Za drogo? Ustaw alerty cenowe na e-booki i kupuj taniej!

Gwarancja Amazonu w praktyce: jedna rozmowa na czacie i nowy czytnik po 3 dniach

Nowy Kindle po odebraniu

O tym, jak wygląda realizacja gwarancji na Kindle były już artykuły gościnne w naszym serwisie (np. „Jak uszkodziłem swojego Kindle i co było dalej”), ale dopiero niedawno miałem okazję przekonać się, jak to działa w praktyce.

Jedna rozmowa na czacie, jedna wizyta w UPS i oto załatwiona wymiana czytnika Kindle.

1. Problem – bateria

Dlaczego w połowie grudnia zdecydowałem się reklamować mojego Kindle Keyboard 3G? Od początku bateria nie trzymała tak długo, jakbym tego oczekiwał. Jakieś 7-10 dni, podczas gdy inni mówili o miesiącu. No, ale zrzucałem to na karb tego, że czytam na Kindlu bardzo dużo, że wrzucam też dużo książek – a indeksowanie zżera prąd.

Jednak tak koło wakacji zorientowałem się, że bateria coraz bardziej słabnie. Przy włączonym 3G czytnik potrafił paść po niecałych 2 dniach.

Miałem jednak wątpliwości, głównie natury moralnej. Czy słusznie będzie mi tak sobie zgłosić problem i poprosić o nowego? Najlepiej dać to wyjaśnić Amazonowi. Klikam na Help i następnie w linka Contact Us.

Wybór problemu w kontakcie z Amazonem

W pierwszym kroku wybieramy czego dotyczy problem – zamówienia, Kindle, czy czegoś innego. Jeśli mamy parę urządzeń, wybieramy o które chodzi.

W drugim jesteśmy prowadzeni za rękę co do problemu, który mamy. Pod linkiem Power Issues znalazłem informację: jeśli bateria po wyłączeniu sieci trzyma krócej niż 7 dni – skontaktuj się z działem pomocy.

Pora więc się skontaktować.

2. Załatwianie: czat

Pozozstajemy na stronie „Contact us”. Do dyspozycji mamy trzy rodzaje kontaktu.

3 formy kontaktu: mail, telefon, czat

Amazon sugeruje zadzwonić – ale to opcja kosztowna (choć można kupić pakiet minut na Skype czy poprosić żeby oddzwonili), no i jeśli ktoś zna słabiej angielski, to rozmowa z operatorami może być trudna.

Można wysłać maila – ale tutaj nie załatwimy gwarancji – każą zadzwonić.

Dlatego najlepszą opcją jest czat. Nawet jeśli nie znamy dobrze języka, to mamy czas, żeby w spokoju odpowiedzieć. Klikam więc w „Start chatting” i otwiera się okno czatu.

Na początku opisujemy cały nasz przypadek i dopiero wtedy następuje połączenie z konsultantem.

Większość ludzi trafia na konsultantów z Indii. Ja zgłaszałem swój problem o godzinie 16, która w Stanach jest głębokim rankiem, w Indiach późnym wieczorem. „Mój” konsultant miał na imię Angelo, więc raczej nie był z Indii.

Wyjaśniłem o co chodzi, że bateria od początku nie działała za dobrze, a potem się pogorszyło. Dostałem parę uzupełniających pytań, po czym nastąpiła decyzja:

Czat Kindle - podsumowanie rozmowy: konsultant wysyła nowego Kindle

Konsultant zamawia dla mnie zamiennik i prosi o odesłanie uszkodzonego egzemplarza w ciągu 30 dni, w przeciwnym razie zostanie obciążona karta.

Ja jeszcze dopytuję o etykiety do wysyłki zwrotnej, konsultant zapewnia, że mi je wyśle. Zapytałem o to z tego powodu, że czasami każą wysyłać na swój koszt, a potem to zwracają. Ale tak będzie najprościej – nic nie zapłacę za odesłanie starego Kindle.

I tyle, dziękujemy sobie, rozmowa trwała kilkanaście minut.

3. Nowy Kindle

Jak powiedzieli tak zrobili:

  • Zgłosiłem awarię 6 grudnia. Nowy czytnik został wysłany jeszcze tego samego dnia.
  • I przyszedł już 9 grudnia.

I tak oto 3 dni po zgłoszeniu mogłem cieszyć się nowym urządzeniem i zrobić mu pamiątkowe zdjęcie ze starym.

Dwa Kindle na biurku

4. Odsyłanie starego

Na odesłanie starego mamy 30 dni. Możemy do tego celu wykorzystać opakowanie, w którym otrzymaliśmy nowego (oznacza to, że nie trzeba trzymać pudełek po Kindle).

W mailu od Amazonu dostałem link do dokumentów, które pobieramy z ich strony i drukujemy.

Etykieta zwrotna Amazon

Dostajemy następujące dokumenty:

  • etykietę adresową – nakleić ją musimy na pudełko z Kindle, w tym miejscu gdzie była oryginalna etykieta.
  • 3 kopie faktury wysyłkowej, którą podpisujemy i dołączamy do dokumentów.

Najlepiej wydrukować sobie dodatkową kopię etykiety – pracownik UPS podstempluje ją i dostaniemy dowód, że ją wysłaliśmy.

UPS ma kilkadziesiąt punktów odbioru w Polsce, jeśli mieszkamy w większym mieście, najprościej tam podjechać. Można też jednak wezwać telefonicznie kuriera.

Jak to wyglądało w moim przypadku: 14 grudnia zaszedłem do punktu UPS na Marszałkowskiej w Warszawie, nikogo nie było, pracownik odebrał ode mnie przesyłkę, przyłożył pieczątkę i …tyle. „Acha, to Amazon” – nie wyglądał na zdziwionego. Spędziłem tam może 30 sekund.

5. Potwierdzenie

Nasza przesyłka ma numer trackingowy (to jest „Waybill number”), który możemy śledzić na ups.com – ciekawie było po raz pierwszy oglądać trasę Kindelka w drugą stronę. :-)

Przebieg zwrotu Kindle - od Warszawy do USA

Można też wejść do Returns Center – centrum zwrotów na stronie Amazonu, naszą przesyłkę znajdziemy pod linkiem „Your Returns”.

Mniej więcej tydzień po odebraniu przesyłki dostałem potwierdzenie mailem. I tyle – sprawa zamknięta – stary Kindle oddany, nowy u mnie działa.

Podsumowanie

Moje doświadczenie potwierdziło to, o czym pisało już wiele osób przede mną. Zwrot Kindle w okresie gwarancji jest niesamowicie prosty. Jestem naprawdę zaskoczony, jak gładko to poszło.

Jeśli korzystamy z czata, jest to tym łatwiejsze, że nie trzeba dobrze znać języka, w razie potrzeby można korzystać z translatora. Dlatego jeśli masz ze swoim czytnikiem problem – nawet niekoniecznie wymagający wymiany – to możesz swobodnie z tej możliwości kontaktu korzystać.

Czytaj dalej:

Artykuł był przydatny? Jeśli tak, zobacz 6 sposobów, na jakie możesz wspomóc Świat Czytników. Dziękuję!

Ten wpis został opublikowany w kategorii Korzystanie z Kindle i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Hosting: Zenbox

421 odpowiedzi na „Gwarancja Amazonu w praktyce: jedna rozmowa na czacie i nowy czytnik po 3 dniach

  1. edog pisze:

    Jak to jest z wymianą nowego, Paperwhite na Amazon.de?
    Czy zaraz po zakupie i stwierdzeniu usterki (wyciek światła ze względu na szczelinę…)
    wysyłają używane, odnowione refurby?
    Czyli, że w ramach gwarancji (rękojmi) za zapłaconą kwotę nowego, pełnowartościowego urządzenia otrzymuję odnowionego wcześniej już „miętolonego” przez czyjeś ręce Kindla? Bo coś mi się zdaję, że taki egzemplarz otrzymałem.
    Miał ktoś już doświadczenia, lub pytał BOK Amazon.de jak to jest z tymi wysyłanymi egzemplarzami?

    1
  2. Tadek pisze:

    Odnośnie Twojego pytania:

    Zgłosiłem problem z PW3 i zaproponowali wymianę (…na
    All-New Kindle Paperwhite, 6″ High Resolution Display (300 ppi) with Built-in Light, Wi-Fi-R))

    Otrzymałem czytnik z etykietą REFURBISHED
    Zapytałem czy to normalne…
    rozmowa:
    07:48 PM BST Sashagay: Okay not to worry and i must advise you that all replacement kindles are REFURBISHED. so you kindle devise it ok.

    po czym przysłali mi tekścik… fragment… (wcześniej nie informowali):

    „If your Kindle E-Reader or Fire Tablet device is defective, we will replace it with a new

    or refurbished device

    under the terms of the One-Year Limited Warranty / worry-free guarantee. A refurbished device has been tested and verified to be working properly by Amazon.”

    0
    • edog pisze:

      Czy to było w Amazon.de (Luxenburg)?
      Gdzie miałeś miałeś ten napis refurbished?
      Na białej etykiecie-naklejce na brzegu opakowania?
      Jeżeli nie, to ciekawe jak robią to w przypadku .de.
      Jeżeli wysyłają refurby to „gra nie warta świeczki”, która tłumaczy ich szarmancką beztroskę w błyskawicznym wysyłaniu „ersatz neu Kindle”, który w rzeczywistości jest super biznesem. Klient kupuje „nówkę” płacąc pełną cenę fabrycznego produktu a w przypadku stwierdzenia wady otrzymuje odnowiony używany egzemplarz (refurbished/general überholt). Nie ma takiego „odnowienia” po którym urządzenie jak czytnik, tablet itp. będzie posiadał cechy i wartość egzemplarza nowego. Czyli widzę, że tym przypadku najlepszy jest zwrot i zakup nowego.

      0
      • edog pisze:

        Dodam małą aktualizacje.
        Po zadaniu pytania na chat (filia Amazon.de), czy w przypadku zakupu nowego Kindle i po natychmiastowym stwierdzeniu wady przy rozpakowywaniu i przy propozycji wymiany, czy otrzymam nowego Kindle, czy też tzw. egzemplarz odnowiony (refurbished/general überholt) – otrzymałem następującą odpowiedź:
        ” Agatha Xxxxx: Ich überprüfe gern, es dauert nur ein Moment
        das Ersatzgerät, das Sie erhalten, ist ein neues Gerät :)
        (urządzenie zastępcze, które Pan otrzyma jest nowe)
        Ja: Fabrik-neu?
        Agatha Xxxxx: Ja:)”
        Może, faktycznie po takim zapytaniu odnośnie konkretnego egzemplarza i konkretnej wymiany ( przed czatem podane dane w formularzu , którego urządzenia/ sprawy pomoc dotyczy), otrzymam faktycznie nowy egzemplarz. Bo ten, który przysłano mi w pierwszej odsyłce po mimo starannego „odnowienia” i opakowania posiadał wyraźne ślady używania, zarówno na urządzeniu, jak i na kablu USB.

        1
  3. Tadek pisze:

    Zgłosiłem problem z PW3 i zaproponowali wymianę (…na
    All-New Kindle Paperwhite, 6″ High Resolution Display (300 ppi) with Built-in Light, Wi-Fi-R))

    Otrzymałem czytnik z etykietą REFURBISHED
    Zapytałem czy to normalne…
    rozmowa:
    07:48 PM BST Sashagay: Okay not to worry and i must advise you that all replacement kindles are REFURBISHED. so you kindle devise it ok.

    po czym przysłali mi tekścik… fragment… (wcześniej nie informowali):

    „If your Kindle E-Reader or Fire Tablet device is defective, we will replace it with a new

    or refurbished device

    under the terms of the One-Year Limited Warranty / worry-free guarantee. A refurbished device has been tested and verified to be working properly by Amazon.”

    0
  4. mandiko pisze:

    Potwierdzam to, co wyżej pisano o gwarancji Amazon.de. – przysyłają refurb i bardzo mi się to nie spodobało. Płaciłam za nowy czytnik, wymieniono mi na naprawiany. gdyby nie sygnały na tym blogu, to pewnie nie zwróciłabym na to uwagi. Dziś pojawił się kurier, obejrzałam dokładnie czytnik- są ślady palców na obudowie, ekran jest wyczyszczony, ale widać smugi. na białej naklejce napis refurbished. Zastanawiam się, czy kontaktować się w związku z tym z firmą, czy odpuścić, obrazić się i na przyszłość zaplanować kupno innego czytnika.No nie powiem, że dobrze się z tym czuję.
    Tuż przed świętami zgłosiłam problem poprzez czat – u mnie to problem z naładowaniem baterii do końca – nie dało się, poza tym komputer przestał widzieć czytnik, wysyłanie książek tylko przez mail. Skontaktowali się szybko telefonicznie, osoba mówiąca po angielsku ze specyficznym akcentem, ale kontakt bez problemu.
    Robercie, Twój blog to biblia dla wszystkich użytkowników Kindle, może dasz radę zrobić o tym notkę.I co o tym myślisz Ty, osobiście?

    0
  5. Monika pisze:

    Prawie rok temu kupiłam czytnik dla córki na amazon.de. Od jakiegoś czasu mamy problem z portem USB na urządzeniu- trudno jest naładować czytnik i podłączyć do komputera (często komp go nie widzi). Myślałam, by zgłosić problem, ale teraz (po Waszych komentarzach) mam obawy. Czy w ostatnim czasie ktoś w odpowiedzi na reklamację dostał nowy czytnik? Czy mogę prosić o podpowiedź: wchodzę w pomoc i od razu w wymianę/ zwrot urządzenia?

    0
  6. Piotr pisze:

    Witam. Mam pytanie dotyczące odesłania czytnika Kindle Paperwhite III. Zareklamowałem i przysłali mi nowy. Problem mam z odesłaniem uszkodzonego urządzenia. Kindelka kupiłem we włoskim Amazonie we wrześniu 2016. Wydrukowałem dokumenty które dostałem w mailu. I tu jest problem bo nie ma na nich żadnych informacji jakim kurierem mam odesłać. UPS mi nie przyjął bo nie było żadnego numeru który w systemie by pozwolił na to. Na infolinii UPS kazali mi się dopytać w Amazonie o jakiś numer zaczynający się na „1z”. No i te dokumenty do wysłania są inne niż na screenach. Nie ma w nich żadnej informacji o firmie przewozowej.

    0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przed dodaniem komentarza zapoznaj się proszę z zasadami komentowania. Jeśli chcesz mieć swój obrazek przy podpisie, zarejestruj swój adres mailowy na stronie gravatar.com.

Zapisz się także do newslettera Świata Czytników


Komentarze do tego artykułu można śledzić także w formacie RSS.