Za drogo? Ustaw alerty cenowe na e-booki i kupuj taniej!

Co sprawdzić, jeśli nie działa wysyłanie mailem plików na Kindle?

Wysyłka mailowa plików na Kindle

Wielu użytkowników Kindle korzysta z funkcji wysyłania plików mailem. Co jakiś czas dostaję jednak pytania w rodzaju: „podałem maila Kindle w serwisie X / programie Calibre, ale pliki nie dochodzą”.

Jest kilka przyczyn, dla których tak się może dziać i omówię je po kolei.

1. Wyłączone lub niedziałające WIFI

Zacznijmy od przyczyny najbardziej oczywistej. Sprawdźmy czy na czytniku widzimy ikonkę połączenia WIFI.

Wbrew pozorom Kindle nie sprawdza co chwilę, czy aby nie czeka dla niego jakiś nowy plik. Trzeba mu czasami o tym przypomnieć wybierając Menu » Sync and Check for Items.

2. Włączone tylko połączenie 3G.

Uwaga dla użytkowników czytników z 3G. Wprawdzie internet na tych urządzeniach działa bezpłatnie (czasem z ograniczeniami jak w Touch 3G) – ale wysyłka mailowa nie jest bynajmniej bezpłatna.

Amazon poza Stanami pobiera za korzystanie z adresów moja-nazwa@kindle.com opłatę rzędu $0,99 za 1MB. To cena dość zaporowa, dlatego najlepiej korzystać z adresu moja-nazwa@free.kindle.com – albo na stronie Personal Document Settings ustawić limit płatności np. $0,00.

W takim wypadku, nawet jeśli wyślemy plik na adres @kindle.com przy wyłączonym WIFI, dostaniemy maila:

A file was recently e-mailed for wireless delivery to your Kindle from […]. The file sent was 1.66 MB in size which would have a delivery fee of 1.98 USD. Because this exceeds the charge limit you set of 0.50 USD, the document was sent to your @free.kindle.com account.

You can download the file(s) to your computer so they can be transferred onto your Kindle through the USB cable by logging into your Amazon.com account and clicking on the link below
(i tutaj link do skonwertowanego pliku)

3. Brak adresu nadawcy na koncie Amazonu

O tym zapominają początkujący. Na nasz czytnik trafią pliki wysłane wyłącznie z tych adresów mailowych, którym na to pozwoliliśmy. Jest to konieczne w celu ochrony przed spamem.

Aby udzielić zgody na wysyłanie nam maili na czytnik trzeba zalogować się do konta Amazonu i w sekcji Approved Personal Document E-mail List dodać adres nadawcy.

Adresy mailowe dopuszczone przez nas

Większość serwisów wysyłających maile na Kindle nam o tym przypomina – oto przykładowo strona ustawień z Readability – patrz punkt 1.

Readability - ustawienia

4. Korzystanie z Gmaila

Najpopularniejszy serwis pocztowy świata nie zawsze lubi się z Kindle.  Szczególnie jeśli skonfigurujemy go w Calibre – to może się zdarzyć, że pliki nie zostaną wysłane, albo wysłane z dużym opóźnieniem. Prawdopodobnie chodzi tutaj o zabezpieczenia konta Google przed częstą wysyłką wielu załączników.

Sposobem tutaj jest skorzystanie po prostu z innego adresu mailowego – w Calibre podajemy wtedy dane serwera SMTP.

Jest to rada uniwersalna dla wszystkich, którzy odczuwają opóźnienia – korzystając z Calibre spróbujcie skorzystać z innych adresów mailowych. Zwykle oczekiwanie na plik nie powinno być dłuższe niż kilka minut.

5. Konfiguracja Calibre

Po ustawieniu serwera w Calibre pamiętajmy zawsze, aby kliknąć „Testowy e-mail” i sprawdzić czy w ogóle coś się wysyła.

Calibre - ustawienia maila

6. Za duży plik

Pojedyncze pliki wysyłane na konto Amazonu mogą mieć najwyżej 50 MB. Jeśli wysyłamy kilka książek, możemy je spakować jako ZIP, ale nadal obowiązuje ograniczenie dla pojedynczego pliku.

Niektóre e-booki z polskich księgarni, szczególnie te bogato ilustrowane mogą mieć więcej niż 50MB.

Ciekawostka: jeśli załadujemy taki plik do Calibre i wybierzemy konwersję z MOBI do… MOBI – uzyskamy czasami plik dwa razy mniejszy. Być może to te słynne znaki wodne, a być może niektóre księgarnie wysyłają nam już „przyszlościowy” format KF8, z którego nie ma za bardzo pożytku (bo na razie nie stosuje się bogatszego formatowania), a który w jednym pliku zawiera tak naprawdę dwa e-booki, w starym i nowym formacie.

7. Błędny plik

Czasami zdarza się, że wysłaliśmy po prostu do Kindle plik w formacie, którego Amazon nie obsługuje (np. EPUB), albo uszkodzony. W takich przypadkach zostaniemy powiadomieni na adres e-mail, z którego wysyłany był plik.

The following document, sent at 06:45 AM on Wed, Oct 19, 2011 GMT could not be delivered to the Kindle you specified:
* Wprost.mobi

The Kindle Personal Document Service can convert and deliver the following types of documents:
Microsoft Word (.doc, .docx)
Rich Text Format (.rtf)
HTML (.htm, .html)
Text (.txt) documents
Archived documents (zip , x-zip) and compressed archived documents
Mobi book

Images that are of type JPEGs (.jpg), GIFs (.gif), Bitmaps (.bmp), and PNG images (.png).
Adobe PDF (.pdf) documents are delivered without conversion to Kindle DX, Second Generation and Latest Generation Kindles.

Adobe PDF (.pdf) can be converted to Kindle format and delivered on an experimental basis.

If the document that failed belonged to one of the above document types, please ensure the document is not password protected or encrypted. Note that the Latest Generation Kindles support password protected PDFs.

W przypadku powyżej chodziło o gazetę wysłaną z Calibre, która się tam nieprawidłowo wygenerowała i była pusta.

Sporadycznie zdarza się też, że Amazon nie akceptuje plików konwertowanych w Calibre (szczególnie w formacie KF8), albo pobieranych z księgarni internetowych. Nie oznacza to, że pliki te są uszkodzone, po prostu mogą odbiegać od jakiegoś standardu. Pozostaje nam wtedy wysłanie ich po kablu. Mnie to się nigdy nie zdarzyło, ale słyszałem takie sygnały.

Podsumowanie

Jak widać, problemy mogą dotyczyć każdego etapu wysyłki:

  • Wysłany mail z załącznikiem trafia do Amazonu
  • Amazon sprawdza plik oraz adres nadawcy, jeśli jest OK, to konwertuje go na format Kindle. Jeśli nie jest OK, na adres nadawcy wysłany zostanie mail z informacją – choć niewiele nam to da, jeśli wysyłamy pliki np. z Instapaper.
  • Nasz czytnik po włączeniu sieci odbiera gotowy plik.

Alternatywy dla wysyłki mailowej

Pamiętajmy, że Amazon ma też alternatywy dla adresów mailowych, mianowicie program Send To Kindle for PC albo dla Maca. Jest też rozszerzenie Send To Kindle for Chrome ułatwiające przesyłanie artykułów.

Tam nie trzeba podawać maili, wystarczy zalogować się na konto i wybrać czytnik, do którego plik ma trafić.

Czytaj dalej:

Artykuł był przydatny? Jeśli tak, zobacz 6 sposobów, na jakie możesz wspomóc Świat Czytników. Dziękuję!

Ten wpis został opublikowany w kategorii Korzystanie z Kindle i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Hosting: Zenbox

79 odpowiedzi na „Co sprawdzić, jeśli nie działa wysyłanie mailem plików na Kindle?

  1. andzej pisze:

    Ostatnio zauważyłem pewną rzecz, chyba nawet interesująca ;).
    Długo nie korzystałem z internetu w moim kindlu 3 z 3G. Dodałem sobie kilka książek do chmurki z amazonu, książki darmowe, jakby to coś zmieniało. Ostatnio musiałem skorzystać z pomocy internetu w terenie, co wyklucza użycie wifi. Net wręcz nie działał, co przeczyło pokazywanemu zasięgowi, przez jakiś czas próbowałem wejść chociaż na google, ale nic z tego. I wtedy pokazało się „item downloaded” i net ruszył. Wszystko wskazuje na to, że książki ściągnęły mi się przez 3G, jednak mam wszystko poustawiane, że nie będę płacił za ściąganie z 3G, dla pewności usunąłem kartę płatniczą z amazona.
    Teraz zastanawiam się co się właściwie stało. Tak sobie myślę, że może to po wprowadzeniu limitu na 3G można ściągać książki za darmo. Albo to przez to że te książki były z kindle store, może za długo czekały na ściągnięcie i poszły przy pierwszej okazji albo to po prostu magia ;p
    W każdym razie sprawa do zbadania

    0
    • Polinik pisze:

      Jak to były książki z Amazona, to normalne, że dostajesz je nawet przez 3G — koszty tego są uwzględnione w cenie książki, nawet jak to jest promocyjne 0.0$.

      0
  2. Art pisze:

    A propos korzystania z Gmaila.

    Ostatnio stało się to już uciążliwe.
    Samo działanie wewnątrz skrzynki, porządkowanie maili, skutkuje notorycznym błędem 502, a wrzucanie załączników do maila wymaga kilku prób.
    Całe szczęście, że samo wysyłanie, póki co, działa bezproblemowo.

    0
  3. Emeryt pisze:

    Z tą wielkością pliku mobi to chodzi chyba tylko o stopień kompresji – wydawnictwa nie kompresują plików (w programie kindlegen opcja -c0).

    0
  4. marcin pisze:

    Również dostałem wiadomość o błędnym pliku (plik .prc), po skonwertowaniu do .mobi wysyłka była bezproblemowa.

    0
  5. mulat pisze:

    Minusem gmaila jest ograniczony rozmiar załącznika do 25MB, w calibre dobrze sprawuje się poczta z o2

    0
  6. Michal pisze:

    Ja z lubością korzystam z Send To Kindle na pececie. Oprócz tego, że jest to po prostu wygodne, to jeszcze mogę wysłać plik jedynie do chmury, bez konieczności wysyłania go na urządzenie

    0
  7. mdr pisze:

    Ja mam problem z wysyłką na kindle z helionu, za pierwszym razem zapomniałem ustawić helionowy adres w amazonie, dostałem maila, że przyszedł plik z nieakceptowanego adresu, i że to pierwsze i jedyne takie powiadomienie od amazonu.
    Wpisałem kindle…helion.pl (czy jakoś tak) w ustawieniach amazonu, ale książki mimo tego nie udało mi się przesłać. Do dziś nie wiem czemu.

    0
  8. Xzaara pisze:

    Jest jeszcze jedna możliwość kiedy pliki nie dochodzą.

    Zdarzyło mi się pewnego razu, że pliki wysyłane różnymi sposobami: z księgarni internetowych, z calibre czy nawet przy pomocy send to kindle, nie przychodziły na czytnik. Włączałam wi-fi dawałam synch and check for items i nic nie pomagało. Sprawdzając przez neta na koncie Amazon widziałam, że pliki tam dochodzą i teoretycznie mój czytnik je pobierał a mimo wszystko nie dochodziły. Po tygodniu mailingu z pomocą techniczna Amazon i po rozmowie na chacie z ich obsługą w końcu udało się rozwiązać problem poprzez reset urządzenia (należy przytrzymać bodajże przez 20 sekund przycisk power).

    0
  9. Na obrazku dla poczty wysyłanej SMTP masz port 25.

    Jeśli ktoś ma Neostradę to nie przejdzie – bo TPSA z 3 lata temu wyblokowała 25.
    Trzeba zmienić na 587 (w przypadku połączenia nieszyfrowanego) lub 465 (z reguły) przy SSL

    0
  10. Sergiusz pisze:

    Ja do wysyłania plików na Kindle wykorzystuję czasami Wappwolf podpięty pod Dropboksa. Zdaje się, że Wappwolf ma limit wielkości plików ograniczony do 10 mega, bo nie dochodziły mi np. książki Normana Daviesa. Z mniejszymi nie było problemu.

    0
  11. Jagum pisze:

    Do Kindle mozna pobierać pliki za darmo poprzez 3G. Po wyslaniu ksiazka w czytniku pokazuje sie na szaro i informacja, ze potrzebujemy wi-fi. Mozemy jednak kliknać na plik i odznaczyć ściaganie. Wtedy trafia do Archived Items. Tam ponownie klikamy na ksiazke, która ściaga sie poprzez 3G. Testowalem na Kindle Touch i wszystko dziala.

    0
  12. Cezary pisze:

    Od wczoraj korzystam z kindle classic (prezent) dzisiaj przysiadłem nad calibre, tylko zastanawia mnie czemu przesyłanie maila z magazynem 0,3mb trwa ponad 5 minut, czy to normalne? Korzystam z Gmaila, lepiej zmienic go na cos innego tylko dla calibre?

    0
    • Robert Drózd pisze:

      Tak, lepiej zmienić – gmail jak wspominałem w artykule ma zabezpieczenia przed mechanicznym wysyłaniem wielu maili i to spowalnia.

      0
  13. trebik pisze:

    Witam.
    Mam taki Problem pod jedno konto amazonu mam podłączone 2 kindle ( classic i keyboard 3g) i 2 telefony z kindle for android. A mój problem jest taki że na jednym telefonie mam adres e-mail na który mogę wysyłać pliki jak na kindla a na drugim w ogóle go nie ma nie działa synchronizacja stron i tym podobne. Z góry dziękuje za pomoc.

    0
  14. GM pisze:

    mi wyskakuje coś takiego

    „Starting job: Wyślij Ojczyzna – t.1 emailem do gmierzwa@free.kindle.com
    connect: (u’AGM-PC’, 465)
    connect: (u’AGM-PC’, 465)

    Sending failed…

    Traceback (most recent call last):
    File „site-packages\calibre\gui2\email.py”, line 37, in run
    File „site-packages\calibre\gui2\email.py”, line 114, in sendmail
    File „site-packages\calibre\utils\smtp.py”, line 106, in sendmail
    File „site-packages\calibre\utils\smtplib.py”, line 308, in connect
    File „site-packages\calibre\utils\smtplib.py”, line 783, in _get_socket
    File „socket.py”, line 571, in create_connection
    error: [Errno 10061] Nie można nawiązać połączenia, ponieważ komputer docelowy aktywnie go odmawia”

    w zaporze systemu Windows mam dodany program i także w antywirsie.

    0
  15. Bo-de pisze:

    mam problem z odbieraniem mailowym e-bookow na Kindla Paprewhite. Czytnik stara się pobrać plik. Bezskutecznie. Po ikona książki miga ikona „pending” po czym znika ikonka książki. Wysyłam pliki w formacie czytanym przez Kindla. Nie przechodzą żadne pozycje – nawet słownik japoński Amazona. Czy to czytnik jest uszkodzony? Proszę o radę.

    0
  16. Czytelnik pisze:

    U mnie podczas próby wysłania mailem na Kindle książki w formacie mobi wystąpił przypadek nr 7 z powyższego artykułu. Niestety wysłanie pliku po kablu nic nie pomogło. Nie można go otworzyć. Proszę o pomoc.

    0
    • Robert Drózd pisze:

      A czy otwiera się na komputerze? Np. w programie Kindle for PC, albo w przeglądarce Calibre? Może być tak, że plik jest po prostu uszkodzony. Jeśli otwiera się i używasz Calibre, to możesz wrzucić tam plik i przekonwertować go z MOBI do MOBI, a następnie wgrasz go na czytnik, wtedy powinien działać.

      0
      • Czytelnik pisze:

        Otwiera się w Calibre. Czy przekonwertować go przy użyciu ustawień domyślnych?

        0
        • Robert Drózd pisze:

          Myślę, że tak – po prostu wywołaj konwersję, kliknij OK i tyle. :)

          0
          • Czytelnik pisze:

            Dziękuję za pomoc. Okazało się, że książka była w formacie KF8 (AZW3) a to jest jak MOBI. Mój Kindle 5 po prostu nie poradził sobie z tak nowoczesnym formatem :)

            0
  17. Arek pisze:

    Pomocne informacje. Szkoda, że w przypadku gdy plik jest zbyt duży powyżej 50MB to treść maila o błędzie jest taka sama jak o złym formacie pliku (przypadek nr 7).

    0
  18. adajusz pisze:

    Nie potrafię pomimo zastosowania się do udzielanych tutaj porad wysłać książki mailem (z żadnego z przypisanych kont – nie tylko gmail ). Wydaje mi się, że wszystko ustawiłem poprawnie (w szczególności konta z których można wysyłać). Send to Kindle for PC działa bez zarzutu, ten sposób będę preferował, niemniej chciałbym mieć możliwość przesyłu od czasu do czasu z przypadkowego komputera lub z komórki (wysłane z niej maile również nie dochodzą).

    0
  19. adajusz pisze:

    Doprecyzuję: pliki w ogóle nie pojawiają się na koncie Amazona, pomimo ustawionej archiwizacji.

    0
  20. adajusz pisze:

    Jeszcze jedna uwaga: próbowałem wysyłać zarówno na @kindle.com jak i @free.kindle.com.
    W tym drugim przypadku otrzymałem wiadomość, że mail nie doszedł. Wiadomości wysyłałem zarówno z programu pocztowego (Outlook) jak również z odpowiednich witryn oraz z komórki.
    Zastanawiam się, czy maile nie muszą mieć określonej struktury (tak jak np. Convert w nazwie jeśli chce się przekonwertować pdfa)? Nic nie znalazłem na ten temat ani w tym poradniku ani w pomocy Amazona, ani póki co w żadnym innym miejscu w sieci. Mowa jedynie o dopuszczalnej wielkości załącznika i ich ilości, ale tych parametrów na pewno nie przekroczyłem.

    0
    • Paulina pisze:

      Mam od wczoraj podobny problem, wysłałam kilka maili z pdfami aby mi je Amazon przekonwertował – bez skutku. Dziś dostałam maila od Amazona, że mail nie zawierał załączników. Myślę, że coś im się posypało, bo do tej pory działało bez zarzutu.
      Czy ktoś jeszcze ma podoby problem?

      Czy są programy, które konwertują pdf lepiej niż Calibre?

      0
  21. Jacek pisze:

    Dziś dostałem informację z Publio że Amazon ma jakieś problemy techniczne i że już nad nimi pracują.

    0
  22. adajusz pisze:

    Tak, wszystko wskazuje na problemy techniczne po stronie Amazona. W nocy wysłałem testowo kilka wiadomości z różnych kont. Jedna dotarła. Rano znów próbowałem – bezskutecznie.

    0
  23. Grzesiek pisze:

    Hej, mam problem. Wysłałem przed chwilą książkę w formacie .mobi na swojego Kindla i nie widzę jej na swoim urządzeniu. Mam włączone WIFI oraz skonfigurowany adres @kindle.com. Po kliknięciu w Sync and check new items otrzymuję powiadomienie No new items. Proszę o jakąś podpowiedź. Czy plik pojawia się zaraz po wysłaniu czy trzeba czekać aż zostanie „przemielony” przez Amazona?
    Z góry dzięki za odpowiedź i pozdrawiam

    0
    • szmermelek pisze:

      hej Grzesiek,
      troche stary post,ale mam dokladnie taki sam problem. Jak sie skonczyla Twoja historia?

      0
  24. CortheZ pisze:

    A ja mam takie pytanie, czy da się z telefonu z androidem przesłać plik mobi na kindle paperwhite 2 ? Mam aplikacje Kindle i pdf wysyłam bez problemu ale przy próbie wysłania mobi nie mam wogule dostępnej ikonki send to kindle ? W czym tkwi problem?

    0
  25. Dominik pisze:

    Próbowałem wysłać przez Sent to Kindle na PC książkę o rozmiarze 0,5MB i w formacie .mobi, ale plik nie chce dojść na czytnik. To dziwne bo wcześniej wysłałem już kilka książek przez ten program i wszystko było w porządku. Znalazłem je z resztą na https://www.amazon.com/clouddrive przez które z resztą również próbowałem wysłać tą książkę, ale otrzymałem informację „your cloud is full” Trochę mnie to zaskoczyło przyznam szczerze, bo myślałem, że miejsce w chmurze na koncie amazon jest nieograniczone, a tu starczyło tylko na 6.3MB. Ach~ mój angielski jest zbyt słaby bym zrozumiał co robię źle…

    0
    • Robert Drózd pisze:

      Przez stronę Clouddrive nie można wgrać pliku.

      Można tylko mailem, albo przez program Send To Kindle. Możliwe, że plik mobi jest uszkodzony albo niezgodny z tym co sobie Amazon wyobraża jako Mobi. Spróbuj np. w programie Calibre to MOBI przekonwertować to MOBI i wysłać ponownie.

      0
      • Dominik pisze:

        Ok, Dzięki wielkie!
        Faktycznie po konwersji udało mi się wysłać ten plik. Co prawda przez Send to Kindle, bo źle skonfigurowałem calibre i jeszcze nie chce mi wysyłać plików samodzielnie, ale nad tym już sobie w spokoju popracuję :)
        Jeszcze raz dziękuję!

        0
  26. mesita21 pisze:

    Hej
    Mam kindle z klawiatura,
    po wysłaniu książki na maila widzę na kindlu tytuł pobieranej książki i info: pending 0%.
    Co zrobić?
    próbowałam z różnych kont mailowych, plik pojedynczy mobi -różne.
    Mam włączone wifi.
    restartowalam.
    juz nie mam pomysłu :/
    Ktoś, coś?

    0
  27. Athame pisze:

    Sprzętowo wszystko OK? Działają książki wrzucone po kablu?

    Jeśli na oba powyższe pytania odpowiedź brzmi TAK, to wystarczy przeinstalować system lub mniej inwazyjnie wyczyścić ustawienia (może nie wystarczyć, jeśli w czytniku było coś mieszane).

    0
  28. Aneta pisze:

    Calibre przestał wysyłać pliki mailem na oba nasze kundelki. Pliki wysyłane bezpośrednio z maila dochodzą normalnie. Czy ktoś ma jakiś pomysł, jak rozwiązać problem?
    Najciekawsze jest to, że na inne maile wysyła pliki normalnie, tylko na kindle nie

    0
    • Athame pisze:

      Za mało danych: na wstępie napisze tylko, że w calibre na linuksie nie ma takich problemów. A teraz dane do diagnozy:
      – numer wersji calibre?
      – system operacyjny i ostatnie aktualizacje?
      – wersja oprogramowania w Kindle?

      1
      • Aneta pisze:

        ad 1) nie mam pojęcia, robiłam aktualizację niedawno, tyle wiem
        ad 2) Windows 10
        ad 3) Mam Peperwithe II

        Wszystko działało przez 2 lata jak najlepiej, polecałam Calibre każdemu posiadaczowi Kindla. Mam w tej chwili dość i chyba wyinstaluję ten program i poszukam nowego, bo zamiast ułatwiać, to tylko mnie wkurza.
        Jestem załamana wręcz, bo całą bibliotekę mam pięknie skatalogowaną i teraz muszę szukać kabla, żeby zgrywać książki ..
        wrrrr…..
        Jeśli masz pomysł jakiś, to będę wdzięczna i zanim zrobię deinstal, to wypróbuję

        0
    • Robert Drózd pisze:

      Dochodzą do mnie ostatnio podobne głosy, sam też miałem problemy z jednym mailem (ale to wynikało z konfiguracji serwera pocztowego). Ostatnio założyłem konto na stronie GMX.com, którą sam Calibre zaleca – na razie wysyła się bez problemu, choć nie warto zmieniać domyślnych ustawień jakie są w Calibre (chodzi o czas między kolejnymi mailami), bo gdy ten czas skróciłem, GMX dał mi na jakiś czas bana.

      1
      • Aneta pisze:

        nie wiem o co chodzi z adresem gmx, szczerze powiedziawszy, to mało się znam. Z calibre wysyłałam książki na dwa czytniki, teraz nie przesyła na żaden

        0
      • Aneta pisze:

        Właśnie spróbowałam założyć konto na gmx i niestety mój IP jest zbanowany

        0
  29. Ania pisze:

    witam mam problem z wysylaniem ebookow z calibre. Wydaje sie ze Calibre jest dobrze skonfigurowany gdyz juz z niego od dawna korzystalam, z tymze zainstalowalam go ponownie po wymienie laptopa na następny.Od tego momentu wysylanie jest poprawne ale otrzymuje za kazdym razem maila z Amazon ze wyslano ebooka bez zalącznika. oczywiscie nic na mojego Kindla nie dociera. co moze byc przyczyna?

    0
  30. Paweł pisze:

    Też miałem problem z wysyłaniem, ale udało mi się go zwalczyć. Działa na koncie gmail. W ustawieniach Calibre podajemy adres konta TWOJA_NAZWA@gmail.com, a potem uzupełniamy: „nazwa komputera”: smtp.gmail.com, „port”: 465, „nazwa użytkownika”: TWOJA_NAZWA, „hasło”: wiadomo ;) , „szyfrowanie”: SSL
    Po wysyłce testowego emaila, dostałem maila „Sprawdź zablokowaną próbę logowania się”. W treści tego maila jest link „zezwolić na dostęp mniej bezpiecznym aplikacjom”. Klikamy, włączamy i wysyłanie zaczyna działać :)
    Dajcie znać, czy u Was też pomogło.

    0
    • Aneta pisze:

      Nie pomogło :-( już nie mam pomysłów

      0
    • mw pisze:

      U mnie pomogło!!!

      0
      • domi pisze:

        dzięki, miałam ten sam problem co Aneta, nagle i niespodziewanie calibre przestało przesyłać książki do kindle. dodanie adresu gmail w amazonie + zmiana adresu wysyłki w calibre usunęła problem, wielkie dzięki. może powinno to zostać opisane w artykule o calibre? naprawdę ciężko było znaleźć jakąś pomoc na ten temat

        0
  31. Agnieszka pisze:

    Wydaje mi się, że zrobiłam wszystko tak jak pisze w artykule, a jednak nadal wyskakuje mi błąd. Ktoś wie może o co jeszcze może chodzić?

    Starting job: Wyślij Proposal emailem do aga3_aa@kindle.com

    Sending failed…

    Traceback (most recent call last):
    File „site-packages\calibre\gui2\email.py”, line 44, in run
    File „site-packages\calibre\gui2\email.py”, line 134, in sendmail
    File „site-packages\calibre\utils\smtp.py”, line 120, in sendmail
    File „site-packages\calibre\utils\smtp.py”, line 112, in sendmail_direct
    IOError: Failed to send mail: error(10060, 'Pr\xf3ba po\xb3\xb9czenia nie powiod\xb3a si\xea, poniewa\xbf po\xb3\xb9czona strona nie odpowiedzia\xb3a poprawnie po ustalonym okresie czasu lub utworzone po\xb3\xb9czenie nie powiod\xb3o si\xea, poniewa\xbf po\xb3\xb9czony host nie odpowiedzia’)

    Retrying in 1 seconds…

    Waiting 1 seconds before sending, to avoid being marked as spam.
    You can control this delay via Preferences->Tweaks

    Sending failed…

    Traceback (most recent call last):
    File „site-packages\calibre\gui2\email.py”, line 44, in run
    File „site-packages\calibre\gui2\email.py”, line 134, in sendmail
    File „site-packages\calibre\utils\smtp.py”, line 120, in sendmail
    File „site-packages\calibre\utils\smtp.py”, line 112, in sendmail_direct
    IOError: Failed to send mail: error(10060, 'Pr\xf3ba po\xb3\xb9czenia nie powiod\xb3a si\xea, poniewa\xbf po\xb3\xb9czona strona nie odpowiedzia\xb3a poprawnie po ustalonym okresie czasu lub utworzone po\xb3\xb9czenie nie powiod\xb3o si\xea, poniewa\xbf po\xb3\xb9czony host nie odpowiedzia’)

    Job: „Wyślij Proposal emailem do aga3_aa@kindle.com” failed with error:
    Traceback (most recent call last):
    File „site-packages\calibre\gui2\threaded_jobs.py”, line 84, in start_work
    File „site-packages\calibre\gui2\email.py”, line 101, in __call__
    IOError: Failed to send mail: error(10060, 'Pr\xf3ba po\xb3\xb9czenia nie powiod\xb3a si\xea, poniewa\xbf po\xb3\xb9czona strona nie odpowiedzia\xb3a poprawnie po ustalonym okresie czasu lub utworzone po\xb3\xb9czenie nie powiod\xb3o si\xea, poniewa\xbf po\xb3\xb9czony host nie odpowiedzia’)

    Called with args: (u’C:\\Users\\AGNIES~1\\AppData\\Local\\Temp\\calibre_3bw4lg\\wjzaftcaltmpfmt.mobi’, u’Proposal – Meg Cabot.mobi’, u’aga3_aa@kindle.com’, u’Ebook: Proposal’, u’W za\u0142\u0105czniku znajdziesz ebook\n\nProposal\n\tautorstwa Meg Cabot\n\nw formacie MOBI.’) {u’abort’: , u’log’: , u’notifications’: }

    0
  32. Gwiazdka_t pisze:

    Domi czy mogłabyś napisać dokładnie co należy zrobic aby rozwiązać problem?

    1
  33. Domi pisze:

    Najpierw trzeba mieć konto na Gmailu. Następnie, na stronie Amazona (mamy zarejestrowanego Kindle) należy dodać ten gmailowy adres do zaufanych. Krok trzeci, w Calibre w opcjach również musimy zmienić adres mailowy do wysyłki na właśnie ten Google. Mam nadzieję że wyjaśniłam, jeśli nie napisz @ Ja.beladonna@gmail.com postaram się napisać szerzej że screenami co gdzie i jak

    1
  34. librok pisze:

    Witam, zastanawia mnie dlaczego ostatnimi czasy po zakupie książek i wysłaniu ich z konta w księgarni dostaję na swojego kindla nie jeden a dwa pliki różniące się delikatnie nazwą np. MOJA KSIĄŻKA_khgkjbfkjfd.mobi i drugi MOJA KSIĄŻKA_dkjskdjbksjk.mobi. Oba pliki mają tę samą wagę i otwierają się na czytniku prawidłowo, ale niepotrzebnie zajmują miejsce i powstaje z tego mały bałagan zwłaszcza przy późniejszym czytaniu i powrocie do ostatniej przeczytanej strony. Może ktoś zna powód i mógłby mi podać rozwiązanie. Pozdrawiam – librok

    0
    • Katemeika pisze:

      Ja nie dostaję.
      Powodów otrzymywania takich dubli może być kilka. Mnie przychodzą do głowy dwa:
      1. dwa razy kliknąłeś zlecając wysyłkę na Kindla [też mi się zdarzało, teraz już uważam]
      2. masz ustawioną automatyczną wysyłkę, a dodatkowo wymuszasz „ręcznie” drugą

      0
      • Robert Drózd pisze:

        Potwierdzam. Pliki musiały być wysłane podwójnie (np. raz automatycznie, raz ręcznie), nigdy nie słyszałem o przypadku że trafiały dwa. Chyba że jakiś błąd po stronie księgarni, ale nie sądzę.

        0
        • librok pisze:

          Bardzo Wam obojgu dziękuję. Mieliście rację. Miałem ustawioną automatyczną wysyłkę a do tego zaraz po zakupie pobierałem też ręcznie. Problem rozwiązany. Pozdrawiam.

          0
  35. Szymon pisze:

    Witam, mam problem z przesyłaniem e-boja przez mail. Kindle paperwhite 3 mam od nie dawna, wcześniej przesłałem dwa e-booki po kablu i bez problemu. Tym razem zakupiłem książkę na virtualo.pl i wybrałem opcje wyślij na Kindle przez mail na telefonie. Wówczas ukazała mi sie wiadomość „plik został dodany do listy plików do wysłania i wkrótce zostanie dodany. Zrobiłem tak wczoraj po popołudni i do dzisiaj nic nie dostałem, sprawdzałem rownież na mailu czy była jakaś wiadomosc, bo za pierwszym razem nie dodałem mailu strony do zaufanych. Poprawiłem to i wysłałem po raz kolejny. Nadal nic, zmieniłem adres z @Free.kindle.com na @kindle.com nadal nic, odświeżałem Kindle -nic. Odnawiałem połączenie z wi-fi-nic. Nie mam pojęcia co robię zle, proszę o pomoc.

    0
    • asymon pisze:

      W ustawieniach na http://amazon.com/myk musisz jeszcze dodać dozwolony adres, z którego wysyłasz maile. Jest pewnie podany na stronie virtualo w miejscu, gdzie podajesz adres kindle do wysyłki.

      W sklepie podajesz adres kindle, na który wysyłasz, a w amazonie podajesz adresy sklepów, z którhch wysyłasz, możesz mieć ich wiele.

      0
  36. MrMrooz pisze:

    @Szymon – nie jestem pewien, czy ty wysyłasz ze sklepu czy po prostu ściągnąłeś plik na telefon i wysyłasz z telefonu. W pierwszym przypadku asymon Ci napisał co zrobić, w drugim – sprawdź czy mail został fizycznie wysłany, czy np nie jest wciąż w skrzynce nadawczej. A co do pierwszego przypadku – to wejdź na stronę sklepu i zobacz czy przypadkom plik nie jest wciąż przygotowywany do wysłania….

    0
  37. Szymon pisze:

    Juz przy pisaniu pierwszej wiadomości zrobiłem czynności o których wspomina asymon( o czym zreszta wspomniałem w pierwszej wiadomości, aczkolwiem mogła być moja wina, bo moze wiadomość brzmi dość chaotycznie)
    MrMrooz- nie da sie sprawdzić czy plik jest nadal przygotowany do wysyłki po wiadomości „plik został dodany do listy plików do wysłania i wkrótce zostanie dodany.” Jest przycisk wróć i nic wiecej nie da sie dowiedzieć czy eBook dotarł, czy nie.
    Dlatego sprawdzam rownież pocztę na moim e-mail na którym jestem zarejestrowany na virtualo.pl
    eBook wysyłałem bezpośrednio ze strony, ale robiłem to na telefonie jesli to ma jakieś znaczenie.

    0
    • asymon pisze:

      Czy dochodzą ebooki wysłane w załączniku mailem z adresu, którym logujesz się do amazonu? Jeśli nie wiesz, to pobierz na dysk plik mobi z virtualo i wyślij jako załącznik mailem na adres czytnika @kindle.com. Powinieneś po chwili dostać na ten adres maila o temacie „Your Amazon Kindle document is here” – to znaczy że plik dotarł i jest już w chmurze.

      A może wysyłasz na inne urządzenie, np. telefon? Listę urządzeń masz w zakładce „Devices” na http://amazon.com/myk w częśći „Send-to-Kindle E-Mail Settings”.

      Czytnik jest oczywiście podłączony do wi-fi? Jeśli masz model 3G, to usługa jest płatna.

      0
  38. MrMrooz pisze:

    Na stronie amazonu możesz sprawdzić, czy plik czeka na dostarczenie do twojego kindla (pending deliveries). Wtedy coś nie tak jest z wifi czytnika albo kontem na czytniku. Jak tam nie ma jako pending – to problem z wysyłką ze sklepu. Wtedy pobierz plik do siebie i wyślij ze swojego maila (po dodaniu na stronie amazonu). Jak Amazon z jakiegoś powodu odrzuca maile, dostaniesz info na swojego maila.

    0
  39. Szymon pisze:

    asymon-próbowałem zrobić tak jak napisałeś po chwili dostałem na maila wiadomość którego treść zaczyna sie tak

    Dear Customer,

    The following document, sent at 03:27 PM on Tue, Jul 25, 2017 GMT could not be delivered to the Kindle you specified:
    * Dziecko Odyna.mobi

    MrMrooz-nie znalazłem pending deliveries, czy miałeś na myśli
    „Deliver” w „Your content” w zakładce „manage your content and devices” ?

    0
  40. Szymon pisze:

    Asymon-tak, czytnik jest podłączony do wi-fi

    0
  41. MrMrooz pisze:

    Jak dostałeś takiego maila to albo coś z kontem na czytniku, albo z dostępem do internetu przez czytnik (to że wifi podłączone, nie znaczy że czytnik ma dostęp do netu), albo z plikiem. Nie ma co szukać pending deliveries. Obstawiam błąd pliku, bo jakby był problem z dostępem do netu, to plik by czekał aż czytnik będzie dostępny. Spróbuj wysłać inny plik mobi (inną książkę, nawet taką, która już jest na kindlu).

    0
  42. Szymon pisze:

    Kupiłem jeszcze jednego e-booka na virtualo.pl i ściągnąłem go i wysłałem mailem na Kindle, tym razem po chwili dostałem taka wiadomość na mojego maila

    Dear Kindle Customer,

    We noticed you recently used the Kindle Personal Document Service. The service now automatically archives personal documents in your Kindle library until you choose to delete them. You can always use Manage Your Content and Devices to see a list of your archived documents, re-deliver documents to your Kindle, delete any document from your archive, or turn off archiving for your account.

    Gdy sprawdziłem na Kindle e-Boook juz sie tam znajdował.
    cala czyniąc zajęła może minutę.
    Czy to oznacza, ze poprzednia książka ktora próbowałem sciągnąć na Kindle jest uszkodzona, bo na appke na tel od Kindle ściągnąłem ja bez problemu.

    0
    • asymon pisze:

      Sprawdź, czy na pewno podałeś dobre adresy:

      – w virtualo – w „Moje wysyłki” -> „Wysyłka na kindle” pierwsze pole: adres czytnika @kindle.com wzięty ze strony amazonu, drugie pole: kindle@virtualo.pl
      – w amazonie – adres dozwolony ma być kindle@virtualo.pl

      ….i nie zrobiłeś żadnej literówki, bo ebooki jak widzisz dochodzą.

      0
  43. Szymon pisze:

    Sprawdziłem i niestety po kolejnej próbie tego konkretnego e-booka, nadal problemy z wysyłka.
    Wydaje mi sie, ze MrMrooz miał racje plik jest uszkodzony, bo gdy zakupiłem drugi e-book na virtualo wysłałem go na Kindle bez problemu.
    No nic, Dziękuje wszystkim za pomoc :)

    0
  44. MrMrooz pisze:

    Pisz do virtualo, skoro od nich kupiłeś, może poprawią. Albo spróbuj pobrać ponownie? Jak masz calibre, to zawsze możesz pobrać epub-a i zrobić konwersję, a wysłać przerobiony plik. Ale zaczął bym od reklamacji.

    0
  45. asymon pisze:

    „gdy zakupiłem drugi e-book na virtualo wysłałem go na Kindle bez problemu”

    Wysłałeś ze strony Virtualo i doszedł? A jest możliwe, że pierwszy plik jest większy niż 50MB? Takie nie przejdą, kwestia ustawień serwera poczty amazonu.

    http://swiatczytnikow.pl/5-sposobow-na-to-jak-zmniejszyc-pliki-wysylane-bezprzewodowo-na-kindle/

    0
  46. Joanna pisze:

    Niestety, u mnie też Calibre nie wysyła plików z Gmaila…Próbowałam z hotmaila – wysyła ale wolno. Ktoś tu wyżej pisał, że świetnie przechodzą pliki z tlenu. Założyłam, wypróbowałam i jest git. Wysyła w mig. Chwilę temu wysłałam sobie na Kindla książkę z Calibre w formacie MOBI i doszła w 2 s. No szok. I pomyśleć, że Tlen mający opinię najbardziej zasyfionej poczty, potrafi wysyłać książki niemalże z prędkością światła. :)

    0
  47. szeregowy pisze:

    Punkt 7 – Błędny plik
    Zdarzyło mi się to z książką Mistrz i Małgorzata. Otrzymuje ciągle ten sam mail od amazon. Wszystkie dotychczasowe książki kalibruje tak samo i tylko z tą jedną mam problem.

    0
  48. Michał pisze:

    Dzień dobry, mam problem z Kindlem, który nie wiem jak rozwiązać. Jestem użytkownikiem Kindla od ponad roku, dotychczas działał bez zarzutu. Trzy dni temu urządzenie z dnia na dzień przestało mi ściągać Gazetę Wyborczą. Prenumeratę mam aktywną, aktualne wydania są dostępne na moim koncie publio, mail kindle@publio.pl jest zarejestrowany na Amazonie, oprogramowanie mam aktualne, synchronizacja nie daje żadnego efektu, podobnie restart urządzenia… Ponowiłem nawet wysyłkę dzisiejszego numeru, ale bez efektu… Żadnego komunikatu, nic. Poszło w próżnię… Czy ktoś ma może pomysł o co kaman?

    0
    • Marcin pisze:

      Mam podobnie. Nagle przestała mi schodzic gazeta wyborcza. Co ciekawe na email zaczela przychodzi wiadomosc z amazona o potrzebie weryfikacji VERIFY REQUEST. Po kliknięciu gazeta sie ściąga. Wszystko sie wczytywało automatycznie, wystarczyło uruchomić wifi w czytniku, a teraz potrzeba klikać w przychodzące emaile, zeby sie wgrało. Moj adres jest dodany do zaufanych juz od wielu lat. Probowalem go usunac i jeszcze raz dodac, ale bez skutku.
      Odnosnie wgrywania wyborczej, to zmienilem adres wysylki ze swojego prywatnego na publio (oczywiscie wpierw dodalem do zaufanych) i to pomogło. Gazeta autonatycznie schodzi, dlaczego tak sie przestalo robic z adresem prywatnym – nie wiem. Moze trzeba napisać do pomocy amazona.

      0
  49. lubelanka79 pisze:

    witam mam ten sam problem co agnieszka kilka postów wyżej,co mogę zrobić :
    Sending failed…

    Traceback (most recent call last):
    File „site-packages\calibre\gui2\email.py”, line 45, in run
    File „site-packages\calibre\gui2\email.py”, line 135, in sendmail
    File „site-packages\calibre\utils\smtp.py”, line 137, in sendmail
    File „site-packages\calibre\utils\smtp.py”, line 129, in sendmail_direct
    IOError: Failed to send mail: error(10060, 'Pr\xf3ba po\xb3\xb9czenia nie powiod\xb3a si\xea, poniewa\xbf po\xb3\xb9czona strona nie odpowiedzia\xb3a poprawnie po ustalonym okresie czasu lub utworzone po\xb3\xb9czenie nie powiod\xb3o si\xea, poniewa\xbf po\xb3\xb9czony host nie odpowiedzia’)

    Retrying in 1 seconds…

    Waiting 1 seconds before sending, to avoid being marked as spam.
    You can control this delay via Preferences->Tweaks

    Sending failed…

    Traceback (most recent call last):
    File „site-packages\calibre\gui2\email.py”, line 45, in run
    File „site-packages\calibre\gui2\email.py”, line 135, in sendmail
    File „site-packages\calibre\utils\smtp.py”, line 137, in sendmail
    File „site-packages\calibre\utils\smtp.py”, line 129, in sendmail_direct
    IOError: Failed to send mail: error(10060, 'Pr\xf3ba po\xb3\xb9czenia nie powiod\xb3a si\xea, poniewa\xbf po\xb3\xb9czona strona nie odpowiedzia\xb3a poprawnie po ustalonym okresie czasu lub utworzone po\xb3\xb9czenie nie powiod\xb3o si\xea, poniewa\xbf po\xb3\xb9czony host nie odpowiedzia’)

    Job: „Wyślij „tylko powiedz życzenie” mailem do jowitawojtowicz_50@kindle.com” failed with error:
    Traceback (most recent call last):
    File „site-packages\calibre\gui2\threaded_jobs.py”, line 83, in start_work
    File „site-packages\calibre\gui2\email.py”, line 102, in __call__
    IOError: Failed to send mail: error(10060, 'Pr\xf3ba po\xb3\xb9czenia nie powiod\xb3a si\xea, poniewa\xbf po\xb3\xb9czona strona nie odpowiedzia\xb3a poprawnie po ustalonym okresie czasu lub utworzone po\xb3\xb9czenie nie powiod\xb3o si\xea, poniewa\xbf po\xb3\xb9czony host nie odpowiedzia’)

    Called with args: (u’C:\\Users\\Jo\\AppData\\Local\\Temp\\calibre_ovkqmd\\3dqqzqcaltmpfmt.mobi’, u’tylko powiedz zyczenie – Alice Sharpe.mobi’, u’jowitawojtowicz_50@kindle.com’, u’E-book: tylko powiedz \u017cyczenie’, u’W za\u0142\u0105czniku znajdziesz e-book\n\ntylko powiedz \u017cyczenie\n\tautorstwa Alice Sharpe\n\nw formacie MOBI.’) {u’notifications’: , u’abort’: , u’log’: }

    0
    • asymon pisze:

      IOError: Failed to send mail: error(10060, ‚Pr\xf3ba po\xb3\xb9czenia nie powiod\xb3a si\xea, poniewa\xbf po\xb3\xb9czona strona nie odpowiedzia\xb3a poprawnie po ustalonym okresie czasu lub utworzone po\xb3\xb9czenie nie powiod\xb3o si\xea, poniewa\xbf po\xb3\xb9czony host nie odpowiedzia’)

      Błąd 10060 oznacza, że masz źle ustawione parametry poczty wychodzącej, tzn. skrzynki przez którą wysyłasz maila z calibre. Może to być kwestia szyfrowania, portu itp. Sprawdź ustawienia SMTP swojej poczty.

      Jeśli wysyłasz z adresu gmail.com to trzeba jeszcze włączyć możliwość Dostępu mniej bezpiecznych aplikacji, ale to chyba nie jest jeszcze ten błąd :-)

      0
  50. Elżbieta pisze:

    Mam od niedawna Kindle Oasis 3 i jeszcze się go uczę. Zainstalowałam na komputerze do przeglądarki Chrome rozszerzenie „sent to kindle”. Otworzyłam na komputerze, na jakimś portalu stronę z artykułem i następnie poprzez kliknięcie w ikonkę „sent to kindle” przesłałam ten artykuł na mój czytnik. Artykuł przeczytałam na czytniku i go zamknęłam. Za chwilę chciałam do niego wrócić i okazało się, że po ponownym otworzeniu, nie ma artykułu tylko link do strony web. Dlaczego nie mogę ponowie na czytniku przeczytać artykułu przesłanego przez sent to kindle z przeglądarki Chrome? Czy taki artykuł można przeczytać tylko raz? Chce zachować ten artykuł na dłużej. Co robię nie tak?

    0

Skomentuj MrMrooz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przed dodaniem komentarza zapoznaj się proszę z zasadami komentowania i polityką prywatności

Komentarze do tego artykułu można śledzić także w formacie RSS.