorii Korzystanie z Kindle i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Hosting: Zenbox

56 odpowiedzi na „Jak skontaktować się z Amazonem?

  1. Mateusz pisze:

    Niestety kontakt choć jest, nie zawsze pozwala uzyskać pomoc – od początku października przesyłając ebooki z polskich księgarń przez Send to Kindle (aplikacja windows) zmiana tytułu i autora (bardzo przydatna by po zmianie autora na Nazwisko, Imię kindle sortował po nazwisku) nie działa. Sześć 1-2 godzinnych czatów, kilka mailów i dwie rozmowy telefoniczne na przestrzeni dwóch miesięcy i oprócz poznania wszystkich formułek powitalnych oraz zauważenia, ze 95% konsultantów jest z Indii sądząc po nazwisku, jakiejkolwiek pomocy uzyskać się nie udało, a odpowiedzi skaczą od „będzie naprawione w 48h” przez „zgłosimy takie wymaganie”, aż po „nigdy takiej funkcji nie było i nie będzie”. Masakra, a kolejka ebooków czeka.

    1
    • Robert Drózd pisze:

      Pewnie to nie pomoże, ale właśnie zaktualizowali program (wyświetliła mi się aktualizacja). Wysyłać możesz też mailowo, np. z Calibre i tam nie ma problemu z metadanymi.

      0
      • Mateusz pisze:

        Niestety, nie pomogło – w międzyczasie były już 3 aktualizacje, a i wszystkie archiwalne instalatory również mają ten sam problem, więc wygląda na to, że skasowali linijkę mówiącą o tym, jakie pola mają być transferowane…

        0
      • Mateusz pisze:

        No to wygląda na to, że mam rozwiązanie – absurdalne, ale skuteczne. Problem dotyczy formatu .mobi – Calibre po edycji metadanych w pliku .mobi i wysłaniu go na maila daje taki sam efekt jak Send to Kindle. Pliki trafiają do chmury i na czytnik nie uwzględniając zmian w meta.

        Wystarczy jednak do Calibre zamiast .mobi wrzucić plik .epub tej samej książki z tej samej księgarni, wyedytować metadane i wysłać (w locie konwertując na .mobi przez Calibre) – wszystko śmiga.

        Amazon oczywiście maile w tej sprawie ignoruje. W sumie się nie dziwię, skoro niekindlowy format okazuje się lepszym na kindle’ach.

        0
  2. Yelayah pisze:

    „Thank you! Your e-mail has been sent.
    You should receive a response from one of our representatives within 12-24 hours.”
    Nie Kindle reklamuję, ale połamanego właśnie Leathermana. Zobaczymy…

    0
    • czajnik pisze:

      @Yelayah idź do najbliższego salonu militaria.pl bo oni sa polskim serwisem Leathermana. Wymienią Ci multitoola na nowy albo naprawia. Może być nawet bez rachunku z amazona. Szkoda czasu na wysyłanie za granicę :)

      0
  3. Dr pisze:

    Kontakt przez oddzwonienie konsultanta nadal działa:)

    1
  4. czarnykapelusz pisze:

    Tak poza tematem. Widziałem wczoraj w Euro czytnik Inkbook classic (tak było napisane) za jakieś 300 zł ale moją uwagę przykuł ekran zrównany z ramką. Jak czytam o classicu to on ma ekran tradycyjny chyba. Pytanko czy ja coś mieszam czy im się walnęło i wystawili obsidiana za taką cenę.

    0
    • asymon pisze:

      Classic to trzeci czytnik marki inkBook, należącej do Artatech, byłego dystrybutora Onyksów. Ma ekran Carta 1024×758, ale bez podświetlenia i na pewno schowany w obudowie. Nie ma też Androida. Poszukaj na YT filmiku z krótką recenzją użytkownika Tomsky Ataman.

      Obstawiam, że w Euro ktoś dał złą karteczkę, pewnie wyjdzie przy kasie, ale próbuj :-)

      1
      • czarnykapelusz pisze:

        Pewnie masz rację z tymi karteczkami. Jeśli będę obok to może z ciekawości spróbuję kupić ale to raczej nie przejdzie :) Swoją drogą widać jak sprzedawcy w tych sklepach znają się na sprzęcie, który sprzedają. Dobrze, że nie stał w dziale z tabletami :)

        0
  5. K. pisze:

    Mój Kindle po wrzuceniu do ognia przestał działać. Co powinienem zrobić??

    0
  6. czytelnikczytnika pisze:

    Jak to jest z roczną gwarancją Amazonu na czytniki? Jeśli mam np. kindle classic, który był kupiony 3 lata temu, ale zarejestruję go dopiero dzisiaj, to roczna gwarancja liczy się od dnia rejestracji czytnika, czy od dnia zakupu w Amazonie?

    0
  7. bq pisze:

    Ja z Amazonem wiem jak sie skontaktowac, ale co z Woblinkiem – tygodniami polowalem na przecene „Miast Smierci” Tryczyka, na Legimi w abonamencie nie bylo. Kupilem. Dzisiaj oglada nowosci na Legimi i jest. Szlag mnie trafil !!!

    0
    • pioterg666 pisze:

      I do kogo masz pretensje, że coś kupiłeś a teraz ma to konkurencja? Zadałeś chociaż pytanie Legimi czy planują to mieć w ofercie, czy po prostu sobie marudzisz?

      0
  8. Andrew pisze:

    Kupował ktoś wersję w reklamami przez pośrednika i wie ktoś jak wygląda reklamacja amazońska. Robią problemy?

    1
    • Jagum pisze:

      Nie słyszy się o problemach, wiele osób pisało że bez żadnego zająknięcia przyjmują, ale pamiętaj, że zawsze przy reklamacji możesz trafić na konsultanta, który będzie się twardo trzymał zasad i nie wyśle zamiennika do Polski.

      0
  9. PiotrB pisze:

    Aktualizacja oprogramowania PW2 ? Jest dostępna? Skąd pobrać ?

    0
  10. mincel82 pisze:

    Ponoć w Polsce da się wyłączyć reklamy w kindle PW3 poprzez mail do amazonu. Wie ktoś może jakiej treści mniej więcej maila trzeba skrobnąć?

    0
    • Zuza pisze:

      Ja napisałam, że mam Kindle z reklamami, jednak ze względu na to, że mieszkam w Polsce i nie mogę korzystać z przedstawianych mi ofert, uprzejmie proszę o wyłączenie reklam. Po 10 minutach były już wyłączone :)

      3
  11. Artur pisze:

    Pytałem na forum eksiążki, ale pozwolę tutaj (bo może ktoś nie trafił na tamto forum) też zadać sobie pytanie:
    Próbował ktoś wymieniać Kindle na którymś z europejskich Amazonów (mój konkretnie był kupiony na włoskim) za pomocą formularza zwrotu (wynika, że w ciągu 30 dni można to zrobić bez bezpośredniego kontaktu z konsultantem)? Sposób jest odmienny od opisywanego tutaj, wymagającego kontaktu przez chat/maila/telefon i nie chcę narazić się na dodatkowe koszty, bo czegoś nie przeczytałem.

    0
  12. PaWell pisze:

    Cześć,

    Obsługa w Amazon top class”.. korzystałem z możliwości kontaktu już kilkukrotnie.
    Jako klient jestem zachwycony… wszystkie moje sprawy związane zakupami czytników lub książek były załatwione w sposób WZORCOWY, z obopólnym zadowoleniem – klienta i sklepu. Żeby nie być gołosłownym…
    przykład z dnia dzisiejszego…

    Initial Question: I’ve found in my invoice info about price 2.99 plus tax but there was an info on book’s page : Today only, get this Kindle book for just $0.99. So I don’t know what the price really is or I missed something to use special offer ?

    04:48 AM PDTAmazon(Amazon): Hello, my name is YY. I’m here to help you today.
    04:49 AM PDT Amazon: Hi
    04:49 AM PDT Ja: link to book’s page is: xxxx
    04:50 AM PDT Amazon: Please allow me a moment, while I look into this for you.
    04:53 AM PDT Amazon: Thank you for being on hold
    04:53 AM PDT Ja: :)
    04:54 AM PDT Amazon: I see that the kindle price is $2.99 and where as this books has a special offer where the users can get for $0.99, however, this offer is for the customer within US,
    04:55 AM PDT Amazon: Hence, you have been charged with $2.99 for this kindle version.
    I see that you’ve canceled the order and refund has been processed.
    04:56 AM PDT Amazon: In this case, to make things right for you, I’ve taken care of this for you,
    04:57 AM PDT Amazon: Please go ahead and place an order for this same book and you’d get it for the special price.
    Please help me with the order ID once done.
    05:00 AM PDT Ja: Thank You :) … small suggestion .. amzon.com is a main bookstore for international clients, please suggest someone to put small info about limitation to certain country or just compare the nation of delivery – eg. mine is set to Poland – to avoid for future such mistakes. Once again, thank You for Your support, I’ll proceed with an order as You suggest :)
    05:01 AM PDT Amazon: Sure, Thank you for the feedback and I’ll make sure to forward this to our concern team.

    dalej wymiana grzeczności i szczęśliwe zakończenie … :)
    Można sprawić by klient był zadowolony … można :)… czego sobie i Wam życzę nie tylko przy zakupach w Amazon :)

    Pozdrawiam.

    0
    • PaWell pisze:

      Jeszcze … po chwili zastanowienia…
      Czy jak wpiszę w pole adresowe ustawień konta jakikolwiek adres z  terenu USA to w przyszłości uniknę tego typu niespodzianek ?
      Jak u Was wygląda korzystanie ze specjalnych ofert na książki ? (Macie wpisany adres PL czy krainy za wielką wodą ?)
      Dodam, że cena „klikalna” (w polu „price”) był typu „regular” o promocji informował pogrubiony wpis na początku sekcji opisu.

      Pozdr.

      0
    • Robert Drózd pisze:

      A ja podpowiem, że każdą książkę z Kindle Store można zwrócić przez opcję przy książce na koncie, w ciągu 7 dni od zakupu. :)

      1
  13. Urshula pisze:

    Właśnie czatowałam z Amazon.co.uk i w 3 minuty wyłączono mi reklamy na PW3 zakupionym w Niemczech :) za free! dziękuję za pomoc!!

    1
  14. Natalia pisze:

    Zadziałało, reklamy wyłączone! Co prawda miałam kłopot, bo Kindle był kupiony w Niemczech i z czatu amazon.com odesłali mnie na amazon.de, na szczęście konsultant mówił po angielsku. Musiałam przenieść swój profil z amazon.com na amazon.de, wszystko za pomocą linków wysłanych przez konsultanta, potem jeszcze niestety musiałam podać niemiecki adres (na szczęście miałam do kogo) i reklamy wyłączone. Konsultant b. pomocny.

    1
  15. Marcin pisze:

    Witam Mam problem odkupiłem classic 5 i po kilku dniach po zrestartowaniu go mam pusty ekran i święcącą żółtą diodę.Restartowałem go gdyż skasowałem swoje konto by odsprzedać go i kupić nowszy.Co oznacza ta żółta dioda?Ładowanie?

    0
  16. Marcin pisze:

    przytrzymanie przycisku pomogło

    0
  17. Rafal pisze:

    swietne porady, usunieto mi reklamy z Paperwhite po 2 min chatu :)
    bardzo dziekuje za pomoc !!!

    0
    • Waldi pisze:

      Usunięcie reklam zajęło mi 5 minut na czacie z Amazon. Nie było żadnych problemów.
      Dziękuję za te informacje przekazywane na tej stronie. Są świetne.

      0
  18. Agata pisze:

    witam
    właśnie skończyłam rozmawiać na czacie z konsultantem Amazon. Nie wiem jak to się stało ale moj kindle paperwhite 3 ma małe pęknięcie na ekranie, kropka ok 2 mm. Napisałam do nich że jest uszkodzony a oni że nie mogą nic zrobić ponieważ nie przebywam na terenie USA!!!!!jedyną opcją jest znalezienie przyjaciela w Stanach wysłania do niego on wysyła do Amazon a oni wysyłają dopiero do niego nowy czytnik, po czym przyjaciel musi wysłać mi do Polski. Przecież to jest śmieszne że nie mogę bezpośrednio do nich wysłać. Jak myślicie czy jak zareklamuje go w Polsce w sklepie którym kupiłam jest jakaś szansa na wymianę czy muszę szukac „przyjaciela” w usa

    0
    • Robert Drózd pisze:

      Dlatego zachęcam do kupowania bezpośrednio w Amazonie, bo nie ma takich niespodzianek. Twój czytnik prawdopodobnie jest wersją z reklamami, dlatego Amazon nie wysyła zamienników do Polski. Spróbowałbym jednak jeszcze spytać w Amazon.de, bo to z Niemiec trafia sporo czytników do Polski.

      0
      • Agata pisze:

        Po ponownym skontaktowaniu się z Amazon.com inny konsultant kazał mi skontaktować się ze sklepem w którym kupiłam i prze polski sklep wysłać do US. Konsultant kazał się powołać na naszą rozmowę na czacie i tak też zrobiłam. Wysłałam uszkodzonego Kindla do sklepu w którym kupiłam (x-kom.pl) z opisem problemu i skanem czatu z konsultantem amazonu i po kilku dniach zawitał do mnie kurier z nowiutkim Kindle Paperwhite 3. po prostu nie wierzę że polski sklep tak sie zachował :)

        0
  19. Paweł pisze:

    Chciałem zareklamować mojego Kindla i widzę, że nie ma opcji czat na amazon.de a w tamtym roku z nimi rozmawiałem. Coś się zmieniło?

    0
  20. Ania pisze:

    Witam,
    Dostałam właśnie Kindle 8 i po włączeniu książki nie mam możliwości wrócenia do głównego menu. Wg instrukcji należy dotknąć ekran w jego górnej części aby pokazał się pasek narzędzi.
    Mogę go macać ile wlezie a paska ani widu ani słychu. Dotyk działa ponieważ jak kliknę w prawym górnym rogu mam możliwość dodania zakładki, przerzucanie stron również bez zarzutu. Nie mam pojęcia co się dzieje.

    0
    • Robert Drózd pisze:

      No to jest rzeczywiście nietypowe. Spróbuj restartu (przytrzymanie przycisku uruchamiania przez 20 sekund).

      0
      • Ania pisze:

        Próbowałam już. :(
        Chciałam już cofnąć go do ustawień fabrycznych ale w menu opcję mam nie aktywną.
        Mogę już panikować?

        0
        • Athame pisze:

          Skoro opcja nieaktywna, to masz włączoną kontrolę rodzicielską lub ewentualnie wersję demo czytnika, ale to mało prawdopodobne. Chociaż objawy są typowe dla takiej wersji.

          Na forum MR są instrukcje jak z wersji demo zrobić normalną, ale uprzedzam, że to nie jest tak proste jak choćby zrobienie JB.

          Nie ma powodu do paniki. Najpierw trzeba postawić trafną diagnozę, a potem zastosować rozwiązanie.

          0
        • asymon pisze:

          Tak żeby było jasne, po prostu dotykasz raz jednym palcem pod górną krawędzią ekranu? Nie robisz ruchu „slide”, z góry w dół, jak w smartfonach z Androidem? To nie zadziała.

          0
          • Ania pisze:

            Tak, dotykam raz jednym palcem tuż pod górną krawędzią oraz troszkę niżej… jak dotknę za nisko to łapie już przerzucanie strony.

            0
            • Athame pisze:

              Jeśli chodzi o tryb demo, to procedura odblokowania jest opisana np. tu – http://hackaday.com/2015/02/18/unlock-your-demo-kindle-paperwhite/.

              Objawy bardzo pasują mi do takiej wersji, ale można jeszcze upewnić się, czy są inne wskazówki to potwierdzające. Jedną z takich wskazówek byłoby sprawdzenie czy jakieś inne opcje są nieaktywne (np. czy można zmienić język).

              Oczywiście to nie jedyna opcja. Możliwe, że klasa odpowiedzialna za górne menu jest w uszkodzonym pliku. Wtedy pomoże podmiana tego pliku lub, w przypadku problemu z identyfikacją winnego, przeflashowanie (wgranie całego systemu od nowa w trybie surowego dostępu do sprzętu) oprogramowania. To jednak niewiele zmienia w kwestii możliwych opcji naprawy.

              Wracając do początku – czy czytnik jest zarejestrowany i na gwarancji? Jeśli tak to trzeba zgłaszać problem bezpośrednio do producenta – najlepiej po angielsku przez chat.

              0
              • Ania pisze:

                Kupiony był w Polskim sklepie internetowym, więc zarejestrowany jeszcze nie jest. Na gwarancji jak najbardziej.

                0
              • Athame pisze:

                Gwarancja Amazona wymaga rejestracji, a gwarancja polskiego sklepu jest z reguły nic nie warta…

                0
  21. Ania pisze:

    Dzięki za pomoc :) Wczoraj jak popatrzyłam to połowa opcji w menu była nieaktywna i w ustawieniach nigdzie nie mam kontroli rodzicielskiej, więc dzisiaj go odesłałam i czekam na zwrot pieniędzy.
    A zamówiłam już drugiego z Amazona.de.

    0
    • Robert Drózd pisze:

      No i to było jedyne wyjście. Athame zna metody którymi można naprawić każdy czytnik, ale jeśli można skorzystać z oficjalnej, to najlepiej z niej korzystać. :-)

      0
  22. Raffał pisze:

    Teraz amazon oddzwania i rozmowa jest po polsku :)

    0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przed dodaniem komentarza zapoznaj się proszę z zasadami komentowania. Jeśli chcesz mieć swój obrazek przy podpisie, zarejestruj swój adres mailowy na stronie gravatar.com.

Zapisz się także do newslettera Świata Czytników


Komentarze do tego artykułu można śledzić także w formacie RSS.