Za drogo? Ustaw alerty cenowe na e-booki i kupuj taniej!

Amazon proponuje „Kindle dla dzieci”, dziwny produkt, świetna reklama

Kindle for Kids Bundle to dość dziwaczny produkt, który ma zachęcić do e-czytania dzieci, a może bardziej rodziców. Natomiast kampania reklamowa jest przepiękna.

Chodzi o zestaw, dostępny tylko w Stanach i kosztujący tam 99 dolarów, na który składa się:

  • czytnik Kindle 7 czyli podstawowy model Kindle
  • kolorowe etui dla dzieci
  • dwuletnia gwarancja obejmująca różne wypadki, m.in. zalanie; gwarancję realizuje zewnętrzna firma SquareTrade

Moja pierwsza reakcja jest taka, że to dość słaby produkt. Oto gwarancja obejmująca zalanie, podczas gdy na rynku są już przecież czytniki odporne na wodę i kurz – np. testowany u nas PocketBook Aqua, albo Kobo Aura H20.

No, ale oba są droższe niż $99 – a zakładam, że Amazonowi zależało na utrzymaniu niskiej ceny i zachęceniu rodziców do kupna.

Na stronie produktu podkreślane są te zalety czytnika, które mają znaczenie dla dzieci.

amazon-dzieci-kindle

A więc kolejno:

  • brak rozproszeń, charakterystycznych dla tabletów
  • ekran jak papier, większa czytelność itd.
  • odciążenie plecaków – jak widać, to jest problem z dziećmi na całym świecie.
  • funkcje takie jak WordWise czy Vocabulary Builder, które pozwalają na rozwijanie słownictwa.
  • bezprzewodowe działanie, czyli jeden kabelek do noszenia mniej, a dzieci mogą zapomnieć o ładowaniu.

Sam produkt nie wzbudza we mnie entuzjazmu – co to, kolorowa obudowa i już „czytnik dla dzieci”?

Natomiast bardzo podoba mi się kampania reklamowa, dotycząca czytania wśród dzieci, którą od pewnego czasu prowadzi Amazon. Jej istotą są różnego rodzaju „ostrzeżenia”.

kindle-books-words2

Dzisiejsi rodzice, nie tylko w Stanach ostrzegani są przed szeregiem niebezpieczeństw, które czyhają na ich dzieci. Dochodzi na tym punkcie do pewnej paranoi, o czym w GW niedawno był ciekawy wywiad z założycielką ruchu „Dzieci z wolnego wybiegu”.

Amazon robi tutaj oko do dorosłego czytelnika zmęczonego tą manią ostrzeżeń.

warning-vocabulary

kindle-vocabulary-dev

Posiadacze czytników z reklamami (special offers) mogli też te reklamy zauważyć jako wygaszacze ekranu – tu przykład wrzuciła @net245 z twittera.

kindle-books-words

Normalnie, aż zacząłem żałować, że moje czytniki Kindle są bez reklam. :-)

Czytaj dalej:

Artykuł był przydatny? Jeśli tak, zobacz 6 sposobów, na jakie możesz wspomóc Świat Czytników. Dziękuję!

Ten wpis został opublikowany w kategorii Kupno Kindle i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.
Hosting: Zenbox

24 odpowiedzi na „Amazon proponuje „Kindle dla dzieci”, dziwny produkt, świetna reklama

  1. Yoss pisze:

    Jestem przekonany, ze prawidlowa nazwa czytnika to Kobo Aura H2O a nie H20 (litera a nie cyfra na koncu).
    Czepiam sie, ale mnie raza takie bledy :)

    0
  2. arylin pisze:

    Wydaje mi się że to że w zestawie jest czytnik bez żadnych dodatkowych bajerów dla dzieci jest jego wielką zaletą. Pozwoli skupić się tylko na czytaniu książek. A to tu chodzi.
    Nie wiem czego innego oczekujesz od produktu dla dzieci, że gry będzie miał?

    0
    • pskosinski pisze:

      Niekoniecznie gry, ale od aplikacji dla dzieci często oczekuje się np. specjalnie pod nie zaprojektowanego interfejsu użytkownika, do tego trochę baloników czy uśmiechniętych twarzyczek gdzieniegdzie. ;) Amazon po prostu zapakował ten bardzo „formalny” interfejs „dla każdego” (i nastolatka i biznesmena) w kolorową okładkę. Po czytniku „dla dzieci” można by oczekiwać nieco więcej.

      0
  3. rudy102 pisze:

    Mam offtopowe pytanie w związku z deklaracją Towarzyszy Komisarzy, że się zbiorą za rok i obniżą VAT na ebooki.
    Czy są jakieś oficjalne stanowiska wydawnictw czy księgarń w sprawie obniżki cen (bądź jej braku) w przypadku wejścia w życie takiej decyzji? Szczególnie mnie interesuje MAG, bo w przypadku innych wydawnictw, gdzie porządnie wydany papier jest z reguły dużo droższy od ebooka nie mam takich dylematów. Ale u nich twarda oprawa bywa tańsza od ebooków, kiedy te nie są w promocji…

    0
  4. kjonca pisze:

    Czy ten kindle ma podświetlenie? Bo na reklamie można odnieść wrażenie że tak.

    0
  5. Zwróciliście uwagę na to, jak bardzo multikultu są to reklamy?

    0
  6. h. pisze:

    Ogółem bardzo spoko, ale prawdę mówiąc spodziewałabym się jeszcze jakieś zawartości. Nawet nie zmian w oprogramowaniu – to które jest jest czytelne i bardzo dobre – ale jakiegoś specjalnego sklepu pod dzieciaki/darmowych tytułów lub opcji jakiegoś abonamentu, z którego dzieciak mógłby sobie kupować książki.

    0
  7. Monika pisze:

    Mój trzecioklasista bez przerwy podbiera mi czytnik, więc w końcu kupię mu własny. Zwykły, nie dla dzieci. Różnica w cenie niewielka, a będę miała większy wybór modeli.
    Ale kampania zacna :)

    0
  8. asdf pisze:

    Czytnik niby oszczędza oczy dzieci, ale na każdym zdjęciu reklamowym świeci im podświetleniem z „mocą wodospadu”.

    0
  9. asymon pisze:

    Proszę się nie śmiać, ale mam pytanie: da się taką okładkę/etui czy jak to zwą kupić osobno (bo nie widzę)? Nie będę kłamał, że dla dziecka :-)

    0

Skomentuj Grzegorz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przed dodaniem komentarza zapoznaj się proszę z zasadami komentowania i polityką prywatności

Komentarze do tego artykułu można śledzić także w formacie RSS.